Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu.

Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı oluyor. Farklı konseptler ve içeriklerle takipçilerle etkileşime girilerek, marka bilinirliği yaratılabileceği gibi markayla ilgili ürün ve hizmetleri de tanıtılmasına da yardımcı olur. Bu rehberde de sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabileceğiniz konusunda size bir takım fikirler veriyor olacağız.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Canlı yayınlara başlamadan önce takipçilerinizi bilgilendirmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfanız üzerinde paylaşacağınız bir içerikle canlı yayın tarihiyle ilgili bilgilendirmeniz ve canlı yayının içeriğinin ne olacağını söylemeniz gerekir.

Soru cevap etkinlikleri

Soru cevap etkinlikleri markaların takipçileriyle etkileşime girdikleri yöntemlerden biridir. Bu etkinlikler ile takipçilerinizin merak ettiği sorulara yanıt verebilir, ürünlerinizle ilgili sık sorulan soruları yanıtlayabilir ve hizmetlerinizi tüketicilere daha iyi bir şekilde anlatabilirsiniz.

Şirket içinden paylaşımlar

E-ticarette müşterilerle firmalar arasında bir uzaklık olmaktadır. Herşeyin internet üzerinden yapılıyor oluşu, kendinizi ve çalışma şeklinizi müşterilerinize gösterme şansını vermez. Canlı yayınlar bu konuda müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki çalışma şekli, ekibinizle ilgili paylaşımlar kısacası mutfağın arka kısmını paylaşarak, takipçilerinize şirketinizin iç yapısını gösterebilirsiniz.

Ürün paket açılışları

Paket açılış içerikleri de tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ürün paketinin nasıl yapıldığı ve ürün içeriğini görmek ilgi çekici olmanın yanı sıra ürünle ilgili bilgiler de vermektedir. Paket içeriğini göstererek, tüketiciler ürünü satın aldıklarında nasıl bir deneyim yaşayacaklarını onlara gösterebilirsiniz.

Yeni ürün lansmanları

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir ürün tanıtımı yapacağınız zaman bu lansmanları canlı yayınlarla takipçilerinizle de paylaşabilirsiniz. Lansman öncesi merak uyandıracak içerikler paylaşabilir ve yeni ürün tanıtımı için bir heyecan oluşturabilirsiniz. Canlı yayın ve lansman tarihini de bu içeriklerde belirterek, takipçilerinizi konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Röportajlar

Sektördeki önemli isimlerle bir araya gelerek bir röportaj yapabilirsiniz. Takipçilerinizin sektörle ilgili merak ettikleri konuları konuşabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili olabilecek ünlü isimleri de davet ederek, bu kişilerle takipçilerinizi bir araya getirecek etkinlikler yapabilirsiniz.

Promosyon ve kampanya tanıtımları

Dönemsel kampanyalarınızı canlı yayınlarla duyurabilirsiniz. Özellikle canlı yayın içerisinde paylaşacağınız kupon kodu veya kampanya detaylarıyla takipçilerinizi canlı yayınlarınıza çekebilirsiniz. Canlı yayın öncesi düzenleyeceğiniz kampanya ile ilgili herkesin görebileceği bir paylaşım yaparak, kampanyanın detayları için canlı yayını beklemelerini belirtebilirsiniz. Tarih ve saati de bu paylaşımlarda belirtmeyi unutmamanız gerekir.

Ürün kullanım içerikleri

Ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için de canlı yayınlardan faydalanabilirsiniz. Ürünlerin nasıl kullanıldığını, ürünün performansını ve kalitesini göstermek için farklı konseptlerle ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.

Ürünlerin sadece fotoğrafını görmek tüketicilerin ilgisini yeterince çekmeyebilir. Bu nedenle farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, ürünlere olan ilginin daha da artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın