Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

24 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu.

Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı oluyor. Farklı konseptler ve içeriklerle takipçilerle etkileşime girilerek, marka bilinirliği yaratılabileceği gibi markayla ilgili ürün ve hizmetleri de tanıtılmasına da yardımcı olur. Bu rehberde de sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabileceğiniz konusunda size bir takım fikirler veriyor olacağız.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Canlı yayınlara başlamadan önce takipçilerinizi bilgilendirmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfanız üzerinde paylaşacağınız bir içerikle canlı yayın tarihiyle ilgili bilgilendirmeniz ve canlı yayının içeriğinin ne olacağını söylemeniz gerekir.

Soru cevap etkinlikleri

Soru cevap etkinlikleri markaların takipçileriyle etkileşime girdikleri yöntemlerden biridir. Bu etkinlikler ile takipçilerinizin merak ettiği sorulara yanıt verebilir, ürünlerinizle ilgili sık sorulan soruları yanıtlayabilir ve hizmetlerinizi tüketicilere daha iyi bir şekilde anlatabilirsiniz.

Şirket içinden paylaşımlar

E-ticarette müşterilerle firmalar arasında bir uzaklık olmaktadır. Herşeyin internet üzerinden yapılıyor oluşu, kendinizi ve çalışma şeklinizi müşterilerinize gösterme şansını vermez. Canlı yayınlar bu konuda müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki çalışma şekli, ekibinizle ilgili paylaşımlar kısacası mutfağın arka kısmını paylaşarak, takipçilerinize şirketinizin iç yapısını gösterebilirsiniz.

Ürün paket açılışları

Paket açılış içerikleri de tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ürün paketinin nasıl yapıldığı ve ürün içeriğini görmek ilgi çekici olmanın yanı sıra ürünle ilgili bilgiler de vermektedir. Paket içeriğini göstererek, tüketiciler ürünü satın aldıklarında nasıl bir deneyim yaşayacaklarını onlara gösterebilirsiniz.

Yeni ürün lansmanları

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir ürün tanıtımı yapacağınız zaman bu lansmanları canlı yayınlarla takipçilerinizle de paylaşabilirsiniz. Lansman öncesi merak uyandıracak içerikler paylaşabilir ve yeni ürün tanıtımı için bir heyecan oluşturabilirsiniz. Canlı yayın ve lansman tarihini de bu içeriklerde belirterek, takipçilerinizi konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Röportajlar

Sektördeki önemli isimlerle bir araya gelerek bir röportaj yapabilirsiniz. Takipçilerinizin sektörle ilgili merak ettikleri konuları konuşabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili olabilecek ünlü isimleri de davet ederek, bu kişilerle takipçilerinizi bir araya getirecek etkinlikler yapabilirsiniz.

Promosyon ve kampanya tanıtımları

Dönemsel kampanyalarınızı canlı yayınlarla duyurabilirsiniz. Özellikle canlı yayın içerisinde paylaşacağınız kupon kodu veya kampanya detaylarıyla takipçilerinizi canlı yayınlarınıza çekebilirsiniz. Canlı yayın öncesi düzenleyeceğiniz kampanya ile ilgili herkesin görebileceği bir paylaşım yaparak, kampanyanın detayları için canlı yayını beklemelerini belirtebilirsiniz. Tarih ve saati de bu paylaşımlarda belirtmeyi unutmamanız gerekir.

Ürün kullanım içerikleri

Ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için de canlı yayınlardan faydalanabilirsiniz. Ürünlerin nasıl kullanıldığını, ürünün performansını ve kalitesini göstermek için farklı konseptlerle ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.

Ürünlerin sadece fotoğrafını görmek tüketicilerin ilgisini yeterince çekmeyebilir. Bu nedenle farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, ürünlere olan ilginin daha da artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan