
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu.
Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı oluyor. Farklı konseptler ve içeriklerle takipçilerle etkileşime girilerek, marka bilinirliği yaratılabileceği gibi markayla ilgili ürün ve hizmetleri de tanıtılmasına da yardımcı olur. Bu rehberde de sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabileceğiniz konusunda size bir takım fikirler veriyor olacağız.
İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Canlı yayınlara başlamadan önce takipçilerinizi bilgilendirmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfanız üzerinde paylaşacağınız bir içerikle canlı yayın tarihiyle ilgili bilgilendirmeniz ve canlı yayının içeriğinin ne olacağını söylemeniz gerekir.
Soru cevap etkinlikleri
Soru cevap etkinlikleri markaların takipçileriyle etkileşime girdikleri yöntemlerden biridir. Bu etkinlikler ile takipçilerinizin merak ettiği sorulara yanıt verebilir, ürünlerinizle ilgili sık sorulan soruları yanıtlayabilir ve hizmetlerinizi tüketicilere daha iyi bir şekilde anlatabilirsiniz.
Şirket içinden paylaşımlar
E-ticarette müşterilerle firmalar arasında bir uzaklık olmaktadır. Herşeyin internet üzerinden yapılıyor oluşu, kendinizi ve çalışma şeklinizi müşterilerinize gösterme şansını vermez. Canlı yayınlar bu konuda müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki çalışma şekli, ekibinizle ilgili paylaşımlar kısacası mutfağın arka kısmını paylaşarak, takipçilerinize şirketinizin iç yapısını gösterebilirsiniz.
Ürün paket açılışları
Paket açılış içerikleri de tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ürün paketinin nasıl yapıldığı ve ürün içeriğini görmek ilgi çekici olmanın yanı sıra ürünle ilgili bilgiler de vermektedir. Paket içeriğini göstererek, tüketiciler ürünü satın aldıklarında nasıl bir deneyim yaşayacaklarını onlara gösterebilirsiniz.
Yeni ürün lansmanları
E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir ürün tanıtımı yapacağınız zaman bu lansmanları canlı yayınlarla takipçilerinizle de paylaşabilirsiniz. Lansman öncesi merak uyandıracak içerikler paylaşabilir ve yeni ürün tanıtımı için bir heyecan oluşturabilirsiniz. Canlı yayın ve lansman tarihini de bu içeriklerde belirterek, takipçilerinizi konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.
Röportajlar
Sektördeki önemli isimlerle bir araya gelerek bir röportaj yapabilirsiniz. Takipçilerinizin sektörle ilgili merak ettikleri konuları konuşabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili olabilecek ünlü isimleri de davet ederek, bu kişilerle takipçilerinizi bir araya getirecek etkinlikler yapabilirsiniz.
Promosyon ve kampanya tanıtımları
Dönemsel kampanyalarınızı canlı yayınlarla duyurabilirsiniz. Özellikle canlı yayın içerisinde paylaşacağınız kupon kodu veya kampanya detaylarıyla takipçilerinizi canlı yayınlarınıza çekebilirsiniz. Canlı yayın öncesi düzenleyeceğiniz kampanya ile ilgili herkesin görebileceği bir paylaşım yaparak, kampanyanın detayları için canlı yayını beklemelerini belirtebilirsiniz. Tarih ve saati de bu paylaşımlarda belirtmeyi unutmamanız gerekir.
Ürün kullanım içerikleri
Ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için de canlı yayınlardan faydalanabilirsiniz. Ürünlerin nasıl kullanıldığını, ürünün performansını ve kalitesini göstermek için farklı konseptlerle ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.
Ürünlerin sadece fotoğrafını görmek tüketicilerin ilgisini yeterince çekmeyebilir. Bu nedenle farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, ürünlere olan ilginin daha da artmasına yardımcı olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler