Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu.

Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı oluyor. Farklı konseptler ve içeriklerle takipçilerle etkileşime girilerek, marka bilinirliği yaratılabileceği gibi markayla ilgili ürün ve hizmetleri de tanıtılmasına da yardımcı olur. Bu rehberde de sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabileceğiniz konusunda size bir takım fikirler veriyor olacağız.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Canlı yayınlara başlamadan önce takipçilerinizi bilgilendirmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfanız üzerinde paylaşacağınız bir içerikle canlı yayın tarihiyle ilgili bilgilendirmeniz ve canlı yayının içeriğinin ne olacağını söylemeniz gerekir.

Soru cevap etkinlikleri

Soru cevap etkinlikleri markaların takipçileriyle etkileşime girdikleri yöntemlerden biridir. Bu etkinlikler ile takipçilerinizin merak ettiği sorulara yanıt verebilir, ürünlerinizle ilgili sık sorulan soruları yanıtlayabilir ve hizmetlerinizi tüketicilere daha iyi bir şekilde anlatabilirsiniz.

Şirket içinden paylaşımlar

E-ticarette müşterilerle firmalar arasında bir uzaklık olmaktadır. Herşeyin internet üzerinden yapılıyor oluşu, kendinizi ve çalışma şeklinizi müşterilerinize gösterme şansını vermez. Canlı yayınlar bu konuda müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki çalışma şekli, ekibinizle ilgili paylaşımlar kısacası mutfağın arka kısmını paylaşarak, takipçilerinize şirketinizin iç yapısını gösterebilirsiniz.

Ürün paket açılışları

Paket açılış içerikleri de tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ürün paketinin nasıl yapıldığı ve ürün içeriğini görmek ilgi çekici olmanın yanı sıra ürünle ilgili bilgiler de vermektedir. Paket içeriğini göstererek, tüketiciler ürünü satın aldıklarında nasıl bir deneyim yaşayacaklarını onlara gösterebilirsiniz.

Yeni ürün lansmanları

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir ürün tanıtımı yapacağınız zaman bu lansmanları canlı yayınlarla takipçilerinizle de paylaşabilirsiniz. Lansman öncesi merak uyandıracak içerikler paylaşabilir ve yeni ürün tanıtımı için bir heyecan oluşturabilirsiniz. Canlı yayın ve lansman tarihini de bu içeriklerde belirterek, takipçilerinizi konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Röportajlar

Sektördeki önemli isimlerle bir araya gelerek bir röportaj yapabilirsiniz. Takipçilerinizin sektörle ilgili merak ettikleri konuları konuşabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili olabilecek ünlü isimleri de davet ederek, bu kişilerle takipçilerinizi bir araya getirecek etkinlikler yapabilirsiniz.

Promosyon ve kampanya tanıtımları

Dönemsel kampanyalarınızı canlı yayınlarla duyurabilirsiniz. Özellikle canlı yayın içerisinde paylaşacağınız kupon kodu veya kampanya detaylarıyla takipçilerinizi canlı yayınlarınıza çekebilirsiniz. Canlı yayın öncesi düzenleyeceğiniz kampanya ile ilgili herkesin görebileceği bir paylaşım yaparak, kampanyanın detayları için canlı yayını beklemelerini belirtebilirsiniz. Tarih ve saati de bu paylaşımlarda belirtmeyi unutmamanız gerekir.

Ürün kullanım içerikleri

Ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için de canlı yayınlardan faydalanabilirsiniz. Ürünlerin nasıl kullanıldığını, ürünün performansını ve kalitesini göstermek için farklı konseptlerle ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.

Ürünlerin sadece fotoğrafını görmek tüketicilerin ilgisini yeterince çekmeyebilir. Bu nedenle farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, ürünlere olan ilginin daha da artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin