fbpx

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

24 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu.

Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı oluyor. Farklı konseptler ve içeriklerle takipçilerle etkileşime girilerek, marka bilinirliği yaratılabileceği gibi markayla ilgili ürün ve hizmetleri de tanıtılmasına da yardımcı olur. Bu rehberde de sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabileceğiniz konusunda size bir takım fikirler veriyor olacağız.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Canlı yayınlara başlamadan önce takipçilerinizi bilgilendirmeniz de bir hayli önemlidir. Sayfanız üzerinde paylaşacağınız bir içerikle canlı yayın tarihiyle ilgili bilgilendirmeniz ve canlı yayının içeriğinin ne olacağını söylemeniz gerekir.

Soru cevap etkinlikleri

Soru cevap etkinlikleri markaların takipçileriyle etkileşime girdikleri yöntemlerden biridir. Bu etkinlikler ile takipçilerinizin merak ettiği sorulara yanıt verebilir, ürünlerinizle ilgili sık sorulan soruları yanıtlayabilir ve hizmetlerinizi tüketicilere daha iyi bir şekilde anlatabilirsiniz.

Şirket içinden paylaşımlar

E-ticarette müşterilerle firmalar arasında bir uzaklık olmaktadır. Herşeyin internet üzerinden yapılıyor oluşu, kendinizi ve çalışma şeklinizi müşterilerinize gösterme şansını vermez. Canlı yayınlar bu konuda müşterilerinizle daha yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olur. Şirket içindeki çalışma şekli, ekibinizle ilgili paylaşımlar kısacası mutfağın arka kısmını paylaşarak, takipçilerinize şirketinizin iç yapısını gösterebilirsiniz.

Ürün paket açılışları

Paket açılış içerikleri de tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Ürün paketinin nasıl yapıldığı ve ürün içeriğini görmek ilgi çekici olmanın yanı sıra ürünle ilgili bilgiler de vermektedir. Paket içeriğini göstererek, tüketiciler ürünü satın aldıklarında nasıl bir deneyim yaşayacaklarını onlara gösterebilirsiniz.

Yeni ürün lansmanları

E-ticaret siteniz üzerinde yeni bir ürün tanıtımı yapacağınız zaman bu lansmanları canlı yayınlarla takipçilerinizle de paylaşabilirsiniz. Lansman öncesi merak uyandıracak içerikler paylaşabilir ve yeni ürün tanıtımı için bir heyecan oluşturabilirsiniz. Canlı yayın ve lansman tarihini de bu içeriklerde belirterek, takipçilerinizi konu hakkında bilgilendirebilirsiniz.

Röportajlar

Sektördeki önemli isimlerle bir araya gelerek bir röportaj yapabilirsiniz. Takipçilerinizin sektörle ilgili merak ettikleri konuları konuşabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ilgili olabilecek ünlü isimleri de davet ederek, bu kişilerle takipçilerinizi bir araya getirecek etkinlikler yapabilirsiniz.

Promosyon ve kampanya tanıtımları

Dönemsel kampanyalarınızı canlı yayınlarla duyurabilirsiniz. Özellikle canlı yayın içerisinde paylaşacağınız kupon kodu veya kampanya detaylarıyla takipçilerinizi canlı yayınlarınıza çekebilirsiniz. Canlı yayın öncesi düzenleyeceğiniz kampanya ile ilgili herkesin görebileceği bir paylaşım yaparak, kampanyanın detayları için canlı yayını beklemelerini belirtebilirsiniz. Tarih ve saati de bu paylaşımlarda belirtmeyi unutmamanız gerekir.

Ürün kullanım içerikleri

Ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için de canlı yayınlardan faydalanabilirsiniz. Ürünlerin nasıl kullanıldığını, ürünün performansını ve kalitesini göstermek için farklı konseptlerle ürünlerinizi sergileyebilirsiniz.

Ürünlerin sadece fotoğrafını görmek tüketicilerin ilgisini yeterince çekmeyebilir. Bu nedenle farklı konseptlerle ürünlerin kullanım alanlarını göstermek, ürünlere olan ilginin daha da artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan