Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

19 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını devam ettirmesinde önemli bir rol oynar.

Müşteri sadakati nedir?

Tüketicilerin, belli bir hizmet ve/ya ürün için bir şirketi tercih ederek, ihtiyaçlarını devamlı olarak bu şirket üzerinden karşılamaları müşteri sadakati olarak değerlendirilir. Tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kaldıklarında, bu firmaya güvendiklerinde ve yaptıkları alışverişler sonrasında sorun yaşamayacaklarına ya da sorun yaşasalar dahi bu firmanın onları mağdur etmeyeceğine inandıklarında firmalara kendilerini daha yakın hissederler ve firma ile tüketici arasında bir sadakat ilişkisi başlar.

Müşteri sadakati, firmanın tüketicilerin beklentilerini karşılayarak, beklentilerinin üstünde bir hizmet vermesi ile oluştuğu için sadakati kazanabilmek için hedef kitleyi iyi tanıyarak, onlara iyi bir müşteri denemeyi yaşatmak önemlidir.

Müşteri sadakati neden önemli?

E-ticarette önemli olan ve üzerinde durulması gereken birçok parametre bulunur. Bunlardan biri de müşteri sadakatidir. Müşteri sadakati kazanmanın, e-ticaret firmanıza sunacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şöyle sıralayabiliriz:

Sadık müşteriler şirketin büyümesini sağlar: Sadık müşteri kitleleri kazanmaya başladığınızda markanızı sürekli olarak tercih eden ve belli aralıklarla sizden alışveriş yapan kişiler, markanızın da büyümesini sağlar.

Şirketin karlılığının artmasını sağlar: Sadık kitleler edindiğinizde markanızın karlılığını artırma şansınız olur. Yeni kitlelere ulaşmadan da markanızı tercih eden kitleler olduğu için şirketiniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?

Müşteri sadakatinin 6 aşaması

Müşteri sadakati kazanmadan önce müşteri sadakatinin hangi aşamalarıdan oluştuğunu da bilmeniz önemli. Böylelikle müşteri sadakatini artırmak için neler yapmanız gerektiği konusunda da daha farklı yaklaşımları deneyebilirsiniz.

  • 1. Farkındalık: Tüketici marka ve ürünlerinin farkındadır.
  • 2. Araştırma: Tüketici markanın ürünlerini araştırmış ve web sitesini ziyaret etmiştir.
  • 3. Satın alma: Müşteri bir ürünü satın almıştır.
  • 4. Ürünü kullanma: Müşteri satın aldığı ürünü/hizmeti kullanmaya başlamıştır.
  • 5. Tekrar alışveriş yapma: Müşteri aldığı ürün ve hizmetten memnun kalarak tekrar alışveriş yapmıştır.
  • 6. Önerme: Müşteri çevresindeki kişilere markayı ve ürünü önermeye başlamıştır.

Tüketicilerin sadık müşteriler haline gelme aşaması en basit haliyle bu şekilde özetlenebilir.

Müşteri sadakati nasıl kazanılır?

Müşteri sadakatini artırmak ve tüketicilerin sadakatini kazanmak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:

Müşteri hizmetlerinizin kalitesini tüm kanallarda artırın

Müşteri sadakati kazanmanın yollarından biri müşteri hizmetlerinin kalitesini artırmaktır ve bu kaliteyi iletişim için kullandığınız tüm platformalar üzerinde sürdürmenizdir. Kaliteli bir müşteri ilişkileri yönetimi yapmanız, satış önce, satış sırasında ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayarak, onların ihtiyaçlarını karşılayarak onların problemlerini çözmeniz, tüketicilerin sadakatini kazanmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler

E-posta, telefon ve sosyal ağlar üzerinde sunduğunuz müşteri hizmetlerinin kalitesini artırarak bir tüm kanallar üzerinde standart bir hizmet sunmanız, farklı kanallardan size ulaşan tüketicilerin beklentilerini karşılayarak, onların sorunlarını daha verimli bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Satış sonrasında da iletişim kurun

Marka ile tüketici arasındaki ilişki ürün satışı ve tesliminden sonrada da devam eder. Bunu başarılı bir şekilde yöneten firmalar müşteri sadakatini daha da artırabiliyor. Satış sonrasında tüketicilerin fikirlerini sormak, üründen memnun kalıp kalmadıklarını öğrenmek, aldıkları hizmetlerle ilgili memnuniyetlerini ölçmek için müşterilerinizle iletişime geçebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için “Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Onlardan geri bildirim alın

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi tüketicilerden geri bildirim almanız ve bu geri bildirimleri değerlendirerek hizmetlerinizi geliştirmeniz de müşteri sadakati kazanmanızı sağlayacak yöntemlerden biri. Müşterilerinizin görüşünü almanız ve onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için bu görüşler üzerinden hizmetlerinizi geliştirmeniz, müşterilerinizin kendilerini değerli hissetmelerini sağlar.

Tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi ödüllendirin

Sadakati artırmak için, e-ticaret sitenizden tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi ödüllendirmeyi de düşünebilirsiniz. Bunu yapmak için de müşteri listenizi çıkartarak, müşterilerinizin siteniz üzerinde yaptıkları alışverişleri ve alışverişlerin sıklığını takip etmeniz gerekiyor. Belli aralıklarla tekrar alışveriş yapan müşterilerinize özel e-posta pazarlama çalışmalarıyla indirimler, fırsatlar ya da hediyeler sunarak onları ödüllendirebilirsiniz. Bu çalışmaları sadık müşterilerinize özel yapmanız, tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayacaktır ve markanıza olan bağları daha da artacaktır.

Dürüst olun

Dürüst olmanız da müşteri sadakati kazanmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Dürüst olmak kimi zaman satış kaçırmanıza neden olacak olsa bile bu tavrınızı bozmamanız önemlidir. Dürüst davranmanız, müşterilerinize açıkça durumu izah etmeniz, onların size güvenmelerini sağlar. Satış kaçırmamak için arkasında dayanağı olmayan vaadlerde bulunmak güvenin sarsılmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan