Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?

19 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını devam ettirmesinde önemli bir rol oynar.

Müşteri sadakati nedir?

Tüketicilerin, belli bir hizmet ve/ya ürün için bir şirketi tercih ederek, ihtiyaçlarını devamlı olarak bu şirket üzerinden karşılamaları müşteri sadakati olarak değerlendirilir. Tüketiciler aldıkları hizmetten memnun kaldıklarında, bu firmaya güvendiklerinde ve yaptıkları alışverişler sonrasında sorun yaşamayacaklarına ya da sorun yaşasalar dahi bu firmanın onları mağdur etmeyeceğine inandıklarında firmalara kendilerini daha yakın hissederler ve firma ile tüketici arasında bir sadakat ilişkisi başlar.

Müşteri sadakati, firmanın tüketicilerin beklentilerini karşılayarak, beklentilerinin üstünde bir hizmet vermesi ile oluştuğu için sadakati kazanabilmek için hedef kitleyi iyi tanıyarak, onlara iyi bir müşteri denemeyi yaşatmak önemlidir.

Müşteri sadakati neden önemli?

E-ticarette önemli olan ve üzerinde durulması gereken birçok parametre bulunur. Bunlardan biri de müşteri sadakatidir. Müşteri sadakati kazanmanın, e-ticaret firmanıza sunacağı birçok avantaj bulunur. Bu avantajları da şöyle sıralayabiliriz:

Sadık müşteriler şirketin büyümesini sağlar: Sadık müşteri kitleleri kazanmaya başladığınızda markanızı sürekli olarak tercih eden ve belli aralıklarla sizden alışveriş yapan kişiler, markanızın da büyümesini sağlar.

Şirketin karlılığının artmasını sağlar: Sadık kitleler edindiğinizde markanızın karlılığını artırma şansınız olur. Yeni kitlelere ulaşmadan da markanızı tercih eden kitleler olduğu için şirketiniz üzerinden satış yapmaya devam edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?

Müşteri sadakatinin 6 aşaması

Müşteri sadakati kazanmadan önce müşteri sadakatinin hangi aşamalarıdan oluştuğunu da bilmeniz önemli. Böylelikle müşteri sadakatini artırmak için neler yapmanız gerektiği konusunda da daha farklı yaklaşımları deneyebilirsiniz.

  • 1. Farkındalık: Tüketici marka ve ürünlerinin farkındadır.
  • 2. Araştırma: Tüketici markanın ürünlerini araştırmış ve web sitesini ziyaret etmiştir.
  • 3. Satın alma: Müşteri bir ürünü satın almıştır.
  • 4. Ürünü kullanma: Müşteri satın aldığı ürünü/hizmeti kullanmaya başlamıştır.
  • 5. Tekrar alışveriş yapma: Müşteri aldığı ürün ve hizmetten memnun kalarak tekrar alışveriş yapmıştır.
  • 6. Önerme: Müşteri çevresindeki kişilere markayı ve ürünü önermeye başlamıştır.

Tüketicilerin sadık müşteriler haline gelme aşaması en basit haliyle bu şekilde özetlenebilir.

Müşteri sadakati nasıl kazanılır?

Müşteri sadakatini artırmak ve tüketicilerin sadakatini kazanmak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:

Müşteri hizmetlerinizin kalitesini tüm kanallarda artırın

Müşteri sadakati kazanmanın yollarından biri müşteri hizmetlerinin kalitesini artırmaktır ve bu kaliteyi iletişim için kullandığınız tüm platformalar üzerinde sürdürmenizdir. Kaliteli bir müşteri ilişkileri yönetimi yapmanız, satış önce, satış sırasında ve sonrasında tüketicilere gerekli desteği sağlayarak, onların ihtiyaçlarını karşılayarak onların problemlerini çözmeniz, tüketicilerin sadakatini kazanmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler

E-posta, telefon ve sosyal ağlar üzerinde sunduğunuz müşteri hizmetlerinin kalitesini artırarak bir tüm kanallar üzerinde standart bir hizmet sunmanız, farklı kanallardan size ulaşan tüketicilerin beklentilerini karşılayarak, onların sorunlarını daha verimli bir şekilde çözmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Satış sonrasında da iletişim kurun

Marka ile tüketici arasındaki ilişki ürün satışı ve tesliminden sonrada da devam eder. Bunu başarılı bir şekilde yöneten firmalar müşteri sadakatini daha da artırabiliyor. Satış sonrasında tüketicilerin fikirlerini sormak, üründen memnun kalıp kalmadıklarını öğrenmek, aldıkları hizmetlerle ilgili memnuniyetlerini ölçmek için müşterilerinizle iletişime geçebilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için “Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Onlardan geri bildirim alın

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi tüketicilerden geri bildirim almanız ve bu geri bildirimleri değerlendirerek hizmetlerinizi geliştirmeniz de müşteri sadakati kazanmanızı sağlayacak yöntemlerden biri. Müşterilerinizin görüşünü almanız ve onların ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için bu görüşler üzerinden hizmetlerinizi geliştirmeniz, müşterilerinizin kendilerini değerli hissetmelerini sağlar.

Tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi ödüllendirin

Sadakati artırmak için, e-ticaret sitenizden tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi ödüllendirmeyi de düşünebilirsiniz. Bunu yapmak için de müşteri listenizi çıkartarak, müşterilerinizin siteniz üzerinde yaptıkları alışverişleri ve alışverişlerin sıklığını takip etmeniz gerekiyor. Belli aralıklarla tekrar alışveriş yapan müşterilerinize özel e-posta pazarlama çalışmalarıyla indirimler, fırsatlar ya da hediyeler sunarak onları ödüllendirebilirsiniz. Bu çalışmaları sadık müşterilerinize özel yapmanız, tüketicilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlayacaktır ve markanıza olan bağları daha da artacaktır.

Dürüst olun

Dürüst olmanız da müşteri sadakati kazanmanızı sağlayacak yöntemlerden biridir. Dürüst olmak kimi zaman satış kaçırmanıza neden olacak olsa bile bu tavrınızı bozmamanız önemlidir. Dürüst davranmanız, müşterilerinize açıkça durumu izah etmeniz, onların size güvenmelerini sağlar. Satış kaçırmamak için arkasında dayanağı olmayan vaadlerde bulunmak güvenin sarsılmasına neden olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan