fbpx

Sık yapılan Linkedin reklam hataları

25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve optimizasyonlarınızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir.

Linkedin özellikle B2B firmaları için iyi bir reklam platformu olarak öne çıkıyor. Şirket yöneticileri ve çalışanlarına ulaşmak için uygun bir mecra olmasından dolayı buradaki reklamlarınızı optimize ederek, kriterlerinizi bu doğrultuda belirlemeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de sık yapılan Linkedin reklam hatalarını ele alacağız. Bu hataları öğrenmeniz, kendi reklam kampanyalarınızı hazırlarken daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Reklamların amacının belli olmaması

Linkedin reklam hatalarından biri reklam kampanyası hazırlarken, reklamın amacını tam olarak belirlememek oluyor. Belli bir amaca hizmet etmeyen reklam kampanyalarının geri dönüşümleri ve yatırım getirileri düşük oluyor. Bu da hem zamandan hem de paradan zarar edilmesi demek oluyor.

Sadece Linkedin üzerinde değil, tüm platformlarda bir reklam çıkmadan önce amacınızı ve hedeflerinizi belirlemeniz gerekiyor. Her bir reklam kampanyasının farklı bir amacı olduğu gibi bu reklamlardan alınacak olan geri dönüşümlerde farklı olacaktır.

Linledin reklam kampanyası hazırlamadan önce bu reklam ile ulaşmak istediğiniz amaçlarınızı net bir şekilde belirlemeli ve bu amaçlara uygun metinler, görseller ve eyleme çağrı ifadeleri hazırlamalısınız.

Yanlış hedeflemelerin yapılması

Linkedin reklam hatalarından biri de yanlış hedeflemelerin yapılmasıdır. Yanlış hedeflemeler, reklamlarınızın sizinle ilgili olmayan kitlelere gösterilmesine neden olacağı için geri dönüşümlerinizi düşüreceği gibi para kaybetmenize de neden olacaktır. Yanlış hedeflemeler yüzünden, reklam bütçeniz yanlış yönetilmiş olacağı için elinizdeki bütçeden hem geri dönüş alamazsınız hem de bu bütçeyi hızlı tüketirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı yayınlamadan önce sizin için ideal hedef kitleyi seçmeniz önemlidir. Bu kitleyi seçtiğinizde reklamlarınız doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşacağı için bu reklamlardan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Doğru reklam modelinin seçilmemesi

Linkedin reklam kampanyası oluştururken doğru reklam modelini de seçmeniz önemlidir. Doğru modeli seçmemeniz reklamınızın yine geri dönüşümlerini düşüreceği gibi yatırım getirinizi de düşürecektir. Linkedin’in reklam modellerini iyi inceleyerek, bu reklam modellerinin amaçlarını ve size neler getireceğini kavramanız gerekiyor. Bu modelleri inceleyerek, ne işe yaradıklarını anladığınızda da buna göre kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Çok geniş hedef kitle seçimi

Linkedin dekireklam kampanyalarında hedef kitle seçiminin yanı sıra çok geniş bir hedef kitle seçimi yapmak da yanlış bir yaklaşım olacaktır. Reklam kitlesi büyüdüğünde, bütçeniz değişmediğinde ve küçük kaldığında bu reklamlardan alacağınız verim düşecektir. Daha dar bir kitleye hedefleme yaparak reklamlarınızı göstermeniz, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümü de artıracaktır. Bu sebeple de çok geniş kitleleri seçmeden, daha dar alanlarda hedeflemeler yapmanız, alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Yeterli test yapmamak

Linkedinde reklam kampanyası hazırlarken, farklı testler yaparak, seçtiğiniz hedef kitleleri, reklam metin ve görsellerini ve reklam modellerini test etmeniz gerekir. A/B testleri yaparak, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini, ne tür çalışmalardan ne gibi sonuçlar aldığınızı görmeniz gerekiyor. Bu testleri yapmadığınızda da yeni stratejiler geliştirmeniz zorlaşıyor; çünkü hangi yöntemlerin işe yaradığını hangilerinin yaramadığını görememiş oluyorsunuz. Bu sebeple de reklamlarınızı arada test ederek, sizin için ideal sonuçları yaratan varyasyonları bulmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Linkedin reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Linkedin reklam nasıl verilir?

Linkedin reklamı vermek için bir şirket ya da kişisel hesabınızın olması gerekiyor. Sonrasında da Linkedin’in reklam yöneticisi aracı üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabiliyorsunuz.

Linkedin reklam modelleri nelerdir?

Linkedin’in 3 ana reklam modeli bulunuyor. Bunlar “Sponsorlu İçerikler”, “Metin reklamları” ve “E-posta reklamları” şeklinde ayrılıyor. Sponsorlu içerikler, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlar. Metin reklamları ise sadece masaüstü görünümlerde, ekranın sağ tarafında çıkan reklamlardır. E-posta reklamları ise doğrudan kullanıcıların Linkedin’deki posta kutularına gönderilen reklamlardır.

Linkedin reklam hedeflemeleri neden önemli?

Linkedin reklam kampanyalarında bütçe yönetimini iyi bir şekilde yapabilmek ve kampanyanızın doğru kişilere gösterilmesini sağlamak için hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde yatırım getiriniz düşeceği gibi reklamlarınızdan beklediğiniz performansı da alamazsınız.

Linkedin reklamları kimler için etkili?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Linkedin reklamları özellikle B2B firmaları için etkilidir. Özellikle şirket yönetici ve çalışanlarına ulaşmak isteyen firmalar Linkedin üzerinde reklam vererek, kendilerine daha yakın hedef kitlelere ulaşabilirler. Tabii ki bu mecrada B2C firmaları da reklamlar verebilmektedir; ancak erişim ve hedef kitle konusunda B2C firmaları burayı çok fazla tercih etmemektedirler.

Linkedin reklam bütçesi ne kadar olmalı?

Linkedin reklamlarının bütçesini yine siz belirlemektesiniz. Bu bütçenin ne kadar olacağı kullanıcının kararındadır. Kullandığınız bütçe tabii ki erişiminizi ve geri dönüşümlerinizi doğruda etkilemektedir. Düşük bütçelerle reklam verdiğinizde bu geri dönüşümlerin az olması olasıdır. Elinizdeki bütçeyi iyi değerlendirmek için reklamlarınızı en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan