Sık yapılan Linkedin reklam hataları

25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve optimizasyonlarınızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir.

Linkedin özellikle B2B firmaları için iyi bir reklam platformu olarak öne çıkıyor. Şirket yöneticileri ve çalışanlarına ulaşmak için uygun bir mecra olmasından dolayı buradaki reklamlarınızı optimize ederek, kriterlerinizi bu doğrultuda belirlemeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de sık yapılan Linkedin reklam hatalarını ele alacağız. Bu hataları öğrenmeniz, kendi reklam kampanyalarınızı hazırlarken daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Reklamların amacının belli olmaması

Linkedin reklam hatalarından biri reklam kampanyası hazırlarken, reklamın amacını tam olarak belirlememek oluyor. Belli bir amaca hizmet etmeyen reklam kampanyalarının geri dönüşümleri ve yatırım getirileri düşük oluyor. Bu da hem zamandan hem de paradan zarar edilmesi demek oluyor.

Sadece Linkedin üzerinde değil, tüm platformlarda bir reklam çıkmadan önce amacınızı ve hedeflerinizi belirlemeniz gerekiyor. Her bir reklam kampanyasının farklı bir amacı olduğu gibi bu reklamlardan alınacak olan geri dönüşümlerde farklı olacaktır.

Linledin reklam kampanyası hazırlamadan önce bu reklam ile ulaşmak istediğiniz amaçlarınızı net bir şekilde belirlemeli ve bu amaçlara uygun metinler, görseller ve eyleme çağrı ifadeleri hazırlamalısınız.

Yanlış hedeflemelerin yapılması

Linkedin reklam hatalarından biri de yanlış hedeflemelerin yapılmasıdır. Yanlış hedeflemeler, reklamlarınızın sizinle ilgili olmayan kitlelere gösterilmesine neden olacağı için geri dönüşümlerinizi düşüreceği gibi para kaybetmenize de neden olacaktır. Yanlış hedeflemeler yüzünden, reklam bütçeniz yanlış yönetilmiş olacağı için elinizdeki bütçeden hem geri dönüş alamazsınız hem de bu bütçeyi hızlı tüketirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı yayınlamadan önce sizin için ideal hedef kitleyi seçmeniz önemlidir. Bu kitleyi seçtiğinizde reklamlarınız doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşacağı için bu reklamlardan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Doğru reklam modelinin seçilmemesi

Linkedin reklam kampanyası oluştururken doğru reklam modelini de seçmeniz önemlidir. Doğru modeli seçmemeniz reklamınızın yine geri dönüşümlerini düşüreceği gibi yatırım getirinizi de düşürecektir. Linkedin’in reklam modellerini iyi inceleyerek, bu reklam modellerinin amaçlarını ve size neler getireceğini kavramanız gerekiyor. Bu modelleri inceleyerek, ne işe yaradıklarını anladığınızda da buna göre kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Çok geniş hedef kitle seçimi

Linkedin dekireklam kampanyalarında hedef kitle seçiminin yanı sıra çok geniş bir hedef kitle seçimi yapmak da yanlış bir yaklaşım olacaktır. Reklam kitlesi büyüdüğünde, bütçeniz değişmediğinde ve küçük kaldığında bu reklamlardan alacağınız verim düşecektir. Daha dar bir kitleye hedefleme yaparak reklamlarınızı göstermeniz, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümü de artıracaktır. Bu sebeple de çok geniş kitleleri seçmeden, daha dar alanlarda hedeflemeler yapmanız, alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Yeterli test yapmamak

Linkedinde reklam kampanyası hazırlarken, farklı testler yaparak, seçtiğiniz hedef kitleleri, reklam metin ve görsellerini ve reklam modellerini test etmeniz gerekir. A/B testleri yaparak, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini, ne tür çalışmalardan ne gibi sonuçlar aldığınızı görmeniz gerekiyor. Bu testleri yapmadığınızda da yeni stratejiler geliştirmeniz zorlaşıyor; çünkü hangi yöntemlerin işe yaradığını hangilerinin yaramadığını görememiş oluyorsunuz. Bu sebeple de reklamlarınızı arada test ederek, sizin için ideal sonuçları yaratan varyasyonları bulmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Linkedin reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Linkedin reklam nasıl verilir?

Linkedin reklamı vermek için bir şirket ya da kişisel hesabınızın olması gerekiyor. Sonrasında da Linkedin’in reklam yöneticisi aracı üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabiliyorsunuz.

Linkedin reklam modelleri nelerdir?

Linkedin’in 3 ana reklam modeli bulunuyor. Bunlar “Sponsorlu İçerikler”, “Metin reklamları” ve “E-posta reklamları” şeklinde ayrılıyor. Sponsorlu içerikler, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlar. Metin reklamları ise sadece masaüstü görünümlerde, ekranın sağ tarafında çıkan reklamlardır. E-posta reklamları ise doğrudan kullanıcıların Linkedin’deki posta kutularına gönderilen reklamlardır.

Linkedin reklam hedeflemeleri neden önemli?

Linkedin reklam kampanyalarında bütçe yönetimini iyi bir şekilde yapabilmek ve kampanyanızın doğru kişilere gösterilmesini sağlamak için hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde yatırım getiriniz düşeceği gibi reklamlarınızdan beklediğiniz performansı da alamazsınız.

Linkedin reklamları kimler için etkili?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Linkedin reklamları özellikle B2B firmaları için etkilidir. Özellikle şirket yönetici ve çalışanlarına ulaşmak isteyen firmalar Linkedin üzerinde reklam vererek, kendilerine daha yakın hedef kitlelere ulaşabilirler. Tabii ki bu mecrada B2C firmaları da reklamlar verebilmektedir; ancak erişim ve hedef kitle konusunda B2C firmaları burayı çok fazla tercih etmemektedirler.

Linkedin reklam bütçesi ne kadar olmalı?

Linkedin reklamlarının bütçesini yine siz belirlemektesiniz. Bu bütçenin ne kadar olacağı kullanıcının kararındadır. Kullandığınız bütçe tabii ki erişiminizi ve geri dönüşümlerinizi doğruda etkilemektedir. Düşük bütçelerle reklam verdiğinizde bu geri dönüşümlerin az olması olasıdır. Elinizdeki bütçeyi iyi değerlendirmek için reklamlarınızı en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın