Sık yapılan Linkedin reklam hataları

25 Eylül 2019
Sinan Oypan

Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve optimizasyonlarınızı doğru bir şekilde yapmanız gerekir.

Linkedin özellikle B2B firmaları için iyi bir reklam platformu olarak öne çıkıyor. Şirket yöneticileri ve çalışanlarına ulaşmak için uygun bir mecra olmasından dolayı buradaki reklamlarınızı optimize ederek, kriterlerinizi bu doğrultuda belirlemeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de sık yapılan Linkedin reklam hatalarını ele alacağız. Bu hataları öğrenmeniz, kendi reklam kampanyalarınızı hazırlarken daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: B2B firmaları için Linkedin pazarlama ipuçları

Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Reklamların amacının belli olmaması

Linkedin reklam hatalarından biri reklam kampanyası hazırlarken, reklamın amacını tam olarak belirlememek oluyor. Belli bir amaca hizmet etmeyen reklam kampanyalarının geri dönüşümleri ve yatırım getirileri düşük oluyor. Bu da hem zamandan hem de paradan zarar edilmesi demek oluyor.

Sadece Linkedin üzerinde değil, tüm platformlarda bir reklam çıkmadan önce amacınızı ve hedeflerinizi belirlemeniz gerekiyor. Her bir reklam kampanyasının farklı bir amacı olduğu gibi bu reklamlardan alınacak olan geri dönüşümlerde farklı olacaktır.

Linledin reklam kampanyası hazırlamadan önce bu reklam ile ulaşmak istediğiniz amaçlarınızı net bir şekilde belirlemeli ve bu amaçlara uygun metinler, görseller ve eyleme çağrı ifadeleri hazırlamalısınız.

Yanlış hedeflemelerin yapılması

Linkedin reklam hatalarından biri de yanlış hedeflemelerin yapılmasıdır. Yanlış hedeflemeler, reklamlarınızın sizinle ilgili olmayan kitlelere gösterilmesine neden olacağı için geri dönüşümlerinizi düşüreceği gibi para kaybetmenize de neden olacaktır. Yanlış hedeflemeler yüzünden, reklam bütçeniz yanlış yönetilmiş olacağı için elinizdeki bütçeden hem geri dönüş alamazsınız hem de bu bütçeyi hızlı tüketirsiniz.

Reklam kampanyalarınızı yayınlamadan önce sizin için ideal hedef kitleyi seçmeniz önemlidir. Bu kitleyi seçtiğinizde reklamlarınız doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek kişilere ulaşacağı için bu reklamlardan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Doğru reklam modelinin seçilmemesi

Linkedin reklam kampanyası oluştururken doğru reklam modelini de seçmeniz önemlidir. Doğru modeli seçmemeniz reklamınızın yine geri dönüşümlerini düşüreceği gibi yatırım getirinizi de düşürecektir. Linkedin’in reklam modellerini iyi inceleyerek, bu reklam modellerinin amaçlarını ve size neler getireceğini kavramanız gerekiyor. Bu modelleri inceleyerek, ne işe yaradıklarını anladığınızda da buna göre kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Çok geniş hedef kitle seçimi

Linkedin dekireklam kampanyalarında hedef kitle seçiminin yanı sıra çok geniş bir hedef kitle seçimi yapmak da yanlış bir yaklaşım olacaktır. Reklam kitlesi büyüdüğünde, bütçeniz değişmediğinde ve küçük kaldığında bu reklamlardan alacağınız verim düşecektir. Daha dar bir kitleye hedefleme yaparak reklamlarınızı göstermeniz, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümü de artıracaktır. Bu sebeple de çok geniş kitleleri seçmeden, daha dar alanlarda hedeflemeler yapmanız, alacağınız sonuçları da olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Yeterli test yapmamak

Linkedinde reklam kampanyası hazırlarken, farklı testler yaparak, seçtiğiniz hedef kitleleri, reklam metin ve görsellerini ve reklam modellerini test etmeniz gerekir. A/B testleri yaparak, reklamlarınızın nasıl performans gösterdiğini, ne tür çalışmalardan ne gibi sonuçlar aldığınızı görmeniz gerekiyor. Bu testleri yapmadığınızda da yeni stratejiler geliştirmeniz zorlaşıyor; çünkü hangi yöntemlerin işe yaradığını hangilerinin yaramadığını görememiş oluyorsunuz. Bu sebeple de reklamlarınızı arada test ederek, sizin için ideal sonuçları yaratan varyasyonları bulmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Linkedin reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Linkedin reklam nasıl verilir?

Linkedin reklamı vermek için bir şirket ya da kişisel hesabınızın olması gerekiyor. Sonrasında da Linkedin’in reklam yöneticisi aracı üzerinden reklam kampanyalarınızı oluşturabiliyorsunuz.

Linkedin reklam modelleri nelerdir?

Linkedin’in 3 ana reklam modeli bulunuyor. Bunlar “Sponsorlu İçerikler”, “Metin reklamları” ve “E-posta reklamları” şeklinde ayrılıyor. Sponsorlu içerikler, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde çıkan reklamlar. Metin reklamları ise sadece masaüstü görünümlerde, ekranın sağ tarafında çıkan reklamlardır. E-posta reklamları ise doğrudan kullanıcıların Linkedin’deki posta kutularına gönderilen reklamlardır.

Linkedin reklam hedeflemeleri neden önemli?

Linkedin reklam kampanyalarında bütçe yönetimini iyi bir şekilde yapabilmek ve kampanyanızın doğru kişilere gösterilmesini sağlamak için hedeflemelerinizi doğru bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Aksi takdirde yatırım getiriniz düşeceği gibi reklamlarınızdan beklediğiniz performansı da alamazsınız.

Linkedin reklamları kimler için etkili?

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Linkedin reklamları özellikle B2B firmaları için etkilidir. Özellikle şirket yönetici ve çalışanlarına ulaşmak isteyen firmalar Linkedin üzerinde reklam vererek, kendilerine daha yakın hedef kitlelere ulaşabilirler. Tabii ki bu mecrada B2C firmaları da reklamlar verebilmektedir; ancak erişim ve hedef kitle konusunda B2C firmaları burayı çok fazla tercih etmemektedirler.

Linkedin reklam bütçesi ne kadar olmalı?

Linkedin reklamlarının bütçesini yine siz belirlemektesiniz. Bu bütçenin ne kadar olacağı kullanıcının kararındadır. Kullandığınız bütçe tabii ki erişiminizi ve geri dönüşümlerinizi doğruda etkilemektedir. Düşük bütçelerle reklam verdiğinizde bu geri dönüşümlerin az olması olasıdır. Elinizdeki bütçeyi iyi değerlendirmek için reklamlarınızı en iyi şekilde optimize etmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan