İnternetten para kazanma rehberi

9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten para kazanma rehberi

İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar, işsizler, öğrenciler vb.) için de farklı imkanlar ve fırsatlar sunuyor.

İnternetten para kazanmanın yolları 10 yıl öncesi kadar kolay olmasa da, hala farklı yollar ve doğru planlama ile fazlasıyla mümkün. İnternet kullanıcılarının bilinçlenmesi, davranışlarının değişiklikleri ve internet kültüründeki değişiklikleri iyi yorumlayarak ve ayak uydurarak fırsatlar yakalamak hiç de zor değil.

İnternetten para kazanma rehberi finansal yatırım maliyetleri, rekabet konuları, kolaylık, hız gibi konular da dikkate alınarak kısa vadeli ve orta vadeli olarak 2 bölüme ayrılmıştır.

Birinci Bölüm: İnternetten kısa vadeli kazanma yolları

Online pazaryerleri - İkinci el ürünler satmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Online pazaryerleri üzerinden kendi elinizdeki ikinci el ürünleri satmak ile başlayabilirsiniz. Eş, dost, akrabalarınızın gözden çıkardığı ikinci el ürünleri de satışa sunabilirsiniz. Böylece oluşturduğunuz ilk sermayenizi internette çok satılan ikinci el ürünleri uygun fiyata alıp sonrasında tekrar satışa sunarak da devam edebilir, internetten para kazanabilirsiniz.

Türkiye'nin önde gelen pazaryerlerinden Gittigidiyor, Sahibinden, Letgo ile başlayabilir ve dilerseniz diğer kullanıcıdan kullanıcıya hizmet veren pazaryerlerini tercih edebilirsiniz. Belirli sektörlere hizmet veren dikey pazaryerlerine göz atmakta fayda var.

Kendi alanınızda internet üzerinden iş üretmek

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Boş zamanınızın bir bölümünü evinizde bilgisayar başında değerlendirerek de internetten para kazanmak mümkün. Bu geliri işinize sermaye olarak ve/veya günlük ihtiyaçlarınız için de değerlendirebilirsiniz. İş üretenler ile iş yaptırmak isteyenlerin buluştuğu platformlar bu alanda para kazanmak için biçilmiş kaftandır. Bionluk.com vs. vs. platformlarda iş sunanlara bakarak benzer işleri sizlerde yapabilir ve diğer kişilerin, firmaların ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.

Örneklendirmek gerekirse,
Web siteleri için belirli konularda araştırma yaparak içerik üretmek, sesiniz güzelse seslendirme yapmak, sosyal medyada tanıtımlarını yapmak, yabancı diliniz var ise çeviri yapmak, data toplamak gibi.

Bu tip platformların amacı kişilerin veya firmaların ihtiyaçlarına ücret karşılığı hizmet sunmak ve para kazanmaktır. Firmaların vakit ayıramadığı konulardan, çok bilgi birikimi gerektirmeyen temel işlere kadar birçok iş alanında ihtiyaçları karşılayarak, internetten para kazanabilirsiniz.

Gelir ortaklığı ve gelir paylaşım modelleri

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Bazı e-ticaret siteleri veya servis gelir ortaklığı programı sunar. Yeni müşterilere ve satışlara ihtiyaçları her zaman vardır. Reklam vererek kazandıkları her müşterinin onlar için bir maliyeti vardır. Gelir paylaşım modellerinin temeli de buna dayanır. Reklam maliyetini ona kazanç sağlayan bireylerle de paylaşmak.

Örneklemek gerekirse;
Diyelim ki bir blogunuz var ve tekstil üzerine. Kendi blogunuzda yazılar yazarak, ürün tanıtımları yaparak onlara müşteri kazandırabilirsiniz. Bunun sonucu olarak da belirli bir yüzde oranında veya sabit olarak para kazanma fırsatı yakalarsınız. Birçok sektörde firma gelir ortaklığı modeli sunmaktadır. Daha basit bir örnek olması açısından, kendi sosyal medya hesaplarınızdan başka firmaların reklamlarını yapmak olarak da düşünebilirsiniz.

İkinci Bölüm: İnternetten orta vadeli para kazanma yolları

İnstagram üzerinden satış yapmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Son 1-2 yıl içinde instagram üzerinden satış yapan yeni girişimcilerin sayısı oldukça arttı. İnstagramı aktif kullanan kullanıcılar, görselliğinde cezbediciliği sayesinde yöresel ürünler, organik ürünler, el emeği hediyelik eşyalar, tekstil, giyim gibi birçok alanda ürünlerini instagramda beğenip sonrasında ileişim kanalları aracılığı ile satın alma süreçlerini tamamlıyor.

Siz de instagramda doğru görseller ile ürünlerinizi ilgili hashtagler sayesinde pazarlayabilirsiniz. Hashtag kullanımını doğru yapmanız durumunda takipçi sayınız da kullanıcı kitleniz de pozitif yönde ilerleyecektir. Bu da zamanla daha çok kişiye instagram üzerinden ulaşmak ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak anlamına geliyor. İnstagram üzerinden para kazanmak ile başlayarak işinizi büyütebilirsiniz.

IdeaSoft müşterileri arasında da instagram ile satış yapmaya başlayan ve sonrasında sipariş sayıları arttıkça süreçleri whatsapp, email ile yürütemenin güç olmasıyla beraber e-ticaret sitesi kuran birçok girişimciye şahit olduk, hikayelerini dinledik. İnstagramdan satış yapmak ile ilgili özel olarak blog yazımızı da ayrıca okuyabilirsiniz.

Firmaların dijital dönüşüm sürecinde yer almak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Ülkemizdeki KOBİ'ler dijital dönüşüm sürecinin henüz başında. Birçok firma, dükkan, esnaf interneti belirli limitlerde kullanıyor ve online ticaret onları cezbetse de teknoloji konusunda bilgisizlikleri aksiyon almalarına, harekete geçmelerine engel oluyor. Bu konuda onlara yardımcı olabilir ve dijital dönüşüm süreçlerinde yer alarak hem onlar için, hem de kendiniz için internetten para kazanma fırsatı oluşturabilirsiniz.

Bu fırsatı değerlendiren birçok örneğe şahit olduk. Fırsat gördüğünüz bir alanda doğru bir ürün portföyü ile e-ticaret sitesi oluşturabilir ve bu işi e-ticarete taşıyabilirsiniz. Bu noktada ihtiyacınız olan bir e-ticaret sitesi, dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz test edebilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Orta
Zorluk Derecesi : Orta

Yukarıda, bahsettiğimiz internetten para kazanma yöntemleri temel olarak e-ticaret'e dayanıyor. Neredeyse hepsi başka platformlar aracılığı ile ticaret yapmayı sağlıyor fakat markalaşmak ve orta vadede işinizi büyütmek istediğinizde kendi e-ticaret sitenizi kurmanız daha doğru. Kendi e-ticaret siteniz ile süreçlerinizi, ekibinizi, müşteri portföyünüzü ve kampanyalarınızı kendiniz yönetebilirsiniz.

Siparişlerinizi müşterilerinize iletirken, kendi websitenizi, e-ticaret sitenizi yazmanız, onlara küçük hediye çekleri göndermeniz kendi markalaşmanız ve büyümeniz için önemli.

Aynı zamanda Türkiyede 300'ün üzerinde online tedarikçi var. Kendi sektörünüzde tedarikçiler ile çalışabilir ve onların ürünlerini de kar marjdı koyarak kendi e-ticaret sitenizde satışa sunabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı e-ticaret paketleri, 6000+ firma tarafından kullanılmaktadır. Dilerseniz 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilir ve test edebilirsiniz.

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve Instagramda elde ettiğiniz satış başarınızı birlikte daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın