fbpx

İnternetten para kazanma rehberi

9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya

İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar, işsizler, öğrenciler vb.) için de farklı imkanlar ve fırsatlar sunuyor.

İnternetten para kazanmanın yolları 10 yıl öncesi kadar kolay olmasa da, hala farklı yollar ve doğru planlama ile fazlasıyla mümkün. İnternet kullanıcılarının bilinçlenmesi, davranışlarının değişiklikleri ve internet kültüründeki değişiklikleri iyi yorumlayarak ve ayak uydurarak fırsatlar yakalamak hiç de zor değil.

İnternetten para kazanma rehberi finansal yatırım maliyetleri, rekabet konuları, kolaylık, hız gibi konular da dikkate alınarak kısa vadeli ve orta vadeli olarak 2 bölüme ayrılmıştır.

Birinci Bölüm: İnternetten kısa vadeli kazanma yolları

Online pazaryerleri - İkinci el ürünler satmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Online pazaryerleri üzerinden kendi elinizdeki ikinci el ürünleri satmak ile başlayabilirsiniz. Eş, dost, akrabalarınızın gözden çıkardığı ikinci el ürünleri de satışa sunabilirsiniz. Böylece oluşturduğunuz ilk sermayenizi internette çok satılan ikinci el ürünleri uygun fiyata alıp sonrasında tekrar satışa sunarak da devam edebilir, internetten para kazanabilirsiniz.

Türkiye'nin önde gelen pazaryerlerinden Gittigidiyor, Sahibinden, Letgo ile başlayabilir ve dilerseniz diğer kullanıcıdan kullanıcıya hizmet veren pazaryerlerini tercih edebilirsiniz. Belirli sektörlere hizmet veren dikey pazaryerlerine göz atmakta fayda var.

Kendi alanınızda internet üzerinden iş üretmek

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Boş zamanınızın bir bölümünü evinizde bilgisayar başında değerlendirerek de internetten para kazanmak mümkün. Bu geliri işinize sermaye olarak ve/veya günlük ihtiyaçlarınız için de değerlendirebilirsiniz. İş üretenler ile iş yaptırmak isteyenlerin buluştuğu platformlar bu alanda para kazanmak için biçilmiş kaftandır. Bionluk.com vs. vs. platformlarda iş sunanlara bakarak benzer işleri sizlerde yapabilir ve diğer kişilerin, firmaların ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.

Örneklendirmek gerekirse,
Web siteleri için belirli konularda araştırma yaparak içerik üretmek, sesiniz güzelse seslendirme yapmak, sosyal medyada tanıtımlarını yapmak, yabancı diliniz var ise çeviri yapmak, data toplamak gibi.

Bu tip platformların amacı kişilerin veya firmaların ihtiyaçlarına ücret karşılığı hizmet sunmak ve para kazanmaktır. Firmaların vakit ayıramadığı konulardan, çok bilgi birikimi gerektirmeyen temel işlere kadar birçok iş alanında ihtiyaçları karşılayarak, internetten para kazanabilirsiniz.

Gelir ortaklığı ve gelir paylaşım modelleri

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Bazı e-ticaret siteleri veya servis gelir ortaklığı programı sunar. Yeni müşterilere ve satışlara ihtiyaçları her zaman vardır. Reklam vererek kazandıkları her müşterinin onlar için bir maliyeti vardır. Gelir paylaşım modellerinin temeli de buna dayanır. Reklam maliyetini ona kazanç sağlayan bireylerle de paylaşmak.

Örneklemek gerekirse;
Diyelim ki bir blogunuz var ve tekstil üzerine. Kendi blogunuzda yazılar yazarak, ürün tanıtımları yaparak onlara müşteri kazandırabilirsiniz. Bunun sonucu olarak da belirli bir yüzde oranında veya sabit olarak para kazanma fırsatı yakalarsınız. Birçok sektörde firma gelir ortaklığı modeli sunmaktadır. Daha basit bir örnek olması açısından, kendi sosyal medya hesaplarınızdan başka firmaların reklamlarını yapmak olarak da düşünebilirsiniz.

İkinci Bölüm: İnternetten orta vadeli para kazanma yolları

İnstagram üzerinden satış yapmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Son 1-2 yıl içinde instagram üzerinden satış yapan yeni girişimcilerin sayısı oldukça arttı. İnstagramı aktif kullanan kullanıcılar, görselliğinde cezbediciliği sayesinde yöresel ürünler, organik ürünler, el emeği hediyelik eşyalar, tekstil, giyim gibi birçok alanda ürünlerini instagramda beğenip sonrasında ileişim kanalları aracılığı ile satın alma süreçlerini tamamlıyor.

Siz de instagramda doğru görseller ile ürünlerinizi ilgili hashtagler sayesinde pazarlayabilirsiniz. Hashtag kullanımını doğru yapmanız durumunda takipçi sayınız da kullanıcı kitleniz de pozitif yönde ilerleyecektir. Bu da zamanla daha çok kişiye instagram üzerinden ulaşmak ve ürünlerinizi görmelerini sağlamak anlamına geliyor. İnstagram üzerinden para kazanmak ile başlayarak işinizi büyütebilirsiniz.

IdeaSoft müşterileri arasında da instagram ile satış yapmaya başlayan ve sonrasında sipariş sayıları arttıkça süreçleri whatsapp, email ile yürütemenin güç olmasıyla beraber e-ticaret sitesi kuran birçok girişimciye şahit olduk, hikayelerini dinledik. İnstagramdan satış yapmak ile ilgili özel olarak blog yazımızı da ayrıca okuyabilirsiniz.

Firmaların dijital dönüşüm sürecinde yer almak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Düşük
Zorluk Derecesi : Kolay

Ülkemizdeki KOBİ'ler dijital dönüşüm sürecinin henüz başında. Birçok firma, dükkan, esnaf interneti belirli limitlerde kullanıyor ve online ticaret onları cezbetse de teknoloji konusunda bilgisizlikleri aksiyon almalarına, harekete geçmelerine engel oluyor. Bu konuda onlara yardımcı olabilir ve dijital dönüşüm süreçlerinde yer alarak hem onlar için, hem de kendiniz için internetten para kazanma fırsatı oluşturabilirsiniz.

Bu fırsatı değerlendiren birçok örneğe şahit olduk. Fırsat gördüğünüz bir alanda doğru bir ürün portföyü ile e-ticaret sitesi oluşturabilir ve bu işi e-ticarete taşıyabilirsiniz. Bu noktada ihtiyacınız olan bir e-ticaret sitesi, dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz test edebilirsiniz.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak

Gerekli Yatırım Seviyesi: Orta
Zorluk Derecesi : Orta

Yukarıda, bahsettiğimiz internetten para kazanma yöntemleri temel olarak e-ticaret'e dayanıyor. Neredeyse hepsi başka platformlar aracılığı ile ticaret yapmayı sağlıyor fakat markalaşmak ve orta vadede işinizi büyütmek istediğinizde kendi e-ticaret sitenizi kurmanız daha doğru. Kendi e-ticaret siteniz ile süreçlerinizi, ekibinizi, müşteri portföyünüzü ve kampanyalarınızı kendiniz yönetebilirsiniz.

Siparişlerinizi müşterilerinize iletirken, kendi websitenizi, e-ticaret sitenizi yazmanız, onlara küçük hediye çekleri göndermeniz kendi markalaşmanız ve büyümeniz için önemli.

Aynı zamanda Türkiyede 300'ün üzerinde online tedarikçi var. Kendi sektörünüzde tedarikçiler ile çalışabilir ve onların ürünlerini de kar marjdı koyarak kendi e-ticaret sitenizde satışa sunabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı e-ticaret paketleri, 6000+ firma tarafından kullanılmaktadır. Dilerseniz 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilir ve test edebilirsiniz.

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve Instagramda elde ettiğiniz satış başarınızı birlikte daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan