Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019

9 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. 2019’un geri kalan döneminde Instagram stratejilerini geliştirmek için kullanabileceğiniz öne çıkan Instagram istatistiklerini burada paylaşıyoruz.

Instagram istatistikleri: Kullanıcılar

Instagram, Haziran 2018’de 1 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Facebook 1,4 milyar ile birinci sırada yer alıyor. Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 68 milyonken, Pinterest’in 250 milyon.

Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı ise Haziran 2018’de 500 milyona ulaşmış durumda. Başka bir deyişle aylık aktif kullanıcılarının yarısı günlük olarak Instagram’da aktif bir şekilde yer alıyor ve etkileşime geçiyor.

”Beğen” butonuna günlük ortalama olarak 4,2 milyar kez tıklanıyor. Bu da günlük aktif kullanıcıların birkaç kez içeriklerle etkileşime girdiğini ve girmek istediklerini göstermekte.

Instagram kullanıcılarının yaklaşık olarak üçte ikisini 18 ile 29 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturuyor. Bu da markaların Instagram üzerinde daha genç bir kitleye ulaştıkları anlamına gelmekte.

Instagram istatistikleri: Organik erişim ve pazarlama

Instagram istatistik verileri arasında önemli yeri olan konulardan birkaçı da organik erişim ve pazarlama. Organik erişimlerin ve pazarlama çalışmalarının 2019’da nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler aşağıda.

Instagram’da paylaşılan fotoğraflar, Facebook’takilere kıyasla yüzde 23 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların Instagram’da aldığı etkileşim oranları Facebook’a kıyasla 10 kat daha fazla. Bunun yanı sıra markalar, toplam takipçi sayılarından yüzde 4’e kadar organik etkileşim alıyor.

Instagram istatistik verileri arasında en önemli olanlardan biri de gönderileri paylaşım zamanı. Sektörlere göre en iyi paylaşım zamanı değişiklik göstermekte. Araştırmada sektörlere göre öne çıkan paylaşım zamanları ise şöyle:

  • Seyahat ve turizm: Cuma günü 09:00 - 13:00
  • Medya ve eğlence: Salı ve Perşembe 12:00 - 15:00
  • Yemek ve içecek: Cuma 12:00
  • Perakende: Salı, Perşembe ve Cuma 12:00
  • Sağlık ürünleri: Çarşamba ve Pazar 09:00
  • Kişisel bakım: Perşembe ve Cuma 13:00-15:00
  • Teknoloji: Pazartesi ve Salı 14:00
  • Eğitim: Perşembe 16:00-17:00

Sektörel bazda ve markalara göre paylaşım zamanlarının değiştiğini unutmamanız gerekiyor. Kendi çalışmalarınız için ideal paylaşım zamanlarını bulmak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeren gönderiler, fotoğraf paylaşımlarına kıyasla yüzde %38 daha fazla etkileşim getiriyor. Video içerikleri normal paylaşımların yanı sıra hikaye paylaşımlarında da kullanarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Markaların gün içinde yaptıkları ortalama paylaşım sayısı 1,5 olarak belirtilmiş durumda. Bir içeriğin toplam etkileşim sayısına ulaşması için gerekli olan süre ise 19 saat.

Instagram istatistikleri: Marka ve müşteri ilişkileri

Instagram kullanıcılarının yüzde 70’lik bir bölümü bu mecrada markaları araştırıyor. Bu sebeple de markanızın Instagram’da olması potansiyel hedef kitlenize ulaşmanız ve iletişim için bir kanal yaratmanız için önemli.

Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü ise Instagram’da en az bir markayı takip ediyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü Instagram üzerinde yeni bir ürün keşfediyor ve yeni ürün keşfederken bu ürünleri satın alma fikrine de açıklar. Günde 200 milyondan daha fazla kullanıcı en az bir marka sayfasını ziyaret ediyor. Marka sayfalarını takip eden kullanıcıların yüzde 66’sı ise henüz takip etmedikleri markaların sayfasını takip ediyor.

Instagram istatistikleri: İçerik

Instagram içerikleri ile ilgili de farklı veriler araştırmada öne çıkmış durumda. Markalar bir ay içerisinde yaklaşık olarak 28 paylaşım yapıyor. Bu da neredeyse her gün bir içerik paylaşımı anlamına geliyor.

Markaların, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri paylaştıklarında kendi hazırladıkları içeriklere kıyasla yüzde 4,5 oranında daha fazla etkileşim alıyorlar./p>

Konum paylaşılan fotoğraflar diğerlerine kıyasla yüzde 79 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların yüzde 60, bir tema oluşturmak için tüm gönderilerinde aynı filtreyi kullanıyor.

Instagram istatistikleri: Hashtag kullanımı

Instagram istatistik verileri arasında önemli bir yere sahip olan konulardan biri de Hashtag kullanımı.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kullanılan 10 Hashtag’den 7’ini marka etiketleri oluşturuyor. Bir gönderide kullanılması tavsiye edilen Hashtag sayısı ise 11. Gönderide en az bir Hashtag kullanmak etkileşimleri yüzde 12,6 oranında artırıyor. 21 ile 24 karakter uzunluğundaki Hashtag’ler diğer etiketlerden daha fazla geri dönüşüm sağlıyor. Bunun nedeni de bu etiketlerin daha niş bir konu odağında olması.

Instagram istatistikleri: Hikaye kullanımı

Instagram hikayeleri de etkileşim konusunda son yıllarda önemli bir rol oynamaya başladı. Instagram’da en çok izlenen hikayelerin üçte birini marka paylaşımları oluşturuyor. Markalar, normal paylaşım yaptıkları kadar hikaye paylaşımları da yapmakta. Günlük olarak Instagram’da hikaye izleyenlerin sayısı 400 milyon.

Instagram istatistik verileri ile ilgili diğer bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan