Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019

9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019

Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. 2019’un geri kalan döneminde Instagram stratejilerini geliştirmek için kullanabileceğiniz öne çıkan Instagram istatistiklerini burada paylaşıyoruz.

Instagram istatistikleri: Kullanıcılar

Instagram, Haziran 2018’de 1 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Facebook 1,4 milyar ile birinci sırada yer alıyor. Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 68 milyonken, Pinterest’in 250 milyon.

Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı ise Haziran 2018’de 500 milyona ulaşmış durumda. Başka bir deyişle aylık aktif kullanıcılarının yarısı günlük olarak Instagram’da aktif bir şekilde yer alıyor ve etkileşime geçiyor.

”Beğen” butonuna günlük ortalama olarak 4,2 milyar kez tıklanıyor. Bu da günlük aktif kullanıcıların birkaç kez içeriklerle etkileşime girdiğini ve girmek istediklerini göstermekte.

Instagram kullanıcılarının yaklaşık olarak üçte ikisini 18 ile 29 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturuyor. Bu da markaların Instagram üzerinde daha genç bir kitleye ulaştıkları anlamına gelmekte.

Instagram istatistikleri: Organik erişim ve pazarlama

Instagram istatistik verileri arasında önemli yeri olan konulardan birkaçı da organik erişim ve pazarlama. Organik erişimlerin ve pazarlama çalışmalarının 2019’da nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler aşağıda.

Instagram’da paylaşılan fotoğraflar, Facebook’takilere kıyasla yüzde 23 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların Instagram’da aldığı etkileşim oranları Facebook’a kıyasla 10 kat daha fazla. Bunun yanı sıra markalar, toplam takipçi sayılarından yüzde 4’e kadar organik etkileşim alıyor.

Instagram istatistik verileri arasında en önemli olanlardan biri de gönderileri paylaşım zamanı. Sektörlere göre en iyi paylaşım zamanı değişiklik göstermekte. Araştırmada sektörlere göre öne çıkan paylaşım zamanları ise şöyle:

  • Seyahat ve turizm: Cuma günü 09:00 - 13:00
  • Medya ve eğlence: Salı ve Perşembe 12:00 - 15:00
  • Yemek ve içecek: Cuma 12:00
  • Perakende: Salı, Perşembe ve Cuma 12:00
  • Sağlık ürünleri: Çarşamba ve Pazar 09:00
  • Kişisel bakım: Perşembe ve Cuma 13:00-15:00
  • Teknoloji: Pazartesi ve Salı 14:00
  • Eğitim: Perşembe 16:00-17:00

Sektörel bazda ve markalara göre paylaşım zamanlarının değiştiğini unutmamanız gerekiyor. Kendi çalışmalarınız için ideal paylaşım zamanlarını bulmak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeren gönderiler, fotoğraf paylaşımlarına kıyasla yüzde %38 daha fazla etkileşim getiriyor. Video içerikleri normal paylaşımların yanı sıra hikaye paylaşımlarında da kullanarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Markaların gün içinde yaptıkları ortalama paylaşım sayısı 1,5 olarak belirtilmiş durumda. Bir içeriğin toplam etkileşim sayısına ulaşması için gerekli olan süre ise 19 saat.

Instagram istatistikleri: Marka ve müşteri ilişkileri

Instagram kullanıcılarının yüzde 70’lik bir bölümü bu mecrada markaları araştırıyor. Bu sebeple de markanızın Instagram’da olması potansiyel hedef kitlenize ulaşmanız ve iletişim için bir kanal yaratmanız için önemli.

Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü ise Instagram’da en az bir markayı takip ediyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü Instagram üzerinde yeni bir ürün keşfediyor ve yeni ürün keşfederken bu ürünleri satın alma fikrine de açıklar. Günde 200 milyondan daha fazla kullanıcı en az bir marka sayfasını ziyaret ediyor. Marka sayfalarını takip eden kullanıcıların yüzde 66’sı ise henüz takip etmedikleri markaların sayfasını takip ediyor.

Instagram istatistikleri: İçerik

Instagram içerikleri ile ilgili de farklı veriler araştırmada öne çıkmış durumda. Markalar bir ay içerisinde yaklaşık olarak 28 paylaşım yapıyor. Bu da neredeyse her gün bir içerik paylaşımı anlamına geliyor.

Markaların, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri paylaştıklarında kendi hazırladıkları içeriklere kıyasla yüzde 4,5 oranında daha fazla etkileşim alıyorlar./p>

Konum paylaşılan fotoğraflar diğerlerine kıyasla yüzde 79 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların yüzde 60, bir tema oluşturmak için tüm gönderilerinde aynı filtreyi kullanıyor.

Instagram istatistikleri: Hashtag kullanımı

Instagram istatistik verileri arasında önemli bir yere sahip olan konulardan biri de Hashtag kullanımı.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kullanılan 10 Hashtag’den 7’ini marka etiketleri oluşturuyor. Bir gönderide kullanılması tavsiye edilen Hashtag sayısı ise 11. Gönderide en az bir Hashtag kullanmak etkileşimleri yüzde 12,6 oranında artırıyor. 21 ile 24 karakter uzunluğundaki Hashtag’ler diğer etiketlerden daha fazla geri dönüşüm sağlıyor. Bunun nedeni de bu etiketlerin daha niş bir konu odağında olması.

Instagram istatistikleri: Hikaye kullanımı

Instagram hikayeleri de etkileşim konusunda son yıllarda önemli bir rol oynamaya başladı. Instagram’da en çok izlenen hikayelerin üçte birini marka paylaşımları oluşturuyor. Markalar, normal paylaşım yaptıkları kadar hikaye paylaşımları da yapmakta. Günlük olarak Instagram’da hikaye izleyenlerin sayısı 400 milyon.

Instagram istatistik verileri ile ilgili diğer bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
İşletmeler İçin Google Drive Kullanma Rehberi
Dijital belgeler, görseller ve bilgisayar ortamında kullanılan daha birçok dosya ya da veri türü, günümüz koşullarında çalışma hayatının olmazsa olmazları arasında yer alır. Gerek e-ticaret gerekse diğer sektörlerde ihtiyaç...
14 Şubat 2022
Markethinkers
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webinar Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nedir? E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret...
17 Kasım 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın