Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019

9 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. 2019’un geri kalan döneminde Instagram stratejilerini geliştirmek için kullanabileceğiniz öne çıkan Instagram istatistiklerini burada paylaşıyoruz.

Instagram istatistikleri: Kullanıcılar

Instagram, Haziran 2018’de 1 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Facebook 1,4 milyar ile birinci sırada yer alıyor. Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 68 milyonken, Pinterest’in 250 milyon.

Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı ise Haziran 2018’de 500 milyona ulaşmış durumda. Başka bir deyişle aylık aktif kullanıcılarının yarısı günlük olarak Instagram’da aktif bir şekilde yer alıyor ve etkileşime geçiyor.

”Beğen” butonuna günlük ortalama olarak 4,2 milyar kez tıklanıyor. Bu da günlük aktif kullanıcıların birkaç kez içeriklerle etkileşime girdiğini ve girmek istediklerini göstermekte.

Instagram kullanıcılarının yaklaşık olarak üçte ikisini 18 ile 29 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturuyor. Bu da markaların Instagram üzerinde daha genç bir kitleye ulaştıkları anlamına gelmekte.

Instagram istatistikleri: Organik erişim ve pazarlama

Instagram istatistik verileri arasında önemli yeri olan konulardan birkaçı da organik erişim ve pazarlama. Organik erişimlerin ve pazarlama çalışmalarının 2019’da nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler aşağıda.

Instagram’da paylaşılan fotoğraflar, Facebook’takilere kıyasla yüzde 23 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların Instagram’da aldığı etkileşim oranları Facebook’a kıyasla 10 kat daha fazla. Bunun yanı sıra markalar, toplam takipçi sayılarından yüzde 4’e kadar organik etkileşim alıyor.

Instagram istatistik verileri arasında en önemli olanlardan biri de gönderileri paylaşım zamanı. Sektörlere göre en iyi paylaşım zamanı değişiklik göstermekte. Araştırmada sektörlere göre öne çıkan paylaşım zamanları ise şöyle:

  • Seyahat ve turizm: Cuma günü 09:00 - 13:00
  • Medya ve eğlence: Salı ve Perşembe 12:00 - 15:00
  • Yemek ve içecek: Cuma 12:00
  • Perakende: Salı, Perşembe ve Cuma 12:00
  • Sağlık ürünleri: Çarşamba ve Pazar 09:00
  • Kişisel bakım: Perşembe ve Cuma 13:00-15:00
  • Teknoloji: Pazartesi ve Salı 14:00
  • Eğitim: Perşembe 16:00-17:00

Sektörel bazda ve markalara göre paylaşım zamanlarının değiştiğini unutmamanız gerekiyor. Kendi çalışmalarınız için ideal paylaşım zamanlarını bulmak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeren gönderiler, fotoğraf paylaşımlarına kıyasla yüzde %38 daha fazla etkileşim getiriyor. Video içerikleri normal paylaşımların yanı sıra hikaye paylaşımlarında da kullanarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Markaların gün içinde yaptıkları ortalama paylaşım sayısı 1,5 olarak belirtilmiş durumda. Bir içeriğin toplam etkileşim sayısına ulaşması için gerekli olan süre ise 19 saat.

Instagram istatistikleri: Marka ve müşteri ilişkileri

Instagram kullanıcılarının yüzde 70’lik bir bölümü bu mecrada markaları araştırıyor. Bu sebeple de markanızın Instagram’da olması potansiyel hedef kitlenize ulaşmanız ve iletişim için bir kanal yaratmanız için önemli.

Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü ise Instagram’da en az bir markayı takip ediyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü Instagram üzerinde yeni bir ürün keşfediyor ve yeni ürün keşfederken bu ürünleri satın alma fikrine de açıklar. Günde 200 milyondan daha fazla kullanıcı en az bir marka sayfasını ziyaret ediyor. Marka sayfalarını takip eden kullanıcıların yüzde 66’sı ise henüz takip etmedikleri markaların sayfasını takip ediyor.

Instagram istatistikleri: İçerik

Instagram içerikleri ile ilgili de farklı veriler araştırmada öne çıkmış durumda. Markalar bir ay içerisinde yaklaşık olarak 28 paylaşım yapıyor. Bu da neredeyse her gün bir içerik paylaşımı anlamına geliyor.

Markaların, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri paylaştıklarında kendi hazırladıkları içeriklere kıyasla yüzde 4,5 oranında daha fazla etkileşim alıyorlar./p>

Konum paylaşılan fotoğraflar diğerlerine kıyasla yüzde 79 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların yüzde 60, bir tema oluşturmak için tüm gönderilerinde aynı filtreyi kullanıyor.

Instagram istatistikleri: Hashtag kullanımı

Instagram istatistik verileri arasında önemli bir yere sahip olan konulardan biri de Hashtag kullanımı.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kullanılan 10 Hashtag’den 7’ini marka etiketleri oluşturuyor. Bir gönderide kullanılması tavsiye edilen Hashtag sayısı ise 11. Gönderide en az bir Hashtag kullanmak etkileşimleri yüzde 12,6 oranında artırıyor. 21 ile 24 karakter uzunluğundaki Hashtag’ler diğer etiketlerden daha fazla geri dönüşüm sağlıyor. Bunun nedeni de bu etiketlerin daha niş bir konu odağında olması.

Instagram istatistikleri: Hikaye kullanımı

Instagram hikayeleri de etkileşim konusunda son yıllarda önemli bir rol oynamaya başladı. Instagram’da en çok izlenen hikayelerin üçte birini marka paylaşımları oluşturuyor. Markalar, normal paylaşım yaptıkları kadar hikaye paylaşımları da yapmakta. Günlük olarak Instagram’da hikaye izleyenlerin sayısı 400 milyon.

Instagram istatistik verileri ile ilgili diğer bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan