Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019

9 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. 2019’un geri kalan döneminde Instagram stratejilerini geliştirmek için kullanabileceğiniz öne çıkan Instagram istatistiklerini burada paylaşıyoruz.

Instagram istatistikleri: Kullanıcılar

Instagram, Haziran 2018’de 1 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Facebook 1,4 milyar ile birinci sırada yer alıyor. Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 68 milyonken, Pinterest’in 250 milyon.

Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı ise Haziran 2018’de 500 milyona ulaşmış durumda. Başka bir deyişle aylık aktif kullanıcılarının yarısı günlük olarak Instagram’da aktif bir şekilde yer alıyor ve etkileşime geçiyor.

”Beğen” butonuna günlük ortalama olarak 4,2 milyar kez tıklanıyor. Bu da günlük aktif kullanıcıların birkaç kez içeriklerle etkileşime girdiğini ve girmek istediklerini göstermekte.

Instagram kullanıcılarının yaklaşık olarak üçte ikisini 18 ile 29 yaş aralığındaki kullanıcılar oluşturuyor. Bu da markaların Instagram üzerinde daha genç bir kitleye ulaştıkları anlamına gelmekte.

Instagram istatistikleri: Organik erişim ve pazarlama

Instagram istatistik verileri arasında önemli yeri olan konulardan birkaçı da organik erişim ve pazarlama. Organik erişimlerin ve pazarlama çalışmalarının 2019’da nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler aşağıda.

Instagram’da paylaşılan fotoğraflar, Facebook’takilere kıyasla yüzde 23 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların Instagram’da aldığı etkileşim oranları Facebook’a kıyasla 10 kat daha fazla. Bunun yanı sıra markalar, toplam takipçi sayılarından yüzde 4’e kadar organik etkileşim alıyor.

Instagram istatistik verileri arasında en önemli olanlardan biri de gönderileri paylaşım zamanı. Sektörlere göre en iyi paylaşım zamanı değişiklik göstermekte. Araştırmada sektörlere göre öne çıkan paylaşım zamanları ise şöyle:

  • Seyahat ve turizm: Cuma günü 09:00 - 13:00
  • Medya ve eğlence: Salı ve Perşembe 12:00 - 15:00
  • Yemek ve içecek: Cuma 12:00
  • Perakende: Salı, Perşembe ve Cuma 12:00
  • Sağlık ürünleri: Çarşamba ve Pazar 09:00
  • Kişisel bakım: Perşembe ve Cuma 13:00-15:00
  • Teknoloji: Pazartesi ve Salı 14:00
  • Eğitim: Perşembe 16:00-17:00

Sektörel bazda ve markalara göre paylaşım zamanlarının değiştiğini unutmamanız gerekiyor. Kendi çalışmalarınız için ideal paylaşım zamanlarını bulmak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Video içeren gönderiler, fotoğraf paylaşımlarına kıyasla yüzde %38 daha fazla etkileşim getiriyor. Video içerikleri normal paylaşımların yanı sıra hikaye paylaşımlarında da kullanarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Markaların gün içinde yaptıkları ortalama paylaşım sayısı 1,5 olarak belirtilmiş durumda. Bir içeriğin toplam etkileşim sayısına ulaşması için gerekli olan süre ise 19 saat.

Instagram istatistikleri: Marka ve müşteri ilişkileri

Instagram kullanıcılarının yüzde 70’lik bir bölümü bu mecrada markaları araştırıyor. Bu sebeple de markanızın Instagram’da olması potansiyel hedef kitlenize ulaşmanız ve iletişim için bir kanal yaratmanız için önemli.

Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü ise Instagram’da en az bir markayı takip ediyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü Instagram üzerinde yeni bir ürün keşfediyor ve yeni ürün keşfederken bu ürünleri satın alma fikrine de açıklar. Günde 200 milyondan daha fazla kullanıcı en az bir marka sayfasını ziyaret ediyor. Marka sayfalarını takip eden kullanıcıların yüzde 66’sı ise henüz takip etmedikleri markaların sayfasını takip ediyor.

Instagram istatistikleri: İçerik

Instagram içerikleri ile ilgili de farklı veriler araştırmada öne çıkmış durumda. Markalar bir ay içerisinde yaklaşık olarak 28 paylaşım yapıyor. Bu da neredeyse her gün bir içerik paylaşımı anlamına geliyor.

Markaların, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri paylaştıklarında kendi hazırladıkları içeriklere kıyasla yüzde 4,5 oranında daha fazla etkileşim alıyorlar./p>

Konum paylaşılan fotoğraflar diğerlerine kıyasla yüzde 79 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların yüzde 60, bir tema oluşturmak için tüm gönderilerinde aynı filtreyi kullanıyor.

Instagram istatistikleri: Hashtag kullanımı

Instagram istatistik verileri arasında önemli bir yere sahip olan konulardan biri de Hashtag kullanımı.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kullanılan 10 Hashtag’den 7’ini marka etiketleri oluşturuyor. Bir gönderide kullanılması tavsiye edilen Hashtag sayısı ise 11. Gönderide en az bir Hashtag kullanmak etkileşimleri yüzde 12,6 oranında artırıyor. 21 ile 24 karakter uzunluğundaki Hashtag’ler diğer etiketlerden daha fazla geri dönüşüm sağlıyor. Bunun nedeni de bu etiketlerin daha niş bir konu odağında olması.

Instagram istatistikleri: Hikaye kullanımı

Instagram hikayeleri de etkileşim konusunda son yıllarda önemli bir rol oynamaya başladı. Instagram’da en çok izlenen hikayelerin üçte birini marka paylaşımları oluşturuyor. Markalar, normal paylaşım yaptıkları kadar hikaye paylaşımları da yapmakta. Günlük olarak Instagram’da hikaye izleyenlerin sayısı 400 milyon.

Instagram istatistik verileri ile ilgili diğer bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Gittigidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan