Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021

25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021

2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra önümüzdeki yıllarda potansiyeli olabilecek farklı iş fikirlerini de burada ele alacağız.

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021

İnternetten satabileceğiniz fiziki ürünler

El yapımı ürünler

Son dönemlerde el yapımı ürünlerin popülerliği, tüketiciler arasında bir hayli popülerleşti ve internetten satılan el yapımı ürünlerin de sayısı artmaya başladı. Önümüzdeki dönemlerde de kendi işini yapmak isteyenler bu tür ürünler özelinde e-ticaret siteleri kurarak online satış yapabilirler.

İlgili rehber: El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?

Mücevher ve takılar

Girişim fikirleri arasında mücevher, takı ve benzeri aksesuar ürünlerin de internet satışı da bulunmakta. Bu tür ürünleri toptan alarak, kendi e-ticaret sitenizde farklı şekillerde satabileceğiniz gibi el yapımı takı ve aksesuar ürünleriniz bulunuyorsa, yine bunları kendi markanızı oluşturarak, online olarak satabilirsiniz.

İlgili rehber: Bir e-ticaret sitesi oluşturmak butik girişimlere neler kazandırır?

Ahşap ürünleri

İnternet üzerinde popüler olan ürün gruplarından bir de ahşap ürünlerdir. Küçük hediyelik eşyalarda, büyük mobilyalara kadar ahşap grubunda yer alan ürünlerin de internetten satışını yapabilirsiniz. Özellikle kendi markanızı oluşturarak, özel tasarımlı ahşap ürünlerine yönelmeniz ve kendi üretiminizi yapmanız da marka değerinizi artırmanızı sağlayacağı gibi el yapımı ürün olarak da bu ürünleri satma şansınızı artırır.

İlgili rehber: El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları

Kişisel bakım ve temizlik ürünleri

Girişim fikirleri arasında değer kazanan ve popülerleşen kategorilerden biri de kişisel bakım ve temizlik ürünleri. Özellikle 2020’deki pandemi süreci ile beraber kişisel bakım ve temizlik ürünlerinin internetten satışlarına ciddi bir eğilim oldu. Pandeminin henüz çözülememiş olması ve önümüzdeki dönemlerde de bu gerçekle beraber bir süre yaşayabilecek oluşumuzdan dolayı bu ürün gruplarını da iş fikirleriniz arasında tutabilirsiniz.

Bebek ve çocuk ürünleri

Popülerliği her zaman sürecek olan ürün gruplarından biri de bebek ve çocuk ürünleri. Bebek kıyafetleri, aksesuarları, bakım ve temizlik ürünleri, oyuncular, çocuk kıyafetleri gibi sık alınan ve tüketilen ürünleri de iş modelinize dahil ederek, internet siteniz üzerinden satabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

T-shirtler

Girişim fikirleri arasında yaygın bir şekilde kullanılan modellerden biri de internetten t-shirt satışlarıdır. Kendi baskılı t-shirtlerinizi satabileceğiniz gibi toptan olarak ürünleri satın alarak kendi e-ticaret siteniz üzerinde de satabilirsiniz. Toptan ürünlerden ziyade kendi markanızı yaratmanız ve kendi t-shirt tasarımlarınızı yapmanız, markalaşmanızı kolaylaştıracağı gibi tüketicilere de bir farklılık sunmanızı sağlar.

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Evcil hayvan ürünleri

Evcil hayvan besleyen ve bakanların sayısı da son yıllarda bir hayli artış gösterdi. Evcil hayvanlar için gıda ürünleri, oyuncaklar, kıyafetler, tasmalar, aksesuarlar gibi ürünleri toptan olarak kendi e-ticaret siteniz üzerinde de satabilirsiniz. Dünya genelinde de büyüten bir pazar olduğu için, bu ürün gruplarının da radarınızda olmasında fayda var.

Kahve & Çay ürünleri

Dünyada en çok çay tüketen ülkelerden biriyiz. Özellikle son yıllarda siyah çaya alternatif olarak birçok farkrlı çay çeşidi de üretilmeye ve talep görmeye başladı. Özel çaylar, çiçek & bitki çayları, yurtdışından gelen çaylar gibi farklı kategorilerde bu ürünlere yönelerek kendi markanızı oluşturabileceğiniz gibi toptancılardan bu ürünleri temin ederek e-ticaret sitenizde satabilirsiniz.

Çayla beraber kahvede son yıllarda ülkemizde popülerleşen içeceklerden biri oldu. Filtre kahve alternatiflerinin yanı sıra yurtdışında özel olarak getirilen kahve çekirdeklerin de talep olmakta. Bu ürün grubunu da kendi işinizi açarken göz önünde bulundurabilirsiniz.

Telefon kılıfı ve aksesuarları

Telefon kılıfı ve aksesuarlarının satışı da girişim fikirleri arasında yer almakta. Bu pazara çok ciddi bir talep olduğu için rekabette oldukça yüksektir. Bu nedenle de dikkatli yaklaşmanız gereken bir sektördür. Özel ürünler, özel tasarımlar sunarak bu pazarda farklılaşma şansınız bulunuyor; ancak yurtdışından getirilen ürünlerin maliyetlerinin düşük olması rekabette sizi ciddi şekilde zorlayabilir. Bu nedenle de bu iş modeli üzerine planlama yaparken, pazarı çok iyi bilmeniz ve riskleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

İnternetten satabileceğiniz dijital ürünler

E-kitaplar

Dijital cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-kitaplara olan talep de artmakta. Kullanıcılar cihazlarına birçok kitabı ekleyerek, diledikleri yerde kitaplarını okuyabilmekteler. Fiziki kitaplar çok yer kapladığı için seyahat gibi durumlarda kullanıcılar tarafından tercih edilmeyebiliyorlar. E-kitaplar, dijital olarak kullanıcılara içerik ulaştırmayı sağladığı için e-ticaret siteniz üzerinde e-kitap satışları yapabilirsiniz.

Özel yazılımlar

Günümüzde neredeyse tüm sektörler, farklı yazılım çözümlerine ihtiyaç duymaktalar. Eğer yazılım tarafında bilginiz varsa; bu bilgiyi sektörel araştırmalar yaparak, sektörlerin ihtiyaç duyacağı yazılımlar geliştirerek kullanabilirsiniz. Girişim fikirleri olarak yazılım üretimi, sadece firmalara yönelik olarak düşünülmemelidir. Son kullanıcıya yönelik mobil uygulama ve yazılımlar da günümüzde oldukça popüler ve talepte. Kullanıcıların günlük hayatını kolaylaştıracabilecek yazılımlar hazırlayarak, e-ticaret siteniz üzerinde satabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, yurtdışında bulunan ve yerelleşmek isteyen ya da Türkiye’de de potansiyeli olan yazılımları araştırarak, bu firmaların Türkiye’deki distribütörleri olarak, internetten bu yazılımların satışını yapabilirsiniz.

Dijital dersler

Pandemi ile beraber birçok sektördeki eğitimler de aksadı. Birçok kurum online hizmetlere geçti ve bu süreçte online eğitimlere de ciddi bir yönelme oldu. Farklı sektörler ve konular hakkında dijital dersler hazırlayarak, bu derslerinizi de e-ticaret siteniz üzerinde satışa sunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin