Blog

eBay'de Satış Yapmak Rehberi | 2019

eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda.

Dünyanın en büyük açık artırma ve online pazaryerlerinden biri olan eBay’de mağaza açmak ve ebay üzerinden satış yapmak isteyenler için düzenlediğimiz bu rehberimizde mağaza açma ve ürün listeleme ile ilgili süreçleri ele alıyoruz. Türkiye içinde ve yurtdışına ürün gönderimleri yapabildiğiniz eBay’de satış yapabilmek için bazı prosedürleri takip etmeniz ve bazı işlemleri gerçekleştirmeniz gerekiyor.

eBay’de bir mağaza açarak satış yapmanın yanı sıra bir e-ticaret sitenizin olması da internet üzerinden satış yaparken, kendi markanızı yaratma ve sadık müşteri kitleleri edinme konusunda da önemlidir. Bu rehberimizde eBay’de ürün satmanın yanı sıra kendi e-ticaret sitenizin size katacağı avantajları da ele alıyoruz.

BÖLÜM 1

eBay Hakkında

1995 yılında Pierre Omidyar’ın kurduğu eBay, dünyanın en büyük açık artırma ve online satış sitesi. İlk başlarda açık artırma iş modeli üzerinden ilerleyen eBay, sonraki yıllarda online pazar yeri modeline dönmeye başladı.

eBay'de Satış Yapmak Rehberi

1.1. eBay nedir?

1995 yılında Pierre Omidyar’ın kurduğu eBay, dünyanın en büyük açık artırma ve online satış sitesi. İlk başlarda açık artırma iş modeli üzerinden ilerleyen eBay, sonraki yıllarda online pazar yeri modeline dönmeye başladı. Dünyanın farklı yerlerine satış yapabilme ve dünyanın farklı yerlerinden ürün alımı yapılabilmesi, eBay’in global bir marka olmasında önemli bir rol oynuyor.

eBay'de Satış Yapmak

1.2. eBay nasıl çalışır?

eBay’in iş modelinde farklı yöntemler yer alıyor. Şirketler eBay’de ürün satmak için kendi mağazalarını açabildikleri gibi kullanıcılar da burada bir hesap atarak ürün satışı yapabiliyorlar.

Sıfır ürünlerin yanı sıra ikinci el ürün alım satımları da eBay üzerinde yapılabilmekte. Doğrudan satışların yanı sıra 1 ile 10 gün arasında geçerli olan açık artırma modeli kullanılarak da ürün satışları yapılabilmekte. Bu yöntemde, belli zaman aralığı içerisinde en yüksek teklifi veren kişi ürünü satın alma hakkını kazanmış oluyor.

1.3. eBay ve benzeri pazar yerleri nelerdir?

eBay benzer şekilde çalışan daha farklı pazaryerleri de mevcut. İnternet üzerinde tüketicilerin sıklıkla tercih ettiği ve popüler olan diğer sanal pazaryerlerini şöyle listeleyebiliriz.

BÖLÜM 2

Neden eBay'de Mağaza Açmalıyım?

Dünyanın en popüler ve en çok kullanılan sanal pazaryerlerinden biri olması nedeniyle, eBay’de mağaza açmak yeni ve geniş hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracaktır.

2.1 Neden eBay Mağazası Açmalıyım?

Dünyanın en popüler ve en çok kullanılan sanal pazaryerlerinden biri olması nedeniyle, eBay’de mağaza açmak yeni ve geniş hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracaktır. Milyonlarca kişinin bu platformu ziyaret ediyor oluşu ve bu platformdan alışveriş yapmaya güveniyor olması eBay’de neden bir mağazanızın olması gerektiğine yanıt verecektir.

2.2 eBay Mağazası Avantajları

Sıfırdan bir kitle yaratmanıza gerek kalmaz

eBay’in kendi müşteri ve ziyaretçi kitlesi olduğu için, internette satış yapan yeni bir firma olarak sıfırdan bir kitle yaratmaya çalışmazsınız. Bu platformu hali hazırda ziyaret eden mevcut kullanıcı tabanına anında ulaşma şansınız olur.

eBay’in imkanlarından yararlanırsınız

eBay’in satıcılara sağladığı fırsat ve avantajlardan yararlanma fırsatınız olur. Ziyaretçi kitlesi, reklam metodlarıyla ürünleri öne çıkartma ve uluslararası satış yapabilme imkanı gibi birçok farklı imkandan yararlanma şansınız olur.

Uluslararası satış imkanı

eBay üzerinde mağaza açtığınızda sadece Türkiye içinde değil, yurtdışına da ürün gönderimleri yapma fırsatınız olur. Ürünlerinizi listelediğinizde yurtdışı gönderim yaptığınızı da belirtmeniz ya da hedef ülkelere göre ürün açıklamalarınızı belirtmeniz ve hedef dili kullanarak metinlerinizi oluşturmanız yurtdışı satışlar için size kapı açacaktır.

2.3 eBay Mağazası Dezavantajları

Rekabet oldukça yoğundur

Global bir marka olması nedeniyle eBay üzerinde birçok farklı marka ve mağaza ürün satışı yapmaktadır. Bu nedenle de markanızı ve ürünlerinizi öne çıkartmanız bir hayli zor olacaktır. Bu rekabette öne çıkabilmek için fiyat ve müşteri memnuniyeti konusunda avantajlar sunmanız ve reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız gerekir.

Komisyon ve ürün listeleme ücretleri

Diğer sanal pazaryerlerinde olduğu gibi eBay’de de komisyon ve ürün listeleme ücretleri bulunmaktadır. Burada yaptığınız satışlar sonrası farklı kategorilerdeki ürünler için farklı komisyon bedelleri öder ve ürün listeleme için de ek ücretler ödemeniz gerekir.

Bir marka değeri oluşturamazsınız

eBay kendi markanızı yaratmak ve markanıza bir değer katmak için doğru bir yer değildir. Kullanıcılar büyük çoğunlukla bir ürün aramak için gelirler, bir marka ya da firma için değil. Bu sebeple de kendi marka değerinizi bu platformda oluşturmanız mümkün değildir.

BÖLÜM 3

eBay Mağaza Açma Süreci

eBay’de bir mağaza açmak için öncelikle bir kullanıcı hesabı açmanız gerekiyor. Marka sayfası açarken doğru ve sürekli kullandığınız bir e-posta adresi seçmeniz gerekmekte. Uygun ödeme yöntemleri arasından sizin için ideal olanı seçerek adımları tamamladığınızda mağazanızı açabilirsiniz.

3.1 eBay Mağaza Nasıl Açılır?

eBay’de bir mağaza açmak için öncelikle bir kullanıcı hesabı açmanız gerekiyor. Kullanıcı hesabıyla mağaza açmanın yanı sıra doğrudan İş Hesabı Aç linkine tıklayarak bir marka sayfası da açabilirsiniz.

Marka sayfası açarken doğru ve sürekli kullandığınız bir e-posta adresi seçmeniz gerekmekte. Uygun ödeme yöntemleri arasından sizin için ideal olanı seçerek adımları tamamladığınızda mağazanızı açabilirsiniz. eBay’de PayPal üzerinden ödeme yapabilmek ve alabilmek mümkün olsa da Türkiye’de bu seçenek şu an için kullanılamamakta. Ancak kredi kartı ya da banka kartı seçerek de ödeme seçeneklerinizi belirleyebilirsiniz.

3.2 eBay Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler Nelerdir?

İşletme hesabı açmak için resmi mağaza isminiz, markanızın resmi e-posta adresi ve işletmenizin telefon numarası gerekmekte.

3.2 eBay Mağazası Ne Kadar Sürede Açılabilir?

İşletme hesabınızla ilgili bilgilerin girişlerini yaptığınızda eBay mağazanız açılmış olacaktır.

3.3 eBay'da Mağaza Açmadan Satış Yapılır Mı?

eBay’de satış yapmak için kullanıcı ya da işletme hesabı açmanız gerekiyor. Doğrudan bir kullanıcı hesabı açtığınızda promosyon, satış araçları ve analiz araçlarını kullanamamaktasınız. Bu özellikler için işletme hesabınızın olması gerekiyor.

3.4 eBay’da Mağaza Açmak Ücretli Mi?

eBay’de mağaza açma ücreti bulunmuyor. Ancak ürünlerinizi listelemek için farklı mağaza modellerinden birini seçmeniz gerekiyor.

3.5 eBay’de Mağaza Türleri ve Listeleme Özellikleri

eBay’de üç farklı mağaza türü ve listeleme özelliği bulunmakta. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Basic (Temel Plan): Aylık 24,95 Dolar
  • Premium: Aylık 74,95 Dolar
  • Anchor: Aylık 349,95 Dolar

Bu mağaza türlerinde ürün listeleme özellikleri ve adetleri ise şu şekilde

  • Basic: 250 Adet Sabit Fiyatlı 250 adet açık artırma ürün
  • Premium: 1000 Adet Sabit Fiyatlı 1000 adet açık artırma ürün
  • Anchor: 10.000 Adet Sabit Fiyatlı 10.000 adet açık artırma ürün

3.6 eBay’da Kargolama Seçenekleri

eBay üzerinde satış yaparken, ürünlerinizin kullanıcıların eline güvenilir ve sağlam bir şekilde ulaşması oldukça önemlidir. Özellikle uluslararası satışlarda kargo seçeneklerini ve ücretlerini iyi bir şekilde araştırmanız ve analiz ederek ürün fiyatlarınızı optimize etmelisiniz. eBay size birkaç farklı kargo seçeneği sunmakta. Bu seçenekleri ve kargo ile ilgili diğer detayları bu sayfada bulabilirsiniz.

3.7 eBay Komisyon Oranları

eBay’de iki farklı ürün komisyon ücreti bulunuyor. Bu komisyonlardan birincisi; seçtiğiniz kategoriye göre değişmekle beraber, bir ürünü listelediğinizde eBay sizden ürün için bir komisyon alır. Tek bir ürün ya da toptan ürün girişi yapmanız bu komisyon ücretini artırıp azaltmaz. Kategoriye göre sabit bir bedel alınır.

Açık artırma yöntemi ile yapılan listelemelerde, ürün açık artırma üzerinde satıldığında eBay size bir komisyon kredisi verir ve bu krediyi daha sonra yeni bir ürünü ücretsiz olarak girmek için kullanabilirsiniz.

İkinci komisyon oranı ise; Bir ürün satışı yaptığınızda, yaptığınız satış başına bir komisyon ödemesi yaparsınız. Bu komisyon satıcı vergisi hariç ödenen tutar üzerinden hesaplanmaktadır.

eBay’in komisyon oranları ve ücretleri ile ilgili politikalarını öğrenmek için bu sayfayı ziyaret edebilirisiniz.

BÖLÜM 4

eBay Mağaza Vergi Süreci

eBay üzerinde mağaza açarak satış yaptığınızda, TC vergi sistemi ve uygulamaları gereğince vergi ödeme yükümlülüğünüz olur. İnternet üzerinden yapılan satışlar vergilendirildiği gibi, burada bir şirket olarak yer aldığınız için satış yaptığınız ürünler ve kestiğiniz faturalar üzerinden vergi ödemekle yükümlü olursunuz.

eBay üzerinde mağaza açarak satış yaptığınızda, TC vergi sistemi ve uygulamaları gereğince vergi ödeme yükümlülüğünüz olur. İnternet üzerinden yapılan satışlar vergilendirildiği gibi, burada bir şirket olarak yer aldığınız için satış yaptığınız ürünler ve kestiğiniz faturalar üzerinden vergi ödemekle yükümlü olursunuz.

BÖLÜM 5

eBay Mağaza Yönetimi

ebay mağazası açtığınızda ürünlerinizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak için bir takım dijital pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir.

5.1. Dijital Pazarlama ve SEO

eBay’de mağazanızı açtığınızda dijital pazarlama ve SEO çalışmaları yapmanız da bir hayli önemli. Mağazanızı iyi bir şekilde yönetmek ve ürünlerinizi öne çıkartarak satış oranlarınızı artırmak için bu çalışmalara ihtiyacınız olacak.

eBay reklamları: eBay’in kendi reklam modellerinden yararlanarak doğrudan eBay üzerinde ürünlerinizi öne çıkartabilir ve arama sonuçlarında bu ürünlerin üst sırada görünmesini sağlayabilirsiniz. eBay’de ürünlerinizin rekabetten öne çıkabilmesi ve kullanıcıların dikkatini çekebilmesi için bu reklamlara belli bir bütçe ayırmanız gerekecektir. Öne çıkan ürün reklamları hakkında bilgi almak için bu sayfaya bakabilirsiniz.

Adwords kampanyaları: eBay’deki ürünlerinizi Google aramalarında da listelemek ve arama sorgularında öne çıkartmak için Adwords reklamları hazırlayabilirsiniz. Bu reklamlarla eBay mağazanızdaki ürün sayfalarına yönlendirme yapabilirsiniz.

SEO uygulamaları: eBay’de kendi içerisinde bir arama motoru olduğu için ürünlerinizi ve mağaza sayfanızı öne çıkartmak için SEO çalışmaları yapmanız gerekir. eBay’de mağaza açma işlemini yaparken, mağazanızla ilgili detaylı bilgilerin girişlerini yapmalı, açıklama bölümlerinizde anahtar kelime kullanmalısınız. Bunun yanı sıra ürün sayfalarınızda da ürünle ilgili olabilecek anahtar kelimelerin girişlerini yapmalı, ürünün modeli, rengi ve diğer önemli bilgileri sayfa başlığında kullanabilirsiniz.

Detaylı ürün açıklamaları hazırlamanın yanı sıra ürünle ilgili fotoğraf ve video eklemeleri yaparak ürün sayfalarınızı detaylandırmanız da arama sorgularında ürün sayfalarınızın bu sorgulara daha iyi yanıt vermesini sağlar.

Sosyal medya çalışmaları: Sosyal ağlar üzerinde de reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacağınız düşündüğünüz sosyal ağlar üzerinde organik olarak paylaşımlar yapabilir ve ürün sayfalarınıza yönlendirme yapabilir ya da bu mecraların reklam modellerini kullanarak reklam kampanyalarıyla ürün sayfalarınıza kullanıcıları çekebilirsiniz.

BÖLÜM 6

eBay Mağaza için e ticaret Altyapı Seçimi

eBay mağazası açmak, tek başına eBay'de Satış Yapmak için yeterli değildir. Bir marka değeri yaratarak, tüketicilerin güvenini kazanmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmanız gerekir.

eBay’de mağaza açmak tek başına internet üzerinden satış yaparken yeterli olmayabilir. Özellikle yukarıda da bahsettiğimiz gibi kendi markanızı yaratmak ve kendi sadık müşteri kitlelerinizi oluşturmak istiyorsanız kendi e-ticaret sitenizi kurmanız gerekir.

E-ticaret sitesi kurma konusunda tecrübeniz bulunmuyorsa, hazır e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, kendinize hızlı ve güvenilir bir şekilde bir web sitesi kurabilirsiniz. Tabii ki hazı e-ticaret altyapı paketi seçerken de bir takım özelliklerin olmasına dikkat etmeniz de oldukça önemli. Bu özelliklerden bazılarını şu şekilde listeleyebiliriz.

Online pazar yeri entegrasyonları: Online pazar yeri entegrasyonları sayesinde, hali hazırda satın almış olduğunuz e-ticaret paketiyle, bu mecralar üzerinde de kendi mağazanızı açarak, API sistemleriyle e-ticaret sitenizdeki ürünleri, pazar yerindeki sayfanızda kolay bir şekilde listeleyebilir ve böylelikle de şirketinizi farklı platformlar üzerinde de tüketicilerle buluşturabilirsiniz.

SEO uyumluluğu ve SEO araçları: Yaptığınız sitenin arama motorlarına uyumluluğu da bir hayli önemlidir. Seçeceğiniz paketin altyapısının SEO çalışmalarına uyumlu olması, SEO çalışmaları için farklı çözümler sunuyor olması gerekir.

Farklı ödeme yöntemi seçenekeleri: Altyapı sisteminin farklı ödeme yöntemlerini de kabul ediyor ve size sunuyor olması gerekir. Bankaların Sanal POS’ları, kapıda ödeme sistemi, havale gibi birçok farklı ödeme yöntemi seçeneğinin bu paketlerde yer alması gerekir.

Sosyal medya entegrasyonu: Sosyal medya pazarlama e-ticaret siteleri için önemli bir yere sahiptir. Seçtiğiniz altyapı paketinin sosyal medya entegrasyonu da sunması gerekir. Bu entegrasyon sayesinde sitenizi sosyal medya hesaplarıyla bağlayarak, bu kanallar üzerinden sitenize trafik sağlayabilmeniz gerekir.

Ürün ve envanter yönetimi: Sitenize koyacağınız ürünleri düzenleyebilmeniz, stok bilgilerini kontrol edebilmeniz gerekir. Ürün fotoğraflarınızı ve açıklamalarınızı düzenleyerek, envanter bilgilerinizi tutabileceğiniz bir arayüzün de bu altyapı paketinde sunulması gerekmektedir.

Kargo yönetimi ve kargo anlaşmalarıBir diğer önemli detay ise kargo yönetimidir. Aldığınız siparişlerin doğru adres ve kişilere ulaşabilmesi için altyapı sisteminiz üzerinde bir kargo yönetim platformunun da olması gerekmektedir. Bu sistemin olmayışı, kargo yönetiminizi zorlaştıracağı için ideal bir yaklaşım değildir. Bunun yanı sıra e-ticaret altyapı sağlayıcınızın kargo firmalarıyla anlaşmalı olması ve size indirimli fiyat seçenekleri sunuyor olması da önemli bir avantaj sağlar.

Müşteri destek hizmetleri:Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra belli konularda destek almanız da gerekecektir. Hem sitenin kurulumu, altyapı işlemleri hem de e-ticaretle ilgili diğer konularla ilgili destek alabileceğiniz müşteri destek hizmetlerinin sunulması gerekmektedir. Seçeceğiniz altyapı paketinde bu destek hizmetlerinin olduğunda da emin olmanız gerekiyor.

E-posta ve blog yönetimi:Dijital pazarlama çalışmaları yapabilmek için de bir takım araçlara ihtiyacınız olacak. Sosyal medya entegrasyon sistemlerinin yanı sıra blog yönetimi ve e-posta gönderim seçeneklerinin olması da gerekir. Hem satış sonrası müşterilerinize e-posta gönderimi yapabilmeli hem de kampanya içerikleri sunabilmeniz gerekir. Bunun yanı sıra blog yönetimi ile e-ticaret sitenizle ilgili içerikler oluşturabilmeniz gerekir. Seçtiğiniz altyapı paketinde bu seçeneklerin de olması gerekir.

Raporlama özellikleri:Siteniz üzerinde yaptığınız çalışmaların raporlamalarını da yapabilmelisiniz. Site üzerindeki satışlar, geri dönüşler, trafikler gibi birçok farklı verinin analizini yapabilecek rapor sistemlerinin de bu altyapı sistemlerinde yer alması bir hayli önemlidir.

BÖLÜM 7

Neden Ideasoft'u Tercih Etmeliyim?

IdeaSoft olarak sayıları her geçen gün artan 6500’den fazla mutlu müşterimize hizmet vermekteyiz. Müşterilerimize, IdeaSoft’a özel Anında Sanal POS, indirimli kargo anlaşmaları, SEO analiz Modülü ve Rakip SEO analizi gibi hizmetler sunmaktayız..

7.1 6500+ Mutlu Müşteriyle Pazar Liderliği

Sayısı her geçen gün artan 6000’den fazla mutlu müşteriye hizmet veren ve Türkiye pazarının liderliğini üstlenmiş olan İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini tercih ettiğinizde ürün / kategori / marka yönetimi, iyzico, iPara, hepsipay, PayU, ParamPOS gibi online ödeme sistem sağlayıcılarının sistemlerini kullanma, online fatura yönetimi, Facebook ve Instagram’da mağaza açma modüllerine sahip olabilirsiniz.

Bunlara ek olarak Türkiye’de bir ilk olan Rakip SEO analizi ve SEO analiz Modülü’nden yararlanırken, sadece İdeasoft’a özel anında Sanal POS, Abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmalarından da yararlanabilirsiniz.

İdeasoft’un müşterileri arasında Bosch, Siemens, Acıbadem, Doğuş, Bellona, Koleksiyon, Dagi, Ttec, Eti, Türk Kızılayı, Ofçay, CanBeb, Puma Tesbihane gibi Türkiye’de kendi sektörünün öncüsü olan firmalar da yer almakta.

BÖLÜM 8

Nereden nasıl başlamalıyım?

Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 telefon numarasından arayarak, satış öncesi ve sonrası hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz ve paketlerimiz hakkında sormak istediklerinizi sorabilirsiniz.

İşinizi internete taşımak, kendi şirketinizi kurarak internet üzerinden satışlara başlamak ya da online pazar yerlerinde bir mağaza açarak kendi ürünlerinizi satmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri ile ihtiyacınıza uygun bir paket seçebilir, internet mağazanızı hızlı ve kolay bir şekilde kurabilirsiniz.

Uzman E-ticaret Danışma Hattı’mızı 0850 532 0 333 telefon numarasından arayarak, satış öncesi ve sonrası hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz ve paketlerimiz hakkında sormak istediklerinizi sorabilirsiniz.

15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda ise hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilir ve İdeasoft altyapı sistemlerinin ayrıcalıklarını kendiniz deneyimleyebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!