fbpx

Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?

25 Şubat 2021
Markethinkers

Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi mümkün. Örneğin yeni insanlarla tanışabilir, mevcut arkadaşlarınızla görüşebilir, hayatınızdaki gelişmelerin haberini verebilir ya da oyunlar oynayabilirsiniz. Akla ilk gelen örnekler Facebook, Twitter, YouTube, Instagram gibi popüler uygulamalardır. Fakat son günlerde akılları kurcalayan bir uygulama daha var: Clubhouse.

Son Zamanların En çok Konuşulan Uygulaması Clubhouse Nedir?

Türkiye gündemine yeni yeni oturan Clubhouse uygulaması, aslında birinci yaşını kutlamak üzere. 2020’nin Nisan ayında aktif hale gelen bu uygulama, Alpha Exploration isimli bir şirkete ait. Uygulamanın yazarları ise Silikon Vadisi’nden Paul Davison ve Google’ın eski çalışanlarından Rohan Seth. San Francisco merkezli uygulama, 2020’nin Mayıs ayında Andreessen Horowitz isimli şirketten yaklaşık 12 milyon dolarlık bir yatırım aldıktan sonra popülarite kazanmaya başladı.

Clubhouse, diğer sosyal medya uygulamalarından farklı. Uygulamayı farklı kılan şey ise ekstra özellikleri değil, aksine pek çok özellikten yoksun olması. Bu uygulamada hâkim olan tek şey “ses”. Ses temelli bir sosyal medya olan Clubhouse, bir grup insanın bir arada sesli sohbet etmesini sağlayan bir uygulama. Tanımı yapılınca çok basit bir uygulamaymış gibi görünebilir. Ama bu sosyal medya aplikasyonunda basit bir sesli görüşmeden çok daha fazlası var.

Clubhouse, sohbet odalarının oluşturulduğu ve kullanıcıların sadece konuşmak suretiyle var olabildiği bir sosyal medya uygulamasıdır. Burada oda açan bir moderatör, bir konuşmacı olarak odadaki topluluğa hitap edebilir, dinleyicilerin arasından bir konuk konuşmacı alabilir ya da birden fazla kişinin konuşabileceği bir sohbet ortamı yaratabilir. Dinleyiciler “el kaldırarak” izin isteyip konuşmaya dahil olabilir.

Uygulamada diğer sosyal medya platformlarındaki gibi paylaşım yapmak ve o paylaşımın yıllarca orada durması gibi bir durum söz konusu değil. Konuşmalar kaydedilmez ve sonradan paylaşılamaz. Sadece canlı olarak katılmak mümkün. Ayrıca metin ya da görsel paylaşmak gibi bir özelliği de yok. Sosyal ağların hemen hepsinde bulunan, akış (feed) ya da zaman tüneli (timeline) denilen bir sayfaya da sahip değil. 

Uygulamanın yazılımcıları bu özellikleri, “fikir üretilen bir uygulama” yaratmak istedikleri için uygulamaya koymamışlar. Resim, video ya da yazı paylaşımını dikkat dağıtıcı unsur olarak kabul etmişler ve uygulamayı bu tip özelliklerden arındırmışlar.

Clubhouse’da 3 farklı oda tipi vardır: Genel, Topluluk, Kapalı.

Genel

Uygulamadaki “Genel” statüsündeki odalara uygulamanın tüm kullanıcıları erişebilir. Kullanıcılar bu odaya dinleyici olarak girer ve izin isteyerek konuşmaya dahil olabilirler. Bu odalar genellikle bir ya da birkaç kişinin, belirli bir konuda, bir çeşit konferans vermesi gibi bir amaçla kullanılmaktadır.

Topluluk

Topluluk statüsündeki odalar, yakın çevre ile iletişim kurmak için idealdir. Genellikle sohbet ortamı oluşturmak amacıyla kullanılır. Odayı açan kişinin davet ettiği tüm kullanıcılara açık olur. Sadece takipçilerinizin görebildiği gizli bir Instagram hesabı gibi düşünebilirsiniz.

Kapalı

Kapalı odalar, özel odalardır. Oda kurucusu sadece istediği kişileri bu odaya alır. Özel görüşmelerin rahatlıkla yapılabileceği bir ortam yaratılabilir. Dolayısıyla daha çok iş görüşmeleri için kullanışlıdır.

Clubhouse Uygulamasına Nasıl Dahil Olabilirsiniz?

Clubhouse uygulamasının popülaritesini artıran ve kullanıcılar tarafından merak edilmesini sağlayan detay, uygulamaya dahil olma yöntemidir. Bu uygulamaya sadece özel davetliler giriş yapabilmektedir. Yani bu yeni nesil sosyal medyayı kullanmak istiyorsanız, halihazırda kullanan bir kişinin size davetiye göndermesi gerekmektedir.

Davetiyeniz olmasa bile uygulamada bir hesap açabilirsiniz. Bu sayede kullanıcı adınızı rezerve edebilirsiniz. İlerleyen dönemlerde bir davetiye alırsanız ya da uygulama herkese açık hale gelirse, kullanıcı adınız şimdiden hazır olur. Fakat bu uygulamaya dahil olabilmeniz için taşımanız gereken bir şart daha var: iOS işletim sistemine sahip bir cihaz kullanıyor olmanız.

Uygulama şu anda sadece App Store’da mevcut. Uygulamanın nispeten daha az kullanıcıya sahip bir platformda yayına başlamasının ve davetiye yöntemi ile kullanıcı kabul etmesinin asıl sebebi bir gizem yaratmak değil, uygulamayı test etmektir. 

BETA sürümünde olan Clubhouse şu anda test aşamasında olduğu için, bu yöntemler sayesinde yığılma önlenmektedir. İlk kuruldukları dönemde Facebook ve Gmail de bu yöntemi kullanmıştı. Uygulamanın geliştirildikten sonra Android işletim sistemine sahip kullanıcılar için Google Play’de yer alması mümkün. Yayıldıktan sonra hemen herkes davetiyeye sahip olabileceği için bu yöntemin kaldırılma ihtimali de oldukça yüksek.

İşiniz için Neden Clubhouse Uygulamasını Kullanmalısınız?

Clubhouse’ın “sosyal medya” kategorisinde değerlendirilmesi, sadece gençlere yönelik bir eğlence platformu olacağı anlamına gelmez. Bu durumu farklı sosyal medyalarda da görmek mümkün. Günümüzde pek çok sosyal medya hesabı, sitelerinin gelir elde edebildiği ve reklam verebildiği mecralara dönüşmüş durumda. Eğer doğru kullanırsanız, Clubhouse da işiniz için işe yarar bir mecra olabilir. 

Uygulamanın e-ticaret siteleri için ne kadar kullanışlı olacağı, canlı bir örnekle de kanıtlandı. Bir e-ticaret sitesi, uygulama içinde açtığı bir odada açık arttırma düzenledi. Kullanıcılar, konuşma izni istemeye yarayan el kaldırma özelliği ile ürünlere teklif verdiler. Böylece hem kullanıcılar ürünlere uygun fiyatlarla sahip oldu hem de firma kısa sürede güzel satışlar yaptı. İşin en önemli tarafı ise bu olayın güçlü bir PR etkisi yaratması oldu.

Siz e-ticaret firmanız için bu uygulamayı, çok daha profesyonel bir statüde kullanabilirsiniz. Çalışanlarınızla beyin fırtınası yapabileceğiniz bir oda oluşturabilir ya da özel odalar sayesinde iş ortaklarınızla görüşebilirsiniz. Etkinlikler düzenleyerek kendi çalışanlarınız, potansiyel müşterileriniz ya da diğer kullanıcılar için faydalı ve bilgi verici seminerler düzenleyebilirsiniz. 

Topluluk Yaratmak

Clubhouse uygulamasında bir topluluk yaratarak firmanıza kullanıcı gözünde bir değer katabilirsiniz. Mevcut müşterilerinizi dahil edebileceğiniz bir topluluk oluşturmanız, e-ticaret sitenize özel bir ekosistem yaratabilir. Bu sayede müşterileriniz için daha “samimi” bir firmaya dönüşebilirsiniz. Müşterilerinizin olduğu bir toplulukta bulunmanız, onların özel hissetmesini sağlar. Geneli kapsayan kampanyalarınız bazı müşterileri etkileyemeyebilir fakat bu topluluklar sayesinde kişiselleştirilmiş bir hizmet sunabilirsiniz.

Network Oluşturmak

Network oluşturmak, e-ticaret gibi sektörlerde firma gelişimi ve geleceği açısından büyük önem taşır. Clubhouse’da networkünüzü popüler ve kullanışlı bir ortamda, kolayca oluşturma şansınız vardır. Hizmet verdiğiniz sektörden ya da potansiyel olarak iş birliği yapabileceğiniz sektörlerden temsilcilerin bulunduğu dijital bir network ağı, tüm taraflar için faydalı olabilir.

İş Birlikleri Sağlamak

Bu uygulamayı iş ortaklıklarınız için de verimli bir şekilde kullanabilirsiniz. Örneğin yeni bir işbirliği projeniz varsa, bunu iş ortağınız ile birlikte bu platformdan duyurabilirsiniz. Bu duyuruları yaparken influencerlardan da yararlanarak daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir iş ortağınızla ortak bir söyleşi düzenleyebilir, bu sayede hem tanıtım yapabilir hem de dinleyicileri bilgilendirebilirsiniz.

Clubhouse’un iş birlikleri ve duyurular için ideal olmasının en etkin sebebi, yeni ve popüler bir platform olmasıdır. Uluslararası üne sahip bir uygulamadır ve viral olma potansiyeli, alışılmış mecralara göre daha yüksektir. Tüm bu dinamikleri birleştirerek uygulamayı kullanmanız, firmanızın dijital pazarlamada seviye atlamasına yardımcı olabilir.

Güvenilirlik İnşa Etmek

Müşterileriniz firmanıza güvenirken, güvendikleri diğer insanların fikirlerini de önemserler. Bu nedenle etkinlikler düzenlemek ve bu etkinliklerde güvenilir isimlere yer vermek, firmanıza olan güveni de artırır. E-ticaret firması olarak müşterilerinizin dijitale olan aşinalığını da biliyorken, söz konusu etkinlikleri ve söyleşileri Clubhouse’da organize edebilirsiniz. Söyleşinin konusuna göre bir uzmanı konuk etmeniz, mevcut müşterilerinizin güvenini tazelerken potansiyel müşterileri kazanabilmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan