Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi. İçerik odaklı olan Inboud marketing, müşterilerin satın alma süreçlerine müdahale edilerek, onların satın alma kararlarını değiştirmeye odaklanmakta. E-ticaret şirketleri, geleneksel pazarlama çalışmalarındansa bu çalışmalara odaklanarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu konuya geçmeden önce Inbound marketing nedir sorusuna daha detaylı bir yanıt verelim.
Inbound marketing nedir?
Inbound marketing, Brian Halligan tarafından ortaya atılmış ve içerik paylaşımına dayalı bir pazarlama yöntemidir. Modern tüketicilerin satın alma kararları öncesinde internet üzerinden içerik arayışına girmeye başlamalarıyla beraber içerik üretiminin önemi bir hayli arttı ve Inbound marketingin amacı da satın alma sürecinde ürünle ilgili içerik arayanlara ulaşarak, onların satın alma sürecine müdahale edilmesi üzerine kuruludur. Böylelikle rastgele tüketici kitlelerine değil, satın alma potansiyeli yüksek olan ve belli bir ürünü arayan tüketicilere ulaşılması planlanılır. Rastgele kitlelerden elde edilecek geri dönüşüm oranlarına kıyasla, belli bir potansiyeli olan kitlelerden alacağınız geri dönüşümler daha yüksektir. Böylelikle hem çalışmalardan alınacak dönüşümler artmış olurken, daha hedefli bir kitleye yönelik çalışmalar yaptığınız için pazarlama çalışmalarınızın verimliliği de artmış olur. Bu yöntemle, markanız ya da ürünlerinize ilgi duymayan kitlelere ulaşmaya çalışırken harcadığınız zaman ve bütçeyi de elemiş olursunuz. İçerik pazarlama çalışmalarının yanı sıra kişiselleştirme çalışmaları yapmanız ve birden fazla kanal üzerinde bu içerikleri paylaşarak, tüm çalışmalarınızı birbiriyle entegre bir şekilde yönetmeniz Inboud pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Inbound pazarlama çalışmalarının başarılı olabilmesi için öncelikle tüketicilerin satın alma süreçlerini ve farkındalık aşamalarını iyi bir şekilde anlamanız gerekir. Bu konular başlı başına detaylı olduğu için aşağıdaki rehberlerimizden bu konular hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. İlgili rehber: İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz? İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleriE-ticaret şirketleri Inbound marketing çalışmalarını nasıl yapabilir?
Inbound marketing’i pazarlama stratejilerinize dahil ederken yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmaları da şöyle sıralayabiliriz:Dikkat çekecek içerikler üretmeye başlayın
Bu çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için tüketicilerin dikkatini çekmeniz gerekir. Bunun için de içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Tüketiciler markanızla ilgili ne kadar çok içerik görürse, markanızı daha fazla tanımaya başlar. Markanızı tanımaya başlayıp takip ettiklerinde de ürünlerinize olan ilgileri bir o kadar artış gösterir. Bu çalışmaları yapabilmek için de birkaç farklı alternatiften yararlanabilirsiniz. Blog içerikleri üretin: Blog içerikleri yazarak markanız ve ürünlerinizle ilgili internet üzerinde olan sayfa sayısını artırmanız, marka bilinirliği ve tüketicilerin dikkatini çekmek için önemlidir. Bir ürün arayışında olan kişiler bu sayfaları görebilecekleri gibi bu yazılar aynı zamanda markanızı da tanıtmanızı sağlar. Videolar üretin: Video içerikler günümüzde en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Markanıza özel video içeriklerle tüketicilerin dikkatini çekerek onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri Sosyal medyayı kullanın: Yeni kitlelere ulaşarak tüketicilerin dikkatini çekmek için sosyal medya oldukça etkilidir. Blog ve video içeriklerinizi bu kanallar üzerinde de yayınlayabileceğiniz gibi doğrudan sosyal medya odaklı içeriklerle etkileşim yaratmayı deneyebilirsiniz. SEO çalışmaları yapın: Özellikle ürün sayfalarınıza, potansiyel alıcıları çekmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için SEO çalışmalarına yatırım yapmalısınız. Ürün sayfalarını detaylandırarak, ilgili anahtar kelimeleri kullanmalı ve sayfa değerini artırarak organik olarak bu sayfalara trafik çekmelisiniz. İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün SayfalarıGeri dönüşüm çalışmaları
Tüketicilerin dikkat ve ilgisini çekmeye başladıktan sonra bir sonraki adımınız da geri dönüşüm elde etmenizi sağlayacak çalışmalar yapmak olacaktır. Bu geri dönüşümleri elde etmek için de şu çalışmaları yapabilirsiniz: Eyleme çağrı ifadelerinizi ekleyin: Hazırladığınız içeriklerinize ve varış sayfalarınıza eyleme çağrı ifadeleri eklemeyi unutmamalısınız. Bu ifadeler tüketicilerin ürünlerinize yönlendirilmesinde önemli bir rol oynar. Varış sayfalarınızı detaylandırın: Reklam veya organik olarak kullanıcıları belli varış sayfalarınıza çektiğinizde onları bu sayfa üzerinde tutmanız ve onların belli bir eyleme geçmelerini sağlamanız gerekir. Bunun için de İlgili rehber: Landing Page SEO Ayarları İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları Formlarınızı optimize edin: Form kullanımlarınızı da etkili bir hale getirmek geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacaktır. E-posta abonelik formlarıdan, ödeme sayfasındaki bilgi gerektiren formlara kadar tüm hepsini optimize ederek kullanıcı deneyimini geliştirmelisiniz.Tüketicilerin ilgisini korumaya çalışın
Tüketicilerin içeriklerinize ve markanıza olan ilgilerini kaybetmemeleri de oldukça önemlidir. Bu ilgiyi koruyamamanız durumunda, onlardan bir geri dönüşüm elde etmeniz zor olacaktır. Bunun için de içerik paylaşımlarının belli bir strateji doğrultusunda olması ve belli bir düzen içerisinde paylaşımlar yapmanız oldukça önemli. Özellikle blog, video ve sosyal medya içeriklerinde stratejiler oluşturarak, paylaşım için belli bir zaman belirlemeniz önemlidir. Tüketicilerin ilgisini koruyarak, onların düzenli olarak markanızın içerikleriyle karşılaşmalarını sağlamanız bu açıdan oldukça önemlidir. İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz? İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?Analiz ve sonuçları değerlendirme
Inbound marketing çalışmalarınızın başarısını artırabilmek ve uzun vadede size iyi geri dönüşümler sağlayabilmesi için analizlerinizi yaparak, sonuçları değerlendirmelisiniz. Buradan alacağınız bilgiler doğrultusunda yaptığınız çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görebileceğiniz gibi ilerleyen dönemlerde bu çalışmalarınızı nasıl geliştirebileceğinizi de görebilirsiniz. Blog yazılarınızın okunma ve paylaşma oranlarını takip edebilir, kullanıcıların sitede ne kadar zaman geçirdiğini takip edebilir ve sonrasında kaç sayfa ziyareti yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Video paylaşımlarınızda izlenme sayıları, izlenme süreleri, paylaşım ve yorum gibi metriklerin üzerinde durabilirsiniz. Sosyal mecralarda da etkileşim oranları ve yorum ile paylaşım sayılarını dikkate alabilirsiniz. SEO çalışmalarınızda ise organik olarak hangi sayfalarınıza daha fazla trafik çektiğinizi inceleyebilir ve trafik çekmeyi başaramadığınız sayfaları analiz ederek, neleri değiştirmeniz gerektiğini görebilirsiniz. Bu analizlerin ve sonuç değerlendirmelerinin sonunda da yaptığınız çalışmaların performans analizini yapmış olur ve stratejilerinizi de bu doğrultuda geliştirmiş olursunuz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar