Google AdPilot Akıllı Reklam Uygulaması

Müşteri Menüsü

Google AdPilot Nedir?

Google ile birlikte geliştirdiğimiz Google AdPilot Akıllı Reklam Otomasyonu Modülü, Google’ın e-ticaret firmaları için en etkili reklam modelleri olan Maksimum Performans, Arama Ağı, Dinamik Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Yeniden Pazarlama reklam modellerini IdeaSoft Uygulama Mağazası üzerinden kolay bir şekilde yönetmenizi sağlar.

Öncelikli olarak kurulan Maksimum Performans Reklamları dışında Arama Reklamları, Remarketing ve Görüntülü Reklamlar’a da imkan tanıyan Google AdPilot ürünüyle IdeaSoft müşterileri birkaç dakika içerisinde reklamlarını kurabilir hale geliyor.

IdeaSoft Google AdPilot Akıllı Reklam Otomasyonu Sizin İçin Ne Yapar?

IdeaSoft Google AdPilot Akıllı Reklam Otomasyonu sizin için:

  • Google reklam hesabınızı kurar,
  • Google Merchant Center hesabınızı otomatik olarak kurar,
  • Google Ads ve Merchant hesaplarınızı otomatik olarak bağlar,
  • Ürünlerinizi Merchant Center’a aktarır ve Google onayına gönderir,
  • Reklamlar için gereken takip kodlarını oluşturur ve IdeaSoft paneline otomatik olarak yükler,
  • Reklam kampanyalarınızı oluşturur ve sizin için en optimize alışveriş reklamlarını yayına alır.

ve bunların hepsini sadece bir “Tık” ile gerçekleştirir.

Google AdPilot'u Kullanmaya Başlamadan Önce Yapılması Gerekenler

Daha önce kullandığınız bir Merchant Center hesabınız varsa Google AdPilot uygulamasının tek tıkla açtığı Merchant Center hesabı ile çakışmaması için kapatmanız gerekmektedir.

  • Admin panelinde İçerik Yönetimi >> Sayfalar bölümündeki iade ve teslimat şartları, mesafeli satış sözleşmesi, garanti şartları ile Ayarlar >> Tanımlamalar bölümündeki iletişim bilgileri eksiksiz doldurulmuş ve site ön yüzünde ulaşılabilir olmalıdır.
  • Ödeme seçenekleri sitede yer almalıdır. Kredi kartı ve diğer ödeme seçeneklerinin açık olduğundan emin olunuz. Aksi takdirde satış oranı düşük olacaktır.
  • Üyeliksiz alışveriş sistemi açık olması gerekmektedir.
  • Sipariş aşamasında ziyaretçilerin seçebileceği en az bir kargo firması olmalıdır. Tüm Türkiye'ye gönderim yapabiliyor olmalıdır.
  • Ürün bilgilerinde barkod ve marka bilgisi mutlaka eklenmiş olmalıdır. Barkod (GTIN) markalı ürünlerde zorunludur. Özel üretim yapılan bir ürün satıyorsanız zorunlu değildir.
  • Ürün isminin tamamı büyük harfle yazılmamalıdır.
  • Ürün resimlerinde filigran kullanılmamalıdır ve Google önerilen ürün görseli boyutlarında olmalıdır. (600 x 314 px den küçük olmamalıdır)
  • Ürün açıklamalarında görsel kullanılmaması önerilmektedir. Ayrıca özel karakter ve semboller kullanılmamalıdır.
  • Merchant Center'da ürünler onay aşamasındayken IdeaSoft panelinde ürün durumları değiştirilmemelidir.

Google AdPilot Kurulumu Nasıl Yapılmaktadır?

Uygulama Merkezi ve İzin Ekranı

IdeaSoft Uygulama Mağazası'na hesap bilgileriniz ile giriş yaptıktan sonra "Uygulama Ara" kısmından Google AdPilot uygulamasını aratarak yükleyin. Uygulamaya giriş yaptıktan sonra açılan ekranda Google AdPilot uygulamasını kullanabilmeniz için gerekli izinleri sağladığınızdan emin olunuz.

Reklam Bütçesi ve Kampanyalar Ekranı

Gerekli izinler sağlandıktan sonra harcamayı planladığınız reklam bütçesine karar veriniz. Belirleyeceğiniz reklam bütçesinin en az 5.000 TL veya üzerinde olduğundan emin olunuz. Bütçeyi belirledikten sonra sayfanızın en alt kısmında vergilerle birlikte ödemeniz gereken toplam tutar belirtilecektir. Dijital Performans Uzmanlarımızın reklam bütçenizi en verimli kullanmak adına belirlediği kampanya türlerini ve reklamların yayınlanabilmesi adına harcanacak bütçeye uygulanan vergilerle birlikte toplam bütçenizin bilgisini yine bu kısımda görüntüleyebilirsiniz.

Uzmanlarımız, reklam bütçenizi en iyi şekilde kullanmanız için, tüm reklam modellerini tek bir kampanyada buluşturan ve Google’ın en son tanıttığı “Performance Max” reklam modelini kullanmanızı öneriyor.

Ödemeyi tamamlamak için "Kredimi Yükle" butonuna tıklayarak Ödeme Ekranına ilerleyebilirsiniz.

Ödeme Ekranları

Belirlediğiniz reklam bütçesine göre ödeme ekranı gelecektir, buradan kart bilgilerinizi girerek ödeme işlemini tamamlayabilirsiniz.

Kuponum Varsa Ne Yapmalıyım?

Satış temsilciniz tarafından size verilmiş olan Google AdPilot ürününde geçerli bir kupon kodunuz var ise, Reklam Bütçesi belirleme ekranının en alt kısmında "Kuponum var" tuşuna tıklayıp, kupon kodunuzu girmeniz ve devam etmeniz gerekmektedir. Bu adımları uygulayarak ödeme ekranını atlayarak "Hizmet ve Şartlar" bölümüne geçebilirsiniz.

Hesabınızın kurulumları gerçekleştikten sonra Dijital Performans Uzmanlarımız tarafından hediye kuponunuz tanımlanarak reklamlarınız başlamaya hazır duruma gelecektir.

 

Hizmet Şartları

Google'ın Hizmet Şartlarını onayladıktan sonra bir sonraki adım olan "Ayarlar" bölümüne geçebilirsiniz.

Reklam Ayarları Nasıl Yapılmaktadır?

Hizmet Şartlarını kabul ettikten sonra Reklam Ayarları ile ilgili Ürünlerin Reklama Dahil Edilmesi, Ürünlerin Varyant Değerlerinin Ayarlanması ve Açıklama Alanı Tercihlerinizi ayarlayabilirsiniz.

  • İlk aktarımda ürünler reklama dahil edilsin mi?: Aktif olarak seçildiğinde reklamların onaylanmasından sonra tüm ürünler reklama açılmış olacaktır. Pasif seçtiğinizde ise hangi ürünlerin reklama dahil olacağını manuel seçebilirsiniz.
  • Ürünlerin varyant değerlerini gönder: Aktif edildiğinde ürünlerin varyant seçenekleri de reklama dahil olacaktır.
  • Ürünlerin varyant değerlerini gönder: Aktif edildiğinde ürünlerin varyant seçenekleri de reklama dahil olacaktır.
  • Açıklama alanı tercihi: Burada 3 seçenek yer almaktadır. Ürün açıklaması (ürün detaylı bilgi alanı), Ürün adı ve Ürün SEO açıklamalarından birini seçebilirsiniz.

Cep Telefonu Doğrulaması

Reklam ayarlarınızı belirledikten sonra, firma yetkilisi olarak cep telefon numaranızı doğrulayıp kampanya kurulumlarını tamamlayabilirsiniz.

Google AdPilot İstatistikler & Ana Sayfa

Tüm reklam istatistiklerinizi ve güncel bakiye durumunuzu kontrol edebileceğiniz bölümdür.

Tarih aralığı filtresi seçerek seçilen tarihte reklamın görüntülenme, tıklama, tıklama başı maliyeti, toplam maliyet ve toplam satış verilerini görebilirsiniz.

Bakiye Yükle butonu ile satın almış olduğunuz paket dışında dilediğiniz miktarı (en az 3.000 TL) yükleyebilirsiniz.

Ürün Listesi Yönetimi

Bu bölümde reklamlarınızın ve ürünlerinizin Google tarafından onay durumlarını, uyarıları ve alınan hataları görüntüleyebilirsiniz.

Kırmızı ile belirtilen “Onaylanmadı” hataları ürünlerinizin reklamının yayınlanmasına engel bir durum olduğunu gösterir ve mutlaka düzeltilmesi gerekmektedir. Bu uyarı mesajlarının altında yer alan Hata Açıklamaları linkine tıklayarak hata ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

Ürün listesi bölümündeki butonu, ürünlerinizi yalnızca reklamdan değil, feed içerisinden de pasif etmenizi sağlamaktadır. Feed içinden pasife alınan ürünler aynı zamanda Google’ın alışveriş sekmesindeki Free Listings (ücretsiz listeleme) kısmında da gözükmeyecektir. Dilerseniz istediğiniz ürün, kategori veya markaları bu kısımdan seçerek veya toplu bir şekilde kapatıp açabilirsiniz.

Performans Raporu Nedir?

Ürünlerinize ait detaylı istatistiksel verileri görüntüleyebileceğiniz bölümdür.

Görselde yer alan başlıkların açılımı aşağıdaki gibidir.

  • Ürün Fiyatı (TL): Ürünün sitenizdeki satış fiyatıdır.
  • Tıklamalar: Ürünün reklam üzerinden aldığı tıklanma sayısıdır.
  • Gösterimler: Ürünün reklam alanındaki gösterim sayısıdır.
  • TO: Tıklama sayısını gösterim sayısına bölerek elde edilen tıklama oranıdır.
  • Ort. TBM (TL) : Bir ürün için harcanan tıklama başı maliyetlerin ortalamasıdır. Örnek vermek gerekirse; bir ürünün bir tıklaması 20krş. diğer bir tıklaması 40krş. ise ortalama TBM 30krş. olacaktır.
  • Maliyet (TL): Bir ürün için toplam yapılan harcama değeridir.
  • Dönüşümler: Bir ürünün reklam üzerinden kaç adet sipariş edildiğini gösterir.
  • Dönüşüm Değeri (TL): Alınan siparişlerin TL karşılığıdır.
  • Dönüşüm Oranı: Dönüşüm sayısının, tıklama sayısına bölünmesi ile hesaplanır.

Ürün Reklamları Nasıl Aktif/Pasif Edilebilmektedir?

Bu alanda tüm ürünleriniz listelenecektir. Google tarafından reklamı onaylanan ürünlerin durumu aktif olacaktır. butonuna tıklayarak kötü performans gösteren veya gözükmesini istemediğiniz ürünleri pasife alabilir veya tam tersine pasif olan ürünleri tekrar aktif hale getirebilirsiniz.

Arama bölümünde kategori, marka filtresi yaparak, örneğin bir kategorideki tüm ürünleri listeleyerek toplu bir şekilde ürünleri aktif/pasif yapabilirsiniz.

Ayarlar

Reklamlarınızın günlük bütçesini ve kurulum aşamasında belirlemiş olduğunuz ürünler ile ilgili ayarları yönetebileceğiniz bölümdür.

Günlük bütçe değişimi için Dijital Performans Uzmanlarımız ile iletişime geçerek değiştirme talebinde bulunmanızı önermekteyiz.(Sıklıkla ve yüksek miktarda bütçe değişimi, makine öğrenimi ile çalışan akıllı kampanyalarınızın öğrenme ve performans sürecini etkilemektedir.)

     
Google AdPilot uygulaması ile ilgili sorularınız için 0 850 532 0333 numaralı hattımızdan veya adpilot@ideasoft.com.tr mail adresinden uzmanlarımızla görüşerek bilgi alabilirsiniz.

Şu anda okuduğunuz makale

  • Google AdPilot Akıllı Reklam Uygulaması

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular