Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda.

Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Rakip SEO Analizi

E-ticaret sitenizde iyi bir SEO yapısı oluşturmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Rakiplerinizin de bu alanda neler yaptığını ve nasıl stratejiler izlediklerini yakından görerek, kendi çalışmalarınızı onların bir adım önüne geçecek şekilde geliştirmeniz gerekiyor.

Rakip firmaları belirleyin

İlk önceliğiniz sizinle birebir rakip olacak firmaları belirlemek olmalı. Birebir rakiplerinizi belirledikten sonra, ikinci aşamada içerik konusunda rakibiniz olabilecek diğer firma ve dijital yayıncıları belirlemelisiniz.

SEO konusunda sadece rakip firmalarla yarışmazsınız. Yapılan arama sonuçlarında sektördeki dijital yayıncılar ya da diğer kuruluşlar da benzer ya da aynı anahtar kelime grupları üzerine çalışmalar yapabilirler. Bu sebeple de sadece rakip firmalarla yarışmazsınız.

Google aramalarında ilk iki sayfada çıkan sonuçları tarayarak sizinle doğrudan ya da dolaylı olarak rakip olacak firma ve yayıncıları bulmanız gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

E-ticaret sitenizin genelinde kullanacağınız anahtar kelime gruplarını da belirlemeniz gerekiyor. Rakiplerinizi belirledikten sonra anahtar kelimelerinizi belirleyebilirsiniz. Burada hem kendi siteniz üzerinde kullandığınız anahtar kelimelerden hem de rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimelerin bir listesini çıkartabilirsiniz.

Rakip firmaların sattığı ve sizde bulunmayan ürün grupları da olabilir. Bu ürünler için olan anahtar kelime gruplarını da listenize ekleyebilirsiniz. Bunun amacı rakiplerinizin bu çalışmalardan nasıl sonuçlar aldığını incelemek olacaktır.

Daha önce siteniz için anahtar kelime araştırması yapmadıysanız, bu rakip analizi sırasında bu araştırmaları da yapabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak, sizin için uygun olacak anahtar kelime gruplarını ve bu kelimelerin aranma hacimlerini bu araç ile görebilirsiniz.

Rakiplerinizin kullandığı kelimeleri bulmak için, onları Adwords reklamlarını inceleyebilir ya da arama motorlarında doğrudan olası anahtar kelimeleri arayarak sonuçları inceleyebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırın

Dünkü yazımızda alan adı otoritesinden (AO) biraz bahsetmiştik. Rakiplerinizin sadece anahtar kelime kullanımlarına değil aynı zamanda onların alan adı otoritelerini de karşılaştırmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesini karşılaştırmak için MOZ Open Site Explorer özelliğinden kullanabilirsiniz. AO dışında bu araçla ile SEO konusunda başka bilgilere de ulaşabilirsiniz; ancak detaylı sonuçlara ulaşmak için ücretli modeli kullanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi

AO neden önemli? Alan adı otoritesi bir sitenin arama motorlarındaki gücünü yani otoritesini göstermektedir. Rakip firmaların alan adı otoritelerini inceleyerek, onların otoritesini kendi siteniz ile kıyaslayabilirsiniz. AO’yu etkileyen birçok faktör bulunuyor ve bunu önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Rakiplerinizin alan adı otoritesinin yüksek olması durumunda, onların odaklandığı anahtar kelimelere yatırım yapmamaya özen göstermelisiniz. Sayfa güçleri sizinkinden fazla olduğu için, sizin SEO yapınız ne kadar iyi olursa olsun, arama sonuçlarında onların altında görünebilirsiniz. Bu nedenle de AO’yu inceleyerek, rakiplerinizle aranızdaki farka göre onların odaklanmadıkları ancak iyi arama sonuçlarına sahip olan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanmanız gerekecektir.

AO değeri yüksek bir site ile rekabet etmek size uzun vadede sonuç getirebilir ki bu durumda da sizin AO değerinizi yükseltmeniz de gerekecektir. Bunun yerine AO değeri sizden düşük olan e-ticaret firmalarıyla rekabete girmek daha akıllıca olacaktır.

“Rakip

Rakip firmaların sayfalarını kıyaslayın

Kendi ürün ve içerik sayfalarınızla rakiplerinizin sayfalarını kıyaslamak da başka bir yöntem olacaktır. Bunu tek tek yapmak zor olacağı için SEO araçlarından yararlanabilirsiniz. Quicksprout ya da Side by Side Comparision Tool’dan yararlanabilirsiniz.

Bu araçlar sayesinde, kendi e-ticaret siteniz ile dilediğiniz başka bir sitenin sayfalarını karşılaştırabilirsiniz. Bu araştırmalarda, sayfalarda kaç kelime olduğu, anahtar kelime yoğunluğu, link sayısı ve sayfa boyutları gibi birçok detay sunacaktır.

Bu rakip SEO analizi araştırmaları sonrasında, rakip firmaların internet sitelerinin nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebilirsiniz. Onlardan iyi olduğunuz yanlar varsa, bunları destekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz. Eksik olduğunuz ve geliştirmeye açık bölümler varsa bu sonuçlara da ulaşacağınız için, rakiplerinizin önüne geçmek için sayfalar üzerinde ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın