fbpx

Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

18 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda.

Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Rakip SEO Analizi

E-ticaret sitenizde iyi bir SEO yapısı oluşturmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Rakiplerinizin de bu alanda neler yaptığını ve nasıl stratejiler izlediklerini yakından görerek, kendi çalışmalarınızı onların bir adım önüne geçecek şekilde geliştirmeniz gerekiyor.

Rakip firmaları belirleyin

İlk önceliğiniz sizinle birebir rakip olacak firmaları belirlemek olmalı. Birebir rakiplerinizi belirledikten sonra, ikinci aşamada içerik konusunda rakibiniz olabilecek diğer firma ve dijital yayıncıları belirlemelisiniz.

SEO konusunda sadece rakip firmalarla yarışmazsınız. Yapılan arama sonuçlarında sektördeki dijital yayıncılar ya da diğer kuruluşlar da benzer ya da aynı anahtar kelime grupları üzerine çalışmalar yapabilirler. Bu sebeple de sadece rakip firmalarla yarışmazsınız.

Google aramalarında ilk iki sayfada çıkan sonuçları tarayarak sizinle doğrudan ya da dolaylı olarak rakip olacak firma ve yayıncıları bulmanız gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

E-ticaret sitenizin genelinde kullanacağınız anahtar kelime gruplarını da belirlemeniz gerekiyor. Rakiplerinizi belirledikten sonra anahtar kelimelerinizi belirleyebilirsiniz. Burada hem kendi siteniz üzerinde kullandığınız anahtar kelimelerden hem de rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimelerin bir listesini çıkartabilirsiniz.

Rakip firmaların sattığı ve sizde bulunmayan ürün grupları da olabilir. Bu ürünler için olan anahtar kelime gruplarını da listenize ekleyebilirsiniz. Bunun amacı rakiplerinizin bu çalışmalardan nasıl sonuçlar aldığını incelemek olacaktır.

Daha önce siteniz için anahtar kelime araştırması yapmadıysanız, bu rakip analizi sırasında bu araştırmaları da yapabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak, sizin için uygun olacak anahtar kelime gruplarını ve bu kelimelerin aranma hacimlerini bu araç ile görebilirsiniz.

Rakiplerinizin kullandığı kelimeleri bulmak için, onları Adwords reklamlarını inceleyebilir ya da arama motorlarında doğrudan olası anahtar kelimeleri arayarak sonuçları inceleyebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırın

Dünkü yazımızda alan adı otoritesinden (AO) biraz bahsetmiştik. Rakiplerinizin sadece anahtar kelime kullanımlarına değil aynı zamanda onların alan adı otoritelerini de karşılaştırmanız gerekiyor.

Alan adı otoritesini karşılaştırmak için MOZ Open Site Explorer özelliğinden kullanabilirsiniz. AO dışında bu araçla ile SEO konusunda başka bilgilere de ulaşabilirsiniz; ancak detaylı sonuçlara ulaşmak için ücretli modeli kullanmanız gerekiyor.

İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi

AO neden önemli? Alan adı otoritesi bir sitenin arama motorlarındaki gücünü yani otoritesini göstermektedir. Rakip firmaların alan adı otoritelerini inceleyerek, onların otoritesini kendi siteniz ile kıyaslayabilirsiniz. AO’yu etkileyen birçok faktör bulunuyor ve bunu önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.

Rakiplerinizin alan adı otoritesinin yüksek olması durumunda, onların odaklandığı anahtar kelimelere yatırım yapmamaya özen göstermelisiniz. Sayfa güçleri sizinkinden fazla olduğu için, sizin SEO yapınız ne kadar iyi olursa olsun, arama sonuçlarında onların altında görünebilirsiniz. Bu nedenle de AO’yu inceleyerek, rakiplerinizle aranızdaki farka göre onların odaklanmadıkları ancak iyi arama sonuçlarına sahip olan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanmanız gerekecektir.

AO değeri yüksek bir site ile rekabet etmek size uzun vadede sonuç getirebilir ki bu durumda da sizin AO değerinizi yükseltmeniz de gerekecektir. Bunun yerine AO değeri sizden düşük olan e-ticaret firmalarıyla rekabete girmek daha akıllıca olacaktır.

“Rakip

Rakip firmaların sayfalarını kıyaslayın

Kendi ürün ve içerik sayfalarınızla rakiplerinizin sayfalarını kıyaslamak da başka bir yöntem olacaktır. Bunu tek tek yapmak zor olacağı için SEO araçlarından yararlanabilirsiniz. Quicksprout ya da Side by Side Comparision Tool’dan yararlanabilirsiniz.

Bu araçlar sayesinde, kendi e-ticaret siteniz ile dilediğiniz başka bir sitenin sayfalarını karşılaştırabilirsiniz. Bu araştırmalarda, sayfalarda kaç kelime olduğu, anahtar kelime yoğunluğu, link sayısı ve sayfa boyutları gibi birçok detay sunacaktır.

Bu rakip SEO analizi araştırmaları sonrasında, rakip firmaların internet sitelerinin nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebilirsiniz. Onlardan iyi olduğunuz yanlar varsa, bunları destekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz. Eksik olduğunuz ve geliştirmeye açık bölümler varsa bu sonuçlara da ulaşacağınız için, rakiplerinizin önüne geçmek için sayfalar üzerinde ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan