Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız.

Rakip SEO Analizi

E-ticaret sitenizde iyi bir SEO yapısı oluşturmanız tek başına yeterli olmayacaktır. Rakiplerinizin de bu alanda neler yaptığını ve nasıl stratejiler izlediklerini yakından görerek, kendi çalışmalarınızı onların bir adım önüne geçecek şekilde geliştirmeniz gerekiyor.

Rakip firmaları belirleyin

İlk önceliğiniz sizinle birebir rakip olacak firmaları belirlemek olmalı. Birebir rakiplerinizi belirledikten sonra, ikinci aşamada içerik konusunda rakibiniz olabilecek diğer firma ve dijital yayıncıları belirlemelisiniz. SEO konusunda sadece rakip firmalarla yarışmazsınız. Yapılan arama sonuçlarında sektördeki dijital yayıncılar ya da diğer kuruluşlar da benzer ya da aynı anahtar kelime grupları üzerine çalışmalar yapabilirler. Bu sebeple de sadece rakip firmalarla yarışmazsınız. Google aramalarında ilk iki sayfada çıkan sonuçları tarayarak sizinle doğrudan ya da dolaylı olarak rakip olacak firma ve yayıncıları bulmanız gerekiyor.

Anahtar kelimelerinizi belirleyin

E-ticaret sitenizin genelinde kullanacağınız anahtar kelime gruplarını da belirlemeniz gerekiyor. Rakiplerinizi belirledikten sonra anahtar kelimelerinizi belirleyebilirsiniz. Burada hem kendi siteniz üzerinde kullandığınız anahtar kelimelerden hem de rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimelerin bir listesini çıkartabilirsiniz. Rakip firmaların sattığı ve sizde bulunmayan ürün grupları da olabilir. Bu ürünler için olan anahtar kelime gruplarını da listenize ekleyebilirsiniz. Bunun amacı rakiplerinizin bu çalışmalardan nasıl sonuçlar aldığını incelemek olacaktır. Daha önce siteniz için anahtar kelime araştırması yapmadıysanız, bu rakip analizi sırasında bu araştırmaları da yapabilirsiniz. Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak, sizin için uygun olacak anahtar kelime gruplarını ve bu kelimelerin aranma hacimlerini bu araç ile görebilirsiniz. Rakiplerinizin kullandığı kelimeleri bulmak için, onları Adwords reklamlarını inceleyebilir ya da arama motorlarında doğrudan olası anahtar kelimeleri arayarak sonuçları inceleyebilirsiniz.

Alan adı otoritelerini karşılaştırın

Dünkü yazımızda alan adı otoritesinden (AO) biraz bahsetmiştik. Rakiplerinizin sadece anahtar kelime kullanımlarına değil aynı zamanda onların alan adı otoritelerini de karşılaştırmanız gerekiyor. Alan adı otoritesini karşılaştırmak için MOZ Open Site Explorer özelliğinden kullanabilirsiniz. AO dışında bu araçla ile SEO konusunda başka bilgilere de ulaşabilirsiniz; ancak detaylı sonuçlara ulaşmak için ücretli modeli kullanmanız gerekiyor. AO neden önemli? Alan adı otoritesi bir sitenin arama motorlarındaki gücünü yani otoritesini göstermektedir. Rakip firmaların alan adı otoritelerini inceleyerek, onların otoritesini kendi siteniz ile kıyaslayabilirsiniz. AO’yu etkileyen birçok faktör bulunuyor ve bunu önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız. Rakiplerinizin alan adı otoritesinin yüksek olması durumunda, onların odaklandığı anahtar kelimelere yatırım yapmamaya özen göstermelisiniz. Sayfa güçleri sizinkinden fazla olduğu için, sizin SEO yapınız ne kadar iyi olursa olsun, arama sonuçlarında onların altında görünebilirsiniz. Bu nedenle de AO’yu inceleyerek, rakiplerinizle aranızdaki farka göre onların odaklanmadıkları ancak iyi arama sonuçlarına sahip olan farklı anahtar kelime gruplarına odaklanmanız gerekecektir. AO değeri yüksek bir site ile rekabet etmek size uzun vadede sonuç getirebilir ki bu durumda da sizin AO değerinizi yükseltmeniz de gerekecektir. Bunun yerine AO değeri sizden düşük olan e-ticaret firmalarıyla rekabete girmek daha akıllıca olacaktır.

“Rakip

Rakip firmaların sayfalarını kıyaslayın

Kendi ürün ve içerik sayfalarınızla rakiplerinizin sayfalarını kıyaslamak da başka bir yöntem olacaktır. Bunu tek tek yapmak zor olacağı için SEO araçlarından yararlanabilirsiniz. Quicksprout ya da Side by Side Comparision Tool’dan yararlanabilirsiniz. Bu araçlar sayesinde, kendi e-ticaret siteniz ile dilediğiniz başka bir sitenin sayfalarını karşılaştırabilirsiniz. Bu araştırmalarda, sayfalarda kaç kelime olduğu, anahtar kelime yoğunluğu, link sayısı ve sayfa boyutları gibi birçok detay sunacaktır. Bu rakip SEO analizi araştırmaları sonrasında, rakip firmaların internet sitelerinin nasıl bir yapıya sahip olduğunu görebilirsiniz. Onlardan iyi olduğunuz yanlar varsa, bunları destekleyecek çalışmalar yapabilirsiniz. Eksik olduğunuz ve geliştirmeye açık bölümler varsa bu sonuçlara da ulaşacağınız için, rakiplerinizin önüne geçmek için sayfalar üzerinde ne tür çalışmalar yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar