fbpx

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

20 Eylül 2019
Sinan Oypan

Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş yapmaları mobil uyumlu sitelerin önemi artırıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklamlardan ya da mobilden yapılan Google aramaları sonrasında kullanıcılar e-ticaret sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret ediyor. Bu da oldukça büyük bir trafik anlamına gelmekte.

Mobil uyumlu site performansının yüksek olmaması da gelebilecek bu potansiyel trafiği geri dönüştürememenize neden olacaktır. Kullanıcıların mobil tarafta markalardan hızlı sayfa yüklenmeleri, kullanıcı deneyimi, görsellerin mobil cihazlara uyumlu açılması gibi bazı beklentileri bulunuyor. Bu noktada da site performansınızı artırmanız oldukça önemlidir.

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Web site açılma hızınızı artırın

Mobil uyumlu site performansını artırmak için öncelikle yapacağınız çalışmalardan biri web site hızınızı artırmak olmalı. Mobil site açılma hızınızın yavaş olması, sayfayı terk etme oranlarını artırabilir. Kullanıcılar mobil cihazları üzerinde bir siteyi ziyaret ettiklerinde sayfanın yüklenmesini çok uzun süre beklemek istemeyeceklerdir. Bu sebeple de hızlı yüklenen bir sayfanızın olması gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Görsel optimizasyonunu yapın

Görsel optimizasyonu da mobil uyumlu siteler üzerinde performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Görsel dosya boyutlarının mobile göre optimize edilmemesi, büyük dosyaların siteye yüklenmesi, sayfa yüklenme hızını düşüreceği gibi, kullanıcılar siteyi açtıklarında görseller yüklenmediği için sitenin düzgün çalışmadığını düşünceklerdir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel optimizasyonun yapılmaması, sitenin kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyeceği için, bu ögelerin düzgün bir mobile uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de mobil uyumlu site performansını artıran faktörler arasında yer alıyor. Teknik anlamda kullanıcıların siteyi kullanmalarını kolaylaştırmak, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için sitenizin performansını ve arama motorlarındaki değerini de artırmış olursunuz.

Kullanıcı deneyimi, varış sayfalarında, ürün ve ödeme sayfalarında geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilediği için önemli bir konudur ve e-ticaret firmalarının bu konuya önem vermesi gerekir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Pop-up reklamlardan kaçının

Masaüstü ve mobil görünüm farklı kullanıcı deneyimi uygulamaları gerektirir. Masaüstü cihazlarda pop-up kullanımı bazı taktiklerle desteklendiğinde kullanılabilirken, mobilde pop-up kullanımı site performansını düşürdüğü gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Mobil uyumlu siteler üzerinde pop-up kullanımından mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir.

Google da mobilde pop-up kullanılmamasını önermekte. Bu pop-up’ları gösteren sitelerin mobil arama sorgularındaki sıralaması da aşağıya düşebilmektedir. Bu sebeple de mobilde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bu riski göze almanız gerekir.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Mobil uyumlu siteler hakkında sık sorulan sorular

Mobil uyumlu site nedir?

Mobil uyumlu site ya da mobil uyumluluk, bir web sitesi tasarımının ekran çözünürlüğü ve mobil cihazlara göre, tasarımsal olarak mobil cihazın ekranına tam bir şekilde uyum sağlayarak, mobil cihazlar üzerinde sitenin tasarımsal ve işlevsel olarak düzgün çalışmasıdır.

Mobil uyumlu site nasıl yapılır?

En özet haliyle, web sitenin tasarım sürecinde kullanılan kodlamalarda mobil cihazlar için ek kodlar eklenerek, ekran çözünürlük ve boyutuna göre web sitenin otomatik olarak kendini optimize etmesi şekilde hazırlanır.

Mobil uyumlu site tasarımı yapmayı bilmiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, mobile uyumlu site tasarımınızı kullanmaya başlayabilir ve arka plandaki detaylarla ilgilenmeden işinize odaklanabilirsiniz. İdeaSoft mobil tasarımlar hakkında bilgi alabilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Mobil site açılma hızı nedir?

Mobil site açılma hızı, mobil cihazlardan web sitesi açılmaya çalışıldığında, bir sayfanın kaç saniyede sayfanın açıldığını gösterir. İdeal olan süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin artması, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Mobil site açılma hızı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site açılma hızını artırmak için uygulanması gereken birçok taktik bulunuyor. Görsel optimizasyonu, CSS ve Java Script kodlarının düzenlenmesi, gereksiz ögelerin siteden kaldırılması gibi çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mobil uyumlu site neden önemli?

Mobil uyumlu siteler günümüzde artık bir standart olmuş durumdadır. Kullanıcıların internet kullanımlarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşiyor olması, web sitelerinin mobil trafiklerini de artıyor. Mobilden gelen trafiği kaçırmamak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için mobil uyumluluğu kendi web sitenize de uygulamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara