Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

20 Eylül 2019
Sinan Oypan

Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş yapmaları mobil uyumlu sitelerin önemi artırıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklamlardan ya da mobilden yapılan Google aramaları sonrasında kullanıcılar e-ticaret sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret ediyor. Bu da oldukça büyük bir trafik anlamına gelmekte.

Mobil uyumlu site performansının yüksek olmaması da gelebilecek bu potansiyel trafiği geri dönüştürememenize neden olacaktır. Kullanıcıların mobil tarafta markalardan hızlı sayfa yüklenmeleri, kullanıcı deneyimi, görsellerin mobil cihazlara uyumlu açılması gibi bazı beklentileri bulunuyor. Bu noktada da site performansınızı artırmanız oldukça önemlidir.

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırırlı?

Web site açılma hızınızı artırın

Mobil uyumlu site performansını artırmak için öncelikle yapacağınız çalışmalardan biri web site hızınızı artırmak olmalı. Mobil site açılma hızınızın yavaş olması, sayfayı terk etme oranlarını artırabilir. Kullanıcılar mobil cihazları üzerinde bir siteyi ziyaret ettiklerinde sayfanın yüklenmesini çok uzun süre beklemek istemeyeceklerdir. Bu sebeple de hızlı yüklenen bir sayfanızın olması gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Görsel optimizasyonunu yapın

Görsel optimizasyonu da mobil uyumlu siteler üzerinde performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Görsel dosya boyutlarının mobile göre optimize edilmemesi, büyük dosyaların siteye yüklenmesi, sayfa yüklenme hızını düşüreceği gibi, kullanıcılar siteyi açtıklarında görseller yüklenmediği için sitenin düzgün çalışmadığını düşünceklerdir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel optimizasyonun yapılmaması, sitenin kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyeceği için, bu ögelerin düzgün bir mobile uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de mobil uyumlu site performansını artıran faktörler arasında yer alıyor. Teknik anlamda kullanıcıların siteyi kullanmalarını kolaylaştırmak, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için sitenizin performansını ve arama motorlarındaki değerini de artırmış olursunuz.

Kullanıcı deneyimi, varış sayfalarında, ürün ve ödeme sayfalarında geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilediği için önemli bir konudur ve e-ticaret firmalarının bu konuya önem vermesi gerekir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Pop-up reklamlardan kaçının

Masaüstü ve mobil görünüm farklı kullanıcı deneyimi uygulamaları gerektirir. Masaüstü cihazlarda pop-up kullanımı bazı taktiklerle desteklendiğinde kullanılabilirken, mobilde pop-up kullanımı site performansını düşürdüğü gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Mobil uyumlu siteler üzerinde pop-up kullanımından mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir.

Google da mobilde pop-up kullanılmamasını önermekte. Bu pop-up’ları gösteren sitelerin mobil arama sorgularındaki sıralaması da aşağıya düşebilmektedir. Bu sebeple de mobilde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bu riski göze almanız gerekir.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Mobil uyumlu siteler hakkında sık sorulan sorular

Mobil uyumlu site nedir?

Mobil uyumlu site ya da mobil uyumluluk, bir web sitesi tasarımının ekran çözünürlüğü ve mobil cihazlara göre, tasarımsal olarak mobil cihazın ekranına tam bir şekilde uyum sağlayarak, mobil cihazlar üzerinde sitenin tasarımsal ve işlevsel olarak düzgün çalışmasıdır.

Mobil uyumlu site nasıl yapılır?

En özet haliyle, web sitenin tasarım sürecinde kullanılan kodlamalarda mobil cihazlar için ek kodlar eklenerek, ekran çözünürlük ve boyutuna göre web sitenin otomatik olarak kendini optimize etmesi şekilde hazırlanır.

Mobil uyumlu site tasarımı yapmayı bilmiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, mobile uyumlu site tasarımınızı kullanmaya başlayabilir ve arka plandaki detaylarla ilgilenmeden işinize odaklanabilirsiniz. İdeaSoft mobil tasarımlar hakkında bilgi alabilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Mobil site açılma hızı nedir?>/h3>

Mobil site açılma hızı, mobil cihazlardan web sitesi açılmaya çalışıldığında, bir sayfanın kaç saniyede sayfanın açıldığını gösterir. İdeal olan süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin artması, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Mobil site açılma hızı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site açılma hızını artırmak için uygulanması gereken birçok taktik bulunuyor. Görsel optimizasyonu, CSS ve Java Script kodlarının düzenlenmesi, gereksiz ögelerin siteden kaldırılması gibi çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mobil uyumlu site neden önemli?

Mobil uyumlu siteler günümüzde artık bir standart olmuş durumdadır. Kullanıcıların internet kullanımlarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşiyor olması, web sitelerinin mobil trafiklerini de artıyor. Mobilden gelen trafiği kaçırmamak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için mobil uyumluluğu kendi web sitenize de uygulamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan