Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

20 Eylül 2019
Sinan Oypan

Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş yapmaları mobil uyumlu sitelerin önemi artırıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklamlardan ya da mobilden yapılan Google aramaları sonrasında kullanıcılar e-ticaret sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret ediyor. Bu da oldukça büyük bir trafik anlamına gelmekte.

Mobil uyumlu site performansının yüksek olmaması da gelebilecek bu potansiyel trafiği geri dönüştürememenize neden olacaktır. Kullanıcıların mobil tarafta markalardan hızlı sayfa yüklenmeleri, kullanıcı deneyimi, görsellerin mobil cihazlara uyumlu açılması gibi bazı beklentileri bulunuyor. Bu noktada da site performansınızı artırmanız oldukça önemlidir.

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Web site açılma hızınızı artırın

Mobil uyumlu site performansını artırmak için öncelikle yapacağınız çalışmalardan biri web site hızınızı artırmak olmalı. Mobil site açılma hızınızın yavaş olması, sayfayı terk etme oranlarını artırabilir. Kullanıcılar mobil cihazları üzerinde bir siteyi ziyaret ettiklerinde sayfanın yüklenmesini çok uzun süre beklemek istemeyeceklerdir. Bu sebeple de hızlı yüklenen bir sayfanızın olması gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Görsel optimizasyonunu yapın

Görsel optimizasyonu da mobil uyumlu siteler üzerinde performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Görsel dosya boyutlarının mobile göre optimize edilmemesi, büyük dosyaların siteye yüklenmesi, sayfa yüklenme hızını düşüreceği gibi, kullanıcılar siteyi açtıklarında görseller yüklenmediği için sitenin düzgün çalışmadığını düşünceklerdir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel optimizasyonun yapılmaması, sitenin kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyeceği için, bu ögelerin düzgün bir mobile uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de mobil uyumlu site performansını artıran faktörler arasında yer alıyor. Teknik anlamda kullanıcıların siteyi kullanmalarını kolaylaştırmak, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için sitenizin performansını ve arama motorlarındaki değerini de artırmış olursunuz.

Kullanıcı deneyimi, varış sayfalarında, ürün ve ödeme sayfalarında geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilediği için önemli bir konudur ve e-ticaret firmalarının bu konuya önem vermesi gerekir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Pop-up reklamlardan kaçının

Masaüstü ve mobil görünüm farklı kullanıcı deneyimi uygulamaları gerektirir. Masaüstü cihazlarda pop-up kullanımı bazı taktiklerle desteklendiğinde kullanılabilirken, mobilde pop-up kullanımı site performansını düşürdüğü gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Mobil uyumlu siteler üzerinde pop-up kullanımından mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir.

Google da mobilde pop-up kullanılmamasını önermekte. Bu pop-up’ları gösteren sitelerin mobil arama sorgularındaki sıralaması da aşağıya düşebilmektedir. Bu sebeple de mobilde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bu riski göze almanız gerekir.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Mobil uyumlu siteler hakkında sık sorulan sorular

Mobil uyumlu site nedir?

Mobil uyumlu site ya da mobil uyumluluk, bir web sitesi tasarımının ekran çözünürlüğü ve mobil cihazlara göre, tasarımsal olarak mobil cihazın ekranına tam bir şekilde uyum sağlayarak, mobil cihazlar üzerinde sitenin tasarımsal ve işlevsel olarak düzgün çalışmasıdır.

Mobil uyumlu site nasıl yapılır?

En özet haliyle, web sitenin tasarım sürecinde kullanılan kodlamalarda mobil cihazlar için ek kodlar eklenerek, ekran çözünürlük ve boyutuna göre web sitenin otomatik olarak kendini optimize etmesi şekilde hazırlanır.

Mobil uyumlu site tasarımı yapmayı bilmiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, mobile uyumlu site tasarımınızı kullanmaya başlayabilir ve arka plandaki detaylarla ilgilenmeden işinize odaklanabilirsiniz. İdeaSoft mobil tasarımlar hakkında bilgi alabilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Mobil site açılma hızı nedir?

Mobil site açılma hızı, mobil cihazlardan web sitesi açılmaya çalışıldığında, bir sayfanın kaç saniyede sayfanın açıldığını gösterir. İdeal olan süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin artması, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Mobil site açılma hızı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site açılma hızını artırmak için uygulanması gereken birçok taktik bulunuyor. Görsel optimizasyonu, CSS ve Java Script kodlarının düzenlenmesi, gereksiz ögelerin siteden kaldırılması gibi çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mobil uyumlu site neden önemli?

Mobil uyumlu siteler günümüzde artık bir standart olmuş durumdadır. Kullanıcıların internet kullanımlarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşiyor olması, web sitelerinin mobil trafiklerini de artıyor. Mobilden gelen trafiği kaçırmamak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için mobil uyumluluğu kendi web sitenize de uygulamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan