Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş yapmaları mobil uyumlu sitelerin önemi artırıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklamlardan ya da mobilden yapılan Google aramaları sonrasında kullanıcılar e-ticaret sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret ediyor. Bu da oldukça büyük bir trafik anlamına gelmekte.

Mobil uyumlu site performansının yüksek olmaması da gelebilecek bu potansiyel trafiği geri dönüştürememenize neden olacaktır. Kullanıcıların mobil tarafta markalardan hızlı sayfa yüklenmeleri, kullanıcı deneyimi, görsellerin mobil cihazlara uyumlu açılması gibi bazı beklentileri bulunuyor. Bu noktada da site performansınızı artırmanız oldukça önemlidir.

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Web site açılma hızınızı artırın

Mobil uyumlu site performansını artırmak için öncelikle yapacağınız çalışmalardan biri web site hızınızı artırmak olmalı. Mobil site açılma hızınızın yavaş olması, sayfayı terk etme oranlarını artırabilir. Kullanıcılar mobil cihazları üzerinde bir siteyi ziyaret ettiklerinde sayfanın yüklenmesini çok uzun süre beklemek istemeyeceklerdir. Bu sebeple de hızlı yüklenen bir sayfanızın olması gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Görsel optimizasyonunu yapın

Görsel optimizasyonu da mobil uyumlu siteler üzerinde performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Görsel dosya boyutlarının mobile göre optimize edilmemesi, büyük dosyaların siteye yüklenmesi, sayfa yüklenme hızını düşüreceği gibi, kullanıcılar siteyi açtıklarında görseller yüklenmediği için sitenin düzgün çalışmadığını düşünceklerdir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel optimizasyonun yapılmaması, sitenin kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyeceği için, bu ögelerin düzgün bir mobile uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de mobil uyumlu site performansını artıran faktörler arasında yer alıyor. Teknik anlamda kullanıcıların siteyi kullanmalarını kolaylaştırmak, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için sitenizin performansını ve arama motorlarındaki değerini de artırmış olursunuz.

Kullanıcı deneyimi, varış sayfalarında, ürün ve ödeme sayfalarında geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilediği için önemli bir konudur ve e-ticaret firmalarının bu konuya önem vermesi gerekir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Pop-up reklamlardan kaçının

Masaüstü ve mobil görünüm farklı kullanıcı deneyimi uygulamaları gerektirir. Masaüstü cihazlarda pop-up kullanımı bazı taktiklerle desteklendiğinde kullanılabilirken, mobilde pop-up kullanımı site performansını düşürdüğü gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Mobil uyumlu siteler üzerinde pop-up kullanımından mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir.

Google da mobilde pop-up kullanılmamasını önermekte. Bu pop-up’ları gösteren sitelerin mobil arama sorgularındaki sıralaması da aşağıya düşebilmektedir. Bu sebeple de mobilde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bu riski göze almanız gerekir.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Mobil uyumlu siteler hakkında sık sorulan sorular

Mobil uyumlu site nedir?

Mobil uyumlu site ya da mobil uyumluluk, bir web sitesi tasarımının ekran çözünürlüğü ve mobil cihazlara göre, tasarımsal olarak mobil cihazın ekranına tam bir şekilde uyum sağlayarak, mobil cihazlar üzerinde sitenin tasarımsal ve işlevsel olarak düzgün çalışmasıdır.

Mobil uyumlu site nasıl yapılır?

En özet haliyle, web sitenin tasarım sürecinde kullanılan kodlamalarda mobil cihazlar için ek kodlar eklenerek, ekran çözünürlük ve boyutuna göre web sitenin otomatik olarak kendini optimize etmesi şekilde hazırlanır.

Mobil uyumlu site tasarımı yapmayı bilmiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, mobile uyumlu site tasarımınızı kullanmaya başlayabilir ve arka plandaki detaylarla ilgilenmeden işinize odaklanabilirsiniz. İdeaSoft mobil tasarımlar hakkında bilgi alabilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Mobil site açılma hızı nedir?

Mobil site açılma hızı, mobil cihazlardan web sitesi açılmaya çalışıldığında, bir sayfanın kaç saniyede sayfanın açıldığını gösterir. İdeal olan süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin artması, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Mobil site açılma hızı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site açılma hızını artırmak için uygulanması gereken birçok taktik bulunuyor. Görsel optimizasyonu, CSS ve Java Script kodlarının düzenlenmesi, gereksiz ögelerin siteden kaldırılması gibi çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mobil uyumlu site neden önemli?

Mobil uyumlu siteler günümüzde artık bir standart olmuş durumdadır. Kullanıcıların internet kullanımlarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşiyor olması, web sitelerinin mobil trafiklerini de artıyor. Mobilden gelen trafiği kaçırmamak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için mobil uyumluluğu kendi web sitenize de uygulamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan