Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş yapmaları mobil uyumlu sitelerin önemi artırıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerindeki reklamlardan ya da mobilden yapılan Google aramaları sonrasında kullanıcılar e-ticaret sitelerinin mobil sayfalarını ziyaret ediyor. Bu da oldukça büyük bir trafik anlamına gelmekte.

Mobil uyumlu site performansının yüksek olmaması da gelebilecek bu potansiyel trafiği geri dönüştürememenize neden olacaktır. Kullanıcıların mobil tarafta markalardan hızlı sayfa yüklenmeleri, kullanıcı deneyimi, görsellerin mobil cihazlara uyumlu açılması gibi bazı beklentileri bulunuyor. Bu noktada da site performansınızı artırmanız oldukça önemlidir.

Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Web site açılma hızınızı artırın

Mobil uyumlu site performansını artırmak için öncelikle yapacağınız çalışmalardan biri web site hızınızı artırmak olmalı. Mobil site açılma hızınızın yavaş olması, sayfayı terk etme oranlarını artırabilir. Kullanıcılar mobil cihazları üzerinde bir siteyi ziyaret ettiklerinde sayfanın yüklenmesini çok uzun süre beklemek istemeyeceklerdir. Bu sebeple de hızlı yüklenen bir sayfanızın olması gerekir.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

İlgili rehber: Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?

Görsel optimizasyonunu yapın

Görsel optimizasyonu da mobil uyumlu siteler üzerinde performansı ciddi şekilde etkilemektedir. Görsel dosya boyutlarının mobile göre optimize edilmemesi, büyük dosyaların siteye yüklenmesi, sayfa yüklenme hızını düşüreceği gibi, kullanıcılar siteyi açtıklarında görseller yüklenmediği için sitenin düzgün çalışmadığını düşünceklerdir.

İlgili rehber: Görsel SEO Optimizasyonu

Görsel optimizasyonun yapılmaması, sitenin kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkileyeceği için, bu ögelerin düzgün bir mobile uyumlu hale getirilmesi gerekir. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimini geliştirin

Kullanıcı deneyimi de mobil uyumlu site performansını artıran faktörler arasında yer alıyor. Teknik anlamda kullanıcıların siteyi kullanmalarını kolaylaştırmak, onların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacağı için sitenizin performansını ve arama motorlarındaki değerini de artırmış olursunuz.

Kullanıcı deneyimi, varış sayfalarında, ürün ve ödeme sayfalarında geri dönüşümleri ciddi şekilde etkilediği için önemli bir konudur ve e-ticaret firmalarının bu konuya önem vermesi gerekir.

İlgili rehber: Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri

Pop-up reklamlardan kaçının

Masaüstü ve mobil görünüm farklı kullanıcı deneyimi uygulamaları gerektirir. Masaüstü cihazlarda pop-up kullanımı bazı taktiklerle desteklendiğinde kullanılabilirken, mobilde pop-up kullanımı site performansını düşürdüğü gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Mobil uyumlu siteler üzerinde pop-up kullanımından mümkün olduğunca kaçınmanız gerekir.

Google da mobilde pop-up kullanılmamasını önermekte. Bu pop-up’ları gösteren sitelerin mobil arama sorgularındaki sıralaması da aşağıya düşebilmektedir. Bu sebeple de mobilde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız, bu riski göze almanız gerekir.

İlgili rehber: Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Mobil uyumlu siteler hakkında sık sorulan sorular

Mobil uyumlu site nedir?

Mobil uyumlu site ya da mobil uyumluluk, bir web sitesi tasarımının ekran çözünürlüğü ve mobil cihazlara göre, tasarımsal olarak mobil cihazın ekranına tam bir şekilde uyum sağlayarak, mobil cihazlar üzerinde sitenin tasarımsal ve işlevsel olarak düzgün çalışmasıdır.

Mobil uyumlu site nasıl yapılır?

En özet haliyle, web sitenin tasarım sürecinde kullanılan kodlamalarda mobil cihazlar için ek kodlar eklenerek, ekran çözünürlük ve boyutuna göre web sitenin otomatik olarak kendini optimize etmesi şekilde hazırlanır.

Mobil uyumlu site tasarımı yapmayı bilmiyorsanız, İdeaSoft akıllı e-ticaret altyapı paketlerini kullanarak, mobile uyumlu site tasarımınızı kullanmaya başlayabilir ve arka plandaki detaylarla ilgilenmeden işinize odaklanabilirsiniz. İdeaSoft mobil tasarımlar hakkında bilgi alabilir ve 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Mobil site açılma hızı nedir?

Mobil site açılma hızı, mobil cihazlardan web sitesi açılmaya çalışıldığında, bir sayfanın kaç saniyede sayfanın açıldığını gösterir. İdeal olan süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin artması, kullanıcıların siteyi terk etmelerine neden olabilir.

Mobil site açılma hızı nasıl artırılır?

Mobil uyumlu site açılma hızını artırmak için uygulanması gereken birçok taktik bulunuyor. Görsel optimizasyonu, CSS ve Java Script kodlarının düzenlenmesi, gereksiz ögelerin siteden kaldırılması gibi çeşitli yöntemler bulunuyor. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Mobil uyumlu site neden önemli?

Mobil uyumlu siteler günümüzde artık bir standart olmuş durumdadır. Kullanıcıların internet kullanımlarının büyük kısmı mobil cihazlar üzerinde gerçekleşiyor olması, web sitelerinin mobil trafiklerini de artıyor. Mobilden gelen trafiği kaçırmamak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için mobil uyumluluğu kendi web sitenize de uygulamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin