Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi

20 Aralık 2021
Markethinkers
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi

E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü ve mobilde farklı şekilde işler. Bu doğrultuda e-ticaret sitenize klasik bir optimizasyon yapmanız, mobildeki performansınız için etkili olmayabilir. Masaüstü arama sonucu sayfasında ilk sıralarda olan e-ticaret sitesi, mobil aramalarda alt sıralarda görünebilir hatta ikinci, üçüncü sayfaya kadar düşebilir. Online alışverişi tercih eden tüketicilerin önemli bir bölümünün mobil kullanıcı olduğu düşünüldüğünde, bu son derece ciddi bir sorundur. Bu sorunun çözümü ise mobil arama motoru optimizasyonudur. Peki mobil seo nasıl yapılır, avantajları nelerdir?

Mobil SEO Nedir?

Mobil SEO, web sitelerin mobil arama motorları için optimize edilmesi işlemidir. Google’ın masaüstü ve mobil arama sonuçlarını birbirinden ayırmasının ardından trend hâline gelen mobil SEO, özellikle e-ticaret siteleri arasındaki yarışın en önemli parçalarından biridir. Akıllı telefon kullanıcılarını hedefleyen mobil arama motoru optimizasyonu, sadece SERP (arama motoru sonuç sayfası) için değil, kullanıcı deneyimini artırmak için de önemlidir. Tasarım, içerik ve benzeri unsurların geliştirilerek akıllı telefon formatına optimize edilmesi, mobil SEO’nun tanımıdır.

Mobil SEO Nasıl Yapılır?

Mobil SEO yapma sürecinde izlenmesi gereken birkaç yol vardır. Çünkü tam uyumluluk için sitenin her yönden ele alınması gerekir. En temel unsur elbette tasarımdır fakat sitenin içerisindeki her bir detay, masaüstü arama motoru optimizasyonunda olduğu gibi burada da önemlidir. Fakat bu, masaüstü SEO kurallarına uyumlu bir sitenin mobilde de tam uyum göstereceği anlamına gelmez. Mobil SEO kavramı bu nedenle vardır ve bir yandan masaüstü sitesini mobile çevirirken bir yandan da deneyimi iyileştirici müdahaleler yapmak gerekir.

Aslında mobil SEO, temelde klasik SEO’dan beslenir. Yani anahtar kelime, backlink gibi unsurlar, web sitesinin mobile entegre edilmesi ile desteklenir. Sitenin anahtar kelime ve backlink organizasyonunu değiştirmeye gerek yoktur. Fakat söz konusu mobil cihazlardan yapılan aramalar olduğunda, teknik anlamdaki optimizasyonun yanında görsel uyumluluk da ön planda tutulur. Dolayısıyla sitenin görsel ve tasarım anlamında mobile uyumlu hâle getirilmesi ile mobil SEO yapmaya başlamak mümkündür.

Mobil Uyumlu Site

Bir web sitesinin mobil uyumlu olması için tercih edilebilecek 3 farklı yöntem vardır. Bu yöntemlerden herhangi biri tercih edilmediğinde, masaüstünde görüntülenen sitenin aynısı akıllı telefon ekranında da görüntülenir. Bu durum kullanıcı açısından hiç işlevsel değildir ve mobil SEO konusunda siteyi olumsuz etkiler. Söz konusu yöntemler aşağıdaki gibidir.

  1. Responsive Tasarım
  2. Responsive tasarım, mobil uyumlu site hazırlamanın en pratik yöntemidir. Çünkü bu yöntemde sitedeki sayfalar, sitenin HTML ve URL yapısı, görseller, metinler ve diğer her şey aynı kalır. Bir mobil cihazdan siteye girildiğinde ise CSS temelli sayfa, yeniden düzenlenerek görüntülenir. Bu düzenleme, cihazın ekran genişliğine göre düzenlenir. Dolayısıyla site, tüm mobil cihazlarda maksimum performans göstermeye devam eder.

    Ayrıca responsive tasarım, Google’ın da önerdiği yöntemdir. Google için bu üç yöntemin tamamı kabul görür fakat responsive tasarıma sahip siteler, ekstra bir teknik uygulama gerektirmeden, kolayca optimize edilir. Bu yüzden tercih edilecek altyapı sağlayıcısı da bu noktada önem taşır. IdeaSoft gibi siteyi mobile uyumlu bir şekilde kurmayı mümkün kılan bir altyapı sağlayıcısı, mobil SEO aşamasında önemli avantajlar sağlar.

    Responsive tasarıma sahip bir web sitesi, aramalar için optimize edildiğinde, mobil arama robotları (crawler) için farklı bir işlem gerektirmez. Fakat ortaya çıkabilecek arama robotu sorunlarını tanımlayabilmek için bir mobil tarayıcı anahtarı kullanmakta fayda vardır. Bununla birlikte masaüstü ve mobilde görüntülenen sitelerin altyapısı tamamen aynı olsa da yeniden boyutlandırılmış bir site, orijinaline göre farklı bir performans gösterebilir. Bu nedenle açılma ve yüklenme hızı, masaüstü ve mobil site için ayrı ayrı test edilmelidir.

  3. Adaptive Tasarım
  4. Dynamic Serving olarak da adlandırılan adaptive tasarım, cihaza göre sitenin versiyonunun değiştiği bir sistemdir. Sitenin farklı HTML ve CSS yapıları olur ve siteyi görüntülemek isteyen cihazın türüne göre, cihaza uyumlu bir versiyon görüntülenir. Bu yöntemin bazı riskleri vardır ve söz konusu risklerin önüne geçmek adına dikkatli olmak gerekir. Sitenin mobil versiyonunda bazı ögelerin görünmez olma ihtimali vardır. Arama motoru tarafından gizleme (cloacking) olarak algılanan bu durum, siteyi SEO anlamında olumsuz etkiler.

    Gizleme yapılan bir site, arama motoru ile gerçek kullanıcıya farklı içerikler gösterir. Dolayısıyla arama motoru bunu tespit eder ve sitenin sıralamasını düşürür. Fakat UI yani kullanıcı arayüzü için birtakım ögelerin görünmez hâle getirilmesi gizleme olarak kabul edilmez. Çünkü bu kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik bir hamledir. Böyle bir durumda, kullanıcının cihaz türü doğrultusunda mobil kullanıcılara farklı bir site gösterildiği de söylenebilir.

    Mobil deneyimi iyileştirmek amacı ile site farklılaşırsa, bu durumun arama motoruna bildirilmesi gerekir. Bu bildirim, “Vary-HTTP Header” ile yapılır. Header, web site içeriğini tarayıcıya bildirir ve tarayıcının doğru davranmasını sağlar. Ayrıca header, kullanıcı anahtarlarını değerlendirir ve sitenin önbellekten getirilmesi konusunda server ile iletişime geçer.

  5. Mobile Özel Site/Subdomain

Bu yöntemde, mevcut sitenin mobil uyumlu bir versiyonu üretilir. Temelde iki farklı site olur fakat bu iki site birbiri ile ilişkilidir. Genellikle subdomain yani alt alan adı kullanılır. Örneğin masaüstünde “www.ideasoft.com.tr” olan web sitesi, bir subdomain açılarak, mobil kullanıcılar için “m.ideasoft.com.tr” adı ile ayrıca yayın alınır. Çok yaygın olmasa da “www.ideasoft.com.tr/mobil” şeklinde subfolder olarak da mobile özel site açılabilir.

Mobil için ayrı bir site açıldığında dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, masaüstü ile paralel bir site oluşturmaktır. Bu da aynı sayfaların aynı URL adreslerine sahip olmasıyla mümkündür. Fakat hem URL adresi hem de içerik aynı olduğu için arama motorları, masaüstü ve mobil sayfaları yinelenen içeriğe sahip gibi algılar. Böyle bir durumda ise sitenin sıralaması düşer. Bu durumu önlemek için ise “switchborad tag” adı verilen etiketler devreye girer. Etiketler, arama motoruna, bu iki sitenin birbirlerinin versiyonu olduğunu söyler.

Site Açılma Hızı

Mobil SEO ayarları yapılırken, sitenin açılma hızı da göz ardı edilmemelidir. Mobil versiyonlardaki sayfa içeriklerinin cihaz boyutlarına göre optimize edilmesi gerekir. Masaüstünde kullanılan yüksek boyutlu görsellerin ve videoların yüklenmesi, mobil cihazlarda çok uzun sürebilir. Bu durum sayfa hızını düşürürken SEO’yu da olumsuz etkiler. Site açılma hızını artırmak için görsel boyutları küçültülebilir. Videolardan ise otomatik oynatma özelliği kaldırılabilir. Hız testleri mobil versiyonlar için ayrıca yapılmalı ve maksimum hıza ulaşıncaya kadar optimize edilmelidir.

Mobile Uyumlu İçerikler

Görsel yapı kadar metin temelli yapı da mobil SEO’yu destekleyici bir unsurdur. Masaüstü versiyon için hazırlanmış olan metin içerikleri, mobil cihazlarda site deneyimini düşürebilir. Özellikle uzun içerikler, mobil cihazlarda çok fazla yer kaplayabilir. Dolayısıyla metin içeriklerini de mobil uyumlu içerikler ile değiştirmek gerekebilir. Bu noktada uzun metinleri kısaltmak için kullanılabilecek en pratik yöntem, maddeler hâlinde metinler oluşturmaktır. Maddeler hâlinde sıralanmış cümlelerin, mobil cihazlardan hem taranması hem de okunması çok daha kolaydır.

Mobil cihazların, sosyal medya ve anlık mesajlaşma uygulamaları ile birer “paylaşım” cihazlarına dönüştüğü de unutulmamalıdır. Bu detay sayesinde web sitesindeki etkileşim artırılarak SEO’ya destek olmak mümkündür. Sayfalara kolay paylaşım butonları ekleyerek mobile uyumlu içerikler yaratılabilir. Böylece kullanıcılar, doğrudan sayfa üzerinden içerikleri paylaşabilir.

Sadece site içerisindeki metinler değil, arama motoru sonuç sayfasında gösterilen metinlerin de mobil SEO için yeniden düzenlenmesi gerekir. Meta başlık ve açıklama (description) olarak bilinen bu metinler de kısaltılmalıdır. Çünkü mobil tarayıcılarda bu sonuçlar daha az yer kaplaması için küçültülebilir. Dolayısıyla uzun başlık ve açıklamalar tam olarak görüntülenemez, bu nedenle de metinleri kısaltmak gerekir. Başlık ve açıklamanın yarıda kalmayacak şekilde görünmesi, kullanıcıyı siteye çekme konusunda ikna edici bir detaydır.

Google My Business ve Yerel Anahtar Kelimeler

Google My Business, özellikle fiziksel mağazası bulunan e-ticaret siteleri için güçlü bir mobil SEO desteği sunar. Google My Business’e kayıt olmak, işletme ile ilgili tüm detayları, doğrudan arama motoru sonuç sayfasında gösterir. Böylece kullanıcılar iletişim ve adres bilgilerine ulaşabilir, harita desteği sayesinde yol tarifi alabilir ya da arama butonu ile telefon edebilir.

Yerel anahtar kelimeler ise hem fiziksel mağazalar hem de bölgesel kampanyalar yapan e-ticaret siteleri için fayda sağlar. Örneğin tüm Türkiye’ye hizmet veren bir e-ticaret sitesi, sadece İstanbul’a özel bir kampana yürütüyorsa, “İstanbul” odaklı yerel anahtar kelimelerden faydalanmalıdır. Bu sayede diğer lokasyonlardan yapılan mobil aramalarda alt sıralarda yer alsa da İstanbul ile ilgili aramalarda üst sıralarda yer alabilir.

Sesli Arama Optimizasyonu

Akıllı telefonlarda kullanımı ciddi bir şekilde yaygınlaşan asistanlar da web sonuçlarını mobil SEO uyumluluğuna göre listeler. Bu nedenle mobil siteler, sesli aramalara uygun bir hâle getirilmelidir. Sesli arama sorgusunda kullanıcılar herhangi bir metin yazmazlar. Aramak istedikleri anahtar kelimeyi sesli bir şekilde söylerler ve asistanlar, algıladıkları kelimeler doğrultusunda en uygun sonuçları gösterirler. Sesli arama optimizasyonu için yapılması gerekenlerden bazıları şöyledir:

  • Konum, telefon numarası, fiyatlandırma, çalışma saatleri ve iletişim bilgileri gibi mikro verileri kullanmak.
  • Doğal ve günlük konuşma diline yakın içeriklere yer vermek.
  • Sitenin faaliyet alanı doğrultusunda sorulabilecek soruları içeren içerikler oluşturmak.
  • Birkaç kelimeden oluşan uzun anahtar kelime öbekleri (long tail keyword) kullanmak.

İlgili rehber: Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?

Mobil SEO Uyumluluğu Ne İçin Kullanılır?

Arama motorları, kullanıcı için en verimli sayfaları ilk sıraya çıkarmayı amaçlar ve kullanıcıların işini kolaylaştıracak detay, sitenin mobil uyumlu olmasıdır. Mobil uyumluluk ise SEO’suz mümkün değildir. Masaüstü formatına göre dizayn edilmiş bir web sitesini, akıllı telefonda yer alan bir mobil tarayıcı ile görüntülemek, kullanıcı için son derece kötü bir deneyim olabilir. Öncelikle ekran formatları farklıdır ve geniş bir alana yayılmış web sitesi, telefon tarayıcısında biçimsiz görünür. Bu nedenle arama motorları, mobil uyumlu olmayan siteleri geri plana atabilmek için mobil SEO’yu benimserler. Mobil SEO sayesinde arama motoru botları, mobil kullanıcılara her açıdan deneyimi iyileştirilmiş siteleri gösterir.

Mobil SEO’nun Avantajları Nelerdir?

Mobil SEO’nun en önemli avantajlarından biri, elbette arama sonuç sayfasındaki sıralamadır. Fakat mobil SEO’nun sıralama konusundaki avantajı sadece mobilde geçerli değildir. Başta Google olmak üzere pek çok arama motoru, sıralamada mobil odaklı bir prensip izler. Dolayısıyla masaüstünde üst sıralarda olmak mobildeki sıralamaya çok fazla etki etmezken mobilde üst sıralarda olmak, masaüstündeki sıralamayı doğrudan etkiler. Bu doğrultuda mobil arama motoru optimizasyonunun diğer avantajları şöyle sıralanabilir:

  • Kullanıcı deneyimini iyileştirir.
  • Web sitesine daha fazla trafik çeker.
  • Sitenin organik arama sonucu olarak çıkmasını sağlar.
  • Hemen çıkma oranını düşürür.
  • Sitede geçirilen süreyi artırır.
  • Sayfalar çok daha hızlı yüklenir.
  • Dönüşüm oranları yükselir.
  • Webdeki rekabet ortamında avantaj sağlar.

Mobil SEO Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Mobil arama motoru optimizasyonu yapılırken gözden kaçırılan bazı detaylar olabilir. Bu detaylara dikkat etmemek, yapılan optimizasyonu işlevsiz bir hâle getirilebilir. Örneğin mobil kullanıcılar, zaman zaman yanlışlıkla masaüstü sitesine giriş yapabilirler. Böyle bir durumda kullanıcının kötü bir deneyim yaşamaması için yönlendirmeler kullanılmalıdır. Ayrıca ana sayfaya, mobil versiyona geçiş yapmayı sağlayan bir buton yerleştirmekte de fayda vardır. Bir kullanıcı bu butonu kullanarak versiyon değiştirdiği takdirde çerezler yardımıyla o kullanıcıya her seferinde tercih ettiği site yönlendirilebilir.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da mobil cihazları birbirinden ayırt etmektir. Mobil SEO, daha çok akıllı telefonlara yönelik bir sistemdir. Tabletler de mobil cihaz olarak kabul edilir fakat yapılan mobil optimizasyon, bu cihazlar için geçerli değildir. Ayrıca tabletler, yapıları gereği masaüstü versiyonlar ile daha uyumlu bir şekilde çalışırlar. Bu nedenle tablet kullanıcılarına, mobil uyumlu site yönlendirilmemelidir.

Mobil SEO’da Mobil URL’ler Nasıl Olmalıdır?

Mobil URL yapısı da SEO’yu etkileyen bir unsurdur. Bu konuya, özellikle ayrı bir mobil sitenin açılmış olduğu durumlarda dikkat edilmelidir. “www” ile başlayan masaüstü site ile “m” ile başlayan mobil site, paralel bir URL yapısına sahip olmalıdır. Yani aynı içeriği gösteren sayfalar, farklı isimlere sahip olmamalıdır. Örneğin “www.ideasoft.com.tr/e-ticaret-paketleri/” sayfasının mobil versiyondaki karşılığı “m.ideasoft.com.tr/e-ticaret-paketleri/” şeklinde olmalıdır. Bu sistem çok daha verimli bir şekilde çalışmaktadır.

Mobil SEO için Mobil Uygulama Gerekli midir?

Mobil arama motoru optimizasyonunda mobil uygulama zorunlu değildir ama gereklidir. Sitenin mobile uyumlu hâle getirilmesi ile birlikte aramalarda daha fazla görünür hâle gelir. Eğer bir mobil uygulaması varsa Google, bir Play Store bağlantısını da mobil tarayıcı ekranında gösterebilir. Bu sayede mobil site ile birlikte uygulamanın da kullanımı artırılabilir. Bu noktada ASO (App-Store Optimization) yani “Uygulama Market Optimizasyonu”ndan da destek alınabilir. Mobil uygulama SEO ile desteklendiğinde kullanıcılara daha kolay ulaşır.

Mobil SEO: Site Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

Web sitesinin orijinal versiyonda yüksek bir performans göstermesi, mobilde de aynı olacağı anlamına gelmez. Bu nedenle site değerlendirmesi çok önemlidir ve titiz bir şekilde yapılmalıdır. Masaüstü site dikkate alınmadan, doğrudan mobil versiyon test edilmeli ve kullanıcıya sunulmalıdır. Bu süreçte Google’ın “Mobil Uyumluluk Testi” kullanılabilir. Site değerlendirmesi sürecinde ele alınması gereken bazı konular aşağıdaki gibidir.

Mobil Anahtar Kelime Stratejisi

Anahtar kelimelerin masaüstü aranma hacimleri ile mobil hacimleri farklıdır. Dolayısıyla anahtar kelime stratejisinde değişikliğe gidilmesi gerekir. Anahtar kelime analizi, mobil arama hacimlerine göre yapılmalıdır. Bu noktada mobil versiyonun anahtar kelime oranı dikkate alınarak analiz yapılması daha doğru sonuçlar verir. Mobilde günlük konuşma diline çok daha yakın olan anahtar kelimeler tercih edilmelidir. Çünkü mobil kullanıcılar, arkadaşları ile mesajlaşır gibi arama yapmaya eğilimlidir.

Google Arama Konsolu

Google Arama Konsolu ya da evrensel adı ile Google Search Console, web sitesinin arama sonuçlarındaki performansını görme, izleme, analiz etme gibi süreçlerin yönetildiği bir araçtır. Mobil site bu araç ile test edilebilir ve olası sorunların giderilmesi konusunda araçtan faydalanılabilir. Ayrıca Search Console ile sitenin bulunabilirliği ve taranabilirliği onaylanır, dizin ekleme, güncelleme ve sorun giderme işlemleri yapılır, trafik verileri görüntülenebilir. Mobil kullanılabilirlik için de özel servisleri bulunan Google Arama Konsolu, AMP (Accelerated Mobile Pages/Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) ile destek sunar.

Mobilde Site Hızı

Mobil site hızı, çok ciddi bir önem taşır. Çünkü mobil kullanıcılar, sosyal medya ve anlık mesajlaşma uygulamaları nedeniyle hıza çok alışkın bir gruptur. Bir saniyelik gecikme bile kullanıcıların siteyi terk etmesine sebep olabilir. Dolayısıyla mobil versiyonların hız testi ayrıca yapılmalı ve veri boyutu mümkün olan en düşük seviyeye indirilmelidir. Mobil site hızı testi Google PageSpeed Insights ile yapılabilir. Bununla birlikte AMP aracından da destek alınmalıdır. AMP yapısı ile oluşturulan sayfalar, mobil webde çok daha yüksek performans gösterir

Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi

Mobilde kullanıcı deneyimini artıran en önemli detaylardan biri tasarımdır. Bu noktada akıllı telefonların ekran formatları doğrultusunda bir tasarım test edilmelidir. Masaüstünde yatay bir şekilde yayılan tasarım, mobilde dikine kurgulanmalıdır. Akıllı telefon kullanımında “kaydırma” fonksiyonu oldukça ön plandadır. Bu nedenle responsive tasarımlar çok daha kullanışlıdır. Mobil site tasarımının sade ve kolay bir kullanıma sahip olmasına dikkat edilmelidir.

Mobil tasarımı test ederken, sitenin zoom yapmadan pratik bir şekilde kullanılabilir olduğundan emin olunmalıdır. Menü araçlarının birbirine çok yakın olmaması da önemli bir detaydır. Zengin içerikli menülerin gizlenip açılır menü şeklinde kurgulanmasında fayda vardır. Bunlara ek olarak pop-up ve flash içeriklere de tasarımda yer verilmemelidir.

Yazılı İçerikler

Yazılı içerikler mümkün olduğunda sadeleştirilmelidir. Özellikle başlık boyutları dikkatli ayarlanmalı, ekranın çoğunu kaplamayacak şekilde olmalıdır. Yazı fontlarının okunaklı olmasına ve her satıra denk gelen kelime sayısına dikkat edilmelidir. Yazılı içerikler, farklı formatlardaki mobil cihazlar ve akıllı telefonlar üzerinden test edilmelidir. Ekrana sığma konusu yazılı içerikler için önem taşır ve ekrana sağa sola kaydırmadan okunabilmesi gerekir. Kısa paragraflar, tablolar ve listeler, mobil için oldukça uyumlu yazılı içerik formatlarıdır.

Raporlama ve İzleme

Site ile ilgili tüm eylemler yakından izlenmelidir. Bu süreçte sitenin kontrol paneli ile birlikte Google Analytics, PageSpeed Insight, Lighthouse, Chrome Kullanıcı Davranışı Raporu ve benzeri araçlar kullanılabilir. Araçlar yardımıyla elde edilen istatistikler ve veriler sıklıkla izlenmeli, raporlamalar doğrultusunda aksiyon alınmalıdır.

Mobil ve Masaüstü SEO’nun Farkları Nelerdir?

Bir web sitesi, mobil ve masaüstü arama sonuçlarında farklı sıralamalarda yer alabilir. Bu da mobil ve masaüstü SEO’nun birbirinden farklı algoritmalar olduğunu gösterir. Söz konusu fark, kullanılan SEO stratejisi ve arama motoru sonuç sayfası yapısı doğrultusunda ortaya çıkar. Arama motoru optimizasyonunun en temel ögelerinden biri olan yazılı içerikler, mobil ve masaüstü SEO arasındaki temel farklardan biridir.

Masaüstünde yazılı içeriklerin çok zengin olması gerekir. Bu nedenle daha uzun yazılara yer verilir. Yazıların içerisinde ise alt başlık kombinasyonu, görsel desteği, listeleme, tablo gibi unsurlar bulunur. Fakat mobil SEO daha küçük bir ekranı hedeflediği için binlerce kelimeden oluşan yazıların okunması çok zor bir hâl alır. Dolayısıyla yazılar mümkün olan en kısa hâle getirilmelidir. Bu noktada paragraf, liste ya da tablo gibi ögelerden her biri tek başına da kullanılabilir.

Mobil ve masaüstü SERP, ekran boyutundan dolayı farklı bir kurguya sahiptir. Masaüstünde ilk sayfada çok sayıda sonuç gösterilirken mobilde birkaç sonuç görüntülenir. İlk sayfada olmak, organik trafik çekmek açısından büyük önem taşır. Bu nedenle mobil SEO daha hassas çalışır ve ilk sayfada yer almak için çok daha güçlü stratejiler gerekir. Sitenin mobil prensiplere tamamen uyumlu olması beklenir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin