Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?

29 Ocak 2021
Markethinkers
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?

Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar?

Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret sitenizin görünürlüğünü artırıyor diyebiliriz. Peki Google Benim İşletmem nedir? Nerelerde, ne için kullanılır?

Özellikle küçük ölçekli işletmeler için önem arz eden bu özellik, bulunabilirlik açısından maksimum fayda sağlar. GMB; yerel işletmelerin, ekstra bir bütçe ayırmadan arama sonuçlarında çıkmasına yardımcı olmaktadır.

Google Benim İşletmem Ücretli mi?

Bir işletme veya e-ticaret sitesi sahibi olarak Google Benim İşletmem ücretli mi diye merak ediyorsanız endişelenmeyin. Alacağınız hizmet tamamen ücretsizdir.

Neden Google Benim İşletmem Hesabı Açmalısınız?

Google My Business sayesinde kullanıcılar Google’da arama yaptıkları zaman işletmenizle karşılaşır. Böylece etkileşim kazanma şansınız artar. Ayrıca oluşturulan işletme profili ile hem arama sonuçlarının sağ tarafında kutucuk olarak hem de Google Haritalar’da yer alma imkanınız olur. Sizin için yapılan çeşitli yorumlarla karşılaşabilir ve bu yorumlara yanıt verebilirsiniz. Ürünlerinize ait fotoğrafları ekleyebilir ve işletmeniz hakkında resmi bilgiler yayınlayabilirsiniz.

İşletmenize ait fotoğrafları kolaylıkla sergileyebileceğiniz bu profil, çeşitli görseller ile müşterilerin dikkatini çekmeyi başarır. Bu anlamda müşteri etkileşiminizi artırmaya yönelik daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Ayrıca Google My Business ile işletmenize gelen kullanıcı yorumlarını da okuyabilir ve yanıt verebilirsiniz. Ancak bilmenizi isteriz ki Google Benim İşletmem, yorum silme gibi bir özellik barındırmamaktadır. Bunun yerine sadece yorumları Google’a bildirerek kaldırma talebinde bulunabilirsiniz.

Google Benim İşletmem Hizmetinin E-Ticaretteki Yeri Nedir?

Potansiyel müşterilerin yerel işletmeleri aramak için çoğunlukla Google arama motorunu kullandığını düşünürsek Google My Business ile e-ticaret sayfanızın görünürlüğü artacaktır. Bir kısmının satışla sonuçlandığı bu aramalar, web sitenizin çekirdek kitlesinin oluşumuna katkı sağlayacaktır.

Satış odaklı olan e-ticaret sitelerini görünür kılan Google’ın bu ücretsiz hizmeti, sektöre özgü aramalarda daha büyük bir trafik payından yararlanmanıza yardımcı olur. Böylece satış oranlarınızı yükseltebilir, herhangi bir harcama yapmadan kazancınızı katlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem ile özellikle bulunduğunuz bölge üzerinden arama gerçekleştiren yerel müşteri kitlesi için daha görünür hale gelirsiniz. Ek olarak bu arama sonuçları ile kullanıcılara işletmeniz hakkında pek çok bilgiyi sunabilirsiniz.

Ayrıca Wordstream verilerine göre yerel arama yapan müşterilerin %72’sinin, 8 km’ye kadar uzaklıktaki bir işletmeyi ziyaret ettiğini hatırlatmak isteriz.

Google Benim İşletmem Nasıl Kullanılır?

Ücretsiz bir şekilde oluşturulan Google My Business hesabı için bilmeniz gereken birkaç detay bulunmaktadır.

Google Benim İşletmem Kayıt Olma ve Doğrulama

Kayıt olma işlemleri için ilk yapmanız gereken Gmail hesabınız yardımıyla Google My Business üzerinden oturum açmaktır. Ardından, konum ekleme butonuna tıklayarak işletmenizin konumunu belirlemeniz gerekir. Google Benim İşletmem konum ekleme işlemlerinden sonra; isim, adres, kategori ve web adresi bilgilerinizi girmeniz talep edilecektir.

Bu adımların doğru bir şekilde tamamlanmasıyla birlikte, işletme sayfanızın oluşturulabilmesi adına bir doğrulama yöntemi tercih etmelisiniz. Bu noktada, doğru adres beyanında bulunmak önemlidir. Çünkü kayıt işlemleri bittikten sonra açık adresinize posta yoluyla bir doğrulama kodu gelecektir. Size ulaştırılan bu kod, Google My Business hesabınıza girilmelidir.

Gerekli onaylamayı aldıktan sonra ise işletme profiliniz, Google Aramalar’da ve Haritalar kısmında aktif olarak gözükecektir.

Google Benim İşletmem ile SEO

Yerel işletmeler için oldukça önemli bir sıçrama sağlayan Google Benim İşletmem, SEO anlamında da sitenizi optimize etmektedir. İşletme hesabınızda bulunan yayınlar sekmesine tıklayarak mevcut lokasyona özel içerik paylaşımında bulunabilirsiniz. Bu sayede ürün ve hizmetlerinizi, müşterilerin yaptığı Google arama sonuçlarına dahil edebilirsiniz.

Örneğin, sadece üç gün geçerli bir indirim kampanyası başlattıysanız kullanıcıların sitenizi ziyaret etmeden bu bilgiye ulaşmasının tek yolu işletmenizin kampanya mailleri ya da sosyal medya duyuruları olacaktır. Ancak, bir e-ticaret sitesi olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlere yönelik yapılan bir anahtar kelime araması ile sizin oluşturduğunuz yayınlara ulaşmaları yüksek ihtimaldir. Bu sebeple evet, Google Benim İşletmem üzerinden çeşitli gönderiler yayınlamanız SEO açısından size büyük katkı sağlayacaktır.

Müşterilerin karşısına çıkacak yerel sonuçlarda öncelik; uzaklık, önem ve alaka düzeyine göre belirlenir. Tüm bu etkenlerin bir arada değerlendirilmesi, aramalar için en iyi eşleştirmelerin listelenmesini sağlamaktadır. Bu anlamda detaylı bir algoritmaya sahip olan Google, aratılan ürün veya hizmetin mevcut konumdan daha uzak bir işletmede olduğuna karar verebilir. Bu sebeple uzakta bulunan işletmeyi, arama sonuçlarında yakın olana göre daha üst konuma yerleştirebilir.

Google Benim İşletmem Konum Ekleme

Google My Business hizmetinde mutlaka işletmenizi doğrulamanız ve bunun için de işletmenizin adresini girmeniz gerekir. Bu adımı gerçekleştirirken doğru adres girişi yaptığınızdan ve gerekli adres kurallarına uyduğunuzdan emin olun. Konum eklemek için öncelikle Google Benim İşletmem üzerinden hesabınıza giriş yapın. “Bilgi” sekmesinden adres alanına tıklayın. Ardından adres girişinizi gerçekleştirerek “Uygula” butonuna basın.

Eğer, tüm bu işlemlerde adresiniz bulunamazsa pencerenin sağ tarafında yer alan harita üzerindeki “İşaretçi konumunu belirle” seçeneğini kullanabilirsiniz. Bu sayede harita açılır ve konumunuz kırmızı raptiye ile işaretlenir. İsterseniz raptiyeyi sürükleyebilir ve adresinizin merkezine yerleştirebilirsiniz. Son olarak yine “Uygula”ya tıklayarak konum ekleme işlemini sonlandırabilirsiniz.

Unutmayın ki açık adresinizi eksiksiz girmeniz gerekmektedir. Kat ve bina numarası olmak üzere ekleyebileceğiniz ne bilgi varsa eklemelisiniz. Tabii resmi bilgi olması şartıyla. Bu sebeple “Boğa Heykeli’nin karşısı” gibi tarif etmeli eklemelerde bulunmamalısınız.

Google Benim İşletmem Şube Ekleme

Platform içinde bulunan konum grupları sayesinde Google Benim İşletmem şube ekleme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Böylece konum yönetiminizi birden çok kullanıcıya ulaştırabilirsiniz.

  • Öncelikle profilinize giriş yapın.
  • Ardından “Konumları Yönet” seçeneğine tıklayın.
  • Hemen sağ üst köşede yer alan “Konum grubu oluştur” sekmesine girin.
  • Konum grubu adı girerek “Bitti” butonuna tıklayın.

Google Benim İşletmem Adres Değişikliği

Google Benim İşletmem adres değişikliği yapmanın yolu adres ekleme ile aynıdır. Yine “Bilgi” sekmesinden adres alanını seçebilir ve gerekli güncellemeleri yaparak değişiklik sağlayabilirsiniz.

Google Benim İşletmem Hesap Kapatma

Bir işletme hesabınız varsa ve artık onu kullanmak istemiyorsanız hesabı kapatabilirsiniz. Google Benim İşletmem hesap silme işlemleri için hesabın sahibi siz olmalı ve ilk olarak tüm konum bilgilerini kaldırmalısınız. Hesabınızda oturum açarak silmek istediğiniz işletme için menü simgesine (üç noktalı) tıklayabilir ve ardından “Sil” diyebilirsiniz. Karşınıza çıkan onay kutularını seçmeniz yeterli olacaktır.

Unutmayın ki Google Benim İşletmem kapatma işlemleri geri alınamaz. Bu sebeple, sadece sahip olduğunuz profilden sorumlu olmak istemiyorsanız hesabı silmek yerine sahipliğini aktarabilirsiniz.

Google Benim İşletmem Fotoğraf Ekleme ve Silme

İşletme hesabınıza fotoğraf eklemek veya silmek oldukça kolay işlemlerdir. Bunun için;

  • Profilinize giriş yapın.
  • “Yayınla” sekmesine tıklayarak “Fotoğraf/video ekleyin” sekmesine basın.
  • İstediğiniz dosyaları seçin ya da anlık hemen yeni görseller çekin. Hatta dilerseniz bu görsellere küçük açıklamalar da ekleyebilirsiniz.
  • “Yükle” butonuna tıklayın.

Google Benim İşletmem fotoğraf silme işlemlerini gerçekleştirmek için;

  • Hesabınız giriş yapın ve “Profil” sekmesine tıklayın.
  • Ardından “Fotoğraflar”a girin.
  • Menü (üç nokta) kısmından “Sil” seçeneğine tıklayarak istediğiniz görselleri silin.

İşletme Hesabınızda Yayın Paylaşma

Google Benim İşletmem hesabınız ile çeşitli mesajlar yayınlayabilirsiniz. Görsel içerikli de olabilen bu yayınlar, kullanıcıların arama yaptığı terimlerle alakalı ise sizi arama sonuçlarında üst sıralara çıkaracaktır.

İşletme hesabınıza giriş yaptıktan sonra “Gösterge Tablosu” bölümüne tıkladığınızda karşınıza pek çok analiz penceresi çıkacaktır. Bu bölmede yer alan “Yayınlar” sekmesi ile çeşitli içerikler yayınlayabilirsiniz. İçeriklerinizi isterseniz bir görsel ile destekleyebilir ve yayınınızı en iyi şekilde anlatan kısa bir açıklamada bulunabilirsiniz. Arzu ederseniz yayını bir etkinliğe dönüştürebilir ve etkinlik tarihi belirleyebilirsiniz.

İşletme sahipleri, yapacakları yayın sayesinde kampanya ve promosyon gibi konularda bilgi verebilmektedir. Diyelim ki yayınlarda bir hata mı yaptınız? Hiç sıkıntı değil, “Önizle” butonuna basarak içeriği görüntüleyebilir ve değiştirmeniz gereken yerleri düzenleyebilirsiniz.

İşletme Hesabı Performans Analizi

Google Benim İşletmem hizmetine yönelik performans analizinizi görmek için hesabınızda oturum açabilir ve “Analizler” bölmesine tıklayabilirsiniz.

Bu anlamda en sağlıklı raporlamaya sahip olacağınız bu alanda, işletmenizin görünürlüğü hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Google Benim İşletmem ile Reklam Verme

İşletme profilinizde reklam verebilmek için hesabınıza giriş yapınca menü kısmından “Bir reklam oluştur” sekmesine tıklamanız gerekmektedir. Böylelikle Google Ads sayfasına yönlendirileceksiniz.

Google Benim İşletmem üzerinden konum bazlı reklam verebilir ve bu sayede yapılan harita aramalarında rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Bu şekilde reklam vererek işletmeniz için daha fazla müşteri çekebilir ve reklamların ne kadar etkili olduğunu hesabınızdan inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan