Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar.

Her firma her mecrada başarılı olamayabilir; çünkü her mecranın hitap ettiği hedef kitle ve hedef kitlenin talepleri farklı olabilir. Bu nedenle de her firma bu taleplere karşılık veremez.

Sosyal medya çalışmalarını yaparken, tüm mecralarda yer almak, iş gücünüzü artıracaktır. Her bir mecra için belli bir vakit ve emek harcayacaksınız ve bu nedenle de belli bir ekibe ihtiyacınız gerek olacaktır. Bu iş gücünü karşılayamamanız durumunda tüm mecralardaki çalışmalarınızın verimi düşebilir.

Bunun yerine firmanız için en uygun olan mecra ve/ya mecraları bularak, buralara odaklanmak sosyal medya çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Amaçlarınızı belirleyin

Sizin için doğru mecrayı bulabilmek için öncelikle sosyal medyadaki amaçlarınızı belirleyebilmeniz gerekiyor. Marka bilinirliğinizi artırmak, ürün tanıtımları yapmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak veya tüketicilerle etkileşim yaratmak, bu amaçlarınızın arasında olabilir.

Sosyal medyadaki rolünüzü belirlemeniz bu nedenle oldukça önemlidir.

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Hedef kitleniz, yer alacağınız sosyal mecrayı belirleme konusunda size birçok fikir verecektir. Her bir sosyal mecrada farklı bir hedef kitle olduğu için, öncelikle kendi hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin yaş aralığı, ilgi alanları, internette ne kadar vakit geçirdiği veya gelir durumu yer alacağınız sosyal mecrayı değiştirebilir. Örnek olrak, gençlere yönelik çalışmalar yapabiliyorsanız Instagram ve Snapchat gibi gençlerin daha çok yer aldığı mecralara yönelebilirsiniz. Yaş olarak daha büyük olan kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız Facebook daha doğru bir mecra olacaktır.

Mobil kullanıcılara yönelik mi çalışmalar yapacaksınız?

Doğru mecrayı bulabilmek için mobil mi yoksa masaüstü kullanıcılara mı yönelik çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Çünkü mobil kullanıcıların yer aldığı sosyal mecralarla masaüstü kullanıcıların yer aldığı mecralar farklılık gösteriyor.

Bu nedenle hedef kitleniz bu açıdan da çok önemli. Hedef kitleniz akıllı telefon kullanıcılarıysa, sadece mobilde yer alan mecrala (Instagram, Snapchat) yönelik çalışmalar yapmaya odaklanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralarda vereceğiniz reklam çalışmaları da bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir. Masaüstü kullanıcıları hedefliyorsanız, reklamlarınızı buna göre ayarlamanız ve buna uygun olan mecralara yönelmeniz gerekebilir. Mobile yönelik sosyal mecralarda yer alacaksanız, mobil reklam özellikleri olan mecralara yönelmelisiniz.

İçerik olarak neler paylaşacaksınız?

Paylaşacağınız içerikler de yer alacağınız mecraları seçmenizde etkili olacaktır. Haftada ya da günde ne kadar içerik üreteceğiniz ve ne tür içerik oluşturacağınız bu açıdan oldukça önemli.

Blog yazıları oluşturuyorsanız, Instagram ya da Snapchat gibi mecralar sizin için doğru yerler olmayacaktır. Bu içeriklerin dağılması için Facebook ve Twitter’a ağırlık vermeniz gerekecektir.

Kendi çektiğiniz fotoğraflar ya da markanızla ilgili olabilecek fotoğraf ve/ya GIF paylaşımları yapabilecekseniz Instagram ve Snapchat daha uygun olacaktır. Hedef kitlenize göre Facebook ve Twitter’da da fotoğraf paylaşımları yapabilirsiniz.

Video içerikler üretiyorsanız Youtube başta olmak üzere Instagram ve Snapchat’e yönelebilirsiniz. Facebook üzerinde video içeriklerinizi paylaşmayı düşünüyorsanız, videolarınızı doğrudan Facebook’a yükleyerek paylaşmanız erişiminizi daha fazla artıracaktır. Youtube üzerindeki videolar link paylaşımı olarak değerlendirildiği için etkileşimi biraz daha düşük oluyor. Videolarınızın yayılması için bu içeriklerinizi Twitter üzerinde de paylaşabilirsiniz.

Son olarak

Yukarıdaki kriterleri ele aldığınızda doğru mecra seçimi konusunda bazı fikirler elde edeceksiniz. Buradaki en önemli unsur hedef kitle ve paylaşacağınız içerik türleri olacaktır.

Tüm sosyal mecralara enerjinizi harcamak yerine birkaç mecrada yer almak daha sağlıklı ve uzun vadede daha fazla olumlu sonuç almanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin