Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

19 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar.

Her firma her mecrada başarılı olamayabilir; çünkü her mecranın hitap ettiği hedef kitle ve hedef kitlenin talepleri farklı olabilir. Bu nedenle de her firma bu taleplere karşılık veremez.

Sosyal medya çalışmalarını yaparken, tüm mecralarda yer almak, iş gücünüzü artıracaktır. Her bir mecra için belli bir vakit ve emek harcayacaksınız ve bu nedenle de belli bir ekibe ihtiyacınız gerek olacaktır. Bu iş gücünü karşılayamamanız durumunda tüm mecralardaki çalışmalarınızın verimi düşebilir.

Bunun yerine firmanız için en uygun olan mecra ve/ya mecraları bularak, buralara odaklanmak sosyal medya çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Amaçlarınızı belirleyin

Sizin için doğru mecrayı bulabilmek için öncelikle sosyal medyadaki amaçlarınızı belirleyebilmeniz gerekiyor. Marka bilinirliğinizi artırmak, ürün tanıtımları yapmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak veya tüketicilerle etkileşim yaratmak, bu amaçlarınızın arasında olabilir.

Sosyal medyadaki rolünüzü belirlemeniz bu nedenle oldukça önemlidir.

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Hedef kitleniz, yer alacağınız sosyal mecrayı belirleme konusunda size birçok fikir verecektir. Her bir sosyal mecrada farklı bir hedef kitle olduğu için, öncelikle kendi hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin yaş aralığı, ilgi alanları, internette ne kadar vakit geçirdiği veya gelir durumu yer alacağınız sosyal mecrayı değiştirebilir. Örnek olrak, gençlere yönelik çalışmalar yapabiliyorsanız Instagram ve Snapchat gibi gençlerin daha çok yer aldığı mecralara yönelebilirsiniz. Yaş olarak daha büyük olan kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız Facebook daha doğru bir mecra olacaktır.

Mobil kullanıcılara yönelik mi çalışmalar yapacaksınız?

Doğru mecrayı bulabilmek için mobil mi yoksa masaüstü kullanıcılara mı yönelik çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Çünkü mobil kullanıcıların yer aldığı sosyal mecralarla masaüstü kullanıcıların yer aldığı mecralar farklılık gösteriyor.

Bu nedenle hedef kitleniz bu açıdan da çok önemli. Hedef kitleniz akıllı telefon kullanıcılarıysa, sadece mobilde yer alan mecrala (Instagram, Snapchat) yönelik çalışmalar yapmaya odaklanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralarda vereceğiniz reklam çalışmaları da bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir. Masaüstü kullanıcıları hedefliyorsanız, reklamlarınızı buna göre ayarlamanız ve buna uygun olan mecralara yönelmeniz gerekebilir. Mobile yönelik sosyal mecralarda yer alacaksanız, mobil reklam özellikleri olan mecralara yönelmelisiniz.

İçerik olarak neler paylaşacaksınız?

Paylaşacağınız içerikler de yer alacağınız mecraları seçmenizde etkili olacaktır. Haftada ya da günde ne kadar içerik üreteceğiniz ve ne tür içerik oluşturacağınız bu açıdan oldukça önemli.

Blog yazıları oluşturuyorsanız, Instagram ya da Snapchat gibi mecralar sizin için doğru yerler olmayacaktır. Bu içeriklerin dağılması için Facebook ve Twitter’a ağırlık vermeniz gerekecektir.

Kendi çektiğiniz fotoğraflar ya da markanızla ilgili olabilecek fotoğraf ve/ya GIF paylaşımları yapabilecekseniz Instagram ve Snapchat daha uygun olacaktır. Hedef kitlenize göre Facebook ve Twitter’da da fotoğraf paylaşımları yapabilirsiniz.

Video içerikler üretiyorsanız Youtube başta olmak üzere Instagram ve Snapchat’e yönelebilirsiniz. Facebook üzerinde video içeriklerinizi paylaşmayı düşünüyorsanız, videolarınızı doğrudan Facebook’a yükleyerek paylaşmanız erişiminizi daha fazla artıracaktır. Youtube üzerindeki videolar link paylaşımı olarak değerlendirildiği için etkileşimi biraz daha düşük oluyor. Videolarınızın yayılması için bu içeriklerinizi Twitter üzerinde de paylaşabilirsiniz.

Son olarak

Yukarıdaki kriterleri ele aldığınızda doğru mecra seçimi konusunda bazı fikirler elde edeceksiniz. Buradaki en önemli unsur hedef kitle ve paylaşacağınız içerik türleri olacaktır.

Tüm sosyal mecralara enerjinizi harcamak yerine birkaç mecrada yer almak daha sağlıklı ve uzun vadede daha fazla olumlu sonuç almanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan