Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

19 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar.

Her firma her mecrada başarılı olamayabilir; çünkü her mecranın hitap ettiği hedef kitle ve hedef kitlenin talepleri farklı olabilir. Bu nedenle de her firma bu taleplere karşılık veremez.

Sosyal medya çalışmalarını yaparken, tüm mecralarda yer almak, iş gücünüzü artıracaktır. Her bir mecra için belli bir vakit ve emek harcayacaksınız ve bu nedenle de belli bir ekibe ihtiyacınız gerek olacaktır. Bu iş gücünü karşılayamamanız durumunda tüm mecralardaki çalışmalarınızın verimi düşebilir.

Bunun yerine firmanız için en uygun olan mecra ve/ya mecraları bularak, buralara odaklanmak sosyal medya çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Amaçlarınızı belirleyin

Sizin için doğru mecrayı bulabilmek için öncelikle sosyal medyadaki amaçlarınızı belirleyebilmeniz gerekiyor. Marka bilinirliğinizi artırmak, ürün tanıtımları yapmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak veya tüketicilerle etkileşim yaratmak, bu amaçlarınızın arasında olabilir.

Sosyal medyadaki rolünüzü belirlemeniz bu nedenle oldukça önemlidir.

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Hedef kitleniz, yer alacağınız sosyal mecrayı belirleme konusunda size birçok fikir verecektir. Her bir sosyal mecrada farklı bir hedef kitle olduğu için, öncelikle kendi hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin yaş aralığı, ilgi alanları, internette ne kadar vakit geçirdiği veya gelir durumu yer alacağınız sosyal mecrayı değiştirebilir. Örnek olrak, gençlere yönelik çalışmalar yapabiliyorsanız Instagram ve Snapchat gibi gençlerin daha çok yer aldığı mecralara yönelebilirsiniz. Yaş olarak daha büyük olan kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız Facebook daha doğru bir mecra olacaktır.

Mobil kullanıcılara yönelik mi çalışmalar yapacaksınız?

Doğru mecrayı bulabilmek için mobil mi yoksa masaüstü kullanıcılara mı yönelik çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Çünkü mobil kullanıcıların yer aldığı sosyal mecralarla masaüstü kullanıcıların yer aldığı mecralar farklılık gösteriyor.

Bu nedenle hedef kitleniz bu açıdan da çok önemli. Hedef kitleniz akıllı telefon kullanıcılarıysa, sadece mobilde yer alan mecrala (Instagram, Snapchat) yönelik çalışmalar yapmaya odaklanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralarda vereceğiniz reklam çalışmaları da bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir. Masaüstü kullanıcıları hedefliyorsanız, reklamlarınızı buna göre ayarlamanız ve buna uygun olan mecralara yönelmeniz gerekebilir. Mobile yönelik sosyal mecralarda yer alacaksanız, mobil reklam özellikleri olan mecralara yönelmelisiniz.

İçerik olarak neler paylaşacaksınız?

Paylaşacağınız içerikler de yer alacağınız mecraları seçmenizde etkili olacaktır. Haftada ya da günde ne kadar içerik üreteceğiniz ve ne tür içerik oluşturacağınız bu açıdan oldukça önemli.

Blog yazıları oluşturuyorsanız, Instagram ya da Snapchat gibi mecralar sizin için doğru yerler olmayacaktır. Bu içeriklerin dağılması için Facebook ve Twitter’a ağırlık vermeniz gerekecektir.

Kendi çektiğiniz fotoğraflar ya da markanızla ilgili olabilecek fotoğraf ve/ya GIF paylaşımları yapabilecekseniz Instagram ve Snapchat daha uygun olacaktır. Hedef kitlenize göre Facebook ve Twitter’da da fotoğraf paylaşımları yapabilirsiniz.

Video içerikler üretiyorsanız Youtube başta olmak üzere Instagram ve Snapchat’e yönelebilirsiniz. Facebook üzerinde video içeriklerinizi paylaşmayı düşünüyorsanız, videolarınızı doğrudan Facebook’a yükleyerek paylaşmanız erişiminizi daha fazla artıracaktır. Youtube üzerindeki videolar link paylaşımı olarak değerlendirildiği için etkileşimi biraz daha düşük oluyor. Videolarınızın yayılması için bu içeriklerinizi Twitter üzerinde de paylaşabilirsiniz.

Son olarak

Yukarıdaki kriterleri ele aldığınızda doğru mecra seçimi konusunda bazı fikirler elde edeceksiniz. Buradaki en önemli unsur hedef kitle ve paylaşacağınız içerik türleri olacaktır.

Tüm sosyal mecralara enerjinizi harcamak yerine birkaç mecrada yer almak daha sağlıklı ve uzun vadede daha fazla olumlu sonuç almanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan