Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

19 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar.

Her firma her mecrada başarılı olamayabilir; çünkü her mecranın hitap ettiği hedef kitle ve hedef kitlenin talepleri farklı olabilir. Bu nedenle de her firma bu taleplere karşılık veremez.

Sosyal medya çalışmalarını yaparken, tüm mecralarda yer almak, iş gücünüzü artıracaktır. Her bir mecra için belli bir vakit ve emek harcayacaksınız ve bu nedenle de belli bir ekibe ihtiyacınız gerek olacaktır. Bu iş gücünü karşılayamamanız durumunda tüm mecralardaki çalışmalarınızın verimi düşebilir.

Bunun yerine firmanız için en uygun olan mecra ve/ya mecraları bularak, buralara odaklanmak sosyal medya çalışmalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.

Amaçlarınızı belirleyin

Sizin için doğru mecrayı bulabilmek için öncelikle sosyal medyadaki amaçlarınızı belirleyebilmeniz gerekiyor. Marka bilinirliğinizi artırmak, ürün tanıtımları yapmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak veya tüketicilerle etkileşim yaratmak, bu amaçlarınızın arasında olabilir.

Sosyal medyadaki rolünüzü belirlemeniz bu nedenle oldukça önemlidir.

Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?

Hedef kitleniz, yer alacağınız sosyal mecrayı belirleme konusunda size birçok fikir verecektir. Her bir sosyal mecrada farklı bir hedef kitle olduğu için, öncelikle kendi hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor.

Hedef kitlenizin yaş aralığı, ilgi alanları, internette ne kadar vakit geçirdiği veya gelir durumu yer alacağınız sosyal mecrayı değiştirebilir. Örnek olrak, gençlere yönelik çalışmalar yapabiliyorsanız Instagram ve Snapchat gibi gençlerin daha çok yer aldığı mecralara yönelebilirsiniz. Yaş olarak daha büyük olan kitlelere yönelik çalışmalar yapıyorsanız Facebook daha doğru bir mecra olacaktır.

Mobil kullanıcılara yönelik mi çalışmalar yapacaksınız?

Doğru mecrayı bulabilmek için mobil mi yoksa masaüstü kullanıcılara mı yönelik çalışmalar yapacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Çünkü mobil kullanıcıların yer aldığı sosyal mecralarla masaüstü kullanıcıların yer aldığı mecralar farklılık gösteriyor.

Bu nedenle hedef kitleniz bu açıdan da çok önemli. Hedef kitleniz akıllı telefon kullanıcılarıysa, sadece mobilde yer alan mecrala (Instagram, Snapchat) yönelik çalışmalar yapmaya odaklanabilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralarda vereceğiniz reklam çalışmaları da bu özelliklere göre değişiklik gösterecektir. Masaüstü kullanıcıları hedefliyorsanız, reklamlarınızı buna göre ayarlamanız ve buna uygun olan mecralara yönelmeniz gerekebilir. Mobile yönelik sosyal mecralarda yer alacaksanız, mobil reklam özellikleri olan mecralara yönelmelisiniz.

İçerik olarak neler paylaşacaksınız?

Paylaşacağınız içerikler de yer alacağınız mecraları seçmenizde etkili olacaktır. Haftada ya da günde ne kadar içerik üreteceğiniz ve ne tür içerik oluşturacağınız bu açıdan oldukça önemli.

Blog yazıları oluşturuyorsanız, Instagram ya da Snapchat gibi mecralar sizin için doğru yerler olmayacaktır. Bu içeriklerin dağılması için Facebook ve Twitter’a ağırlık vermeniz gerekecektir.

Kendi çektiğiniz fotoğraflar ya da markanızla ilgili olabilecek fotoğraf ve/ya GIF paylaşımları yapabilecekseniz Instagram ve Snapchat daha uygun olacaktır. Hedef kitlenize göre Facebook ve Twitter’da da fotoğraf paylaşımları yapabilirsiniz.

Video içerikler üretiyorsanız Youtube başta olmak üzere Instagram ve Snapchat’e yönelebilirsiniz. Facebook üzerinde video içeriklerinizi paylaşmayı düşünüyorsanız, videolarınızı doğrudan Facebook’a yükleyerek paylaşmanız erişiminizi daha fazla artıracaktır. Youtube üzerindeki videolar link paylaşımı olarak değerlendirildiği için etkileşimi biraz daha düşük oluyor. Videolarınızın yayılması için bu içeriklerinizi Twitter üzerinde de paylaşabilirsiniz.

Son olarak

Yukarıdaki kriterleri ele aldığınızda doğru mecra seçimi konusunda bazı fikirler elde edeceksiniz. Buradaki en önemli unsur hedef kitle ve paylaşacağınız içerik türleri olacaktır.

Tüm sosyal mecralara enerjinizi harcamak yerine birkaç mecrada yer almak daha sağlıklı ve uzun vadede daha fazla olumlu sonuç almanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Ferad Osman Sali
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Ferad Osman Sali