fbpx

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret sitelerinde bulunması zorunlu bir hal almıştır.

İnternet üzerinden satış yapan sitelerde bulunan bu hukuki metin ve sözleşmeler hem satıcıyı hem de tüketiciyi korumak amaçlı hazırlanmıştır. İki tarafında güvende olabilmesi için bu sözleşmeler bir hayli önemlidir.

Mesafeli satış sözleşmesi

Alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği, arada bir mesafenin bulunduğu (Onilne satışlar mesafeli satışlar olarak değerlendirilir) alışveriş işlemlerinde uygulanan bir sözleşmedir. Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret siteleri üzerinden bir alışveriş yapılırken, uyulması gereken maddeleri, satıcının sorumluluklarını, iade ve garanti koşullarını barındırır. Bu sözleşme geniş kapsamlı bir hukuki metin olduğu için, e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarına göre bu sözleşme genişletilebilir ve özelleştirilebilir.

İnternet üzerinden satışların onaylanabilmesi için tüketicilerin mesafeli satış sözleşmelerini okumaları ve sözleşmeyi kabul ettiklerini bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde satın alma işlemi tamamlanmaz.

Mesafeli satış sözleşmesi 06.03.2011 tarihli resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiştir. Satıcının bu sözleşmenin onaylanmış halini en az 3 yıl boyunca saklaması gerekmektedir.

İade ve garanti koşulları

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken bir diğer hukuki metin de iade ve garanti koşullarıdır. E-ticaret firmasının hangi koşullarda ürün iadesini kabul ettiği, tüketicinin bu konudaki sorumlulukları, iade ücretleri gibi konuların detaylı bir şekilde site üzerinde belirtilmesi gerekmektedir.

İade koşullarının yanı sıra ürünlerin garanti koşullarının da tüketicilerle paylaşıması gerekmektedir. Her ürünün garanti koşulu farklı olabileceği için, ürünle beraber ürünün garanti şartlarının tüketiciye sunulması ve ürünün garanti koşulları hakkında tüketicinin bilgilendirilmesi gerekir.

Üyelik ve kullanıcı sözleşmesi

Tüketicilerin bir e-ticaret sitesi üzerinden bir hizmet ya da ürün almadan önce hangi yasal haklara ve sorumluluklara sahip olduklarını gösteren sözleşmelerdir. Bu sözleşmelerde e-ticaret sitesinin kullanıcılara ne gibi hizmetler sunacağını ve şirketin hangi sorumlulukları olduğunu yerine getirdiğini de dile getirdiği üyelik ve kullanıcı sözleşmesi aynı zamanda kullanım koşulları görevi de görmektedir.

Kullanıcının ve şirketin yükümlü olduğu sorumlulukların yer aldığı bu sözleşme sonrasıda, kullanıcılar alışveriş sırasında ne gibi haklara sahip olduğunu bilmiş olur. Böylelikle de site üzerinden alışveriş yapmaya ya da yapmamaya karar vererek sürece devam edebilir.

Gizlilik ve güvenlik politikası

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret sitelerinin yükümlülüklerinden biridir. Gizlilik ve güvenlik politikası da bu maddeleri içeren bir sözleşmedir. Tüketiciler bir e-ticaret sitesine kayıt olduklarında, kişisel bilgilerini, e-posta adreslerini, telefon numaralarını ve adreslerinin kayıtlarını paylaşmaktadırlar. Bunların yanı sıra ödeme sayfalarında tüketicilerin ödeme bilgileri de paylaşılmaktadır.

E-ticaret sitelerinin bu bilgileri saklaması ve güvenli tutması zorunludur ve bu işlem e-ticaret sitesinin sorumluluğundadır. Gizlilik ve güvenlik politikanızda bu işlemleri tüketicilere açıklamanız ve tüketicileri bilgilendirmeniz gerekir. Bu politikada kullanıcı bilgilerinin şirket tarafından nasıl kullanılacağı, 3. parti kişi veya kurumlarla paylaşılmayacağı gibi detayların bulunması gerekir. Bunun yanı sıra tüketiciler de paylaştıkları bu bilgilerin nasıl kullanılacağını da bilmek isteyeceklerdir. Gizlilik ve güvenlik politikanız da bu bilgileri onlara sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan