E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret sitelerinde bulunması zorunlu bir hal almıştır.

İnternet üzerinden satış yapan sitelerde bulunan bu hukuki metin ve sözleşmeler hem satıcıyı hem de tüketiciyi korumak amaçlı hazırlanmıştır. İki tarafında güvende olabilmesi için bu sözleşmeler bir hayli önemlidir.

Mesafeli satış sözleşmesi

Alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği, arada bir mesafenin bulunduğu (Onilne satışlar mesafeli satışlar olarak değerlendirilir) alışveriş işlemlerinde uygulanan bir sözleşmedir. Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret siteleri üzerinden bir alışveriş yapılırken, uyulması gereken maddeleri, satıcının sorumluluklarını, iade ve garanti koşullarını barındırır. Bu sözleşme geniş kapsamlı bir hukuki metin olduğu için, e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarına göre bu sözleşme genişletilebilir ve özelleştirilebilir.

İnternet üzerinden satışların onaylanabilmesi için tüketicilerin mesafeli satış sözleşmelerini okumaları ve sözleşmeyi kabul ettiklerini bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde satın alma işlemi tamamlanmaz.

Mesafeli satış sözleşmesi 06.03.2011 tarihli resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiştir. Satıcının bu sözleşmenin onaylanmış halini en az 3 yıl boyunca saklaması gerekmektedir.

İade ve garanti koşulları

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken bir diğer hukuki metin de iade ve garanti koşullarıdır. E-ticaret firmasının hangi koşullarda ürün iadesini kabul ettiği, tüketicinin bu konudaki sorumlulukları, iade ücretleri gibi konuların detaylı bir şekilde site üzerinde belirtilmesi gerekmektedir.

İade koşullarının yanı sıra ürünlerin garanti koşullarının da tüketicilerle paylaşıması gerekmektedir. Her ürünün garanti koşulu farklı olabileceği için, ürünle beraber ürünün garanti şartlarının tüketiciye sunulması ve ürünün garanti koşulları hakkında tüketicinin bilgilendirilmesi gerekir.

Üyelik ve kullanıcı sözleşmesi

Tüketicilerin bir e-ticaret sitesi üzerinden bir hizmet ya da ürün almadan önce hangi yasal haklara ve sorumluluklara sahip olduklarını gösteren sözleşmelerdir. Bu sözleşmelerde e-ticaret sitesinin kullanıcılara ne gibi hizmetler sunacağını ve şirketin hangi sorumlulukları olduğunu yerine getirdiğini de dile getirdiği üyelik ve kullanıcı sözleşmesi aynı zamanda kullanım koşulları görevi de görmektedir.

Kullanıcının ve şirketin yükümlü olduğu sorumlulukların yer aldığı bu sözleşme sonrasıda, kullanıcılar alışveriş sırasında ne gibi haklara sahip olduğunu bilmiş olur. Böylelikle de site üzerinden alışveriş yapmaya ya da yapmamaya karar vererek sürece devam edebilir.

Gizlilik ve güvenlik politikası

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret sitelerinin yükümlülüklerinden biridir. Gizlilik ve güvenlik politikası da bu maddeleri içeren bir sözleşmedir. Tüketiciler bir e-ticaret sitesine kayıt olduklarında, kişisel bilgilerini, e-posta adreslerini, telefon numaralarını ve adreslerinin kayıtlarını paylaşmaktadırlar. Bunların yanı sıra ödeme sayfalarında tüketicilerin ödeme bilgileri de paylaşılmaktadır.

E-ticaret sitelerinin bu bilgileri saklaması ve güvenli tutması zorunludur ve bu işlem e-ticaret sitesinin sorumluluğundadır. Gizlilik ve güvenlik politikanızda bu işlemleri tüketicilere açıklamanız ve tüketicileri bilgilendirmeniz gerekir. Bu politikada kullanıcı bilgilerinin şirket tarafından nasıl kullanılacağı, 3. parti kişi veya kurumlarla paylaşılmayacağı gibi detayların bulunması gerekir. Bunun yanı sıra tüketiciler de paylaştıkları bu bilgilerin nasıl kullanılacağını da bilmek isteyeceklerdir. Gizlilik ve güvenlik politikanız da bu bilgileri onlara sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan