E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret sitelerinde bulunması zorunlu bir hal almıştır.

İnternet üzerinden satış yapan sitelerde bulunan bu hukuki metin ve sözleşmeler hem satıcıyı hem de tüketiciyi korumak amaçlı hazırlanmıştır. İki tarafında güvende olabilmesi için bu sözleşmeler bir hayli önemlidir.

Mesafeli satış sözleşmesi

Alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği, arada bir mesafenin bulunduğu (Onilne satışlar mesafeli satışlar olarak değerlendirilir) alışveriş işlemlerinde uygulanan bir sözleşmedir. Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret siteleri üzerinden bir alışveriş yapılırken, uyulması gereken maddeleri, satıcının sorumluluklarını, iade ve garanti koşullarını barındırır. Bu sözleşme geniş kapsamlı bir hukuki metin olduğu için, e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarına göre bu sözleşme genişletilebilir ve özelleştirilebilir.

İnternet üzerinden satışların onaylanabilmesi için tüketicilerin mesafeli satış sözleşmelerini okumaları ve sözleşmeyi kabul ettiklerini bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde satın alma işlemi tamamlanmaz.

Mesafeli satış sözleşmesi 06.03.2011 tarihli resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiştir. Satıcının bu sözleşmenin onaylanmış halini en az 3 yıl boyunca saklaması gerekmektedir.

İade ve garanti koşulları

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken bir diğer hukuki metin de iade ve garanti koşullarıdır. E-ticaret firmasının hangi koşullarda ürün iadesini kabul ettiği, tüketicinin bu konudaki sorumlulukları, iade ücretleri gibi konuların detaylı bir şekilde site üzerinde belirtilmesi gerekmektedir.

İade koşullarının yanı sıra ürünlerin garanti koşullarının da tüketicilerle paylaşıması gerekmektedir. Her ürünün garanti koşulu farklı olabileceği için, ürünle beraber ürünün garanti şartlarının tüketiciye sunulması ve ürünün garanti koşulları hakkında tüketicinin bilgilendirilmesi gerekir.

Üyelik ve kullanıcı sözleşmesi

Tüketicilerin bir e-ticaret sitesi üzerinden bir hizmet ya da ürün almadan önce hangi yasal haklara ve sorumluluklara sahip olduklarını gösteren sözleşmelerdir. Bu sözleşmelerde e-ticaret sitesinin kullanıcılara ne gibi hizmetler sunacağını ve şirketin hangi sorumlulukları olduğunu yerine getirdiğini de dile getirdiği üyelik ve kullanıcı sözleşmesi aynı zamanda kullanım koşulları görevi de görmektedir.

Kullanıcının ve şirketin yükümlü olduğu sorumlulukların yer aldığı bu sözleşme sonrasıda, kullanıcılar alışveriş sırasında ne gibi haklara sahip olduğunu bilmiş olur. Böylelikle de site üzerinden alışveriş yapmaya ya da yapmamaya karar vererek sürece devam edebilir.

Gizlilik ve güvenlik politikası

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret sitelerinin yükümlülüklerinden biridir. Gizlilik ve güvenlik politikası da bu maddeleri içeren bir sözleşmedir. Tüketiciler bir e-ticaret sitesine kayıt olduklarında, kişisel bilgilerini, e-posta adreslerini, telefon numaralarını ve adreslerinin kayıtlarını paylaşmaktadırlar. Bunların yanı sıra ödeme sayfalarında tüketicilerin ödeme bilgileri de paylaşılmaktadır.

E-ticaret sitelerinin bu bilgileri saklaması ve güvenli tutması zorunludur ve bu işlem e-ticaret sitesinin sorumluluğundadır. Gizlilik ve güvenlik politikanızda bu işlemleri tüketicilere açıklamanız ve tüketicileri bilgilendirmeniz gerekir. Bu politikada kullanıcı bilgilerinin şirket tarafından nasıl kullanılacağı, 3. parti kişi veya kurumlarla paylaşılmayacağı gibi detayların bulunması gerekir. Bunun yanı sıra tüketiciler de paylaştıkları bu bilgilerin nasıl kullanılacağını da bilmek isteyeceklerdir. Gizlilik ve güvenlik politikanız da bu bilgileri onlara sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
IdeaSoft
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin