E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler

Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret sitelerinde bulunması zorunlu bir hal almıştır.

İnternet üzerinden satış yapan sitelerde bulunan bu hukuki metin ve sözleşmeler hem satıcıyı hem de tüketiciyi korumak amaçlı hazırlanmıştır. İki tarafında güvende olabilmesi için bu sözleşmeler bir hayli önemlidir.

Mesafeli satış sözleşmesi

Alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği, arada bir mesafenin bulunduğu (Onilne satışlar mesafeli satışlar olarak değerlendirilir) alışveriş işlemlerinde uygulanan bir sözleşmedir. Mesafeli satış sözleşmesi, e-ticaret siteleri üzerinden bir alışveriş yapılırken, uyulması gereken maddeleri, satıcının sorumluluklarını, iade ve garanti koşullarını barındırır. Bu sözleşme geniş kapsamlı bir hukuki metin olduğu için, e-ticaret sitesinin ihtiyaçlarına göre bu sözleşme genişletilebilir ve özelleştirilebilir.

İnternet üzerinden satışların onaylanabilmesi için tüketicilerin mesafeli satış sözleşmelerini okumaları ve sözleşmeyi kabul ettiklerini bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde satın alma işlemi tamamlanmaz.

Mesafeli satış sözleşmesi 06.03.2011 tarihli resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiştir. Satıcının bu sözleşmenin onaylanmış halini en az 3 yıl boyunca saklaması gerekmektedir.

İade ve garanti koşulları

E-ticaret sitelerinde bulunması gereken bir diğer hukuki metin de iade ve garanti koşullarıdır. E-ticaret firmasının hangi koşullarda ürün iadesini kabul ettiği, tüketicinin bu konudaki sorumlulukları, iade ücretleri gibi konuların detaylı bir şekilde site üzerinde belirtilmesi gerekmektedir.

İade koşullarının yanı sıra ürünlerin garanti koşullarının da tüketicilerle paylaşıması gerekmektedir. Her ürünün garanti koşulu farklı olabileceği için, ürünle beraber ürünün garanti şartlarının tüketiciye sunulması ve ürünün garanti koşulları hakkında tüketicinin bilgilendirilmesi gerekir.

Üyelik ve kullanıcı sözleşmesi

Tüketicilerin bir e-ticaret sitesi üzerinden bir hizmet ya da ürün almadan önce hangi yasal haklara ve sorumluluklara sahip olduklarını gösteren sözleşmelerdir. Bu sözleşmelerde e-ticaret sitesinin kullanıcılara ne gibi hizmetler sunacağını ve şirketin hangi sorumlulukları olduğunu yerine getirdiğini de dile getirdiği üyelik ve kullanıcı sözleşmesi aynı zamanda kullanım koşulları görevi de görmektedir.

Kullanıcının ve şirketin yükümlü olduğu sorumlulukların yer aldığı bu sözleşme sonrasıda, kullanıcılar alışveriş sırasında ne gibi haklara sahip olduğunu bilmiş olur. Böylelikle de site üzerinden alışveriş yapmaya ya da yapmamaya karar vererek sürece devam edebilir.

Gizlilik ve güvenlik politikası

Kişisel bilgilerin saklanması da e-ticaret sitelerinin yükümlülüklerinden biridir. Gizlilik ve güvenlik politikası da bu maddeleri içeren bir sözleşmedir. Tüketiciler bir e-ticaret sitesine kayıt olduklarında, kişisel bilgilerini, e-posta adreslerini, telefon numaralarını ve adreslerinin kayıtlarını paylaşmaktadırlar. Bunların yanı sıra ödeme sayfalarında tüketicilerin ödeme bilgileri de paylaşılmaktadır.

E-ticaret sitelerinin bu bilgileri saklaması ve güvenli tutması zorunludur ve bu işlem e-ticaret sitesinin sorumluluğundadır. Gizlilik ve güvenlik politikanızda bu işlemleri tüketicilere açıklamanız ve tüketicileri bilgilendirmeniz gerekir. Bu politikada kullanıcı bilgilerinin şirket tarafından nasıl kullanılacağı, 3. parti kişi veya kurumlarla paylaşılmayacağı gibi detayların bulunması gerekir. Bunun yanı sıra tüketiciler de paylaştıkları bu bilgilerin nasıl kullanılacağını da bilmek isteyeceklerdir. Gizlilik ve güvenlik politikanız da bu bilgileri onlara sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin