fbpx

Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok ürün ve mağazada çapraz satışla sıklıkla karşılaşmaktayız.

Çapraz satış nedir?

Çapraz satışı şu şekilde özetleyebiliriz; bir ürünü satarken, bu ürünü tamamlayacak bir yan ürünü, ürünle beraber tüketiciye sunarak, tüketicinin birden fazla ürünü satın almaya yönlendirecek satış yöntemidir. Özellikle ürün aksesuarları çapraz satış taktiklerinde sıklıkla kullanılır.

Çapraz satışlardaki amaç tüketicinin alışveriş sırasında yaptığı ortalama harcama tutarını artırmaktır. Örneğin, internet üzerinden bir yazıcı sattığınızı ele alalım. Bu durumda yazı ile beraber sepet sayfasında ya da ürün sayfasında tüketiciye ayrıca kartuş önerisi yapmanız bir çapraz satış metotu olarak düşünebilir.

Tüketiciye bu önerinin satın alma işlemi öncesinde sunulması gerekmektedir. Böylelikle satın alma sırasında tüketici daha fazla ücret ödese de yine de yaptığı asıl alışverişle ilgili bir ürünü satın almış olduğu için ödediği ücreti çok fazla yadırgamayacaktır.

Bu tür çapraz satış uygulamalarında paketler (bundle) sunmanız, tüketiciye ekstra bir fırsat sunmanız anlamına gelecektir ve tüketici de belli oranda bir indirimden yararlanacağını hissedeceği için alışverişi tamamlamaya daha yatkın olacaktır.

Çapraz satış ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış taktiklerini e-ticaret sitenizde uygularken kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu taktikleri kullanmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenizde önemli bir rol oynayacaktır.

Yüzde 25 kuralı

Çapraz satışın etkili olmasını sağlayan faktörlerden biri %25 kuralıdır. Bu kurala göre, tüketiciye çapraz satış ile sunduğunuz ürünün fiyatının, asıl ürünün fiyatının yüzde 25’i kadar olmalıdır. Yani 100 TL’lik bir ürünü alan tüketiciye sunduğunuz çapraz satış ürününün üst fiyat limiti 25 TL civarında olmalıdır. Bu oranın üzerinde fiyata sahip bir ürün önerisi yapıldığında tüketici satın alma işlemini gerçekleştiremeyebilir.

Ürün ya da sepet sayfasında bu önerileri yapın

Tüketici ödeme işlemini tamamladan ona önerilerinizi yapmanız gerekir. Bu nedenle de ürün sayfasında, sayfanın alt bölümünde çapraz satış ürünlerinizi listeleyerek, tüketicilerin ilgisini çekmeye çalışabilirsiniz. Buna ek olarak aynı zamanda “Sepet” sayfası üzerinde de kullanıcının sepete eklediği ürünle ilgili olabilecek alternatif ürünleri listeleyebilirsiniz. Burada bu ürünlerin fiyat bilgilerini belirtmenin yanı sıra sepete eklenen ürünle ilgili alternatifleri burada belirtmeniz çapraz satış taktiğinizin işe yaramasında önemli bir role sahiptir.

Paket (bundle) ürünler sunun

Çapraz satışlarınızın etkisini artırmak için bir ürün sayfasında ürün alternatifi yapmanın yanı sıra birbiriyle ilgili olabilecek ürünleri bir paket yaparak da satışa çıkartabilirsiniz. Paketin daha ilgi ve dikkat çekici hale gelebilmesi için bu paketlerde belli oranda indirim uygulamanız, paket olarak bu ürünleri almayı daha cazip bir hale getirecektir.

Ürün önerilerinde belli bir limitiniz olsun

Tüketicilere sunulan seçenek sayısının artması elde edilen geri dönüşümleri azaltmakta. Karar verme aşamasında seçenekler arasında kaybolan tüketiciler, en sonunda ürünü satın almaktan vazgeçebiliyorlar. Bu nedenle de çapraz satış önerileri yaparken, 2 ya da 3 farklı üründen fazla öneri yapmamanız, elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Tüketiciler önerdiğinize benzer ürünleri araştırmak isterlerse bunun için ayrıca vakit ayırmak isterler; ancak hızlı bir şekilde alışverişini tamamlamak isteyen tüketiciler için az sayıda öneri sunmanız, onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerine yardımcı olur.

Önerilerinizi zaman limitli yapın

Çapraz satış taktiklerinin etkisini artırmak için kullanıcıların hızlı eyleme geçmelerini de sağlamanız gerekir. Bu nedenle de onlara sadece zaman limitli fırsatlar sunmanız, bu fırsatı kaçırma ihtimali olduğunu tüketicilere gösterecektir; bu da onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerine yardımcı olacaktır.

Önerilerinizde sunduğunuz indirim oranlarını belli bir süre zarfında geçerli olacak şekilde zamanlayarak pazarlamanız satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Çok ısrarcı davranmayın

Bu taktiği uygularken çok ısrarcı olmak da negatif duyguların oluşmasına neden olabilir. Tüketiciyi çok fazla zorlamak ve çok ısrarcı bir şekilde sürekli olarak ürün önerisi sunmak, tüketicinin hoşuna gitmeyeceği için satın alma işleminden tamamen vazgeçmesine neden olabilir. Bu nedenle de sadece ürün sayfası ve sepet sayfasında bu önerileri sunmanız yeterli olacaktır. Tüketici bu ürünleri almak istediğinde kendisi harekete geçecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan