Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok ürün ve mağazada çapraz satışla sıklıkla karşılaşmaktayız.

Çapraz satış nedir?

Çapraz satışı şu şekilde özetleyebiliriz; bir ürünü satarken, bu ürünü tamamlayacak bir yan ürünü, ürünle beraber tüketiciye sunarak, tüketicinin birden fazla ürünü satın almaya yönlendirecek satış yöntemidir. Özellikle ürün aksesuarları çapraz satış taktiklerinde sıklıkla kullanılır. Çapraz satışlardaki amaç tüketicinin alışveriş sırasında yaptığı ortalama harcama tutarını artırmaktır. Örneğin, internet üzerinden bir yazıcı sattığınızı ele alalım. Bu durumda yazı ile beraber sepet sayfasında ya da ürün sayfasında tüketiciye ayrıca kartuş önerisi yapmanız bir çapraz satış metotu olarak düşünebilir. Tüketiciye bu önerinin satın alma işlemi öncesinde sunulması gerekmektedir. Böylelikle satın alma sırasında tüketici daha fazla ücret ödese de yine de yaptığı asıl alışverişle ilgili bir ürünü satın almış olduğu için ödediği ücreti çok fazla yadırgamayacaktır. Bu tür çapraz satış uygulamalarında paketler (bundle) sunmanız, tüketiciye ekstra bir fırsat sunmanız anlamına gelecektir ve tüketici de belli oranda bir indirimden yararlanacağını hissedeceği için alışverişi tamamlamaya daha yatkın olacaktır.

Çapraz satış ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Çapraz satış taktiklerini e-ticaret sitenizde uygularken kullanabileceğiniz farklı yöntemler bulunuyor. Bu taktikleri kullanmanız, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemenizde önemli bir rol oynayacaktır.

Yüzde 25 kuralı

Çapraz satışın etkili olmasını sağlayan faktörlerden biri %25 kuralıdır. Bu kurala göre, tüketiciye çapraz satış ile sunduğunuz ürünün fiyatının, asıl ürünün fiyatının yüzde 25’i kadar olmalıdır. Yani 100 TL’lik bir ürünü alan tüketiciye sunduğunuz çapraz satış ürününün üst fiyat limiti 25 TL civarında olmalıdır. Bu oranın üzerinde fiyata sahip bir ürün önerisi yapıldığında tüketici satın alma işlemini gerçekleştiremeyebilir.

Ürün ya da sepet sayfasında bu önerileri yapın

Tüketici ödeme işlemini tamamladan ona önerilerinizi yapmanız gerekir. Bu nedenle de ürün sayfasında, sayfanın alt bölümünde çapraz satış ürünlerinizi listeleyerek, tüketicilerin ilgisini çekmeye çalışabilirsiniz. Buna ek olarak aynı zamanda “Sepet” sayfası üzerinde de kullanıcının sepete eklediği ürünle ilgili olabilecek alternatif ürünleri listeleyebilirsiniz. Burada bu ürünlerin fiyat bilgilerini belirtmenin yanı sıra sepete eklenen ürünle ilgili alternatifleri burada belirtmeniz çapraz satış taktiğinizin işe yaramasında önemli bir role sahiptir.

Paket (bundle) ürünler sunun

Çapraz satışlarınızın etkisini artırmak için bir ürün sayfasında ürün alternatifi yapmanın yanı sıra birbiriyle ilgili olabilecek ürünleri bir paket yaparak da satışa çıkartabilirsiniz. Paketin daha ilgi ve dikkat çekici hale gelebilmesi için bu paketlerde belli oranda indirim uygulamanız, paket olarak bu ürünleri almayı daha cazip bir hale getirecektir.

Ürün önerilerinde belli bir limitiniz olsun

Tüketicilere sunulan seçenek sayısının artması elde edilen geri dönüşümleri azaltmakta. Karar verme aşamasında seçenekler arasında kaybolan tüketiciler, en sonunda ürünü satın almaktan vazgeçebiliyorlar. Bu nedenle de çapraz satış önerileri yaparken, 2 ya da 3 farklı üründen fazla öneri yapmamanız, elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Tüketiciler önerdiğinize benzer ürünleri araştırmak isterlerse bunun için ayrıca vakit ayırmak isterler; ancak hızlı bir şekilde alışverişini tamamlamak isteyen tüketiciler için az sayıda öneri sunmanız, onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerine yardımcı olur.

Önerilerinizi zaman limitli yapın

Çapraz satış taktiklerinin etkisini artırmak için kullanıcıların hızlı eyleme geçmelerini de sağlamanız gerekir. Bu nedenle de onlara sadece zaman limitli fırsatlar sunmanız, bu fırsatı kaçırma ihtimali olduğunu tüketicilere gösterecektir; bu da onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerine yardımcı olacaktır. Önerilerinizde sunduğunuz indirim oranlarını belli bir süre zarfında geçerli olacak şekilde zamanlayarak pazarlamanız satış oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Çok ısrarcı davranmayın

Bu taktiği uygularken çok ısrarcı olmak da negatif duyguların oluşmasına neden olabilir. Tüketiciyi çok fazla zorlamak ve çok ısrarcı bir şekilde sürekli olarak ürün önerisi sunmak, tüketicinin hoşuna gitmeyeceği için satın alma işleminden tamamen vazgeçmesine neden olabilir. Bu nedenle de sadece ürün sayfası ve sepet sayfasında bu önerileri sunmanız yeterli olacaktır. Tüketici bu ürünleri almak istediğinde kendisi harekete geçecektir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret),...
11 Kasım 2021
Markethinkers
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın