KargoTurk App Entegrasyonu

KargoTurk Entegrasyon Uygulaması Kurulum Aşamaları

Siparişlerinizi kargolamak için otomatik veya manuel olarak KargoTurk’e aktarabilirsiniz.

Kargo kaydı yapılan siparişleriniz için online etiket yazdırabilirsiniz.

Kargo kabulü yapılan siparişlerinizin son durumunu ve hareketlerini takip edebilirsiniz.

Kullanıcılar IdeaSoft App Store sayfasını ziyaret ederek uygulamaya ulaşabilirler ve Giriş Yap butonuna tıklayarak uygulama merkezinde oturum açabilirler.

Kargoturk App Store Ana Sayfa

Uygulamanın üzerine tıklayarak uygulama detay sayfasına ulaşır.

Kargoturk Detay Sayfası

Yükle butonuna tıklayarak uygulamayı yüklemek üzere izin sayfasına yönlendirilirler.

IdeaSoft admin panele bir defaya mahsus giriş yaparak izin sayfasını onaylar.

Kargoturk İzin Ver Ekranı

Kabul Et butonuna tıkladıktan sonra uygulama adresine yönlenir, gerekli bilgileri girerek uygulama dashboarduna giriş sağlar.

Kargoturk Entegrasyon Ayarları

1. Kurulum işlemi tamamlandıktan sonra otomatik olarak uygulama açılacaktır. Entegrasyon işleminin tamamlanabilmesi için KargoTürk ile iletişime geçip mağazanıza özel “Authorization Key” ve “From” bilgilerini talep etmelisiniz. İletişim için 0212 272 66 60 nolu telefonu veya istanbul@kargoturk.com.tr mail adresini kullanabilirsiniz. Size verilecek olan Authorization Key ve From bilgilerini uygulama ekranında bulunan alanlara girmeniz gerekmektedir.

2. Mağazanıza gelen siparişlerin otomatik olarak KargoTurk’e iletilmesini istiyorsanız “Otomatik Kargo” seçeneğini aktif hale getirmeniz gerekmektedir. Aktif ettiğinizde “Sipariş Durumu” ve “Aktarma Sonrası” adında iki alan açılacaktır. Sipariş Durumu seçeneklerinde yer alan herhangi bir statüyü seçtiğinizde, mağazanızda bu statüye ait olan bütün siparişler otomatik olarak KargoTurk’e aktarılacaktır ve siparişlerin mevcut statüsü “Aktarma Sonrası” alanında belirleyeceğiniz statü ile değiştirilecektir.

3. Örneğin; Hazırlanıyor statüsünde yer alan siparişler otomatik olarak KargoTurk’e aktarılacaktır ve aktarma sonrasında “Kargoya Verildi” olarak güncellenecektir. Bu durumda yapmanız gereken seçim Sipariş Durumu alanını “Hazırlanıyor” olarak, Aktarma Sonrası alanını da “Kargoya Verildi” olarak kaydetmeniz gerekmektedir. Siparişleriniz alıcılarına teslim edildiğinde ise otomatik olarak “Teslim Edildi” statüsüne güncellenecektir.

4. “Otomatik Kargo” seçeneğini kapalı olarak kaydetmeniz durumunda siparişleriniz otomatik olarak KargoTurk’e aktarılmayacaktır. Bu durumda uygulamada bulunan “Siparişler” menüsünü kullanarak siparişlerinizi listeleyebilir ve aktarmak istediğiniz siparişleri tek tek veya toplu olarak KargoTurk’e aktarabilirsiniz.

5. Otomatik kargo durum ayarlarını sonradan “Entegrasyon Ayarları” menüsünden güncelleyebilirsiniz.

Kargoturk Entegrasyon Ayarları 2

Manuel Aktarım ve Etiket Yazdırma

1. Siparişlerinizin KargoTurk’e aktarım işlemlerini manuel olarak yapmak istiyorsanız “Siparişler” menüsünü kullanarak her bir siparişi tek tek veya toplu şekilde manuel olarak KargoTurk’e aktarabilirsiniz.

2. Yine aynı şekilde uygulamanın “Siparişler” menüsünü kullanarak kargoya aktardığınız siparişler için tek tek veya toplu şekilde kargo etiketi çıktısı alabilirsiniz.

3. Ayrıca filtreleme alanını kullanarak sanal mağazanızda bulunan siparişlerinizi uygulama üzerinden kolayca filtreleyip listeleyebilirsiniz.

Kargoturk Siparişler

Kargo Takibi

1. Uygulamada yer alan “Kargo Takibi” menüsünü kullanarak KargoTurk tarafından fiziksel olarak kabulü yapılan bütün siparişlerinizi listeleyebilir, anlık olarak kargolarınızın son durumları takip edebilirsiniz. Ayrıca bireysel takip ikonuna tıklayıp kargo hareketlerini görebilirsiniz.

Kargoturk Kargo Takibi Kargoturk Kargo Takibi 2

Bu işlemler beraber uygulama kurulum tamamlanmış olur.

KargoTurk entegrasyon uygulaması ile ilgili tüm destek taleplerinizi veya görüş ve önerilerinizi 0212 272 66 60 nolu telefon üzerinden veya istanbul@kargoturk.com.tr mail adresi üzerinden bize iletebilirsiniz.

Şu anda okuduğunuz makale

  • KargoTurk App Entegrasyonu

Destek talebi oluştur

Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.

Müşteri Merkezi

IdeaAkademi eğitimleri

Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.

Eğitim Programı

Sık sorulan sorular

E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular