StartSmart Hakkında
StartSmart, ihracat yapmak isteyen, global pazarlarda online satış yaparak işletmelerini ve markalarını büyütmek isteyen şirketlere danışmanlık hizmetleri ve çözümler sunar. Amazon başta olmak üzere tüm pazar yerlerinde e-ihracata başlamak isteyen müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş şirket kuruluşu, yurtdışında marka tescili, muhasebe , depolama, Amazon ve Etsy gibi pazar yerlerinde hesap açılışı ve yönetimi konularında uçtan uca çözümler sunar. StartSmart, sunduğu hizmetlerle müşterilerimizin Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm global pazarlarda başarılı olmalarını ve Türkiye'den dünya çapında internetten alışveriş yapan müşterilere ulaşmalarını sağlıyor.
IdeaSoft & StartSmart İş Birliğinin Fayda ve Avantajları
Avrupa’da satışa başlamak isteyen işletmeler için Amazon Avrupa hizmet paketleri IdeaSoft müşterilerine özel %15 indirimli olarak sunulmaktadır.
IdeaExport ile yurt dışına yönelik e-ticaret sitesine sahip olan işletmelerin İngiltere’de kendi web siteleri üzerinden yapacakları satışlar müşterilere İngiltere depoda bulunan ürünleri ile yapılacaktır. Bu sayede İngiltere’ye yönelik satışlar çok daha hızlı ve ekonomik olarak gerçekleşecektir.
Bu sayede yalnızca Amazon’da değil, kendi web siteniz üzerinden satışlarınız için de bu hizmeti kullanabilirsiniz.
Amazon Avrupa Kurulum Paketleri
Amazon Avrupa’da satış yapmak isteyen işletmelere özel oluşturulmuş hizmet paketi ile Avrupa’da satışa başlayabilirsiniz. StartSmart Avrupa’da satış yapmak isteyen işletmelere uçtan uca hizmetler sunuyor. Bu hizmetler gümrük ve lojistik dahil tüm ihtiyaçlarınızı içeriyor. StartSmart, Amazon Avrupa Hizmet paketleri ile KOBİ’ler için öngörülebilir yatırım maliyetleri ile e-ihracat’a başlama fırsatı sunuyor.
Amazon Avrupa’da satışa başlayabilmeniz için ihtiyaç duyduğunuz danışmanlık, eğitim ve ajans hizmetlerini birleştiren “Amazon Avrupa” hizmet paketlerinin işleyiş şekli ve sizi başarılı bir Amazon satıcısı yapmak için StartSmart ile adım adım beraber yapacaklarınız şu şekilde olacak;
Kurulum ve Başlangıç
- Amazon Avrupa Satıcı Hesabı Açılışı: Amazon Avrupa’da FBA ile satış yapılabilmesi için Amazon Avrupa satıcı hesabı açılması gerekmektedir.
- Amazon'da Satışa Başlama Eğitimi(1 Saat): Amazon’da satışa başlarken bilmeniz gereken temel bilgiler verilecektir.
- Şirket Kuruluşu: Talep etmeniz durumunda Birleşik Krallık’ta şirket kuruluşu yapılacak ve Amazon hesabınız bu şirket üzerinden yönetilecektir.
- EORI Belgesi: Avrupa Birliği ülkelerine ve Birleşik Krallığa toplu olarak ürün göndermek istiyorsanız EORI (Economic Operators Registration and Identification Number) numarasına sahip olmanız gerekmektedir. Birleşik Krallık ve Avrupa Birliği için farklı EORI numarası alınması gerekmektedir.
- VAT Numarası: Türkiye’de kurulu şirketinizle İngiltere’de veya Avrupa’da herhangi bir ülkede Amazon FBA ile satış yapmak için işletmenizin VAT numarasına sahip olması gerekmektedir.
- Banka Hesabı Açılışı: Amazon’dan ödeme alabileceğiniz, İngiltere’den/Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye veya Türkiye’den İngiltere’ye /Avrupa ülkelerine kurumsal para transferi yapabileceğiniz İngiliz Sterlini(GBP) ve EURO para biriminde yerel kurumsal banka hesabına sahip olmanız gerekmektedir.
Ürün Listeleme
- Ürün Araştırması ve Keşfi: Netpoint London Amazon’da satmayı planladığınız bir ürün için gerekli kategori analizini yapar. Bu sayede kaç adet ürünle satışa başlamanız gerektiğini, ürünü satarken oluşacak tüm maliyetleri ve kar marjını işe başlamadan önce görebilme olanağına sahip olacaksınız.
- Ürün Uygunluk Analizi: Netpoint London Amazon’da satmayı planladığınız bir ürün için gerekli kategori analizini yapar. Bu sayede kaç adet ürünle satışa başlamanız gerektiğini, ürünü satarken oluşacak tüm maliyetleri ve kar marjını işe başlamadan önce görebilme olanağına sahip olacaksınız.
- EAN Barkod Alınması: Amazon’da Private Label yani işletmenizin sahip olduğu marka ile satış yapabilmeniz için ürünlerinizin uluslararası geçerliliği olan barkoda sahip olması gerekmektedir.
- Liste Kaydı(Ürün ekleme): Amazon’da Private Label yani işletmenizin sahip olduğu marka ile satış yapabilmeniz için ürünlerinizin Amazon kataloğuna eklenmesi gerekmektedir.
- Amazon Listing SEO Çalışması: Amazon’da satmak istediğiniz ürünün Amazon müşterileri tarafından daha kolay bulunması, arama sonuçlarında üstte yer alması ve bu sayede satışların artması için SEO çalışması(Amazon Optimizasyonu) yapılması gerekmektedir.
Reklam, Marka Oluşturma ve Büyütme
- Marka Tescili(UK, EU, US): Amazon'da Private Label yani kendi markanızla satış yapabilmeniz için, satış yapmak istediğiniz ülkede marka tescilinin bulunması gerekir. Marka tesciliniz varsa, Amazon'un Brand Registry hizmetiyle markanızı Amazon'da koruyabilirsiniz.
- Brand Registry: Amazon Marka Kaydı; işletmelerin fikri mülkiyet haklarını korumaya ve Amazon'daki müşteriler için doğru ve güvenilir bir deneyim sunmaya olanak sağlayan Amazon'un ücretsiz bir servisidir.
- A+ İçerik: Amazon’da Brand Registry servisi ile marka kaydını yapan Amazon satıcılarına özel bir hizmet olan A+ içerik sayesinde ürün sayfalarınıza çok daha fazla görsel ve video içerikleri ekleyebilirsiniz.
- Store Tasarımı: Mağazalar, alışveriş yapanların markanızın ürün seçimlerini keşfetmelerine ilham veren, onları eğiten ve onlara yardımcı olan içerikleri seçerek kendinizi tasarlayabileceği bir Amazon servisidir.
- Vine: Amazon’da ürünlerinize yorum kazanmanızı sağlayacak Amazon’un ücretli servisidir.
- Reklam Yönetimi ve Optimizasyonu: Amazon Sponsored Products, Amazon Sponsored Brands, Amazon Display reklamları ile marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
- Promosyonlar: Amazon’da ürün satışlarını artırabilmek için çeşitli promosyon yöntemleri bulunmaktadır.
- Değerlendirme ve Yorumlar: Amazon’da satışını yapılan ürünlere müşterilerin yazacağı yorumlar ve vereceği puanlar ürün satış potansiyelini etkilemektedir.
- CRM - Müşteri ile Mesajlaşma Hizmeti: Müşteriler tarafından gelecek taleplerin ve soruların cevaplanması için Amazon satıcı panelinde mesajlaşma servisi bulunmaktadır.
Sevkiyat, Hazırlık ve Etiketleme(Türkiye)
- Ürün Hazırlama: Amazon FBA ile satış yapmak için ürünlerin Amazon’un talep ettiği şekilde hazırlanması gerekmektedir. Ürün paketlemesi, etiketleme, kolilere yerleştirme gibi tüm işlemlerin Amazon’un standartlarına uyması gerekir.
- Kargo: Ürünlerin Amazon’a gönderilmesi için Amazon satıcı panelinde bir gönderi planı oluşturulması ve doğru bir şekilde kargo edilmesi gerekmektedir.
- Gümrük: Ürünlerin Türkiye’den çıkışı için gümrükleme hizmeti alınması gerekmektedir.
Envanter Yönetimi (Birleşik Krallık)
- Gümrük: Ürünlerin Birleşik Krallığa girişi için gümrükleme hizmeti alınması gerekmektedir.
- Depo: Ürünlerin Birleşik Krallığa girmesi sonrası ara depoda bekletilmesi ve Amazon depolarına gönderilmesi gerekmektedir.
- Envanter ve Sipariş Yönetimi: Amazon deposundaki ürünlerin farklı satış kanallarından satılması durumunda siparişlerin Amazon depolarından müşterilere gönderilmesi sağlanabilmektedir.
- Amazon Lojistik(FBA) ve Kargo Yönetimi: Türkiye’den ürünlerin Amazon deposuna girişine kadar geçen süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.
- İade Ürün Yönetimi: Müşteriler tarafından iade edilen ürünler Amazon’da tekrar satışa sunulabilmektedir.
- Ürün Tasfiye: Amazon’da satılamayan ve satış ihtimali kalmayan ürünleri depolardan geri çekilmesi gerekmektedir.
E-ticaret Yönetimi
- Sanal Ofis: Birleşik Krallık’ta şirket kurulması durumunda şirketinizin yasal adresinin bulunduğu ve HMRC’den gelebilecek tebligatların teslim alınması için şirket adresine sahip olmanız gerekmektedir.
- Muhasebe: Türkiye’de kurulu şirketiniz için VAT numarasına sahipseniz veya Birleşik Krallık’ta kurulu şirketiniz varsa, aylık/yıllık muhasebe hizmeti almanız gerekmektedir.
- Satıcı Hesabı Yönetimi: Belirtilen tüm hizmetler kapsamında Amazon satıcı hesabınız yönetilecektir.
- Raporlama: Verilen tüm hizmetler aylık olarak tarafınıza rapor olarak sunulacaktır.
Nasıl Başvururum?
Başta Amazon olmak üzere birçok farklı online pazaryerinde satış yapmak istiyorsanız "Hemen Başvur" butonu üzerinden hızlıca başvurunuzu iletebilirsiniz. Sonrasında StartSmart müşteri temsilcileri sizlerle 24 saat içerisinde iletişime geçeceklerdir.