Kişisel Bakım & Kozmetik Sektörü
ve E-ticaret

Kişisel bakım & kozmetik ürünleri satışı yaptığınız fiziki bir mağazanız veya kişisel bakım & kozmetik ürünleri satmayı hedeflediğiniz yeni bir girişim planınız varsa, işinizi büyütmek ve bir adım öne geçmek için daha fazla geç kalmayın, e-ticaret sitenizi açın!

image

Genel Bakış

IdeaSoft ile e-ticaret hayatına devam eden müşterilerimizin elde ettikleri aylık rakamların ortalamaları alınarak elde edilen değerlere göre,
kişisel bakım & kozmetik sektöründe hizmet veren bir e-ticaret sitesi ayda 17 binden fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor.

Aylık olarak ortalama 489 ürünün satıldığı kişisel bakım & kozmetik sektörü hedefli e-ticaret sitelerinde sepet ortalaması da 195 TL olarak göze çarpıyor.

*Bu veriler, sadece ilgili rapor için site verilerinin kullanılmasına onay veren müşterilerimizin rakamları kullanılarak elde edilmiştir.

Sepet ortalaması

195 TL

Aylık satılan ürün adedi

489

Aylık ortalama ziyaretçi

17.782

Toplam sayfa görüntülenme

66.502.826

Hizmetler ve faydalar

image

IdeaSoft, kişisel bakım & kozmetik ürünleri satan bir e-ticaret sitesi kurmanız için gereken tüm gelişmiş özellikleri sizlere sağlar. Sektörünüz için olmazsa olmaz tüm özelliklerin yer aldığı IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile e-ticaret yolculuğunuza bir adım önde başlamış olursunuz.

image

Excel Ürün Aktarım Robotu
Muhasebe programınızdan veya tedarikçinizden aldığınız excel dökümanlarından ürünlerinizi, stoklarınızı ve fiyatlarınızı kolay bir şekilde e-ticaret sitenize aktarabilirsiniz. Excel aktarımı robotu ile ürün yönetim süreçlerinizi kısaltabilirsiniz.

image

Hediye Çeki & Puan Sistemi
Müşterilerinize dilediğiniz tutarda veya kuralda indirim / hediye çekleri tanımlayabilirsiniz. Ayrıca müşterilerinize sitenizde yaptıkları alışverişlerde veya sizin belirleyeceğiniz farklı durumlarda puan kazanmalarını sağlayabilirsiniz. Müşterilerinize biriken puanları ile siteniz üzerinden alışveriş yapma imkanı sağlayabilirsiniz.

image

Promosyon Modülü
Gelişmiş promosyon sistemimiz sayesinde sepet bazlı, ürün bazlı, kategori ve marka bazlı promosyonlar tanımlayabilirsiniz. Toplamda 40+ farklı promosyon kombinasyonunu ile ana ürünlerinize hediye ürünler tanımlayabilir, altın takı seti alana gümüş bileklik hediye gibi kampanyalar oluşturabilirsiniz.

image

Akıllı Filtre / Ürün Seçenekleri
Ürünlerinize özel filtreler oluşturabilir; marka, hacim, kullanım alanı gibi filtre grupları tanımlayarak müşterileriniz için kolay arama seçenekleri oluşturabilirsiniz.

Kişisel bakım & kozmetik sektörü referanslarımız

IdeaSoft altyapısı ile kişisel bakım & kozmetik sektöründe hizmet veren mutlu müşterilerimize göz atın.

Kişisel bakım sektörü ek bilgiler

“Kişisel bakım nedir?” sorusu şekilde yanıtlanabilir: İnsanların sağlıklı olmak amacıyla yaptıkları ve hijyen sağlamayı hedefleyen birtakım davranışlardır. Bu davranışlar içinde; duş almak, el-yüz yıkamak ve diş fırçalamak şeklinde rutinler yer alır. Vücut bakımının gerçekleştirilmesi sırasında uygulanan tüm işlemler, bu rutinlere dâhildir. Kişisel bakıma dair en önemli nokta sağlık olsa da günümüz dünyasında motivasyon kaynağı daha çok iyi hissetmek ve güzel görünmektedir. Bu nedenle kişisel bakım artık sadece bireyin kendisini ilgilendiren bir konu olmaktan çıkıp toplumla da ilişkili sosyal bir değere dönüşmüştür. Hâliyle kişisel bakım sektörü de oldukça geniş bir alana hizmet etmeye başlamıştır.

Kişisel bakım sektörünün gelişmesine; çalışan kadın sayısındaki artış, kentleşme, ilgi çekici bir görünüme sahip olma isteği ve yükselen yaşam standardı gibi nedenler öncülük eder. Türkiye’de 2017 yılında toplam 1 milyar 200 milyon dolar tutarında kozmetik ürün ithalatı yapılmıştır. İhracat tutarı ise 762 milyon dolar seviyesindedir. Türkiye’de kullanılan kozmetik ürünlerin sadece %10’u yerli üretimdir. Geri kalan kısım ise ithal edilir.

Türkiye’de yıllık kişisel bakım harcamalarının Avrupa’nın ¼’ü kadar olduğu bilinmektedir. Kozmetik ürünleri satan mağazaların sayısı da Avrupa’dan düşüktür. Bu iki durumda da yıllar içerisinde bir yükseliş trendi gözlenmektedir. Hem kişisel bakım ürünü kullanım oranında hem de kozmetik mağazalarının sayısında bir artış söz konusudur. Bu artış, özellikle e-ticaret sitelerinin yaygınlaşması ile hız kazanmıştır.

“Kişisel bakım ürünleri nelerdir?” sorusuna, farklı alt kategoriler incelenerek detaylı şekilde cevap vermek mümkündür. Farklı kategoriler içerisinde satılan ürünlerin pazar payları da değişiklik göstermektedir.

  • Makyaj Ürünleri
    Makyaj ürünlerinin satışı; genç nüfusun artması, kent hayatına geçilmesi ve kişisel bakıma daha fazla bütçe ayrılması gibi etkenlere bağlı olarak yükseliş göstermektedir. Türkiye’de bu kategoride en çok satışı yapılan ürünler şu şekilde sıralanmaktadır:
    • Fondöten ve kapatıcı
    • Makyaj bazları ve aydınlatıcılar
    • Allık
    • Göz farları, eyelinerlar ve maskaralar
    • Pudra
    • Ruj
  • Saç Bakım Ürünleri
    Saç bakım ürünlerinde son yıllarda çift haneli bir büyüme söz konusudur. Özellikle saç dökülmesini önleme özelliğine sahip ürünler, yoğun ilgi görmektedir. Şampuanlar, bu kategoride en çok satışı yapılan ürünlerdir. Şampuan dışında bu alanda satışı yapılan diğer ürünler ise; saç kremleri, maskeler ve bakım yağları şeklinde sıralanır.
  • Cilt ve Vücut Bakım Ürünleri
    Sektörün dinamik kategorileri arasında yer alır. Bu alanda özellikle duş jelleri, sıvı sabunlar, nemlendiriciler ve temizleyiciler popülerdir. Cilt bakım kategorisinde yer alan anti-aging etkili ürünler, yükseliş trendinde önemli bir paya sahiptir. İş hayatına katılımın artması ve yaşam süresinin uzaması ile birlikte bu ürünler hem erkekler hem de kadınlar tarafından sıkça tercih edilir. En çok satılan ürünler ise şu şekildedir:
    • Maskeler ve tonikler
    • Göz kremleri
    • Serumlar ve bakım yağları
    • Güneş koruyucular
    • Leke ve akne cilt sorunlarına yönelik ürünler

Kişisel bakım sektörü, sürekli büyüme göstermektedir. Bu sektörde 2015-2020 yılları arasında ortalama olarak senelik bazda %50’nin üzerinde bir büyüme söz konusudur. Rekabet Kurumu tarafından hazırlanan raporda, 2020 yılının ilk dokuz ayında gerçekleşen büyümenin bir önceki yıla göre %68 seviyesinde olduğu belirtilmektedir. Pek çok kişisel bakım ürününe e-ticaret siteleri aracılığı ile ulaşmanın kolaylaşması, bu artıştaki en önemli etkenler arasındadır. Tahminler büyümenin devam edeceği yönündedir. Pandemi koşullarının kişisel bakım ve temizlik sektöründeki ürünlerin satışına olumlu katkı yaptığı söylenebilir.

Kişisel bakım sektörü, 2020 yılında sipariş sayısı en çok artan iş kolları arasında yer alır. IdeaSoft’un 2020 yılı e-ticaret verilerine göre, bu sektörde hizmet veren bir e-ticaret sitesi ayda 12 binden fazla ziyaretçi almaktadır. Oldukça yüksek olan bu sayı neticesinde, IdeaSoft destekli bir e-ticaret sitesi aylık ortalama 500+ ürün satışı yapmaktadır. E-ticaretteki global büyüme göz önünde bulundurulursa bu sayılarında zaman içerisinde daha da artacağını söylemek mümkündür.

Siz de hızla büyüyen bu pazarda
vakit kaybetmeden yerinizi alın

E-ticaret çözümlerimiz ile ilgili 0850 532 0 333 numaralı danışma hattımızdan bize ulaşabilir,
toplantı randevusu alarak e-ticaret projeniz ile ilgili görüşme sağlayabilirsiniz.

Detaylı Bilgi İçin Arayın