Hırdavat Sektörü
ve E-ticaret

Hırdavat sektörüne ait ürün satışı yaptığınız fiziki bir mağazanız veya hırdavat ürünleri satmayı hedeflediğiniz yeni bir girişim planınız varsa, işinizi büyütmek ve bir adım öne geçmek için daha fazla geç kalmayın, e-ticaret sitenizi açın!

image

Genel Bakış

IdeaSoft ile e-ticaret hayatına devam eden müşterilerimizin elde ettikleri aylık rakamların ortalamaları alınarak elde edilen değerlere göre, hırdavat sektöründe hizmet veren bir e-ticaret sitesi ayda 12 binden fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor.

Aylık olarak ortalama 2500+ ürünün satıldığı hırdavat sektörü hedefli bir e-ticaret sitesinde sepet ortalaması da 420 TL olarak göze çarpıyor.

*Bu veriler, sadece ilgili rapor için site verilerinin kullanılmasına onay veren müşterilerimizin rakamları kullanılarak elde edilmiştir.

Sepet ortalaması

420 TL

Aylık satılan ürün adedi

2.500+

Aylık ortalama ziyaretçi

12.000+

Toplam sayfa görüntülenme

5.188.809

Hizmetler ve faydalar

image

IdeaSoft, hırdavat sektörüne ait ürünler satan bir e-ticaret sitesi kurmanız için gereken tüm gelişmiş özellikleri sizlere sağlar. Sektörünüz için olmazsa olmaz tüm özelliklerin yer aldığı IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile e-ticaret yolculuğunuza bir adım önde başlamış olursunuz.

image

Excel Ürün Aktarım Robotu
Muhasebe programınızdan veya tedarikçinizden aldığınız excel dökümanlarından ürünlerinizi, stoklarınızı ve fiyatlarınızı kolay bir şekilde e-ticaret sitenize aktarabilirsiniz. Excel aktarımı robotu ile ürün yönetim süreçlerinizi kısaltabilirsiniz.

image

Ziyaretçi Çıkış Teklifi
Müşterileriniz e-ticaret sitenizden çıkmak üzereyken sitede kalması için çeşitli teklifler sunabileceğiniz özelliktir.

image

Promosyon Modülü
Gelişmiş promosyon sistemimiz sayesinde sepet bazlı, ürün bazlı, kategori ve marka bazlı promosyonlar tanımlayabilirsiniz. Toplamda 40+ farklı promosyon kombinasyonunu ile ana ürünlerinize hediye ürünler tanımlayabilir, şarjlı matkap alana vida seti hediye gibi kampanyalar oluşturabilirsiniz.

image

Akıllı Filtre / Ürün Seçenekleri
Ürünlerinize özel filtreler oluşturabilir; renk, marka, model, motor gücü, ölçü, çap, kablo uzunluğu gibi filtre grupları tanımlayarak müşterileriniz için kolay arama seçenekleri oluşturabilirsiniz.

Hırdavat sektörü ek bilgiler

Hırdavat yapı market konsepti, bu alanda hizmet veren geniş dükkânların açılmasıyla birlikte daha kolay ulaşılabilen ve kişilerin gündelik hayatına dâhil olan bir kavram hâlini almıştır. Bu konseptte hizmet veren iş yerleri, kişilerin evlerinde yapabilecekleri küçük inşaat işleri ya da yaratıcılıklarını ön plana çıkarabilecekleri çalışmalar için gerekli olan malzemelere ulaşımı kolaylaştırır. Rekabet Kurumu tarafından yapılan bir araştırmada, 2020 yılının ilk dokuz ayında yapı market sektöründe gerçekleşen büyüme bir önceki seneye göre %33 oranındadır.

Hırdavat ve yapı market sektörünün, halk arasında nalbur ya da nalburiye olarak bilinen iş alanının günümüzdeki yansıması olduğu söylenebilir. Bu sektör, genel itibariyle teknik alanları kapsar. Bu alanda satılan ürünler genellikle inşaat işlerinde kullanılır. İnşaat sektörünün Türkiye’de son dönemde gösterdiği gelişmelere bağlı olarak hırdavat ve yapı market alanında da ciddi bir büyüme göze çarpmaktadır.

Hırdavat ve yapı market sektöründe satılan ürünlerin büyük bir kısmı, yüksek kâr marjlarına sahiptir. Bu oran satılan ürüne bağlı olarak %20 ile %200 arasında farklılık gösterir. Özellikle “açık” olarak tabir edilen ürünlerden yüksek kâr sağlanır. Sektörde hizmet vermek için yüksek bir sermayeye sahip olmak gerekir; çünkü bu marketlerden alışveriş yapan kişiler, genellikle ihtiyaçlarına bağlı olarak tek seferde birden fazla ürün satın alır. Müşterilere geniş bir ürün çeşitliliği sunmak önemli ve avantajlıdır. Bu da kaçınılmaz olarak yüksek sermaye ihtiyacını doğurur.

Hırdavat ve yapı sektörü, e-ticaret faaliyetleri için elverişli özelliklere sahiptir. Bunların başında yüksek kira giderlerinin ortadan kalkması sayılabilir. Hırdavat kategorisine dâhil ürünler, yapıları gereği geniş alanlara ihtiyaç duyar. Bu da kaçınılmaz olarak geniş bir dükkân kiralama gerekliliği ortaya çıkarır. Faaliyetlerinizi e-ticaret alanında yürütmek için ise ürünlerinizi saklayabileceğiniz bir depo yeterlidir. IdeaSoft’un gelişmiş özelliklere sahip e-ticaret altyapıları, bu konuda size kapsamlı bir destek sunar.

Hırdavat yapı malzemeleri kapsamına, çok geniş bir yelpazeye yayılmış birçok farklı ürün girer. Bahçe malzemeleri, yalıtım ürünleri ve iş güvenliği ekipmanları, hırdavat ve yapı market sektörü bünyesinde satışa sunulur. Bu kategorilere ek olarak bu iş kolu tarafından satılan ürün grupları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

Tamir ve Tadilat Gereçleri
Bu kategoride inşaatlarda kullanılan profesyonel ürünlerden evlerdeki küçük çalışmalar için gerekli olan malzemelere kadar çok sayıda ekipman yer alır. Kırıcı ve delici aletler içerisinde çekiç, testere, matkap gibi ekipmanlar bulunur. Bu kategoride satışa sunulan malzemeler arasında; kilit, menteşe, tel, çivi ve vida gibi hırdavat ürünleri de mevcuttur.

Yapı Malzemeleri
Oldukça geniş bir kategoridir. İnşaat sırasında kullanılan küvet ve jakuzi gibi ürünlerden evlerde kullanılan havuz malzemelerine kadar pek çok ekipman bu kategori içerisinde satışa sunulur. Banyo yapı malzemeleri özellikle bireysel tüketiciler tarafından sıklıkla satın alınır.

Tesisat
Sıklıkla inşaat aşamasında kullanılan ürünlerdir. Temiz su tesisatının döşenmesi için gerekli olan ürünlerin satışı inşaat faaliyetlerindeki artıştan olumlu etkilenir. Atık su tesisatı ürünleri için de aynı durum geçerlidir. Bu grupta yer alan ürünler bireysel müşteriler tarafından da ihtiyaç durumuna göre zaman zaman satın alınabilmektedir.

Hırdavat ve yapı market sektörü, e-ticaret alanında yoğun ilgi görür. E-ticaret alanında en çok büyüyen sektörlerden biridir. IdeaSoft olarak açıkladığımız 2020 yılı e-ticaret verilerine göre hırdavat ve yapı market sektörü söz konusu yıl içinde en çok büyüme gösteren dördüncü iş kolu konumundadır. Sipariş sayısı büyüme oranı ise %54,33’tür.

2020 yılında bu sektörde, e-ticaret alanında görülen yükseliş pandemi koşulları ile ilişkilendirilebilir. Kişilerin evlerinde çok zaman geçirdiği bu süreçte, yaşam alanlarında yeni düzenlemeler yapması ya da hobi amaçlı faaliyetlere yönelmesi beklenebilecek bir durumdur. Pandemi koşullarının hırdavat ve yapı market sektöründeki etkisini yavaş yavaş kaybetmesiyle birlikte e-ticaretin nasıl bir seyir izleyeceği bu anlamda bir merak konusudur. Diğer yandan internetten alışveriş yapmanın gündelik hayatın bir parçası hâline gelmesinde bu dönem oldukça etkili olmuştur. Hâl böyleyken taşınması zor ve zahmetli olan hırdavat ve yapı market ürünlerinin e-ticaret kanallarından satın alınmaya devam edileceğine dair bir çıkarım yapılabilir.

Hırdavat sektörü referanslarımız

IdeaSoft altyapısı ile hırdavat sektöründe hizmet veren mutlu müşterilerimize göz atın.

Siz de hızla büyüyen bu pazarda
vakit kaybetmeden yerinizi alın

E-ticaret çözümlerimiz ile ilgili 0850 532 0 333 numaralı danışma hattımızdan bize ulaşabilir,
toplantı randevusu alarak e-ticaret projeniz ile ilgili görüşme sağlayabilirsiniz.

E-ticareti Ücretsiz Deneyin