Gıda Sektörü
ve E-ticaret

Gıda sektörüne ait ürün satışı yaptığınız fiziki bir mağazanız veya gıda ürünleri satmayı hedeflediğiniz yeni bir girişim planınız varsa, işinizi büyütmek ve bir adım öne geçmek için daha fazla geç kalmayın, e-ticaret sitenizi açın!

image

Genel Bakış

IdeaSoft ile e-ticaret hayatına devam eden müşterilerimizin elde ettikleri aylık rakamların ortalamaları alınarak elde edilen değerlere göre, gıda sektöründe hizmet veren bir e-ticaret sitesi ayda 8 binden fazla kişi tarafından ziyaret ediliyor.

Aylık olarak ortalama 425 ürünün satıldığı gıda sektörü hedefli bir e-ticaret sitesinde sepet ortalaması da 222 TL olarak göze çarpıyor.

*Bu veriler, sadece ilgili rapor için site verilerinin kullanılmasına onay veren müşterilerimizin rakamları kullanılarak elde edilmiştir.

Sepet ortalaması

222 TL

Aylık satılan ürün adedi

425

Aylık ortalama ziyaretçi

8.489

Toplam sayfa görüntülenme

85.396.496

Hizmetler ve faydalar

image

IdeaSoft, gıda sektörüne ait ürünler satan bir e-ticaret sitesi kurmanız için gereken tüm gelişmiş özellikleri sizlere sağlar. Sektörünüz için olmazsa olmaz tüm özelliklerin yer aldığı IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile e-ticaret yolculuğunuza bir adım önde başlamış olursunuz.

image

Abonelik Modülü
Ürün ya da hizmetleriniz için, günlük, haftalık, aylık abonelik seçenekleri ile belirtilen tarihlerde otomatik sipariş özelliğini aktif edebilir ve müşterilerinizin düzenli olarak aldıkları ürünlere abone olmasını sağlayabilirsiniz.

image

Teslimat Günü ve Saati Belirleme
E-ticaret sitenizde müşterilerinize sepetteki ürünler için uygun teslimat günleri ve saatlerini gösterebilirsiniz. Böylece siparişlerinizi takvime uygun şekilde sorunsuz olarak ulaştırabilirsiniz.

image

Semte Göre Teslimat
Müşterilerinizin siparişlerini teslim almak için gireceği adres bilgilerine göre teslimat alanı, günü ve saatinde güncelleme yapabilirsiniz.

image

Siparişe Poşet Ücreti Ekleme
Sepet aşamasında toplam ödeme tutarına ya da desi ağırlığına göre poşet ücreti belirleyebilir, sipariş tutarına ekleyebilirsiniz.

Gıda sektörü referanslarımız

IdeaSoft altyapısı ile gıda sektöründe hizmet veren mutlu müşterilerimize göz atın.

Gıda sektörü ek bilgiler

E-ticaretin son yıllarda yükselişe geçen sektörlerinden biri gıda sektörüdür. E-ticaret firmalarının yanı sıra fiziksel olarak hizmet veren zincir marketlerin de dijitalleşmesi, sektörü büyüten en önemli detaylardan biridir. Özellikle tüm ihtiyaçlarını online alışveriş ile karşılamak isteyen tüketiciler için bu sektörün önemi büyüktür.

Gıda sektöründe hizmet vermek isteyen e-ticaret girişimcileri ile birlikte sanal pazar yerleri de online ortamda bu sektöre yönelmiştir. Dolayısıyla girişimcilerin, sektör hakkındaki detaylara ve sayısal verilere dikkat etmesi büyük önem taşımaktadır.

E ticaret gıda satışı yapmak için oldukça uygun bir mecra hâline gelmiş durumdadır. Bu alanda hizmet vermek isteyen e-ticaret girişimcilerinin dikkat etmesi gereken detaylardan biri, sağlam ve güvenli altyapıya sahip bir e-ticaret sitesidir. Sitenin aktif bir şekilde çalışması ve yüksek kâr getirebilmesi için sektöre uygun olması gerekir.

Gıda ürünlerinin depolanması ve taşınması da hassasiyet gerektiren bir konudur. Bazı gıda ürünleri yüksek soğuklukta muhafaza edilmelidir. Satışa sunulacak olan ürünlerin türüne göre uygun koşullara sahip depolar kullanılmalıdır. Fiziksel detayların yanında dijital detaylar da dikkatli bir şekilde gözden geçirilmelidir.

Ürünlerin satışı ve pazarlaması, sektöre ve tüketici profillerine uygun bir şekilde yapılmalıdır. Bunun için ise hem sektör trendleri takip edilmeli hem de müşteri kitlesi detaylı bir şekilde analiz edilmelidir. Müşteri analizi kadar rakip analizi de çok önemli bir çalışmadır. Başarılı rakiplerin neyi doğru yaptığı ile başarısız rakiplerin neyi yanlış yaptığı, yol haritası çizme sürecinde dikkate alınması gereken bilgilerdir.

Yaratılan markanın da gıda konusunda güven vermesi ve bilinirliğinin yüksek olması gerekir. Tüketiciler, bilinirliği az olan e-ticaret firmalarına güvenmediği için alışveriş yapmaktan kaçınabilir. Söz konusu gıda ürünleri olunca da bu konudaki hassasiyet artar. Dolayısıyla pazarlama yönetimi sürecinde bir uzmandan destek alınabilir.

Gıda ürünleri yelpazesi oldukça geniştir. Ortalam bir markette bile binlerce gıda ürününe rastlamak mümkündür. Sektörün e-ticaret tarafında bakıldığında ise herhangi bir sınırın olmadığı ve sektördeki hemen her ürünün satışa sunulduğu görülebilmektedir. E-ticaret sitelerinde satışa sunulan başlıca gıda ürünleri ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

  • Temel Gıda
    • Bakliyat mamülleri
    • Makarna
    • Yoğurt
    • Tuz, şeker ve baharat
    • Sıvı yağ ve margarin
    • Konserve gıdalar
    • Soslar
  • Kahvaltılık
    • Süt ve süt ürünleri
    • Peynir
    • Yumurta
    • Zeytin
    • Reçel
    • Helva
    • Sucuk, salam, sosis vb.
    • Diğer kahvaltılık gıdalar
  • Et, Tavuk ve Balık
    • Kırmızı et ve et şarküteri
    • Balık ve deniz ürünleri
    • Piliç ve hindi
  • Sebze ve Meyve
    • Mevsim sebzeleri
    • Yemeklik ambalajlı sebzeler
    • Mevsimlik ve tropikal meyveler
    • Organik sebze ve meyveler
  • Hamur İşleri
    • Un ve irmik
    • Hazır pasta ve kek karışımları
    • Pasta ve kek malzemeleri
    • Yufka, mantı ve erişte
    • Pasta çeşitleri
  • Atıştırmalıklar
    • Bisküvi
    • Çikolata
    • Gofret
    • Kek
    • Cips
    • Şekerleme
    • Kuruyemiş
  • İçecekler
    • Çay
    • Kahve
    • Su
    • Maden suyu
    • Kola ve benzeri gazlı içecekler
    • Meyve suyu ve benzeri gazsız içecekler

Gıda sektöründe e-ticaret sitesi üzerinden hizmet vermek isteyenlerin göz ardı etmemesi gereken en önemli unsur, sayısal verilerdir. Güncel istatistikleri sürekli takip etmek, sektörün ne yöne doğru gittiğini bilmek ve bu detaylara göre hareket etmek, kâr etme ihtimalini de önemli ölçüde artırmaktadır. Bu veriler, kullanıcı davranışları hakkında da önemli bilgiler vermektedir.

T.C. Ticaret Bakanlığı’nın yayınladığı 2020 yılı e-ticaret verileri 12 aylık süreci kapsamakta ve güncel verileri içermektedir. Bir önceki yıla göre sektörün gelişimi de bu veriler üzerinden hesaplanabilir ve bu doğrultuda, geleceğe yönelik adımlar daha kararlı bir şekilde atılabilir.

Söz konusu verilere göre gıda sektörü, bir önceki yıla göre en yüksek artışı gösteren sektördür. Sektörün bir yıllık büyüme oranı %283 olarak hesaplanmıştır. Bunun en önemli sebeplerinden biri, sektörde hizmet veren aktif e-ticaret sitesi sayısının artmış olmasıdır. Sektörün değeri, 2020 yılının sonu itibariyle 5.3 milyar TL’dir.

Siz de hızla büyüyen bu pazarda
vakit kaybetmeden yerinizi alın

E-ticaret çözümlerimiz ile ilgili 0850 532 0 333 numaralı danışma hattımızdan bize ulaşabilir,
toplantı randevusu alarak e-ticaret projeniz ile ilgili görüşme sağlayabilirsiniz.