fbpx

IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

1 Mayıs 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

Ecwid Nedir?

Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni girişimcilerin sıklıkla tercih ettiği bir platform olmuştur. E-ticarete yeni başlayan, kısıtlı bütçesi olan ve yeterli teknik bilgisi olmayan girişimciler için küçük çaplı imkânlar sunmaktadır. 

Hedef kitlesi KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boyutlu İşletmeler) olan firma, 2009 yılında kuruldu. Kendisine “add-on store builder” yani “eklenti mağaza oluşturucu” unvanını vermiş olan Ecwid’in 2021 itibariyle 200 binden fazla satıcısı vardır. 175 ülkede ve 50 farklı dilde hizmet vermektedir.

IdeaSoft ve Ecwid Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ecwid ve IdeaSoft, kullanıcı dostu olma konusunda ortak paydada buluşmuş iki firma olarak kabul edilebilir. Çözüm üretme konusunda başarılı olan bu iki firma arasında, e-ticaret firmanızın geleceğini önemli ölçüde etkileyecek farklar da mevcuttur. Yeni kurulma aşamasındaki sıfır bütçeli e-ticaret sitelerine avantaj sağlayan Ecwid ile sektöre adım atabilirsiniz fakat daha büyük hedefler için IdeaSoft daha ideal bir çözüm olabilir.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Paket içeriği karşılaştırmasında Ecwid, sunduğu ücretsiz paket sayesinde IdeaSoft’tan farklılaşmaktadır. Ücretsiz paket ömür boyu ücretsiz bir şekilde kullanılabilir. Fakat elbette pek çok özellikten yoksundur. 

Örneğin Ecwid’in ücretsiz paketinde aynı anda sadece 10 adet ürünü satışa sunabilirsiniz. Facebook ve Instagram mağazası oluşturamazsınız. Teknik destek alma şansınız bulunmaz. Hediye çeki, indirim kuponu gibi özelliklere sahip olamazsınız. Bununla birlikte hazır temalar ile site oluşturabilir ya da mevcut sitenizi bir eklenti ile e-ticaret sitesine dönüştürebilirsiniz. 

Firmanın sunduğu diğer paketler 100 ürünlü Venture, 2500 ürünlü Business ve ürün sınırı olmayan Unlimited şeklindedir. Paketlerin tamamında birden fazla sitede satış yapabilme özelliği vardır. Bu özellik sayesinde “eklenti mağaza”nızı farklı hosting firmalarından aldığınız sitelere ekleyebilirsiniz.

Ecwid’in ücretli paketleri ile e-ticarete başlamak istediğinizde ise ücretsiz pakette bulunmayan pek çok özelliğe erişebilirsiniz. Ancak aylık ödemelerinizin toplamı IdeaSoft’un paketleri ile kıyaslandığında Türk lirası bazında çok daha maliyetlidir. 

IdeaSoft, daha profesyonel paketler ile işletmenizi ileriye taşıyacak çözümler sunar. Paketler “Akıllı E-ticaret” ve “Plus E-ticaret” şeklinde iki gruba ayrılmış durumda. Akıllı E-ticaret grubu Lite, Pro, Entegre, Enterprise ve Platinium paketlerinden oluşur. Plus E-ticaret grubunda ise Advance, Connect ve Universe paketleri vardır. Ücretsiz deneme sürümü ise 15 gün ile sınırlıdır. Hiç bütçesi bulunmayan girişimler için bu paketler bütçeyi zorlayabilir. Fakat bütçe esnediğinde işletmenizi büyük bir hızla büyütecek özelliklere sahip olabilirsiniz.

Bu paketler ile arama motoru optimizasyonundan (SEO) toplu mail gönderimine, kargo yönetiminden sosyal medya pazarlamasına, bayi altyapısından pazaryeri entegrasyonlarına kadar onlarca hizmetten faydalanabilirsiniz. Söz konusu hizmetler üst düzey bir e-ticaret sitesine sahip olmak ve marka değerini artırabilmek için gereklidir. 

SEO Uyumluluk

Ecwid tam anlamıyla anahtar teslim e-ticaret sitesi sunan bir firma değildir. Dolayısıyla işin SEO kısmında ayarları sizin yapmanız gerekmektedir. Çünkü firmanın asıl amacı, kendi web sitenizde e-ticaret yapmanızı sağlamak. Bunun için alışveriş sepeti, satın al butonu, ödeme altyapısı gibi hizmetleri eklenti gibi sitenize eklemenize imkân tanır. Web siteniz yoksa yapmanıza da izin veriyor fakat her halükârda SEO sizin sorumluluğunuzda.

Bu konuda Ecwid’in fayda sağlayan özelliği, reklam yapmanıza olanak tanıyan araçlarıdır. Facebook ve Google Alışveriş reklamlarınızı site üzerindeki panelden oluşturup aynı yerden yönetebilirsiniz. SEO ile ön plana çıkamadığınız durumlarda reklamlarla öne çıkabilirsiniz. Fakat reklamların uzun vadede SEO kadar etkili olmadığını da unutmamalısınız.

IdeaSoft, SEO konusunda güncel ve etkili hizmetler sunar. Arama motoru güncellemelerini yakından takip eden firma, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayan tüm özellikleri size sağlar. IdeaSoft altyapısı SEO ile doğrudan uyumlu olduğu için, bu altyapıda yer alan bir siteye sahip olursanız URL tanımlama, sayfa yüklenme hızı, mobil uyumlu sayfa gibi optimizasyonu doğrudan etkileyen konularda bir adım önde olursunuz. 

Firmanın arama motoru optimizasyonu çözümleri ile hem kendi sitenizi hem de rakiplerinizi analiz edebilirsiniz. Hizmetler arasında sitenizin arama motoru algoritmalarına yeteri kadar uyumlu olmayan sayfalarını tespit edebileceğiniz bir analiz modülü mevcuttur. Bunun yanında belirli paketlerde rakip firma SEO analizi vardır. Seçeceğiniz firmaları IdeaSoft ekibi analiz eder ve size rapor gönderir. 

Modüller ve Ek Hizmetleri

Ecwid’in öne çıkan ek hizmetlerine Instant Site ve ShopApp örnek gösterilebilir. Instant Site (Anında Site), hemen satış yapmaya başlamak isteyen kullanıcılar için hazırlanmış, özelleştirilebilir ve tek sayfalık bir sitedir. Kendinize ait bir siteniz yoksa, bu araçtan ücretsiz bir şekilde yararlanarak küçük çaplı bir mağaza açabilirsiniz. 

ShopApp ise site üzerinde hazırladığınız mağazanızı mobil uygulamaya dönüştüren bir hizmet. Bu araç sayesinde müşterileriniz online mağazanızı, bir uygulama olarak doğrudan akıllı telefonlarına indirebilirler. Hem iOS hem de Android işletim sistemini destekliyor olması da önemli bir avantaj.

Bunlarla birlikte Instagram gönderileri üzerinden satış yapmayı sağlayan aracı da bulunmaktadır. Ayrıca bloglara yerleştirilen ürünler için “Satın Al” buton eklentisi de sık kullanılan bir aracıdır.

IdeaSoft’un ek hizmetleri arasında ilk fark edilen araç hiç şüphesiz OtoPilot akıllı reklam otomasyonudur. Çünkü eşi olmayan bir uygulama ve her e-ticaret girişimcisinin ihtiyaç duyabileceği bir otomasyon. Google Ads üzerinden alışveriş reklamlarını hem kolay hem de verimli bir şekilde yapmanıza olanak tanır. Merchant Center ile entegre olduğu için ürün bilgileriniz otomatik olarak aktarılır. Optimize edilmiş reklamlar hazırlar ve alışveriş reklamlarından gelir elde etmenizi sağlar. 

Bunun yanında IdeaExpot e-ihracat modülü ile dünyaya açılabilir, XML tedarikçi modülü ile ürünlerinizi içe ya da dışa aktarabilir, ürün karşılaştırma modülü ile de müşterilerinizin daha keyifli bir alışveriş deneyimi yaşamasını sağlayabilirsiniz. 

Fiyat Karşılaştırması

Ecwid’in ücretsiz plan sunması, fiyat karşılaştırmasında firmayı öne geçiren bir detay. Eğer küçük çaplı bir online mağaza girişiminiz için yeterli olacaksa, ömür boyu ücretsiz kullanabileceğiniz bir hizmet alabilirsiniz. Ücretli paketler konusunda da ekonomik fiyatlara sahip aslında. Ama dolar üzerinden ödeme almasından dolayı, Türkiye merkezli bir girişim için pek uygun sayılmaz. 

Bunun yanında paket içeriği konusunda IdeaSoft daha zengin seçenekler sunduğu için bütçeyi biraz genişletip çok daha fazla hizmet kullanma imkânınız var. IdeaSoft’un fiyat konusunda bir diğer avantajı da paket sayısının çok olması. Bu sayede ihtiyacınız olmayan hizmetlerin dışarıda kalacağı bir paket alarak bütçenizi daha verimli değerlendirebilirsiniz. 

Kolay Kullanılabilirlik

Ecwid, dünyanın en pratik platformlarından biri olarak kabul edilmektedir. Bunun sebebi, tamamen kompakt bir yapıda olmasıdır. Bir e-ticaret sitesinin ihtiyaç duyabileceği temel araçları bir paket halinde sunması, kullanıcıların işini kolaylaştırmaktadır. Öncelikle ilk üyelik kolaydır çünkü ücretli paketler seçilmediği sürece kredi kartı, ödeme ve faturalandırma bilgileri istemez. 

Merkezileştirilmiş envanter,sipariş yönetimi, fiyatlama gibi işlemler tek bir panelden yönetilebilecek şekilde dizayn edilmiş durumda. Yaygın kullanılan ödeme ve kargo yöntemlerinin altyapıları otomatik olarak gelir. Ayrıca mobil uygulaması oldukça gelişmiş özelliklere sahiptir ve tüm işlemleri yönetebilmeye yarayan fonksiyonları vardır. 

IdeaSoft ise anahtar teslim e-ticaret sitesi hizmeti ile kullanıcı üzerindeki pek çok yükü ortadan kaldırmaktadır. Bir paket satın aldığınız andan itibaren 24 saat içerisinde e-ticaret altyapınız hazırlanıp teslim edilir. Alan adı, hosting, e-mail, güvenlik, yedekleme, ödeme altyapıları ve tüm yazılım özellikleri e-ticaret paketleri ile birlikte gelir ve siz sadece ürünleriniz ekleyerek satışa başlarsınız. Bu süreçte kullanacağınız yönetici paneli de kullanıcı dostu özelliklere sahiptir. Ürünlerinizin bilgilerini hızlıca girip satışa sunabilirsiniz. 

Temalar ve Özelleştirme

Ecwid’in basitleştirme ve kolaylaştırma politikasının tema ve özelleştirme konusunda dezavantaj yarattığını söyleyebiliriz. Aslında kodlama bilgisi gerektirmemesi önemli bir avantaj fakat yaklaşık 75 adet teması mevcut. Özelleştirilebilir olsa da standart araçlara sahip olduğu için çok da özgün bir site yaratmak mümkün olmayabilir. Bunun yerine farklı bir firmadan özel tasarım hizmeti alıp Ecwid’i oraya entegre edebilirsiniz. Ama bu yöntemin ekstra maliyet gerektirdiğini de unutmamalısınız.

IdeaSoft ise 200’den fazla responsive ve adaptive tasarımı yönetim paneliniz üzerinde size ücretsiz sunar. Bunların arasından istediğinizi seçip hızlıca sitenizi hazırlayabilirsiniz. Eğer özel bir tasarım istiyorsanız, IdeaKonsept hizmetinden faydalanabilirsiniz. IdeaKonsept, firmanın 30+ kişilik tasarım ekibinin yönettiği bir tasarım hizmetidir. Hazır temaları özelleştirilme, kendinize özel yeni bir tasarım ya da mevcut tasarımın IdeaSoft altyapısına entegresi gibi hizmetler talep edebilirsiniz. 

Teknik Destek

Ecwid’in oldukça gelişmiş bir teknik destek ağı vardır. Ayrıca hızlı geri dönüş yapmaları ile bilinirler. Hafta içi açılan destek taleplerini ve gönderilen mailleri 24 saat içinde cevapladıkları için sorunlarınızı hızlıca çözebilirsiniz. Ayrıca aktif bir forum sayfası da mevcut. Buradan da sorularınızı iletip destek alabilirsiniz. Fakat tüm bu hizmetlerden faydalanmak için yabancı dile ihtiyacınız vardır. Ecwid’in tüm uygulamalarını ve araçlarını Türkçe dil desteğiyle kullanabilirsiniz. Ama destek bölümünde Türkçe hizmet alabilme şansınız yok.

IdeaSoft, teknik destek konusunda kullanıcı deneyimi en iyi durumda olan platformlardan biridir. 7/24 ulaşılabilen canlı destek hizmeti ile sorunlarınızı anlık olarak çözebilirsiniz. Site üzerindeki yardım makalelerini ve SSS sayfasını okuyabilir, videolu konu anlatımlarını izleyebilir ve sorunlarınızı destek almadan da çözebilirsiniz. Bununla birlikte periyodik olarak devam eden IdeaAkademi eğitimleri sayesinde sitenizi ve e-ticaret kariyerinizi profesyonel bir şekilde yönetebilmenizi sağlayacak bilgiler edinebilirsiniz. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan