IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

1 Mayıs 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

Ecwid Nedir?

Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni girişimcilerin sıklıkla tercih ettiği bir platform olmuştur. E-ticarete yeni başlayan, kısıtlı bütçesi olan ve yeterli teknik bilgisi olmayan girişimciler için küçük çaplı imkânlar sunmaktadır. 

Hedef kitlesi KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boyutlu İşletmeler) olan firma, 2009 yılında kuruldu. Kendisine “add-on store builder” yani “eklenti mağaza oluşturucu” unvanını vermiş olan Ecwid’in 2021 itibariyle 200 binden fazla satıcısı vardır. 175 ülkede ve 50 farklı dilde hizmet vermektedir.

IdeaSoft ve Ecwid Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ecwid ve IdeaSoft, kullanıcı dostu olma konusunda ortak paydada buluşmuş iki firma olarak kabul edilebilir. Çözüm üretme konusunda başarılı olan bu iki firma arasında, e-ticaret firmanızın geleceğini önemli ölçüde etkileyecek farklar da mevcuttur. Yeni kurulma aşamasındaki sıfır bütçeli e-ticaret sitelerine avantaj sağlayan Ecwid ile sektöre adım atabilirsiniz fakat daha büyük hedefler için IdeaSoft daha ideal bir çözüm olabilir.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Paket içeriği karşılaştırmasında Ecwid, sunduğu ücretsiz paket sayesinde IdeaSoft’tan farklılaşmaktadır. Ücretsiz paket ömür boyu ücretsiz bir şekilde kullanılabilir. Fakat elbette pek çok özellikten yoksundur. 

Örneğin Ecwid’in ücretsiz paketinde aynı anda sadece 10 adet ürünü satışa sunabilirsiniz. Facebook ve Instagram mağazası oluşturamazsınız. Teknik destek alma şansınız bulunmaz. Hediye çeki, indirim kuponu gibi özelliklere sahip olamazsınız. Bununla birlikte hazır temalar ile site oluşturabilir ya da mevcut sitenizi bir eklenti ile e-ticaret sitesine dönüştürebilirsiniz. 

Firmanın sunduğu diğer paketler 100 ürünlü Venture, 2500 ürünlü Business ve ürün sınırı olmayan Unlimited şeklindedir. Paketlerin tamamında birden fazla sitede satış yapabilme özelliği vardır. Bu özellik sayesinde “eklenti mağaza”nızı farklı hosting firmalarından aldığınız sitelere ekleyebilirsiniz.

Ecwid’in ücretli paketleri ile e-ticarete başlamak istediğinizde ise ücretsiz pakette bulunmayan pek çok özelliğe erişebilirsiniz. Ancak aylık ödemelerinizin toplamı IdeaSoft’un paketleri ile kıyaslandığında Türk lirası bazında çok daha maliyetlidir. 

IdeaSoft, daha profesyonel paketler ile işletmenizi ileriye taşıyacak çözümler sunar. Paketler “Akıllı E-ticaret” ve “Plus E-ticaret” şeklinde iki gruba ayrılmış durumda. Akıllı E-ticaret grubu Lite, Pro, Entegre, Enterprise ve Platinium paketlerinden oluşur. Plus E-ticaret grubunda ise Advance, Connect ve Universe paketleri vardır. Ücretsiz deneme sürümü ise 15 gün ile sınırlıdır. Hiç bütçesi bulunmayan girişimler için bu paketler bütçeyi zorlayabilir. Fakat bütçe esnediğinde işletmenizi büyük bir hızla büyütecek özelliklere sahip olabilirsiniz.

Bu paketler ile arama motoru optimizasyonundan (SEO) toplu mail gönderimine, kargo yönetiminden sosyal medya pazarlamasına, bayi altyapısından pazaryeri entegrasyonlarına kadar onlarca hizmetten faydalanabilirsiniz. Söz konusu hizmetler üst düzey bir e-ticaret sitesine sahip olmak ve marka değerini artırabilmek için gereklidir. 

SEO Uyumluluk

Ecwid tam anlamıyla anahtar teslim e-ticaret sitesi sunan bir firma değildir. Dolayısıyla işin SEO kısmında ayarları sizin yapmanız gerekmektedir. Çünkü firmanın asıl amacı, kendi web sitenizde e-ticaret yapmanızı sağlamak. Bunun için alışveriş sepeti, satın al butonu, ödeme altyapısı gibi hizmetleri eklenti gibi sitenize eklemenize imkân tanır. Web siteniz yoksa yapmanıza da izin veriyor fakat her halükârda SEO sizin sorumluluğunuzda.

Bu konuda Ecwid’in fayda sağlayan özelliği, reklam yapmanıza olanak tanıyan araçlarıdır. Facebook ve Google Alışveriş reklamlarınızı site üzerindeki panelden oluşturup aynı yerden yönetebilirsiniz. SEO ile ön plana çıkamadığınız durumlarda reklamlarla öne çıkabilirsiniz. Fakat reklamların uzun vadede SEO kadar etkili olmadığını da unutmamalısınız.

IdeaSoft, SEO konusunda güncel ve etkili hizmetler sunar. Arama motoru güncellemelerini yakından takip eden firma, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayan tüm özellikleri size sağlar. IdeaSoft altyapısı SEO ile doğrudan uyumlu olduğu için, bu altyapıda yer alan bir siteye sahip olursanız URL tanımlama, sayfa yüklenme hızı, mobil uyumlu sayfa gibi optimizasyonu doğrudan etkileyen konularda bir adım önde olursunuz. 

Firmanın arama motoru optimizasyonu çözümleri ile hem kendi sitenizi hem de rakiplerinizi analiz edebilirsiniz. Hizmetler arasında sitenizin arama motoru algoritmalarına yeteri kadar uyumlu olmayan sayfalarını tespit edebileceğiniz bir analiz modülü mevcuttur. Bunun yanında belirli paketlerde rakip firma SEO analizi vardır. Seçeceğiniz firmaları IdeaSoft ekibi analiz eder ve size rapor gönderir. 

Modüller ve Ek Hizmetleri

Ecwid’in öne çıkan ek hizmetlerine Instant Site ve ShopApp örnek gösterilebilir. Instant Site (Anında Site), hemen satış yapmaya başlamak isteyen kullanıcılar için hazırlanmış, özelleştirilebilir ve tek sayfalık bir sitedir. Kendinize ait bir siteniz yoksa, bu araçtan ücretsiz bir şekilde yararlanarak küçük çaplı bir mağaza açabilirsiniz. 

ShopApp ise site üzerinde hazırladığınız mağazanızı mobil uygulamaya dönüştüren bir hizmet. Bu araç sayesinde müşterileriniz online mağazanızı, bir uygulama olarak doğrudan akıllı telefonlarına indirebilirler. Hem iOS hem de Android işletim sistemini destekliyor olması da önemli bir avantaj.

Bunlarla birlikte Instagram gönderileri üzerinden satış yapmayı sağlayan aracı da bulunmaktadır. Ayrıca bloglara yerleştirilen ürünler için “Satın Al” buton eklentisi de sık kullanılan bir aracıdır.

IdeaSoft’un ek hizmetleri arasında ilk fark edilen araç hiç şüphesiz OtoPilot akıllı reklam otomasyonudur. Çünkü eşi olmayan bir uygulama ve her e-ticaret girişimcisinin ihtiyaç duyabileceği bir otomasyon. Google Ads üzerinden alışveriş reklamlarını hem kolay hem de verimli bir şekilde yapmanıza olanak tanır. Merchant Center ile entegre olduğu için ürün bilgileriniz otomatik olarak aktarılır. Optimize edilmiş reklamlar hazırlar ve alışveriş reklamlarından gelir elde etmenizi sağlar. 

Bunun yanında IdeaExpot e-ihracat modülü ile dünyaya açılabilir, XML tedarikçi modülü ile ürünlerinizi içe ya da dışa aktarabilir, ürün karşılaştırma modülü ile de müşterilerinizin daha keyifli bir alışveriş deneyimi yaşamasını sağlayabilirsiniz. 

Fiyat Karşılaştırması

Ecwid’in ücretsiz plan sunması, fiyat karşılaştırmasında firmayı öne geçiren bir detay. Eğer küçük çaplı bir online mağaza girişiminiz için yeterli olacaksa, ömür boyu ücretsiz kullanabileceğiniz bir hizmet alabilirsiniz. Ücretli paketler konusunda da ekonomik fiyatlara sahip aslında. Ama dolar üzerinden ödeme almasından dolayı, Türkiye merkezli bir girişim için pek uygun sayılmaz. 

Bunun yanında paket içeriği konusunda IdeaSoft daha zengin seçenekler sunduğu için bütçeyi biraz genişletip çok daha fazla hizmet kullanma imkânınız var. IdeaSoft’un fiyat konusunda bir diğer avantajı da paket sayısının çok olması. Bu sayede ihtiyacınız olmayan hizmetlerin dışarıda kalacağı bir paket alarak bütçenizi daha verimli değerlendirebilirsiniz. 

Kolay Kullanılabilirlik

Ecwid, dünyanın en pratik platformlarından biri olarak kabul edilmektedir. Bunun sebebi, tamamen kompakt bir yapıda olmasıdır. Bir e-ticaret sitesinin ihtiyaç duyabileceği temel araçları bir paket halinde sunması, kullanıcıların işini kolaylaştırmaktadır. Öncelikle ilk üyelik kolaydır çünkü ücretli paketler seçilmediği sürece kredi kartı, ödeme ve faturalandırma bilgileri istemez. 

Merkezileştirilmiş envanter,sipariş yönetimi, fiyatlama gibi işlemler tek bir panelden yönetilebilecek şekilde dizayn edilmiş durumda. Yaygın kullanılan ödeme ve kargo yöntemlerinin altyapıları otomatik olarak gelir. Ayrıca mobil uygulaması oldukça gelişmiş özelliklere sahiptir ve tüm işlemleri yönetebilmeye yarayan fonksiyonları vardır. 

IdeaSoft ise anahtar teslim e-ticaret sitesi hizmeti ile kullanıcı üzerindeki pek çok yükü ortadan kaldırmaktadır. Bir paket satın aldığınız andan itibaren 24 saat içerisinde e-ticaret altyapınız hazırlanıp teslim edilir. Alan adı, hosting, e-mail, güvenlik, yedekleme, ödeme altyapıları ve tüm yazılım özellikleri e-ticaret paketleri ile birlikte gelir ve siz sadece ürünleriniz ekleyerek satışa başlarsınız. Bu süreçte kullanacağınız yönetici paneli de kullanıcı dostu özelliklere sahiptir. Ürünlerinizin bilgilerini hızlıca girip satışa sunabilirsiniz. 

Temalar ve Özelleştirme

Ecwid’in basitleştirme ve kolaylaştırma politikasının tema ve özelleştirme konusunda dezavantaj yarattığını söyleyebiliriz. Aslında kodlama bilgisi gerektirmemesi önemli bir avantaj fakat yaklaşık 75 adet teması mevcut. Özelleştirilebilir olsa da standart araçlara sahip olduğu için çok da özgün bir site yaratmak mümkün olmayabilir. Bunun yerine farklı bir firmadan özel tasarım hizmeti alıp Ecwid’i oraya entegre edebilirsiniz. Ama bu yöntemin ekstra maliyet gerektirdiğini de unutmamalısınız.

IdeaSoft ise 200’den fazla responsive ve adaptive tasarımı yönetim paneliniz üzerinde size ücretsiz sunar. Bunların arasından istediğinizi seçip hızlıca sitenizi hazırlayabilirsiniz. Eğer özel bir tasarım istiyorsanız, IdeaKonsept hizmetinden faydalanabilirsiniz. IdeaKonsept, firmanın 30+ kişilik tasarım ekibinin yönettiği bir tasarım hizmetidir. Hazır temaları özelleştirilme, kendinize özel yeni bir tasarım ya da mevcut tasarımın IdeaSoft altyapısına entegresi gibi hizmetler talep edebilirsiniz. 

Teknik Destek

Ecwid’in oldukça gelişmiş bir teknik destek ağı vardır. Ayrıca hızlı geri dönüş yapmaları ile bilinirler. Hafta içi açılan destek taleplerini ve gönderilen mailleri 24 saat içinde cevapladıkları için sorunlarınızı hızlıca çözebilirsiniz. Ayrıca aktif bir forum sayfası da mevcut. Buradan da sorularınızı iletip destek alabilirsiniz. Fakat tüm bu hizmetlerden faydalanmak için yabancı dile ihtiyacınız vardır. Ecwid’in tüm uygulamalarını ve araçlarını Türkçe dil desteğiyle kullanabilirsiniz. Ama destek bölümünde Türkçe hizmet alabilme şansınız yok.

IdeaSoft, teknik destek konusunda kullanıcı deneyimi en iyi durumda olan platformlardan biridir. 7/24 ulaşılabilen canlı destek hizmeti ile sorunlarınızı anlık olarak çözebilirsiniz. Site üzerindeki yardım makalelerini ve SSS sayfasını okuyabilir, videolu konu anlatımlarını izleyebilir ve sorunlarınızı destek almadan da çözebilirsiniz. Bununla birlikte periyodik olarak devam eden IdeaAkademi eğitimleri sayesinde sitenizi ve e-ticaret kariyerinizi profesyonel bir şekilde yönetebilmenizi sağlayacak bilgiler edinebilirsiniz. 

IdeaSoft

Ecwid

SEO Uyumluluk
Tema Özelleştirme
Kolay Kurulum
Teknik Destek
Ücretsiz Temalar
Kolay Sipariş Yönetimi
Kolay Ürün Yönetimi
E-mail Otomasyonu
İndirimli Kargo Anlaşmaları
Fatura Modülü
Search Console Kurulumu
Google Analytics Kurulumu
Pazaryeri Entegrasyonu
E-posta Adresi Oluşturma
Domain Satın Alma
Hosting Hizmeti
Mobil Optimizasyon
API Seçenekleri
Sanal Pos Entegrasyonu
Ürün Sayısı Sınırlandırması Sınırsız Ürün Ekleme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin