IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

1 Mayıs 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması

Ecwid Nedir?

Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni girişimcilerin sıklıkla tercih ettiği bir platform olmuştur. E-ticarete yeni başlayan, kısıtlı bütçesi olan ve yeterli teknik bilgisi olmayan girişimciler için küçük çaplı imkânlar sunmaktadır. 

Hedef kitlesi KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boyutlu İşletmeler) olan firma, 2009 yılında kuruldu. Kendisine “add-on store builder” yani “eklenti mağaza oluşturucu” unvanını vermiş olan Ecwid’in 2021 itibariyle 200 binden fazla satıcısı vardır. 175 ülkede ve 50 farklı dilde hizmet vermektedir.

IdeaSoft ve Ecwid Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ecwid ve IdeaSoft, kullanıcı dostu olma konusunda ortak paydada buluşmuş iki firma olarak kabul edilebilir. Çözüm üretme konusunda başarılı olan bu iki firma arasında, e-ticaret firmanızın geleceğini önemli ölçüde etkileyecek farklar da mevcuttur. Yeni kurulma aşamasındaki sıfır bütçeli e-ticaret sitelerine avantaj sağlayan Ecwid ile sektöre adım atabilirsiniz fakat daha büyük hedefler için IdeaSoft daha ideal bir çözüm olabilir.

Paket İçeriği Karşılaştırması

Paket içeriği karşılaştırmasında Ecwid, sunduğu ücretsiz paket sayesinde IdeaSoft’tan farklılaşmaktadır. Ücretsiz paket ömür boyu ücretsiz bir şekilde kullanılabilir. Fakat elbette pek çok özellikten yoksundur. 

Örneğin Ecwid’in ücretsiz paketinde aynı anda sadece 10 adet ürünü satışa sunabilirsiniz. Facebook ve Instagram mağazası oluşturamazsınız. Teknik destek alma şansınız bulunmaz. Hediye çeki, indirim kuponu gibi özelliklere sahip olamazsınız. Bununla birlikte hazır temalar ile site oluşturabilir ya da mevcut sitenizi bir eklenti ile e-ticaret sitesine dönüştürebilirsiniz. 

Firmanın sunduğu diğer paketler 100 ürünlü Venture, 2500 ürünlü Business ve ürün sınırı olmayan Unlimited şeklindedir. Paketlerin tamamında birden fazla sitede satış yapabilme özelliği vardır. Bu özellik sayesinde “eklenti mağaza”nızı farklı hosting firmalarından aldığınız sitelere ekleyebilirsiniz.

Ecwid’in ücretli paketleri ile e-ticarete başlamak istediğinizde ise ücretsiz pakette bulunmayan pek çok özelliğe erişebilirsiniz. Ancak aylık ödemelerinizin toplamı IdeaSoft’un paketleri ile kıyaslandığında Türk lirası bazında çok daha maliyetlidir. 

IdeaSoft, daha profesyonel paketler ile işletmenizi ileriye taşıyacak çözümler sunar. Paketler “Akıllı E-ticaret” ve “Plus E-ticaret” şeklinde iki gruba ayrılmış durumda. Akıllı E-ticaret grubu Lite, Pro, Entegre, Enterprise ve Platinium paketlerinden oluşur. Plus E-ticaret grubunda ise Advance, Connect ve Universe paketleri vardır. Ücretsiz deneme sürümü ise 15 gün ile sınırlıdır. Hiç bütçesi bulunmayan girişimler için bu paketler bütçeyi zorlayabilir. Fakat bütçe esnediğinde işletmenizi büyük bir hızla büyütecek özelliklere sahip olabilirsiniz.

Bu paketler ile arama motoru optimizasyonundan (SEO) toplu mail gönderimine, kargo yönetiminden sosyal medya pazarlamasına, bayi altyapısından pazaryeri entegrasyonlarına kadar onlarca hizmetten faydalanabilirsiniz. Söz konusu hizmetler üst düzey bir e-ticaret sitesine sahip olmak ve marka değerini artırabilmek için gereklidir. 

SEO Uyumluluk

Ecwid tam anlamıyla anahtar teslim e-ticaret sitesi sunan bir firma değildir. Dolayısıyla işin SEO kısmında ayarları sizin yapmanız gerekmektedir. Çünkü firmanın asıl amacı, kendi web sitenizde e-ticaret yapmanızı sağlamak. Bunun için alışveriş sepeti, satın al butonu, ödeme altyapısı gibi hizmetleri eklenti gibi sitenize eklemenize imkân tanır. Web siteniz yoksa yapmanıza da izin veriyor fakat her halükârda SEO sizin sorumluluğunuzda.

Bu konuda Ecwid’in fayda sağlayan özelliği, reklam yapmanıza olanak tanıyan araçlarıdır. Facebook ve Google Alışveriş reklamlarınızı site üzerindeki panelden oluşturup aynı yerden yönetebilirsiniz. SEO ile ön plana çıkamadığınız durumlarda reklamlarla öne çıkabilirsiniz. Fakat reklamların uzun vadede SEO kadar etkili olmadığını da unutmamalısınız.

IdeaSoft, SEO konusunda güncel ve etkili hizmetler sunar. Arama motoru güncellemelerini yakından takip eden firma, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayan tüm özellikleri size sağlar. IdeaSoft altyapısı SEO ile doğrudan uyumlu olduğu için, bu altyapıda yer alan bir siteye sahip olursanız URL tanımlama, sayfa yüklenme hızı, mobil uyumlu sayfa gibi optimizasyonu doğrudan etkileyen konularda bir adım önde olursunuz. 

Firmanın arama motoru optimizasyonu çözümleri ile hem kendi sitenizi hem de rakiplerinizi analiz edebilirsiniz. Hizmetler arasında sitenizin arama motoru algoritmalarına yeteri kadar uyumlu olmayan sayfalarını tespit edebileceğiniz bir analiz modülü mevcuttur. Bunun yanında belirli paketlerde rakip firma SEO analizi vardır. Seçeceğiniz firmaları IdeaSoft ekibi analiz eder ve size rapor gönderir. 

Modüller ve Ek Hizmetleri

Ecwid’in öne çıkan ek hizmetlerine Instant Site ve ShopApp örnek gösterilebilir. Instant Site (Anında Site), hemen satış yapmaya başlamak isteyen kullanıcılar için hazırlanmış, özelleştirilebilir ve tek sayfalık bir sitedir. Kendinize ait bir siteniz yoksa, bu araçtan ücretsiz bir şekilde yararlanarak küçük çaplı bir mağaza açabilirsiniz. 

ShopApp ise site üzerinde hazırladığınız mağazanızı mobil uygulamaya dönüştüren bir hizmet. Bu araç sayesinde müşterileriniz online mağazanızı, bir uygulama olarak doğrudan akıllı telefonlarına indirebilirler. Hem iOS hem de Android işletim sistemini destekliyor olması da önemli bir avantaj.

Bunlarla birlikte Instagram gönderileri üzerinden satış yapmayı sağlayan aracı da bulunmaktadır. Ayrıca bloglara yerleştirilen ürünler için “Satın Al” buton eklentisi de sık kullanılan bir aracıdır.

IdeaSoft’un ek hizmetleri arasında ilk fark edilen araç hiç şüphesiz OtoPilot akıllı reklam otomasyonudur. Çünkü eşi olmayan bir uygulama ve her e-ticaret girişimcisinin ihtiyaç duyabileceği bir otomasyon. Google Ads üzerinden alışveriş reklamlarını hem kolay hem de verimli bir şekilde yapmanıza olanak tanır. Merchant Center ile entegre olduğu için ürün bilgileriniz otomatik olarak aktarılır. Optimize edilmiş reklamlar hazırlar ve alışveriş reklamlarından gelir elde etmenizi sağlar. 

Bunun yanında IdeaExpot e-ihracat modülü ile dünyaya açılabilir, XML tedarikçi modülü ile ürünlerinizi içe ya da dışa aktarabilir, ürün karşılaştırma modülü ile de müşterilerinizin daha keyifli bir alışveriş deneyimi yaşamasını sağlayabilirsiniz. 

Fiyat Karşılaştırması

Ecwid’in ücretsiz plan sunması, fiyat karşılaştırmasında firmayı öne geçiren bir detay. Eğer küçük çaplı bir online mağaza girişiminiz için yeterli olacaksa, ömür boyu ücretsiz kullanabileceğiniz bir hizmet alabilirsiniz. Ücretli paketler konusunda da ekonomik fiyatlara sahip aslında. Ama dolar üzerinden ödeme almasından dolayı, Türkiye merkezli bir girişim için pek uygun sayılmaz. 

Bunun yanında paket içeriği konusunda IdeaSoft daha zengin seçenekler sunduğu için bütçeyi biraz genişletip çok daha fazla hizmet kullanma imkânınız var. IdeaSoft’un fiyat konusunda bir diğer avantajı da paket sayısının çok olması. Bu sayede ihtiyacınız olmayan hizmetlerin dışarıda kalacağı bir paket alarak bütçenizi daha verimli değerlendirebilirsiniz. 

Kolay Kullanılabilirlik

Ecwid, dünyanın en pratik platformlarından biri olarak kabul edilmektedir. Bunun sebebi, tamamen kompakt bir yapıda olmasıdır. Bir e-ticaret sitesinin ihtiyaç duyabileceği temel araçları bir paket halinde sunması, kullanıcıların işini kolaylaştırmaktadır. Öncelikle ilk üyelik kolaydır çünkü ücretli paketler seçilmediği sürece kredi kartı, ödeme ve faturalandırma bilgileri istemez. 

Merkezileştirilmiş envanter,sipariş yönetimi, fiyatlama gibi işlemler tek bir panelden yönetilebilecek şekilde dizayn edilmiş durumda. Yaygın kullanılan ödeme ve kargo yöntemlerinin altyapıları otomatik olarak gelir. Ayrıca mobil uygulaması oldukça gelişmiş özelliklere sahiptir ve tüm işlemleri yönetebilmeye yarayan fonksiyonları vardır. 

IdeaSoft ise anahtar teslim e-ticaret sitesi hizmeti ile kullanıcı üzerindeki pek çok yükü ortadan kaldırmaktadır. Bir paket satın aldığınız andan itibaren 24 saat içerisinde e-ticaret altyapınız hazırlanıp teslim edilir. Alan adı, hosting, e-mail, güvenlik, yedekleme, ödeme altyapıları ve tüm yazılım özellikleri e-ticaret paketleri ile birlikte gelir ve siz sadece ürünleriniz ekleyerek satışa başlarsınız. Bu süreçte kullanacağınız yönetici paneli de kullanıcı dostu özelliklere sahiptir. Ürünlerinizin bilgilerini hızlıca girip satışa sunabilirsiniz. 

Temalar ve Özelleştirme

Ecwid’in basitleştirme ve kolaylaştırma politikasının tema ve özelleştirme konusunda dezavantaj yarattığını söyleyebiliriz. Aslında kodlama bilgisi gerektirmemesi önemli bir avantaj fakat yaklaşık 75 adet teması mevcut. Özelleştirilebilir olsa da standart araçlara sahip olduğu için çok da özgün bir site yaratmak mümkün olmayabilir. Bunun yerine farklı bir firmadan özel tasarım hizmeti alıp Ecwid’i oraya entegre edebilirsiniz. Ama bu yöntemin ekstra maliyet gerektirdiğini de unutmamalısınız.

IdeaSoft ise 200’den fazla responsive ve adaptive tasarımı yönetim paneliniz üzerinde size ücretsiz sunar. Bunların arasından istediğinizi seçip hızlıca sitenizi hazırlayabilirsiniz. Eğer özel bir tasarım istiyorsanız, IdeaKonsept hizmetinden faydalanabilirsiniz. IdeaKonsept, firmanın 30+ kişilik tasarım ekibinin yönettiği bir tasarım hizmetidir. Hazır temaları özelleştirilme, kendinize özel yeni bir tasarım ya da mevcut tasarımın IdeaSoft altyapısına entegresi gibi hizmetler talep edebilirsiniz. 

Teknik Destek

Ecwid’in oldukça gelişmiş bir teknik destek ağı vardır. Ayrıca hızlı geri dönüş yapmaları ile bilinirler. Hafta içi açılan destek taleplerini ve gönderilen mailleri 24 saat içinde cevapladıkları için sorunlarınızı hızlıca çözebilirsiniz. Ayrıca aktif bir forum sayfası da mevcut. Buradan da sorularınızı iletip destek alabilirsiniz. Fakat tüm bu hizmetlerden faydalanmak için yabancı dile ihtiyacınız vardır. Ecwid’in tüm uygulamalarını ve araçlarını Türkçe dil desteğiyle kullanabilirsiniz. Ama destek bölümünde Türkçe hizmet alabilme şansınız yok.

IdeaSoft, teknik destek konusunda kullanıcı deneyimi en iyi durumda olan platformlardan biridir. 7/24 ulaşılabilen canlı destek hizmeti ile sorunlarınızı anlık olarak çözebilirsiniz. Site üzerindeki yardım makalelerini ve SSS sayfasını okuyabilir, videolu konu anlatımlarını izleyebilir ve sorunlarınızı destek almadan da çözebilirsiniz. Bununla birlikte periyodik olarak devam eden IdeaAkademi eğitimleri sayesinde sitenizi ve e-ticaret kariyerinizi profesyonel bir şekilde yönetebilmenizi sağlayacak bilgiler edinebilirsiniz. 

IdeaSoft

Ecwid

SEO Uyumluluk
Tema Özelleştirme
Kolay Kurulum
Teknik Destek
Ücretsiz Temalar
Kolay Sipariş Yönetimi
Kolay Ürün Yönetimi
E-mail Otomasyonu
İndirimli Kargo Anlaşmaları
Fatura Modülü
Search Console Kurulumu
Google Analytics Kurulumu
Pazaryeri Entegrasyonu
E-posta Adresi Oluşturma
Domain Satın Alma
Hosting Hizmeti
Mobil Optimizasyon
API Seçenekleri
Sanal Pos Entegrasyonu
Ürün Sayısı Sınırlandırması Sınırsız Ürün Ekleme
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin