Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza; başka bir deyişle de satışları kaçırmanız anlamına geliyor. Sitenizi ziyaret edenler, farklı sayfalarda sitenizden ayrılmayı seçebiliyor ve bunun farklı sebepleri oluyor. Bu rehberimizde de en sık yaşanan problemleri ve bunların çözümlerini ele alıyor olacağız.

Ana sayfa ve/ya varış sayfaları

Siteyi terk etme oranının yükseldiği sayfalar ana sayfa ve varış sayfaları olarak öne çıkabiliyor. Ziyaretçiler bir reklam ya da Google araması sonrasında ana sayfanıza ya da bir varış sayfanıza geldiklerinde birçok farklı sebepten dolayı sitenizi terk edebilirler. Bu noktada şu çalışmaları yapmak kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olabilir. Reklam içerikleriniz ve sayfalarınız içeriği uyumlu olsun: Özellikle bir reklamdan sonra sayfanızı ziyarete eden kullanıcıların, bu varış sayfası üzerinde reklamla ilgili içeriklere ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamamanız, onların siteyi terk etmesine neden olur. Site açılma hızını artırın: Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi de bir hayli önemli. Sayfa yüklenme süreniz 4 saniyenin üzerindeyse ziyaretçilerinizi kaybetmeye başlarsınız. "Hız testi araçları" isimli rehberimizden sitenizin testlerini yapabilirsiniz. Navigasyonunuz anlaşılır olmalı: Site navigasyonunuzu kolaylaştırmanız, ziyaretçilerin aradıkları sayfa ve ürünlere kolay ulaşmalarını sağlar.

Ürün sayfaları

Sitenizi ziyaret edenlerin, siteyi terk etmelerine sebep olan sayfa türlerinden biri de ürün sayfalarıdır. Ürün sayfalarında tüketicilerin ilgisini çekememek ve onları sayfada tutamamak da geri dönüşümlerinizi düşürecektir. Bunun önüne geçmek içinse; Ürün açıklama ve görsellerini detaylandırın: Ziyaretçilere mümkün olduğunca ürünle ilgili bilgi vermelisiniz. Ürün açıklamalarını detaylandırarak, onlara ürünü daha iyi tanıtabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirmeli ve farklı açılardan ürünlerinizi göstermelisiniz. Yakın çekimlerle de ürünün detaylarını göstermelisiniz. Buna ek olarak ürünle ilgili videolar hazırlamanız, ürüne olan ilginin artmasında önemli rol oynar. Sosyal kanıt öğeleri ekleyin: Günümüzde internet kullanıcıları, diğer kullanıcıların ürünle ilgili bıraktıkları yorumları dikkate almaktalar. Bu nedenle ürün sayfalarınızdaki kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Alışveriş sepeti

Kulanıcıların bir kısmı sitede gezerken ürünleri sepetlerine ekler; ancak sepet sayfasına geldiklerinde ürünleri orada bırakara, siteyi terk ederler. Siteyi terk etme oranının yükselmesinde bu alan önemli bir rol oynar. Sepet aşamasında ziyaretçileri sitede tutmak için şunları yapabilirsiniz: Sepet sayfanızda kargo ücretlerini gösterin: Kullanıcılara sepet sayfanızda kargo ücretlerini net bir şekilde göstermeniz doğru bir yaklaşım olacaktır; çünkü bu sayfada kullanıcı toplam ödeyeceği miktarı görmek ister. Kargo ücretlerini makul tutun: Kargo ücretlerinin çok yüksek olması da ziyaretçileri kaçıracaktır. Bu nedenle de kargo ücretlerinizi makul seviyelerde tutmanız, gereken zamanlarda ücretsiz kargo seçenekleri sunmanız, sayfayı terk etme oranını düşürecektir. Farklı kargo alternatifleri sunun: Tek bir kargo firmasıyla çalışmak da ziyaretçileri kaçırabilir. Bu nedenle de farklı kargo seçenekleri sunmanız gerekebilir.

Satın alma (Ödeme) sayfası

Ziyaretçilerin siteyi terk ettikleri yerlerden biri de satın alma yani ödeme sayfalarıdır. Bunun arkasında da yatan farklı sebepler bulunuyor olabilir. Bu sebepler arasında güven ve ödeme seçenekleri önemli bir rol oynuyor ve sık görülen problemler arasında yer alıyorlar. Bu konuda ise şu çalışmaları yapabilirsiniz: Güvenli alışverişle ilgili bilgileri paylaşın: SSL sertifikanızı, 3D ödeme sisteminizi ve kullandığınız diğer güvenlik çözümlerini ödeme sayfanızda öne çıkartarak sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini gösterebilirsiniz. Farklı ödeme metotları sunun: Sadece tek bir ödeme metodunun olması da ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçenekleri sunarak, farklı ödeme alternatiflerinden yararlanmak isteyenler için sitenizi kullanışlı hale getirebilirsiniz.

Mobil siteniz (sayfalarınız)

Sitenizin mobile uyumlu olmaması da siteyi terk etme oranını yükseltebilir. Siteniz mobile uyumlu olsa dahi, tasarımın ve kullanıcı deneyiminin neden olduğu sebeplerden dolayı ziyaretçiler sitenizi terk edebilirler. Bu noktada da şu konu başlıklarına dikkat etmeniz gerekir: Kullanıcı deneyimini geliştirin: Kullanıcı deneyimi mobil sitelerde oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların mobil cihazlarda rahat bir şekilde sayfaları gezebilmesi, fotoğrafları rahat bir şekilde görebilmesi ve ödeme işlemini kolay adımlarla yapabilmeli. Bunu sağlamak için de mobil sitenizi hem dikkat çekici hem de kolay kullanılabilecek şekilde hazırlamanız gerekir. Bu konu hakkında yapabileceğiniz çalışmalar için Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu isimli rehberimizden yararlanabilirsiniz. Eğer kullanışlı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar alacak bir mobil site tasarımı yaptırmak isterseniz de İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek bize ulaşabilirsiniz. İdeaSoft e-ticaret paketlerini buradan inceleyebilir, dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın