Blog

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza; başka bir deyişle de satışları kaçırmanız anlamına geliyor.

Sitenizi ziyaret edenler, farklı sayfalarda sitenizden ayrılmayı seçebiliyor ve bunun farklı sebepleri oluyor. Bu rehberimizde de en sık yaşanan problemleri ve bunların çözümlerini ele alıyor olacağız.

Ana sayfa ve/ya varış sayfaları

Siteyi terk etme oranının yükseldiği sayfalar ana sayfa ve varış sayfaları olarak öne çıkabiliyor. Ziyaretçiler bir reklam ya da Google araması sonrasında ana sayfanıza ya da bir varış sayfanıza geldiklerinde birçok farklı sebepten dolayı sitenizi terk edebilirler. Bu noktada şu çalışmaları yapmak kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olabilir.

Reklam içerikleriniz ve sayfalarınız içeriği uyumlu olsun: Özellikle bir reklamdan sonra sayfanızı ziyarete eden kullanıcıların, bu varış sayfası üzerinde reklamla ilgili içeriklere ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamamanız, onların siteyi terk etmesine neden olur.

Site açılma hızını artırın: Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi de bir hayli önemli. Sayfa yüklenme süreniz 4 saniyenin üzerindeyse ziyaretçilerinizi kaybetmeye başlarsınız. "Hız testi araçları" isimli rehberimizden sitenizin testlerini yapabilirsiniz.

Navigasyonunuz anlaşılır olmalı: Site navigasyonunuzu kolaylaştırmanız, ziyaretçilerin aradıkları sayfa ve ürünlere kolay ulaşmalarını sağlar.

Ürün sayfaları

Sitenizi ziyaret edenlerin, siteyi terk etmelerine sebep olan sayfa türlerinden biri de ürün sayfalarıdır. Ürün sayfalarında tüketicilerin ilgisini çekememek ve onları sayfada tutamamak da geri dönüşümlerinizi düşürecektir. Bunun önüne geçmek içinse;

Ürün açıklama ve görsellerini detaylandırın: Ziyaretçilere mümkün olduğunca ürünle ilgili bilgi vermelisiniz. Ürün açıklamalarını detaylandırarak, onlara ürünü daha iyi tanıtabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirmeli ve farklı açılardan ürünlerinizi göstermelisiniz. Yakın çekimlerle de ürünün detaylarını göstermelisiniz. Buna ek olarak ürünle ilgili videolar hazırlamanız, ürüne olan ilginin artmasında önemli rol oynar.

Sosyal kanıt öğeleri ekleyin: Günümüzde internet kullanıcıları, diğer kullanıcıların ürünle ilgili bıraktıkları yorumları dikkate almaktalar. Bu nedenle ürün sayfalarınızdaki kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Alışveriş sepeti

Kulanıcıların bir kısmı sitede gezerken ürünleri sepetlerine ekler; ancak sepet sayfasına geldiklerinde ürünleri orada bırakara, siteyi terk ederler. Siteyi terk etme oranının yükselmesinde bu alan önemli bir rol oynar. Sepet aşamasında ziyaretçileri sitede tutmak için şunları yapabilirsiniz:

Sepet sayfanızda kargo ücretlerini gösterin: Kullanıcılara sepet sayfanızda kargo ücretlerini net bir şekilde göstermeniz doğru bir yaklaşım olacaktır; çünkü bu sayfada kullanıcı toplam ödeyeceği miktarı görmek ister.

Kargo ücretlerini makul tutun: Kargo ücretlerinin çok yüksek olması da ziyaretçileri kaçıracaktır. Bu nedenle de kargo ücretlerinizi makul seviyelerde tutmanız, gereken zamanlarda ücretsiz kargo seçenekleri sunmanız, sayfayı terk etme oranını düşürecektir.

Farklı kargo alternatifleri sunun: Tek bir kargo firmasıyla çalışmak da ziyaretçileri kaçırabilir. Bu nedenle de farklı kargo seçenekleri sunmanız gerekebilir.

Satın alma (Ödeme) sayfası

Ziyaretçilerin siteyi terk ettikleri yerlerden biri de satın alma yani ödeme sayfalarıdır. Bunun arkasında da yatan farklı sebepler bulunuyor olabilir. Bu sebepler arasında güven ve ödeme seçenekleri önemli bir rol oynuyor ve sık görülen problemler arasında yer alıyorlar. Bu konuda ise şu çalışmaları yapabilirsiniz:

Güvenli alışverişle ilgili bilgileri paylaşın: SSL sertifikanızı, 3D ödeme sisteminizi ve kullandığınız diğer güvenlik çözümlerini ödeme sayfanızda öne çıkartarak sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini gösterebilirsiniz.

Farklı ödeme metotları sunun: Sadece tek bir ödeme metodunun olması da ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçenekleri sunarak, farklı ödeme alternatiflerinden yararlanmak isteyenler için sitenizi kullanışlı hale getirebilirsiniz.

Mobil siteniz (sayfalarınız)

Sitenizin mobile uyumlu olmaması da siteyi terk etme oranını yükseltebilir. Siteniz mobile uyumlu olsa dahi, tasarımın ve kullanıcı deneyiminin neden olduğu sebeplerden dolayı ziyaretçiler sitenizi terk edebilirler. Bu noktada da şu konu başlıklarına dikkat etmeniz gerekir:

Kullanıcı deneyimini geliştirin: Kullanıcı deneyimi mobil sitelerde oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların mobil cihazlarda rahat bir şekilde sayfaları gezebilmesi, fotoğrafları rahat bir şekilde görebilmesi ve ödeme işlemini kolay adımlarla yapabilmeli. Bunu sağlamak için de mobil sitenizi hem dikkat çekici hem de kolay kullanılabilecek şekilde hazırlamanız gerekir. Bu konu hakkında yapabileceğiniz çalışmalar için Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu isimli rehberimizden yararlanabilirsiniz.

Eğer kullanışlı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar alacak bir mobil site tasarımı yaptırmak isterseniz de İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek bize ulaşabilirsiniz. İdeaSoft e-ticaret paketlerini buradan inceleyebilir, dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!