fbpx

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?

16 Aralık 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza; başka bir deyişle de satışları kaçırmanız anlamına geliyor.

Sitenizi ziyaret edenler, farklı sayfalarda sitenizden ayrılmayı seçebiliyor ve bunun farklı sebepleri oluyor. Bu rehberimizde de en sık yaşanan problemleri ve bunların çözümlerini ele alıyor olacağız.

Ana sayfa ve/ya varış sayfaları

Siteyi terk etme oranının yükseldiği sayfalar ana sayfa ve varış sayfaları olarak öne çıkabiliyor. Ziyaretçiler bir reklam ya da Google araması sonrasında ana sayfanıza ya da bir varış sayfanıza geldiklerinde birçok farklı sebepten dolayı sitenizi terk edebilirler. Bu noktada şu çalışmaları yapmak kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanıza yardımcı olabilir.

Reklam içerikleriniz ve sayfalarınız içeriği uyumlu olsun: Özellikle bir reklamdan sonra sayfanızı ziyarete eden kullanıcıların, bu varış sayfası üzerinde reklamla ilgili içeriklere ulaşabilmeleri gerekir. Bunu sağlamamanız, onların siteyi terk etmesine neden olur.

Site açılma hızını artırın: Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi de bir hayli önemli. Sayfa yüklenme süreniz 4 saniyenin üzerindeyse ziyaretçilerinizi kaybetmeye başlarsınız. "Hız testi araçları" isimli rehberimizden sitenizin testlerini yapabilirsiniz.

Navigasyonunuz anlaşılır olmalı: Site navigasyonunuzu kolaylaştırmanız, ziyaretçilerin aradıkları sayfa ve ürünlere kolay ulaşmalarını sağlar.

Ürün sayfaları

Sitenizi ziyaret edenlerin, siteyi terk etmelerine sebep olan sayfa türlerinden biri de ürün sayfalarıdır. Ürün sayfalarında tüketicilerin ilgisini çekememek ve onları sayfada tutamamak da geri dönüşümlerinizi düşürecektir. Bunun önüne geçmek içinse;

Ürün açıklama ve görsellerini detaylandırın: Ziyaretçilere mümkün olduğunca ürünle ilgili bilgi vermelisiniz. Ürün açıklamalarını detaylandırarak, onlara ürünü daha iyi tanıtabilirsiniz. Bunun yanı sıra ürün fotoğraflarınızı ilgi çekici hale getirmeli ve farklı açılardan ürünlerinizi göstermelisiniz. Yakın çekimlerle de ürünün detaylarını göstermelisiniz. Buna ek olarak ürünle ilgili videolar hazırlamanız, ürüne olan ilginin artmasında önemli rol oynar.

Sosyal kanıt öğeleri ekleyin: Günümüzde internet kullanıcıları, diğer kullanıcıların ürünle ilgili bıraktıkları yorumları dikkate almaktalar. Bu nedenle ürün sayfalarınızdaki kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmaya özen göstermelisiniz.

Alışveriş sepeti

Kulanıcıların bir kısmı sitede gezerken ürünleri sepetlerine ekler; ancak sepet sayfasına geldiklerinde ürünleri orada bırakara, siteyi terk ederler. Siteyi terk etme oranının yükselmesinde bu alan önemli bir rol oynar. Sepet aşamasında ziyaretçileri sitede tutmak için şunları yapabilirsiniz:

Sepet sayfanızda kargo ücretlerini gösterin: Kullanıcılara sepet sayfanızda kargo ücretlerini net bir şekilde göstermeniz doğru bir yaklaşım olacaktır; çünkü bu sayfada kullanıcı toplam ödeyeceği miktarı görmek ister.

Kargo ücretlerini makul tutun: Kargo ücretlerinin çok yüksek olması da ziyaretçileri kaçıracaktır. Bu nedenle de kargo ücretlerinizi makul seviyelerde tutmanız, gereken zamanlarda ücretsiz kargo seçenekleri sunmanız, sayfayı terk etme oranını düşürecektir.

Farklı kargo alternatifleri sunun: Tek bir kargo firmasıyla çalışmak da ziyaretçileri kaçırabilir. Bu nedenle de farklı kargo seçenekleri sunmanız gerekebilir.

Satın alma (Ödeme) sayfası

Ziyaretçilerin siteyi terk ettikleri yerlerden biri de satın alma yani ödeme sayfalarıdır. Bunun arkasında da yatan farklı sebepler bulunuyor olabilir. Bu sebepler arasında güven ve ödeme seçenekleri önemli bir rol oynuyor ve sık görülen problemler arasında yer alıyorlar. Bu konuda ise şu çalışmaları yapabilirsiniz:

Güvenli alışverişle ilgili bilgileri paylaşın: SSL sertifikanızı, 3D ödeme sisteminizi ve kullandığınız diğer güvenlik çözümlerini ödeme sayfanızda öne çıkartarak sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceğini gösterebilirsiniz.

Farklı ödeme metotları sunun: Sadece tek bir ödeme metodunun olması da ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir. Bu nedenle de kredi kartı, havale, ön ödemeli kartlar gibi farklı ödeme seçenekleri sunarak, farklı ödeme alternatiflerinden yararlanmak isteyenler için sitenizi kullanışlı hale getirebilirsiniz.

Mobil siteniz (sayfalarınız)

Sitenizin mobile uyumlu olmaması da siteyi terk etme oranını yükseltebilir. Siteniz mobile uyumlu olsa dahi, tasarımın ve kullanıcı deneyiminin neden olduğu sebeplerden dolayı ziyaretçiler sitenizi terk edebilirler. Bu noktada da şu konu başlıklarına dikkat etmeniz gerekir:

Kullanıcı deneyimini geliştirin: Kullanıcı deneyimi mobil sitelerde oldukça önemli bir konudur. Kullanıcıların mobil cihazlarda rahat bir şekilde sayfaları gezebilmesi, fotoğrafları rahat bir şekilde görebilmesi ve ödeme işlemini kolay adımlarla yapabilmeli. Bunu sağlamak için de mobil sitenizi hem dikkat çekici hem de kolay kullanılabilecek şekilde hazırlamanız gerekir. Bu konu hakkında yapabileceğiniz çalışmalar için Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu isimli rehberimizden yararlanabilirsiniz.

Eğer kullanışlı ve kullanıcı deneyimi konusunda iyi sonuçlar alacak bir mobil site tasarımı yaptırmak isterseniz de İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek bize ulaşabilirsiniz. İdeaSoft e-ticaret paketlerini buradan inceleyebilir, dilerseniz 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan