Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor.

Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de bunun nedenlerini ve e-ticaret sitelerinin neler yapabileceklerini ele alacağız.

Ziyaretçi girişi nedir?

E-ticaret sitelerinin sayılarının artması ve alternatiflerin çoğalması nedeniyle tüketiciler yaptıkları aramalar sonrasında birçok firma ile karşılaşabiliyor. Tüketiciler kişisel bilgilerini paylaşmak ya da bir firma ile bağ kurmak istemeyebiliyorlar. Geçmişte e-ticaret firmalarının yaptığı spam e-posta ve reklam çalışmaları da bunun sebepleri arasında yer alıyor.

Ziyaretçi girişi, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen; ancak siteye abone olmak istemeyen kullanıcılara sunulan bir opsiyondur. Ödeme sayfası üzerinde siteye abone olmadan, doğrudan ödeme sayfasına yönlendirme yapılmak için kullanılan bir metoddur.

Ziyaretçi girişi ile kullanıcı siteye abone olmadan, fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan alışverişini tamamlayabilir. Böylelikle kullanıcı satın alma işlemini tamamlamış olur; ancak siteye abone olmaz.

Ziyaretçi girişi satın alma süreçlerini hızlandırır ve ilk kez site üzerinden alışveriş yapan kişilere markanızı tanımak için bir fırsat sunmuş olur.

Neden ziyaretçi girişine izin vermelisiniz?

Kullanıcıları abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinize zarar verebilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi günümüzde kullanıcıların önünde birçok alternatif bulunuyor ve çoğu zaman tüketiciler bir marka ile bağ kurmaktansa farklı alternatifleri denemek isteyebiliyor. Bu sebeple de herbir siteye abone olmak istemiyorlar. Onları satın alma öncesinde abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olur. Ziyaretçi girişi özelliği sunmak, siteye abone olmak istemeyen kullanıcıların da site üzerinden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Tüketicileri abone olmaya zorladığınızda, bu kullanıcıların bir kısmını kaçırabilirsiniz. Abone olmak yerine kullanıcılar başka bir site üzerinden alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Bu da sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesine neden olur.

Satın alma sürecini hızlandırır. Ziyaretçi girişi, abone olma sürecini elediği için kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlar. Kullanıcıların satın alma sürecinin hızlanması da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcılar fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan ödeme sayfasına geçmiş olurlar.

Mobilde geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Mobil cihazlar üzerinden abonelik süreci gibi ek zaman ve işlem gerektiren durumlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir. Mobil cihaz kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi etkileyebilir. Ancak ziyaretçi girişi sunduğunuzda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde ödeme sayfasına yönlendirebilir ve ekstra adımlardan onları kurtarmış olursunuz. Bu da geri dönüşümlerinize olumlu olarak yansır.

Ziyaretçileri abonelere dönüştürmek için neler yapabilirsiniz?

Ziyaretçi girişine izin verdiğinizde müşterilerinizi abone yapmak için de fırsatınız olacaktır. Burada onlara farklı alternatifler sunmak, uzun vadeli ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir.

Ödeme işlemi sonrasında abonelik sunun. Ödeme işlemleri için kullanıcılar kişisel bilgilerinin girişlerini yapacaklardır. Ödeme işlemi tamamlandığında açılan bilgilendirme sayfasında ya da doğrudan ödeme sayfası üzerinde, satın alma sürecinden sonra girilen bilgilerle abonelik başlatılmasını sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu işlem kullanıcının onayından geçmeli. Böylelikle kullanıcılar bu bilgileri tekrar girmek zorunda kalmayacaklardır ve abonelik süreci de hızlanmış olacaktır.

Aboneliğin sağlayacağı faydalardan bahsedin. Abonelik işlemi sonrasında kullanıcıların kişisel bilgilerinin korunacağından ve sonraki alışverişlerde bu bilgilerin otomatik olarak doldurularak, tekrar tekrar bu bilgilerin girişinin yapılmasına gerek duyulmadan alışveriş yapılabileceğini anlatabilirsiniz. Bu kişisel bilgilerin nasıl korunduğunu ve abonelik sürecinden müşterilerinizin ne gibi hizmetler alacaklarından da bahsedebilirsiniz.

Bir sonraki alışveriş için indirim kuponu sunun. Kullanıcıları abone yapmak için, onların bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kuponu hazırlayabilirsiniz. Abone olmaları koşuluyla müşterileriniz bu indirim kuponundan yararlanarak, sitenizden tekrar alışveriş yapabilirler.

Genel olarak ele aldığımızda tüketicileri aboneliğe zorlamamanız oldukça önemli. Verdiğiniz hizmetler ve onlara yaşattığınız alışveriş deneyimi sonrasında abone olmayı onlar istemeliler. Böylelikle daha sağlıklı ve güvenilir bir ilişki kurma fırsatı yakalarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin