fbpx

Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor.

Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de bunun nedenlerini ve e-ticaret sitelerinin neler yapabileceklerini ele alacağız.

Ziyaretçi girişi nedir?

E-ticaret sitelerinin sayılarının artması ve alternatiflerin çoğalması nedeniyle tüketiciler yaptıkları aramalar sonrasında birçok firma ile karşılaşabiliyor. Tüketiciler kişisel bilgilerini paylaşmak ya da bir firma ile bağ kurmak istemeyebiliyorlar. Geçmişte e-ticaret firmalarının yaptığı spam e-posta ve reklam çalışmaları da bunun sebepleri arasında yer alıyor.

Ziyaretçi girişi, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen; ancak siteye abone olmak istemeyen kullanıcılara sunulan bir opsiyondur. Ödeme sayfası üzerinde siteye abone olmadan, doğrudan ödeme sayfasına yönlendirme yapılmak için kullanılan bir metoddur.

Ziyaretçi girişi ile kullanıcı siteye abone olmadan, fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan alışverişini tamamlayabilir. Böylelikle kullanıcı satın alma işlemini tamamlamış olur; ancak siteye abone olmaz.

Ziyaretçi girişi satın alma süreçlerini hızlandırır ve ilk kez site üzerinden alışveriş yapan kişilere markanızı tanımak için bir fırsat sunmuş olur.

Neden ziyaretçi girişine izin vermelisiniz?

Kullanıcıları abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinize zarar verebilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi günümüzde kullanıcıların önünde birçok alternatif bulunuyor ve çoğu zaman tüketiciler bir marka ile bağ kurmaktansa farklı alternatifleri denemek isteyebiliyor. Bu sebeple de herbir siteye abone olmak istemiyorlar. Onları satın alma öncesinde abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olur. Ziyaretçi girişi özelliği sunmak, siteye abone olmak istemeyen kullanıcıların da site üzerinden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Tüketicileri abone olmaya zorladığınızda, bu kullanıcıların bir kısmını kaçırabilirsiniz. Abone olmak yerine kullanıcılar başka bir site üzerinden alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Bu da sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesine neden olur.

Satın alma sürecini hızlandırır. Ziyaretçi girişi, abone olma sürecini elediği için kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlar. Kullanıcıların satın alma sürecinin hızlanması da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcılar fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan ödeme sayfasına geçmiş olurlar.

Mobilde geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Mobil cihazlar üzerinden abonelik süreci gibi ek zaman ve işlem gerektiren durumlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir. Mobil cihaz kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi etkileyebilir. Ancak ziyaretçi girişi sunduğunuzda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde ödeme sayfasına yönlendirebilir ve ekstra adımlardan onları kurtarmış olursunuz. Bu da geri dönüşümlerinize olumlu olarak yansır.

Ziyaretçileri abonelere dönüştürmek için neler yapabilirsiniz?

Ziyaretçi girişine izin verdiğinizde müşterilerinizi abone yapmak için de fırsatınız olacaktır. Burada onlara farklı alternatifler sunmak, uzun vadeli ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir.

Ödeme işlemi sonrasında abonelik sunun. Ödeme işlemleri için kullanıcılar kişisel bilgilerinin girişlerini yapacaklardır. Ödeme işlemi tamamlandığında açılan bilgilendirme sayfasında ya da doğrudan ödeme sayfası üzerinde, satın alma sürecinden sonra girilen bilgilerle abonelik başlatılmasını sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu işlem kullanıcının onayından geçmeli. Böylelikle kullanıcılar bu bilgileri tekrar girmek zorunda kalmayacaklardır ve abonelik süreci de hızlanmış olacaktır.

Aboneliğin sağlayacağı faydalardan bahsedin. Abonelik işlemi sonrasında kullanıcıların kişisel bilgilerinin korunacağından ve sonraki alışverişlerde bu bilgilerin otomatik olarak doldurularak, tekrar tekrar bu bilgilerin girişinin yapılmasına gerek duyulmadan alışveriş yapılabileceğini anlatabilirsiniz. Bu kişisel bilgilerin nasıl korunduğunu ve abonelik sürecinden müşterilerinizin ne gibi hizmetler alacaklarından da bahsedebilirsiniz.

Bir sonraki alışveriş için indirim kuponu sunun. Kullanıcıları abone yapmak için, onların bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kuponu hazırlayabilirsiniz. Abone olmaları koşuluyla müşterileriniz bu indirim kuponundan yararlanarak, sitenizden tekrar alışveriş yapabilirler.

Genel olarak ele aldığımızda tüketicileri aboneliğe zorlamamanız oldukça önemli. Verdiğiniz hizmetler ve onlara yaşattığınız alışveriş deneyimi sonrasında abone olmayı onlar istemeliler. Böylelikle daha sağlıklı ve güvenilir bir ilişki kurma fırsatı yakalarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan