Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

9 Şubat 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor.

Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de bunun nedenlerini ve e-ticaret sitelerinin neler yapabileceklerini ele alacağız.

Ziyaretçi girişi nedir?

E-ticaret sitelerinin sayılarının artması ve alternatiflerin çoğalması nedeniyle tüketiciler yaptıkları aramalar sonrasında birçok firma ile karşılaşabiliyor. Tüketiciler kişisel bilgilerini paylaşmak ya da bir firma ile bağ kurmak istemeyebiliyorlar. Geçmişte e-ticaret firmalarının yaptığı spam e-posta ve reklam çalışmaları da bunun sebepleri arasında yer alıyor.

Ziyaretçi girişi, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen; ancak siteye abone olmak istemeyen kullanıcılara sunulan bir opsiyondur. Ödeme sayfası üzerinde siteye abone olmadan, doğrudan ödeme sayfasına yönlendirme yapılmak için kullanılan bir metoddur.

Ziyaretçi girişi ile kullanıcı siteye abone olmadan, fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan alışverişini tamamlayabilir. Böylelikle kullanıcı satın alma işlemini tamamlamış olur; ancak siteye abone olmaz.

Ziyaretçi girişi satın alma süreçlerini hızlandırır ve ilk kez site üzerinden alışveriş yapan kişilere markanızı tanımak için bir fırsat sunmuş olur.

Neden ziyaretçi girişine izin vermelisiniz?

Kullanıcıları abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinize zarar verebilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi günümüzde kullanıcıların önünde birçok alternatif bulunuyor ve çoğu zaman tüketiciler bir marka ile bağ kurmaktansa farklı alternatifleri denemek isteyebiliyor. Bu sebeple de herbir siteye abone olmak istemiyorlar. Onları satın alma öncesinde abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olur. Ziyaretçi girişi özelliği sunmak, siteye abone olmak istemeyen kullanıcıların da site üzerinden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Tüketicileri abone olmaya zorladığınızda, bu kullanıcıların bir kısmını kaçırabilirsiniz. Abone olmak yerine kullanıcılar başka bir site üzerinden alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Bu da sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesine neden olur.

Satın alma sürecini hızlandırır. Ziyaretçi girişi, abone olma sürecini elediği için kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlar. Kullanıcıların satın alma sürecinin hızlanması da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcılar fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan ödeme sayfasına geçmiş olurlar.

Mobilde geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Mobil cihazlar üzerinden abonelik süreci gibi ek zaman ve işlem gerektiren durumlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir. Mobil cihaz kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi etkileyebilir. Ancak ziyaretçi girişi sunduğunuzda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde ödeme sayfasına yönlendirebilir ve ekstra adımlardan onları kurtarmış olursunuz. Bu da geri dönüşümlerinize olumlu olarak yansır.

Ziyaretçileri abonelere dönüştürmek için neler yapabilirsiniz?

Ziyaretçi girişine izin verdiğinizde müşterilerinizi abone yapmak için de fırsatınız olacaktır. Burada onlara farklı alternatifler sunmak, uzun vadeli ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir.

Ödeme işlemi sonrasında abonelik sunun. Ödeme işlemleri için kullanıcılar kişisel bilgilerinin girişlerini yapacaklardır. Ödeme işlemi tamamlandığında açılan bilgilendirme sayfasında ya da doğrudan ödeme sayfası üzerinde, satın alma sürecinden sonra girilen bilgilerle abonelik başlatılmasını sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu işlem kullanıcının onayından geçmeli. Böylelikle kullanıcılar bu bilgileri tekrar girmek zorunda kalmayacaklardır ve abonelik süreci de hızlanmış olacaktır.

Aboneliğin sağlayacağı faydalardan bahsedin. Abonelik işlemi sonrasında kullanıcıların kişisel bilgilerinin korunacağından ve sonraki alışverişlerde bu bilgilerin otomatik olarak doldurularak, tekrar tekrar bu bilgilerin girişinin yapılmasına gerek duyulmadan alışveriş yapılabileceğini anlatabilirsiniz. Bu kişisel bilgilerin nasıl korunduğunu ve abonelik sürecinden müşterilerinizin ne gibi hizmetler alacaklarından da bahsedebilirsiniz.

Bir sonraki alışveriş için indirim kuponu sunun. Kullanıcıları abone yapmak için, onların bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kuponu hazırlayabilirsiniz. Abone olmaları koşuluyla müşterileriniz bu indirim kuponundan yararlanarak, sitenizden tekrar alışveriş yapabilirler.

Genel olarak ele aldığımızda tüketicileri aboneliğe zorlamamanız oldukça önemli. Verdiğiniz hizmetler ve onlara yaşattığınız alışveriş deneyimi sonrasında abone olmayı onlar istemeliler. Böylelikle daha sağlıklı ve güvenilir bir ilişki kurma fırsatı yakalarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan