Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

9 Şubat 2018
Ferad Osman Sali
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor.

Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de bunun nedenlerini ve e-ticaret sitelerinin neler yapabileceklerini ele alacağız.

Ziyaretçi girişi nedir?

E-ticaret sitelerinin sayılarının artması ve alternatiflerin çoğalması nedeniyle tüketiciler yaptıkları aramalar sonrasında birçok firma ile karşılaşabiliyor. Tüketiciler kişisel bilgilerini paylaşmak ya da bir firma ile bağ kurmak istemeyebiliyorlar. Geçmişte e-ticaret firmalarının yaptığı spam e-posta ve reklam çalışmaları da bunun sebepleri arasında yer alıyor.

Ziyaretçi girişi, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen; ancak siteye abone olmak istemeyen kullanıcılara sunulan bir opsiyondur. Ödeme sayfası üzerinde siteye abone olmadan, doğrudan ödeme sayfasına yönlendirme yapılmak için kullanılan bir metoddur.

Ziyaretçi girişi ile kullanıcı siteye abone olmadan, fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan alışverişini tamamlayabilir. Böylelikle kullanıcı satın alma işlemini tamamlamış olur; ancak siteye abone olmaz.

Ziyaretçi girişi satın alma süreçlerini hızlandırır ve ilk kez site üzerinden alışveriş yapan kişilere markanızı tanımak için bir fırsat sunmuş olur.

Neden ziyaretçi girişine izin vermelisiniz?

Kullanıcıları abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinize zarar verebilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi günümüzde kullanıcıların önünde birçok alternatif bulunuyor ve çoğu zaman tüketiciler bir marka ile bağ kurmaktansa farklı alternatifleri denemek isteyebiliyor. Bu sebeple de herbir siteye abone olmak istemiyorlar. Onları satın alma öncesinde abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olur. Ziyaretçi girişi özelliği sunmak, siteye abone olmak istemeyen kullanıcıların da site üzerinden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Tüketicileri abone olmaya zorladığınızda, bu kullanıcıların bir kısmını kaçırabilirsiniz. Abone olmak yerine kullanıcılar başka bir site üzerinden alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Bu da sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesine neden olur.

Satın alma sürecini hızlandırır. Ziyaretçi girişi, abone olma sürecini elediği için kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlar. Kullanıcıların satın alma sürecinin hızlanması da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcılar fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan ödeme sayfasına geçmiş olurlar.

Mobilde geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Mobil cihazlar üzerinden abonelik süreci gibi ek zaman ve işlem gerektiren durumlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir. Mobil cihaz kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi etkileyebilir. Ancak ziyaretçi girişi sunduğunuzda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde ödeme sayfasına yönlendirebilir ve ekstra adımlardan onları kurtarmış olursunuz. Bu da geri dönüşümlerinize olumlu olarak yansır.

Ziyaretçileri abonelere dönüştürmek için neler yapabilirsiniz?

Ziyaretçi girişine izin verdiğinizde müşterilerinizi abone yapmak için de fırsatınız olacaktır. Burada onlara farklı alternatifler sunmak, uzun vadeli ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir.

Ödeme işlemi sonrasında abonelik sunun. Ödeme işlemleri için kullanıcılar kişisel bilgilerinin girişlerini yapacaklardır. Ödeme işlemi tamamlandığında açılan bilgilendirme sayfasında ya da doğrudan ödeme sayfası üzerinde, satın alma sürecinden sonra girilen bilgilerle abonelik başlatılmasını sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu işlem kullanıcının onayından geçmeli. Böylelikle kullanıcılar bu bilgileri tekrar girmek zorunda kalmayacaklardır ve abonelik süreci de hızlanmış olacaktır.

Aboneliğin sağlayacağı faydalardan bahsedin. Abonelik işlemi sonrasında kullanıcıların kişisel bilgilerinin korunacağından ve sonraki alışverişlerde bu bilgilerin otomatik olarak doldurularak, tekrar tekrar bu bilgilerin girişinin yapılmasına gerek duyulmadan alışveriş yapılabileceğini anlatabilirsiniz. Bu kişisel bilgilerin nasıl korunduğunu ve abonelik sürecinden müşterilerinizin ne gibi hizmetler alacaklarından da bahsedebilirsiniz.

Bir sonraki alışveriş için indirim kuponu sunun. Kullanıcıları abone yapmak için, onların bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kuponu hazırlayabilirsiniz. Abone olmaları koşuluyla müşterileriniz bu indirim kuponundan yararlanarak, sitenizden tekrar alışveriş yapabilirler.

Genel olarak ele aldığımızda tüketicileri aboneliğe zorlamamanız oldukça önemli. Verdiğiniz hizmetler ve onlara yaşattığınız alışveriş deneyimi sonrasında abone olmayı onlar istemeliler. Böylelikle daha sağlıklı ve güvenilir bir ilişki kurma fırsatı yakalarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Ferad Osman Sali
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerikler üretmeniz daha ilgi çekici hale gelecektir. Aynı zamanda stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı...
23 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar İçin E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar İçin E-ticaret Rehberi
E-ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmaya başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz aşamalardan oluşan bir süreçtir. Tüm aşamaların...
14 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
20 Adımlı Detaylı E-Ticaret SEO Rehberi [ 2023 Teknikleri ]
20 Adımlı Detaylı E-Ticaret SEO Rehberi [ 2023 Teknikleri ]
E-ticaret, birçok kolaylık ve avantaj sunmasının yanı sıra, keskin bir rekabet ortamı içerisindedir. Bu nedenle, hedef kitlenize ulaşmak ve rakiplerinizden öne çıkmak için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları büyük...
16 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz