Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor.

Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de bunun nedenlerini ve e-ticaret sitelerinin neler yapabileceklerini ele alacağız.

Ziyaretçi girişi nedir?

E-ticaret sitelerinin sayılarının artması ve alternatiflerin çoğalması nedeniyle tüketiciler yaptıkları aramalar sonrasında birçok firma ile karşılaşabiliyor. Tüketiciler kişisel bilgilerini paylaşmak ya da bir firma ile bağ kurmak istemeyebiliyorlar. Geçmişte e-ticaret firmalarının yaptığı spam e-posta ve reklam çalışmaları da bunun sebepleri arasında yer alıyor.

Ziyaretçi girişi, bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak isteyen; ancak siteye abone olmak istemeyen kullanıcılara sunulan bir opsiyondur. Ödeme sayfası üzerinde siteye abone olmadan, doğrudan ödeme sayfasına yönlendirme yapılmak için kullanılan bir metoddur.

Ziyaretçi girişi ile kullanıcı siteye abone olmadan, fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan alışverişini tamamlayabilir. Böylelikle kullanıcı satın alma işlemini tamamlamış olur; ancak siteye abone olmaz.

Ziyaretçi girişi satın alma süreçlerini hızlandırır ve ilk kez site üzerinden alışveriş yapan kişilere markanızı tanımak için bir fırsat sunmuş olur.

Neden ziyaretçi girişine izin vermelisiniz?

Kullanıcıları abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinize zarar verebilir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi günümüzde kullanıcıların önünde birçok alternatif bulunuyor ve çoğu zaman tüketiciler bir marka ile bağ kurmaktansa farklı alternatifleri denemek isteyebiliyor. Bu sebeple de herbir siteye abone olmak istemiyorlar. Onları satın alma öncesinde abone olmaya zorlamak, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olur.

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olur. Ziyaretçi girişi özelliği sunmak, siteye abone olmak istemeyen kullanıcıların da site üzerinden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Tüketicileri abone olmaya zorladığınızda, bu kullanıcıların bir kısmını kaçırabilirsiniz. Abone olmak yerine kullanıcılar başka bir site üzerinden alışveriş yapmayı tercih edebilirler. Bu da sepeti terk etme oranlarınızın yükselmesine neden olur.

Satın alma sürecini hızlandırır. Ziyaretçi girişi, abone olma sürecini elediği için kullanıcıların daha hızlı bir şekilde ödeme işlemlerini tamamlamalarını sağlar. Kullanıcıların satın alma sürecinin hızlanması da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcılar fatura ve ödeme bilgilerini girerek, doğrudan ödeme sayfasına geçmiş olurlar.

Mobilde geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Mobil cihazlar üzerinden abonelik süreci gibi ek zaman ve işlem gerektiren durumlar geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir. Mobil cihaz kullanıcı deneyimi geri dönüşümlerinizi etkileyebilir. Ancak ziyaretçi girişi sunduğunuzda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde ödeme sayfasına yönlendirebilir ve ekstra adımlardan onları kurtarmış olursunuz. Bu da geri dönüşümlerinize olumlu olarak yansır.

Ziyaretçileri abonelere dönüştürmek için neler yapabilirsiniz?

Ziyaretçi girişine izin verdiğinizde müşterilerinizi abone yapmak için de fırsatınız olacaktır. Burada onlara farklı alternatifler sunmak, uzun vadeli ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir.

Ödeme işlemi sonrasında abonelik sunun. Ödeme işlemleri için kullanıcılar kişisel bilgilerinin girişlerini yapacaklardır. Ödeme işlemi tamamlandığında açılan bilgilendirme sayfasında ya da doğrudan ödeme sayfası üzerinde, satın alma sürecinden sonra girilen bilgilerle abonelik başlatılmasını sağlayabilirsiniz. Tabii ki bu işlem kullanıcının onayından geçmeli. Böylelikle kullanıcılar bu bilgileri tekrar girmek zorunda kalmayacaklardır ve abonelik süreci de hızlanmış olacaktır.

Aboneliğin sağlayacağı faydalardan bahsedin. Abonelik işlemi sonrasında kullanıcıların kişisel bilgilerinin korunacağından ve sonraki alışverişlerde bu bilgilerin otomatik olarak doldurularak, tekrar tekrar bu bilgilerin girişinin yapılmasına gerek duyulmadan alışveriş yapılabileceğini anlatabilirsiniz. Bu kişisel bilgilerin nasıl korunduğunu ve abonelik sürecinden müşterilerinizin ne gibi hizmetler alacaklarından da bahsedebilirsiniz.

Bir sonraki alışveriş için indirim kuponu sunun. Kullanıcıları abone yapmak için, onların bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kuponu hazırlayabilirsiniz. Abone olmaları koşuluyla müşterileriniz bu indirim kuponundan yararlanarak, sitenizden tekrar alışveriş yapabilirler.

Genel olarak ele aldığımızda tüketicileri aboneliğe zorlamamanız oldukça önemli. Verdiğiniz hizmetler ve onlara yaşattığınız alışveriş deneyimi sonrasında abone olmayı onlar istemeliler. Böylelikle daha sağlıklı ve güvenilir bir ilişki kurma fırsatı yakalarsınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
IdeaSoft
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Dikey video içeriklere neden önem vermelisiniz? (İnfografik)
Son dönemlerde video içerik çalışmalarında dikey videolar oldukça öne çıkmaya başladı ve bunun da nedeni akıllı telefonlarda tam ekran video izleme sağlayan sosyal ağlar oldu. Birçok kişi için dikey videolar tercih edilmese de...
17 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın