Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları

1 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile beraber büyüyen bir nesil olduğu için aynı zamanda teknoloji kuşağı olarak da biliniyor.

Z kuşağı, 1990’ların ortaları ve 2000’li yılların başlarında doğmuş olan nesle verilen isimdir. Yavaş yavaş kendi maddi özgürlüklerini ellerine almaya başlayan ve yakın zamanda da aktif tüketici tarafında da yer almaya başlayacak olan bu kuşağa şimdiden ulaşmak, uzun vadede onları sadık müşteriler haline getirmede önemli bir rol oynayacaktır. Teknoloji nesline ulaşmak ve markanızı onların gözünde bilinir hale getirmek için de geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı yollar izlemeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu kuşağa ulaşmak için yararlanabileceğiniz bazı pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

İlgili rehber: Z kuşağı nasıl düşünür ve satın alma kararlarını nasıl verir?

Z kuşağı için pazarlama çalışmalarında neler yapabilirsiniz?

Snapchat’te aktif bir şekilde yer alın

Z kuşağına yönelik pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, Snapchat’te aktif bir şekilde yer alarak, bu mecrayı bu kuşağa ulaşmak için kullanabilirsiniz. Z kuşağı, Instagram ile birlikte Snapchat’i aktif bir şekilde kullandığı için, bu mecra üzerinde çalışmalar yapmak ve bu mecraya uygun içerikler üretmeniz, bu nesille iletişim kurmanızı kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Instagram Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Z kuşağı, Instagram’ı da aktif olarak kullansa da özellikle hikaye paylaşımlarına daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızda hikaye paylaşımlarına da yatırım yapmanız, bu kuşağın daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayarak, erişim ve etkileşimlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Birden fazla platformda yer alın

Z kuşağı, teknolojinin içinde büyüdüğü için aynı anda birden fazla teknolojik cihazı kullanmayı tercih ediyor. Bu durumda da birden fazla platformda yer almanız, bu kuşağa daha iyi ulaşmanızı sağlayacaktır. Farklı sosyal ağlarda, farklı konseptlerin yer aldığı içerikler oluşturabilir ve bu platformlar üzerinden farklı iletişimler kurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada Z kuşağının ilgisini nasıl çekersiniz?

Mobile öncelik verin

Z kuşağı, masaüstü cihazlardan çok mobil cihazlarda daha aktif bir şekilde yer almakta. Bu sebeple de mobil üzerinde yapacağınız çalışmalar, bu kitleye ulaşmanızı daha kolay bir hale getirecektir. Mobil odaklı reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra web sitenizin mobil uyumluluğu da bir o kadar önemlidir. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün görüntülenmesi ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, sabır ve kolaycı olarak bilinen bu kuşağa hitap etmenizi kolaylaştıracaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfamızı inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak e-ticaret altyapı paketlerimizi de inceleyebilirsiniz.

Z kuşağı influencer hesapları ile çalışın

Z kuşağı ile doğrudan etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için, onların takip ettiği ve onların yaş grubuna hitap eden influencer hesaplarla iletişime geçmeniz gerekir. Influencer hesaplar marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli bir pazarlama kanalı olduğu için Z kuşağına ulaşmak için de bu çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Youtube videoları hazırlayın

Bu kuşak, ortalama olarak günde 2 ile 4 saatini Youtube üzerinde video izleyerek geçirmekte. TV izleme süresi ise ortalama olarak 30 dakika. Bu durumda da Youtube videoları üretmek ya da video reklamları Youtube üzerinde göstermek, bu kuşağa ulaşmak için daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Video içerik stratejilerinizi belirlerken, Youtube’u da göz önünde bulundurmanız ve bu kitlenin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini araştırarak, içeriklerinizi bu doğrultuda oluşturmanız alacağınız geri dönüşümleri de yükseltecektir.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Ne sattığınızla değil, onlara ne fayda sunduğunuzla ilgileniyorlar

Yazının başında da dediğimiz gibi hedef kitlesi Z kuşağı olanların geleneksel pazarlama çalışmalarından kaçınması gerekiyor. Bu noktada da ürününüzü öne çıkartmak ve tüm konuyu ürün odağına çevirmek, bu kuşak için çok fazla etkili olmuyor. Bu noktada da üründen çok, onlara neler sunduğunuz, ne gibi faydalar sağladığınız ve onların hangi problemlerini çözdüğünüz daha önemli bir nokta oluyor. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda fayda odaklı içerikler oluşturmak ve ürünü değil tüketicilerin hangi sorunları üzerine yoğunlaştığınızı göstermek, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır.

Sadece sözde kalmayın, onlara bunu gösterin

Onlara bir ürünün faydasını ya da onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü söylemeniz de yeterli olmayacaktır. Onlara bu faydaları görsel olarak göstermeniz gerekir. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili hazırlayacağınız videolar, özellikle Z kuşağı için daha etkili olacaktır. Bir fotoğraf yerine video ile bu kitleye daha rahat ulaşabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını, hangi problemleri nasıl çözdüğünüzü bir konsept üzerinde göstermeniz, alacağınız geri dönüşümlere olumlu bir şekilde etki edecektir.

İlgilerini çekmek için 10 saniyeden az süreniz var

Z kuşağı, çok fazla teknoloji ile iç içe olduğu için aynı anda birden fazla işle ilgilenir ve bu sebeple de dikkatleri hızlı dağılır. Onların ilgisini çekebilmek için yaklaşık 8 saniyeniz bulunuyor. İçeriğiniz ne kadar ilgi çekici veya orijinal olursa olsun, ilk 8 saniyede onları yakalayamazsanız onları kaçırabilirsiniz. Bu sebeple de özellikle video içeriklerinizin giriş bölümüne özen göstermeniz ve mümkün olduğunca ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekir.

Facebook, doğru bir yer değil

Bu kuşağa ulaşmak için Facebook doğru bir platforma değil. Bu kitlenin Facebook hesapları bulunsa da bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmazlar. Sosyal mecraları daha farklı şekillerde kullanan bu kitleye etkili bir şekilde ulaşmak için özellikle Instagram ve Snapchat gibi daha interaktif ve hızlı içerik paylaşımlarının yapıldığı platformları seçmeniz gerekir.

Onların, sosyal ağları daha farklı kullanan bireyler olduğunu göz önünde bulundurmanız, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın temelinde bulunması gerekiyor. İçeriklere olan bakış açıları ve içerikleri tüketiş süreleri ile markalara bakış açıları pazarlama çalışmalarınızda öncelikli olarak üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
4 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan