Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları

1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları

Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile beraber büyüyen bir nesil olduğu için aynı zamanda teknoloji kuşağı olarak da biliniyor.

Z kuşağı, 1990’ların ortaları ve 2000’li yılların başlarında doğmuş olan nesle verilen isimdir. Yavaş yavaş kendi maddi özgürlüklerini ellerine almaya başlayan ve yakın zamanda da aktif tüketici tarafında da yer almaya başlayacak olan bu kuşağa şimdiden ulaşmak, uzun vadede onları sadık müşteriler haline getirmede önemli bir rol oynayacaktır. Teknoloji nesline ulaşmak ve markanızı onların gözünde bilinir hale getirmek için de geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı yollar izlemeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu kuşağa ulaşmak için yararlanabileceğiniz bazı pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

İlgili rehber: Z kuşağı nasıl düşünür ve satın alma kararlarını nasıl verir?

Z kuşağı için pazarlama çalışmalarında neler yapabilirsiniz?

Snapchat’te aktif bir şekilde yer alın

Z kuşağına yönelik pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, Snapchat’te aktif bir şekilde yer alarak, bu mecrayı bu kuşağa ulaşmak için kullanabilirsiniz. Z kuşağı, Instagram ile birlikte Snapchat’i aktif bir şekilde kullandığı için, bu mecra üzerinde çalışmalar yapmak ve bu mecraya uygun içerikler üretmeniz, bu nesille iletişim kurmanızı kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Instagram Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Z kuşağı, Instagram’ı da aktif olarak kullansa da özellikle hikaye paylaşımlarına daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızda hikaye paylaşımlarına da yatırım yapmanız, bu kuşağın daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayarak, erişim ve etkileşimlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Birden fazla platformda yer alın

Z kuşağı, teknolojinin içinde büyüdüğü için aynı anda birden fazla teknolojik cihazı kullanmayı tercih ediyor. Bu durumda da birden fazla platformda yer almanız, bu kuşağa daha iyi ulaşmanızı sağlayacaktır. Farklı sosyal ağlarda, farklı konseptlerin yer aldığı içerikler oluşturabilir ve bu platformlar üzerinden farklı iletişimler kurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada Z kuşağının ilgisini nasıl çekersiniz?

Mobile öncelik verin

Z kuşağı, masaüstü cihazlardan çok mobil cihazlarda daha aktif bir şekilde yer almakta. Bu sebeple de mobil üzerinde yapacağınız çalışmalar, bu kitleye ulaşmanızı daha kolay bir hale getirecektir. Mobil odaklı reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra web sitenizin mobil uyumluluğu da bir o kadar önemlidir. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün görüntülenmesi ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, sabır ve kolaycı olarak bilinen bu kuşağa hitap etmenizi kolaylaştıracaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfamızı inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak e-ticaret altyapı paketlerimizi de inceleyebilirsiniz.

Z kuşağı influencer hesapları ile çalışın

Z kuşağı ile doğrudan etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için, onların takip ettiği ve onların yaş grubuna hitap eden influencer hesaplarla iletişime geçmeniz gerekir. Influencer hesaplar marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli bir pazarlama kanalı olduğu için Z kuşağına ulaşmak için de bu çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Youtube videoları hazırlayın

Bu kuşak, ortalama olarak günde 2 ile 4 saatini Youtube üzerinde video izleyerek geçirmekte. TV izleme süresi ise ortalama olarak 30 dakika. Bu durumda da Youtube videoları üretmek ya da video reklamları Youtube üzerinde göstermek, bu kuşağa ulaşmak için daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Video içerik stratejilerinizi belirlerken, Youtube’u da göz önünde bulundurmanız ve bu kitlenin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini araştırarak, içeriklerinizi bu doğrultuda oluşturmanız alacağınız geri dönüşümleri de yükseltecektir.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Ne sattığınızla değil, onlara ne fayda sunduğunuzla ilgileniyorlar

Yazının başında da dediğimiz gibi hedef kitlesi Z kuşağı olanların geleneksel pazarlama çalışmalarından kaçınması gerekiyor. Bu noktada da ürününüzü öne çıkartmak ve tüm konuyu ürün odağına çevirmek, bu kuşak için çok fazla etkili olmuyor. Bu noktada da üründen çok, onlara neler sunduğunuz, ne gibi faydalar sağladığınız ve onların hangi problemlerini çözdüğünüz daha önemli bir nokta oluyor. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda fayda odaklı içerikler oluşturmak ve ürünü değil tüketicilerin hangi sorunları üzerine yoğunlaştığınızı göstermek, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır.

Sadece sözde kalmayın, onlara bunu gösterin

Onlara bir ürünün faydasını ya da onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü söylemeniz de yeterli olmayacaktır. Onlara bu faydaları görsel olarak göstermeniz gerekir. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili hazırlayacağınız videolar, özellikle Z kuşağı için daha etkili olacaktır. Bir fotoğraf yerine video ile bu kitleye daha rahat ulaşabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını, hangi problemleri nasıl çözdüğünüzü bir konsept üzerinde göstermeniz, alacağınız geri dönüşümlere olumlu bir şekilde etki edecektir.

İlgilerini çekmek için 10 saniyeden az süreniz var

Z kuşağı, çok fazla teknoloji ile iç içe olduğu için aynı anda birden fazla işle ilgilenir ve bu sebeple de dikkatleri hızlı dağılır. Onların ilgisini çekebilmek için yaklaşık 8 saniyeniz bulunuyor. İçeriğiniz ne kadar ilgi çekici veya orijinal olursa olsun, ilk 8 saniyede onları yakalayamazsanız onları kaçırabilirsiniz. Bu sebeple de özellikle video içeriklerinizin giriş bölümüne özen göstermeniz ve mümkün olduğunca ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekir.

Facebook, doğru bir yer değil

Bu kuşağa ulaşmak için Facebook doğru bir platforma değil. Bu kitlenin Facebook hesapları bulunsa da bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmazlar. Sosyal mecraları daha farklı şekillerde kullanan bu kitleye etkili bir şekilde ulaşmak için özellikle Instagram ve Snapchat gibi daha interaktif ve hızlı içerik paylaşımlarının yapıldığı platformları seçmeniz gerekir.

Onların, sosyal ağları daha farklı kullanan bireyler olduğunu göz önünde bulundurmanız, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın temelinde bulunması gerekiyor. İçeriklere olan bakış açıları ve içerikleri tüketiş süreleri ile markalara bakış açıları pazarlama çalışmalarınızda öncelikli olarak üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
IdeaSoft
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Hedef kitle davranışlarının ölçümü, pazarlama faaliyetlerinin başarısı için önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin; ürünlerinize, kampanyalarınıza veya markanıza gösterdiği ilgiyi ölçmek çalışmalarınız için ciddi bir...
14 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın