fbpx

Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları

1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları

Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile beraber büyüyen bir nesil olduğu için aynı zamanda teknoloji kuşağı olarak da biliniyor.

Z kuşağı, 1990’ların ortaları ve 2000’li yılların başlarında doğmuş olan nesle verilen isimdir. Yavaş yavaş kendi maddi özgürlüklerini ellerine almaya başlayan ve yakın zamanda da aktif tüketici tarafında da yer almaya başlayacak olan bu kuşağa şimdiden ulaşmak, uzun vadede onları sadık müşteriler haline getirmede önemli bir rol oynayacaktır. Teknoloji nesline ulaşmak ve markanızı onların gözünde bilinir hale getirmek için de geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı yollar izlemeniz gerekebilir. Bu rehberimizde de bu kuşağa ulaşmak için yararlanabileceğiniz bazı pazarlama yöntemlerini ele alacağız.

İlgili rehber: Z kuşağı nasıl düşünür ve satın alma kararlarını nasıl verir?

Z kuşağı için pazarlama çalışmalarında neler yapabilirsiniz?

Snapchat’te aktif bir şekilde yer alın

Z kuşağına yönelik pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, Snapchat’te aktif bir şekilde yer alarak, bu mecrayı bu kuşağa ulaşmak için kullanabilirsiniz. Z kuşağı, Instagram ile birlikte Snapchat’i aktif bir şekilde kullandığı için, bu mecra üzerinde çalışmalar yapmak ve bu mecraya uygun içerikler üretmeniz, bu nesille iletişim kurmanızı kolaylaştıracaktır.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Instagram Hikaye paylaşımlarına ağırlık verin

Z kuşağı, Instagram’ı da aktif olarak kullansa da özellikle hikaye paylaşımlarına daha fazla ilgi gösteriyor. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızda hikaye paylaşımlarına da yatırım yapmanız, bu kuşağın daha fazla ilgisini çekmenizi sağlayarak, erişim ve etkileşimlerinizi artıracaktır.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Birden fazla platformda yer alın

Z kuşağı, teknolojinin içinde büyüdüğü için aynı anda birden fazla teknolojik cihazı kullanmayı tercih ediyor. Bu durumda da birden fazla platformda yer almanız, bu kuşağa daha iyi ulaşmanızı sağlayacaktır. Farklı sosyal ağlarda, farklı konseptlerin yer aldığı içerikler oluşturabilir ve bu platformlar üzerinden farklı iletişimler kurabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medyada Z kuşağının ilgisini nasıl çekersiniz?

Mobile öncelik verin

Z kuşağı, masaüstü cihazlardan çok mobil cihazlarda daha aktif bir şekilde yer almakta. Bu sebeple de mobil üzerinde yapacağınız çalışmalar, bu kitleye ulaşmanızı daha kolay bir hale getirecektir. Mobil odaklı reklam ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra web sitenizin mobil uyumluluğu da bir o kadar önemlidir. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün görüntülenmesi ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanız, sabır ve kolaycı olarak bilinen bu kuşağa hitap etmenizi kolaylaştıracaktır.

Mobil site tasarımları hakkında bilgi almak için İdeaSoft mobil tasarımlar sayfamızı inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak e-ticaret altyapı paketlerimizi de inceleyebilirsiniz.

Z kuşağı influencer hesapları ile çalışın

Z kuşağı ile doğrudan etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemek için, onların takip ettiği ve onların yaş grubuna hitap eden influencer hesaplarla iletişime geçmeniz gerekir. Influencer hesaplar marka ve ürün bilinirliğini artırmak için önemli bir pazarlama kanalı olduğu için Z kuşağına ulaşmak için de bu çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Youtube videoları hazırlayın

Bu kuşak, ortalama olarak günde 2 ile 4 saatini Youtube üzerinde video izleyerek geçirmekte. TV izleme süresi ise ortalama olarak 30 dakika. Bu durumda da Youtube videoları üretmek ya da video reklamları Youtube üzerinde göstermek, bu kuşağa ulaşmak için daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Video içerik stratejilerinizi belirlerken, Youtube’u da göz önünde bulundurmanız ve bu kitlenin ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini araştırarak, içeriklerinizi bu doğrultuda oluşturmanız alacağınız geri dönüşümleri de yükseltecektir.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Ne sattığınızla değil, onlara ne fayda sunduğunuzla ilgileniyorlar

Yazının başında da dediğimiz gibi hedef kitlesi Z kuşağı olanların geleneksel pazarlama çalışmalarından kaçınması gerekiyor. Bu noktada da ürününüzü öne çıkartmak ve tüm konuyu ürün odağına çevirmek, bu kuşak için çok fazla etkili olmuyor. Bu noktada da üründen çok, onlara neler sunduğunuz, ne gibi faydalar sağladığınız ve onların hangi problemlerini çözdüğünüz daha önemli bir nokta oluyor. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda fayda odaklı içerikler oluşturmak ve ürünü değil tüketicilerin hangi sorunları üzerine yoğunlaştığınızı göstermek, alacağınız geri dönüşümleri artıracaktır.

Sadece sözde kalmayın, onlara bunu gösterin

Onlara bir ürünün faydasını ya da onların hangi sorunlarını çözdüğünüzü söylemeniz de yeterli olmayacaktır. Onlara bu faydaları görsel olarak göstermeniz gerekir. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili hazırlayacağınız videolar, özellikle Z kuşağı için daha etkili olacaktır. Bir fotoğraf yerine video ile bu kitleye daha rahat ulaşabilirsiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını, hangi problemleri nasıl çözdüğünüzü bir konsept üzerinde göstermeniz, alacağınız geri dönüşümlere olumlu bir şekilde etki edecektir.

İlgilerini çekmek için 10 saniyeden az süreniz var

Z kuşağı, çok fazla teknoloji ile iç içe olduğu için aynı anda birden fazla işle ilgilenir ve bu sebeple de dikkatleri hızlı dağılır. Onların ilgisini çekebilmek için yaklaşık 8 saniyeniz bulunuyor. İçeriğiniz ne kadar ilgi çekici veya orijinal olursa olsun, ilk 8 saniyede onları yakalayamazsanız onları kaçırabilirsiniz. Bu sebeple de özellikle video içeriklerinizin giriş bölümüne özen göstermeniz ve mümkün olduğunca ilgi çekici bir hale getirmeniz gerekir.

Facebook, doğru bir yer değil

Bu kuşağa ulaşmak için Facebook doğru bir platforma değil. Bu kitlenin Facebook hesapları bulunsa da bu mecrayı aktif bir şekilde kullanmazlar. Sosyal mecraları daha farklı şekillerde kullanan bu kitleye etkili bir şekilde ulaşmak için özellikle Instagram ve Snapchat gibi daha interaktif ve hızlı içerik paylaşımlarının yapıldığı platformları seçmeniz gerekir.

Onların, sosyal ağları daha farklı kullanan bireyler olduğunu göz önünde bulundurmanız, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın temelinde bulunması gerekiyor. İçeriklere olan bakış açıları ve içerikleri tüketiş süreleri ile markalara bakış açıları pazarlama çalışmalarınızda öncelikli olarak üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan