Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı pazarlarının kendilerine has dinamikleri olduğu için, açılmayı düşündüğünüz pazarlar hakkında detaylı araştırmalar yapmanız gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satışlar yaparken bilmeniz gereken detayların yanı sıra bu süreçte yararlanabileceğiniz bir takım stratejiler de bulunuyor. Bu rehberimizde de bu strateji ve taktiklerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Kültürel farklılıkları araştırın

Farklı ülkelerin kendilerine göre farklı kültürleri ve alışkanlıkları vardır. Bu sebeple de yurtiçinde yaptığınız çalışmalar, farklı kültürlerde iyi sonuçlar vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı düşündüğünüz pazarlardaki kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını, firmalara bakış açısını, kültürlerini ve firmalardan beklentilerini araştırmalısınız.

Aynı dili konuşmanız çok önemli

Siteniz üzerinde kullanıcıların konuştukları dili kullanmanız gerekir. Standart çeviri programları Türkçe’yi istediğiniz hedef dillere çevirse de yerel dile uygun bir çeviri yapmak için ve sitenizi daha lokal bir hale getirmek için bir çevirmen ile çalışarak site üzerindeki metinlerinizi açılmayı planladığınız ülkenin diline uygun hale getirmelisiniz.

Lokal konuşma dilini sitenizde yansıtmanız, yabancı kullanıcıların sitenizin içeriklerini daha rahat anlamalarını sağlarken, yabancı bir siteden alışveriş yapmadıkları izlenimini de verir.

Pazarlama stratejilerinizi lokalize edin

Konuştuğunuz dil gibi pazarlama stratejilerinizi de bölgelere göre lokalize etmeniz gerekecektir. Tüketicilerin markalardan beklentileri farklılaşacağı için, onların beklentilerini karşılayacak ve ilgilerini çekecek pazarlama çalışmalarına yönelmeniz gerekecektir.

İçerik değişikliklerinin yanı sıra kullanıcıların aktif olarak kullandıkları platformlar da değişiklik göstereceği için, farklı platformlara göre farklı çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Yerel ödeme sistemlerini de kullanın

Kredi kartı ile ödeme sistemlerinin yanı sıra bölgesel olarak bazı yerlerde farklı ödeme sistemleri de yaygın bir şekilde kullanılıyor olabilir. Tüketicilerin yaygın olarak kullandığı ödeme sistemlerini sitenize entegre etmeniz onların site üzerinde daha kolay bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olur.

Döviz ve kur değişikliklerine dikkat edin

Fiyat stratejilerinizi belirlerken, yerel para birimine çeviri yapmanız gerekecektir. Para birimine çevirim yaparken döviz kurlarını yakından takip etmeniz de önemli. Site üzerinde sürekli olarak fiyat değişimi yapamayacağınız için, sabit bir fiyat belirlemeniz hem daha kolay hem de daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ürün fiyat politikanızı belirlerken, dövizdeki kur değişimlerinin sizi etkilememesi ve zarar etmemeniz de oldukça önemlidir. Bu sebeple de fiyatlarınızı belirlerken bu unsura özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Kargo maliyetlerinizi unutmayın

Özellikle üzerinde durmanız ve doğru planlama yapmanız gereken konulardan biri de kargo maliyetleridir. Gönderim mesafesinin uzaması ve uluslararası gönderim yapıldığı için kargo maliyetleri önemli bir şekilde artacaktır.

Kargo maliyetleriniz arttığı için bu ücretleri kullanıcılara nasıl bir şekilde yansıtacağınız da önemli bir konu olacaktır; çünkü kargo ücretinin çok yüksek olması tüketicileri kaçıracaktır. Bu sebeple de en optimum ücreti belirlemeniz bu maliyetleri fiyatlandırma stratejilerinizde doğru bir şekilde kullanmanız yurtdışı satışlarınızda önemli bir konu olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin