Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

21 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı pazarlarının kendilerine has dinamikleri olduğu için, açılmayı düşündüğünüz pazarlar hakkında detaylı araştırmalar yapmanız gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satışlar yaparken bilmeniz gereken detayların yanı sıra bu süreçte yararlanabileceğiniz bir takım stratejiler de bulunuyor. Bu rehberimizde de bu strateji ve taktiklerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Kültürel farklılıkları araştırın

Farklı ülkelerin kendilerine göre farklı kültürleri ve alışkanlıkları vardır. Bu sebeple de yurtiçinde yaptığınız çalışmalar, farklı kültürlerde iyi sonuçlar vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı düşündüğünüz pazarlardaki kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını, firmalara bakış açısını, kültürlerini ve firmalardan beklentilerini araştırmalısınız.

Aynı dili konuşmanız çok önemli

Siteniz üzerinde kullanıcıların konuştukları dili kullanmanız gerekir. Standart çeviri programları Türkçe’yi istediğiniz hedef dillere çevirse de yerel dile uygun bir çeviri yapmak için ve sitenizi daha lokal bir hale getirmek için bir çevirmen ile çalışarak site üzerindeki metinlerinizi açılmayı planladığınız ülkenin diline uygun hale getirmelisiniz.

Lokal konuşma dilini sitenizde yansıtmanız, yabancı kullanıcıların sitenizin içeriklerini daha rahat anlamalarını sağlarken, yabancı bir siteden alışveriş yapmadıkları izlenimini de verir.

Pazarlama stratejilerinizi lokalize edin

Konuştuğunuz dil gibi pazarlama stratejilerinizi de bölgelere göre lokalize etmeniz gerekecektir. Tüketicilerin markalardan beklentileri farklılaşacağı için, onların beklentilerini karşılayacak ve ilgilerini çekecek pazarlama çalışmalarına yönelmeniz gerekecektir.

İçerik değişikliklerinin yanı sıra kullanıcıların aktif olarak kullandıkları platformlar da değişiklik göstereceği için, farklı platformlara göre farklı çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Yerel ödeme sistemlerini de kullanın

Kredi kartı ile ödeme sistemlerinin yanı sıra bölgesel olarak bazı yerlerde farklı ödeme sistemleri de yaygın bir şekilde kullanılıyor olabilir. Tüketicilerin yaygın olarak kullandığı ödeme sistemlerini sitenize entegre etmeniz onların site üzerinde daha kolay bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olur.

Döviz ve kur değişikliklerine dikkat edin

Fiyat stratejilerinizi belirlerken, yerel para birimine çeviri yapmanız gerekecektir. Para birimine çevirim yaparken döviz kurlarını yakından takip etmeniz de önemli. Site üzerinde sürekli olarak fiyat değişimi yapamayacağınız için, sabit bir fiyat belirlemeniz hem daha kolay hem de daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ürün fiyat politikanızı belirlerken, dövizdeki kur değişimlerinin sizi etkilememesi ve zarar etmemeniz de oldukça önemlidir. Bu sebeple de fiyatlarınızı belirlerken bu unsura özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Kargo maliyetlerinizi unutmayın

Özellikle üzerinde durmanız ve doğru planlama yapmanız gereken konulardan biri de kargo maliyetleridir. Gönderim mesafesinin uzaması ve uluslararası gönderim yapıldığı için kargo maliyetleri önemli bir şekilde artacaktır.

Kargo maliyetleriniz arttığı için bu ücretleri kullanıcılara nasıl bir şekilde yansıtacağınız da önemli bir konu olacaktır; çünkü kargo ücretinin çok yüksek olması tüketicileri kaçıracaktır. Bu sebeple de en optimum ücreti belirlemeniz bu maliyetleri fiyatlandırma stratejilerinizde doğru bir şekilde kullanmanız yurtdışı satışlarınızda önemli bir konu olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan