Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı pazarlarının kendilerine has dinamikleri olduğu için, açılmayı düşündüğünüz pazarlar hakkında detaylı araştırmalar yapmanız gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satışlar yaparken bilmeniz gereken detayların yanı sıra bu süreçte yararlanabileceğiniz bir takım stratejiler de bulunuyor. Bu rehberimizde de bu strateji ve taktiklerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Kültürel farklılıkları araştırın

Farklı ülkelerin kendilerine göre farklı kültürleri ve alışkanlıkları vardır. Bu sebeple de yurtiçinde yaptığınız çalışmalar, farklı kültürlerde iyi sonuçlar vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı düşündüğünüz pazarlardaki kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını, firmalara bakış açısını, kültürlerini ve firmalardan beklentilerini araştırmalısınız.

Aynı dili konuşmanız çok önemli

Siteniz üzerinde kullanıcıların konuştukları dili kullanmanız gerekir. Standart çeviri programları Türkçe’yi istediğiniz hedef dillere çevirse de yerel dile uygun bir çeviri yapmak için ve sitenizi daha lokal bir hale getirmek için bir çevirmen ile çalışarak site üzerindeki metinlerinizi açılmayı planladığınız ülkenin diline uygun hale getirmelisiniz.

Lokal konuşma dilini sitenizde yansıtmanız, yabancı kullanıcıların sitenizin içeriklerini daha rahat anlamalarını sağlarken, yabancı bir siteden alışveriş yapmadıkları izlenimini de verir.

Pazarlama stratejilerinizi lokalize edin

Konuştuğunuz dil gibi pazarlama stratejilerinizi de bölgelere göre lokalize etmeniz gerekecektir. Tüketicilerin markalardan beklentileri farklılaşacağı için, onların beklentilerini karşılayacak ve ilgilerini çekecek pazarlama çalışmalarına yönelmeniz gerekecektir.

İçerik değişikliklerinin yanı sıra kullanıcıların aktif olarak kullandıkları platformlar da değişiklik göstereceği için, farklı platformlara göre farklı çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Yerel ödeme sistemlerini de kullanın

Kredi kartı ile ödeme sistemlerinin yanı sıra bölgesel olarak bazı yerlerde farklı ödeme sistemleri de yaygın bir şekilde kullanılıyor olabilir. Tüketicilerin yaygın olarak kullandığı ödeme sistemlerini sitenize entegre etmeniz onların site üzerinde daha kolay bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olur.

Döviz ve kur değişikliklerine dikkat edin

Fiyat stratejilerinizi belirlerken, yerel para birimine çeviri yapmanız gerekecektir. Para birimine çevirim yaparken döviz kurlarını yakından takip etmeniz de önemli. Site üzerinde sürekli olarak fiyat değişimi yapamayacağınız için, sabit bir fiyat belirlemeniz hem daha kolay hem de daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ürün fiyat politikanızı belirlerken, dövizdeki kur değişimlerinin sizi etkilememesi ve zarar etmemeniz de oldukça önemlidir. Bu sebeple de fiyatlarınızı belirlerken bu unsura özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Kargo maliyetlerinizi unutmayın

Özellikle üzerinde durmanız ve doğru planlama yapmanız gereken konulardan biri de kargo maliyetleridir. Gönderim mesafesinin uzaması ve uluslararası gönderim yapıldığı için kargo maliyetleri önemli bir şekilde artacaktır.

Kargo maliyetleriniz arttığı için bu ücretleri kullanıcılara nasıl bir şekilde yansıtacağınız da önemli bir konu olacaktır; çünkü kargo ücretinin çok yüksek olması tüketicileri kaçıracaktır. Bu sebeple de en optimum ücreti belirlemeniz bu maliyetleri fiyatlandırma stratejilerinizde doğru bir şekilde kullanmanız yurtdışı satışlarınızda önemli bir konu olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın