Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler

21 Mayıs 2018
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı pazarlarının kendilerine has dinamikleri olduğu için, açılmayı düşündüğünüz pazarlar hakkında detaylı araştırmalar yapmanız gerekir.

E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satışlar yaparken bilmeniz gereken detayların yanı sıra bu süreçte yararlanabileceğiniz bir takım stratejiler de bulunuyor. Bu rehberimizde de bu strateji ve taktiklerin üzerinde duracağız.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?

İlgili rehber: Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Kültürel farklılıkları araştırın

Farklı ülkelerin kendilerine göre farklı kültürleri ve alışkanlıkları vardır. Bu sebeple de yurtiçinde yaptığınız çalışmalar, farklı kültürlerde iyi sonuçlar vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı düşündüğünüz pazarlardaki kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını, firmalara bakış açısını, kültürlerini ve firmalardan beklentilerini araştırmalısınız.

Aynı dili konuşmanız çok önemli

Siteniz üzerinde kullanıcıların konuştukları dili kullanmanız gerekir. Standart çeviri programları Türkçe’yi istediğiniz hedef dillere çevirse de yerel dile uygun bir çeviri yapmak için ve sitenizi daha lokal bir hale getirmek için bir çevirmen ile çalışarak site üzerindeki metinlerinizi açılmayı planladığınız ülkenin diline uygun hale getirmelisiniz.

Lokal konuşma dilini sitenizde yansıtmanız, yabancı kullanıcıların sitenizin içeriklerini daha rahat anlamalarını sağlarken, yabancı bir siteden alışveriş yapmadıkları izlenimini de verir.

Pazarlama stratejilerinizi lokalize edin

Konuştuğunuz dil gibi pazarlama stratejilerinizi de bölgelere göre lokalize etmeniz gerekecektir. Tüketicilerin markalardan beklentileri farklılaşacağı için, onların beklentilerini karşılayacak ve ilgilerini çekecek pazarlama çalışmalarına yönelmeniz gerekecektir.

İçerik değişikliklerinin yanı sıra kullanıcıların aktif olarak kullandıkları platformlar da değişiklik göstereceği için, farklı platformlara göre farklı çalışmalar yapmanız gerekecektir.

Yerel ödeme sistemlerini de kullanın

Kredi kartı ile ödeme sistemlerinin yanı sıra bölgesel olarak bazı yerlerde farklı ödeme sistemleri de yaygın bir şekilde kullanılıyor olabilir. Tüketicilerin yaygın olarak kullandığı ödeme sistemlerini sitenize entegre etmeniz onların site üzerinde daha kolay bir şekilde ödeme işlemlerini gerçekleştirmelerine yardımcı olur.

Döviz ve kur değişikliklerine dikkat edin

Fiyat stratejilerinizi belirlerken, yerel para birimine çeviri yapmanız gerekecektir. Para birimine çevirim yaparken döviz kurlarını yakından takip etmeniz de önemli. Site üzerinde sürekli olarak fiyat değişimi yapamayacağınız için, sabit bir fiyat belirlemeniz hem daha kolay hem de daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Ürün fiyat politikanızı belirlerken, dövizdeki kur değişimlerinin sizi etkilememesi ve zarar etmemeniz de oldukça önemlidir. Bu sebeple de fiyatlarınızı belirlerken bu unsura özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Kargo maliyetlerinizi unutmayın

Özellikle üzerinde durmanız ve doğru planlama yapmanız gereken konulardan biri de kargo maliyetleridir. Gönderim mesafesinin uzaması ve uluslararası gönderim yapıldığı için kargo maliyetleri önemli bir şekilde artacaktır.

Kargo maliyetleriniz arttığı için bu ücretleri kullanıcılara nasıl bir şekilde yansıtacağınız da önemli bir konu olacaktır; çünkü kargo ücretinin çok yüksek olması tüketicileri kaçıracaktır. Bu sebeple de en optimum ücreti belirlemeniz bu maliyetleri fiyatlandırma stratejilerinizde doğru bir şekilde kullanmanız yurtdışı satışlarınızda önemli bir konu olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan