fbpx

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir.

Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı?

Yurtdışına açılmadan önce şirketinizin bulunduğu ülkedeki faaliyetlerinin sağlam temellere oturduğundan emin olmanız gerekir. Sağlam temelleri olmayan bir şirket, yurtdışında da başarıya ulaşamaz. Sizin yokluğunuzda şirket, faaliyetlerine olması gerektiği gibi devam edebilecek mi? Sağlam bir şirket kültürünüzün olması ve temellerinizi sağlam olması bu aşamada oldukça önemlidir.

Yurtdışı operasyonlarınızı yönetebilecek kalifiye elemanınız var mı?

Yurtdışı faaliyetlerinizde sizin haricinizde de görev alacak kişiler olması gerekiyor. Bu faaliyetleri yönetebilecek, yurtdışı pazarına uyum sağlayarak, şirket faaliyetlerini bu pazarlarda yönetebilecek kalifiye elemanlarınızın olması bir hayli önemlidir. Böyle bir ekibinizin olmaması, iş yükünü iyi dağıtmamanıza ve işi iyi yönetememenize neden olabilir.

Yurtdışında alanında uzman çalışanlar bulabilecek misiniz?

Kendi personeliniz haricinde açılmayı planladığınız ülkenin dinamiklerine hakim yerel çalışanlar bulmanız da işinizin başarısı için bir hayli önemlidir. Bu pazarı tanıyan, dinamiklerini bilen ve belli bir tecrübeye sahip kişilerle çalışmanız, işinizin potansiyelini daha kısa sürede artırmasını sağlar. Yurtdışına açılmadan önce bu kişiler bulmaya ve onlarla iletişime geçmeye özen göstermeniz gerekir.

Oradaki kültüre adapte olabilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız ülkenin kültürüne adapte olabilmeniz de önemli bir ayrıntıdır. Ürünlerinizde, bu bölgedeki kullanıcıların zevklerine ve ilgi alanlarına yönelik değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bu değişiklikleri uygulamamak, pazarın ihtiyaçlarını karşılayamamanıza neden olacağı için, başarılı olma şansınızı da azaltır. Müşteri servislerinizde ve ürün seçeneklerinizde yerel kültüre adapte olmanız gerekir.

Pazarın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına ayak uydurabilecek misiniz?

Yurtiçinde başarılı olduğunuz stratejiler, yurtdışında aynı sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız pazarı iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Bu pazarın dinamiklerini tanımanız, pazarlama, reklam ve satış taktiklerinizi bu pazara göre şekillendirmeniz ve bu pazardaki kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeniz gerekir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız pazaradaki rekabet durumu da oldukça önemlidir. Bilinen ve büyük markaların yer aldığı bir pazara girmek riskli bir davranıştır. Yerel firma oldukları için belli bir müşteri tabanına ve bilinirliğe sahip olacakları için sizden bir adım önde olacaklardır. Bu rekabetle baş etmek için gerekli adımları atmanız, gerekli pazarlama çalışmalarını yapmanız ve doğru bir ekiple çalışmanız gerekir. Tüm bunlarda kullanacağınız sermayenin artması anlamına gelmektedir.

Finansal olarak bu büyümeyi karşılayabilecek misiniz?

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi yurtdışında yapacağınız faaliyetler ve rekabet nedeniyle belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Elinizde hem yurtiçi hem de yurtdışı faaliyetleri yönetmeye yetecek kadar bir sermayenizin olduğundan emin olmanız gerekir. Böyle bir maddi gücünüzün olmaması her iki pazarda da başarısız olmanıza neden olur.

Yurtdışı pazarının yasal gerekliliklerini karşılayabilecek misiniz?

Her ülkenin farklı yasaları ve uygulamaları bulunuyor. Farklı bir ülkede satış yaparken bu ülkenin yasalarını ve gerekliliklerini karşılayabilmeniz gerekir. Yasal zorunlukları iyi araştırmanız, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bu yasal zorunlukları karşılayabildiğinden emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan