Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

26 Eylül 2017
Sinan Oypan

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir.

Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı?

Yurtdışına açılmadan önce şirketinizin bulunduğu ülkedeki faaliyetlerinin sağlam temellere oturduğundan emin olmanız gerekir. Sağlam temelleri olmayan bir şirket, yurtdışında da başarıya ulaşamaz. Sizin yokluğunuzda şirket, faaliyetlerine olması gerektiği gibi devam edebilecek mi? Sağlam bir şirket kültürünüzün olması ve temellerinizi sağlam olması bu aşamada oldukça önemlidir.

Yurtdışı operasyonlarınızı yönetebilecek kalifiye elemanınız var mı?

Yurtdışı faaliyetlerinizde sizin haricinizde de görev alacak kişiler olması gerekiyor. Bu faaliyetleri yönetebilecek, yurtdışı pazarına uyum sağlayarak, şirket faaliyetlerini bu pazarlarda yönetebilecek kalifiye elemanlarınızın olması bir hayli önemlidir. Böyle bir ekibinizin olmaması, iş yükünü iyi dağıtmamanıza ve işi iyi yönetememenize neden olabilir.

Yurtdışında alanında uzman çalışanlar bulabilecek misiniz?

Kendi personeliniz haricinde açılmayı planladığınız ülkenin dinamiklerine hakim yerel çalışanlar bulmanız da işinizin başarısı için bir hayli önemlidir. Bu pazarı tanıyan, dinamiklerini bilen ve belli bir tecrübeye sahip kişilerle çalışmanız, işinizin potansiyelini daha kısa sürede artırmasını sağlar. Yurtdışına açılmadan önce bu kişiler bulmaya ve onlarla iletişime geçmeye özen göstermeniz gerekir.

Oradaki kültüre adapte olabilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız ülkenin kültürüne adapte olabilmeniz de önemli bir ayrıntıdır. Ürünlerinizde, bu bölgedeki kullanıcıların zevklerine ve ilgi alanlarına yönelik değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bu değişiklikleri uygulamamak, pazarın ihtiyaçlarını karşılayamamanıza neden olacağı için, başarılı olma şansınızı da azaltır. Müşteri servislerinizde ve ürün seçeneklerinizde yerel kültüre adapte olmanız gerekir.

Pazarın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına ayak uydurabilecek misiniz?

Yurtiçinde başarılı olduğunuz stratejiler, yurtdışında aynı sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız pazarı iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Bu pazarın dinamiklerini tanımanız, pazarlama, reklam ve satış taktiklerinizi bu pazara göre şekillendirmeniz ve bu pazardaki kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeniz gerekir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız pazaradaki rekabet durumu da oldukça önemlidir. Bilinen ve büyük markaların yer aldığı bir pazara girmek riskli bir davranıştır. Yerel firma oldukları için belli bir müşteri tabanına ve bilinirliğe sahip olacakları için sizden bir adım önde olacaklardır. Bu rekabetle baş etmek için gerekli adımları atmanız, gerekli pazarlama çalışmalarını yapmanız ve doğru bir ekiple çalışmanız gerekir. Tüm bunlarda kullanacağınız sermayenin artması anlamına gelmektedir.

Finansal olarak bu büyümeyi karşılayabilecek misiniz?

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi yurtdışında yapacağınız faaliyetler ve rekabet nedeniyle belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Elinizde hem yurtiçi hem de yurtdışı faaliyetleri yönetmeye yetecek kadar bir sermayenizin olduğundan emin olmanız gerekir. Böyle bir maddi gücünüzün olmaması her iki pazarda da başarısız olmanıza neden olur.

Yurtdışı pazarının yasal gerekliliklerini karşılayabilecek misiniz?

Her ülkenin farklı yasaları ve uygulamaları bulunuyor. Farklı bir ülkede satış yaparken bu ülkenin yasalarını ve gerekliliklerini karşılayabilmeniz gerekir. Yasal zorunlukları iyi araştırmanız, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bu yasal zorunlukları karşılayabildiğinden emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan