Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

26 Eylül 2017
Sinan Oypan

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir.

Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı?

Yurtdışına açılmadan önce şirketinizin bulunduğu ülkedeki faaliyetlerinin sağlam temellere oturduğundan emin olmanız gerekir. Sağlam temelleri olmayan bir şirket, yurtdışında da başarıya ulaşamaz. Sizin yokluğunuzda şirket, faaliyetlerine olması gerektiği gibi devam edebilecek mi? Sağlam bir şirket kültürünüzün olması ve temellerinizi sağlam olması bu aşamada oldukça önemlidir.

Yurtdışı operasyonlarınızı yönetebilecek kalifiye elemanınız var mı?

Yurtdışı faaliyetlerinizde sizin haricinizde de görev alacak kişiler olması gerekiyor. Bu faaliyetleri yönetebilecek, yurtdışı pazarına uyum sağlayarak, şirket faaliyetlerini bu pazarlarda yönetebilecek kalifiye elemanlarınızın olması bir hayli önemlidir. Böyle bir ekibinizin olmaması, iş yükünü iyi dağıtmamanıza ve işi iyi yönetememenize neden olabilir.

Yurtdışında alanında uzman çalışanlar bulabilecek misiniz?

Kendi personeliniz haricinde açılmayı planladığınız ülkenin dinamiklerine hakim yerel çalışanlar bulmanız da işinizin başarısı için bir hayli önemlidir. Bu pazarı tanıyan, dinamiklerini bilen ve belli bir tecrübeye sahip kişilerle çalışmanız, işinizin potansiyelini daha kısa sürede artırmasını sağlar. Yurtdışına açılmadan önce bu kişiler bulmaya ve onlarla iletişime geçmeye özen göstermeniz gerekir.

Oradaki kültüre adapte olabilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız ülkenin kültürüne adapte olabilmeniz de önemli bir ayrıntıdır. Ürünlerinizde, bu bölgedeki kullanıcıların zevklerine ve ilgi alanlarına yönelik değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bu değişiklikleri uygulamamak, pazarın ihtiyaçlarını karşılayamamanıza neden olacağı için, başarılı olma şansınızı da azaltır. Müşteri servislerinizde ve ürün seçeneklerinizde yerel kültüre adapte olmanız gerekir.

Pazarın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına ayak uydurabilecek misiniz?

Yurtiçinde başarılı olduğunuz stratejiler, yurtdışında aynı sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız pazarı iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Bu pazarın dinamiklerini tanımanız, pazarlama, reklam ve satış taktiklerinizi bu pazara göre şekillendirmeniz ve bu pazardaki kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeniz gerekir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız pazaradaki rekabet durumu da oldukça önemlidir. Bilinen ve büyük markaların yer aldığı bir pazara girmek riskli bir davranıştır. Yerel firma oldukları için belli bir müşteri tabanına ve bilinirliğe sahip olacakları için sizden bir adım önde olacaklardır. Bu rekabetle baş etmek için gerekli adımları atmanız, gerekli pazarlama çalışmalarını yapmanız ve doğru bir ekiple çalışmanız gerekir. Tüm bunlarda kullanacağınız sermayenin artması anlamına gelmektedir.

Finansal olarak bu büyümeyi karşılayabilecek misiniz?

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi yurtdışında yapacağınız faaliyetler ve rekabet nedeniyle belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Elinizde hem yurtiçi hem de yurtdışı faaliyetleri yönetmeye yetecek kadar bir sermayenizin olduğundan emin olmanız gerekir. Böyle bir maddi gücünüzün olmaması her iki pazarda da başarısız olmanıza neden olur.

Yurtdışı pazarının yasal gerekliliklerini karşılayabilecek misiniz?

Her ülkenin farklı yasaları ve uygulamaları bulunuyor. Farklı bir ülkede satış yaparken bu ülkenin yasalarını ve gerekliliklerini karşılayabilmeniz gerekir. Yasal zorunlukları iyi araştırmanız, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bu yasal zorunlukları karşılayabildiğinden emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan