Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir.

Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı?

Yurtdışına açılmadan önce şirketinizin bulunduğu ülkedeki faaliyetlerinin sağlam temellere oturduğundan emin olmanız gerekir. Sağlam temelleri olmayan bir şirket, yurtdışında da başarıya ulaşamaz. Sizin yokluğunuzda şirket, faaliyetlerine olması gerektiği gibi devam edebilecek mi? Sağlam bir şirket kültürünüzün olması ve temellerinizi sağlam olması bu aşamada oldukça önemlidir.

Yurtdışı operasyonlarınızı yönetebilecek kalifiye elemanınız var mı?

Yurtdışı faaliyetlerinizde sizin haricinizde de görev alacak kişiler olması gerekiyor. Bu faaliyetleri yönetebilecek, yurtdışı pazarına uyum sağlayarak, şirket faaliyetlerini bu pazarlarda yönetebilecek kalifiye elemanlarınızın olması bir hayli önemlidir. Böyle bir ekibinizin olmaması, iş yükünü iyi dağıtmamanıza ve işi iyi yönetememenize neden olabilir.

Yurtdışında alanında uzman çalışanlar bulabilecek misiniz?

Kendi personeliniz haricinde açılmayı planladığınız ülkenin dinamiklerine hakim yerel çalışanlar bulmanız da işinizin başarısı için bir hayli önemlidir. Bu pazarı tanıyan, dinamiklerini bilen ve belli bir tecrübeye sahip kişilerle çalışmanız, işinizin potansiyelini daha kısa sürede artırmasını sağlar. Yurtdışına açılmadan önce bu kişiler bulmaya ve onlarla iletişime geçmeye özen göstermeniz gerekir.

Oradaki kültüre adapte olabilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız ülkenin kültürüne adapte olabilmeniz de önemli bir ayrıntıdır. Ürünlerinizde, bu bölgedeki kullanıcıların zevklerine ve ilgi alanlarına yönelik değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bu değişiklikleri uygulamamak, pazarın ihtiyaçlarını karşılayamamanıza neden olacağı için, başarılı olma şansınızı da azaltır. Müşteri servislerinizde ve ürün seçeneklerinizde yerel kültüre adapte olmanız gerekir.

Pazarın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına ayak uydurabilecek misiniz?

Yurtiçinde başarılı olduğunuz stratejiler, yurtdışında aynı sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız pazarı iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Bu pazarın dinamiklerini tanımanız, pazarlama, reklam ve satış taktiklerinizi bu pazara göre şekillendirmeniz ve bu pazardaki kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeniz gerekir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız pazaradaki rekabet durumu da oldukça önemlidir. Bilinen ve büyük markaların yer aldığı bir pazara girmek riskli bir davranıştır. Yerel firma oldukları için belli bir müşteri tabanına ve bilinirliğe sahip olacakları için sizden bir adım önde olacaklardır. Bu rekabetle baş etmek için gerekli adımları atmanız, gerekli pazarlama çalışmalarını yapmanız ve doğru bir ekiple çalışmanız gerekir. Tüm bunlarda kullanacağınız sermayenin artması anlamına gelmektedir.

Finansal olarak bu büyümeyi karşılayabilecek misiniz?

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi yurtdışında yapacağınız faaliyetler ve rekabet nedeniyle belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Elinizde hem yurtiçi hem de yurtdışı faaliyetleri yönetmeye yetecek kadar bir sermayenizin olduğundan emin olmanız gerekir. Böyle bir maddi gücünüzün olmaması her iki pazarda da başarısız olmanıza neden olur.

Yurtdışı pazarının yasal gerekliliklerini karşılayabilecek misiniz?

Her ülkenin farklı yasaları ve uygulamaları bulunuyor. Farklı bir ülkede satış yaparken bu ülkenin yasalarını ve gerekliliklerini karşılayabilmeniz gerekir. Yasal zorunlukları iyi araştırmanız, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bu yasal zorunlukları karşılayabildiğinden emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-Ticaret Siteniz E-İhracata Hazır mı?
E-ticaret yurt dışı satış için tercih edilebilecek ideal yöntemlerden biridir. Yurt içinde pek çok yönden geleneksel ticaretin önüne geçmiş olan bu yöntem, global ölçekte de etkisini güçlendirmiş durumda. Bunun sebeplerinden...
3 Nisan 2022
Markethinkers
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir. Tabii...
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın