Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir.

Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı?

Yurtdışına açılmadan önce şirketinizin bulunduğu ülkedeki faaliyetlerinin sağlam temellere oturduğundan emin olmanız gerekir. Sağlam temelleri olmayan bir şirket, yurtdışında da başarıya ulaşamaz. Sizin yokluğunuzda şirket, faaliyetlerine olması gerektiği gibi devam edebilecek mi? Sağlam bir şirket kültürünüzün olması ve temellerinizi sağlam olması bu aşamada oldukça önemlidir.

Yurtdışı operasyonlarınızı yönetebilecek kalifiye elemanınız var mı?

Yurtdışı faaliyetlerinizde sizin haricinizde de görev alacak kişiler olması gerekiyor. Bu faaliyetleri yönetebilecek, yurtdışı pazarına uyum sağlayarak, şirket faaliyetlerini bu pazarlarda yönetebilecek kalifiye elemanlarınızın olması bir hayli önemlidir. Böyle bir ekibinizin olmaması, iş yükünü iyi dağıtmamanıza ve işi iyi yönetememenize neden olabilir.

Yurtdışında alanında uzman çalışanlar bulabilecek misiniz?

Kendi personeliniz haricinde açılmayı planladığınız ülkenin dinamiklerine hakim yerel çalışanlar bulmanız da işinizin başarısı için bir hayli önemlidir. Bu pazarı tanıyan, dinamiklerini bilen ve belli bir tecrübeye sahip kişilerle çalışmanız, işinizin potansiyelini daha kısa sürede artırmasını sağlar. Yurtdışına açılmadan önce bu kişiler bulmaya ve onlarla iletişime geçmeye özen göstermeniz gerekir.

Oradaki kültüre adapte olabilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız ülkenin kültürüne adapte olabilmeniz de önemli bir ayrıntıdır. Ürünlerinizde, bu bölgedeki kullanıcıların zevklerine ve ilgi alanlarına yönelik değişiklikler yapmanız gerekebilir. Bu değişiklikleri uygulamamak, pazarın ihtiyaçlarını karşılayamamanıza neden olacağı için, başarılı olma şansınızı da azaltır. Müşteri servislerinizde ve ürün seçeneklerinizde yerel kültüre adapte olmanız gerekir.

Pazarın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına ayak uydurabilecek misiniz?

Yurtiçinde başarılı olduğunuz stratejiler, yurtdışında aynı sonuçları vermeyebilir. Bu sebeple de açılmayı planladığınız pazarı iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekir. Bu pazarın dinamiklerini tanımanız, pazarlama, reklam ve satış taktiklerinizi bu pazara göre şekillendirmeniz ve bu pazardaki kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeniz gerekir.

Rekabetle baş edebilecek misiniz?

Açılmayı planladığınız pazaradaki rekabet durumu da oldukça önemlidir. Bilinen ve büyük markaların yer aldığı bir pazara girmek riskli bir davranıştır. Yerel firma oldukları için belli bir müşteri tabanına ve bilinirliğe sahip olacakları için sizden bir adım önde olacaklardır. Bu rekabetle baş etmek için gerekli adımları atmanız, gerekli pazarlama çalışmalarını yapmanız ve doğru bir ekiple çalışmanız gerekir. Tüm bunlarda kullanacağınız sermayenin artması anlamına gelmektedir.

Finansal olarak bu büyümeyi karşılayabilecek misiniz?

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi yurtdışında yapacağınız faaliyetler ve rekabet nedeniyle belli bir sermayeye ihtiyacınız olacaktır. Elinizde hem yurtiçi hem de yurtdışı faaliyetleri yönetmeye yetecek kadar bir sermayenizin olduğundan emin olmanız gerekir. Böyle bir maddi gücünüzün olmaması her iki pazarda da başarısız olmanıza neden olur.

Yurtdışı pazarının yasal gerekliliklerini karşılayabilecek misiniz?

Her ülkenin farklı yasaları ve uygulamaları bulunuyor. Farklı bir ülkede satış yaparken bu ülkenin yasalarını ve gerekliliklerini karşılayabilmeniz gerekir. Yasal zorunlukları iyi araştırmanız, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin bu yasal zorunlukları karşılayabildiğinden emin olmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan