YouTube SEO nasıl yapılır?

2 Kasım 2017
Sinan Oypan

YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda.

YouTube SEO nasıl yapılır?

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına yardımcı olacaktır.

Youtube’un sıralama algoritmasını etkileyen birçok farklı unsur bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve bunları uygulamak videolarınızın sadece Youtube üzerinde değil Google arama sonuçlarında da görünmesine yardımcı olur.

Video başlığı

Video başlığınızı iyi seçmeniz bir hayli önemlidir. Video içeriğinizle ilgili olacak doğru anahtar kelimelere odaklanmanız, hem Youtube hem de Google üzerindeki arama sorgularına yanıt vermenize yardımcı olur. Başlıkta videonun içeriğini açıkça belirtmeniz, kullanıcıların da video hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacağı için tıklanma oranlarına etki edecektir. Video başlıklarınızı 60 karakter veya daha kısa tutmanız da önemli bir detaydır; çünkü çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak görünmeyeceği için video hakkında yeterli bilgi vermeyecektir ve bu da tıklanma oranlarının düşmesine neden olacaktır.

Video açıklaması

Video açıklama bölümünde Youtube 1000 karakterlik bir alan sağlıyor. Bu alanın tamamını kullanmak zorunda değilsiniz; ancak videonuz hakkında bazı bilgileri bu açıklama bölümünde vermeniz, videonuzun daha iyi bir şekilde indekslenmesine ve yan bölümdeki ilgili videolar bölümünde videonuzun gösterilmesine yardımcı olur.

Video açıklamalarında ilk 100 karakter videonun alt bölümünde gösterilmektedir. Sonraki bölüm için “Daha Fazla” göster butonuna tıklanması gerekir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve eyleme çağrı ifadelerini kullanmak için bu ilk 100 karakterlik bölümü kullanmanız ve internet sitenize yönlendirmeleri yapmalısınız. Sonraki bölüm için video ile ilgili kısa bir bilgi veya özet geçerek, anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz.

“Long

Video uzunluğu

Video uzunluğu konusunda Youtube’da belli bir standart bulunmuyor. Burada kullanıcı alışkanlıkları ve yer aldığınız sektör içeriklerinizin uzunluğunda etki edecektir. Youtube uzun video içeriklere daha fazla değer veriyor olsa da takipçilerinizin videolarınızın ne kadarını izlediği de önemli bir nokta oluyor.

Reklam amaçlı videolar hazırlıyorsanız; bu videoların uzunluklarını 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanızda fayda var. Daha uzun videoların reklamlarda geri dönüşümleri düşüş gösterebiliyor.

Farklı amaçlarla bilgilendirici ya da eğlendirici videolar hazırlarken, sektör standartlarına göz atmanız ve video içeriğinizi iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Videoda yeterli bilgi ve detay verebilecekseniz 5 dakikadan uzun videolar hazırlayabilirsiniz. Ancak ipuçları ve günlük bilgi paylaşımı gibi paylaşımlar düzenliyorsunuz daha kısa ve daha çabuk tüketilebilecek video paylaşımları yapabilirsiniz.

Öne çıkan resim

Doğrudan SEO’ya etkisi olmasa da videoya tıklanma oranlarını artıracağı için, videonun öne çıkan resmini de özel olarak belirlemeniz ve seçmeniz gerekmektedir. Videonun ilgi çekici bir bölümünden ekran görüntü alabileceğiniz gibi video için farklı bir öne çıkan resmi kendiniz de hazırlayarak, videonuzu daha dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz.

Etikete ve kategori ayarları

Videolarınızı doğru bir şekilde kategorize etmeniz ve doğru etiketlemeniz, videolarınızın doğru bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır. Videonuzun ilgili olduğu kategorileri belirterek, Youtube’un videoyu ayrıştırmasına yardımcı olabilirsiniz.

Etiketler bölümünde de video içeriğinde olan konuları belirleyebilir ve anahtar kelimeler kullanarak videonuzun bu anahtar kelimelerle eşleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı etkileşimi

Youtube üzerindeki sıralamalarda öncelikli faktörlerden biri de kullanıcı etkileşimleri oluyor. Videoların izlenme, yorum, paylaşım ve beğeni sayısı arttıkça videonuzun üst sıralarda veya önerilen videolar bölümünde gösterilme oranı da daha fazla artar. Bu sebeple de videolarınızda etkileşim yaratmanız, yorum yapan kullanıcılara yanıt yazmanız ve videolarınızı daha fazla paylaştırmaya çalışmanız, videolarınızın daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

Farklı platformlarda videolarınızı paylaşın

Kullanıcı etkileşimini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mümkün olan tüm platformlarda videolarınızı göstermek olacaktır. Web siteniz üzerinde, diğer sosyal medya hesaplarınızda, içerik pazarlama çalışmaları yaptığınız dijital yayıncıların platformlarında videolarınızı yerleştirmeniz, videolarınızın daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan