YouTube SEO nasıl yapılır?

2 Kasım 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?

YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda.

YouTube SEO nasıl yapılır?

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına yardımcı olacaktır.

Youtube’un sıralama algoritmasını etkileyen birçok farklı unsur bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve bunları uygulamak videolarınızın sadece Youtube üzerinde değil Google arama sonuçlarında da görünmesine yardımcı olur.

Video başlığı

Video başlığınızı iyi seçmeniz bir hayli önemlidir. Video içeriğinizle ilgili olacak doğru anahtar kelimelere odaklanmanız, hem Youtube hem de Google üzerindeki arama sorgularına yanıt vermenize yardımcı olur. Başlıkta videonun içeriğini açıkça belirtmeniz, kullanıcıların da video hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacağı için tıklanma oranlarına etki edecektir. Video başlıklarınızı 60 karakter veya daha kısa tutmanız da önemli bir detaydır; çünkü çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak görünmeyeceği için video hakkında yeterli bilgi vermeyecektir ve bu da tıklanma oranlarının düşmesine neden olacaktır.

Video açıklaması

Video açıklama bölümünde Youtube 1000 karakterlik bir alan sağlıyor. Bu alanın tamamını kullanmak zorunda değilsiniz; ancak videonuz hakkında bazı bilgileri bu açıklama bölümünde vermeniz, videonuzun daha iyi bir şekilde indekslenmesine ve yan bölümdeki ilgili videolar bölümünde videonuzun gösterilmesine yardımcı olur.

Video açıklamalarında ilk 100 karakter videonun alt bölümünde gösterilmektedir. Sonraki bölüm için “Daha Fazla” göster butonuna tıklanması gerekir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve eyleme çağrı ifadelerini kullanmak için bu ilk 100 karakterlik bölümü kullanmanız ve internet sitenize yönlendirmeleri yapmalısınız. Sonraki bölüm için video ile ilgili kısa bir bilgi veya özet geçerek, anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz.

“Long

Video uzunluğu

Video uzunluğu konusunda Youtube’da belli bir standart bulunmuyor. Burada kullanıcı alışkanlıkları ve yer aldığınız sektör içeriklerinizin uzunluğunda etki edecektir. Youtube uzun video içeriklere daha fazla değer veriyor olsa da takipçilerinizin videolarınızın ne kadarını izlediği de önemli bir nokta oluyor.

Reklam amaçlı videolar hazırlıyorsanız; bu videoların uzunluklarını 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanızda fayda var. Daha uzun videoların reklamlarda geri dönüşümleri düşüş gösterebiliyor.

Farklı amaçlarla bilgilendirici ya da eğlendirici videolar hazırlarken, sektör standartlarına göz atmanız ve video içeriğinizi iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Videoda yeterli bilgi ve detay verebilecekseniz 5 dakikadan uzun videolar hazırlayabilirsiniz. Ancak ipuçları ve günlük bilgi paylaşımı gibi paylaşımlar düzenliyorsunuz daha kısa ve daha çabuk tüketilebilecek video paylaşımları yapabilirsiniz.

Öne çıkan resim

Doğrudan SEO’ya etkisi olmasa da videoya tıklanma oranlarını artıracağı için, videonun öne çıkan resmini de özel olarak belirlemeniz ve seçmeniz gerekmektedir. Videonun ilgi çekici bir bölümünden ekran görüntü alabileceğiniz gibi video için farklı bir öne çıkan resmi kendiniz de hazırlayarak, videonuzu daha dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz.

Etikete ve kategori ayarları

Videolarınızı doğru bir şekilde kategorize etmeniz ve doğru etiketlemeniz, videolarınızın doğru bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır. Videonuzun ilgili olduğu kategorileri belirterek, Youtube’un videoyu ayrıştırmasına yardımcı olabilirsiniz.

Etiketler bölümünde de video içeriğinde olan konuları belirleyebilir ve anahtar kelimeler kullanarak videonuzun bu anahtar kelimelerle eşleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı etkileşimi

Youtube üzerindeki sıralamalarda öncelikli faktörlerden biri de kullanıcı etkileşimleri oluyor. Videoların izlenme, yorum, paylaşım ve beğeni sayısı arttıkça videonuzun üst sıralarda veya önerilen videolar bölümünde gösterilme oranı da daha fazla artar. Bu sebeple de videolarınızda etkileşim yaratmanız, yorum yapan kullanıcılara yanıt yazmanız ve videolarınızı daha fazla paylaştırmaya çalışmanız, videolarınızın daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

Farklı platformlarda videolarınızı paylaşın

Kullanıcı etkileşimini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mümkün olan tüm platformlarda videolarınızı göstermek olacaktır. Web siteniz üzerinde, diğer sosyal medya hesaplarınızda, içerik pazarlama çalışmaları yaptığınız dijital yayıncıların platformlarında videolarınızı yerleştirmeniz, videolarınızın daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın