YouTube SEO nasıl yapılır?

2 Kasım 2017
Sinan Oypan

YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda.

YouTube SEO nasıl yapılır?

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına yardımcı olacaktır.

Youtube’un sıralama algoritmasını etkileyen birçok farklı unsur bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve bunları uygulamak videolarınızın sadece Youtube üzerinde değil Google arama sonuçlarında da görünmesine yardımcı olur.

Video başlığı

Video başlığınızı iyi seçmeniz bir hayli önemlidir. Video içeriğinizle ilgili olacak doğru anahtar kelimelere odaklanmanız, hem Youtube hem de Google üzerindeki arama sorgularına yanıt vermenize yardımcı olur. Başlıkta videonun içeriğini açıkça belirtmeniz, kullanıcıların da video hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacağı için tıklanma oranlarına etki edecektir. Video başlıklarınızı 60 karakter veya daha kısa tutmanız da önemli bir detaydır; çünkü çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak görünmeyeceği için video hakkında yeterli bilgi vermeyecektir ve bu da tıklanma oranlarının düşmesine neden olacaktır.

Video açıklaması

Video açıklama bölümünde Youtube 1000 karakterlik bir alan sağlıyor. Bu alanın tamamını kullanmak zorunda değilsiniz; ancak videonuz hakkında bazı bilgileri bu açıklama bölümünde vermeniz, videonuzun daha iyi bir şekilde indekslenmesine ve yan bölümdeki ilgili videolar bölümünde videonuzun gösterilmesine yardımcı olur.

Video açıklamalarında ilk 100 karakter videonun alt bölümünde gösterilmektedir. Sonraki bölüm için “Daha Fazla” göster butonuna tıklanması gerekir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve eyleme çağrı ifadelerini kullanmak için bu ilk 100 karakterlik bölümü kullanmanız ve internet sitenize yönlendirmeleri yapmalısınız. Sonraki bölüm için video ile ilgili kısa bir bilgi veya özet geçerek, anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz.

“Long

Video uzunluğu

Video uzunluğu konusunda Youtube’da belli bir standart bulunmuyor. Burada kullanıcı alışkanlıkları ve yer aldığınız sektör içeriklerinizin uzunluğunda etki edecektir. Youtube uzun video içeriklere daha fazla değer veriyor olsa da takipçilerinizin videolarınızın ne kadarını izlediği de önemli bir nokta oluyor.

Reklam amaçlı videolar hazırlıyorsanız; bu videoların uzunluklarını 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanızda fayda var. Daha uzun videoların reklamlarda geri dönüşümleri düşüş gösterebiliyor.

Farklı amaçlarla bilgilendirici ya da eğlendirici videolar hazırlarken, sektör standartlarına göz atmanız ve video içeriğinizi iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Videoda yeterli bilgi ve detay verebilecekseniz 5 dakikadan uzun videolar hazırlayabilirsiniz. Ancak ipuçları ve günlük bilgi paylaşımı gibi paylaşımlar düzenliyorsunuz daha kısa ve daha çabuk tüketilebilecek video paylaşımları yapabilirsiniz.

Öne çıkan resim

Doğrudan SEO’ya etkisi olmasa da videoya tıklanma oranlarını artıracağı için, videonun öne çıkan resmini de özel olarak belirlemeniz ve seçmeniz gerekmektedir. Videonun ilgi çekici bir bölümünden ekran görüntü alabileceğiniz gibi video için farklı bir öne çıkan resmi kendiniz de hazırlayarak, videonuzu daha dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz.

Etikete ve kategori ayarları

Videolarınızı doğru bir şekilde kategorize etmeniz ve doğru etiketlemeniz, videolarınızın doğru bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır. Videonuzun ilgili olduğu kategorileri belirterek, Youtube’un videoyu ayrıştırmasına yardımcı olabilirsiniz.

Etiketler bölümünde de video içeriğinde olan konuları belirleyebilir ve anahtar kelimeler kullanarak videonuzun bu anahtar kelimelerle eşleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı etkileşimi

Youtube üzerindeki sıralamalarda öncelikli faktörlerden biri de kullanıcı etkileşimleri oluyor. Videoların izlenme, yorum, paylaşım ve beğeni sayısı arttıkça videonuzun üst sıralarda veya önerilen videolar bölümünde gösterilme oranı da daha fazla artar. Bu sebeple de videolarınızda etkileşim yaratmanız, yorum yapan kullanıcılara yanıt yazmanız ve videolarınızı daha fazla paylaştırmaya çalışmanız, videolarınızın daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

Farklı platformlarda videolarınızı paylaşın

Kullanıcı etkileşimini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mümkün olan tüm platformlarda videolarınızı göstermek olacaktır. Web siteniz üzerinde, diğer sosyal medya hesaplarınızda, içerik pazarlama çalışmaları yaptığınız dijital yayıncıların platformlarında videolarınızı yerleştirmeniz, videolarınızın daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin