fbpx

YouTube SEO nasıl yapılır?

2 Kasım 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?

YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda.

YouTube SEO nasıl yapılır?

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına yardımcı olacaktır.

Youtube’un sıralama algoritmasını etkileyen birçok farklı unsur bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek ve bunları uygulamak videolarınızın sadece Youtube üzerinde değil Google arama sonuçlarında da görünmesine yardımcı olur.

Video başlığı

Video başlığınızı iyi seçmeniz bir hayli önemlidir. Video içeriğinizle ilgili olacak doğru anahtar kelimelere odaklanmanız, hem Youtube hem de Google üzerindeki arama sorgularına yanıt vermenize yardımcı olur. Başlıkta videonun içeriğini açıkça belirtmeniz, kullanıcıların da video hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacağı için tıklanma oranlarına etki edecektir. Video başlıklarınızı 60 karakter veya daha kısa tutmanız da önemli bir detaydır; çünkü çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak görünmeyeceği için video hakkında yeterli bilgi vermeyecektir ve bu da tıklanma oranlarının düşmesine neden olacaktır.

Video açıklaması

Video açıklama bölümünde Youtube 1000 karakterlik bir alan sağlıyor. Bu alanın tamamını kullanmak zorunda değilsiniz; ancak videonuz hakkında bazı bilgileri bu açıklama bölümünde vermeniz, videonuzun daha iyi bir şekilde indekslenmesine ve yan bölümdeki ilgili videolar bölümünde videonuzun gösterilmesine yardımcı olur.

Video açıklamalarında ilk 100 karakter videonun alt bölümünde gösterilmektedir. Sonraki bölüm için “Daha Fazla” göster butonuna tıklanması gerekir. Kullanıcıların dikkatini çekmek ve eyleme çağrı ifadelerini kullanmak için bu ilk 100 karakterlik bölümü kullanmanız ve internet sitenize yönlendirmeleri yapmalısınız. Sonraki bölüm için video ile ilgili kısa bir bilgi veya özet geçerek, anahtar kelimelerinizi kullanabilirsiniz.

“Long

Video uzunluğu

Video uzunluğu konusunda Youtube’da belli bir standart bulunmuyor. Burada kullanıcı alışkanlıkları ve yer aldığınız sektör içeriklerinizin uzunluğunda etki edecektir. Youtube uzun video içeriklere daha fazla değer veriyor olsa da takipçilerinizin videolarınızın ne kadarını izlediği de önemli bir nokta oluyor.

Reklam amaçlı videolar hazırlıyorsanız; bu videoların uzunluklarını 30 saniye ile 1 dakika arasında tutmanızda fayda var. Daha uzun videoların reklamlarda geri dönüşümleri düşüş gösterebiliyor.

Farklı amaçlarla bilgilendirici ya da eğlendirici videolar hazırlarken, sektör standartlarına göz atmanız ve video içeriğinizi iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Videoda yeterli bilgi ve detay verebilecekseniz 5 dakikadan uzun videolar hazırlayabilirsiniz. Ancak ipuçları ve günlük bilgi paylaşımı gibi paylaşımlar düzenliyorsunuz daha kısa ve daha çabuk tüketilebilecek video paylaşımları yapabilirsiniz.

Öne çıkan resim

Doğrudan SEO’ya etkisi olmasa da videoya tıklanma oranlarını artıracağı için, videonun öne çıkan resmini de özel olarak belirlemeniz ve seçmeniz gerekmektedir. Videonun ilgi çekici bir bölümünden ekran görüntü alabileceğiniz gibi video için farklı bir öne çıkan resmi kendiniz de hazırlayarak, videonuzu daha dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz.

Etikete ve kategori ayarları

Videolarınızı doğru bir şekilde kategorize etmeniz ve doğru etiketlemeniz, videolarınızın doğru bir şekilde indekslenmesine yardımcı olacaktır. Videonuzun ilgili olduğu kategorileri belirterek, Youtube’un videoyu ayrıştırmasına yardımcı olabilirsiniz.

Etiketler bölümünde de video içeriğinde olan konuları belirleyebilir ve anahtar kelimeler kullanarak videonuzun bu anahtar kelimelerle eşleşmesini sağlayabilirsiniz.

Kullanıcı etkileşimi

Youtube üzerindeki sıralamalarda öncelikli faktörlerden biri de kullanıcı etkileşimleri oluyor. Videoların izlenme, yorum, paylaşım ve beğeni sayısı arttıkça videonuzun üst sıralarda veya önerilen videolar bölümünde gösterilme oranı da daha fazla artar. Bu sebeple de videolarınızda etkileşim yaratmanız, yorum yapan kullanıcılara yanıt yazmanız ve videolarınızı daha fazla paylaştırmaya çalışmanız, videolarınızın daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olur.

Farklı platformlarda videolarınızı paylaşın

Kullanıcı etkileşimini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de mümkün olan tüm platformlarda videolarınızı göstermek olacaktır. Web siteniz üzerinde, diğer sosyal medya hesaplarınızda, içerik pazarlama çalışmaları yaptığınız dijital yayıncıların platformlarında videolarınızı yerleştirmeniz, videolarınızın daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan