fbpx

Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma özelliği nedeniyle de Youtube hem kullanıcıların hem de firmalarların radarındaki mecralardan biri olma özelliğini taşıyor.

Youtube üzerinde yer almak, video içerikler üreterek tüketicilerle farklı bir kanal üzerinden iletişim kurma imkanı tanımaktadır. Organik video izlenmelerin yanı sıra reklamlar da verebilmeniz nedeniyle Youtube markanızı tanıtmak için oldukça ideal bir platform.

Kendi videolarınızı oluşturuyorsanız ve video içeriklere yatırım yapıyorsanız bu kanaldan farklı şekillerde yararlanabilirsiniz. Bu rehberimizde de pazarlama çalışmalarınız için Youtube’dan nasıl faydalanabileceğinizi paylaşacağız.

Video çekimi konusunda detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Ürün tanıtım videoları oluşturmak

Ürünlerinizi öne çıkarmak ve ürünlerinizin kullanım alanlarını göstermek için video içerikler oluşturabilirsiniz. Bu videoları site üzerindeki ürün sayfalarında gösterebilir veya diğer sosyal mecralarda reklam amaçlı kullanabilirsiniz. Doğru anahtar kelime seçimleriyle Youtube üzerindeki aranmalarda da videolarınızın öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Youtube üzerindeki SEO ayarlarına yazının sonunda yer veriyor olacağız.

İçerik pazarlama olarak yaklaşmak

Video içeriklerinizle organik olarak trafik ve izlenme sayısı artırmak üzerine çalışmalar yapabilirsiniz. Reklam ve tanıtım içerikleri haricinde doğrudan etkileşim yaratma odaklı olan videolar hazırlayabilirsiniz. Bu içeriklerde e-ticaret siteniz üzerindeki SSS bölümü ile ilgili içerikler hazırlayabilir, ürünlerin kullanım alanlarını gösteren videolar oluşturabilir, rehber veya eğitici içerikler oluşturabilir ya da farklı bir konsept ile sektör ya da sizinle ilgili olabilecek ilgi çekici ve eğlenceli videolar oluşturabilirsiniz.

Reklam videoları oluşturmak

Youtube’un reklam özelliklerinden yararlanmak da pazarlama çalışmalarınız için bir alternatiftir. Farklı hedeflemeler yaparak, ürün tanıtım videolarınızı öne çıkartabilirsiniz. Video platformları arasında en yaygını olması nedeniyle Youtube reklamları, video reklamlarınızı göstermeniz için iyi bir platformdur. Ancak bu konuda dikkat etmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

Kullanıcıların büyük bir kısmının reklam engelleyen programlar kullanıyor olmaları (Adblocker) bu reklam videolarının görünmesini engellemektedir. Bu bir dezavantajdır. Bunun yanı sıra Youtube’a eğlenceli videolar izlemek için gelen kişiler de kendilerine zorla bir şey sattıracak reklamlar görmek istemezler. Youtube kullanıcılara 5 saniye sonra reklamları geçme imkanı sunuyor. Burada iki önemli nokta öne çıkıyor. Kullanıcılar 5 saniye sonra reklamınızı geçebilirler; ancak 5 saniye için Youtube’a reklam gösterim ücreti ödemezsiniz.

Bu durumda da yaratıcı fikirler yaratarak sadece 5 saniye süren reklam içerikleri oluşturabilirsiniz. Kullanıcıları hem uzun süren reklamlarla sıkmadığınız gibi 5 saniyelik reklam nedeniyle de izlenme için reklam ücreti ödememiş olursunuz.

Videolarınızı aramalara uyumlu hazırlamak

Yazının başında da belirttiğimiz gibi Youtube, Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru olma özelliğinde. Bu sebeple de videolarınızda SEO çalışmaları yapmanız da yararlı olacaktır.

Temel olarak e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız ayarların benzerlerini Youtube videolarınızda da yapmanız gerekir. Bu ayarları detaylandıracak olursak:

Anahtar kelimeler

Videolarınızın başlıklarında ve açıklama bölümlerinde videonuzun içeriği ile ilgili olan anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. Youtube üzerinde sizin videonuzla ilgili olabilecek popüler anahtar kelimeleri araştırarak başlıklarınızın için fikir edinebilirsiniz. Tabii ki anahtar kelimeleri kullanırken çok fazlaya kaçmamanız ve bu kelimeleri belli bir limitte tutmanız önemlidir. Video açıklama metinlerinizde de anahtar kelimelere yer vererek, videonun içeriği ile ilgili mümkün olduğunca detay vermelisiniz.

Etkileşim

Youtube’da ön sıralara çıkmak için dikkat etmeniz gerekenlerden biri de etkileşim oranlarınızdır. Video başlığında ve açıklama metinlerinde anahtar kelimelere yer vermiş olsanız da etkileşim oranlarınız videolarınızın öne çıkmasında önemli bir rol oynar.

Etkileşim oranlarınızı videolarınızın izlenme sayısı, beğenme ve yorum sayıları ve takipçi sayınız belirlemektedir. Bu sebeple de sadece anahtar kelime odaklı değil; etkileşim yaratmaya da özen göstermelisiniz. Video içerikleriniz kullanıcılara bir değer katmalı ve onları kanalınızla etkileşime geçirmeli. Etkileşim oranlarınızı ne kadar artırırsanız videolarınızın değeri de artacaktır ve arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkacaktır.

Video formatı

Arama sonuçlarına etki eden faktörlerden biri de videonuzun formatıdır. Formatı etkileyen birkaç başlık bulunmaktadır.

  • Dosya adı: Bilgisayarınızdan Youtube’a dosyayı aktarmadan önce dosya adınızı doğru belirlemelisiniz. Rastgele bir isim yerine, videonun içeriği ile ilgili anahtar kelimeleri içeren bir dosya adı yaratarak, Youtube’a yüklemelisiniz.
  • Uzunluk: Videonuzun uzun olması Youtube tarafından olumlu değerlendiriliyor. Video uzun olduğunda Youtube bu içeriğin değerli olduğunu düşünüyor. Ancak çok uzun videolar da kullanıcıların ilgisini çekmeyebiliyor. Bu sebeple de bazı testler yaparak, videolarınız için optimum bir süre belirleyebilirsiniz. 1-5 dakika arasındaki videolar genellikle kullanıcılar tarafından daha çok tercih edilebiliyor.
  • Etiketler: Videolarınızda etiketler eklemeniz de bir hayli önemli. Videoyla ilgili etiketleri seçerek, aranma sonuçlarına yardımcı olabilirsiniz. Ancak anahtar kelimelerde olduğu gibi çok aşırıya kaçmamanız gerekiyor. Doğrudan ilgili olduğunu düşündüğünüz etiketlerden faydalanmanız yeterli olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan