Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

13 Nisan 2019
Sinan Oypan

E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmanız, yeni takipçiler kazanmanızı sağlayacağı gibi video içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri ve videoların da izlenme sayılarını artırmanızı sağlayacaktır.

Burada yer verdiğimiz yöntemler Youtube kanalı üzerindeki çalışmalarınızla ilgili olacak. Video yönetimi ve video düzenlemeleriyle ilgili konulardan bazılarını aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik

Youtube’un interaktif kartlarını kullanın

İzleyicilere ek bilgiler vermek ve onları ilgili videolara yönlendirmek için Youtube interaktif kart özelliğini kullanabilirsiniz. Bu kart bilgileri videonun sağ üst bölümünde bir “i” işareti ile gösterilmektedir. Bu bilgi alanlarını videonun içinde belli bir zamanda aktif olması için koyabilirsiniz. Böylelikle belli bir konuda bahsederken ek bilgi sunmak ya da kullanıcılara ekstra bir video yönlendirmesi yapmak istediğinizde bu özelliği kullanabilirsiniz.

Bilgi kartlarının yanı sıra videonun sonunda kanal aboneliği sunan ve farklı videolara yönlendirme yapılan bitiş ekran özelliklerini de videolarınızda kullanmalısınız. Youtube kanal etkileşimlerini artırarak, kullanıcıların daha fazla video izlemesini sağlamak için bu bitiş ekranlarını tüm videolarınıza eklemelisiniz. Bu bölümlere tek bir video ekleyebileceğiniz gibi birden fazla da ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda oynatma listeleriniz bulunuyorsa, bu ekranlarda bu listeleri de paylaşabilirsiniz. Ancak en önemli olan kısım bu ekranlarda Youtube kanalı abone olma butonunu da eklemeyi unutmamanızdır.

Oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize edin

Youtube kanalı etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için hem videolarınızı hem de oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize etmeniz bir hayli önemli bir konudur. Youtube, dünyanın en büyük ikinci arama motoru olma özelliğini taşıdığı gibi Google üzerindeki arama sorgularında da ilgili video içerikler, kullanıcılara sunulmakta.

Hem Youtube hem de Google üzerinden videolarınıza trafik sağlayabilmek için videolarınız ve oynatma listeleriniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir. Tabii ki bu çalışmalar oldukça detaylı olduğu için üzerinde ciddi şekilde çalışılması gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğinizi ise, aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube kanalı sayfanızı detaylandırın

Youtube kanalınızı detaylandırmanız ve kanal sayfanızı farklı bölümlere ayırmanız da etkileşimlerinizi artırırken, kullanıcıların aradıkları içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar. Youtube kanalı üzerinde farklı videoları ve oynatma listelerini bölümlere ayırarak, videolarınızı kategorize edebilirsiniz. Bu yöntem ilgili videoları bir araya toplayarak kullanıcıların bazı konular hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Otomobil aksesuarları üzerine bir iş yaptığınızı ele alalım ve bu konu ile ilgili videolar üretiyorsanız, video kategorilerinizi şöyle ayırabilirsiniz;

  • Araç aksesuarlarıyla ilgili bilmeniz gereken herşey
  • Yeni bir araç mı almayı düşünüyorsunuz? Buradan bilgi alabilirsiniz
  • 2. el araç almadan önce neler yapmalısınız?
  • Sık sorulan sorular

Burada, ilk bölümde kendi sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili içerikleri bir oynatma listesinde toplayarak gösterebilirsiniz. Sık sorulan sorular bölümünde ise kullanıcıların araç aksesuarlarıyla ilgili sordukları soruları yanıtlayabilirsiniz. Diğer iki bölüm ise doğrudan satışını yapmadığınız; ancak etkileşim sağlayarak kullanıcıların markanızı tanımasını sağlayacak özel içeriklerdir. Özellikle aranma hacmi yoğun olan bu tür konular üzerinde bilgi verici içerikler hazırlamanız marka bilinirliğinizi artıracaktır. Aynı zamanda bir araç alacak ya da kiralayacak olan kişilerin araç aksesuarlarına ihtiyaç duyacağını da unutmamanız gerekir ki bu da size satışa yönlendirme için iyi bir kanal sunar.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Kanal tanıtım videosu hazırlayın

Youtube kanalınızı ziyaret eden kişilere yönelik tanıtım videosu hazırlamanız da kullanıcıların markanız hakkında bazı fikirler edinmelerini sağlarken, markanızı tanıtma fırsatı da bulursunuz. Youtube kanalı üzerinde iki farklı öne çıkan video ekleyebiliyorsunuz. Kanalınızı henüz takip etmeyenler için bir tanıtım videosunu bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Ancak kanalınızı takip edenler için son yayınlanan ya da popüler videoyu ayarlar üzerinde düzenleyerek aynı sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle iki farklı hedef kitle için öne çıkan videonuz farklı olur.

Tanıtım videonuzda temel olarak, kim olduğunu, ne tür içerikler hazırladığınızı ve kullanıcıların kanalınıza neden abone olmaları gerektiğini içeren bilgiler verebilirsiniz. Bu konuyu ilerleyen günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

Kanalınıza özel bir öne çıkan görsel çalışması yapın

Kanalınızı kişiselleştirmek ve daha kurumsal bir hale getirmek için Youtube kanalı sayfanız üzerinde öne çıkan görsel çalışması yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Bu görsel üzerinde markanızla ilgili bazı önemli bilgileri ve kullanıcıların sizinle ilgili neler bulabileceklerinin bilgisini verebileceğiniz gibi diğer sosyal kanallarınıza yönlendirme işaretlerini de kullanabilirsiniz. Aşağıdaki görselden iyi bir öne çıkan görsel örneğini de görebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmanız, Youtube kanal sayfanızın da verimini artıracağı gibi kullanıcıların da markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi almasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan