fbpx

Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmanız, yeni takipçiler kazanmanızı sağlayacağı gibi video içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri ve videoların da izlenme sayılarını artırmanızı sağlayacaktır.

Burada yer verdiğimiz yöntemler Youtube kanalı üzerindeki çalışmalarınızla ilgili olacak. Video yönetimi ve video düzenlemeleriyle ilgili konulardan bazılarını aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik

Youtube’un interaktif kartlarını kullanın

İzleyicilere ek bilgiler vermek ve onları ilgili videolara yönlendirmek için Youtube interaktif kart özelliğini kullanabilirsiniz. Bu kart bilgileri videonun sağ üst bölümünde bir “i” işareti ile gösterilmektedir. Bu bilgi alanlarını videonun içinde belli bir zamanda aktif olması için koyabilirsiniz. Böylelikle belli bir konuda bahsederken ek bilgi sunmak ya da kullanıcılara ekstra bir video yönlendirmesi yapmak istediğinizde bu özelliği kullanabilirsiniz.

Bilgi kartlarının yanı sıra videonun sonunda kanal aboneliği sunan ve farklı videolara yönlendirme yapılan bitiş ekran özelliklerini de videolarınızda kullanmalısınız. Youtube kanal etkileşimlerini artırarak, kullanıcıların daha fazla video izlemesini sağlamak için bu bitiş ekranlarını tüm videolarınıza eklemelisiniz. Bu bölümlere tek bir video ekleyebileceğiniz gibi birden fazla da ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda oynatma listeleriniz bulunuyorsa, bu ekranlarda bu listeleri de paylaşabilirsiniz. Ancak en önemli olan kısım bu ekranlarda Youtube kanalı abone olma butonunu da eklemeyi unutmamanızdır.

Oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize edin

Youtube kanalı etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için hem videolarınızı hem de oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize etmeniz bir hayli önemli bir konudur. Youtube, dünyanın en büyük ikinci arama motoru olma özelliğini taşıdığı gibi Google üzerindeki arama sorgularında da ilgili video içerikler, kullanıcılara sunulmakta.

Hem Youtube hem de Google üzerinden videolarınıza trafik sağlayabilmek için videolarınız ve oynatma listeleriniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir. Tabii ki bu çalışmalar oldukça detaylı olduğu için üzerinde ciddi şekilde çalışılması gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğinizi ise, aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube kanalı sayfanızı detaylandırın

Youtube kanalınızı detaylandırmanız ve kanal sayfanızı farklı bölümlere ayırmanız da etkileşimlerinizi artırırken, kullanıcıların aradıkları içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar. Youtube kanalı üzerinde farklı videoları ve oynatma listelerini bölümlere ayırarak, videolarınızı kategorize edebilirsiniz. Bu yöntem ilgili videoları bir araya toplayarak kullanıcıların bazı konular hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Otomobil aksesuarları üzerine bir iş yaptığınızı ele alalım ve bu konu ile ilgili videolar üretiyorsanız, video kategorilerinizi şöyle ayırabilirsiniz;

  • Araç aksesuarlarıyla ilgili bilmeniz gereken herşey
  • Yeni bir araç mı almayı düşünüyorsunuz? Buradan bilgi alabilirsiniz
  • 2. el araç almadan önce neler yapmalısınız?
  • Sık sorulan sorular

Burada, ilk bölümde kendi sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili içerikleri bir oynatma listesinde toplayarak gösterebilirsiniz. Sık sorulan sorular bölümünde ise kullanıcıların araç aksesuarlarıyla ilgili sordukları soruları yanıtlayabilirsiniz. Diğer iki bölüm ise doğrudan satışını yapmadığınız; ancak etkileşim sağlayarak kullanıcıların markanızı tanımasını sağlayacak özel içeriklerdir. Özellikle aranma hacmi yoğun olan bu tür konular üzerinde bilgi verici içerikler hazırlamanız marka bilinirliğinizi artıracaktır. Aynı zamanda bir araç alacak ya da kiralayacak olan kişilerin araç aksesuarlarına ihtiyaç duyacağını da unutmamanız gerekir ki bu da size satışa yönlendirme için iyi bir kanal sunar.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Kanal tanıtım videosu hazırlayın

Youtube kanalınızı ziyaret eden kişilere yönelik tanıtım videosu hazırlamanız da kullanıcıların markanız hakkında bazı fikirler edinmelerini sağlarken, markanızı tanıtma fırsatı da bulursunuz. Youtube kanalı üzerinde iki farklı öne çıkan video ekleyebiliyorsunuz. Kanalınızı henüz takip etmeyenler için bir tanıtım videosunu bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Ancak kanalınızı takip edenler için son yayınlanan ya da popüler videoyu ayarlar üzerinde düzenleyerek aynı sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle iki farklı hedef kitle için öne çıkan videonuz farklı olur.

Tanıtım videonuzda temel olarak, kim olduğunu, ne tür içerikler hazırladığınızı ve kullanıcıların kanalınıza neden abone olmaları gerektiğini içeren bilgiler verebilirsiniz. Bu konuyu ilerleyen günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

Kanalınıza özel bir öne çıkan görsel çalışması yapın

Kanalınızı kişiselleştirmek ve daha kurumsal bir hale getirmek için Youtube kanalı sayfanız üzerinde öne çıkan görsel çalışması yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Bu görsel üzerinde markanızla ilgili bazı önemli bilgileri ve kullanıcıların sizinle ilgili neler bulabileceklerinin bilgisini verebileceğiniz gibi diğer sosyal kanallarınıza yönlendirme işaretlerini de kullanabilirsiniz. Aşağıdaki görselden iyi bir öne çıkan görsel örneğini de görebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmanız, Youtube kanal sayfanızın da verimini artıracağı gibi kullanıcıların da markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi almasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan