Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Etkileşimlerinizi artırmanız, yeni takipçiler kazanmanızı sağlayacağı gibi video içeriklerinizden alacağınız geri dönüşümleri ve videoların da izlenme sayılarını artırmanızı sağlayacaktır.

Burada yer verdiğimiz yöntemler Youtube kanalı üzerindeki çalışmalarınızla ilgili olacak. Video yönetimi ve video düzenlemeleriyle ilgili konulardan bazılarını aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik

Youtube’un interaktif kartlarını kullanın

İzleyicilere ek bilgiler vermek ve onları ilgili videolara yönlendirmek için Youtube interaktif kart özelliğini kullanabilirsiniz. Bu kart bilgileri videonun sağ üst bölümünde bir “i” işareti ile gösterilmektedir. Bu bilgi alanlarını videonun içinde belli bir zamanda aktif olması için koyabilirsiniz. Böylelikle belli bir konuda bahsederken ek bilgi sunmak ya da kullanıcılara ekstra bir video yönlendirmesi yapmak istediğinizde bu özelliği kullanabilirsiniz.

Bilgi kartlarının yanı sıra videonun sonunda kanal aboneliği sunan ve farklı videolara yönlendirme yapılan bitiş ekran özelliklerini de videolarınızda kullanmalısınız. Youtube kanal etkileşimlerini artırarak, kullanıcıların daha fazla video izlemesini sağlamak için bu bitiş ekranlarını tüm videolarınıza eklemelisiniz. Bu bölümlere tek bir video ekleyebileceğiniz gibi birden fazla da ekleyebilirsiniz. Aynı zamanda oynatma listeleriniz bulunuyorsa, bu ekranlarda bu listeleri de paylaşabilirsiniz. Ancak en önemli olan kısım bu ekranlarda Youtube kanalı abone olma butonunu da eklemeyi unutmamanızdır.

Oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize edin

Youtube kanalı etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için hem videolarınızı hem de oynatma listelerinizi arama motorlarına göre optimize etmeniz bir hayli önemli bir konudur. Youtube, dünyanın en büyük ikinci arama motoru olma özelliğini taşıdığı gibi Google üzerindeki arama sorgularında da ilgili video içerikler, kullanıcılara sunulmakta.

Hem Youtube hem de Google üzerinden videolarınıza trafik sağlayabilmek için videolarınız ve oynatma listeleriniz üzerinde SEO çalışmaları yaparak, arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz gerekir. Tabii ki bu çalışmalar oldukça detaylı olduğu için üzerinde ciddi şekilde çalışılması gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğinizi ise, aşağıdaki rehberimizden öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube kanalı sayfanızı detaylandırın

Youtube kanalınızı detaylandırmanız ve kanal sayfanızı farklı bölümlere ayırmanız da etkileşimlerinizi artırırken, kullanıcıların aradıkları içerikleri daha kolay bulmalarını sağlar. Youtube kanalı üzerinde farklı videoları ve oynatma listelerini bölümlere ayırarak, videolarınızı kategorize edebilirsiniz. Bu yöntem ilgili videoları bir araya toplayarak kullanıcıların bazı konular hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlamanıza yardımcı olur.

Otomobil aksesuarları üzerine bir iş yaptığınızı ele alalım ve bu konu ile ilgili videolar üretiyorsanız, video kategorilerinizi şöyle ayırabilirsiniz;

  • Araç aksesuarlarıyla ilgili bilmeniz gereken herşey
  • Yeni bir araç mı almayı düşünüyorsunuz? Buradan bilgi alabilirsiniz
  • 2. el araç almadan önce neler yapmalısınız?
  • Sık sorulan sorular

Burada, ilk bölümde kendi sitenizde sattığınız ürünlerle ilgili içerikleri bir oynatma listesinde toplayarak gösterebilirsiniz. Sık sorulan sorular bölümünde ise kullanıcıların araç aksesuarlarıyla ilgili sordukları soruları yanıtlayabilirsiniz. Diğer iki bölüm ise doğrudan satışını yapmadığınız; ancak etkileşim sağlayarak kullanıcıların markanızı tanımasını sağlayacak özel içeriklerdir. Özellikle aranma hacmi yoğun olan bu tür konular üzerinde bilgi verici içerikler hazırlamanız marka bilinirliğinizi artıracaktır. Aynı zamanda bir araç alacak ya da kiralayacak olan kişilerin araç aksesuarlarına ihtiyaç duyacağını da unutmamanız gerekir ki bu da size satışa yönlendirme için iyi bir kanal sunar.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Kanal tanıtım videosu hazırlayın

Youtube kanalınızı ziyaret eden kişilere yönelik tanıtım videosu hazırlamanız da kullanıcıların markanız hakkında bazı fikirler edinmelerini sağlarken, markanızı tanıtma fırsatı da bulursunuz. Youtube kanalı üzerinde iki farklı öne çıkan video ekleyebiliyorsunuz. Kanalınızı henüz takip etmeyenler için bir tanıtım videosunu bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Ancak kanalınızı takip edenler için son yayınlanan ya da popüler videoyu ayarlar üzerinde düzenleyerek aynı sayfa üzerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle iki farklı hedef kitle için öne çıkan videonuz farklı olur.

Tanıtım videonuzda temel olarak, kim olduğunu, ne tür içerikler hazırladığınızı ve kullanıcıların kanalınıza neden abone olmaları gerektiğini içeren bilgiler verebilirsiniz. Bu konuyu ilerleyen günlerde daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

Kanalınıza özel bir öne çıkan görsel çalışması yapın

Kanalınızı kişiselleştirmek ve daha kurumsal bir hale getirmek için Youtube kanalı sayfanız üzerinde öne çıkan görsel çalışması yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Bu görsel üzerinde markanızla ilgili bazı önemli bilgileri ve kullanıcıların sizinle ilgili neler bulabileceklerinin bilgisini verebileceğiniz gibi diğer sosyal kanallarınıza yönlendirme işaretlerini de kullanabilirsiniz. Aşağıdaki görselden iyi bir öne çıkan görsel örneğini de görebilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmanız, Youtube kanal sayfanızın da verimini artıracağı gibi kullanıcıların da markanızla ilgili mümkün olduğunca bilgi almasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin