fbpx

Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

5 Eylül 2016
Sinan Oypan

Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı geliştirmeler yapmanız gerekiyor.

Verdiğiniz reklamlar ya da diğer yönlendirmeler aracılığı ile kullanıcılar Youtube kanalınıza ulaşabilirler ve onlara buradaki videolara tıklamaları için sebep vermeniz gerekiyor. Aynı zamanda kanalınız hakkında da bir takım bilgiler vermeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bu rehberimizde de Youtube hesabınızı geliştirmek ve aldığınız geri dönüşümleri artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Öne çıkan videonuzu belirleyin

Kanalınızı ziyaret eden kullanıcılara, seçtiğiniz bir videoyu otomatik olarak gösterebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde kanalınızı ya da ürününüzü tanıtan bir videoyu otomatik olarak başlaması için buraya yerleştirebilirsiniz. Youtube bu özelliği iki farklı şekilde sunuyor:

  • Yeni ziyaretçilere özel video: Kanalınıza abone olmayan ya da ilk kez sayfanıza gelen ziyaretçilere özel bir video koyabilirsiniz. Burada kendinizi ve kanalınızı tanıtan bir video kullanmak, kullanıcıları bilgilendirme konusunda daha faydalı olacaktır.
  • Abonelere özel video: Aboneleriniz, kanalınızı tekrar ziyaret edebilirler ve onlara özel farklı bir video gösterebilirsiniz. Aboneleriniz zaten sizi tanıdıkları için onlara daha farklı bir video sunabilirsiniz. Burada son eklediğiniz videoları kullanmak yararlı olacaktı.

Anahtar kelimeler kullanın

Kanalınızın, Google ve Youtube üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenebilmesi için anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekecek. Bunu yapabilme için:

  • "İçerik Stüdyosu"na girin
  • Kanal seçenğinin altındaki “Gelişmiş” bölümüne tıklayın
  • Karşınıza çıkan ekranda, kanalınızı tanıtan anahtar kelimeleri girebileceğiniz bir bölüm göreceksiniz. Bu alana, kanalınız ve markanızla ilgili anahtar kelimeleri girebilirsiniz.

Onaylanmış internet sitesi

Youtube videolarınızdan dışarıya link verebilmek için, Youtube kanalınızla internet sitenizin ilişkilendirilmesi gerekiyor. Başka bir deyişle, internet sitenizin Youtube tarafından onaylanması gerekiyor. Böylelikle, videolarınızın içine sitenizin linklerini ekleyerek, izleyicileri ürünlerinize ya da ilgili landing page’lere yönlendirebilirsiniz.

Videolar için özel resimler oluşturun

Youtube, yüklediğiniz videoların içinden belli bir kare seçerek bunu önizleme resmi olarak kullandırıyor. Ancak dilerseniz, kendi hazırladığınız görselleri de önizleme resmi olarak kullanabilirsiniz.

Kendi hazırladığınız resimlerde, videonun can alıcı ve dikkat çekici noktalarından birini öne çıkartabilir ya da küçük boyutta da okunabilecek bir metin yazarak, videonuzun daha fazla dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Birçok Youtuber, bu yöntemi kullanarak videolarını daha ilginç bir hale getiriyor. Bunu yapmak oldukça kolay. Hazırladığınız görseli, videonuzu Youtube’a ekledikten sonra, ayarlar penceresi içinde özel resim ekle seçeneğine tıklayarak yapabilirsiniz.

Youtube Kartları kullanın

Youtube, geçtiğimiz yıllarda getirdiği yeni özellik ile, video üzerinden farklı video ya da sitelere yönlendirmeyi kolaylaştırıyor. Bu özelliğin adı “Youtube Kartları”. Eskiden olduğu gibi videonuzun üzerine metin yazarak link yönlendirmesi yapmak yerine, Youtube Kartları’nı kullanabilirsiniz. Youtube, bu özelliğin diğer metin yönlendirmelerinden daha fazla geri dönüş sağladığını belirtiyor.

Videonuzu yükledikten sonra, ayarlar penceresinden Youtube Kartları’na ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan