Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

5 Eylül 2016
Sinan Oypan

Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı geliştirmeler yapmanız gerekiyor.

Verdiğiniz reklamlar ya da diğer yönlendirmeler aracılığı ile kullanıcılar Youtube kanalınıza ulaşabilirler ve onlara buradaki videolara tıklamaları için sebep vermeniz gerekiyor. Aynı zamanda kanalınız hakkında da bir takım bilgiler vermeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bu rehberimizde de Youtube hesabınızı geliştirmek ve aldığınız geri dönüşümleri artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Öne çıkan videonuzu belirleyin

Kanalınızı ziyaret eden kullanıcılara, seçtiğiniz bir videoyu otomatik olarak gösterebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde kanalınızı ya da ürününüzü tanıtan bir videoyu otomatik olarak başlaması için buraya yerleştirebilirsiniz. Youtube bu özelliği iki farklı şekilde sunuyor:

  • Yeni ziyaretçilere özel video: Kanalınıza abone olmayan ya da ilk kez sayfanıza gelen ziyaretçilere özel bir video koyabilirsiniz. Burada kendinizi ve kanalınızı tanıtan bir video kullanmak, kullanıcıları bilgilendirme konusunda daha faydalı olacaktır.
  • Abonelere özel video: Aboneleriniz, kanalınızı tekrar ziyaret edebilirler ve onlara özel farklı bir video gösterebilirsiniz. Aboneleriniz zaten sizi tanıdıkları için onlara daha farklı bir video sunabilirsiniz. Burada son eklediğiniz videoları kullanmak yararlı olacaktı.

Anahtar kelimeler kullanın

Kanalınızın, Google ve Youtube üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenebilmesi için anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekecek. Bunu yapabilme için:

  • "İçerik Stüdyosu"na girin
  • Kanal seçenğinin altındaki “Gelişmiş” bölümüne tıklayın
  • Karşınıza çıkan ekranda, kanalınızı tanıtan anahtar kelimeleri girebileceğiniz bir bölüm göreceksiniz. Bu alana, kanalınız ve markanızla ilgili anahtar kelimeleri girebilirsiniz.

Onaylanmış internet sitesi

Youtube videolarınızdan dışarıya link verebilmek için, Youtube kanalınızla internet sitenizin ilişkilendirilmesi gerekiyor. Başka bir deyişle, internet sitenizin Youtube tarafından onaylanması gerekiyor. Böylelikle, videolarınızın içine sitenizin linklerini ekleyerek, izleyicileri ürünlerinize ya da ilgili landing page’lere yönlendirebilirsiniz.

Videolar için özel resimler oluşturun

Youtube, yüklediğiniz videoların içinden belli bir kare seçerek bunu önizleme resmi olarak kullandırıyor. Ancak dilerseniz, kendi hazırladığınız görselleri de önizleme resmi olarak kullanabilirsiniz.

Kendi hazırladığınız resimlerde, videonun can alıcı ve dikkat çekici noktalarından birini öne çıkartabilir ya da küçük boyutta da okunabilecek bir metin yazarak, videonuzun daha fazla dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Birçok Youtuber, bu yöntemi kullanarak videolarını daha ilginç bir hale getiriyor. Bunu yapmak oldukça kolay. Hazırladığınız görseli, videonuzu Youtube’a ekledikten sonra, ayarlar penceresi içinde özel resim ekle seçeneğine tıklayarak yapabilirsiniz.

Youtube Kartları kullanın

Youtube, geçtiğimiz yıllarda getirdiği yeni özellik ile, video üzerinden farklı video ya da sitelere yönlendirmeyi kolaylaştırıyor. Bu özelliğin adı “Youtube Kartları”. Eskiden olduğu gibi videonuzun üzerine metin yazarak link yönlendirmesi yapmak yerine, Youtube Kartları’nı kullanabilirsiniz. Youtube, bu özelliğin diğer metin yönlendirmelerinden daha fazla geri dönüş sağladığını belirtiyor.

Videonuzu yükledikten sonra, ayarlar penceresinden Youtube Kartları’na ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan