Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

5 Eylül 2016
Sinan Oypan

Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı geliştirmeler yapmanız gerekiyor.

Verdiğiniz reklamlar ya da diğer yönlendirmeler aracılığı ile kullanıcılar Youtube kanalınıza ulaşabilirler ve onlara buradaki videolara tıklamaları için sebep vermeniz gerekiyor. Aynı zamanda kanalınız hakkında da bir takım bilgiler vermeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bu rehberimizde de Youtube hesabınızı geliştirmek ve aldığınız geri dönüşümleri artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Öne çıkan videonuzu belirleyin

Kanalınızı ziyaret eden kullanıcılara, seçtiğiniz bir videoyu otomatik olarak gösterebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde kanalınızı ya da ürününüzü tanıtan bir videoyu otomatik olarak başlaması için buraya yerleştirebilirsiniz. Youtube bu özelliği iki farklı şekilde sunuyor:

  • Yeni ziyaretçilere özel video: Kanalınıza abone olmayan ya da ilk kez sayfanıza gelen ziyaretçilere özel bir video koyabilirsiniz. Burada kendinizi ve kanalınızı tanıtan bir video kullanmak, kullanıcıları bilgilendirme konusunda daha faydalı olacaktır.
  • Abonelere özel video: Aboneleriniz, kanalınızı tekrar ziyaret edebilirler ve onlara özel farklı bir video gösterebilirsiniz. Aboneleriniz zaten sizi tanıdıkları için onlara daha farklı bir video sunabilirsiniz. Burada son eklediğiniz videoları kullanmak yararlı olacaktı.

Anahtar kelimeler kullanın

Kanalınızın, Google ve Youtube üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenebilmesi için anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekecek. Bunu yapabilme için:

  • "İçerik Stüdyosu"na girin
  • Kanal seçenğinin altındaki “Gelişmiş” bölümüne tıklayın
  • Karşınıza çıkan ekranda, kanalınızı tanıtan anahtar kelimeleri girebileceğiniz bir bölüm göreceksiniz. Bu alana, kanalınız ve markanızla ilgili anahtar kelimeleri girebilirsiniz.

Onaylanmış internet sitesi

Youtube videolarınızdan dışarıya link verebilmek için, Youtube kanalınızla internet sitenizin ilişkilendirilmesi gerekiyor. Başka bir deyişle, internet sitenizin Youtube tarafından onaylanması gerekiyor. Böylelikle, videolarınızın içine sitenizin linklerini ekleyerek, izleyicileri ürünlerinize ya da ilgili landing page’lere yönlendirebilirsiniz.

Videolar için özel resimler oluşturun

Youtube, yüklediğiniz videoların içinden belli bir kare seçerek bunu önizleme resmi olarak kullandırıyor. Ancak dilerseniz, kendi hazırladığınız görselleri de önizleme resmi olarak kullanabilirsiniz.

Kendi hazırladığınız resimlerde, videonun can alıcı ve dikkat çekici noktalarından birini öne çıkartabilir ya da küçük boyutta da okunabilecek bir metin yazarak, videonuzun daha fazla dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Birçok Youtuber, bu yöntemi kullanarak videolarını daha ilginç bir hale getiriyor. Bunu yapmak oldukça kolay. Hazırladığınız görseli, videonuzu Youtube’a ekledikten sonra, ayarlar penceresi içinde özel resim ekle seçeneğine tıklayarak yapabilirsiniz.

Youtube Kartları kullanın

Youtube, geçtiğimiz yıllarda getirdiği yeni özellik ile, video üzerinden farklı video ya da sitelere yönlendirmeyi kolaylaştırıyor. Bu özelliğin adı “Youtube Kartları”. Eskiden olduğu gibi videonuzun üzerine metin yazarak link yönlendirmesi yapmak yerine, Youtube Kartları’nı kullanabilirsiniz. Youtube, bu özelliğin diğer metin yönlendirmelerinden daha fazla geri dönüş sağladığını belirtiyor.

Videonuzu yükledikten sonra, ayarlar penceresinden Youtube Kartları’na ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan