Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?

Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı geliştirmeler yapmanız gerekiyor.

Verdiğiniz reklamlar ya da diğer yönlendirmeler aracılığı ile kullanıcılar Youtube kanalınıza ulaşabilirler ve onlara buradaki videolara tıklamaları için sebep vermeniz gerekiyor. Aynı zamanda kanalınız hakkında da bir takım bilgiler vermeniz daha sağlıklı olacaktır.

Bu rehberimizde de Youtube hesabınızı geliştirmek ve aldığınız geri dönüşümleri artırmak için neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Öne çıkan videonuzu belirleyin

Kanalınızı ziyaret eden kullanıcılara, seçtiğiniz bir videoyu otomatik olarak gösterebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde kanalınızı ya da ürününüzü tanıtan bir videoyu otomatik olarak başlaması için buraya yerleştirebilirsiniz. Youtube bu özelliği iki farklı şekilde sunuyor:

  • Yeni ziyaretçilere özel video: Kanalınıza abone olmayan ya da ilk kez sayfanıza gelen ziyaretçilere özel bir video koyabilirsiniz. Burada kendinizi ve kanalınızı tanıtan bir video kullanmak, kullanıcıları bilgilendirme konusunda daha faydalı olacaktır.
  • Abonelere özel video: Aboneleriniz, kanalınızı tekrar ziyaret edebilirler ve onlara özel farklı bir video gösterebilirsiniz. Aboneleriniz zaten sizi tanıdıkları için onlara daha farklı bir video sunabilirsiniz. Burada son eklediğiniz videoları kullanmak yararlı olacaktı.

Anahtar kelimeler kullanın

Kanalınızın, Google ve Youtube üzerinde daha iyi bir şekilde indekslenebilmesi için anahtar kelimelerden yararlanmanız gerekecek. Bunu yapabilme için:

  • "İçerik Stüdyosu"na girin
  • Kanal seçenğinin altındaki “Gelişmiş” bölümüne tıklayın
  • Karşınıza çıkan ekranda, kanalınızı tanıtan anahtar kelimeleri girebileceğiniz bir bölüm göreceksiniz. Bu alana, kanalınız ve markanızla ilgili anahtar kelimeleri girebilirsiniz.

Onaylanmış internet sitesi

Youtube videolarınızdan dışarıya link verebilmek için, Youtube kanalınızla internet sitenizin ilişkilendirilmesi gerekiyor. Başka bir deyişle, internet sitenizin Youtube tarafından onaylanması gerekiyor. Böylelikle, videolarınızın içine sitenizin linklerini ekleyerek, izleyicileri ürünlerinize ya da ilgili landing page’lere yönlendirebilirsiniz.

Videolar için özel resimler oluşturun

Youtube, yüklediğiniz videoların içinden belli bir kare seçerek bunu önizleme resmi olarak kullandırıyor. Ancak dilerseniz, kendi hazırladığınız görselleri de önizleme resmi olarak kullanabilirsiniz.

Kendi hazırladığınız resimlerde, videonun can alıcı ve dikkat çekici noktalarından birini öne çıkartabilir ya da küçük boyutta da okunabilecek bir metin yazarak, videonuzun daha fazla dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Birçok Youtuber, bu yöntemi kullanarak videolarını daha ilginç bir hale getiriyor. Bunu yapmak oldukça kolay. Hazırladığınız görseli, videonuzu Youtube’a ekledikten sonra, ayarlar penceresi içinde özel resim ekle seçeneğine tıklayarak yapabilirsiniz.

Youtube Kartları kullanın

Youtube, geçtiğimiz yıllarda getirdiği yeni özellik ile, video üzerinden farklı video ya da sitelere yönlendirmeyi kolaylaştırıyor. Bu özelliğin adı “Youtube Kartları”. Eskiden olduğu gibi videonuzun üzerine metin yazarak link yönlendirmesi yapmak yerine, Youtube Kartları’nı kullanabilirsiniz. Youtube, bu özelliğin diğer metin yönlendirmelerinden daha fazla geri dönüş sağladığını belirtiyor.

Videonuzu yükledikten sonra, ayarlar penceresinden Youtube Kartları’na ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan