Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri dönüşümünü ve yatırım getirisini hesaplayarak, videoların pazarlama çalışmalarına ne kadar katkı sağladığını görmek için Youtube izlenme sürelerinin de ölçümlenmesi gerekiyor.

Markalar için önemli bir metrik olmanın yanı sıra Youtube izlenme süresinin artması, genel olarak marka ile ilgili videoların da öne çıkmasına yardımcı olduğu için de videolarınızın daha uzun süre izlenmesini sağlamanız gerekiyor.

Youtube izlenme sürelerini artırmak neden önemli?

Youtube izlenme sürelerinin önemi birkaç farklı noktada öne çıkıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncelikli olarak markalar için önemli bir metrik. Videoların kalitesini anlamak ve kullanıcıların videoya ne kadar ilgi gösterdiğini anlamak için bu veriye ihtiyacınız vardır. Video izlenme süresinin düşük olması, kullanıcıların videodan memnun olmadıklarını gösterecektir.

Youtube izlenme süresinin artması durumunda, kullanıcılara daha iyi içerik sunmuş olduğunuz ve onların ilgisini çekmeyi başardığınız sonucuna ulaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Youtube’da videonun kalitesini ve arama sorgularındaki sıralamasını belirleyen faktörler arasında sadece video izlenme sayısı vardı. Ancak günümüzde, Youtube izlenme süreleri de videoların kalitesini ve arama sorgularındaki yerine bakıyor.

Bu metrik, kullanıcıların bir videoya ne kadar ilgi gösterdiğini gösterdiği için önemli. Video ile içeriğin kalitesi ve ilgi çekiciliğini belirlediği için, kullanıcıların ilgi alanları ve beğenilerinin takip edilmesini sağlıyor. Bu da videonun arama sorgularında ne kadar üstte gösterileceğini belirlemedeki kriterlerden biri oluyor.

Bu sebeple de markanızla ilgili videoların izlenme sürelerini artıracak çalışmalar yapmanız, genel olarak marka hesabınızla paylaştığınız videoların da önerilerde gösterilmesine ve arama sorgularında üst sıralarda gösterilmesine yardımcı olacaktır.

Youtube izlenme sürelerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Videolarınızın kalitesini artırın

Videolarınızın hem içerik hem de görüntü ile ses kalitesini artırmanız, bu süreçteki ilk adımınız olabilir. İçerik ilgi çekici olsa da görüntü ile ses kalitesi düşük olduğunda kullanıcılar bu videoları izlemekten keyif almayabiliyor. Bunun aksi durumda mümkün. Video kalitesi iyiyken, içerik doyurucu olmadığında, kullanıcılar videoyu tamamen izlemeden videodan ayrılabiliyor.

Bu sebeple de sadece görüntü ve ses kalitesini değil, içeriğinizin de kalitesini artırmanız önemli bir detaydır. Bu noktada hem hedef kitlenizin beklentilerini iyi anlamanız hem de video içeriğinin sunumunu iyi bir şekilde hazırlayarak, planlamanız gerekli. Bunlara ek olarak Youtube’da en çok izlenen video konuları üzerinde durmanız da videolara olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Tık avcılığı ile kullanıcıları kandırmayın

Birçok içerik üreticisi, Youtube izlenme sayılarını artırmak için tık avcılığı başlıkları kullanıyor. Ancak bu başlıklar izlenme sayısı getirse de video izlenme sürelerinin düşmesine neden olduğu gibi kullanıcıları da kandırmaya sebep oluyor.

Kullanıcıları kandırmak, onların güvenlerini zedeleyeceği için, ilerleyen dönemlerde yayınlanan videolara olan ilginin düşmesine de neden olabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları, tık avcılığı başlıkları ile videonuza çekseniz de, kullanıcıların videoyu izlemeden terk etmesi, Youtube gözünde videonun kalitesiz ya da başlıkla ilgisiz olduğunu analiz etmesine neden olacaktır.

Youtube izlenme süresini, web sitelerindeki “siteyi terk etme” metriğine de benzetebilirsiniz. Kullanıcılar web sitesine girip, aradıklarını bulamadıklarında sayfanın değeri de düşmeye başlar ve kullanıcılara alakasız ya da yetersiz içerik sunulmuş olur. İzlenme süresi de bunun gibi bir metriktir ve kullanıcıların videoyu ne kadar alakalı ya da ilgi çekici bulduklarını gösterir.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

İlk 15 saniye çok önemli

Her içerikte olduğu gibi videolarda da hızlı bir tüketim söz konusu. Youtube üzerinde 1 dakikada 400 saatten fazla video yükleniyor. Bu kadar hızlı tüketimin ve üretimin olduğu bir zamanda da videolarınızı ilgi çekici yapmanız izlenme süreleri için önemli bir kriter oluyor.

Bu noktadada videonuzun ilk 15 saniyesi, kullanıcıları videoda çekmek için önemli bir kriter. Birçok kullanıcı videonun başını izliyor ve bu 15 saniyelik süre içerisinde onları videoda tutacak birşeyler vermeniz gerekiyor.

Youtube izlenme süresini artırmak için videonun ilginç bölümlerini en başta özet bir şekilde verebileceğiniz gibi, videonun başında, videonun genelinin ne ile ilgili olduğunu söyleyerek, onları videoda tutmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Başlık ve öne çıkan görsellerinizi iyi seçin

Youtube, Google’dan sonra dünyanın en çok kullanılan arama motoru. Bu sebeple de videolarınızın öne çıkması ve üst sıralarda görünmesi için SEO çalışmaları yapmanız gerekir. Youtube’un kriterlerine uygun bir şekilde bu arama uyumluluğu çalışmalarını yapmanız videolarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini sağlar. Bu noktada video başlığı, etiketleri ve açıklamaları üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Youtube izlenme süresini artırmak için aynı zamanda videolarınızın öne çıkan görselleri de izlenmelerinizi artırmak ve ilgi çekmek için önemli. Arama sonuçlarında videolarınızın öne çıkan resmi ile kullanıcıları videoyu izlemeye çekebilirsiniz. Burada da marka odaklı bir paylaşım yapabileceğiniz gibi video içerisinde önemli ve ilgi çekici bir detayı yakalayarak öne çıkan resim olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Long tail anahtar kelimeler özelinde içerikler üretin

SEO çalışmalarında long tail anahtar kelimeler, daha ilgili ve daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları çekmektedir ve bu kullanıcılardan bir geri dönüşüm alma oranı daha yüksektir. Video içeriklerinizi hazırlarken de long tail anahtar kelimelerden yararlanarak, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail kelimeleri araştıran kullanıcılar, eğer video beklentilerini karşılarsa, videoları daha uzun süre izlemeye meyillidirler. Youtube izlenme süresini artırmak için bu kelime gruplarını araştırarak, video konularınızı bu doğrultuda oluşturmayı da düşünebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin