fbpx

Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri dönüşümünü ve yatırım getirisini hesaplayarak, videoların pazarlama çalışmalarına ne kadar katkı sağladığını görmek için Youtube izlenme sürelerinin de ölçümlenmesi gerekiyor.

Markalar için önemli bir metrik olmanın yanı sıra Youtube izlenme süresinin artması, genel olarak marka ile ilgili videoların da öne çıkmasına yardımcı olduğu için de videolarınızın daha uzun süre izlenmesini sağlamanız gerekiyor.

Youtube izlenme sürelerini artırmak neden önemli?

Youtube izlenme sürelerinin önemi birkaç farklı noktada öne çıkıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncelikli olarak markalar için önemli bir metrik. Videoların kalitesini anlamak ve kullanıcıların videoya ne kadar ilgi gösterdiğini anlamak için bu veriye ihtiyacınız vardır. Video izlenme süresinin düşük olması, kullanıcıların videodan memnun olmadıklarını gösterecektir.

Youtube izlenme süresinin artması durumunda, kullanıcılara daha iyi içerik sunmuş olduğunuz ve onların ilgisini çekmeyi başardığınız sonucuna ulaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Youtube’da videonun kalitesini ve arama sorgularındaki sıralamasını belirleyen faktörler arasında sadece video izlenme sayısı vardı. Ancak günümüzde, Youtube izlenme süreleri de videoların kalitesini ve arama sorgularındaki yerine bakıyor.

Bu metrik, kullanıcıların bir videoya ne kadar ilgi gösterdiğini gösterdiği için önemli. Video ile içeriğin kalitesi ve ilgi çekiciliğini belirlediği için, kullanıcıların ilgi alanları ve beğenilerinin takip edilmesini sağlıyor. Bu da videonun arama sorgularında ne kadar üstte gösterileceğini belirlemedeki kriterlerden biri oluyor.

Bu sebeple de markanızla ilgili videoların izlenme sürelerini artıracak çalışmalar yapmanız, genel olarak marka hesabınızla paylaştığınız videoların da önerilerde gösterilmesine ve arama sorgularında üst sıralarda gösterilmesine yardımcı olacaktır.

Youtube izlenme sürelerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Videolarınızın kalitesini artırın

Videolarınızın hem içerik hem de görüntü ile ses kalitesini artırmanız, bu süreçteki ilk adımınız olabilir. İçerik ilgi çekici olsa da görüntü ile ses kalitesi düşük olduğunda kullanıcılar bu videoları izlemekten keyif almayabiliyor. Bunun aksi durumda mümkün. Video kalitesi iyiyken, içerik doyurucu olmadığında, kullanıcılar videoyu tamamen izlemeden videodan ayrılabiliyor.

Bu sebeple de sadece görüntü ve ses kalitesini değil, içeriğinizin de kalitesini artırmanız önemli bir detaydır. Bu noktada hem hedef kitlenizin beklentilerini iyi anlamanız hem de video içeriğinin sunumunu iyi bir şekilde hazırlayarak, planlamanız gerekli. Bunlara ek olarak Youtube’da en çok izlenen video konuları üzerinde durmanız da videolara olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Tık avcılığı ile kullanıcıları kandırmayın

Birçok içerik üreticisi, Youtube izlenme sayılarını artırmak için tık avcılığı başlıkları kullanıyor. Ancak bu başlıklar izlenme sayısı getirse de video izlenme sürelerinin düşmesine neden olduğu gibi kullanıcıları da kandırmaya sebep oluyor.

Kullanıcıları kandırmak, onların güvenlerini zedeleyeceği için, ilerleyen dönemlerde yayınlanan videolara olan ilginin düşmesine de neden olabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları, tık avcılığı başlıkları ile videonuza çekseniz de, kullanıcıların videoyu izlemeden terk etmesi, Youtube gözünde videonun kalitesiz ya da başlıkla ilgisiz olduğunu analiz etmesine neden olacaktır.

Youtube izlenme süresini, web sitelerindeki “siteyi terk etme” metriğine de benzetebilirsiniz. Kullanıcılar web sitesine girip, aradıklarını bulamadıklarında sayfanın değeri de düşmeye başlar ve kullanıcılara alakasız ya da yetersiz içerik sunulmuş olur. İzlenme süresi de bunun gibi bir metriktir ve kullanıcıların videoyu ne kadar alakalı ya da ilgi çekici bulduklarını gösterir.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

İlk 15 saniye çok önemli

Her içerikte olduğu gibi videolarda da hızlı bir tüketim söz konusu. Youtube üzerinde 1 dakikada 400 saatten fazla video yükleniyor. Bu kadar hızlı tüketimin ve üretimin olduğu bir zamanda da videolarınızı ilgi çekici yapmanız izlenme süreleri için önemli bir kriter oluyor.

Bu noktadada videonuzun ilk 15 saniyesi, kullanıcıları videoda çekmek için önemli bir kriter. Birçok kullanıcı videonun başını izliyor ve bu 15 saniyelik süre içerisinde onları videoda tutacak birşeyler vermeniz gerekiyor.

Youtube izlenme süresini artırmak için videonun ilginç bölümlerini en başta özet bir şekilde verebileceğiniz gibi, videonun başında, videonun genelinin ne ile ilgili olduğunu söyleyerek, onları videoda tutmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Başlık ve öne çıkan görsellerinizi iyi seçin

Youtube, Google’dan sonra dünyanın en çok kullanılan arama motoru. Bu sebeple de videolarınızın öne çıkması ve üst sıralarda görünmesi için SEO çalışmaları yapmanız gerekir. Youtube’un kriterlerine uygun bir şekilde bu arama uyumluluğu çalışmalarını yapmanız videolarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini sağlar. Bu noktada video başlığı, etiketleri ve açıklamaları üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Youtube izlenme süresini artırmak için aynı zamanda videolarınızın öne çıkan görselleri de izlenmelerinizi artırmak ve ilgi çekmek için önemli. Arama sonuçlarında videolarınızın öne çıkan resmi ile kullanıcıları videoyu izlemeye çekebilirsiniz. Burada da marka odaklı bir paylaşım yapabileceğiniz gibi video içerisinde önemli ve ilgi çekici bir detayı yakalayarak öne çıkan resim olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Long tail anahtar kelimeler özelinde içerikler üretin

SEO çalışmalarında long tail anahtar kelimeler, daha ilgili ve daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları çekmektedir ve bu kullanıcılardan bir geri dönüşüm alma oranı daha yüksektir. Video içeriklerinizi hazırlarken de long tail anahtar kelimelerden yararlanarak, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail kelimeleri araştıran kullanıcılar, eğer video beklentilerini karşılarsa, videoları daha uzun süre izlemeye meyillidirler. Youtube izlenme süresini artırmak için bu kelime gruplarını araştırarak, video konularınızı bu doğrultuda oluşturmayı da düşünebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan