Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

6 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri dönüşümünü ve yatırım getirisini hesaplayarak, videoların pazarlama çalışmalarına ne kadar katkı sağladığını görmek için Youtube izlenme sürelerinin de ölçümlenmesi gerekiyor.

Markalar için önemli bir metrik olmanın yanı sıra Youtube izlenme süresinin artması, genel olarak marka ile ilgili videoların da öne çıkmasına yardımcı olduğu için de videolarınızın daha uzun süre izlenmesini sağlamanız gerekiyor.

Youtube izlenme sürelerini artırmak neden önemli?

Youtube izlenme sürelerinin önemi birkaç farklı noktada öne çıkıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncelikli olarak markalar için önemli bir metrik. Videoların kalitesini anlamak ve kullanıcıların videoya ne kadar ilgi gösterdiğini anlamak için bu veriye ihtiyacınız vardır. Video izlenme süresinin düşük olması, kullanıcıların videodan memnun olmadıklarını gösterecektir.

Youtube izlenme süresinin artması durumunda, kullanıcılara daha iyi içerik sunmuş olduğunuz ve onların ilgisini çekmeyi başardığınız sonucuna ulaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Youtube’da videonun kalitesini ve arama sorgularındaki sıralamasını belirleyen faktörler arasında sadece video izlenme sayısı vardı. Ancak günümüzde, Youtube izlenme süreleri de videoların kalitesini ve arama sorgularındaki yerine bakıyor.

Bu metrik, kullanıcıların bir videoya ne kadar ilgi gösterdiğini gösterdiği için önemli. Video ile içeriğin kalitesi ve ilgi çekiciliğini belirlediği için, kullanıcıların ilgi alanları ve beğenilerinin takip edilmesini sağlıyor. Bu da videonun arama sorgularında ne kadar üstte gösterileceğini belirlemedeki kriterlerden biri oluyor.

Bu sebeple de markanızla ilgili videoların izlenme sürelerini artıracak çalışmalar yapmanız, genel olarak marka hesabınızla paylaştığınız videoların da önerilerde gösterilmesine ve arama sorgularında üst sıralarda gösterilmesine yardımcı olacaktır.

Youtube izlenme sürelerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Videolarınızın kalitesini artırın

Videolarınızın hem içerik hem de görüntü ile ses kalitesini artırmanız, bu süreçteki ilk adımınız olabilir. İçerik ilgi çekici olsa da görüntü ile ses kalitesi düşük olduğunda kullanıcılar bu videoları izlemekten keyif almayabiliyor. Bunun aksi durumda mümkün. Video kalitesi iyiyken, içerik doyurucu olmadığında, kullanıcılar videoyu tamamen izlemeden videodan ayrılabiliyor.

Bu sebeple de sadece görüntü ve ses kalitesini değil, içeriğinizin de kalitesini artırmanız önemli bir detaydır. Bu noktada hem hedef kitlenizin beklentilerini iyi anlamanız hem de video içeriğinin sunumunu iyi bir şekilde hazırlayarak, planlamanız gerekli. Bunlara ek olarak Youtube’da en çok izlenen video konuları üzerinde durmanız da videolara olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Tık avcılığı ile kullanıcıları kandırmayın

Birçok içerik üreticisi, Youtube izlenme sayılarını artırmak için tık avcılığı başlıkları kullanıyor. Ancak bu başlıklar izlenme sayısı getirse de video izlenme sürelerinin düşmesine neden olduğu gibi kullanıcıları da kandırmaya sebep oluyor.

Kullanıcıları kandırmak, onların güvenlerini zedeleyeceği için, ilerleyen dönemlerde yayınlanan videolara olan ilginin düşmesine de neden olabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları, tık avcılığı başlıkları ile videonuza çekseniz de, kullanıcıların videoyu izlemeden terk etmesi, Youtube gözünde videonun kalitesiz ya da başlıkla ilgisiz olduğunu analiz etmesine neden olacaktır.

Youtube izlenme süresini, web sitelerindeki “siteyi terk etme” metriğine de benzetebilirsiniz. Kullanıcılar web sitesine girip, aradıklarını bulamadıklarında sayfanın değeri de düşmeye başlar ve kullanıcılara alakasız ya da yetersiz içerik sunulmuş olur. İzlenme süresi de bunun gibi bir metriktir ve kullanıcıların videoyu ne kadar alakalı ya da ilgi çekici bulduklarını gösterir.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

İlk 15 saniye çok önemli

Her içerikte olduğu gibi videolarda da hızlı bir tüketim söz konusu. Youtube üzerinde 1 dakikada 400 saatten fazla video yükleniyor. Bu kadar hızlı tüketimin ve üretimin olduğu bir zamanda da videolarınızı ilgi çekici yapmanız izlenme süreleri için önemli bir kriter oluyor.

Bu noktadada videonuzun ilk 15 saniyesi, kullanıcıları videoda çekmek için önemli bir kriter. Birçok kullanıcı videonun başını izliyor ve bu 15 saniyelik süre içerisinde onları videoda tutacak birşeyler vermeniz gerekiyor.

Youtube izlenme süresini artırmak için videonun ilginç bölümlerini en başta özet bir şekilde verebileceğiniz gibi, videonun başında, videonun genelinin ne ile ilgili olduğunu söyleyerek, onları videoda tutmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Başlık ve öne çıkan görsellerinizi iyi seçin

Youtube, Google’dan sonra dünyanın en çok kullanılan arama motoru. Bu sebeple de videolarınızın öne çıkması ve üst sıralarda görünmesi için SEO çalışmaları yapmanız gerekir. Youtube’un kriterlerine uygun bir şekilde bu arama uyumluluğu çalışmalarını yapmanız videolarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini sağlar. Bu noktada video başlığı, etiketleri ve açıklamaları üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Youtube izlenme süresini artırmak için aynı zamanda videolarınızın öne çıkan görselleri de izlenmelerinizi artırmak ve ilgi çekmek için önemli. Arama sonuçlarında videolarınızın öne çıkan resmi ile kullanıcıları videoyu izlemeye çekebilirsiniz. Burada da marka odaklı bir paylaşım yapabileceğiniz gibi video içerisinde önemli ve ilgi çekici bir detayı yakalayarak öne çıkan resim olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Long tail anahtar kelimeler özelinde içerikler üretin

SEO çalışmalarında long tail anahtar kelimeler, daha ilgili ve daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları çekmektedir ve bu kullanıcılardan bir geri dönüşüm alma oranı daha yüksektir. Video içeriklerinizi hazırlarken de long tail anahtar kelimelerden yararlanarak, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail kelimeleri araştıran kullanıcılar, eğer video beklentilerini karşılarsa, videoları daha uzun süre izlemeye meyillidirler. Youtube izlenme süresini artırmak için bu kelime gruplarını araştırarak, video konularınızı bu doğrultuda oluşturmayı da düşünebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan