Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?

6 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri dönüşümünü ve yatırım getirisini hesaplayarak, videoların pazarlama çalışmalarına ne kadar katkı sağladığını görmek için Youtube izlenme sürelerinin de ölçümlenmesi gerekiyor.

Markalar için önemli bir metrik olmanın yanı sıra Youtube izlenme süresinin artması, genel olarak marka ile ilgili videoların da öne çıkmasına yardımcı olduğu için de videolarınızın daha uzun süre izlenmesini sağlamanız gerekiyor.

Youtube izlenme sürelerini artırmak neden önemli?

Youtube izlenme sürelerinin önemi birkaç farklı noktada öne çıkıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi öncelikli olarak markalar için önemli bir metrik. Videoların kalitesini anlamak ve kullanıcıların videoya ne kadar ilgi gösterdiğini anlamak için bu veriye ihtiyacınız vardır. Video izlenme süresinin düşük olması, kullanıcıların videodan memnun olmadıklarını gösterecektir.

Youtube izlenme süresinin artması durumunda, kullanıcılara daha iyi içerik sunmuş olduğunuz ve onların ilgisini çekmeyi başardığınız sonucuna ulaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra Youtube’da videonun kalitesini ve arama sorgularındaki sıralamasını belirleyen faktörler arasında sadece video izlenme sayısı vardı. Ancak günümüzde, Youtube izlenme süreleri de videoların kalitesini ve arama sorgularındaki yerine bakıyor.

Bu metrik, kullanıcıların bir videoya ne kadar ilgi gösterdiğini gösterdiği için önemli. Video ile içeriğin kalitesi ve ilgi çekiciliğini belirlediği için, kullanıcıların ilgi alanları ve beğenilerinin takip edilmesini sağlıyor. Bu da videonun arama sorgularında ne kadar üstte gösterileceğini belirlemedeki kriterlerden biri oluyor.

Bu sebeple de markanızla ilgili videoların izlenme sürelerini artıracak çalışmalar yapmanız, genel olarak marka hesabınızla paylaştığınız videoların da önerilerde gösterilmesine ve arama sorgularında üst sıralarda gösterilmesine yardımcı olacaktır.

Youtube izlenme sürelerini artırmak için neler yapabilirsiniz?

Videolarınızın kalitesini artırın

Videolarınızın hem içerik hem de görüntü ile ses kalitesini artırmanız, bu süreçteki ilk adımınız olabilir. İçerik ilgi çekici olsa da görüntü ile ses kalitesi düşük olduğunda kullanıcılar bu videoları izlemekten keyif almayabiliyor. Bunun aksi durumda mümkün. Video kalitesi iyiyken, içerik doyurucu olmadığında, kullanıcılar videoyu tamamen izlemeden videodan ayrılabiliyor.

Bu sebeple de sadece görüntü ve ses kalitesini değil, içeriğinizin de kalitesini artırmanız önemli bir detaydır. Bu noktada hem hedef kitlenizin beklentilerini iyi anlamanız hem de video içeriğinin sunumunu iyi bir şekilde hazırlayarak, planlamanız gerekli. Bunlara ek olarak Youtube’da en çok izlenen video konuları üzerinde durmanız da videolara olan ilgiyi artıracaktır.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Tık avcılığı ile kullanıcıları kandırmayın

Birçok içerik üreticisi, Youtube izlenme sayılarını artırmak için tık avcılığı başlıkları kullanıyor. Ancak bu başlıklar izlenme sayısı getirse de video izlenme sürelerinin düşmesine neden olduğu gibi kullanıcıları da kandırmaya sebep oluyor.

Kullanıcıları kandırmak, onların güvenlerini zedeleyeceği için, ilerleyen dönemlerde yayınlanan videolara olan ilginin düşmesine de neden olabilir. Bunun yanı sıra kullanıcıları, tık avcılığı başlıkları ile videonuza çekseniz de, kullanıcıların videoyu izlemeden terk etmesi, Youtube gözünde videonun kalitesiz ya da başlıkla ilgisiz olduğunu analiz etmesine neden olacaktır.

Youtube izlenme süresini, web sitelerindeki “siteyi terk etme” metriğine de benzetebilirsiniz. Kullanıcılar web sitesine girip, aradıklarını bulamadıklarında sayfanın değeri de düşmeye başlar ve kullanıcılara alakasız ya da yetersiz içerik sunulmuş olur. İzlenme süresi de bunun gibi bir metriktir ve kullanıcıların videoyu ne kadar alakalı ya da ilgi çekici bulduklarını gösterir.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

İlk 15 saniye çok önemli

Her içerikte olduğu gibi videolarda da hızlı bir tüketim söz konusu. Youtube üzerinde 1 dakikada 400 saatten fazla video yükleniyor. Bu kadar hızlı tüketimin ve üretimin olduğu bir zamanda da videolarınızı ilgi çekici yapmanız izlenme süreleri için önemli bir kriter oluyor.

Bu noktadada videonuzun ilk 15 saniyesi, kullanıcıları videoda çekmek için önemli bir kriter. Birçok kullanıcı videonun başını izliyor ve bu 15 saniyelik süre içerisinde onları videoda tutacak birşeyler vermeniz gerekiyor.

Youtube izlenme süresini artırmak için videonun ilginç bölümlerini en başta özet bir şekilde verebileceğiniz gibi, videonun başında, videonun genelinin ne ile ilgili olduğunu söyleyerek, onları videoda tutmaya çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Başlık ve öne çıkan görsellerinizi iyi seçin

Youtube, Google’dan sonra dünyanın en çok kullanılan arama motoru. Bu sebeple de videolarınızın öne çıkması ve üst sıralarda görünmesi için SEO çalışmaları yapmanız gerekir. Youtube’un kriterlerine uygun bir şekilde bu arama uyumluluğu çalışmalarını yapmanız videolarınızın arama sorgularına daha iyi yanıt vermesini sağlar. Bu noktada video başlığı, etiketleri ve açıklamaları üzerine çalışmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: YouTube SEO nasıl yapılır?

Youtube izlenme süresini artırmak için aynı zamanda videolarınızın öne çıkan görselleri de izlenmelerinizi artırmak ve ilgi çekmek için önemli. Arama sonuçlarında videolarınızın öne çıkan resmi ile kullanıcıları videoyu izlemeye çekebilirsiniz. Burada da marka odaklı bir paylaşım yapabileceğiniz gibi video içerisinde önemli ve ilgi çekici bir detayı yakalayarak öne çıkan resim olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Long tail anahtar kelimeler özelinde içerikler üretin

SEO çalışmalarında long tail anahtar kelimeler, daha ilgili ve daha fazla bilgi almak isteyen kullanıcıları çekmektedir ve bu kullanıcılardan bir geri dönüşüm alma oranı daha yüksektir. Video içeriklerinizi hazırlarken de long tail anahtar kelimelerden yararlanarak, daha detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ulaşmayı hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long tail kelimeleri araştıran kullanıcılar, eğer video beklentilerini karşılarsa, videoları daha uzun süre izlemeye meyillidirler. Youtube izlenme süresini artırmak için bu kelime gruplarını araştırarak, video konularınızı bu doğrultuda oluşturmayı da düşünebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan