fbpx

Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

6 Şubat 2020
Sinan Oypan

Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı değil. E-ticaret firmalarının Youtube üzerinde yer almaları, işlerine birçok şekilde fayda sağlamakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Youtube içerik üretmek firmalar için neden önemli?

En büyük ikinci arama motoru

Google’ın ardından Youtube, en fazla arama sorgusu yapılan 2. arama motoru olma özelliğini de elinde tutmakta. Dünyadaki 2. en büyük arama motoru olmasının yanı sıra yine dünyada Google ve Facebook’un ardından en çok ziyaret edilen 3. web sitesi olma özelliğini de elinde tutuyor.

Bu da şu anlama gelmekte. Aylık 1 milyar ziyaretçisi olan bu platform üzerinde içeriklerinizi oluşturduğunuzda, markanıza ciddi şekilde trafik yönlendirme fırsatınız olur. Blog çalışmalarıyla Google üzerine indekslenmeye çalışarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmaya çalıştığınız gibi Youtube içerik üretmek de aynı şekilde sizin görünürlüğünüzü artıracaktır.

Bununla beraber Youtube’taki videolarınız aynı zamanda Google üzerinde yapılan arama sorgularında da tüketicilere gösterilmektedir. Böylelikle hem Google hem de Youtube üzerinde de organik olarak trafik yakalama şansınız olur.

İçerikleriniz her zaman orada kalır

Youtube içerik üretmek, uzun vadeli de bir yatırımdır. Bir video yüklediğinizde o içeriğiniz her zaman platform üzerinde kalacaktır. Bu nedenle de long tail SEO çalışmaları için de Youtube oldukça etkili bir platformdur. Uzun vadede size trafik sağlayabilecek ve satın alma sürecinde belli bir aşamaya gelmiş kullanıcılardan videolarınız ile geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Video içeriklerin etkileşimleri daha yüksektir

Youtube içerik üretmek günümüzde birçok firma için önemli oldu; çünkü tüketici alışkanlıkları yazılı içeriklerden çok görsel ve video içeriklere yönelmekte. Youtube kanalınız üzerinde video içerikler hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve marka tanıtımları yapabilir, onlarla etkileşime girebilirsiniz. Yazılı ve fotoğraf içeriklere kıyasla daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklere yönelmeniz, markanızın alacağı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Youtube videolarını birçok kanalda kullanabilirsiniz

Youtube’da yayın yapmanın yararlarından biri de Youtube’a yüklediğiniz videoları farklı platformlar üzerinde de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Örneğin ürün sayfalarınızda, ürün tanıtım videolarını göstermek için YouTube’un yerleştirme kodunu kullanarak, kendi sunucu alanınızı zorlamadan video içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Bununla beraber yine e-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz şekilde bu videoları kullanarak, ziyaretçilerinize bu içerikleri gösterebilirsiniz.

Bununla beraber Youtube videolarınızı diğer dijital yayınlar da kendi platformlarına rahatlıkla yerleştirebilirler. Bir diğer yandan Facebook ve Twitter üzerinde de bu videolarınızın linklerini paylaşarak, buradaki takipçilerinize de videolarınızı gösterebilirsiniz.

Youtube üzerinden satışa yönlendirebilirsiniz

Youtube içerik üretmek sadece eğlenceli ya da eğitici videolar demek değil. Aynı zamanda ürünlerinizi tanıtabileceğiniz ve video içerisine ekleyeceğiniz link ile de izleyicileri ürünün satın alma sayfasına yönlendirebileceğiniz özelliği de bulunuyor. Web sitenizi Youtube kanalınızla ilişkilendirdiğinizde, videoların içerisine satın alma sayfasına yönlendirecek linkleri de ekleyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Youtube reklamlarından yararlanırsınız

Youtube’un video reklamlarını kullanarak, marka ve ürün tanıtımlarınızı daha geniş kitlelere de yapabilirsiniz. İlgili hedef kitleleri seçerek, kısa reklamlarla tüketicilere ulaşarak, çözümlerinizi, onlara sunduğunuz değerleri ve fırsatları da tanıtabilirsiniz.

Youtube içerik üretmek ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret şirketi için Youtube kanalı oluşturmak

Youtube içerik üretmek tek başına yeterli değildir. Aynı zamanda Youtube kanalınızı da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Logonuz, kanal açıklamalarınız, oynatma listeleriniz, ziyaretçiler için özel hazırlanmış videolarınızı listeleme ayarlamaları ve YouTube kart kullanımlarına da özen göstermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube’un video listeleme kriterleri nelerdir?

Youtube, arama sorgularında videoları kullanıcılara gösterirken bazı önemli detaylara bakmakta. Video başlığının yapılan arama sorgusuyla ilgisi, video açıklamaları, video izlenme süresi ve alınan etkileşimler de bu listeleme kriterleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilere YouTube içerikleri ile nasıl ulaşabilirsiniz?

Videolarınızda samimi olmak, bir kurumdan ziyade bir şahıs olarak kullanıcılara seslenmek daha kişisel bir dokunuş sağlar. Bununla beraber kullanıcıların dikkatini çekebilmek için bilgi ve tecrübeleriniz paylaşarak karşı tarafa bir değer sunmanız da videolarınıza olan ilgiyi artıracaktır. Bir ürün tanıtımı yaparken, kullanıcılara nasıl bir değer sunduğunuzu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüz üzerinde durmaya özen göstermeniz de videolarınızın geri dönüşümünü ve etkileşim oranlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Youtube’da eyleme çağrı ifadeleri nasıl kullanılır?

Kullanıcıları belli bir eyleme davet etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde geri dönüşümlerinizi artırmanız zor olur. Bu noktada da eyleme çağrı ifadelerinizi videonun başında, ortasında ve en sonunda da kullanılacak şekilde bölmeniz de fayda var.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube video reklam nasıl verilir?

Youtube’da vide reklam vermek için bir Google hesabınızın olması ve Youtube kanalınızı da açmış olmanız gerekir. Sonrasında da Youtube reklam platformuna giriş yaparak kampanyanızı oluşturabilmektesiniz. Aşağıdaki rehberimizde adım adım nasıl reklam verildiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube video reklamlar nasıl verilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya