Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı değil. E-ticaret firmalarının Youtube üzerinde yer almaları, işlerine birçok şekilde fayda sağlamakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Youtube içerik üretmek firmalar için neden önemli?

En büyük ikinci arama motoru

Google’ın ardından Youtube, en fazla arama sorgusu yapılan 2. arama motoru olma özelliğini de elinde tutmakta. Dünyadaki 2. en büyük arama motoru olmasının yanı sıra yine dünyada Google ve Facebook’un ardından en çok ziyaret edilen 3. web sitesi olma özelliğini de elinde tutuyor.

Bu da şu anlama gelmekte. Aylık 1 milyar ziyaretçisi olan bu platform üzerinde içeriklerinizi oluşturduğunuzda, markanıza ciddi şekilde trafik yönlendirme fırsatınız olur. Blog çalışmalarıyla Google üzerine indekslenmeye çalışarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmaya çalıştığınız gibi Youtube içerik üretmek de aynı şekilde sizin görünürlüğünüzü artıracaktır.

Bununla beraber Youtube’taki videolarınız aynı zamanda Google üzerinde yapılan arama sorgularında da tüketicilere gösterilmektedir. Böylelikle hem Google hem de Youtube üzerinde de organik olarak trafik yakalama şansınız olur.

İçerikleriniz her zaman orada kalır

Youtube içerik üretmek, uzun vadeli de bir yatırımdır. Bir video yüklediğinizde o içeriğiniz her zaman platform üzerinde kalacaktır. Bu nedenle de long tail SEO çalışmaları için de Youtube oldukça etkili bir platformdur. Uzun vadede size trafik sağlayabilecek ve satın alma sürecinde belli bir aşamaya gelmiş kullanıcılardan videolarınız ile geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Video içeriklerin etkileşimleri daha yüksektir

Youtube içerik üretmek günümüzde birçok firma için önemli oldu; çünkü tüketici alışkanlıkları yazılı içeriklerden çok görsel ve video içeriklere yönelmekte. Youtube kanalınız üzerinde video içerikler hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve marka tanıtımları yapabilir, onlarla etkileşime girebilirsiniz. Yazılı ve fotoğraf içeriklere kıyasla daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklere yönelmeniz, markanızın alacağı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Youtube videolarını birçok kanalda kullanabilirsiniz

Youtube’da yayın yapmanın yararlarından biri de Youtube’a yüklediğiniz videoları farklı platformlar üzerinde de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Örneğin ürün sayfalarınızda, ürün tanıtım videolarını göstermek için YouTube’un yerleştirme kodunu kullanarak, kendi sunucu alanınızı zorlamadan video içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Bununla beraber yine e-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz şekilde bu videoları kullanarak, ziyaretçilerinize bu içerikleri gösterebilirsiniz.

Bununla beraber Youtube videolarınızı diğer dijital yayınlar da kendi platformlarına rahatlıkla yerleştirebilirler. Bir diğer yandan Facebook ve Twitter üzerinde de bu videolarınızın linklerini paylaşarak, buradaki takipçilerinize de videolarınızı gösterebilirsiniz.

Youtube üzerinden satışa yönlendirebilirsiniz

Youtube içerik üretmek sadece eğlenceli ya da eğitici videolar demek değil. Aynı zamanda ürünlerinizi tanıtabileceğiniz ve video içerisine ekleyeceğiniz link ile de izleyicileri ürünün satın alma sayfasına yönlendirebileceğiniz özelliği de bulunuyor. Web sitenizi Youtube kanalınızla ilişkilendirdiğinizde, videoların içerisine satın alma sayfasına yönlendirecek linkleri de ekleyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Youtube reklamlarından yararlanırsınız

Youtube’un video reklamlarını kullanarak, marka ve ürün tanıtımlarınızı daha geniş kitlelere de yapabilirsiniz. İlgili hedef kitleleri seçerek, kısa reklamlarla tüketicilere ulaşarak, çözümlerinizi, onlara sunduğunuz değerleri ve fırsatları da tanıtabilirsiniz.

Youtube içerik üretmek ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret şirketi için Youtube kanalı oluşturmak

Youtube içerik üretmek tek başına yeterli değildir. Aynı zamanda Youtube kanalınızı da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Logonuz, kanal açıklamalarınız, oynatma listeleriniz, ziyaretçiler için özel hazırlanmış videolarınızı listeleme ayarlamaları ve YouTube kart kullanımlarına da özen göstermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube’un video listeleme kriterleri nelerdir?

Youtube, arama sorgularında videoları kullanıcılara gösterirken bazı önemli detaylara bakmakta. Video başlığının yapılan arama sorgusuyla ilgisi, video açıklamaları, video izlenme süresi ve alınan etkileşimler de bu listeleme kriterleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilere YouTube içerikleri ile nasıl ulaşabilirsiniz?

Videolarınızda samimi olmak, bir kurumdan ziyade bir şahıs olarak kullanıcılara seslenmek daha kişisel bir dokunuş sağlar. Bununla beraber kullanıcıların dikkatini çekebilmek için bilgi ve tecrübeleriniz paylaşarak karşı tarafa bir değer sunmanız da videolarınıza olan ilgiyi artıracaktır. Bir ürün tanıtımı yaparken, kullanıcılara nasıl bir değer sunduğunuzu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüz üzerinde durmaya özen göstermeniz de videolarınızın geri dönüşümünü ve etkileşim oranlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Youtube’da eyleme çağrı ifadeleri nasıl kullanılır?

Kullanıcıları belli bir eyleme davet etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde geri dönüşümlerinizi artırmanız zor olur. Bu noktada da eyleme çağrı ifadelerinizi videonun başında, ortasında ve en sonunda da kullanılacak şekilde bölmeniz de fayda var.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube video reklam nasıl verilir?

Youtube’da vide reklam vermek için bir Google hesabınızın olması ve Youtube kanalınızı da açmış olmanız gerekir. Sonrasında da Youtube reklam platformuna giriş yaparak kampanyanızı oluşturabilmektesiniz. Aşağıdaki rehberimizde adım adım nasıl reklam verildiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube video reklamlar nasıl verilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers