Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?

6 Şubat 2020
Sinan Oypan

Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı değil. E-ticaret firmalarının Youtube üzerinde yer almaları, işlerine birçok şekilde fayda sağlamakta. Bu rehberimizde de bu faydaların üzerinde duracağız.

Youtube içerik üretmek firmalar için neden önemli?

En büyük ikinci arama motoru

Google’ın ardından Youtube, en fazla arama sorgusu yapılan 2. arama motoru olma özelliğini de elinde tutmakta. Dünyadaki 2. en büyük arama motoru olmasının yanı sıra yine dünyada Google ve Facebook’un ardından en çok ziyaret edilen 3. web sitesi olma özelliğini de elinde tutuyor.

Bu da şu anlama gelmekte. Aylık 1 milyar ziyaretçisi olan bu platform üzerinde içeriklerinizi oluşturduğunuzda, markanıza ciddi şekilde trafik yönlendirme fırsatınız olur. Blog çalışmalarıyla Google üzerine indekslenmeye çalışarak, internetteki görünürlüğünüzü artırmaya çalıştığınız gibi Youtube içerik üretmek de aynı şekilde sizin görünürlüğünüzü artıracaktır.

Bununla beraber Youtube’taki videolarınız aynı zamanda Google üzerinde yapılan arama sorgularında da tüketicilere gösterilmektedir. Böylelikle hem Google hem de Youtube üzerinde de organik olarak trafik yakalama şansınız olur.

İçerikleriniz her zaman orada kalır

Youtube içerik üretmek, uzun vadeli de bir yatırımdır. Bir video yüklediğinizde o içeriğiniz her zaman platform üzerinde kalacaktır. Bu nedenle de long tail SEO çalışmaları için de Youtube oldukça etkili bir platformdur. Uzun vadede size trafik sağlayabilecek ve satın alma sürecinde belli bir aşamaya gelmiş kullanıcılardan videolarınız ile geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

İlgili rehber: Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma

Video içeriklerin etkileşimleri daha yüksektir

Youtube içerik üretmek günümüzde birçok firma için önemli oldu; çünkü tüketici alışkanlıkları yazılı içeriklerden çok görsel ve video içeriklere yönelmekte. Youtube kanalınız üzerinde video içerikler hazırlayarak, tüketicilere ulaşabilir, ürün ve marka tanıtımları yapabilir, onlarla etkileşime girebilirsiniz. Yazılı ve fotoğraf içeriklere kıyasla daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklere yönelmeniz, markanızın alacağı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Youtube videolarını birçok kanalda kullanabilirsiniz

Youtube’da yayın yapmanın yararlarından biri de Youtube’a yüklediğiniz videoları farklı platformlar üzerinde de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Örneğin ürün sayfalarınızda, ürün tanıtım videolarını göstermek için YouTube’un yerleştirme kodunu kullanarak, kendi sunucu alanınızı zorlamadan video içeriklerinizi gösterebilirsiniz. Bununla beraber yine e-ticaret siteniz üzerinde dilediğiniz şekilde bu videoları kullanarak, ziyaretçilerinize bu içerikleri gösterebilirsiniz.

Bununla beraber Youtube videolarınızı diğer dijital yayınlar da kendi platformlarına rahatlıkla yerleştirebilirler. Bir diğer yandan Facebook ve Twitter üzerinde de bu videolarınızın linklerini paylaşarak, buradaki takipçilerinize de videolarınızı gösterebilirsiniz.

Youtube üzerinden satışa yönlendirebilirsiniz

Youtube içerik üretmek sadece eğlenceli ya da eğitici videolar demek değil. Aynı zamanda ürünlerinizi tanıtabileceğiniz ve video içerisine ekleyeceğiniz link ile de izleyicileri ürünün satın alma sayfasına yönlendirebileceğiniz özelliği de bulunuyor. Web sitenizi Youtube kanalınızla ilişkilendirdiğinizde, videoların içerisine satın alma sayfasına yönlendirecek linkleri de ekleyerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Youtube reklamlarından yararlanırsınız

Youtube’un video reklamlarını kullanarak, marka ve ürün tanıtımlarınızı daha geniş kitlelere de yapabilirsiniz. İlgili hedef kitleleri seçerek, kısa reklamlarla tüketicilere ulaşarak, çözümlerinizi, onlara sunduğunuz değerleri ve fırsatları da tanıtabilirsiniz.

Youtube içerik üretmek ile ilgili sık sorulan sorular

E-ticaret şirketi için Youtube kanalı oluşturmak

Youtube içerik üretmek tek başına yeterli değildir. Aynı zamanda Youtube kanalınızı da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Logonuz, kanal açıklamalarınız, oynatma listeleriniz, ziyaretçiler için özel hazırlanmış videolarınızı listeleme ayarlamaları ve YouTube kart kullanımlarına da özen göstermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Youtube’un video listeleme kriterleri nelerdir?

Youtube, arama sorgularında videoları kullanıcılara gösterirken bazı önemli detaylara bakmakta. Video başlığının yapılan arama sorgusuyla ilgisi, video açıklamaları, video izlenme süresi ve alınan etkileşimler de bu listeleme kriterleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Tüketicilere YouTube içerikleri ile nasıl ulaşabilirsiniz?

Videolarınızda samimi olmak, bir kurumdan ziyade bir şahıs olarak kullanıcılara seslenmek daha kişisel bir dokunuş sağlar. Bununla beraber kullanıcıların dikkatini çekebilmek için bilgi ve tecrübeleriniz paylaşarak karşı tarafa bir değer sunmanız da videolarınıza olan ilgiyi artıracaktır. Bir ürün tanıtımı yaparken, kullanıcılara nasıl bir değer sunduğunuzu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünüz üzerinde durmaya özen göstermeniz de videolarınızın geri dönüşümünü ve etkileşim oranlarını etkileyecektir.

İlgili rehber: Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?

Youtube’da eyleme çağrı ifadeleri nasıl kullanılır?

Kullanıcıları belli bir eyleme davet etmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde geri dönüşümlerinizi artırmanız zor olur. Bu noktada da eyleme çağrı ifadelerinizi videonun başında, ortasında ve en sonunda da kullanılacak şekilde bölmeniz de fayda var.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube video reklam nasıl verilir?

Youtube’da vide reklam vermek için bir Google hesabınızın olması ve Youtube kanalınızı da açmış olmanız gerekir. Sonrasında da Youtube reklam platformuna giriş yaparak kampanyanızı oluşturabilmektesiniz. Aşağıdaki rehberimizde adım adım nasıl reklam verildiğini öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube video reklamlar nasıl verilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan