fbpx

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

2 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video içerikleri hazırlamanız, hem Youtube hem de diğer sosyal mecralar üzerinden etkileşim ve trafik edinmenize yardımcı olur.

Youtube içerik fikirleri için alternatifler arasında farklı seçimler yapabilirsiniz. Videolarınızı konusuna ve konseptine göre ayırabilir ve sonrasında da bu konseptlerdeki içerikleriniz üzerinden bir plan hazırlayarak, belli zaman aralıklarında bu videoların hazırlıklarını yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de reklamlarınız ve organik paylaşımlarınız için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerini ele alacağız.

Ürünün kullanımı ile ilgili videolar

Youtube içerik fikirleri arasında en popüler ve yaygın olarak kullanılan video konsepti ürünün kullanım alanlarının sergilendiği videolardır. Bu videolarda ürünlerinizi farklı konsept ve kullanım alanlarında sergileyebilir ve tüketicileri ürünün nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirebilirsiniz.

Farklı kullanım alanlarını sergilemek, ürünle ilgili farklı bakış açılarının kazanılmasını sağlarken, farklı hedef kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürünleriniz nasıl yapılıyor?

Kendi ürettiğiniz ürünlerin satışını yapıyorsanız, bu videoları üretmeniz daha kolay olacaktır. Youtube içerik fikirleri, arasında en çok ilgi görecek konseptlerden biri olan üretim aşaması videoları, ürünlerinizin nasıl hazırlandığını ve tüketicilere ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiğini göstermesi açısından önemlidir. Özellikle üretim aşaması videoları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için etkileşim yaratma konusunda bir hayli etkilidir.

Ürünü üreten kişi/kişiler ile olan röportajlar

Markanıza ve ürünlerinize biraz daha kişilik katmak ve markanızın kişisel hikayesini ön plana çıkartmak için üretim aşaması videolarının yanı sıra bu ürünleri üreten kişi ya da kişilerle yapılan röportajları da Youtube içerik fikirleri arasında düşünebilirsiniz.

Bu kişilerin görüşleri, üretim aşamasındaki süreçler ya da onların bu süreçlerdeki ilginç hikayeleri izleyenlerin videoya daha fazla ilgi göstermesini sağlarken, ürünlere olan merakın da artmasını sağlamakta.

Eğlenceli kutu açılım videoları

Youtube içerik fikirleri arasında en çok ilgi gören ve izlenen video türlerinden biri de kutu açılım videoları. Ürünlerin nasıl paketlenmiş olduğu, kutunun içerisinde nelerin geldiği ve bu kutu açılımının nasıl bir deneyim olduğu kullanıcılar tarafından merak edilmektedir. Bu kutu açılımlarını eğlenceli hale getirmek de izlenme sürelerini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri röportajları

İnternet üzerinden alışverişlerde tüketicilerin özellikle dikkat ettiği konulardan biri ürünü kullanan ve satın alan tüketicilerin aldıkları hizmetle ilgili görüşleri. Sosyal kanıt öğeleri, firmaların imajlarına önemli bir katkısı olduğu için Youtube içerik fikirleri arasına müşteri röportajlarını da etkileyebilirsiniz.

Bu röportajlarda müşterilerin ürünle ilgili deneyimlerini, satın alma sürecindeki deneyimlerini paylaşabilirler. Bu tür içerikler, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. Tabii ki bu videoları hazırlarken yanıltıcı olmamak ve gerçek müşterilerle iletişime geçerek bu içerikleri hazırlamak videoların gerçekçiliği ve inandırıcılığını artıracaktır.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Rehber videoları

Yararlanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerinden biri de rehber videoları. Bu rehber videoları, bir şeyin nasıl yapıldığı ya da bir ürünün nasıl kullanıldığı üzerine hazırlanabilir. Takipçilerinize belli bir konu ya da konsepti öğretmek için de bu videolardan yararlanabilirsiniz. Sektörel içeriklerin yanı sıra ürünlerinizle ilgili ilgi çekici detayları bu rehber videolarında hazırlayarak etkileşim ve web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sık sorulan sorulara yanıt videoları

Bir diğer konsept ise yine tüketicileri bilgilendirmek için hazırlayabileceğiniz sık sorulan sorulara yanıt videolarıdır. Çok sık gelen ve tüketicilerin bilgiye ihtiyaç duyduğu konular üzerinde seri videolar hazırlayarak, Youtube sayfanız üzerinde bunları yayınlayabilirsiniz.

Sık sorulan soru videolarınızı aynı zamanda web sitenizdeki ilgili bölümlere ekleyerek, kullanıcıların bu içeriklere e-ticaret sitenizden de ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Youtube ve videolar söz konusu olduğunda üzerinde durmamız gereken konulardan biri de canlı yayınlar. 2018’de oldukça popülerleşmeye başlayan canlı yayınlar, 2019 yılında da tüketicilerin ilgisini çekmeye devam edecek.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Youtube kanalınıza takipçi kazandırmak, takipçilerinizle anında etkileşime girmek, soru cevap etkinlikleri düzenlemek ve etkileşimlerinizi artırmak için Youtube kanalınız üzerinde canlı yayınlar yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar, takipçilerinizle bire bir temasa geçmek için önemli olduğu için, belli periyotlarda bu etkinlikleri yapabilir ve doğrudan takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan