E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

2 Ocak 2019
Sinan Oypan

Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video içerikleri hazırlamanız, hem Youtube hem de diğer sosyal mecralar üzerinden etkileşim ve trafik edinmenize yardımcı olur.

Youtube içerik fikirleri için alternatifler arasında farklı seçimler yapabilirsiniz. Videolarınızı konusuna ve konseptine göre ayırabilir ve sonrasında da bu konseptlerdeki içerikleriniz üzerinden bir plan hazırlayarak, belli zaman aralıklarında bu videoların hazırlıklarını yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de reklamlarınız ve organik paylaşımlarınız için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerini ele alacağız.

Ürünün kullanımı ile ilgili videolar

Youtube içerik fikirleri arasında en popüler ve yaygın olarak kullanılan video konsepti ürünün kullanım alanlarının sergilendiği videolardır. Bu videolarda ürünlerinizi farklı konsept ve kullanım alanlarında sergileyebilir ve tüketicileri ürünün nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirebilirsiniz.

Farklı kullanım alanlarını sergilemek, ürünle ilgili farklı bakış açılarının kazanılmasını sağlarken, farklı hedef kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürünleriniz nasıl yapılıyor?

Kendi ürettiğiniz ürünlerin satışını yapıyorsanız, bu videoları üretmeniz daha kolay olacaktır. Youtube içerik fikirleri, arasında en çok ilgi görecek konseptlerden biri olan üretim aşaması videoları, ürünlerinizin nasıl hazırlandığını ve tüketicilere ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiğini göstermesi açısından önemlidir. Özellikle üretim aşaması videoları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için etkileşim yaratma konusunda bir hayli etkilidir.

Ürünü üreten kişi/kişiler ile olan röportajlar

Markanıza ve ürünlerinize biraz daha kişilik katmak ve markanızın kişisel hikayesini ön plana çıkartmak için üretim aşaması videolarının yanı sıra bu ürünleri üreten kişi ya da kişilerle yapılan röportajları da Youtube içerik fikirleri arasında düşünebilirsiniz.

Bu kişilerin görüşleri, üretim aşamasındaki süreçler ya da onların bu süreçlerdeki ilginç hikayeleri izleyenlerin videoya daha fazla ilgi göstermesini sağlarken, ürünlere olan merakın da artmasını sağlamakta.

Eğlenceli kutu açılım videoları

Youtube içerik fikirleri arasında en çok ilgi gören ve izlenen video türlerinden biri de kutu açılım videoları. Ürünlerin nasıl paketlenmiş olduğu, kutunun içerisinde nelerin geldiği ve bu kutu açılımının nasıl bir deneyim olduğu kullanıcılar tarafından merak edilmektedir. Bu kutu açılımlarını eğlenceli hale getirmek de izlenme sürelerini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri röportajları

İnternet üzerinden alışverişlerde tüketicilerin özellikle dikkat ettiği konulardan biri ürünü kullanan ve satın alan tüketicilerin aldıkları hizmetle ilgili görüşleri. Sosyal kanıt öğeleri, firmaların imajlarına önemli bir katkısı olduğu için Youtube içerik fikirleri arasına müşteri röportajlarını da etkileyebilirsiniz.

Bu röportajlarda müşterilerin ürünle ilgili deneyimlerini, satın alma sürecindeki deneyimlerini paylaşabilirler. Bu tür içerikler, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. Tabii ki bu videoları hazırlarken yanıltıcı olmamak ve gerçek müşterilerle iletişime geçerek bu içerikleri hazırlamak videoların gerçekçiliği ve inandırıcılığını artıracaktır.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Rehber videoları

Yararlanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerinden biri de rehber videoları. Bu rehber videoları, bir şeyin nasıl yapıldığı ya da bir ürünün nasıl kullanıldığı üzerine hazırlanabilir. Takipçilerinize belli bir konu ya da konsepti öğretmek için de bu videolardan yararlanabilirsiniz. Sektörel içeriklerin yanı sıra ürünlerinizle ilgili ilgi çekici detayları bu rehber videolarında hazırlayarak etkileşim ve web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sık sorulan sorulara yanıt videoları

Bir diğer konsept ise yine tüketicileri bilgilendirmek için hazırlayabileceğiniz sık sorulan sorulara yanıt videolarıdır. Çok sık gelen ve tüketicilerin bilgiye ihtiyaç duyduğu konular üzerinde seri videolar hazırlayarak, Youtube sayfanız üzerinde bunları yayınlayabilirsiniz.

Sık sorulan soru videolarınızı aynı zamanda web sitenizdeki ilgili bölümlere ekleyerek, kullanıcıların bu içeriklere e-ticaret sitenizden de ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Youtube ve videolar söz konusu olduğunda üzerinde durmamız gereken konulardan biri de canlı yayınlar. 2018’de oldukça popülerleşmeye başlayan canlı yayınlar, 2019 yılında da tüketicilerin ilgisini çekmeye devam edecek.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Youtube kanalınıza takipçi kazandırmak, takipçilerinizle anında etkileşime girmek, soru cevap etkinlikleri düzenlemek ve etkileşimlerinizi artırmak için Youtube kanalınız üzerinde canlı yayınlar yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar, takipçilerinizle bire bir temasa geçmek için önemli olduğu için, belli periyotlarda bu etkinlikleri yapabilir ve doğrudan takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan