E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

2 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video içerikleri hazırlamanız, hem Youtube hem de diğer sosyal mecralar üzerinden etkileşim ve trafik edinmenize yardımcı olur. Youtube içerik fikirleri için alternatifler arasında farklı seçimler yapabilirsiniz. Videolarınızı konusuna ve konseptine göre ayırabilir ve sonrasında da bu konseptlerdeki içerikleriniz üzerinden bir plan hazırlayarak, belli zaman aralıklarında bu videoların hazırlıklarını yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de reklamlarınız ve organik paylaşımlarınız için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerini ele alacağız.

Ürünün kullanımı ile ilgili videolar

Youtube içerik fikirleri arasında en popüler ve yaygın olarak kullanılan video konsepti ürünün kullanım alanlarının sergilendiği videolardır. Bu videolarda ürünlerinizi farklı konsept ve kullanım alanlarında sergileyebilir ve tüketicileri ürünün nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirebilirsiniz. Farklı kullanım alanlarını sergilemek, ürünle ilgili farklı bakış açılarının kazanılmasını sağlarken, farklı hedef kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olur. İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürünleriniz nasıl yapılıyor?

Kendi ürettiğiniz ürünlerin satışını yapıyorsanız, bu videoları üretmeniz daha kolay olacaktır. Youtube içerik fikirleri, arasında en çok ilgi görecek konseptlerden biri olan üretim aşaması videoları, ürünlerinizin nasıl hazırlandığını ve tüketicilere ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiğini göstermesi açısından önemlidir. Özellikle üretim aşaması videoları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için etkileşim yaratma konusunda bir hayli etkilidir.

Ürünü üreten kişi/kişiler ile olan röportajlar

Markanıza ve ürünlerinize biraz daha kişilik katmak ve markanızın kişisel hikayesini ön plana çıkartmak için üretim aşaması videolarının yanı sıra bu ürünleri üreten kişi ya da kişilerle yapılan röportajları da Youtube içerik fikirleri arasında düşünebilirsiniz. Bu kişilerin görüşleri, üretim aşamasındaki süreçler ya da onların bu süreçlerdeki ilginç hikayeleri izleyenlerin videoya daha fazla ilgi göstermesini sağlarken, ürünlere olan merakın da artmasını sağlamakta.

Eğlenceli kutu açılım videoları

Youtube içerik fikirleri arasında en çok ilgi gören ve izlenen video türlerinden biri de kutu açılım videoları. Ürünlerin nasıl paketlenmiş olduğu, kutunun içerisinde nelerin geldiği ve bu kutu açılımının nasıl bir deneyim olduğu kullanıcılar tarafından merak edilmektedir. Bu kutu açılımlarını eğlenceli hale getirmek de izlenme sürelerini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri röportajları

İnternet üzerinden alışverişlerde tüketicilerin özellikle dikkat ettiği konulardan biri ürünü kullanan ve satın alan tüketicilerin aldıkları hizmetle ilgili görüşleri. Sosyal kanıt öğeleri, firmaların imajlarına önemli bir katkısı olduğu için Youtube içerik fikirleri arasına müşteri röportajlarını da etkileyebilirsiniz. Bu röportajlarda müşterilerin ürünle ilgili deneyimlerini, satın alma sürecindeki deneyimlerini paylaşabilirler. Bu tür içerikler, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. Tabii ki bu videoları hazırlarken yanıltıcı olmamak ve gerçek müşterilerle iletişime geçerek bu içerikleri hazırlamak videoların gerçekçiliği ve inandırıcılığını artıracaktır. İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Rehber videoları

Yararlanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerinden biri de rehber videoları. Bu rehber videoları, bir şeyin nasıl yapıldığı ya da bir ürünün nasıl kullanıldığı üzerine hazırlanabilir. Takipçilerinize belli bir konu ya da konsepti öğretmek için de bu videolardan yararlanabilirsiniz. Sektörel içeriklerin yanı sıra ürünlerinizle ilgili ilgi çekici detayları bu rehber videolarında hazırlayarak etkileşim ve web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sık sorulan sorulara yanıt videoları

Bir diğer konsept ise yine tüketicileri bilgilendirmek için hazırlayabileceğiniz sık sorulan sorulara yanıt videolarıdır. Çok sık gelen ve tüketicilerin bilgiye ihtiyaç duyduğu konular üzerinde seri videolar hazırlayarak, Youtube sayfanız üzerinde bunları yayınlayabilirsiniz. Sık sorulan soru videolarınızı aynı zamanda web sitenizdeki ilgili bölümlere ekleyerek, kullanıcıların bu içeriklere e-ticaret sitenizden de ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Youtube ve videolar söz konusu olduğunda üzerinde durmamız gereken konulardan biri de canlı yayınlar. 2018’de oldukça popülerleşmeye başlayan canlı yayınlar, 2019 yılında da tüketicilerin ilgisini çekmeye devam edecek. İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? Youtube kanalınıza takipçi kazandırmak, takipçilerinizle anında etkileşime girmek, soru cevap etkinlikleri düzenlemek ve etkileşimlerinizi artırmak için Youtube kanalınız üzerinde canlı yayınlar yapabilirsiniz. Canlı yayınlar, takipçilerinizle bire bir temasa geçmek için önemli olduğu için, belli periyotlarda bu etkinlikleri yapabilir ve doğrudan takipçilerinize ulaşabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın