E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

2 Ocak 2019
Sinan Oypan

Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video içerikleri hazırlamanız, hem Youtube hem de diğer sosyal mecralar üzerinden etkileşim ve trafik edinmenize yardımcı olur.

Youtube içerik fikirleri için alternatifler arasında farklı seçimler yapabilirsiniz. Videolarınızı konusuna ve konseptine göre ayırabilir ve sonrasında da bu konseptlerdeki içerikleriniz üzerinden bir plan hazırlayarak, belli zaman aralıklarında bu videoların hazırlıklarını yapabilirsiniz. Bu rehberimizde de reklamlarınız ve organik paylaşımlarınız için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerini ele alacağız.

Ürünün kullanımı ile ilgili videolar

Youtube içerik fikirleri arasında en popüler ve yaygın olarak kullanılan video konsepti ürünün kullanım alanlarının sergilendiği videolardır. Bu videolarda ürünlerinizi farklı konsept ve kullanım alanlarında sergileyebilir ve tüketicileri ürünün nasıl kullanılabileceği ile ilgili bilgilendirebilirsiniz.

Farklı kullanım alanlarını sergilemek, ürünle ilgili farklı bakış açılarının kazanılmasını sağlarken, farklı hedef kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olur.

İlgili rehber: Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ürünleriniz nasıl yapılıyor?

Kendi ürettiğiniz ürünlerin satışını yapıyorsanız, bu videoları üretmeniz daha kolay olacaktır. Youtube içerik fikirleri, arasında en çok ilgi görecek konseptlerden biri olan üretim aşaması videoları, ürünlerinizin nasıl hazırlandığını ve tüketicilere ulaşmadan önce nasıl bir yoldan geçtiğini göstermesi açısından önemlidir. Özellikle üretim aşaması videoları kullanıcıların bir hayli ilgisini çektiği için etkileşim yaratma konusunda bir hayli etkilidir.

Ürünü üreten kişi/kişiler ile olan röportajlar

Markanıza ve ürünlerinize biraz daha kişilik katmak ve markanızın kişisel hikayesini ön plana çıkartmak için üretim aşaması videolarının yanı sıra bu ürünleri üreten kişi ya da kişilerle yapılan röportajları da Youtube içerik fikirleri arasında düşünebilirsiniz.

Bu kişilerin görüşleri, üretim aşamasındaki süreçler ya da onların bu süreçlerdeki ilginç hikayeleri izleyenlerin videoya daha fazla ilgi göstermesini sağlarken, ürünlere olan merakın da artmasını sağlamakta.

Eğlenceli kutu açılım videoları

Youtube içerik fikirleri arasında en çok ilgi gören ve izlenen video türlerinden biri de kutu açılım videoları. Ürünlerin nasıl paketlenmiş olduğu, kutunun içerisinde nelerin geldiği ve bu kutu açılımının nasıl bir deneyim olduğu kullanıcılar tarafından merak edilmektedir. Bu kutu açılımlarını eğlenceli hale getirmek de izlenme sürelerini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri röportajları

İnternet üzerinden alışverişlerde tüketicilerin özellikle dikkat ettiği konulardan biri ürünü kullanan ve satın alan tüketicilerin aldıkları hizmetle ilgili görüşleri. Sosyal kanıt öğeleri, firmaların imajlarına önemli bir katkısı olduğu için Youtube içerik fikirleri arasına müşteri röportajlarını da etkileyebilirsiniz.

Bu röportajlarda müşterilerin ürünle ilgili deneyimlerini, satın alma sürecindeki deneyimlerini paylaşabilirler. Bu tür içerikler, diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede önemli bir role sahiptir. Tabii ki bu videoları hazırlarken yanıltıcı olmamak ve gerçek müşterilerle iletişime geçerek bu içerikleri hazırlamak videoların gerçekçiliği ve inandırıcılığını artıracaktır.

İlgili rehber: Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?

Rehber videoları

Yararlanabileceğiniz Youtube içerik fikirlerinden biri de rehber videoları. Bu rehber videoları, bir şeyin nasıl yapıldığı ya da bir ürünün nasıl kullanıldığı üzerine hazırlanabilir. Takipçilerinize belli bir konu ya da konsepti öğretmek için de bu videolardan yararlanabilirsiniz. Sektörel içeriklerin yanı sıra ürünlerinizle ilgili ilgi çekici detayları bu rehber videolarında hazırlayarak etkileşim ve web sitenize trafik çekebilirsiniz.

Sık sorulan sorulara yanıt videoları

Bir diğer konsept ise yine tüketicileri bilgilendirmek için hazırlayabileceğiniz sık sorulan sorulara yanıt videolarıdır. Çok sık gelen ve tüketicilerin bilgiye ihtiyaç duyduğu konular üzerinde seri videolar hazırlayarak, Youtube sayfanız üzerinde bunları yayınlayabilirsiniz.

Sık sorulan soru videolarınızı aynı zamanda web sitenizdeki ilgili bölümlere ekleyerek, kullanıcıların bu içeriklere e-ticaret sitenizden de ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.

Canlı yayınlar

Youtube ve videolar söz konusu olduğunda üzerinde durmamız gereken konulardan biri de canlı yayınlar. 2018’de oldukça popülerleşmeye başlayan canlı yayınlar, 2019 yılında da tüketicilerin ilgisini çekmeye devam edecek.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Youtube kanalınıza takipçi kazandırmak, takipçilerinizle anında etkileşime girmek, soru cevap etkinlikleri düzenlemek ve etkileşimlerinizi artırmak için Youtube kanalınız üzerinde canlı yayınlar yapabilirsiniz.

Canlı yayınlar, takipçilerinizle bire bir temasa geçmek için önemli olduğu için, belli periyotlarda bu etkinlikleri yapabilir ve doğrudan takipçilerinize ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan