E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

3 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye özelliklerine oldukça benzer şekilde çalışıyor. İçerik üreticileri hikayeler üzerinde fotoğraf ve video içerikler paylaşarak, takipçilerine farklı içerikler sunabiliyorlar.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Youtube Hikaye özelliği ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube Hikaye özelliğinin pazarlama çalışmalarındaki kullanımlarına geçmeden önce bu özellik ve kullanımı ile ilgili bazı önemli bilgileri paylaşalım.

  • Hikaye paylaşımları, diğer sosyal ağlardan farklı olarak 7 gün boyunca görüntülenebiliyor. Bu da paylaşımların daha fazla görüntülenmesini sağlıyor.
  • Hikaye üzerine yapılan kullanıcı yorumları da 7 gün boyunca görüntüleniyor ve sonrasında siliniyor. Ancak içerik üreticileri bu yorumlara Youtube Stduio üzerinden 30 gün boyunca ulaşabiliyorlar.
  • Youtube Hikaye özelliğini kullanabilmek için kullanıcıların 10 bin abonesinin olması gerekiyor. Abone sayısı 10 binin altında olan hesaplar bu özelliği kullanamamakta.
  • Youtube hesabı 10 bin aboneye ulaştıktan sonra, Hikaye paylaşım özelliğinin aktive olması 4 haftayı bulabiliyor.
  • Youtube Hikaye özelliği mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor. Hem içerik üreticileri hem de kullanıcılar Youtube mobil uygulaması üzerinden bu hikayelere ulaşabiliyorlar.
  • Diğer platformlarda olduğu gibi kullanıcılar, bu hikayeler üzerine yorum yapabiliyorlar.
  • İçerik üreticileri, bu hikayeler üzerinde başka hesapları etiketleyebilme özelliğine de sahip.
  • Hikaye paylaşımlarında kullanıcılar, abone olmadıkları hesapları da görebiliyor ve kullanıcıların hesaba abone olması için bir eyleme çağrı butonu bu hikayeler üzerinde de görülüyor.
  • Hikaye paylaşımlarının uzunluğunun 15 saniye olduğunu da belirtelim.
  • Dilerseniz Youtube Hikaye paylaşımlarınızı yayınlamadan önce cihazınıza kaydedebilir ve sonrasında da Facebook, Instagram ve Snapchat üzerinde de bu gönderileri paylaşabilirsiniz.
  • İçerik üreticileri hikayelerin altına yapılan yorumları da yönetebilmekteler. Bu yorumları silebilir, raporlayabilir ya da gizleyebilirler.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Youtube Hikaye özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz

Yeni videolarınızı duyurabilirsiniz

Youtube üzerinde yayınladığınız yeni videoları duyurmak ve takipçilerinizin videonuzu izlemelerini sağlamak için hikaye özelliğini kullanabilirsiniz. Videonuzdan 15 saniyelik bir kesit kullanabileceğiniz gibi videodan öne çıkan bir karenin ekran görüntüsünü alarak fotoğraf olarak da burada paylaşabilirsiniz.

Yeni ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz

Youtube Hikaye paylaşımlarınızda, e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz yeni ürünlerinizin tanıtımını da yapabilirsiniz. Ürüne olan talebi artırmak ve Youtube üzerindeki hedef kitlenizin de bu ürünleri görmelerini sağlamak için ürün videosu ya da fotoğraflarıyla ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Mevcut ürünlerinizle ilgili kampanyaları duyurabilirsiniz

Yeni ürünlerin yanı sıra mevcut ürünlerinizle ilgili tanıtım çalışmalarınızı Hikaye paylaşımlarında yapabilirsiniz. Bu paylaşımların 7 gün boyunca görüneceğini göz önünde bulundurursak, bir kampanyayı önceden duyurmak ve bilinirliği artırmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

İndirimler, fırsatlar, bundle ürünler gibi birçok farklı ürünle ilgili kampanyayı bu mecradaki hedef kitlenize duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube kitlesine özel fırsatlar

Youtube kanalınızı büyütmek ve buradaki takipçilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için sadece Youtube Hikaye bölümünde görünecek olan kupon kodu ya da indirim kodları paylaşabilirsiniz. Sadece bu kanala özel paylaşımlar yaparak, diğer sosyal hesaplarınızda da Youtube abonelerine özel fırsatlar sunduğunuzu duyurarak abone sayınızı artırabilirsiniz.

Diğer mecralardaki paylaşımlarınızı burada da kullanabilirsiniz

Youtube üzerinde sadece video paylaşımlarının yapılabiliyor olması içerik üreticilerini ve markaları bu mecra üzerinde paylaşım yapmalarını zorlayabiliyordu. Ancak hikaye özelliği ile beraber bu mecra üzerinde yapılacak paylaşım fikirleri de çoğalmış oluyor.

Farklı mecralar üzerinde paylaştığınız yazılı ve görsel paylaşımları hikaye paylaşımı olarak bu mecra üzerinde de paylaşabilir ve içeriklerinizi yeni bir kanal üzerinden farklı takipçi kitlelerine ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için kullanabilirsiniz

Diğer platformlarda olduğu gibi Youtube Hikaye paylaşımlarınızı da etkileşim yaratmak ve takipçilerinizle iletişim kurmak için kullanabilirsiniz. Bu paylaşımlar üzerinde soru cevap etkinlikleri yapabilir ve takipçilerinizin size sorular iletmesini sağlayabilirsiniz.

Şirketin iç yüzünü gösterebilirsiniz

Takipçilerinizin ilgisini çekmek için kısa videolarla şirketinizin iç yüzünü, çalışanları, ürünlerin üretim aşaması gibi konuları paylaşarak takipçilerinize şirketinizi tanıtmayı da içerik planınıza dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan