E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye özelliklerine oldukça benzer şekilde çalışıyor. İçerik üreticileri hikayeler üzerinde fotoğraf ve video içerikler paylaşarak, takipçilerine farklı içerikler sunabiliyorlar.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Youtube Hikaye özelliği ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube Hikaye özelliğinin pazarlama çalışmalarındaki kullanımlarına geçmeden önce bu özellik ve kullanımı ile ilgili bazı önemli bilgileri paylaşalım.

  • Hikaye paylaşımları, diğer sosyal ağlardan farklı olarak 7 gün boyunca görüntülenebiliyor. Bu da paylaşımların daha fazla görüntülenmesini sağlıyor.
  • Hikaye üzerine yapılan kullanıcı yorumları da 7 gün boyunca görüntüleniyor ve sonrasında siliniyor. Ancak içerik üreticileri bu yorumlara Youtube Stduio üzerinden 30 gün boyunca ulaşabiliyorlar.
  • Youtube Hikaye özelliğini kullanabilmek için kullanıcıların 10 bin abonesinin olması gerekiyor. Abone sayısı 10 binin altında olan hesaplar bu özelliği kullanamamakta.
  • Youtube hesabı 10 bin aboneye ulaştıktan sonra, Hikaye paylaşım özelliğinin aktive olması 4 haftayı bulabiliyor.
  • Youtube Hikaye özelliği mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor. Hem içerik üreticileri hem de kullanıcılar Youtube mobil uygulaması üzerinden bu hikayelere ulaşabiliyorlar.
  • Diğer platformlarda olduğu gibi kullanıcılar, bu hikayeler üzerine yorum yapabiliyorlar.
  • İçerik üreticileri, bu hikayeler üzerinde başka hesapları etiketleyebilme özelliğine de sahip.
  • Hikaye paylaşımlarında kullanıcılar, abone olmadıkları hesapları da görebiliyor ve kullanıcıların hesaba abone olması için bir eyleme çağrı butonu bu hikayeler üzerinde de görülüyor.
  • Hikaye paylaşımlarının uzunluğunun 15 saniye olduğunu da belirtelim.
  • Dilerseniz Youtube Hikaye paylaşımlarınızı yayınlamadan önce cihazınıza kaydedebilir ve sonrasında da Facebook, Instagram ve Snapchat üzerinde de bu gönderileri paylaşabilirsiniz.
  • İçerik üreticileri hikayelerin altına yapılan yorumları da yönetebilmekteler. Bu yorumları silebilir, raporlayabilir ya da gizleyebilirler.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Youtube Hikaye özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz

Yeni videolarınızı duyurabilirsiniz

Youtube üzerinde yayınladığınız yeni videoları duyurmak ve takipçilerinizin videonuzu izlemelerini sağlamak için hikaye özelliğini kullanabilirsiniz. Videonuzdan 15 saniyelik bir kesit kullanabileceğiniz gibi videodan öne çıkan bir karenin ekran görüntüsünü alarak fotoğraf olarak da burada paylaşabilirsiniz.

Yeni ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz

Youtube Hikaye paylaşımlarınızda, e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz yeni ürünlerinizin tanıtımını da yapabilirsiniz. Ürüne olan talebi artırmak ve Youtube üzerindeki hedef kitlenizin de bu ürünleri görmelerini sağlamak için ürün videosu ya da fotoğraflarıyla ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Mevcut ürünlerinizle ilgili kampanyaları duyurabilirsiniz

Yeni ürünlerin yanı sıra mevcut ürünlerinizle ilgili tanıtım çalışmalarınızı Hikaye paylaşımlarında yapabilirsiniz. Bu paylaşımların 7 gün boyunca görüneceğini göz önünde bulundurursak, bir kampanyayı önceden duyurmak ve bilinirliği artırmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

İndirimler, fırsatlar, bundle ürünler gibi birçok farklı ürünle ilgili kampanyayı bu mecradaki hedef kitlenize duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube kitlesine özel fırsatlar

Youtube kanalınızı büyütmek ve buradaki takipçilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için sadece Youtube Hikaye bölümünde görünecek olan kupon kodu ya da indirim kodları paylaşabilirsiniz. Sadece bu kanala özel paylaşımlar yaparak, diğer sosyal hesaplarınızda da Youtube abonelerine özel fırsatlar sunduğunuzu duyurarak abone sayınızı artırabilirsiniz.

Diğer mecralardaki paylaşımlarınızı burada da kullanabilirsiniz

Youtube üzerinde sadece video paylaşımlarının yapılabiliyor olması içerik üreticilerini ve markaları bu mecra üzerinde paylaşım yapmalarını zorlayabiliyordu. Ancak hikaye özelliği ile beraber bu mecra üzerinde yapılacak paylaşım fikirleri de çoğalmış oluyor.

Farklı mecralar üzerinde paylaştığınız yazılı ve görsel paylaşımları hikaye paylaşımı olarak bu mecra üzerinde de paylaşabilir ve içeriklerinizi yeni bir kanal üzerinden farklı takipçi kitlelerine ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için kullanabilirsiniz

Diğer platformlarda olduğu gibi Youtube Hikaye paylaşımlarınızı da etkileşim yaratmak ve takipçilerinizle iletişim kurmak için kullanabilirsiniz. Bu paylaşımlar üzerinde soru cevap etkinlikleri yapabilir ve takipçilerinizin size sorular iletmesini sağlayabilirsiniz.

Şirketin iç yüzünü gösterebilirsiniz

Takipçilerinizin ilgisini çekmek için kısa videolarla şirketinizin iç yüzünü, çalışanları, ürünlerin üretim aşaması gibi konuları paylaşarak takipçilerinize şirketinizi tanıtmayı da içerik planınıza dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın