fbpx

E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye özelliklerine oldukça benzer şekilde çalışıyor. İçerik üreticileri hikayeler üzerinde fotoğraf ve video içerikler paylaşarak, takipçilerine farklı içerikler sunabiliyorlar.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Youtube Hikaye özelliği ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube Hikaye özelliğinin pazarlama çalışmalarındaki kullanımlarına geçmeden önce bu özellik ve kullanımı ile ilgili bazı önemli bilgileri paylaşalım.

  • Hikaye paylaşımları, diğer sosyal ağlardan farklı olarak 7 gün boyunca görüntülenebiliyor. Bu da paylaşımların daha fazla görüntülenmesini sağlıyor.
  • Hikaye üzerine yapılan kullanıcı yorumları da 7 gün boyunca görüntüleniyor ve sonrasında siliniyor. Ancak içerik üreticileri bu yorumlara Youtube Stduio üzerinden 30 gün boyunca ulaşabiliyorlar.
  • Youtube Hikaye özelliğini kullanabilmek için kullanıcıların 10 bin abonesinin olması gerekiyor. Abone sayısı 10 binin altında olan hesaplar bu özelliği kullanamamakta.
  • Youtube hesabı 10 bin aboneye ulaştıktan sonra, Hikaye paylaşım özelliğinin aktive olması 4 haftayı bulabiliyor.
  • Youtube Hikaye özelliği mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor. Hem içerik üreticileri hem de kullanıcılar Youtube mobil uygulaması üzerinden bu hikayelere ulaşabiliyorlar.
  • Diğer platformlarda olduğu gibi kullanıcılar, bu hikayeler üzerine yorum yapabiliyorlar.
  • İçerik üreticileri, bu hikayeler üzerinde başka hesapları etiketleyebilme özelliğine de sahip.
  • Hikaye paylaşımlarında kullanıcılar, abone olmadıkları hesapları da görebiliyor ve kullanıcıların hesaba abone olması için bir eyleme çağrı butonu bu hikayeler üzerinde de görülüyor.
  • Hikaye paylaşımlarının uzunluğunun 15 saniye olduğunu da belirtelim.
  • Dilerseniz Youtube Hikaye paylaşımlarınızı yayınlamadan önce cihazınıza kaydedebilir ve sonrasında da Facebook, Instagram ve Snapchat üzerinde de bu gönderileri paylaşabilirsiniz.
  • İçerik üreticileri hikayelerin altına yapılan yorumları da yönetebilmekteler. Bu yorumları silebilir, raporlayabilir ya da gizleyebilirler.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Youtube Hikaye özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz

Yeni videolarınızı duyurabilirsiniz

Youtube üzerinde yayınladığınız yeni videoları duyurmak ve takipçilerinizin videonuzu izlemelerini sağlamak için hikaye özelliğini kullanabilirsiniz. Videonuzdan 15 saniyelik bir kesit kullanabileceğiniz gibi videodan öne çıkan bir karenin ekran görüntüsünü alarak fotoğraf olarak da burada paylaşabilirsiniz.

Yeni ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz

Youtube Hikaye paylaşımlarınızda, e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz yeni ürünlerinizin tanıtımını da yapabilirsiniz. Ürüne olan talebi artırmak ve Youtube üzerindeki hedef kitlenizin de bu ürünleri görmelerini sağlamak için ürün videosu ya da fotoğraflarıyla ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Mevcut ürünlerinizle ilgili kampanyaları duyurabilirsiniz

Yeni ürünlerin yanı sıra mevcut ürünlerinizle ilgili tanıtım çalışmalarınızı Hikaye paylaşımlarında yapabilirsiniz. Bu paylaşımların 7 gün boyunca görüneceğini göz önünde bulundurursak, bir kampanyayı önceden duyurmak ve bilinirliği artırmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

İndirimler, fırsatlar, bundle ürünler gibi birçok farklı ürünle ilgili kampanyayı bu mecradaki hedef kitlenize duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube kitlesine özel fırsatlar

Youtube kanalınızı büyütmek ve buradaki takipçilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için sadece Youtube Hikaye bölümünde görünecek olan kupon kodu ya da indirim kodları paylaşabilirsiniz. Sadece bu kanala özel paylaşımlar yaparak, diğer sosyal hesaplarınızda da Youtube abonelerine özel fırsatlar sunduğunuzu duyurarak abone sayınızı artırabilirsiniz.

Diğer mecralardaki paylaşımlarınızı burada da kullanabilirsiniz

Youtube üzerinde sadece video paylaşımlarının yapılabiliyor olması içerik üreticilerini ve markaları bu mecra üzerinde paylaşım yapmalarını zorlayabiliyordu. Ancak hikaye özelliği ile beraber bu mecra üzerinde yapılacak paylaşım fikirleri de çoğalmış oluyor.

Farklı mecralar üzerinde paylaştığınız yazılı ve görsel paylaşımları hikaye paylaşımı olarak bu mecra üzerinde de paylaşabilir ve içeriklerinizi yeni bir kanal üzerinden farklı takipçi kitlelerine ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için kullanabilirsiniz

Diğer platformlarda olduğu gibi Youtube Hikaye paylaşımlarınızı da etkileşim yaratmak ve takipçilerinizle iletişim kurmak için kullanabilirsiniz. Bu paylaşımlar üzerinde soru cevap etkinlikleri yapabilir ve takipçilerinizin size sorular iletmesini sağlayabilirsiniz.

Şirketin iç yüzünü gösterebilirsiniz

Takipçilerinizin ilgisini çekmek için kısa videolarla şirketinizin iç yüzünü, çalışanları, ürünlerin üretim aşaması gibi konuları paylaşarak takipçilerinize şirketinizi tanıtmayı da içerik planınıza dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan