E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi

3 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye özelliklerine oldukça benzer şekilde çalışıyor. İçerik üreticileri hikayeler üzerinde fotoğraf ve video içerikler paylaşarak, takipçilerine farklı içerikler sunabiliyorlar.

İlgili rehber: En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)

Youtube Hikaye özelliği ile ilgili bilmeniz gerekenler

Youtube Hikaye özelliğinin pazarlama çalışmalarındaki kullanımlarına geçmeden önce bu özellik ve kullanımı ile ilgili bazı önemli bilgileri paylaşalım.

  • Hikaye paylaşımları, diğer sosyal ağlardan farklı olarak 7 gün boyunca görüntülenebiliyor. Bu da paylaşımların daha fazla görüntülenmesini sağlıyor.
  • Hikaye üzerine yapılan kullanıcı yorumları da 7 gün boyunca görüntüleniyor ve sonrasında siliniyor. Ancak içerik üreticileri bu yorumlara Youtube Stduio üzerinden 30 gün boyunca ulaşabiliyorlar.
  • Youtube Hikaye özelliğini kullanabilmek için kullanıcıların 10 bin abonesinin olması gerekiyor. Abone sayısı 10 binin altında olan hesaplar bu özelliği kullanamamakta.
  • Youtube hesabı 10 bin aboneye ulaştıktan sonra, Hikaye paylaşım özelliğinin aktive olması 4 haftayı bulabiliyor.
  • Youtube Hikaye özelliği mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor. Hem içerik üreticileri hem de kullanıcılar Youtube mobil uygulaması üzerinden bu hikayelere ulaşabiliyorlar.
  • Diğer platformlarda olduğu gibi kullanıcılar, bu hikayeler üzerine yorum yapabiliyorlar.
  • İçerik üreticileri, bu hikayeler üzerinde başka hesapları etiketleyebilme özelliğine de sahip.
  • Hikaye paylaşımlarında kullanıcılar, abone olmadıkları hesapları da görebiliyor ve kullanıcıların hesaba abone olması için bir eyleme çağrı butonu bu hikayeler üzerinde de görülüyor.
  • Hikaye paylaşımlarının uzunluğunun 15 saniye olduğunu da belirtelim.
  • Dilerseniz Youtube Hikaye paylaşımlarınızı yayınlamadan önce cihazınıza kaydedebilir ve sonrasında da Facebook, Instagram ve Snapchat üzerinde de bu gönderileri paylaşabilirsiniz.
  • İçerik üreticileri hikayelerin altına yapılan yorumları da yönetebilmekteler. Bu yorumları silebilir, raporlayabilir ya da gizleyebilirler.

İlgili rehber: Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem

Youtube Hikaye özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz

Yeni videolarınızı duyurabilirsiniz

Youtube üzerinde yayınladığınız yeni videoları duyurmak ve takipçilerinizin videonuzu izlemelerini sağlamak için hikaye özelliğini kullanabilirsiniz. Videonuzdan 15 saniyelik bir kesit kullanabileceğiniz gibi videodan öne çıkan bir karenin ekran görüntüsünü alarak fotoğraf olarak da burada paylaşabilirsiniz.

Yeni ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz

Youtube Hikaye paylaşımlarınızda, e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz yeni ürünlerinizin tanıtımını da yapabilirsiniz. Ürüne olan talebi artırmak ve Youtube üzerindeki hedef kitlenizin de bu ürünleri görmelerini sağlamak için ürün videosu ya da fotoğraflarıyla ürün tanıtımınızı yapabilirsiniz.

Mevcut ürünlerinizle ilgili kampanyaları duyurabilirsiniz

Yeni ürünlerin yanı sıra mevcut ürünlerinizle ilgili tanıtım çalışmalarınızı Hikaye paylaşımlarında yapabilirsiniz. Bu paylaşımların 7 gün boyunca görüneceğini göz önünde bulundurursak, bir kampanyayı önceden duyurmak ve bilinirliği artırmak için bu özellikten yararlanabilirsiniz.

İndirimler, fırsatlar, bundle ürünler gibi birçok farklı ürünle ilgili kampanyayı bu mecradaki hedef kitlenize duyurma şansınız olur.

İlgili rehber: Youtube videolarınızda eyleme çağrı butonlarınızı nasıl ve nerede kullanmalısınız?

Youtube kitlesine özel fırsatlar

Youtube kanalınızı büyütmek ve buradaki takipçilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak için sadece Youtube Hikaye bölümünde görünecek olan kupon kodu ya da indirim kodları paylaşabilirsiniz. Sadece bu kanala özel paylaşımlar yaparak, diğer sosyal hesaplarınızda da Youtube abonelerine özel fırsatlar sunduğunuzu duyurarak abone sayınızı artırabilirsiniz.

Diğer mecralardaki paylaşımlarınızı burada da kullanabilirsiniz

Youtube üzerinde sadece video paylaşımlarının yapılabiliyor olması içerik üreticilerini ve markaları bu mecra üzerinde paylaşım yapmalarını zorlayabiliyordu. Ancak hikaye özelliği ile beraber bu mecra üzerinde yapılacak paylaşım fikirleri de çoğalmış oluyor.

Farklı mecralar üzerinde paylaştığınız yazılı ve görsel paylaşımları hikaye paylaşımı olarak bu mecra üzerinde de paylaşabilir ve içeriklerinizi yeni bir kanal üzerinden farklı takipçi kitlelerine ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri

Takipçilerinizle etkileşime geçmek için kullanabilirsiniz

Diğer platformlarda olduğu gibi Youtube Hikaye paylaşımlarınızı da etkileşim yaratmak ve takipçilerinizle iletişim kurmak için kullanabilirsiniz. Bu paylaşımlar üzerinde soru cevap etkinlikleri yapabilir ve takipçilerinizin size sorular iletmesini sağlayabilirsiniz.

Şirketin iç yüzünü gösterebilirsiniz

Takipçilerinizin ilgisini çekmek için kısa videolarla şirketinizin iç yüzünü, çalışanları, ürünlerin üretim aşaması gibi konuları paylaşarak takipçilerinize şirketinizi tanıtmayı da içerik planınıza dahil edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan