E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları

20 Ekim 2018
Sinan Oypan

Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi yönetmeleri önemlidir. Kargo yönetim sürecini birkaç başlık altında toplayabiliriz:

  • Kargo ücretleri
  • Kargo seçeneklerinin pazarlaması
  • Ürün paketleme ve kutu açılım deneyimi
  • İade politikası

Bu 4 ana başlık üzerinde neler yapabileceğinizi ve yoğun bir sezonda kargo yönetim sürecinizi nasıl daha iyi bir şekilde yönetebileceğinizi bu rehberimizde ele alıyoruz.

Kargo ücretleri

Yoğun sezonlarda tüketicilere tek bir standart kargo ücreti sunabileceğiniz gibi, farklı ürünlerde ya da farklı sepet tutarlarında farklı kargo ücretleri de sunabilirsiniz. Geri dönüşümleri artırmak için standart bir uygulamanızın olması tabii ki daha etkili bir çözüm olacaktır. Kargo ücretlerini belirlerken şu alternatiflerin üzerinde durabilirsiniz.

Ücretsiz kargo: Site genelindeki tüm alışverişlerde ya da belli bir sepet tutarında geçerli olmak üzere, tüketicilere ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

Sabit oranlı kargo ücreti: Site üzerinde yapılan tüm alışverişlerde sabit oranlı bir kargo ücreti sunarak, tüm ürün kategorilerinde aynı kargo fiyatını sunabilirsiniz.

Ürünlere göre değişik kargo ücretleri: Bazı ürünlerin kargo maliyetleri diğerlerine göre daha az ya da fazla olabilir. Bu tür durumlarda da ürünün boyutları ve ağırlığına göre farklı kargo ücretleri sunabilirsiniz.

Kargo seçeneklerinin pazarlamadaki yeri

Kargo seçeneklerinizi bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Özellikle ücretsiz kargo seçenekleri sunuyorsanız, bu hizmetinizi farklı kanallar üzerinden takipçileriniz ve hedef kitlenizle paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız reklam kampanyalarında ürün ve kampanya bilgilerinize ek olarak, kargo seçeneklerinizi ve hizmetlerinizi de ekleyerek, hedef kitlenizi bilgilendirebilirsiniz.

Kargo bilgilerini pazarlama konusunda şu çalışmaları yapabilirsiniz:

  • Sitenize kargo hizmetlerinizle ilgili bir banner koyun
  • Bu hizmetiniz belli bir süre geçerliyse, kampanyanın bitiş tarihini belirtin
  • Ana sayfanızda kargo hizmetinizle ilgili gerekli detayları yazılı olarak da paylaşın
  • Sosyal medya hesaplarınızda kargo bilgilerinizle ilgili paylaşımlar yapın
  • E-posta pazarlama çalışmalarınızda bu hizmetinizden bahsedin
  • SSS sayfanızdaki ilgili bölümü güncelleyin

Ürün paketleme ve kutu açılım deneyimi

Yoğun sezonlarda firmalar iş yoğunluğundan dolayı kutu açılımı deneyimi ve ürün paketleme sürecini biraz geri planda tutabiliyor; ancak müşteri memnuniyetini yüksek tutmak ve sipariş veren kişilere iyi bir deneyim yaşatmak için üzerinde durmanız ve aksatmamanız gereken konulardan biri de şüphesiz paketleme ve tüketicilere sunduğunuz bu deneyimdir.

Siparişlerinizi aldıktan sonra, tüm müşterilerinizin paketlerini aynı standartta ve kalitede hazırlamanız oldukça önemli. Özensiz hazırlanan bir kutu müşterinizin deneyimini de olumsuz etkileyecektir. Siz yoğun bir süreç geçirseniz dahi müşterileriniz bunun bilincinde olmadıkları için sizden aldıkları hizmetin kaliteli olmasını bekleyeceklerdir.

Bu sebeple de gerekirse yoğun süreçlerinizde kargo ve depo çalışan sayınızı artırarak, müşterilerinize standart kalitede hizmet verebilirsiniz. Bu konunun üzerinde durmanız yoğun sezonlarda da yüksek müşteri memnuniyeti oranıyla çalışmanıza yardımcı olur.

İade politikası

Dikkat etmeniz bir diğer konu ise bu yoğun sezondaki iade politikalarınız olacaktır. Kullanıcılar herhangi bir sebeple yasal haklarını kullanarak siparişlerini iptal edebilir ve ürünleri geri gönderebilirler. Bu duruma hazırlıklı olmanız ve müşterilerinizi mağdur etmeyecek ancak kötü kullanımlara da müsade etmeyecek bir iade politikası hazırlamanız gerekiyor.

İade politikanızın sitenizin tüm sayfalarında görünmesi de bir hayli önemlidir. Kullanıcılar site gezinirken ya da alışveriş yaparken, gerektiğinde bu sayfaya ulaşabilmeliler. Bu politika sayfasını sitenin Footer bölümünde kullanarak, tüm sayfalardan ulaşabilir yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ödeme sayfalarınızda da iade politikanızı yönlendirme linki paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan