fbpx

E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları

20 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları

Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi yönetmeleri önemlidir. Kargo yönetim sürecini birkaç başlık altında toplayabiliriz:

  • Kargo ücretleri
  • Kargo seçeneklerinin pazarlaması
  • Ürün paketleme ve kutu açılım deneyimi
  • İade politikası

Bu 4 ana başlık üzerinde neler yapabileceğinizi ve yoğun bir sezonda kargo yönetim sürecinizi nasıl daha iyi bir şekilde yönetebileceğinizi bu rehberimizde ele alıyoruz.

Kargo ücretleri

Yoğun sezonlarda tüketicilere tek bir standart kargo ücreti sunabileceğiniz gibi, farklı ürünlerde ya da farklı sepet tutarlarında farklı kargo ücretleri de sunabilirsiniz. Geri dönüşümleri artırmak için standart bir uygulamanızın olması tabii ki daha etkili bir çözüm olacaktır. Kargo ücretlerini belirlerken şu alternatiflerin üzerinde durabilirsiniz.

Ücretsiz kargo: Site genelindeki tüm alışverişlerde ya da belli bir sepet tutarında geçerli olmak üzere, tüketicilere ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz.

Sabit oranlı kargo ücreti: Site üzerinde yapılan tüm alışverişlerde sabit oranlı bir kargo ücreti sunarak, tüm ürün kategorilerinde aynı kargo fiyatını sunabilirsiniz.

Ürünlere göre değişik kargo ücretleri: Bazı ürünlerin kargo maliyetleri diğerlerine göre daha az ya da fazla olabilir. Bu tür durumlarda da ürünün boyutları ve ağırlığına göre farklı kargo ücretleri sunabilirsiniz.

Kargo seçeneklerinin pazarlamadaki yeri

Kargo seçeneklerinizi bir pazarlama aracı olarak da kullanabilirsiniz. Özellikle ücretsiz kargo seçenekleri sunuyorsanız, bu hizmetinizi farklı kanallar üzerinden takipçileriniz ve hedef kitlenizle paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız reklam kampanyalarında ürün ve kampanya bilgilerinize ek olarak, kargo seçeneklerinizi ve hizmetlerinizi de ekleyerek, hedef kitlenizi bilgilendirebilirsiniz.

Kargo bilgilerini pazarlama konusunda şu çalışmaları yapabilirsiniz:

  • Sitenize kargo hizmetlerinizle ilgili bir banner koyun
  • Bu hizmetiniz belli bir süre geçerliyse, kampanyanın bitiş tarihini belirtin
  • Ana sayfanızda kargo hizmetinizle ilgili gerekli detayları yazılı olarak da paylaşın
  • Sosyal medya hesaplarınızda kargo bilgilerinizle ilgili paylaşımlar yapın
  • E-posta pazarlama çalışmalarınızda bu hizmetinizden bahsedin
  • SSS sayfanızdaki ilgili bölümü güncelleyin

Ürün paketleme ve kutu açılım deneyimi

Yoğun sezonlarda firmalar iş yoğunluğundan dolayı kutu açılımı deneyimi ve ürün paketleme sürecini biraz geri planda tutabiliyor; ancak müşteri memnuniyetini yüksek tutmak ve sipariş veren kişilere iyi bir deneyim yaşatmak için üzerinde durmanız ve aksatmamanız gereken konulardan biri de şüphesiz paketleme ve tüketicilere sunduğunuz bu deneyimdir.

Siparişlerinizi aldıktan sonra, tüm müşterilerinizin paketlerini aynı standartta ve kalitede hazırlamanız oldukça önemli. Özensiz hazırlanan bir kutu müşterinizin deneyimini de olumsuz etkileyecektir. Siz yoğun bir süreç geçirseniz dahi müşterileriniz bunun bilincinde olmadıkları için sizden aldıkları hizmetin kaliteli olmasını bekleyeceklerdir.

Bu sebeple de gerekirse yoğun süreçlerinizde kargo ve depo çalışan sayınızı artırarak, müşterilerinize standart kalitede hizmet verebilirsiniz. Bu konunun üzerinde durmanız yoğun sezonlarda da yüksek müşteri memnuniyeti oranıyla çalışmanıza yardımcı olur.

İade politikası

Dikkat etmeniz bir diğer konu ise bu yoğun sezondaki iade politikalarınız olacaktır. Kullanıcılar herhangi bir sebeple yasal haklarını kullanarak siparişlerini iptal edebilir ve ürünleri geri gönderebilirler. Bu duruma hazırlıklı olmanız ve müşterilerinizi mağdur etmeyecek ancak kötü kullanımlara da müsade etmeyecek bir iade politikası hazırlamanız gerekiyor.

İade politikanızın sitenizin tüm sayfalarında görünmesi de bir hayli önemlidir. Kullanıcılar site gezinirken ya da alışveriş yaparken, gerektiğinde bu sayfaya ulaşabilmeliler. Bu politika sayfasını sitenin Footer bölümünde kullanarak, tüm sayfalardan ulaşabilir yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra ödeme sayfalarınızda da iade politikanızı yönlendirme linki paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers