Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

24 Kasım 2013
Seyhun Özkara

Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm yılda en yüksek ciroya ulaştığınız zaman olabilir.

Bu kadar önemli bir fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek için e-ticaret sitenizin yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılaması son derece önemli. Peki e-ticaret bu yoğun dönem için hazır mı?

İşte sizin için son derece karlı olabilecek yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılamanız için dikkat etmeniz gerekenler…

Mobile uyumluluğa dikkat edin

Tatil alışverişlerinin önemli bir kısmı mobilden gerçekleşiyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntüleneceğinden emin olun. Eğer IdeaSoft kullanıyorsanız tüm mobil e-ticaret sitesi de hazır demektir.

Doğru Kampanyaları belirleyin

Yılbaşında müşteriler pek çok seçenek arasından kendileri için en avantajlı fırsatları bulmaya çalışacaklardır. Onlar için ne gibi özel kampanyalar hazırlayacağınıza şimdiden karar vermeye başlamanızda fayda var.

Eski müşterilerinize hatırlatmalar

Tatil döneminde yeni müşteriler kazanmak için rekabet oldukça yüksektir. Bu yüzden daha önce sizden alışveriş yapmış müşterilerinize öncelik vermek mantıklı olacaktır. Müşterilerinize sosyal medya ve e-bültenler kanalı ile şimdiden kendinizi hatırlatmaya başlamanız onlar yılbaşı alışverişe başlayacağı zaman işinizi çok kolaylaştırabilir.

İçeriğinizi gözden geçirin

E-ticaret siteleri için içeriğin önemini ne kadar vugulasak az. Ama söz konusu olan yılbaşı dönemi gibi aramaların daha sık gerçekleştirildiği bir dönem olduğunda sitenizin metin ve görsellerinin önemi daha da artıyor. Bu nedenle tüm içeriğinizi gözden geçirerek yoğunluk başlamadan önce gerekli düzeltmeleri yapın. Bu sırada uygun ürünlerin açıklamalarında yılbaşı ve hediye vurgusu da ekleyebilirsiniz.

Hediye seçeneklerinizi netleştirin

Yılbaşı alışverişlerinin büyük kısmı müşterilerin yakınlarına alacakları hediyelerden oluşacaktır. O yüzden normalde olduğundan daha fazla hediye paketi talebi geleceğini, bunun hem gerekli malzeme, hem de iş gücü açısından bir artışa neden olacağını hesaba katmakta fayda var.

Yoğunluğa hazır olun

Bu gibi çok satış alabilecek dönemlerde sunulacak ürün çeşitleri ve stoklar anlamında önceden hazırlık yapmanız çok faydalı olacaktır. Ayrıca yoğunluğu şu andan kestiremiyor olsanız da olası bir ani iş yüküne karşı ekibinizi geçici olarak nasıl genişletebileceğinizi de planlamalısınız.

Yılbaşı dönemi pek çok e-ticaret sitesi için yılın en karlı dönemi olabilir. Eğer siz de bu dönemi kaçırmak istemiyorsanız hemen ücretsiz IdeaSoft demo hesabınıza başvurun ve e-ticarete ilk adımınızı yılın en kazançlı döneminde gerçekleştirin…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan