Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm yılda en yüksek ciroya ulaştığınız zaman olabilir.

Bu kadar önemli bir fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek için e-ticaret sitenizin yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılaması son derece önemli. Peki e-ticaret bu yoğun dönem için hazır mı?

İşte sizin için son derece karlı olabilecek yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılamanız için dikkat etmeniz gerekenler…

Mobile uyumluluğa dikkat edin

Tatil alışverişlerinin önemli bir kısmı mobilden gerçekleşiyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntüleneceğinden emin olun. Eğer IdeaSoft kullanıyorsanız tüm mobil e-ticaret sitesi de hazır demektir.

Doğru Kampanyaları belirleyin

Yılbaşında müşteriler pek çok seçenek arasından kendileri için en avantajlı fırsatları bulmaya çalışacaklardır. Onlar için ne gibi özel kampanyalar hazırlayacağınıza şimdiden karar vermeye başlamanızda fayda var.

Eski müşterilerinize hatırlatmalar

Tatil döneminde yeni müşteriler kazanmak için rekabet oldukça yüksektir. Bu yüzden daha önce sizden alışveriş yapmış müşterilerinize öncelik vermek mantıklı olacaktır. Müşterilerinize sosyal medya ve e-bültenler kanalı ile şimdiden kendinizi hatırlatmaya başlamanız onlar yılbaşı alışverişe başlayacağı zaman işinizi çok kolaylaştırabilir.

İçeriğinizi gözden geçirin

E-ticaret siteleri için içeriğin önemini ne kadar vugulasak az. Ama söz konusu olan yılbaşı dönemi gibi aramaların daha sık gerçekleştirildiği bir dönem olduğunda sitenizin metin ve görsellerinin önemi daha da artıyor. Bu nedenle tüm içeriğinizi gözden geçirerek yoğunluk başlamadan önce gerekli düzeltmeleri yapın. Bu sırada uygun ürünlerin açıklamalarında yılbaşı ve hediye vurgusu da ekleyebilirsiniz.

Hediye seçeneklerinizi netleştirin

Yılbaşı alışverişlerinin büyük kısmı müşterilerin yakınlarına alacakları hediyelerden oluşacaktır. O yüzden normalde olduğundan daha fazla hediye paketi talebi geleceğini, bunun hem gerekli malzeme, hem de iş gücü açısından bir artışa neden olacağını hesaba katmakta fayda var.

Yoğunluğa hazır olun

Bu gibi çok satış alabilecek dönemlerde sunulacak ürün çeşitleri ve stoklar anlamında önceden hazırlık yapmanız çok faydalı olacaktır. Ayrıca yoğunluğu şu andan kestiremiyor olsanız da olası bir ani iş yüküne karşı ekibinizi geçici olarak nasıl genişletebileceğinizi de planlamalısınız.

Yılbaşı dönemi pek çok e-ticaret sitesi için yılın en karlı dönemi olabilir. Eğer siz de bu dönemi kaçırmak istemiyorsanız hemen ücretsiz IdeaSoft demo hesabınıza başvurun ve e-ticarete ilk adımınızı yılın en kazançlı döneminde gerçekleştirin…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven Damgası Nedir? Güven Damgası Nasıl Alınır?
Güven konusu, e-ticaretin önündeki belki de en önemli sorun. Her ne kadar son yıllarda internet üzerinden alışveriş yapmaya yönelik endişelerde bir azalma gözlense de hâlâ azımsanmayacak bir kitle, bu konuya mesafeli yaklaşıyor....
27 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın