Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm yılda en yüksek ciroya ulaştığınız zaman olabilir.

Bu kadar önemli bir fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek için e-ticaret sitenizin yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılaması son derece önemli. Peki e-ticaret bu yoğun dönem için hazır mı?

İşte sizin için son derece karlı olabilecek yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılamanız için dikkat etmeniz gerekenler…

Mobile uyumluluğa dikkat edin

Tatil alışverişlerinin önemli bir kısmı mobilden gerçekleşiyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntüleneceğinden emin olun. Eğer IdeaSoft kullanıyorsanız tüm mobil e-ticaret sitesi de hazır demektir.

Doğru Kampanyaları belirleyin

Yılbaşında müşteriler pek çok seçenek arasından kendileri için en avantajlı fırsatları bulmaya çalışacaklardır. Onlar için ne gibi özel kampanyalar hazırlayacağınıza şimdiden karar vermeye başlamanızda fayda var.

Eski müşterilerinize hatırlatmalar

Tatil döneminde yeni müşteriler kazanmak için rekabet oldukça yüksektir. Bu yüzden daha önce sizden alışveriş yapmış müşterilerinize öncelik vermek mantıklı olacaktır. Müşterilerinize sosyal medya ve e-bültenler kanalı ile şimdiden kendinizi hatırlatmaya başlamanız onlar yılbaşı alışverişe başlayacağı zaman işinizi çok kolaylaştırabilir.

İçeriğinizi gözden geçirin

E-ticaret siteleri için içeriğin önemini ne kadar vugulasak az. Ama söz konusu olan yılbaşı dönemi gibi aramaların daha sık gerçekleştirildiği bir dönem olduğunda sitenizin metin ve görsellerinin önemi daha da artıyor. Bu nedenle tüm içeriğinizi gözden geçirerek yoğunluk başlamadan önce gerekli düzeltmeleri yapın. Bu sırada uygun ürünlerin açıklamalarında yılbaşı ve hediye vurgusu da ekleyebilirsiniz.

Hediye seçeneklerinizi netleştirin

Yılbaşı alışverişlerinin büyük kısmı müşterilerin yakınlarına alacakları hediyelerden oluşacaktır. O yüzden normalde olduğundan daha fazla hediye paketi talebi geleceğini, bunun hem gerekli malzeme, hem de iş gücü açısından bir artışa neden olacağını hesaba katmakta fayda var.

Yoğunluğa hazır olun

Bu gibi çok satış alabilecek dönemlerde sunulacak ürün çeşitleri ve stoklar anlamında önceden hazırlık yapmanız çok faydalı olacaktır. Ayrıca yoğunluğu şu andan kestiremiyor olsanız da olası bir ani iş yüküne karşı ekibinizi geçici olarak nasıl genişletebileceğinizi de planlamalısınız.

Yılbaşı dönemi pek çok e-ticaret sitesi için yılın en karlı dönemi olabilir. Eğer siz de bu dönemi kaçırmak istemiyorsanız hemen ücretsiz IdeaSoft demo hesabınıza başvurun ve e-ticarete ilk adımınızı yılın en kazançlı döneminde gerçekleştirin…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin