fbpx

Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?

24 Kasım 2013
Seyhun Özkara

Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm yılda en yüksek ciroya ulaştığınız zaman olabilir.

Bu kadar önemli bir fırsatı mümkün olan en yüksek satış oranı ile kapatabilmek için e-ticaret sitenizin yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılaması son derece önemli. Peki e-ticaret bu yoğun dönem için hazır mı?

İşte sizin için son derece karlı olabilecek yılbaşı sezonunu en iyi şekilde karşılamanız için dikkat etmeniz gerekenler…

Mobile uyumluluğa dikkat edin

Tatil alışverişlerinin önemli bir kısmı mobilden gerçekleşiyor. Bu nedenle e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olduğundan ve mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntüleneceğinden emin olun. Eğer IdeaSoft kullanıyorsanız tüm mobil e-ticaret sitesi de hazır demektir.

Doğru Kampanyaları belirleyin

Yılbaşında müşteriler pek çok seçenek arasından kendileri için en avantajlı fırsatları bulmaya çalışacaklardır. Onlar için ne gibi özel kampanyalar hazırlayacağınıza şimdiden karar vermeye başlamanızda fayda var.

Eski müşterilerinize hatırlatmalar

Tatil döneminde yeni müşteriler kazanmak için rekabet oldukça yüksektir. Bu yüzden daha önce sizden alışveriş yapmış müşterilerinize öncelik vermek mantıklı olacaktır. Müşterilerinize sosyal medya ve e-bültenler kanalı ile şimdiden kendinizi hatırlatmaya başlamanız onlar yılbaşı alışverişe başlayacağı zaman işinizi çok kolaylaştırabilir.

İçeriğinizi gözden geçirin

E-ticaret siteleri için içeriğin önemini ne kadar vugulasak az. Ama söz konusu olan yılbaşı dönemi gibi aramaların daha sık gerçekleştirildiği bir dönem olduğunda sitenizin metin ve görsellerinin önemi daha da artıyor. Bu nedenle tüm içeriğinizi gözden geçirerek yoğunluk başlamadan önce gerekli düzeltmeleri yapın. Bu sırada uygun ürünlerin açıklamalarında yılbaşı ve hediye vurgusu da ekleyebilirsiniz.

Hediye seçeneklerinizi netleştirin

Yılbaşı alışverişlerinin büyük kısmı müşterilerin yakınlarına alacakları hediyelerden oluşacaktır. O yüzden normalde olduğundan daha fazla hediye paketi talebi geleceğini, bunun hem gerekli malzeme, hem de iş gücü açısından bir artışa neden olacağını hesaba katmakta fayda var.

Yoğunluğa hazır olun

Bu gibi çok satış alabilecek dönemlerde sunulacak ürün çeşitleri ve stoklar anlamında önceden hazırlık yapmanız çok faydalı olacaktır. Ayrıca yoğunluğu şu andan kestiremiyor olsanız da olası bir ani iş yüküne karşı ekibinizi geçici olarak nasıl genişletebileceğinizi de planlamalısınız.

Yılbaşı dönemi pek çok e-ticaret sitesi için yılın en karlı dönemi olabilir. Eğer siz de bu dönemi kaçırmak istemiyorsanız hemen ücretsiz IdeaSoft demo hesabınıza başvurun ve e-ticarete ilk adımınızı yılın en kazançlı döneminde gerçekleştirin…

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan