fbpx

Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları

19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü internet kullanıcılarının büyük bir zamanı sosyal ağlarda geçiyor ve bu nedenle de bu kitleye erişmek için sosyal medya yönetimine ihtiyacınız var. Doğru adımları atmanın yanı sıra sosyal ağlarda doğru reklam kampanyalarını da hazırlamanız yıl sonu satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Tüm mecralarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi paylaşın

Farklı sosyal ağlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşma şansınız var. Yer aldığınız tüm sosyal ağlarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi, indirim, fırsat ve kampanyalarınızı duyurarak sahip olduğunuz takipçi kitlesini bilgilendirmelisiniz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü yılbaşı ile ilgili kampanyaları takip edeceği için, tüm sosyal platformlarınızdan bu paylaşımları yapmanız daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kupon kodu veya hediye kartlarınızı paylaşın

Yılbaşı döneminde sosyal medya yönetimi yaparken, tüketicilerin ilgisini kupon kodu ya da hediye kartı gibi seçeneklerle çekebilirsiniz. İndirim kupon kodlarınızı sosyal medya görsellerinde paylaşabileceğiniz gibi, canlı yayınlar yaparak bu canlı yayınlara katılanlara özel fırsatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak, kullanıcıların satın alabileceği hediye kartları gibi hizmetleriniz bulunuyorsa, bunları da sosyal medya gönderilerinizde paylaşabilirsiniz. Tüketiciler doğrudan bir hediye almaktansa, sevdiklerine bu hediye kartlarını alarak, onların sizin sitenizden diledikleri ürünleri satın almalarını isteyebilirler.

Yılbaşı ile görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Sosyal medya yönetimi planlarınıza yılbaşı ile ilgili görsel çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Sonuçta sadece ürün paylaşımları yapmayacağınız için, sosyal medya hesabınızı yılbaşının ruhuna büründürebilirsiniz. Yılbaşı manzaraları ile ilgili ilgi çekici görselleri paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Instagram Hikayeler’deki geri sayım aracını kullanın

Instagram Hikaye paylaşımlarında kullanılabilecek yeni özelliklerden biri de geri sayım aracı. Bir GIF, anket ya da soru paylaşımı yapar gibi Instagram Hikayelerinizde, belli bir tarihe geri sayım yapacak paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özelliği özellikle indirimlerinizin ya da kampanyalarınızın başlangıç tarihine denk getirecek şekilde ayarlayarak hem farklı bir içerik sunabilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Geri sayımlarınızı daha ilgi çekici hale getirmek için işin içine biraz sürpriz ve merak unsurları da ekleyebilirsiniz.

Bu özelliği kullanmak için Instagram Hikayeniz için bir fotoğraf çekmeniz ya da cihazınızdaki bir fotoğrafı seçmeniz, sonrasında da parmağınızı alttan yukarıya doğru kaydırarak, ek özellik penceresini açmanız gerekiyor. Bu bölümde “Geri Sayım” isminde bir seçenek göreceksiniz. Bunu seçtiğinizde geri sayım için isim seçebilir ve geri sayım tarihini ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki görselde geri sayım özelliğini nasıl kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Yılbaşı sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de sosyal medya reklamları. Etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sosyal medya reklamlarına ihtiyacınız olacak. Sosyal mecralar üzerindeki organik erişim bir hayli düşük olduğu için gönderilerinizi bu reklam kampanyalarıyla desteklemeniz gerekir.

Sosyal medya yönetimi hazırlıklarınızı yaparken, yılbaşı reklam kampanyalarınızı da önceden planlamalı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekli. Hangi ürünlerde kampanyaların yapılacağı ya da site genelinde uygulanacak olan indirimleri planlayarak, sosyal mecralar üzerinde de bu reklam kampanyalarınızı doğru hedef kitlelere ulaştıracak stratejileri belirlemelisiniz.

Bu dönemde gönderi sıklığınızı artırabilirsiniz

Özellikle yıl sonunda indirim ve kampanyalar yapacaksanız, yılbaşı döneminde sosyal ağlardaki görünürlüğünüzü artıracak sosyal medya yönetimi stratejileri geliştirmelisiniz. Tüm firmalar yıllık beklentileri karşılamak için, yılbaşında son kez bir daha indirim ve kampanyalarla satışlarını artırmaya çalışacak. Bu rekabet ortamında göz önünde durmak ve unutulmamak için sosyal ağlar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız önemlidir.

Bunu sağlamak için de normal paylaşım düzeninizin dışına çıkarak daha sık paylaşım yapmaya yönelebilirsiniz. Sık paylaşım yapmak, tüketicilerin gözü önünde kalmanızı sağlarken, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Özellikle Instagram üzerinde normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımları yaparak, takipçilerinizi çok fazla sıkmadan onların dikkatini çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni yıl hediye önerileri paylaşın

Sosyal medya hesaplarınız üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekmek ve etkileşim yaratmak için yeni yıl hediye önerileri paylaşabilirsiniz. Tüketiciler, sevdiklerine bazı hediyeler almak isteyeceklerdir ve bu noktada da ne tür hediyeler alacakları konusunda kararsız kalabilirler. Sitenizdeki ürünleri öne çıkartmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için hediye önerilerinin yer aldığı blog içerikleri hazırlayarak bunlar sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan sosyal medya paylaşımlarınız üzerinden de bu önerileri paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan