Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları

19 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü internet kullanıcılarının büyük bir zamanı sosyal ağlarda geçiyor ve bu nedenle de bu kitleye erişmek için sosyal medya yönetimine ihtiyacınız var. Doğru adımları atmanın yanı sıra sosyal ağlarda doğru reklam kampanyalarını da hazırlamanız yıl sonu satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Tüm mecralarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi paylaşın

Farklı sosyal ağlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşma şansınız var. Yer aldığınız tüm sosyal ağlarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi, indirim, fırsat ve kampanyalarınızı duyurarak sahip olduğunuz takipçi kitlesini bilgilendirmelisiniz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü yılbaşı ile ilgili kampanyaları takip edeceği için, tüm sosyal platformlarınızdan bu paylaşımları yapmanız daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kupon kodu veya hediye kartlarınızı paylaşın

Yılbaşı döneminde sosyal medya yönetimi yaparken, tüketicilerin ilgisini kupon kodu ya da hediye kartı gibi seçeneklerle çekebilirsiniz. İndirim kupon kodlarınızı sosyal medya görsellerinde paylaşabileceğiniz gibi, canlı yayınlar yaparak bu canlı yayınlara katılanlara özel fırsatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak, kullanıcıların satın alabileceği hediye kartları gibi hizmetleriniz bulunuyorsa, bunları da sosyal medya gönderilerinizde paylaşabilirsiniz. Tüketiciler doğrudan bir hediye almaktansa, sevdiklerine bu hediye kartlarını alarak, onların sizin sitenizden diledikleri ürünleri satın almalarını isteyebilirler.

Yılbaşı ile görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Sosyal medya yönetimi planlarınıza yılbaşı ile ilgili görsel çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Sonuçta sadece ürün paylaşımları yapmayacağınız için, sosyal medya hesabınızı yılbaşının ruhuna büründürebilirsiniz. Yılbaşı manzaraları ile ilgili ilgi çekici görselleri paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Instagram Hikayeler’deki geri sayım aracını kullanın

Instagram Hikaye paylaşımlarında kullanılabilecek yeni özelliklerden biri de geri sayım aracı. Bir GIF, anket ya da soru paylaşımı yapar gibi Instagram Hikayelerinizde, belli bir tarihe geri sayım yapacak paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özelliği özellikle indirimlerinizin ya da kampanyalarınızın başlangıç tarihine denk getirecek şekilde ayarlayarak hem farklı bir içerik sunabilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Geri sayımlarınızı daha ilgi çekici hale getirmek için işin içine biraz sürpriz ve merak unsurları da ekleyebilirsiniz.

Bu özelliği kullanmak için Instagram Hikayeniz için bir fotoğraf çekmeniz ya da cihazınızdaki bir fotoğrafı seçmeniz, sonrasında da parmağınızı alttan yukarıya doğru kaydırarak, ek özellik penceresini açmanız gerekiyor. Bu bölümde “Geri Sayım” isminde bir seçenek göreceksiniz. Bunu seçtiğinizde geri sayım için isim seçebilir ve geri sayım tarihini ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki görselde geri sayım özelliğini nasıl kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Yılbaşı sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de sosyal medya reklamları. Etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sosyal medya reklamlarına ihtiyacınız olacak. Sosyal mecralar üzerindeki organik erişim bir hayli düşük olduğu için gönderilerinizi bu reklam kampanyalarıyla desteklemeniz gerekir.

Sosyal medya yönetimi hazırlıklarınızı yaparken, yılbaşı reklam kampanyalarınızı da önceden planlamalı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekli. Hangi ürünlerde kampanyaların yapılacağı ya da site genelinde uygulanacak olan indirimleri planlayarak, sosyal mecralar üzerinde de bu reklam kampanyalarınızı doğru hedef kitlelere ulaştıracak stratejileri belirlemelisiniz.

Bu dönemde gönderi sıklığınızı artırabilirsiniz

Özellikle yıl sonunda indirim ve kampanyalar yapacaksanız, yılbaşı döneminde sosyal ağlardaki görünürlüğünüzü artıracak sosyal medya yönetimi stratejileri geliştirmelisiniz. Tüm firmalar yıllık beklentileri karşılamak için, yılbaşında son kez bir daha indirim ve kampanyalarla satışlarını artırmaya çalışacak. Bu rekabet ortamında göz önünde durmak ve unutulmamak için sosyal ağlar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız önemlidir.

Bunu sağlamak için de normal paylaşım düzeninizin dışına çıkarak daha sık paylaşım yapmaya yönelebilirsiniz. Sık paylaşım yapmak, tüketicilerin gözü önünde kalmanızı sağlarken, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Özellikle Instagram üzerinde normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımları yaparak, takipçilerinizi çok fazla sıkmadan onların dikkatini çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni yıl hediye önerileri paylaşın

Sosyal medya hesaplarınız üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekmek ve etkileşim yaratmak için yeni yıl hediye önerileri paylaşabilirsiniz. Tüketiciler, sevdiklerine bazı hediyeler almak isteyeceklerdir ve bu noktada da ne tür hediyeler alacakları konusunda kararsız kalabilirler. Sitenizdeki ürünleri öne çıkartmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için hediye önerilerinin yer aldığı blog içerikleri hazırlayarak bunlar sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan sosyal medya paylaşımlarınız üzerinden de bu önerileri paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan