Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları

19 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü internet kullanıcılarının büyük bir zamanı sosyal ağlarda geçiyor ve bu nedenle de bu kitleye erişmek için sosyal medya yönetimine ihtiyacınız var. Doğru adımları atmanın yanı sıra sosyal ağlarda doğru reklam kampanyalarını da hazırlamanız yıl sonu satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Tüm mecralarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi paylaşın

Farklı sosyal ağlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşma şansınız var. Yer aldığınız tüm sosyal ağlarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi, indirim, fırsat ve kampanyalarınızı duyurarak sahip olduğunuz takipçi kitlesini bilgilendirmelisiniz.

Tüketicilerin büyük bir bölümü yılbaşı ile ilgili kampanyaları takip edeceği için, tüm sosyal platformlarınızdan bu paylaşımları yapmanız daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kupon kodu veya hediye kartlarınızı paylaşın

Yılbaşı döneminde sosyal medya yönetimi yaparken, tüketicilerin ilgisini kupon kodu ya da hediye kartı gibi seçeneklerle çekebilirsiniz. İndirim kupon kodlarınızı sosyal medya görsellerinde paylaşabileceğiniz gibi, canlı yayınlar yaparak bu canlı yayınlara katılanlara özel fırsatlar sunabilirsiniz.

Buna ek olarak, kullanıcıların satın alabileceği hediye kartları gibi hizmetleriniz bulunuyorsa, bunları da sosyal medya gönderilerinizde paylaşabilirsiniz. Tüketiciler doğrudan bir hediye almaktansa, sevdiklerine bu hediye kartlarını alarak, onların sizin sitenizden diledikleri ürünleri satın almalarını isteyebilirler.

Yılbaşı ile görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Sosyal medya yönetimi planlarınıza yılbaşı ile ilgili görsel çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Sonuçta sadece ürün paylaşımları yapmayacağınız için, sosyal medya hesabınızı yılbaşının ruhuna büründürebilirsiniz. Yılbaşı manzaraları ile ilgili ilgi çekici görselleri paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Instagram Hikayeler’deki geri sayım aracını kullanın

Instagram Hikaye paylaşımlarında kullanılabilecek yeni özelliklerden biri de geri sayım aracı. Bir GIF, anket ya da soru paylaşımı yapar gibi Instagram Hikayelerinizde, belli bir tarihe geri sayım yapacak paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özelliği özellikle indirimlerinizin ya da kampanyalarınızın başlangıç tarihine denk getirecek şekilde ayarlayarak hem farklı bir içerik sunabilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Geri sayımlarınızı daha ilgi çekici hale getirmek için işin içine biraz sürpriz ve merak unsurları da ekleyebilirsiniz.

Bu özelliği kullanmak için Instagram Hikayeniz için bir fotoğraf çekmeniz ya da cihazınızdaki bir fotoğrafı seçmeniz, sonrasında da parmağınızı alttan yukarıya doğru kaydırarak, ek özellik penceresini açmanız gerekiyor. Bu bölümde “Geri Sayım” isminde bir seçenek göreceksiniz. Bunu seçtiğinizde geri sayım için isim seçebilir ve geri sayım tarihini ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki görselde geri sayım özelliğini nasıl kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Yılbaşı sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de sosyal medya reklamları. Etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sosyal medya reklamlarına ihtiyacınız olacak. Sosyal mecralar üzerindeki organik erişim bir hayli düşük olduğu için gönderilerinizi bu reklam kampanyalarıyla desteklemeniz gerekir.

Sosyal medya yönetimi hazırlıklarınızı yaparken, yılbaşı reklam kampanyalarınızı da önceden planlamalı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekli. Hangi ürünlerde kampanyaların yapılacağı ya da site genelinde uygulanacak olan indirimleri planlayarak, sosyal mecralar üzerinde de bu reklam kampanyalarınızı doğru hedef kitlelere ulaştıracak stratejileri belirlemelisiniz.

Bu dönemde gönderi sıklığınızı artırabilirsiniz

Özellikle yıl sonunda indirim ve kampanyalar yapacaksanız, yılbaşı döneminde sosyal ağlardaki görünürlüğünüzü artıracak sosyal medya yönetimi stratejileri geliştirmelisiniz. Tüm firmalar yıllık beklentileri karşılamak için, yılbaşında son kez bir daha indirim ve kampanyalarla satışlarını artırmaya çalışacak. Bu rekabet ortamında göz önünde durmak ve unutulmamak için sosyal ağlar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız önemlidir.

Bunu sağlamak için de normal paylaşım düzeninizin dışına çıkarak daha sık paylaşım yapmaya yönelebilirsiniz. Sık paylaşım yapmak, tüketicilerin gözü önünde kalmanızı sağlarken, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olur.

Özellikle Instagram üzerinde normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımları yaparak, takipçilerinizi çok fazla sıkmadan onların dikkatini çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni yıl hediye önerileri paylaşın

Sosyal medya hesaplarınız üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekmek ve etkileşim yaratmak için yeni yıl hediye önerileri paylaşabilirsiniz. Tüketiciler, sevdiklerine bazı hediyeler almak isteyeceklerdir ve bu noktada da ne tür hediyeler alacakları konusunda kararsız kalabilirler. Sitenizdeki ürünleri öne çıkartmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için hediye önerilerinin yer aldığı blog içerikleri hazırlayarak bunlar sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan sosyal medya paylaşımlarınız üzerinden de bu önerileri paylaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan