Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları

19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü internet kullanıcılarının büyük bir zamanı sosyal ağlarda geçiyor ve bu nedenle de bu kitleye erişmek için sosyal medya yönetimine ihtiyacınız var. Doğru adımları atmanın yanı sıra sosyal ağlarda doğru reklam kampanyalarını da hazırlamanız yıl sonu satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. İlgili rehber: E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?

Tüm mecralarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi paylaşın

Farklı sosyal ağlar üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşma şansınız var. Yer aldığınız tüm sosyal ağlarda yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi, indirim, fırsat ve kampanyalarınızı duyurarak sahip olduğunuz takipçi kitlesini bilgilendirmelisiniz. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılbaşı ile ilgili kampanyaları takip edeceği için, tüm sosyal platformlarınızdan bu paylaşımları yapmanız daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kupon kodu veya hediye kartlarınızı paylaşın

Yılbaşı döneminde sosyal medya yönetimi yaparken, tüketicilerin ilgisini kupon kodu ya da hediye kartı gibi seçeneklerle çekebilirsiniz. İndirim kupon kodlarınızı sosyal medya görsellerinde paylaşabileceğiniz gibi, canlı yayınlar yaparak bu canlı yayınlara katılanlara özel fırsatlar sunabilirsiniz. Buna ek olarak, kullanıcıların satın alabileceği hediye kartları gibi hizmetleriniz bulunuyorsa, bunları da sosyal medya gönderilerinizde paylaşabilirsiniz. Tüketiciler doğrudan bir hediye almaktansa, sevdiklerine bu hediye kartlarını alarak, onların sizin sitenizden diledikleri ürünleri satın almalarını isteyebilirler.

Yılbaşı ile görsel çalışmalarınızı hazırlayın

Sosyal medya yönetimi planlarınıza yılbaşı ile ilgili görsel çalışmalarını da dahil edebilirsiniz. Sonuçta sadece ürün paylaşımları yapmayacağınız için, sosyal medya hesabınızı yılbaşının ruhuna büründürebilirsiniz. Yılbaşı manzaraları ile ilgili ilgi çekici görselleri paylaşarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Instagram Hikayeler’deki geri sayım aracını kullanın

Instagram Hikaye paylaşımlarında kullanılabilecek yeni özelliklerden biri de geri sayım aracı. Bir GIF, anket ya da soru paylaşımı yapar gibi Instagram Hikayelerinizde, belli bir tarihe geri sayım yapacak paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu özelliği özellikle indirimlerinizin ya da kampanyalarınızın başlangıç tarihine denk getirecek şekilde ayarlayarak hem farklı bir içerik sunabilir hem de etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Geri sayımlarınızı daha ilgi çekici hale getirmek için işin içine biraz sürpriz ve merak unsurları da ekleyebilirsiniz. Bu özelliği kullanmak için Instagram Hikayeniz için bir fotoğraf çekmeniz ya da cihazınızdaki bir fotoğrafı seçmeniz, sonrasında da parmağınızı alttan yukarıya doğru kaydırarak, ek özellik penceresini açmanız gerekiyor. Bu bölümde “Geri Sayım” isminde bir seçenek göreceksiniz. Bunu seçtiğinizde geri sayım için isim seçebilir ve geri sayım tarihini ayarlayabilirsiniz. Aşağıdaki görselde geri sayım özelliğini nasıl kullanabileceğinizi görebilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Yılbaşı sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de sosyal medya reklamları. Etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak için sosyal medya reklamlarına ihtiyacınız olacak. Sosyal mecralar üzerindeki organik erişim bir hayli düşük olduğu için gönderilerinizi bu reklam kampanyalarıyla desteklemeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi hazırlıklarınızı yaparken, yılbaşı reklam kampanyalarınızı da önceden planlamalı ve bu reklamlar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekli. Hangi ürünlerde kampanyaların yapılacağı ya da site genelinde uygulanacak olan indirimleri planlayarak, sosyal mecralar üzerinde de bu reklam kampanyalarınızı doğru hedef kitlelere ulaştıracak stratejileri belirlemelisiniz.

Bu dönemde gönderi sıklığınızı artırabilirsiniz

Özellikle yıl sonunda indirim ve kampanyalar yapacaksanız, yılbaşı döneminde sosyal ağlardaki görünürlüğünüzü artıracak sosyal medya yönetimi stratejileri geliştirmelisiniz. Tüm firmalar yıllık beklentileri karşılamak için, yılbaşında son kez bir daha indirim ve kampanyalarla satışlarını artırmaya çalışacak. Bu rekabet ortamında göz önünde durmak ve unutulmamak için sosyal ağlar üzerinde aktif bir şekilde yer almanız önemlidir. Bunu sağlamak için de normal paylaşım düzeninizin dışına çıkarak daha sık paylaşım yapmaya yönelebilirsiniz. Sık paylaşım yapmak, tüketicilerin gözü önünde kalmanızı sağlarken, etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Özellikle Instagram üzerinde normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımları yaparak, takipçilerinizi çok fazla sıkmadan onların dikkatini çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Yeni yıl hediye önerileri paylaşın

Sosyal medya hesaplarınız üzerinden e-ticaret sitenize trafik çekmek ve etkileşim yaratmak için yeni yıl hediye önerileri paylaşabilirsiniz. Tüketiciler, sevdiklerine bazı hediyeler almak isteyeceklerdir ve bu noktada da ne tür hediyeler alacakları konusunda kararsız kalabilirler. Sitenizdeki ürünleri öne çıkartmak ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için hediye önerilerinin yer aldığı blog içerikleri hazırlayarak bunlar sosyal ağlarda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan sosyal medya paylaşımlarınız üzerinden de bu önerileri paylaşabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın