Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online olarak yaptıkları harcamaları artırabilirler. E-ticaret firması olarak da tüketicileri yakalamak ve yıl sonu indirimleriyle onlara ulaşmanız gerekir.

Yılbaşı satışlarını artırmak için:

Yılbaşı satışlarını artırabilmek için ekstra SEO çalışmaları yapmanız da tabii ki oldukça etkili bir yöntemdir. Organik olarak trafik elde etmek ve kullanıcıları sitenize yönlendirmek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarına erken başlayın

SEO çalışmalarını yapmaya mümkün olduğunca erken başlamalısınız. SEO çalışmaları yapmaya başladığınızda hemen sonuç alamazsınız bu nedenle de yaptığınız çalışmaların Google’da indekslenmesi için belli bir zaman gerekeceği için ne kadar erken başlarsanız o kadar etkili olur.

Tatil, yılbaşı ve indirimle ilgili anahtar kelimelerinizi belirleyin

SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken anahtar kelime grupları ise tatil, yılbaşı ve indirimlerle ilgili anahtar kelimeler olacaktır. Birçok firma bu kelime grupları üzerinde çalışma yapacağı için önceden bu çalışmalara başlamanız etkili olacaktır. Bununla beraber eğer alan adı otoriteniz ve sayfa değerleriniz düşükse ve üst sıralarda rakiplerinizin önüne geçmeniz zor olacaksa, aranma hacmi olan ancak rekabeti düşük olan kelime gruplarına yönelerek, içeriklerinizin üst sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Yılbaşı indirimleriyle ilgili varış sayfaları hazırlayın

SEO çalışmalarının etkisini artırmak ve arama sorgularından sayfanızı ziyaret eden kullanıcıları ilgili ürün ve fırsatlara yönlendirmek için yılbaşı ve indirimlerle ilgili varış sayfaları hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfalarını farklı kategorilere ve hedef kitlelere göre de hazırlayarak, farklı anahtar kelime gruplarını bu sayfalarda öne çıkartabilirsiniz.

İç yönlendirme ve backlink çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızın değerini artırarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için iç yönlendirme ve backlinklerinizi de yapmanız gerekir. Varış sayfalarınızda kendi sayfalarınıza, ürünlerinize ve kategori sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı sitelerden backlink almaya da çalışabilirsiniz. Böylelikle sayfa değerini artırarak, organik olarak bu sayfalara daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Backlinkler alabilmek için Bloggerlarla çalışabilir ya da basın bültenleri hazırlayarak, dijital yayıncıların sitelerinden backlinkler alabilirsiniz.

Yılbaşı hediye listeleri ve blog içerikleri hazırlayın

Hem SEO çalışmaları yapmak hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, onlara hediye önerileri sunmak için hediye listeleri ve rehberleri hazırlayabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerinizdeki hediyelik ürünleri öne çıkartabilirsiniz. Farklı kategorilere ve hedef kitlelere özel olarak bu hediye ürün listelerini hazırlamanız, farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlarken, birden fazla anahtar kelime üzerine odaklanarak, arama sorgularında farklı sayfalara trafik çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizde bu çalışmaları yapmanız daha sonraki dönemlerde farklı indirim dönemleri için de kullanabileceğiniz ve güncelleyebileceğiniz hediye öneri sayfaları oluşturmanıza da yardımcı olur.

“Yılbaşı

Sayfa yüklenme hızlarınızı test edin

Sayfa yüklenme hızı da SEO değerini etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi, kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini de iyileştiriyor. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi ve sayfada geçirilen sürenin artması, Google’ın gözünde sayfanın daha değerli hale gelmesini sağladığı için, sitenizdeki sayfaların yüklenme sürelerini artırmaya özen göstermelisiniz.

Mevcut sayfalarınız üzerinde düzenlemeler yapın

Yılbaşı satışlarını arttırmak için yılbaşı indirimleri ve SEO konusunda çalışabileceğiniz mevcut sayfalarınız bulunuyorsa, bu sayfalar üzerinde de anahtar kelime geliştirmeleri yaparak, bu sayfaların değerinden yararlanarak, ilgili arama sorgularına yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Mevcut sayfalarınızın içeriklerini güncellemek ve iyileştirmek, bu sayfaların değerini artırırken, bu sayfalardan daha fazla organik trafik elde etmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın