fbpx

Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online olarak yaptıkları harcamaları artırabilirler. E-ticaret firması olarak da tüketicileri yakalamak ve yıl sonu indirimleriyle onlara ulaşmanız gerekir.

Yılbaşı satışlarını artırmak için:

Yılbaşı satışlarını artırabilmek için ekstra SEO çalışmaları yapmanız da tabii ki oldukça etkili bir yöntemdir. Organik olarak trafik elde etmek ve kullanıcıları sitenize yönlendirmek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarına erken başlayın

SEO çalışmalarını yapmaya mümkün olduğunca erken başlamalısınız. SEO çalışmaları yapmaya başladığınızda hemen sonuç alamazsınız bu nedenle de yaptığınız çalışmaların Google’da indekslenmesi için belli bir zaman gerekeceği için ne kadar erken başlarsanız o kadar etkili olur.

Tatil, yılbaşı ve indirimle ilgili anahtar kelimelerinizi belirleyin

SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken anahtar kelime grupları ise tatil, yılbaşı ve indirimlerle ilgili anahtar kelimeler olacaktır. Birçok firma bu kelime grupları üzerinde çalışma yapacağı için önceden bu çalışmalara başlamanız etkili olacaktır. Bununla beraber eğer alan adı otoriteniz ve sayfa değerleriniz düşükse ve üst sıralarda rakiplerinizin önüne geçmeniz zor olacaksa, aranma hacmi olan ancak rekabeti düşük olan kelime gruplarına yönelerek, içeriklerinizin üst sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Yılbaşı indirimleriyle ilgili varış sayfaları hazırlayın

SEO çalışmalarının etkisini artırmak ve arama sorgularından sayfanızı ziyaret eden kullanıcıları ilgili ürün ve fırsatlara yönlendirmek için yılbaşı ve indirimlerle ilgili varış sayfaları hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfalarını farklı kategorilere ve hedef kitlelere göre de hazırlayarak, farklı anahtar kelime gruplarını bu sayfalarda öne çıkartabilirsiniz.

İç yönlendirme ve backlink çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızın değerini artırarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için iç yönlendirme ve backlinklerinizi de yapmanız gerekir. Varış sayfalarınızda kendi sayfalarınıza, ürünlerinize ve kategori sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı sitelerden backlink almaya da çalışabilirsiniz. Böylelikle sayfa değerini artırarak, organik olarak bu sayfalara daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Backlinkler alabilmek için Bloggerlarla çalışabilir ya da basın bültenleri hazırlayarak, dijital yayıncıların sitelerinden backlinkler alabilirsiniz.

Yılbaşı hediye listeleri ve blog içerikleri hazırlayın

Hem SEO çalışmaları yapmak hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, onlara hediye önerileri sunmak için hediye listeleri ve rehberleri hazırlayabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerinizdeki hediyelik ürünleri öne çıkartabilirsiniz. Farklı kategorilere ve hedef kitlelere özel olarak bu hediye ürün listelerini hazırlamanız, farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlarken, birden fazla anahtar kelime üzerine odaklanarak, arama sorgularında farklı sayfalara trafik çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizde bu çalışmaları yapmanız daha sonraki dönemlerde farklı indirim dönemleri için de kullanabileceğiniz ve güncelleyebileceğiniz hediye öneri sayfaları oluşturmanıza da yardımcı olur.

“Yılbaşı

Sayfa yüklenme hızlarınızı test edin

Sayfa yüklenme hızı da SEO değerini etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi, kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini de iyileştiriyor. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi ve sayfada geçirilen sürenin artması, Google’ın gözünde sayfanın daha değerli hale gelmesini sağladığı için, sitenizdeki sayfaların yüklenme sürelerini artırmaya özen göstermelisiniz.

Mevcut sayfalarınız üzerinde düzenlemeler yapın

Yılbaşı satışlarını arttırmak için yılbaşı indirimleri ve SEO konusunda çalışabileceğiniz mevcut sayfalarınız bulunuyorsa, bu sayfalar üzerinde de anahtar kelime geliştirmeleri yaparak, bu sayfaların değerinden yararlanarak, ilgili arama sorgularına yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Mevcut sayfalarınızın içeriklerini güncellemek ve iyileştirmek, bu sayfaların değerini artırırken, bu sayfalardan daha fazla organik trafik elde etmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan