Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

10 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online olarak yaptıkları harcamaları artırabilirler. E-ticaret firması olarak da tüketicileri yakalamak ve yıl sonu indirimleriyle onlara ulaşmanız gerekir.

Yılbaşı satışlarını artırmak için:

Yılbaşı satışlarını artırabilmek için ekstra SEO çalışmaları yapmanız da tabii ki oldukça etkili bir yöntemdir. Organik olarak trafik elde etmek ve kullanıcıları sitenize yönlendirmek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarına erken başlayın

SEO çalışmalarını yapmaya mümkün olduğunca erken başlamalısınız. SEO çalışmaları yapmaya başladığınızda hemen sonuç alamazsınız bu nedenle de yaptığınız çalışmaların Google’da indekslenmesi için belli bir zaman gerekeceği için ne kadar erken başlarsanız o kadar etkili olur.

Tatil, yılbaşı ve indirimle ilgili anahtar kelimelerinizi belirleyin

SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken anahtar kelime grupları ise tatil, yılbaşı ve indirimlerle ilgili anahtar kelimeler olacaktır. Birçok firma bu kelime grupları üzerinde çalışma yapacağı için önceden bu çalışmalara başlamanız etkili olacaktır. Bununla beraber eğer alan adı otoriteniz ve sayfa değerleriniz düşükse ve üst sıralarda rakiplerinizin önüne geçmeniz zor olacaksa, aranma hacmi olan ancak rekabeti düşük olan kelime gruplarına yönelerek, içeriklerinizin üst sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Yılbaşı indirimleriyle ilgili varış sayfaları hazırlayın

SEO çalışmalarının etkisini artırmak ve arama sorgularından sayfanızı ziyaret eden kullanıcıları ilgili ürün ve fırsatlara yönlendirmek için yılbaşı ve indirimlerle ilgili varış sayfaları hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfalarını farklı kategorilere ve hedef kitlelere göre de hazırlayarak, farklı anahtar kelime gruplarını bu sayfalarda öne çıkartabilirsiniz.

İç yönlendirme ve backlink çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızın değerini artırarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için iç yönlendirme ve backlinklerinizi de yapmanız gerekir. Varış sayfalarınızda kendi sayfalarınıza, ürünlerinize ve kategori sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı sitelerden backlink almaya da çalışabilirsiniz. Böylelikle sayfa değerini artırarak, organik olarak bu sayfalara daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Backlinkler alabilmek için Bloggerlarla çalışabilir ya da basın bültenleri hazırlayarak, dijital yayıncıların sitelerinden backlinkler alabilirsiniz.

Yılbaşı hediye listeleri ve blog içerikleri hazırlayın

Hem SEO çalışmaları yapmak hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, onlara hediye önerileri sunmak için hediye listeleri ve rehberleri hazırlayabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerinizdeki hediyelik ürünleri öne çıkartabilirsiniz. Farklı kategorilere ve hedef kitlelere özel olarak bu hediye ürün listelerini hazırlamanız, farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlarken, birden fazla anahtar kelime üzerine odaklanarak, arama sorgularında farklı sayfalara trafik çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizde bu çalışmaları yapmanız daha sonraki dönemlerde farklı indirim dönemleri için de kullanabileceğiniz ve güncelleyebileceğiniz hediye öneri sayfaları oluşturmanıza da yardımcı olur.

“Yılbaşı

Sayfa yüklenme hızlarınızı test edin

Sayfa yüklenme hızı da SEO değerini etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi, kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini de iyileştiriyor. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi ve sayfada geçirilen sürenin artması, Google’ın gözünde sayfanın daha değerli hale gelmesini sağladığı için, sitenizdeki sayfaların yüklenme sürelerini artırmaya özen göstermelisiniz.

Mevcut sayfalarınız üzerinde düzenlemeler yapın

Yılbaşı satışlarını arttırmak için yılbaşı indirimleri ve SEO konusunda çalışabileceğiniz mevcut sayfalarınız bulunuyorsa, bu sayfalar üzerinde de anahtar kelime geliştirmeleri yaparak, bu sayfaların değerinden yararlanarak, ilgili arama sorgularına yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Mevcut sayfalarınızın içeriklerini güncellemek ve iyileştirmek, bu sayfaların değerini artırırken, bu sayfalardan daha fazla organik trafik elde etmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan