Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması

Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online olarak yaptıkları harcamaları artırabilirler. E-ticaret firması olarak da tüketicileri yakalamak ve yıl sonu indirimleriyle onlara ulaşmanız gerekir.

Yılbaşı satışlarını artırmak için:

Yılbaşı satışlarını artırabilmek için ekstra SEO çalışmaları yapmanız da tabii ki oldukça etkili bir yöntemdir. Organik olarak trafik elde etmek ve kullanıcıları sitenize yönlendirmek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

SEO çalışmalarına erken başlayın

SEO çalışmalarını yapmaya mümkün olduğunca erken başlamalısınız. SEO çalışmaları yapmaya başladığınızda hemen sonuç alamazsınız bu nedenle de yaptığınız çalışmaların Google’da indekslenmesi için belli bir zaman gerekeceği için ne kadar erken başlarsanız o kadar etkili olur.

Tatil, yılbaşı ve indirimle ilgili anahtar kelimelerinizi belirleyin

SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken anahtar kelime grupları ise tatil, yılbaşı ve indirimlerle ilgili anahtar kelimeler olacaktır. Birçok firma bu kelime grupları üzerinde çalışma yapacağı için önceden bu çalışmalara başlamanız etkili olacaktır. Bununla beraber eğer alan adı otoriteniz ve sayfa değerleriniz düşükse ve üst sıralarda rakiplerinizin önüne geçmeniz zor olacaksa, aranma hacmi olan ancak rekabeti düşük olan kelime gruplarına yönelerek, içeriklerinizin üst sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.

Yılbaşı indirimleriyle ilgili varış sayfaları hazırlayın

SEO çalışmalarının etkisini artırmak ve arama sorgularından sayfanızı ziyaret eden kullanıcıları ilgili ürün ve fırsatlara yönlendirmek için yılbaşı ve indirimlerle ilgili varış sayfaları hazırlayabilirsiniz. Bu varış sayfalarını farklı kategorilere ve hedef kitlelere göre de hazırlayarak, farklı anahtar kelime gruplarını bu sayfalarda öne çıkartabilirsiniz.

İç yönlendirme ve backlink çalışmaları yapın

SEO çalışmalarınızın değerini artırarak, sayfalarınızın daha iyi bir şekilde indekslenmesini sağlamak için iç yönlendirme ve backlinklerinizi de yapmanız gerekir. Varış sayfalarınızda kendi sayfalarınıza, ürünlerinize ve kategori sayfalarına yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi farklı sitelerden backlink almaya da çalışabilirsiniz. Böylelikle sayfa değerini artırarak, organik olarak bu sayfalara daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Backlinkler alabilmek için Bloggerlarla çalışabilir ya da basın bültenleri hazırlayarak, dijital yayıncıların sitelerinden backlinkler alabilirsiniz.

Yılbaşı hediye listeleri ve blog içerikleri hazırlayın

Hem SEO çalışmaları yapmak hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek, onlara hediye önerileri sunmak için hediye listeleri ve rehberleri hazırlayabilirsiniz. Böylelikle farklı ürün kategorilerinizdeki hediyelik ürünleri öne çıkartabilirsiniz. Farklı kategorilere ve hedef kitlelere özel olarak bu hediye ürün listelerini hazırlamanız, farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlarken, birden fazla anahtar kelime üzerine odaklanarak, arama sorgularında farklı sayfalara trafik çekebilirsiniz.

Blog içeriklerinizde bu çalışmaları yapmanız daha sonraki dönemlerde farklı indirim dönemleri için de kullanabileceğiniz ve güncelleyebileceğiniz hediye öneri sayfaları oluşturmanıza da yardımcı olur.

“Yılbaşı

Sayfa yüklenme hızlarınızı test edin

Sayfa yüklenme hızı da SEO değerini etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Sayfalarınızın hızlı yüklenmesi, kullanıcıların sitede daha fazla zaman geçirmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini de iyileştiriyor. Kullanıcı deneyiminin iyileşmesi ve sayfada geçirilen sürenin artması, Google’ın gözünde sayfanın daha değerli hale gelmesini sağladığı için, sitenizdeki sayfaların yüklenme sürelerini artırmaya özen göstermelisiniz.

Mevcut sayfalarınız üzerinde düzenlemeler yapın

Yılbaşı satışlarını arttırmak için yılbaşı indirimleri ve SEO konusunda çalışabileceğiniz mevcut sayfalarınız bulunuyorsa, bu sayfalar üzerinde de anahtar kelime geliştirmeleri yaparak, bu sayfaların değerinden yararlanarak, ilgili arama sorgularına yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Mevcut sayfalarınızın içeriklerini güncellemek ve iyileştirmek, bu sayfaların değerini artırırken, bu sayfalardan daha fazla organik trafik elde etmenize de yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin