Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

27 Kasım 2020
Sinan Oypan

Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu tür kampanyalardan yararlanabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Yılbaşı indirimleri için kullanabileceğiniz pazarlama stratejileri

Bundle ürün kampanyaları yapın

Bundle ürünler yılbaşı indirimleri için oldukça etkili olmaktadır. Yılbaşı sürecinde kullanıcılar birbiriyle ilgili olabilecek farklı ürünleri beraber satın almaktadır. İlgili ürünleri, aksesuarları bir bundle haline getirmeniz, yılbaşı döneminde sepet ortalamanızı artırırken, stoktaki ürünlerinizi eritmenize yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Bundle olarak satın alındığında kullanıcıya belli bir oradan indirim sağlayarak, kampanyalarınızda bu ürünleri ön plana çıkartabilir; ürün sayfalarında aynı zamanda bu bundle ürünleri de listeleyerek, kullanıcıları tek ürün yerine bundle almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Yılbaşı temasını web sitenize uygulayın

Yılbaşı indirimleri için ayrı bir landing sayfası yapabileceğiniz gibi genel olarak site tasarımınızda da yılbaşı dönemini öne çıkartacak bir tasarım yapabilirsiniz. Tasarım ve görüntü olarak sitenizin tasarımını değiştirmek zor ve maliyetli bir iş olacaksa bu noktada da kampanya tanıtımlarınızı öne çıkartacak banner tasarımlarınızı hazırlayarak da ana sayfanıza ekleyebilirsiniz. Görsel olarak ziyaretçilere bu tür ögeler sunmanız, onlarında yılbaşı kampanyalarını merak ederek, sayfaları incelemek istemelerini sağlayacaktır.

Yılbaşı indirim ürünlerinizi ana sayfanızda öne çıkartın

Yılbaşı indirimleri süresince indirimde olacak kampanyalı ürünlerinizi ana sayfanızda da öne çıkartmanız önemli. Böylelikle ziyaretçileri doğrudan bu kampanyalara yönlendirebilirsiniz. Çok satan, favori ya da indirimli ürünler diye kategoriler açarak, ana sayfa üzerinde bu ürünlerin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

Bunlara ek olarak kampanya ürünlerinizin tamamının yer aldığı varış sayfalarına yönlendirme yapacak banner çalışmalarını da yaparak, ana sayfanız üzerinde öne çıkartarak, ziyaretçileri bu sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini vurgulayın

Aciliyet hissi de bu süreçteki kampanyalarınıza talep yaratmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktiklerinden biri. Aciliyet hissi kullanıcıların kampanyalara daha hızlı tepki vermelerini sağlar. Bir fırsatı kaçırma hissini uyandırmak için aciliyet taktiklerinde sık kullanılan, limitli sayıda stok, kampanya bitiş tarihinin kısa tutulması gibi özellikleri bu süreçte kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Reklamlarınızda yılbaşı temalı görsellere yer verin

Sosyal ağlarda reklam kampanyalarınızı oluşturduğunuzda yılbaşı ile ilgili olabilecek görsel konseptler üzerine oluşturmanız ve sadece ürünü göstermenin yanı sıra kampanyaya ilgi çekebilecek bir içerik ve metinle bunu paylaşmanız, tüketicilerin dikkatini çekecektir. Düz beyaz fonlu fotoğraf paylaşımları bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekmek için yetereli olmayacağı için, konsept fotoğraflar ve görseller hazırlamanız reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Kampanya zamanlamalarınızı iyi belirleyin

Yılbaşı indirimleri düzenlerken, zamansal olarak planlamanızı da iyi yapmanız gerekir. Birçok firma bu süreçte indirim yapma yoluna gideceği gibi, işini nakliye kısmında da yoğunluklar oluşacaktır. Yılbaşı öncesinde ürünlerin müşterilerinizin eline zamanında ulaşabilmesini sağlamak için, kampanya zamanlarınızı iyi belirlemelisiniz.

Son dakika alışveriş yapacakları unutmayın

Yılbaşı alışverişlerini son dakikaya bırakacak olan tüketicileri de unutmamanız gerekiyor. Bunun için son dakika alışverişler için bundle ürünleri öne çıkartabilir ya da hediyelik ürün önerilerinin yer aldığı sayfalar hazırlayabilirsiniz. Son dakika alışverişleri için hediyelik ürün önerileri sunmanız, bu gruptaki kişilerin de hızlı şekilde alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Sosyal medyada kampanya içeriklerinizi paylaşın

Yılbaşı indirimleri ile ilgili içeriklerinizi sosyal medya kanallarınız üzerinde de organik olarak paylaşabilirsiniz. Reklamlar haricinde organik olarak da takipçilerinize bu fırsatları duyurmak için bu paylaşımlardan yararlanabilirsiniz. Ürünlere özel bazda kampanya görselleri oluşturabileceğiniz gibi, genel olarak kampanyaların tanıtımını yapan görsel ya da video paylaşımlar da hazırlayarak, takipçi kitlenize organik olarak ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Eski müşterilerinize de kampanyalarınızı duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Farklı demografik yapıda olan ve alışveriş geçmişlerine bakarak, çeşitli e-posta kampanyalarına odaklanabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşteri kitlenizi bu konuda bilinçlendirerek, onları da sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan