Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu tür kampanyalardan yararlanabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Yılbaşı indirimleri için kullanabileceğiniz pazarlama stratejileri

Bundle ürün kampanyaları yapın

Bundle ürünler yılbaşı indirimleri için oldukça etkili olmaktadır. Yılbaşı sürecinde kullanıcılar birbiriyle ilgili olabilecek farklı ürünleri beraber satın almaktadır. İlgili ürünleri, aksesuarları bir bundle haline getirmeniz, yılbaşı döneminde sepet ortalamanızı artırırken, stoktaki ürünlerinizi eritmenize yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Bundle olarak satın alındığında kullanıcıya belli bir oradan indirim sağlayarak, kampanyalarınızda bu ürünleri ön plana çıkartabilir; ürün sayfalarında aynı zamanda bu bundle ürünleri de listeleyerek, kullanıcıları tek ürün yerine bundle almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Yılbaşı temasını web sitenize uygulayın

Yılbaşı indirimleri için ayrı bir landing sayfası yapabileceğiniz gibi genel olarak site tasarımınızda da yılbaşı dönemini öne çıkartacak bir tasarım yapabilirsiniz. Tasarım ve görüntü olarak sitenizin tasarımını değiştirmek zor ve maliyetli bir iş olacaksa bu noktada da kampanya tanıtımlarınızı öne çıkartacak banner tasarımlarınızı hazırlayarak da ana sayfanıza ekleyebilirsiniz. Görsel olarak ziyaretçilere bu tür ögeler sunmanız, onlarında yılbaşı kampanyalarını merak ederek, sayfaları incelemek istemelerini sağlayacaktır.

Yılbaşı indirim ürünlerinizi ana sayfanızda öne çıkartın

Yılbaşı indirimleri süresince indirimde olacak kampanyalı ürünlerinizi ana sayfanızda da öne çıkartmanız önemli. Böylelikle ziyaretçileri doğrudan bu kampanyalara yönlendirebilirsiniz. Çok satan, favori ya da indirimli ürünler diye kategoriler açarak, ana sayfa üzerinde bu ürünlerin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

Bunlara ek olarak kampanya ürünlerinizin tamamının yer aldığı varış sayfalarına yönlendirme yapacak banner çalışmalarını da yaparak, ana sayfanız üzerinde öne çıkartarak, ziyaretçileri bu sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini vurgulayın

Aciliyet hissi de bu süreçteki kampanyalarınıza talep yaratmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktiklerinden biri. Aciliyet hissi kullanıcıların kampanyalara daha hızlı tepki vermelerini sağlar. Bir fırsatı kaçırma hissini uyandırmak için aciliyet taktiklerinde sık kullanılan, limitli sayıda stok, kampanya bitiş tarihinin kısa tutulması gibi özellikleri bu süreçte kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Reklamlarınızda yılbaşı temalı görsellere yer verin

Sosyal ağlarda reklam kampanyalarınızı oluşturduğunuzda yılbaşı ile ilgili olabilecek görsel konseptler üzerine oluşturmanız ve sadece ürünü göstermenin yanı sıra kampanyaya ilgi çekebilecek bir içerik ve metinle bunu paylaşmanız, tüketicilerin dikkatini çekecektir. Düz beyaz fonlu fotoğraf paylaşımları bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekmek için yetereli olmayacağı için, konsept fotoğraflar ve görseller hazırlamanız reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Kampanya zamanlamalarınızı iyi belirleyin

Yılbaşı indirimleri düzenlerken, zamansal olarak planlamanızı da iyi yapmanız gerekir. Birçok firma bu süreçte indirim yapma yoluna gideceği gibi, işini nakliye kısmında da yoğunluklar oluşacaktır. Yılbaşı öncesinde ürünlerin müşterilerinizin eline zamanında ulaşabilmesini sağlamak için, kampanya zamanlarınızı iyi belirlemelisiniz.

Son dakika alışveriş yapacakları unutmayın

Yılbaşı alışverişlerini son dakikaya bırakacak olan tüketicileri de unutmamanız gerekiyor. Bunun için son dakika alışverişler için bundle ürünleri öne çıkartabilir ya da hediyelik ürün önerilerinin yer aldığı sayfalar hazırlayabilirsiniz. Son dakika alışverişleri için hediyelik ürün önerileri sunmanız, bu gruptaki kişilerin de hızlı şekilde alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Sosyal medyada kampanya içeriklerinizi paylaşın

Yılbaşı indirimleri ile ilgili içeriklerinizi sosyal medya kanallarınız üzerinde de organik olarak paylaşabilirsiniz. Reklamlar haricinde organik olarak da takipçilerinize bu fırsatları duyurmak için bu paylaşımlardan yararlanabilirsiniz. Ürünlere özel bazda kampanya görselleri oluşturabileceğiniz gibi, genel olarak kampanyaların tanıtımını yapan görsel ya da video paylaşımlar da hazırlayarak, takipçi kitlenize organik olarak ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Eski müşterilerinize de kampanyalarınızı duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Farklı demografik yapıda olan ve alışveriş geçmişlerine bakarak, çeşitli e-posta kampanyalarına odaklanabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşteri kitlenizi bu konuda bilinçlendirerek, onları da sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin