Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu tür kampanyalardan yararlanabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Yılbaşı indirimleri için kullanabileceğiniz pazarlama stratejileri

Bundle ürün kampanyaları yapın

Bundle ürünler yılbaşı indirimleri için oldukça etkili olmaktadır. Yılbaşı sürecinde kullanıcılar birbiriyle ilgili olabilecek farklı ürünleri beraber satın almaktadır. İlgili ürünleri, aksesuarları bir bundle haline getirmeniz, yılbaşı döneminde sepet ortalamanızı artırırken, stoktaki ürünlerinizi eritmenize yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Bundle olarak satın alındığında kullanıcıya belli bir oradan indirim sağlayarak, kampanyalarınızda bu ürünleri ön plana çıkartabilir; ürün sayfalarında aynı zamanda bu bundle ürünleri de listeleyerek, kullanıcıları tek ürün yerine bundle almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Yılbaşı temasını web sitenize uygulayın

Yılbaşı indirimleri için ayrı bir landing sayfası yapabileceğiniz gibi genel olarak site tasarımınızda da yılbaşı dönemini öne çıkartacak bir tasarım yapabilirsiniz. Tasarım ve görüntü olarak sitenizin tasarımını değiştirmek zor ve maliyetli bir iş olacaksa bu noktada da kampanya tanıtımlarınızı öne çıkartacak banner tasarımlarınızı hazırlayarak da ana sayfanıza ekleyebilirsiniz. Görsel olarak ziyaretçilere bu tür ögeler sunmanız, onlarında yılbaşı kampanyalarını merak ederek, sayfaları incelemek istemelerini sağlayacaktır.

Yılbaşı indirim ürünlerinizi ana sayfanızda öne çıkartın

Yılbaşı indirimleri süresince indirimde olacak kampanyalı ürünlerinizi ana sayfanızda da öne çıkartmanız önemli. Böylelikle ziyaretçileri doğrudan bu kampanyalara yönlendirebilirsiniz. Çok satan, favori ya da indirimli ürünler diye kategoriler açarak, ana sayfa üzerinde bu ürünlerin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

Bunlara ek olarak kampanya ürünlerinizin tamamının yer aldığı varış sayfalarına yönlendirme yapacak banner çalışmalarını da yaparak, ana sayfanız üzerinde öne çıkartarak, ziyaretçileri bu sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini vurgulayın

Aciliyet hissi de bu süreçteki kampanyalarınıza talep yaratmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktiklerinden biri. Aciliyet hissi kullanıcıların kampanyalara daha hızlı tepki vermelerini sağlar. Bir fırsatı kaçırma hissini uyandırmak için aciliyet taktiklerinde sık kullanılan, limitli sayıda stok, kampanya bitiş tarihinin kısa tutulması gibi özellikleri bu süreçte kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Reklamlarınızda yılbaşı temalı görsellere yer verin

Sosyal ağlarda reklam kampanyalarınızı oluşturduğunuzda yılbaşı ile ilgili olabilecek görsel konseptler üzerine oluşturmanız ve sadece ürünü göstermenin yanı sıra kampanyaya ilgi çekebilecek bir içerik ve metinle bunu paylaşmanız, tüketicilerin dikkatini çekecektir. Düz beyaz fonlu fotoğraf paylaşımları bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekmek için yetereli olmayacağı için, konsept fotoğraflar ve görseller hazırlamanız reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Kampanya zamanlamalarınızı iyi belirleyin

Yılbaşı indirimleri düzenlerken, zamansal olarak planlamanızı da iyi yapmanız gerekir. Birçok firma bu süreçte indirim yapma yoluna gideceği gibi, işini nakliye kısmında da yoğunluklar oluşacaktır. Yılbaşı öncesinde ürünlerin müşterilerinizin eline zamanında ulaşabilmesini sağlamak için, kampanya zamanlarınızı iyi belirlemelisiniz.

Son dakika alışveriş yapacakları unutmayın

Yılbaşı alışverişlerini son dakikaya bırakacak olan tüketicileri de unutmamanız gerekiyor. Bunun için son dakika alışverişler için bundle ürünleri öne çıkartabilir ya da hediyelik ürün önerilerinin yer aldığı sayfalar hazırlayabilirsiniz. Son dakika alışverişleri için hediyelik ürün önerileri sunmanız, bu gruptaki kişilerin de hızlı şekilde alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Sosyal medyada kampanya içeriklerinizi paylaşın

Yılbaşı indirimleri ile ilgili içeriklerinizi sosyal medya kanallarınız üzerinde de organik olarak paylaşabilirsiniz. Reklamlar haricinde organik olarak da takipçilerinize bu fırsatları duyurmak için bu paylaşımlardan yararlanabilirsiniz. Ürünlere özel bazda kampanya görselleri oluşturabileceğiniz gibi, genel olarak kampanyaların tanıtımını yapan görsel ya da video paylaşımlar da hazırlayarak, takipçi kitlenize organik olarak ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Eski müşterilerinize de kampanyalarınızı duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Farklı demografik yapıda olan ve alışveriş geçmişlerine bakarak, çeşitli e-posta kampanyalarına odaklanabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşteri kitlenizi bu konuda bilinçlendirerek, onları da sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan