Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri

Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu tür kampanyalardan yararlanabilirsiniz. Bu süreçte kullanabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta. Bu rehberimizde de bu taktiklerin üzerinde duracağız.

Yılbaşı indirimleri için kullanabileceğiniz pazarlama stratejileri

Bundle ürün kampanyaları yapın

Bundle ürünler yılbaşı indirimleri için oldukça etkili olmaktadır. Yılbaşı sürecinde kullanıcılar birbiriyle ilgili olabilecek farklı ürünleri beraber satın almaktadır. İlgili ürünleri, aksesuarları bir bundle haline getirmeniz, yılbaşı döneminde sepet ortalamanızı artırırken, stoktaki ürünlerinizi eritmenize yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Stokları eritirken nasıl kar edebilirsiniz?

Bundle olarak satın alındığında kullanıcıya belli bir oradan indirim sağlayarak, kampanyalarınızda bu ürünleri ön plana çıkartabilir; ürün sayfalarında aynı zamanda bu bundle ürünleri de listeleyerek, kullanıcıları tek ürün yerine bundle almaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Yılbaşı temasını web sitenize uygulayın

Yılbaşı indirimleri için ayrı bir landing sayfası yapabileceğiniz gibi genel olarak site tasarımınızda da yılbaşı dönemini öne çıkartacak bir tasarım yapabilirsiniz. Tasarım ve görüntü olarak sitenizin tasarımını değiştirmek zor ve maliyetli bir iş olacaksa bu noktada da kampanya tanıtımlarınızı öne çıkartacak banner tasarımlarınızı hazırlayarak da ana sayfanıza ekleyebilirsiniz. Görsel olarak ziyaretçilere bu tür ögeler sunmanız, onlarında yılbaşı kampanyalarını merak ederek, sayfaları incelemek istemelerini sağlayacaktır.

Yılbaşı indirim ürünlerinizi ana sayfanızda öne çıkartın

Yılbaşı indirimleri süresince indirimde olacak kampanyalı ürünlerinizi ana sayfanızda da öne çıkartmanız önemli. Böylelikle ziyaretçileri doğrudan bu kampanyalara yönlendirebilirsiniz. Çok satan, favori ya da indirimli ürünler diye kategoriler açarak, ana sayfa üzerinde bu ürünlerin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

Bunlara ek olarak kampanya ürünlerinizin tamamının yer aldığı varış sayfalarına yönlendirme yapacak banner çalışmalarını da yaparak, ana sayfanız üzerinde öne çıkartarak, ziyaretçileri bu sayfalara yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?

Aciliyet hissini vurgulayın

Aciliyet hissi de bu süreçteki kampanyalarınıza talep yaratmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktiklerinden biri. Aciliyet hissi kullanıcıların kampanyalara daha hızlı tepki vermelerini sağlar. Bir fırsatı kaçırma hissini uyandırmak için aciliyet taktiklerinde sık kullanılan, limitli sayıda stok, kampanya bitiş tarihinin kısa tutulması gibi özellikleri bu süreçte kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Reklamlarınızda yılbaşı temalı görsellere yer verin

Sosyal ağlarda reklam kampanyalarınızı oluşturduğunuzda yılbaşı ile ilgili olabilecek görsel konseptler üzerine oluşturmanız ve sadece ürünü göstermenin yanı sıra kampanyaya ilgi çekebilecek bir içerik ve metinle bunu paylaşmanız, tüketicilerin dikkatini çekecektir. Düz beyaz fonlu fotoğraf paylaşımları bu süreçte tüketicilerin ilgisini çekmek için yetereli olmayacağı için, konsept fotoğraflar ve görseller hazırlamanız reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Kampanya zamanlamalarınızı iyi belirleyin

Yılbaşı indirimleri düzenlerken, zamansal olarak planlamanızı da iyi yapmanız gerekir. Birçok firma bu süreçte indirim yapma yoluna gideceği gibi, işini nakliye kısmında da yoğunluklar oluşacaktır. Yılbaşı öncesinde ürünlerin müşterilerinizin eline zamanında ulaşabilmesini sağlamak için, kampanya zamanlarınızı iyi belirlemelisiniz.

Son dakika alışveriş yapacakları unutmayın

Yılbaşı alışverişlerini son dakikaya bırakacak olan tüketicileri de unutmamanız gerekiyor. Bunun için son dakika alışverişler için bundle ürünleri öne çıkartabilir ya da hediyelik ürün önerilerinin yer aldığı sayfalar hazırlayabilirsiniz. Son dakika alışverişleri için hediyelik ürün önerileri sunmanız, bu gruptaki kişilerin de hızlı şekilde alışveriş yapmalarını sağlayabilir.

Sosyal medyada kampanya içeriklerinizi paylaşın

Yılbaşı indirimleri ile ilgili içeriklerinizi sosyal medya kanallarınız üzerinde de organik olarak paylaşabilirsiniz. Reklamlar haricinde organik olarak da takipçilerinize bu fırsatları duyurmak için bu paylaşımlardan yararlanabilirsiniz. Ürünlere özel bazda kampanya görselleri oluşturabileceğiniz gibi, genel olarak kampanyaların tanıtımını yapan görsel ya da video paylaşımlar da hazırlayarak, takipçi kitlenize organik olarak ulaşabilirsiniz.

E-posta pazarlamadan yararlanın

Eski müşterilerinize de kampanyalarınızı duyurmak için e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Farklı demografik yapıda olan ve alışveriş geçmişlerine bakarak, çeşitli e-posta kampanyalarına odaklanabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşteri kitlenizi bu konuda bilinçlendirerek, onları da sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın