Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları

7 Aralık 2017
Sinan Oypan

Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı geniş kitlelere ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de yılbaşı öncesinde ne tür dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Önceki yılları analiz edin

Geçtiğimiz yıllarda yılbaşı dönemlerinde yaptığınız dijital pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek işe başlamak, bu yıl yapacağınız çalışmalar konusunda size bir takım geri bildirimler sunacaktır. Buradaki veriler doğrultusunda önceki yıllarda doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek bu yılki planlamalarınızı daha çok verim alacak şekilde yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizde yılbaşı temalı tasarımlara geçin

Site ziyaretçilerinizi de yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için e-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı temalı tasarımlar kullanmaya başlayabilirsiniz. Genel olarak tasarımınızı değiştirmeseniz de ürün fotoğrafları, slider görselleri ve bannerlar ile yılbaşı temalı içerikler kullanabilirsiniz. Site üzerinde bu tür geçişler yapmaya başlamanız ziyaretçilerinizin de psikolojik olarak yılbaşı alışverişlerine hazırlanmalarına yardımcı olur.

Yılbaşı kampanyalarınızı öne çıkartın

Web sitenizin ana sayfası üzerinde yılbaşı kampanya ve fırsatlarınızı öne çıkartmaya başlayabilirsiniz. Sosyal mecralar, organik aramalar ve Adwords aracılığıyla sitenize gelen kişiler, doğrudan yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi görebilirler.

Hediyelik ürünlerinizi belirleyin

Yılbaşında tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler arayışına girerler. Bu durumda hem onların işini kolaylaştırmak hem de satışlarınızı artırmak için, e-ticaret sitenizde hediyelik olarak sunulabilecek ürünlerin listesini yaparak, bu ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlamanız da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı buraya yönlendirmek için oldukça ideal bir yöntem olacaktır. Bu varış sayfası üzerinde hediyelik ürünlerinizi listeleyebilir ve kategorilere göre ayırarak, ziyaretçilerinizi yönlendirebilirsiniz. Hediyelik ürünlerin yanı sıra yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı da bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik çalışmaları yapın

Yılbaşına özel blog içerikleri oluşturmak da yapabileceğiniz bir diğer çalışma. Özellikle hediyelik ürünler üzerine farklı içerikler hazırlamak (kategorilere ve demografik yapıya göre) sosyal mecralar üzerinden bir trafik elde etmenizi sağlar. Bu blog içeriklerinde hediyelik ürün önerileri yapmak ve bu ürünlerin satın alma linklerini de yazı içerisine eklemek oldukça önemli. Sonrasında bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabilir ve sponsorlu içerik haline getirerek daha fazla kişiye bu içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışamaları yapın

Yılbaşı öncesinde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da hem hediyelik ürünlerinizi hem de kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Abone listelerinizi ilgi alanlarına göre farklı kategorilere ayırmanız bu durumlarda bir hayli önemli olacaktır. Çünkü farklı ilgi alanlarına göre farklı hediyelik ürün önerilerinde bulunarak, e-posta açılma ve tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar

Yılbaşı öncesinde sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu yarışmalar sonucunda belli hediyelik ürünler ya da indirim kuponları vererek, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni kazandığınız takipçilerinize de e-ticaret sitenizde ürünleri gösterme fırsatınız olacağı için, yeni müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da sunabilirsiniz.

Hedeflemelerinize dikkat edin

Yılbaşına özel kampanya, fırsat ve hediyelik ürünlerinizi sosyal mecralarda tanıtırken, yaptığınız hedeflemelere de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya reklamları üzerinde ilgili ürünlere özel bir hedefleme yaparak, daha ilgili bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. İlgi alanlarına ve demografik yapıya özellikle dikkat etmeniz, reklamlarınızın performansını da önemli bir şekilde artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan