Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları

7 Aralık 2017
Sinan Oypan

Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı geniş kitlelere ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de yılbaşı öncesinde ne tür dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Önceki yılları analiz edin

Geçtiğimiz yıllarda yılbaşı dönemlerinde yaptığınız dijital pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek işe başlamak, bu yıl yapacağınız çalışmalar konusunda size bir takım geri bildirimler sunacaktır. Buradaki veriler doğrultusunda önceki yıllarda doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek bu yılki planlamalarınızı daha çok verim alacak şekilde yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizde yılbaşı temalı tasarımlara geçin

Site ziyaretçilerinizi de yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için e-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı temalı tasarımlar kullanmaya başlayabilirsiniz. Genel olarak tasarımınızı değiştirmeseniz de ürün fotoğrafları, slider görselleri ve bannerlar ile yılbaşı temalı içerikler kullanabilirsiniz. Site üzerinde bu tür geçişler yapmaya başlamanız ziyaretçilerinizin de psikolojik olarak yılbaşı alışverişlerine hazırlanmalarına yardımcı olur.

Yılbaşı kampanyalarınızı öne çıkartın

Web sitenizin ana sayfası üzerinde yılbaşı kampanya ve fırsatlarınızı öne çıkartmaya başlayabilirsiniz. Sosyal mecralar, organik aramalar ve Adwords aracılığıyla sitenize gelen kişiler, doğrudan yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi görebilirler.

Hediyelik ürünlerinizi belirleyin

Yılbaşında tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler arayışına girerler. Bu durumda hem onların işini kolaylaştırmak hem de satışlarınızı artırmak için, e-ticaret sitenizde hediyelik olarak sunulabilecek ürünlerin listesini yaparak, bu ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlamanız da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı buraya yönlendirmek için oldukça ideal bir yöntem olacaktır. Bu varış sayfası üzerinde hediyelik ürünlerinizi listeleyebilir ve kategorilere göre ayırarak, ziyaretçilerinizi yönlendirebilirsiniz. Hediyelik ürünlerin yanı sıra yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı da bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik çalışmaları yapın

Yılbaşına özel blog içerikleri oluşturmak da yapabileceğiniz bir diğer çalışma. Özellikle hediyelik ürünler üzerine farklı içerikler hazırlamak (kategorilere ve demografik yapıya göre) sosyal mecralar üzerinden bir trafik elde etmenizi sağlar. Bu blog içeriklerinde hediyelik ürün önerileri yapmak ve bu ürünlerin satın alma linklerini de yazı içerisine eklemek oldukça önemli. Sonrasında bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabilir ve sponsorlu içerik haline getirerek daha fazla kişiye bu içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışamaları yapın

Yılbaşı öncesinde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da hem hediyelik ürünlerinizi hem de kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Abone listelerinizi ilgi alanlarına göre farklı kategorilere ayırmanız bu durumlarda bir hayli önemli olacaktır. Çünkü farklı ilgi alanlarına göre farklı hediyelik ürün önerilerinde bulunarak, e-posta açılma ve tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar

Yılbaşı öncesinde sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu yarışmalar sonucunda belli hediyelik ürünler ya da indirim kuponları vererek, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni kazandığınız takipçilerinize de e-ticaret sitenizde ürünleri gösterme fırsatınız olacağı için, yeni müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da sunabilirsiniz.

Hedeflemelerinize dikkat edin

Yılbaşına özel kampanya, fırsat ve hediyelik ürünlerinizi sosyal mecralarda tanıtırken, yaptığınız hedeflemelere de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya reklamları üzerinde ilgili ürünlere özel bir hedefleme yaparak, daha ilgili bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. İlgi alanlarına ve demografik yapıya özellikle dikkat etmeniz, reklamlarınızın performansını da önemli bir şekilde artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan