
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı geniş kitlelere ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de yılbaşı öncesinde ne tür dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğiniz üzerinde duracağız.
Önceki yılları analiz edin
Geçtiğimiz yıllarda yılbaşı dönemlerinde yaptığınız dijital pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek işe başlamak, bu yıl yapacağınız çalışmalar konusunda size bir takım geri bildirimler sunacaktır. Buradaki veriler doğrultusunda önceki yıllarda doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek bu yılki planlamalarınızı daha çok verim alacak şekilde yapabilirsiniz.
E-ticaret sitenizde yılbaşı temalı tasarımlara geçin
Site ziyaretçilerinizi de yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için e-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı temalı tasarımlar kullanmaya başlayabilirsiniz. Genel olarak tasarımınızı değiştirmeseniz de ürün fotoğrafları, slider görselleri ve bannerlar ile yılbaşı temalı içerikler kullanabilirsiniz. Site üzerinde bu tür geçişler yapmaya başlamanız ziyaretçilerinizin de psikolojik olarak yılbaşı alışverişlerine hazırlanmalarına yardımcı olur.
Yılbaşı kampanyalarınızı öne çıkartın
Web sitenizin ana sayfası üzerinde yılbaşı kampanya ve fırsatlarınızı öne çıkartmaya başlayabilirsiniz. Sosyal mecralar, organik aramalar ve Adwords aracılığıyla sitenize gelen kişiler, doğrudan yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi görebilirler.
Hediyelik ürünlerinizi belirleyin
Yılbaşında tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler arayışına girerler. Bu durumda hem onların işini kolaylaştırmak hem de satışlarınızı artırmak için, e-ticaret sitenizde hediyelik olarak sunulabilecek ürünlerin listesini yaparak, bu ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.
Yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlayın
E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlamanız da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı buraya yönlendirmek için oldukça ideal bir yöntem olacaktır. Bu varış sayfası üzerinde hediyelik ürünlerinizi listeleyebilir ve kategorilere göre ayırarak, ziyaretçilerinizi yönlendirebilirsiniz. Hediyelik ürünlerin yanı sıra yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı da bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz.
Hediyelik ürünlerle ilgili içerik çalışmaları yapın
Yılbaşına özel blog içerikleri oluşturmak da yapabileceğiniz bir diğer çalışma. Özellikle hediyelik ürünler üzerine farklı içerikler hazırlamak (kategorilere ve demografik yapıya göre) sosyal mecralar üzerinden bir trafik elde etmenizi sağlar. Bu blog içeriklerinde hediyelik ürün önerileri yapmak ve bu ürünlerin satın alma linklerini de yazı içerisine eklemek oldukça önemli. Sonrasında bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabilir ve sponsorlu içerik haline getirerek daha fazla kişiye bu içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz.
E-posta pazarlama çalışamaları yapın
Yılbaşı öncesinde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da hem hediyelik ürünlerinizi hem de kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Abone listelerinizi ilgi alanlarına göre farklı kategorilere ayırmanız bu durumlarda bir hayli önemli olacaktır. Çünkü farklı ilgi alanlarına göre farklı hediyelik ürün önerilerinde bulunarak, e-posta açılma ve tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.
Çekiliş ve yarışmalar
Yılbaşı öncesinde sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu yarışmalar sonucunda belli hediyelik ürünler ya da indirim kuponları vererek, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni kazandığınız takipçilerinize de e-ticaret sitenizde ürünleri gösterme fırsatınız olacağı için, yeni müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da sunabilirsiniz.
Hedeflemelerinize dikkat edin
Yılbaşına özel kampanya, fırsat ve hediyelik ürünlerinizi sosyal mecralarda tanıtırken, yaptığınız hedeflemelere de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya reklamları üzerinde ilgili ürünlere özel bir hedefleme yaparak, daha ilgili bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. İlgi alanlarına ve demografik yapıya özellikle dikkat etmeniz, reklamlarınızın performansını da önemli bir şekilde artıracaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler