Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları

7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı geniş kitlelere ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de yılbaşı öncesinde ne tür dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Önceki yılları analiz edin

Geçtiğimiz yıllarda yılbaşı dönemlerinde yaptığınız dijital pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek işe başlamak, bu yıl yapacağınız çalışmalar konusunda size bir takım geri bildirimler sunacaktır. Buradaki veriler doğrultusunda önceki yıllarda doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek bu yılki planlamalarınızı daha çok verim alacak şekilde yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizde yılbaşı temalı tasarımlara geçin

Site ziyaretçilerinizi de yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için e-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı temalı tasarımlar kullanmaya başlayabilirsiniz. Genel olarak tasarımınızı değiştirmeseniz de ürün fotoğrafları, slider görselleri ve bannerlar ile yılbaşı temalı içerikler kullanabilirsiniz. Site üzerinde bu tür geçişler yapmaya başlamanız ziyaretçilerinizin de psikolojik olarak yılbaşı alışverişlerine hazırlanmalarına yardımcı olur.

Yılbaşı kampanyalarınızı öne çıkartın

Web sitenizin ana sayfası üzerinde yılbaşı kampanya ve fırsatlarınızı öne çıkartmaya başlayabilirsiniz. Sosyal mecralar, organik aramalar ve Adwords aracılığıyla sitenize gelen kişiler, doğrudan yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi görebilirler.

Hediyelik ürünlerinizi belirleyin

Yılbaşında tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler arayışına girerler. Bu durumda hem onların işini kolaylaştırmak hem de satışlarınızı artırmak için, e-ticaret sitenizde hediyelik olarak sunulabilecek ürünlerin listesini yaparak, bu ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlamanız da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı buraya yönlendirmek için oldukça ideal bir yöntem olacaktır. Bu varış sayfası üzerinde hediyelik ürünlerinizi listeleyebilir ve kategorilere göre ayırarak, ziyaretçilerinizi yönlendirebilirsiniz. Hediyelik ürünlerin yanı sıra yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı da bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik çalışmaları yapın

Yılbaşına özel blog içerikleri oluşturmak da yapabileceğiniz bir diğer çalışma. Özellikle hediyelik ürünler üzerine farklı içerikler hazırlamak (kategorilere ve demografik yapıya göre) sosyal mecralar üzerinden bir trafik elde etmenizi sağlar. Bu blog içeriklerinde hediyelik ürün önerileri yapmak ve bu ürünlerin satın alma linklerini de yazı içerisine eklemek oldukça önemli. Sonrasında bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabilir ve sponsorlu içerik haline getirerek daha fazla kişiye bu içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışamaları yapın

Yılbaşı öncesinde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da hem hediyelik ürünlerinizi hem de kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Abone listelerinizi ilgi alanlarına göre farklı kategorilere ayırmanız bu durumlarda bir hayli önemli olacaktır. Çünkü farklı ilgi alanlarına göre farklı hediyelik ürün önerilerinde bulunarak, e-posta açılma ve tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar

Yılbaşı öncesinde sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu yarışmalar sonucunda belli hediyelik ürünler ya da indirim kuponları vererek, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni kazandığınız takipçilerinize de e-ticaret sitenizde ürünleri gösterme fırsatınız olacağı için, yeni müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da sunabilirsiniz.

Hedeflemelerinize dikkat edin

Yılbaşına özel kampanya, fırsat ve hediyelik ürünlerinizi sosyal mecralarda tanıtırken, yaptığınız hedeflemelere de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya reklamları üzerinde ilgili ürünlere özel bir hedefleme yaparak, daha ilgili bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. İlgi alanlarına ve demografik yapıya özellikle dikkat etmeniz, reklamlarınızın performansını da önemli bir şekilde artıracaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın