fbpx

Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları

7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları

Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı geniş kitlelere ulaştırarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de yılbaşı öncesinde ne tür dijital pazarlama çalışmaları yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Önceki yılları analiz edin

Geçtiğimiz yıllarda yılbaşı dönemlerinde yaptığınız dijital pazarlama çalışmalarınızı analiz ederek işe başlamak, bu yıl yapacağınız çalışmalar konusunda size bir takım geri bildirimler sunacaktır. Buradaki veriler doğrultusunda önceki yıllarda doğru ve yanlış yaptığınız çalışmaları görerek bu yılki planlamalarınızı daha çok verim alacak şekilde yapabilirsiniz.

E-ticaret sitenizde yılbaşı temalı tasarımlara geçin

Site ziyaretçilerinizi de yılbaşı alışverişlerine hazırlamak için e-ticaret siteniz üzerinde yılbaşı temalı tasarımlar kullanmaya başlayabilirsiniz. Genel olarak tasarımınızı değiştirmeseniz de ürün fotoğrafları, slider görselleri ve bannerlar ile yılbaşı temalı içerikler kullanabilirsiniz. Site üzerinde bu tür geçişler yapmaya başlamanız ziyaretçilerinizin de psikolojik olarak yılbaşı alışverişlerine hazırlanmalarına yardımcı olur.

Yılbaşı kampanyalarınızı öne çıkartın

Web sitenizin ana sayfası üzerinde yılbaşı kampanya ve fırsatlarınızı öne çıkartmaya başlayabilirsiniz. Sosyal mecralar, organik aramalar ve Adwords aracılığıyla sitenize gelen kişiler, doğrudan yılbaşı ile ilgili içeriklerinizi görebilirler.

Hediyelik ürünlerinizi belirleyin

Yılbaşında tüketiciler sevdikleri için hediyelik ürünler arayışına girerler. Bu durumda hem onların işini kolaylaştırmak hem de satışlarınızı artırmak için, e-ticaret sitenizde hediyelik olarak sunulabilecek ürünlerin listesini yaparak, bu ürünlerinizi öne çıkartabilirsiniz.

Yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlayın

E-ticaret siteniz üzerinde yılbaşına özel bir varış sayfası hazırlamanız da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı buraya yönlendirmek için oldukça ideal bir yöntem olacaktır. Bu varış sayfası üzerinde hediyelik ürünlerinizi listeleyebilir ve kategorilere göre ayırarak, ziyaretçilerinizi yönlendirebilirsiniz. Hediyelik ürünlerin yanı sıra yılbaşına özel kampanya ve fırsatlarınızı da bu sayfa üzerinde gösterebilirsiniz.

Hediyelik ürünlerle ilgili içerik çalışmaları yapın

Yılbaşına özel blog içerikleri oluşturmak da yapabileceğiniz bir diğer çalışma. Özellikle hediyelik ürünler üzerine farklı içerikler hazırlamak (kategorilere ve demografik yapıya göre) sosyal mecralar üzerinden bir trafik elde etmenizi sağlar. Bu blog içeriklerinde hediyelik ürün önerileri yapmak ve bu ürünlerin satın alma linklerini de yazı içerisine eklemek oldukça önemli. Sonrasında bu içerikleri sosyal mecralarda paylaşabilir ve sponsorlu içerik haline getirerek daha fazla kişiye bu içeriklerinizi ulaştırabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışamaları yapın

Yılbaşı öncesinde e-posta pazarlama çalışmalarıyla da hem hediyelik ürünlerinizi hem de kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Abone listelerinizi ilgi alanlarına göre farklı kategorilere ayırmanız bu durumlarda bir hayli önemli olacaktır. Çünkü farklı ilgi alanlarına göre farklı hediyelik ürün önerilerinde bulunarak, e-posta açılma ve tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.

Çekiliş ve yarışmalar

Yılbaşı öncesinde sosyal mecralar üzerinde çekiliş ve yarışmalar yapmak da geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bu yarışmalar sonucunda belli hediyelik ürünler ya da indirim kuponları vererek, etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni kazandığınız takipçilerinize de e-ticaret sitenizde ürünleri gösterme fırsatınız olacağı için, yeni müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da sunabilirsiniz.

Hedeflemelerinize dikkat edin

Yılbaşına özel kampanya, fırsat ve hediyelik ürünlerinizi sosyal mecralarda tanıtırken, yaptığınız hedeflemelere de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sosyal medya reklamları üzerinde ilgili ürünlere özel bir hedefleme yaparak, daha ilgili bir hedef kitleye ulaşabilirsiniz. İlgi alanlarına ve demografik yapıya özellikle dikkat etmeniz, reklamlarınızın performansını da önemli bir şekilde artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft