Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları

14 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde yönetmek, yoğun geçebilecek yıl sonu indirim dönemini en iyi şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu dönemde depo yönetimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da burada sizinle paylaşıyoruz.

İndirimdeki ürünlerin stok bilgilerini güncelleyin

İndirime girecek olan ürünlerinizin stok bilgilerini güncelleyerek işe başlayabilirsiniz. Bunun için deponuzda ürünlerin stok adetlerini sayabilir ve sisteminizde bu bilgileri güncelleyebilirsiniz. Böylelikle satışlarınızı daha kontrollü yaparken, indirimdeki ürün adedinizi de belirlemiş olursunuz.

Raf düzeninizi iyi bir şekilde oluşturun

Siparişlerin deponuzdan hızlı ve kolay bir şekilde çıkabilmesi için raf düzeninizi doğru ve etkin bir şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Ürünleri farklı kategorilere ayırmanız ve karışma ihtimali olabilecek ürünlerinizin raflarını birbirlerinden ayrı bir şekilde düzenlemelisiniz. Yoğun geçecek bir dönemde sipariş karışıklıklarının yaşanmaması için raf düzenlerinizin doğru bir şekilde yapılması gerekir.

Ürün isimlendirmelerinizi ve barkodlarınızı kontrol edin

Siparişlerin karışmaması ve depodan ürünlerin çıkışının kolay yapılabilmesi için ürün isimlendirmelerini doğru ve anlaşılır bir şekilde yapmanız gerekiyor. Depodaki çalışanlarınızın siparişleri hazırlarken, bu isimlendirmeleri kolay bir şekilde anlayarak takip edebilmeleri gerekir.

Ürün isimlerinin yanı sıra barkod sisteminizin de verimli bir şekilde çalışıyor olması gerekir. Otomasyon yazılım ve sistemler kullanıyorsanız, bu barkod sistemleri sayesinde ürünlerinizi daha kolay bir şekilde siparişe hazır hale getirebilirsiniz. Bununla beraber kargo için de barkod sistemini kullanıyorsanız, siparişlerin doğru adreslere ulaşmasını sağlamak için barkod sisteminizi gözden geçirerek, sistemin sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yıl sonundaki satışlarınızın sürekliliğini sağlamak için stok alt limitlerinizi belirlemeniz, elinizdeki stok adedini korumanıza yardımcı olur. Özellikle çok satan ve ilgi gören ürünlerdeki stok adetlerinizi yüksek tutmanız, yıl sonu satışlarınızda stokta ürün kalmama durumunun önüne geçer. Stok alt limiti, stoğunuzu yenilemek için koyduğunuz alt adet limitidir. Örneğin günde 5 adet satılan bir ürününüz varsa stok alt limitinizi 35 olarak belirlemeniz, 1 haftalık bir telafi süresi sağlar.

Bu süreç içerisinde ürünlerinizi yeniden tedarik edebilirsiniz. Ürün tedarik süreci 1 haftadan uzun sürüyorsa, bu durumda stok alt limitinizin daha yüksek olması ve tedarik süreciniz boyunca satışlara devam edebilmenizi sağlayacak şekilde olmalı.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hızlı paket ve sipariş hazırlama planlarınızı yapın

Tüketiciler yıl sonu indirimlerinin yanı sıra yılbaşı için hediye siparişleri de verebilirler. Yoğun geçecek bir dönemde siparişlerin deponuzda hızlı bir şekilde hazırlanması ve kargoya hazır hale getirilerek, kargoya gönderilmesi gerekir. Bunun için deponuzda gerekli altyapı çalışmalarını hazırlayarak sipariş hazırlama süreçlerini kısaltacak önlemler almalısınız.

Öncelik sıranızı belirleyin

Depo ve stok yönetimi konusundaki önceliklerinizi de belirlemelisiniz. İndirim döneminde özellikle öne çıkartacağınız ürünlere ve satılma ihtimali yüksek olan ürünlerinizi belirlemeniz ve bu ürünlere deponuzda kolay erişim sağlayarak, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanmasını sağlamalısınız.

İadelere hazırlıklı olun

Hiçbir e-ticaret sitesi ürün iadesi olmasını istemese de herhangi bir sebepten ötürü tüketiciler ürünleri iade edebilir. Bu nedenle de deponuzda iade ürünler için yer oluşturmanız, iade maliyetlerine hazırlık yapmanız ve iade yönetiminin nasıl yapılacağı ile ilgili planlarınızı hazırlamalısınız.

Stoklarınızı yenilerken, sipariş adedi ile teslim aldığınız ürün adedini karşılaştırın

Yıl sonu indirimleri için yeni siparişler alıyorsanız, sipariş edilen ürün adedi ile teslim aldığınız ürün adetlerini de karşılaştırmalısınız. Böylelikle eksik ya da fazla adetli ürün gelmesi durumunda gerekli işlemleri yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan