Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları

14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları

Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde yönetmek, yoğun geçebilecek yıl sonu indirim dönemini en iyi şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu dönemde depo yönetimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da burada sizinle paylaşıyoruz.

İndirimdeki ürünlerin stok bilgilerini güncelleyin

İndirime girecek olan ürünlerinizin stok bilgilerini güncelleyerek işe başlayabilirsiniz. Bunun için deponuzda ürünlerin stok adetlerini sayabilir ve sisteminizde bu bilgileri güncelleyebilirsiniz. Böylelikle satışlarınızı daha kontrollü yaparken, indirimdeki ürün adedinizi de belirlemiş olursunuz.

Raf düzeninizi iyi bir şekilde oluşturun

Siparişlerin deponuzdan hızlı ve kolay bir şekilde çıkabilmesi için raf düzeninizi doğru ve etkin bir şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Ürünleri farklı kategorilere ayırmanız ve karışma ihtimali olabilecek ürünlerinizin raflarını birbirlerinden ayrı bir şekilde düzenlemelisiniz. Yoğun geçecek bir dönemde sipariş karışıklıklarının yaşanmaması için raf düzenlerinizin doğru bir şekilde yapılması gerekir.

Ürün isimlendirmelerinizi ve barkodlarınızı kontrol edin

Siparişlerin karışmaması ve depodan ürünlerin çıkışının kolay yapılabilmesi için ürün isimlendirmelerini doğru ve anlaşılır bir şekilde yapmanız gerekiyor. Depodaki çalışanlarınızın siparişleri hazırlarken, bu isimlendirmeleri kolay bir şekilde anlayarak takip edebilmeleri gerekir.

Ürün isimlerinin yanı sıra barkod sisteminizin de verimli bir şekilde çalışıyor olması gerekir. Otomasyon yazılım ve sistemler kullanıyorsanız, bu barkod sistemleri sayesinde ürünlerinizi daha kolay bir şekilde siparişe hazır hale getirebilirsiniz. Bununla beraber kargo için de barkod sistemini kullanıyorsanız, siparişlerin doğru adreslere ulaşmasını sağlamak için barkod sisteminizi gözden geçirerek, sistemin sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yıl sonundaki satışlarınızın sürekliliğini sağlamak için stok alt limitlerinizi belirlemeniz, elinizdeki stok adedini korumanıza yardımcı olur. Özellikle çok satan ve ilgi gören ürünlerdeki stok adetlerinizi yüksek tutmanız, yıl sonu satışlarınızda stokta ürün kalmama durumunun önüne geçer. Stok alt limiti, stoğunuzu yenilemek için koyduğunuz alt adet limitidir. Örneğin günde 5 adet satılan bir ürününüz varsa stok alt limitinizi 35 olarak belirlemeniz, 1 haftalık bir telafi süresi sağlar.

Bu süreç içerisinde ürünlerinizi yeniden tedarik edebilirsiniz. Ürün tedarik süreci 1 haftadan uzun sürüyorsa, bu durumda stok alt limitinizin daha yüksek olması ve tedarik süreciniz boyunca satışlara devam edebilmenizi sağlayacak şekilde olmalı.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hızlı paket ve sipariş hazırlama planlarınızı yapın

Tüketiciler yıl sonu indirimlerinin yanı sıra yılbaşı için hediye siparişleri de verebilirler. Yoğun geçecek bir dönemde siparişlerin deponuzda hızlı bir şekilde hazırlanması ve kargoya hazır hale getirilerek, kargoya gönderilmesi gerekir. Bunun için deponuzda gerekli altyapı çalışmalarını hazırlayarak sipariş hazırlama süreçlerini kısaltacak önlemler almalısınız.

Öncelik sıranızı belirleyin

Depo ve stok yönetimi konusundaki önceliklerinizi de belirlemelisiniz. İndirim döneminde özellikle öne çıkartacağınız ürünlere ve satılma ihtimali yüksek olan ürünlerinizi belirlemeniz ve bu ürünlere deponuzda kolay erişim sağlayarak, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanmasını sağlamalısınız.

İadelere hazırlıklı olun

Hiçbir e-ticaret sitesi ürün iadesi olmasını istemese de herhangi bir sebepten ötürü tüketiciler ürünleri iade edebilir. Bu nedenle de deponuzda iade ürünler için yer oluşturmanız, iade maliyetlerine hazırlık yapmanız ve iade yönetiminin nasıl yapılacağı ile ilgili planlarınızı hazırlamalısınız.

Stoklarınızı yenilerken, sipariş adedi ile teslim aldığınız ürün adedini karşılaştırın

Yıl sonu indirimleri için yeni siparişler alıyorsanız, sipariş edilen ürün adedi ile teslim aldığınız ürün adetlerini de karşılaştırmalısınız. Böylelikle eksik ya da fazla adetli ürün gelmesi durumunda gerekli işlemleri yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için...
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın