fbpx

Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları

14 Aralık 2018
Sinan Oypan

Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde yönetmek, yoğun geçebilecek yıl sonu indirim dönemini en iyi şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu dönemde depo yönetimi yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları da burada sizinle paylaşıyoruz.

İndirimdeki ürünlerin stok bilgilerini güncelleyin

İndirime girecek olan ürünlerinizin stok bilgilerini güncelleyerek işe başlayabilirsiniz. Bunun için deponuzda ürünlerin stok adetlerini sayabilir ve sisteminizde bu bilgileri güncelleyebilirsiniz. Böylelikle satışlarınızı daha kontrollü yaparken, indirimdeki ürün adedinizi de belirlemiş olursunuz.

Raf düzeninizi iyi bir şekilde oluşturun

Siparişlerin deponuzdan hızlı ve kolay bir şekilde çıkabilmesi için raf düzeninizi doğru ve etkin bir şekilde hazırlamanız oldukça önemli. Ürünleri farklı kategorilere ayırmanız ve karışma ihtimali olabilecek ürünlerinizin raflarını birbirlerinden ayrı bir şekilde düzenlemelisiniz. Yoğun geçecek bir dönemde sipariş karışıklıklarının yaşanmaması için raf düzenlerinizin doğru bir şekilde yapılması gerekir.

Ürün isimlendirmelerinizi ve barkodlarınızı kontrol edin

Siparişlerin karışmaması ve depodan ürünlerin çıkışının kolay yapılabilmesi için ürün isimlendirmelerini doğru ve anlaşılır bir şekilde yapmanız gerekiyor. Depodaki çalışanlarınızın siparişleri hazırlarken, bu isimlendirmeleri kolay bir şekilde anlayarak takip edebilmeleri gerekir.

Ürün isimlerinin yanı sıra barkod sisteminizin de verimli bir şekilde çalışıyor olması gerekir. Otomasyon yazılım ve sistemler kullanıyorsanız, bu barkod sistemleri sayesinde ürünlerinizi daha kolay bir şekilde siparişe hazır hale getirebilirsiniz. Bununla beraber kargo için de barkod sistemini kullanıyorsanız, siparişlerin doğru adreslere ulaşmasını sağlamak için barkod sisteminizi gözden geçirerek, sistemin sorunsuz çalıştığından emin olmalısınız.

Stok alt limitlerinizi belirleyin

Yıl sonundaki satışlarınızın sürekliliğini sağlamak için stok alt limitlerinizi belirlemeniz, elinizdeki stok adedini korumanıza yardımcı olur. Özellikle çok satan ve ilgi gören ürünlerdeki stok adetlerinizi yüksek tutmanız, yıl sonu satışlarınızda stokta ürün kalmama durumunun önüne geçer. Stok alt limiti, stoğunuzu yenilemek için koyduğunuz alt adet limitidir. Örneğin günde 5 adet satılan bir ürününüz varsa stok alt limitinizi 35 olarak belirlemeniz, 1 haftalık bir telafi süresi sağlar.

Bu süreç içerisinde ürünlerinizi yeniden tedarik edebilirsiniz. Ürün tedarik süreci 1 haftadan uzun sürüyorsa, bu durumda stok alt limitinizin daha yüksek olması ve tedarik süreciniz boyunca satışlara devam edebilmenizi sağlayacak şekilde olmalı.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hızlı paket ve sipariş hazırlama planlarınızı yapın

Tüketiciler yıl sonu indirimlerinin yanı sıra yılbaşı için hediye siparişleri de verebilirler. Yoğun geçecek bir dönemde siparişlerin deponuzda hızlı bir şekilde hazırlanması ve kargoya hazır hale getirilerek, kargoya gönderilmesi gerekir. Bunun için deponuzda gerekli altyapı çalışmalarını hazırlayarak sipariş hazırlama süreçlerini kısaltacak önlemler almalısınız.

Öncelik sıranızı belirleyin

Depo ve stok yönetimi konusundaki önceliklerinizi de belirlemelisiniz. İndirim döneminde özellikle öne çıkartacağınız ürünlere ve satılma ihtimali yüksek olan ürünlerinizi belirlemeniz ve bu ürünlere deponuzda kolay erişim sağlayarak, siparişlerin hızlı bir şekilde hazırlanmasını sağlamalısınız.

İadelere hazırlıklı olun

Hiçbir e-ticaret sitesi ürün iadesi olmasını istemese de herhangi bir sebepten ötürü tüketiciler ürünleri iade edebilir. Bu nedenle de deponuzda iade ürünler için yer oluşturmanız, iade maliyetlerine hazırlık yapmanız ve iade yönetiminin nasıl yapılacağı ile ilgili planlarınızı hazırlamalısınız.

Stoklarınızı yenilerken, sipariş adedi ile teslim aldığınız ürün adedini karşılaştırın

Yıl sonu indirimleri için yeni siparişler alıyorsanız, sipariş edilen ürün adedi ile teslim aldığınız ürün adetlerini de karşılaştırmalısınız. Böylelikle eksik ya da fazla adetli ürün gelmesi durumunda gerekli işlemleri yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan