Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu büyüme yavaş ilerlemekte. Ancak internetten satış yapan işletmeler, 7/24 diledikleri herhangi bir yerdeki tüketiciye ulaşma şansına sahiplerdir. Peki, yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler; bu süreçte neleri bilmeleri ve yapamaları gerekmekte? Bu rehberimizde de bu soruların yanıtlarını paylaşacağız.

Yerel işletmeler için internetten satışa başlama rehberi

Alan adı seçimi

Herşeyden önce alan adı seçimi ile işe başlamanız gerekmekte. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satışa başlarken, e-ticaret sitenizi kuracağınız alan adını seçmeniz gerekli. Burada kendi firmanızın adını seçebileceğiniz gibi farklı bir alan adı üzerinden de ilerleyebilirsiniz. Alan adı seçimi hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticaret altyapı seçimi

Bir sonraki adım ise e-ticaret siteniz için altyapı seçimi olacaktır. Farklı altyapı seçenekleri bulunmakta. Ücretsiz altyapı yazılımlarından yararlanabileceğiniz gibi, kendinize özel bir altyapı yazılımı da hazırlatabilirsiniz. Bunların yanı sıra hazır e-ticaret paketlerini kullanarak hızlı ve güvenli bir şekilde, hemen e-ticaret sitenizi de kurarak, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hazır e-ticaret paketleri, küçük işletmeler için gerekli olan özellikleri içerisinde barındırdıkları gibi firmaların tek bir fiyat ödeyerek, ihtiyaçları oldukları çözümlere de hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşmalarını da sağlar. Bu paketleri kullandığınızda, altyapı kurulumu, kodlama, güvenlik, sanal POS kurulumu gibi konularla ilgilenmek zorunda kalmadan, birkaç adım da e-ticaret sitenizi kurmuş olabilir, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft olarak bugünlerde yaşanan salgın döneminde KOBİ’lere destek olmak amacıyla özel hizmetler hazırlamış bulunmaktayız. Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? isimli sayfamızı ziyaret ederek bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Yerel işletmeler için sunduğumuz İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurulumu

Hazır e-ticaret paketlerini kullandığınızda herhangi bir tasarım ve site kurulum süreci ile ilgilenmeniz gerekmektedir. Bu altyapı paketleri size sitenizin altyapısını hazır bir şekilde sunmuş olurlar. Doğrudan site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekleyerek hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz altyapı yazılımlarını ya da size özel ücretli bir altyapı yazılım seçeneğine gittiğinizde ise bu site tasarımlarının hazırlanışı belli bir vaki alacaktır. Tasarım ve kodlama süreci, istediğiniz tasarıma ve ihtiyacınız olan çözümlere göre uzun vakit alabilir. Burada kurulacak olan altyapı yine ihtiyaçlarınıza göre belirleneceği için gerek duyulan özelliklerin artması nedeniyle maliyet de artış gösterebilir. Aşağıdaki rehberimiz de e-ticaret site kurulumu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site tasarımı

Altyapı seçimini yaptıktan sonra, sitenizin tasarımını da yapmanız gereklidir. Modern, kullanıcı deneyimi gelişmiş, tüketicilerin rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri ve mobil cihazlara uyumlu bir tasarımınızın olması önemlidir. Hazır altyapı paketlerini kullandığınzıda, birçok hazır tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bu hazır tasarımlar, ihtiyaç duyduğunuz çözümleri sağladığı gibi hızlı bir şekilde sitenize entegre edilebildiği için tasarım süreciyle çok fazla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Bunun yanı sıra ek bir tasarım bilgisine gerek duymadan da sitenizin güzel ve kullanışlı olmasını sağlayabilirsiniz.

Özel yazılımlar kullandığınızda, eğer kendi sitenizi kuruyorsanız temel bir tasarım bilgisine sahip olmanız gerekecektir. Bir yazılımcı ile çalışıyorsanız, bu kişilerin bilgilerine güvenmeniz ve onların yönlendirmelerine açık olmanız gerekmektedir. Tasarım sürecinin doğru şekilde yönetilmesi geri dönüşümlerinizi etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Ürün açıklamaları ve fotoğraflarının kullanımı

Yerel işletmeler, kendi e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparken özellikle ürün açıklaması ve fotoğraflarına önem vermeliler. Bu içerikler tüketicilerin hem gözlerine hitap etmeli hem de onların sorularına yanıt verebilmeli. Ürün açıklamaları ve fotoğrafları sitenizin vitrini görevini görür. Fotoğrafların ilgi ve dikkat çekici olması göze hitap ederken, ürün açıklamaları ise kullanıcıların ürünle ilgili sorularını yanıtlar. Bu sebeple de sitenizi kurduğunuzda bu detayların özellikle üzerinde durmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Sanal pazaryerlerinde satışı değerlendirin

Günümüzde çok kanallı satış stratejileri e-ticaret firmaları için daha iyi sonuçlar vermektedir. Birden fazla kanalda yer almanız, farklı platformlar üzerinde farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlar. Böylelikle daha geniş bir kitleye satış yapma şansınız bulunur. Yerel işletmeler, kendi e-ticaret sitelerinin yanı sıra sanal pazaryerleri üzerinde de mağaza oluşturarak satış yapmaya başlayabilirler. Aşağıdaki rehberlerimizde online pazaryerleri üzerinden nasıl satış yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Hedef kitle ve müşteri profili belirleme

E-ticaret sitenizi kurduktan ve site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra artık satış yapmaya hazırsınız. Ancak satış yapmak için de belli bir hedef kitleye yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Yerel işletmeler, genellikle fiziki mağazaları üzerinde kendilerini ziyaret eden tüketicilere ulaşabilmekteler; ancak internetten satışlarda hedefli bir pazarlama çalışması yapmak gerekmektedir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmalı ve müşteri profilinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı şekillendirmelisiniz.

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturun

Hedef kitlenizi belirledikten sonra, dijital pazarlama stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Bu strateji dahilinde kimlere yönelik çalışmalar yapacağınızı, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı, içerik stratejilerinizi, reklam kampanyalarınızın türlerini belirleyerek, e-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Maliyetlerinizi gözden geçirin

Yerel işletmeler, internetten satışa geçerken maliyetleri de gözden geçirmeliler. Yıllık olarak e-ticaret sitenizin ve internet üzerinden yaptığınız pazarlama ile reklam çalışmalarınızın maliyetlerini de hesaba katarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde yıllık olarak bir e-ticaret sitesinin masraflarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan