Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu büyüme yavaş ilerlemekte. Ancak internetten satış yapan işletmeler, 7/24 diledikleri herhangi bir yerdeki tüketiciye ulaşma şansına sahiplerdir. Peki, yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler; bu süreçte neleri bilmeleri ve yapamaları gerekmekte? Bu rehberimizde de bu soruların yanıtlarını paylaşacağız.

Yerel işletmeler için internetten satışa başlama rehberi

Alan adı seçimi

Herşeyden önce alan adı seçimi ile işe başlamanız gerekmekte. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satışa başlarken, e-ticaret sitenizi kuracağınız alan adını seçmeniz gerekli. Burada kendi firmanızın adını seçebileceğiniz gibi farklı bir alan adı üzerinden de ilerleyebilirsiniz. Alan adı seçimi hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticaret altyapı seçimi

Bir sonraki adım ise e-ticaret siteniz için altyapı seçimi olacaktır. Farklı altyapı seçenekleri bulunmakta. Ücretsiz altyapı yazılımlarından yararlanabileceğiniz gibi, kendinize özel bir altyapı yazılımı da hazırlatabilirsiniz. Bunların yanı sıra hazır e-ticaret paketlerini kullanarak hızlı ve güvenli bir şekilde, hemen e-ticaret sitenizi de kurarak, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hazır e-ticaret paketleri, küçük işletmeler için gerekli olan özellikleri içerisinde barındırdıkları gibi firmaların tek bir fiyat ödeyerek, ihtiyaçları oldukları çözümlere de hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşmalarını da sağlar. Bu paketleri kullandığınızda, altyapı kurulumu, kodlama, güvenlik, sanal POS kurulumu gibi konularla ilgilenmek zorunda kalmadan, birkaç adım da e-ticaret sitenizi kurmuş olabilir, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft olarak bugünlerde yaşanan salgın döneminde KOBİ’lere destek olmak amacıyla özel hizmetler hazırlamış bulunmaktayız. Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? isimli sayfamızı ziyaret ederek bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Yerel işletmeler için sunduğumuz İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurulumu

Hazır e-ticaret paketlerini kullandığınızda herhangi bir tasarım ve site kurulum süreci ile ilgilenmeniz gerekmektedir. Bu altyapı paketleri size sitenizin altyapısını hazır bir şekilde sunmuş olurlar. Doğrudan site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekleyerek hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz altyapı yazılımlarını ya da size özel ücretli bir altyapı yazılım seçeneğine gittiğinizde ise bu site tasarımlarının hazırlanışı belli bir vaki alacaktır. Tasarım ve kodlama süreci, istediğiniz tasarıma ve ihtiyacınız olan çözümlere göre uzun vakit alabilir. Burada kurulacak olan altyapı yine ihtiyaçlarınıza göre belirleneceği için gerek duyulan özelliklerin artması nedeniyle maliyet de artış gösterebilir. Aşağıdaki rehberimiz de e-ticaret site kurulumu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site tasarımı

Altyapı seçimini yaptıktan sonra, sitenizin tasarımını da yapmanız gereklidir. Modern, kullanıcı deneyimi gelişmiş, tüketicilerin rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri ve mobil cihazlara uyumlu bir tasarımınızın olması önemlidir. Hazır altyapı paketlerini kullandığınzıda, birçok hazır tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bu hazır tasarımlar, ihtiyaç duyduğunuz çözümleri sağladığı gibi hızlı bir şekilde sitenize entegre edilebildiği için tasarım süreciyle çok fazla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Bunun yanı sıra ek bir tasarım bilgisine gerek duymadan da sitenizin güzel ve kullanışlı olmasını sağlayabilirsiniz.

Özel yazılımlar kullandığınızda, eğer kendi sitenizi kuruyorsanız temel bir tasarım bilgisine sahip olmanız gerekecektir. Bir yazılımcı ile çalışıyorsanız, bu kişilerin bilgilerine güvenmeniz ve onların yönlendirmelerine açık olmanız gerekmektedir. Tasarım sürecinin doğru şekilde yönetilmesi geri dönüşümlerinizi etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Ürün açıklamaları ve fotoğraflarının kullanımı

Yerel işletmeler, kendi e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparken özellikle ürün açıklaması ve fotoğraflarına önem vermeliler. Bu içerikler tüketicilerin hem gözlerine hitap etmeli hem de onların sorularına yanıt verebilmeli. Ürün açıklamaları ve fotoğrafları sitenizin vitrini görevini görür. Fotoğrafların ilgi ve dikkat çekici olması göze hitap ederken, ürün açıklamaları ise kullanıcıların ürünle ilgili sorularını yanıtlar. Bu sebeple de sitenizi kurduğunuzda bu detayların özellikle üzerinde durmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Sanal pazaryerlerinde satışı değerlendirin

Günümüzde çok kanallı satış stratejileri e-ticaret firmaları için daha iyi sonuçlar vermektedir. Birden fazla kanalda yer almanız, farklı platformlar üzerinde farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlar. Böylelikle daha geniş bir kitleye satış yapma şansınız bulunur. Yerel işletmeler, kendi e-ticaret sitelerinin yanı sıra sanal pazaryerleri üzerinde de mağaza oluşturarak satış yapmaya başlayabilirler. Aşağıdaki rehberlerimizde online pazaryerleri üzerinden nasıl satış yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Hedef kitle ve müşteri profili belirleme

E-ticaret sitenizi kurduktan ve site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra artık satış yapmaya hazırsınız. Ancak satış yapmak için de belli bir hedef kitleye yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Yerel işletmeler, genellikle fiziki mağazaları üzerinde kendilerini ziyaret eden tüketicilere ulaşabilmekteler; ancak internetten satışlarda hedefli bir pazarlama çalışması yapmak gerekmektedir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmalı ve müşteri profilinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı şekillendirmelisiniz.

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturun

Hedef kitlenizi belirledikten sonra, dijital pazarlama stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Bu strateji dahilinde kimlere yönelik çalışmalar yapacağınızı, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı, içerik stratejilerinizi, reklam kampanyalarınızın türlerini belirleyerek, e-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Maliyetlerinizi gözden geçirin

Yerel işletmeler, internetten satışa geçerken maliyetleri de gözden geçirmeliler. Yıllık olarak e-ticaret sitenizin ve internet üzerinden yaptığınız pazarlama ile reklam çalışmalarınızın maliyetlerini de hesaba katarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde yıllık olarak bir e-ticaret sitesinin masraflarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın