fbpx

Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu büyüme yavaş ilerlemekte. Ancak internetten satış yapan işletmeler, 7/24 diledikleri herhangi bir yerdeki tüketiciye ulaşma şansına sahiplerdir. Peki, yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler; bu süreçte neleri bilmeleri ve yapamaları gerekmekte? Bu rehberimizde de bu soruların yanıtlarını paylaşacağız.

Yerel işletmeler için internetten satışa başlama rehberi

Alan adı seçimi

Herşeyden önce alan adı seçimi ile işe başlamanız gerekmekte. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satışa başlarken, e-ticaret sitenizi kuracağınız alan adını seçmeniz gerekli. Burada kendi firmanızın adını seçebileceğiniz gibi farklı bir alan adı üzerinden de ilerleyebilirsiniz. Alan adı seçimi hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticaret altyapı seçimi

Bir sonraki adım ise e-ticaret siteniz için altyapı seçimi olacaktır. Farklı altyapı seçenekleri bulunmakta. Ücretsiz altyapı yazılımlarından yararlanabileceğiniz gibi, kendinize özel bir altyapı yazılımı da hazırlatabilirsiniz. Bunların yanı sıra hazır e-ticaret paketlerini kullanarak hızlı ve güvenli bir şekilde, hemen e-ticaret sitenizi de kurarak, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hazır e-ticaret paketleri, küçük işletmeler için gerekli olan özellikleri içerisinde barındırdıkları gibi firmaların tek bir fiyat ödeyerek, ihtiyaçları oldukları çözümlere de hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşmalarını da sağlar. Bu paketleri kullandığınızda, altyapı kurulumu, kodlama, güvenlik, sanal POS kurulumu gibi konularla ilgilenmek zorunda kalmadan, birkaç adım da e-ticaret sitenizi kurmuş olabilir, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft olarak bugünlerde yaşanan salgın döneminde KOBİ’lere destek olmak amacıyla özel hizmetler hazırlamış bulunmaktayız. Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? isimli sayfamızı ziyaret ederek bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Yerel işletmeler için sunduğumuz İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurulumu

Hazır e-ticaret paketlerini kullandığınızda herhangi bir tasarım ve site kurulum süreci ile ilgilenmeniz gerekmektedir. Bu altyapı paketleri size sitenizin altyapısını hazır bir şekilde sunmuş olurlar. Doğrudan site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekleyerek hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz altyapı yazılımlarını ya da size özel ücretli bir altyapı yazılım seçeneğine gittiğinizde ise bu site tasarımlarının hazırlanışı belli bir vaki alacaktır. Tasarım ve kodlama süreci, istediğiniz tasarıma ve ihtiyacınız olan çözümlere göre uzun vakit alabilir. Burada kurulacak olan altyapı yine ihtiyaçlarınıza göre belirleneceği için gerek duyulan özelliklerin artması nedeniyle maliyet de artış gösterebilir. Aşağıdaki rehberimiz de e-ticaret site kurulumu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site tasarımı

Altyapı seçimini yaptıktan sonra, sitenizin tasarımını da yapmanız gereklidir. Modern, kullanıcı deneyimi gelişmiş, tüketicilerin rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri ve mobil cihazlara uyumlu bir tasarımınızın olması önemlidir. Hazır altyapı paketlerini kullandığınzıda, birçok hazır tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bu hazır tasarımlar, ihtiyaç duyduğunuz çözümleri sağladığı gibi hızlı bir şekilde sitenize entegre edilebildiği için tasarım süreciyle çok fazla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Bunun yanı sıra ek bir tasarım bilgisine gerek duymadan da sitenizin güzel ve kullanışlı olmasını sağlayabilirsiniz.

Özel yazılımlar kullandığınızda, eğer kendi sitenizi kuruyorsanız temel bir tasarım bilgisine sahip olmanız gerekecektir. Bir yazılımcı ile çalışıyorsanız, bu kişilerin bilgilerine güvenmeniz ve onların yönlendirmelerine açık olmanız gerekmektedir. Tasarım sürecinin doğru şekilde yönetilmesi geri dönüşümlerinizi etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Ürün açıklamaları ve fotoğraflarının kullanımı

Yerel işletmeler, kendi e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparken özellikle ürün açıklaması ve fotoğraflarına önem vermeliler. Bu içerikler tüketicilerin hem gözlerine hitap etmeli hem de onların sorularına yanıt verebilmeli. Ürün açıklamaları ve fotoğrafları sitenizin vitrini görevini görür. Fotoğrafların ilgi ve dikkat çekici olması göze hitap ederken, ürün açıklamaları ise kullanıcıların ürünle ilgili sorularını yanıtlar. Bu sebeple de sitenizi kurduğunuzda bu detayların özellikle üzerinde durmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Sanal pazaryerlerinde satışı değerlendirin

Günümüzde çok kanallı satış stratejileri e-ticaret firmaları için daha iyi sonuçlar vermektedir. Birden fazla kanalda yer almanız, farklı platformlar üzerinde farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlar. Böylelikle daha geniş bir kitleye satış yapma şansınız bulunur. Yerel işletmeler, kendi e-ticaret sitelerinin yanı sıra sanal pazaryerleri üzerinde de mağaza oluşturarak satış yapmaya başlayabilirler. Aşağıdaki rehberlerimizde online pazaryerleri üzerinden nasıl satış yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Hedef kitle ve müşteri profili belirleme

E-ticaret sitenizi kurduktan ve site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra artık satış yapmaya hazırsınız. Ancak satış yapmak için de belli bir hedef kitleye yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Yerel işletmeler, genellikle fiziki mağazaları üzerinde kendilerini ziyaret eden tüketicilere ulaşabilmekteler; ancak internetten satışlarda hedefli bir pazarlama çalışması yapmak gerekmektedir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmalı ve müşteri profilinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı şekillendirmelisiniz.

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturun

Hedef kitlenizi belirledikten sonra, dijital pazarlama stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Bu strateji dahilinde kimlere yönelik çalışmalar yapacağınızı, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı, içerik stratejilerinizi, reklam kampanyalarınızın türlerini belirleyerek, e-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Maliyetlerinizi gözden geçirin

Yerel işletmeler, internetten satışa geçerken maliyetleri de gözden geçirmeliler. Yıllık olarak e-ticaret sitenizin ve internet üzerinden yaptığınız pazarlama ile reklam çalışmalarınızın maliyetlerini de hesaba katarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde yıllık olarak bir e-ticaret sitesinin masraflarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan