Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?

1 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu büyüme yavaş ilerlemekte. Ancak internetten satış yapan işletmeler, 7/24 diledikleri herhangi bir yerdeki tüketiciye ulaşma şansına sahiplerdir. Peki, yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler; bu süreçte neleri bilmeleri ve yapamaları gerekmekte? Bu rehberimizde de bu soruların yanıtlarını paylaşacağız.

Yerel işletmeler için internetten satışa başlama rehberi

Alan adı seçimi

Herşeyden önce alan adı seçimi ile işe başlamanız gerekmekte. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satışa başlarken, e-ticaret sitenizi kuracağınız alan adını seçmeniz gerekli. Burada kendi firmanızın adını seçebileceğiniz gibi farklı bir alan adı üzerinden de ilerleyebilirsiniz. Alan adı seçimi hakkında daha fazla bilgi almak için E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E-ticaret altyapı seçimi

Bir sonraki adım ise e-ticaret siteniz için altyapı seçimi olacaktır. Farklı altyapı seçenekleri bulunmakta. Ücretsiz altyapı yazılımlarından yararlanabileceğiniz gibi, kendinize özel bir altyapı yazılımı da hazırlatabilirsiniz. Bunların yanı sıra hazır e-ticaret paketlerini kullanarak hızlı ve güvenli bir şekilde, hemen e-ticaret sitenizi de kurarak, internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Hazır e-ticaret paketleri, küçük işletmeler için gerekli olan özellikleri içerisinde barındırdıkları gibi firmaların tek bir fiyat ödeyerek, ihtiyaçları oldukları çözümlere de hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşmalarını da sağlar. Bu paketleri kullandığınızda, altyapı kurulumu, kodlama, güvenlik, sanal POS kurulumu gibi konularla ilgilenmek zorunda kalmadan, birkaç adım da e-ticaret sitenizi kurmuş olabilir, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.

İdeaSoft olarak bugünlerde yaşanan salgın döneminde KOBİ’lere destek olmak amacıyla özel hizmetler hazırlamış bulunmaktayız. Kobi E-ticaret Çözüm Paketi Nedir? isimli sayfamızı ziyaret ederek bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz.

Yerel işletmeler için sunduğumuz İdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve hizmetlerimizi denemek için 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurulumu

Hazır e-ticaret paketlerini kullandığınızda herhangi bir tasarım ve site kurulum süreci ile ilgilenmeniz gerekmektedir. Bu altyapı paketleri size sitenizin altyapısını hazır bir şekilde sunmuş olurlar. Doğrudan site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekleyerek hızlı bir şekilde satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Ücretsiz altyapı yazılımlarını ya da size özel ücretli bir altyapı yazılım seçeneğine gittiğinizde ise bu site tasarımlarının hazırlanışı belli bir vaki alacaktır. Tasarım ve kodlama süreci, istediğiniz tasarıma ve ihtiyacınız olan çözümlere göre uzun vakit alabilir. Burada kurulacak olan altyapı yine ihtiyaçlarınıza göre belirleneceği için gerek duyulan özelliklerin artması nedeniyle maliyet de artış gösterebilir. Aşağıdaki rehberimiz de e-ticaret site kurulumu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site tasarımı

Altyapı seçimini yaptıktan sonra, sitenizin tasarımını da yapmanız gereklidir. Modern, kullanıcı deneyimi gelişmiş, tüketicilerin rahat bir şekilde alışveriş yapabilecekleri ve mobil cihazlara uyumlu bir tasarımınızın olması önemlidir. Hazır altyapı paketlerini kullandığınzıda, birçok hazır tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bu hazır tasarımlar, ihtiyaç duyduğunuz çözümleri sağladığı gibi hızlı bir şekilde sitenize entegre edilebildiği için tasarım süreciyle çok fazla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Bunun yanı sıra ek bir tasarım bilgisine gerek duymadan da sitenizin güzel ve kullanışlı olmasını sağlayabilirsiniz.

Özel yazılımlar kullandığınızda, eğer kendi sitenizi kuruyorsanız temel bir tasarım bilgisine sahip olmanız gerekecektir. Bir yazılımcı ile çalışıyorsanız, bu kişilerin bilgilerine güvenmeniz ve onların yönlendirmelerine açık olmanız gerekmektedir. Tasarım sürecinin doğru şekilde yönetilmesi geri dönüşümlerinizi etkileyecektir.

İlgili rehber: E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular

Ürün açıklamaları ve fotoğraflarının kullanımı

Yerel işletmeler, kendi e-ticaret siteleri üzerinden satış yaparken özellikle ürün açıklaması ve fotoğraflarına önem vermeliler. Bu içerikler tüketicilerin hem gözlerine hitap etmeli hem de onların sorularına yanıt verebilmeli. Ürün açıklamaları ve fotoğrafları sitenizin vitrini görevini görür. Fotoğrafların ilgi ve dikkat çekici olması göze hitap ederken, ürün açıklamaları ise kullanıcıların ürünle ilgili sorularını yanıtlar. Bu sebeple de sitenizi kurduğunuzda bu detayların özellikle üzerinde durmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Sanal pazaryerlerinde satışı değerlendirin

Günümüzde çok kanallı satış stratejileri e-ticaret firmaları için daha iyi sonuçlar vermektedir. Birden fazla kanalda yer almanız, farklı platformlar üzerinde farklı tüketici kitlelerine ulaşmanızı sağlar. Böylelikle daha geniş bir kitleye satış yapma şansınız bulunur. Yerel işletmeler, kendi e-ticaret sitelerinin yanı sıra sanal pazaryerleri üzerinde de mağaza oluşturarak satış yapmaya başlayabilirler. Aşağıdaki rehberlerimizde online pazaryerleri üzerinden nasıl satış yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Hedef kitle ve müşteri profili belirleme

E-ticaret sitenizi kurduktan ve site tasarımınızı yapıp, ürünlerinizi sitenize ekledikten sonra artık satış yapmaya hazırsınız. Ancak satış yapmak için de belli bir hedef kitleye yönelik pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Yerel işletmeler, genellikle fiziki mağazaları üzerinde kendilerini ziyaret eden tüketicilere ulaşabilmekteler; ancak internetten satışlarda hedefli bir pazarlama çalışması yapmak gerekmektedir. Bu sebeple de öncelikle hedef kitle analizi yapmalı ve müşteri profilinizi belirlemelisiniz. Sonrasında da reklam ve pazarlama çalışmalarınızı şekillendirmelisiniz.

Dijital pazarlama stratejinizi oluşturun

Hedef kitlenizi belirledikten sonra, dijital pazarlama stratejinizi belirlemeniz önemlidir. Bu strateji dahilinde kimlere yönelik çalışmalar yapacağınızı, hangi dijital pazarlama kanallarını kullanacağınızı, içerik stratejilerinizi, reklam kampanyalarınızın türlerini belirleyerek, e-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Maliyetlerinizi gözden geçirin

Yerel işletmeler, internetten satışa geçerken maliyetleri de gözden geçirmeliler. Yıllık olarak e-ticaret sitenizin ve internet üzerinden yaptığınız pazarlama ile reklam çalışmalarınızın maliyetlerini de hesaba katarak çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberimizde yıllık olarak bir e-ticaret sitesinin masraflarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya