Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde önemli bir rol oynar. Bu rehberimizde yeni ve geri dönen kullanıcılar metriğini ele alarak, bu metrikle ilgili bilmeniz gereken detayları anlatacağız.

İlgili rehber: Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler

Yeni ve geri dönen kullanıcılar oranı nedir?

Google Analytics hesabınız üzerinde, “Kitle” sekmesine gelerek “Genel Bakış” bölümüne geldiğinizde bu metriği gözlemleyebilirsiniz. Detaylı bir araştırma yapmak içinse yine “Kitle” sekmesine tıkladığınızda açılan menü üzerinden “Yeni ve Geri Dönen Kullanıcılar” bölümünü seçerek, bu metrikle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu metrik, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kaçının daha önceden sitenize gelmiş olduğunu, kaçının da ilk kez sitenizi ziyaret ettiğini göstermektedir.

Örneğin yeni kullanıcılarınızın oranı yüzde 45, geri dönen kullanıcıların oranı ise yüzde 55 şeklinde bir oranı bu sayfa üzerinde görüntüleyebilirsiniz. Bu durumda da web site trafiğinizin yarısından biraz fazlasını daha önceden sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar oluşturmaktadır. Diğer bölüm ise sitenizi ilk kez ziyaret etmektedir.

Yeni ve geri dönen kullanıcıların oranı neden önemli?

Bu metriği takip etmeye başladığınızda, mevcut pazarlama ve reklam stratejilerinizin ve aynı zamanda sadık müşteri edinme oranlarınızı kavramaya başlarsınız. Geri dönen kullanıcı oranının yüksek olması, sadık müşteri kitleleri oluşturmaya başladığınızı ve tüketicilerin satın alma süreçleri sonucunda markanızı tercih etmeye başladıklarının bir göstergesidir.

Yeni gelen kullanıcıların oranının yüksek olması, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların daha ilerleyen zamanlarda tekrar sitenize gelmediğini göstermektedir. Sitenizi tekrar ziyaret eden kullanıcıların olmaması, uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Sadık kitleler oluşturamadan, sadece yeni kitlelere yönelik çalışmalar yapmak reklam bütçenizi zorlayacağı gibi, sadık bir kitle oluşturmadığınız için uzun vadedeki karlılığınızın düşmesine neden olacaktır.

Geri dönen kullanıcılar neden önemli?

Firmalar genellikle bu iki oranın çok fazla üzerinde durmadıkları gibi geri dönen kullanıcıların metriğini de önemsemezler; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşımdır. Geri dönen kullanıcılar metriğinin yakından takip edilmesi gerekir.

Bunun sebeplerinden biri geri dönen ziyaretçilerinizin olması, sadık kitleler oluşturma konusunda başarılı olduğunuzu göstermektedir. Belli aralıklarla kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesi, bu kişilerin siteniz üzerindeki içerik ve ürünlerle ilgilendiklerini göstermektedir.

Bir diğer sebep ise kullanıcıların satın alma süreçlerinde belli bir yere sahip olduğunuzu göstermesidir. Kullanıcıların satın alma süreçlerini ele alacak olursak,

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Bu problemi çözecek ürünlerin araştırılması
  • İlgili ürünün farklı siteler üzerinde araştırılması ve karşılaştırılmalarının yapılması
  • Karar aşaması ve satın alma süreci

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce farklı siteler üzerinde araştırma yaparlar ve en sonunda da kendileri için en doğru seçimi yaparak bir firmayı tercih eder ve alışverişini tamamlar.

Geri dönen kullanıcıların oranı da bu satın alma süreci içerisinde 3. ve 4. adımda devreye girmektedir. Kullanıcılar hem ürün araştırması yapmak için yeniden sitenize gelebilecekleri gibi, aynı zamanda ürün satın alma işlemini tamamlamak için de sitenizi tekrar ziyaret ediyor olabilirler.

Yeni kullanıcılar neden önemli?

Geri dönen ziyaretçiler gibi yeni ziyaretçiler de başka sebeplerden dolayı önemlidir. Yeni kullanıcılarınız olduğunda,

  • Mevcut hedef kitleniz haricindeki kişilere ulaşmış olursunuz,
  • Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın amaçlarına ulaştığını gösterir,
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırmış olursunuz,
  • Satın alma sürecine girdiklerinde, markanız ve ürünleriniz hakkında bilgi sahibi oldukları için tekrar siteye gelerek satın alma ihtimalleri artmış olur.

Bu sebeplerden dolayı yeni kullanıcıların oranını da yakından takip etmek gerekir. Özellikle pazarlama ve reklam çalışmalarında yeni hedef kitlelere ulaşmayı deniyorsanız, bu yeni gelen kullanıcıların oranını da takip etmeniz gerekir.

Hangisi daha önemli?

Yukarıda da ele aldığımız gibi bu iki metrik de farklı sebeplerden dolayı öne çıkmaktadır. Bu sebeple de birinin birinden daha önemli olduğunu söylemek yanlış bir yaklaşım olacaktır.

Bu iki oranının dengeli gidiyor olmasına özen göstermek; pazarlama ve reklam stratejilerini bu doğrultuda geliştirmek gerekebilir. Bu oranın farklı sektörlerde farklı şekillerde değerlendirilebileceğini de unutmamanız gerekir.

Buradaki önemli kriter sizin nasıl bir strateji izlemek istediğiniz olacaktır. Belli dönemlerde mevcut hedef kitlenizi genişletmek adına, yeni kullanıcılara yönelik stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu hedef kitle belli bir doyuma ulaştığında da bu ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürmek için farklı stratejileri uygulamaya yönlenebilirsiniz.

Sadece tek bir kanala yoğunlaşmak burada yanlış olacağı için, genel oranlara bakıldığında bu iki oranı dengeli tutmak işinizin de daha sağlıklı bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Webiner Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
Webiner Nedir? Nasıl Kullanılır? Faydaları Nelerdir?
İnternetin ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, hem iş hayatında hem de gündelik yaşantımızda etki eden ciddi değişiklikleri de beraberinde getiriyor. Daha önceden, oraya giderek yerinde yapmamız gereken birçok işlem ya da faaliyeti...
26 Ocak 2022
Markethinkers
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin