Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler

E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde önemli bir rol oynar. Bu rehberimizde yeni ve geri dönen kullanıcılar metriğini ele alarak, bu metrikle ilgili bilmeniz gereken detayları anlatacağız.

İlgili rehber: Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler

Yeni ve geri dönen kullanıcılar oranı nedir?

Google Analytics hesabınız üzerinde, “Kitle” sekmesine gelerek “Genel Bakış” bölümüne geldiğinizde bu metriği gözlemleyebilirsiniz. Detaylı bir araştırma yapmak içinse yine “Kitle” sekmesine tıkladığınızda açılan menü üzerinden “Yeni ve Geri Dönen Kullanıcılar” bölümünü seçerek, bu metrikle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu metrik, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kaçının daha önceden sitenize gelmiş olduğunu, kaçının da ilk kez sitenizi ziyaret ettiğini göstermektedir.

Örneğin yeni kullanıcılarınızın oranı yüzde 45, geri dönen kullanıcıların oranı ise yüzde 55 şeklinde bir oranı bu sayfa üzerinde görüntüleyebilirsiniz. Bu durumda da web site trafiğinizin yarısından biraz fazlasını daha önceden sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar oluşturmaktadır. Diğer bölüm ise sitenizi ilk kez ziyaret etmektedir.

Yeni ve geri dönen kullanıcıların oranı neden önemli?

Bu metriği takip etmeye başladığınızda, mevcut pazarlama ve reklam stratejilerinizin ve aynı zamanda sadık müşteri edinme oranlarınızı kavramaya başlarsınız. Geri dönen kullanıcı oranının yüksek olması, sadık müşteri kitleleri oluşturmaya başladığınızı ve tüketicilerin satın alma süreçleri sonucunda markanızı tercih etmeye başladıklarının bir göstergesidir.

Yeni gelen kullanıcıların oranının yüksek olması, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların daha ilerleyen zamanlarda tekrar sitenize gelmediğini göstermektedir. Sitenizi tekrar ziyaret eden kullanıcıların olmaması, uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Sadık kitleler oluşturamadan, sadece yeni kitlelere yönelik çalışmalar yapmak reklam bütçenizi zorlayacağı gibi, sadık bir kitle oluşturmadığınız için uzun vadedeki karlılığınızın düşmesine neden olacaktır.

Geri dönen kullanıcılar neden önemli?

Firmalar genellikle bu iki oranın çok fazla üzerinde durmadıkları gibi geri dönen kullanıcıların metriğini de önemsemezler; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşımdır. Geri dönen kullanıcılar metriğinin yakından takip edilmesi gerekir.

Bunun sebeplerinden biri geri dönen ziyaretçilerinizin olması, sadık kitleler oluşturma konusunda başarılı olduğunuzu göstermektedir. Belli aralıklarla kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesi, bu kişilerin siteniz üzerindeki içerik ve ürünlerle ilgilendiklerini göstermektedir.

Bir diğer sebep ise kullanıcıların satın alma süreçlerinde belli bir yere sahip olduğunuzu göstermesidir. Kullanıcıların satın alma süreçlerini ele alacak olursak,

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Bu problemi çözecek ürünlerin araştırılması
  • İlgili ürünün farklı siteler üzerinde araştırılması ve karşılaştırılmalarının yapılması
  • Karar aşaması ve satın alma süreci

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce farklı siteler üzerinde araştırma yaparlar ve en sonunda da kendileri için en doğru seçimi yaparak bir firmayı tercih eder ve alışverişini tamamlar.

Geri dönen kullanıcıların oranı da bu satın alma süreci içerisinde 3. ve 4. adımda devreye girmektedir. Kullanıcılar hem ürün araştırması yapmak için yeniden sitenize gelebilecekleri gibi, aynı zamanda ürün satın alma işlemini tamamlamak için de sitenizi tekrar ziyaret ediyor olabilirler.

Yeni kullanıcılar neden önemli?

Geri dönen ziyaretçiler gibi yeni ziyaretçiler de başka sebeplerden dolayı önemlidir. Yeni kullanıcılarınız olduğunda,

  • Mevcut hedef kitleniz haricindeki kişilere ulaşmış olursunuz,
  • Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın amaçlarına ulaştığını gösterir,
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırmış olursunuz,
  • Satın alma sürecine girdiklerinde, markanız ve ürünleriniz hakkında bilgi sahibi oldukları için tekrar siteye gelerek satın alma ihtimalleri artmış olur.

Bu sebeplerden dolayı yeni kullanıcıların oranını da yakından takip etmek gerekir. Özellikle pazarlama ve reklam çalışmalarında yeni hedef kitlelere ulaşmayı deniyorsanız, bu yeni gelen kullanıcıların oranını da takip etmeniz gerekir.

Hangisi daha önemli?

Yukarıda da ele aldığımız gibi bu iki metrik de farklı sebeplerden dolayı öne çıkmaktadır. Bu sebeple de birinin birinden daha önemli olduğunu söylemek yanlış bir yaklaşım olacaktır.

Bu iki oranının dengeli gidiyor olmasına özen göstermek; pazarlama ve reklam stratejilerini bu doğrultuda geliştirmek gerekebilir. Bu oranın farklı sektörlerde farklı şekillerde değerlendirilebileceğini de unutmamanız gerekir.

Buradaki önemli kriter sizin nasıl bir strateji izlemek istediğiniz olacaktır. Belli dönemlerde mevcut hedef kitlenizi genişletmek adına, yeni kullanıcılara yönelik stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu hedef kitle belli bir doyuma ulaştığında da bu ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürmek için farklı stratejileri uygulamaya yönlenebilirsiniz.

Sadece tek bir kanala yoğunlaşmak burada yanlış olacağı için, genel oranlara bakıldığında bu iki oranı dengeli tutmak işinizin de daha sağlıklı bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan