fbpx

Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler

25 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde önemli bir rol oynar. Bu rehberimizde yeni ve geri dönen kullanıcılar metriğini ele alarak, bu metrikle ilgili bilmeniz gereken detayları anlatacağız.

İlgili rehber: Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler

Yeni ve geri dönen kullanıcılar oranı nedir?

Google Analytics hesabınız üzerinde, “Kitle” sekmesine gelerek “Genel Bakış” bölümüne geldiğinizde bu metriği gözlemleyebilirsiniz. Detaylı bir araştırma yapmak içinse yine “Kitle” sekmesine tıkladığınızda açılan menü üzerinden “Yeni ve Geri Dönen Kullanıcılar” bölümünü seçerek, bu metrikle ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu metrik, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların kaçının daha önceden sitenize gelmiş olduğunu, kaçının da ilk kez sitenizi ziyaret ettiğini göstermektedir.

Örneğin yeni kullanıcılarınızın oranı yüzde 45, geri dönen kullanıcıların oranı ise yüzde 55 şeklinde bir oranı bu sayfa üzerinde görüntüleyebilirsiniz. Bu durumda da web site trafiğinizin yarısından biraz fazlasını daha önceden sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılar oluşturmaktadır. Diğer bölüm ise sitenizi ilk kez ziyaret etmektedir.

Yeni ve geri dönen kullanıcıların oranı neden önemli?

Bu metriği takip etmeye başladığınızda, mevcut pazarlama ve reklam stratejilerinizin ve aynı zamanda sadık müşteri edinme oranlarınızı kavramaya başlarsınız. Geri dönen kullanıcı oranının yüksek olması, sadık müşteri kitleleri oluşturmaya başladığınızı ve tüketicilerin satın alma süreçleri sonucunda markanızı tercih etmeye başladıklarının bir göstergesidir.

Yeni gelen kullanıcıların oranının yüksek olması, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların daha ilerleyen zamanlarda tekrar sitenize gelmediğini göstermektedir. Sitenizi tekrar ziyaret eden kullanıcıların olmaması, uzun vadede sorunlar yaşamanıza neden olacaktır. Sadık kitleler oluşturamadan, sadece yeni kitlelere yönelik çalışmalar yapmak reklam bütçenizi zorlayacağı gibi, sadık bir kitle oluşturmadığınız için uzun vadedeki karlılığınızın düşmesine neden olacaktır.

Geri dönen kullanıcılar neden önemli?

Firmalar genellikle bu iki oranın çok fazla üzerinde durmadıkları gibi geri dönen kullanıcıların metriğini de önemsemezler; ancak bu oldukça yanlış bir yaklaşımdır. Geri dönen kullanıcılar metriğinin yakından takip edilmesi gerekir.

Bunun sebeplerinden biri geri dönen ziyaretçilerinizin olması, sadık kitleler oluşturma konusunda başarılı olduğunuzu göstermektedir. Belli aralıklarla kullanıcıların sitenizi ziyaret etmesi, bu kişilerin siteniz üzerindeki içerik ve ürünlerle ilgilendiklerini göstermektedir.

Bir diğer sebep ise kullanıcıların satın alma süreçlerinde belli bir yere sahip olduğunuzu göstermesidir. Kullanıcıların satın alma süreçlerini ele alacak olursak,

  • Bir problemin ortaya çıkması
  • Bu problemi çözecek ürünlerin araştırılması
  • İlgili ürünün farklı siteler üzerinde araştırılması ve karşılaştırılmalarının yapılması
  • Karar aşaması ve satın alma süreci

Tüketiciler bir ürünü satın almadan önce farklı siteler üzerinde araştırma yaparlar ve en sonunda da kendileri için en doğru seçimi yaparak bir firmayı tercih eder ve alışverişini tamamlar.

Geri dönen kullanıcıların oranı da bu satın alma süreci içerisinde 3. ve 4. adımda devreye girmektedir. Kullanıcılar hem ürün araştırması yapmak için yeniden sitenize gelebilecekleri gibi, aynı zamanda ürün satın alma işlemini tamamlamak için de sitenizi tekrar ziyaret ediyor olabilirler.

Yeni kullanıcılar neden önemli?

Geri dönen ziyaretçiler gibi yeni ziyaretçiler de başka sebeplerden dolayı önemlidir. Yeni kullanıcılarınız olduğunda,

  • Mevcut hedef kitleniz haricindeki kişilere ulaşmış olursunuz,
  • Reklam ve pazarlama çalışmalarınızın amaçlarına ulaştığını gösterir,
  • Marka ve ürün bilinirliğinizi artırmış olursunuz,
  • Satın alma sürecine girdiklerinde, markanız ve ürünleriniz hakkında bilgi sahibi oldukları için tekrar siteye gelerek satın alma ihtimalleri artmış olur.

Bu sebeplerden dolayı yeni kullanıcıların oranını da yakından takip etmek gerekir. Özellikle pazarlama ve reklam çalışmalarında yeni hedef kitlelere ulaşmayı deniyorsanız, bu yeni gelen kullanıcıların oranını da takip etmeniz gerekir.

Hangisi daha önemli?

Yukarıda da ele aldığımız gibi bu iki metrik de farklı sebeplerden dolayı öne çıkmaktadır. Bu sebeple de birinin birinden daha önemli olduğunu söylemek yanlış bir yaklaşım olacaktır.

Bu iki oranının dengeli gidiyor olmasına özen göstermek; pazarlama ve reklam stratejilerini bu doğrultuda geliştirmek gerekebilir. Bu oranın farklı sektörlerde farklı şekillerde değerlendirilebileceğini de unutmamanız gerekir.

Buradaki önemli kriter sizin nasıl bir strateji izlemek istediğiniz olacaktır. Belli dönemlerde mevcut hedef kitlenizi genişletmek adına, yeni kullanıcılara yönelik stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu hedef kitle belli bir doyuma ulaştığında da bu ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürmek için farklı stratejileri uygulamaya yönlenebilirsiniz.

Sadece tek bir kanala yoğunlaşmak burada yanlış olacağı için, genel oranlara bakıldığında bu iki oranı dengeli tutmak işinizin de daha sağlıklı bir şekilde devam etmesine yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan