fbpx

Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri bildirimler almak, fiyatlandırma hakkında analizler yapmak için yeni ürün lansmanları oldukça önemlidir.

Yeni ürün lansmanı uzun süreli bir çalışma gerektirdiği gibi iyi bir planlama da gerektirir. Bu süreci aceleye getirmek ve doğru stratejileri belirlememek ürüne olan talebi artıramayacağınız gibi lansman sürecinin de etkili olmamasına neden olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Yeni ürün lansmanında dikkat edilmesi gerekenler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Yeni ürün lansmanı yapmadan önce planlama aşamasında hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bunun için de ürünün özelliklerini iyi bilmeniz, ürünün kime hitap ettiğini anlamanız ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü bilmeniz gerekiyor. Ürünün kimlere hitap ettiğini belirlediğinizde, lansman sürecinde de pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarınızı geliştirecek, zihinsel ve psikolojik algı yönetimi taktikleri

Bu hedef kitleye hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğiniz belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yeni ürün tanıtımı için hangi kanalları kullanacağınızı da iyi seçmeniz gerekir. Doğru kanallar üzerinden tanıtımınızı yapmamanız, lansmanın başarısız olmasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizin yer aldığı mecraları belirleyerek, onlara nasıl en iyi şekilde ulaşacağınızı da belirleyerek lansman planınıza dahil etmeniz gerekir. Adwords, sosyal medya pazarlama, sponsorlu içerikler, influencer pazarlama gibi birçok farklı pazarlama ve reklam yönteminden yararlanabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini iyi anlayın

Yeni ürün lansman sürecinde tüketicilerin satın alma süreçlerini de iyi anlamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarını nasıl yaptıkları, sorunlarını çözecek ürünleri nasıl buldukları, satın alma sürecinde nelere dikkat ettikleri gibi konuların üzerinden geçerek, ürün lansman sürecinde tüketicileri satın almaya yönlendirecek adımları da atmanı gerekiyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Özellikle yeni bir ürün tanıtımı sürecinde ürün hakkında ilgi çekici içerikler hazırlamak, ürüne talep yaratmak için oldukça etkilidir. Bunun için içerik üretimi ile ilgili adımlar yaratmak ve farklı kanallar üzerinden bu içerikleri dağıtmak da bu süreci daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Odağı ürün üzerine değil insanlar üzerinde tutun

Yeni ürün tanıtımı yaparken ürünün özelliklerinden önce, tüketicilere neler katacağı üzerinde durmanız lansmanın daha etkili olmasını sağlayacaktır. Tüketiciler ürünün teknik özelliklerinden çok, onların hayatına neler katacağını merak ederler. Bu ürüne sahip olmanın onların hangi sorunlarını çözeceğini merak etmenin yanı sıra onlara neler katacağını da merak ederler.

Tüketicilerin ilgisini çekecek önemli noktaları öne çıkartmak ve ürüne bir kişilik katarak tüketicilerin sahipleneceği bir ürün haline getirmeniz, ürüne olan talebi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Küçük bir grup ile testler yapın

Yeni ürün tanıtımınızı öncelikle küçük bir grup üzerinde de yaparak geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu bildirimler üzerinden hem lansman ile ilgili stratejilerinizi geliştirebilirsiniz hem de ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu süreçte ürününüzü seveceğinden emin olduğunuz kişilere değil, ürününüzle ilgili gerçekçi yorumlar yapacak kişilere ulaşmanız önemlidir. Doğru veriler toplayabilmek, ürün ve lansmanla ilgili doğru analizler yapabilmek için gerçekçi yorumlara ihtiyacınız vardır.

E-posta üzerinden sadık müşterilerinize ulaşmak bu süreçte başvurabileceğiniz yöntemlerden biri. Bu test grubu ile çalışmalarınızı yaptıktan sonra verilerinizi analiz ederek gerçek lansmanınız için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Lansman tarihini seçin ve buna bağlı kalın

Lansman tarihiniz de bu süreçte oldukça önemli. Tarihi seçerken, bu tarihte herhangi önemli bir olay, tatil, özel gün olup olmadığını da kontrol etmeniz oldukça önemli. Özel bir güne denk gelmesi halinde lansmanınız beklediğiniz geri dönüşümü almayabilir. Tüketicilerin dikkatinin başka bir yöne kaymamasını sağlamak ve mümkün olduğunca ilgiyi üzerinizde tutabilmek için yeni ürün tanıtım tarihinizi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir.

Hedeflerinizi belirleyin

Lansman sürecinde başarmayı planladığınız hedeflerinizi de belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerektiğini, lansman sürecinde tahmini olarak kaç kişiye ulaşmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz, yapacağınız tanıtım çalışmalarının stratejilerini de yakından etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan