Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

1 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri bildirimler almak, fiyatlandırma hakkında analizler yapmak için yeni ürün lansmanları oldukça önemlidir.

Yeni ürün lansmanı uzun süreli bir çalışma gerektirdiği gibi iyi bir planlama da gerektirir. Bu süreci aceleye getirmek ve doğru stratejileri belirlememek ürüne olan talebi artıramayacağınız gibi lansman sürecinin de etkili olmamasına neden olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Yeni ürün lansmanında dikkat edilmesi gerekenler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Yeni ürün lansmanı yapmadan önce planlama aşamasında hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bunun için de ürünün özelliklerini iyi bilmeniz, ürünün kime hitap ettiğini anlamanız ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü bilmeniz gerekiyor. Ürünün kimlere hitap ettiğini belirlediğinizde, lansman sürecinde de pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarınızı geliştirecek, zihinsel ve psikolojik algı yönetimi taktikleri

Bu hedef kitleye hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğiniz belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yeni ürün tanıtımı için hangi kanalları kullanacağınızı da iyi seçmeniz gerekir. Doğru kanallar üzerinden tanıtımınızı yapmamanız, lansmanın başarısız olmasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizin yer aldığı mecraları belirleyerek, onlara nasıl en iyi şekilde ulaşacağınızı da belirleyerek lansman planınıza dahil etmeniz gerekir. Adwords, sosyal medya pazarlama, sponsorlu içerikler, influencer pazarlama gibi birçok farklı pazarlama ve reklam yönteminden yararlanabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini iyi anlayın

Yeni ürün lansman sürecinde tüketicilerin satın alma süreçlerini de iyi anlamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarını nasıl yaptıkları, sorunlarını çözecek ürünleri nasıl buldukları, satın alma sürecinde nelere dikkat ettikleri gibi konuların üzerinden geçerek, ürün lansman sürecinde tüketicileri satın almaya yönlendirecek adımları da atmanı gerekiyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Özellikle yeni bir ürün tanıtımı sürecinde ürün hakkında ilgi çekici içerikler hazırlamak, ürüne talep yaratmak için oldukça etkilidir. Bunun için içerik üretimi ile ilgili adımlar yaratmak ve farklı kanallar üzerinden bu içerikleri dağıtmak da bu süreci daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Odağı ürün üzerine değil insanlar üzerinde tutun

Yeni ürün tanıtımı yaparken ürünün özelliklerinden önce, tüketicilere neler katacağı üzerinde durmanız lansmanın daha etkili olmasını sağlayacaktır. Tüketiciler ürünün teknik özelliklerinden çok, onların hayatına neler katacağını merak ederler. Bu ürüne sahip olmanın onların hangi sorunlarını çözeceğini merak etmenin yanı sıra onlara neler katacağını da merak ederler.

Tüketicilerin ilgisini çekecek önemli noktaları öne çıkartmak ve ürüne bir kişilik katarak tüketicilerin sahipleneceği bir ürün haline getirmeniz, ürüne olan talebi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Küçük bir grup ile testler yapın

Yeni ürün tanıtımınızı öncelikle küçük bir grup üzerinde de yaparak geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu bildirimler üzerinden hem lansman ile ilgili stratejilerinizi geliştirebilirsiniz hem de ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu süreçte ürününüzü seveceğinden emin olduğunuz kişilere değil, ürününüzle ilgili gerçekçi yorumlar yapacak kişilere ulaşmanız önemlidir. Doğru veriler toplayabilmek, ürün ve lansmanla ilgili doğru analizler yapabilmek için gerçekçi yorumlara ihtiyacınız vardır.

E-posta üzerinden sadık müşterilerinize ulaşmak bu süreçte başvurabileceğiniz yöntemlerden biri. Bu test grubu ile çalışmalarınızı yaptıktan sonra verilerinizi analiz ederek gerçek lansmanınız için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Lansman tarihini seçin ve buna bağlı kalın

Lansman tarihiniz de bu süreçte oldukça önemli. Tarihi seçerken, bu tarihte herhangi önemli bir olay, tatil, özel gün olup olmadığını da kontrol etmeniz oldukça önemli. Özel bir güne denk gelmesi halinde lansmanınız beklediğiniz geri dönüşümü almayabilir. Tüketicilerin dikkatinin başka bir yöne kaymamasını sağlamak ve mümkün olduğunca ilgiyi üzerinizde tutabilmek için yeni ürün tanıtım tarihinizi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir.

Hedeflerinizi belirleyin

Lansman sürecinde başarmayı planladığınız hedeflerinizi de belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerektiğini, lansman sürecinde tahmini olarak kaç kişiye ulaşmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz, yapacağınız tanıtım çalışmalarının stratejilerini de yakından etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan