E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri bildirimler almak, fiyatlandırma hakkında analizler yapmak için yeni ürün lansmanları oldukça önemlidir.
Yeni ürün lansmanı uzun süreli bir çalışma gerektirdiği gibi iyi bir planlama da gerektirir. Bu süreci aceleye getirmek ve doğru stratejileri belirlememek ürüne olan talebi artıramayacağınız gibi lansman sürecinin de etkili olmamasına neden olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.
Yeni ürün lansmanında dikkat edilmesi gerekenler
Hedef kitlenizi iyi tanımlayın
Yeni ürün lansmanı yapmadan önce planlama aşamasında hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bunun için de ürünün özelliklerini iyi bilmeniz, ürünün kime hitap ettiğini anlamanız ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü bilmeniz gerekiyor. Ürünün kimlere hitap ettiğini belirlediğinizde, lansman sürecinde de pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.
İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarınızı geliştirecek, zihinsel ve psikolojik algı yönetimi taktikleri
Bu hedef kitleye hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğiniz belirleyin
Hedef kitlenizi belirledikten sonra yeni ürün tanıtımı için hangi kanalları kullanacağınızı da iyi seçmeniz gerekir. Doğru kanallar üzerinden tanıtımınızı yapmamanız, lansmanın başarısız olmasına neden olacaktır.
Hedef kitlenizin yer aldığı mecraları belirleyerek, onlara nasıl en iyi şekilde ulaşacağınızı da belirleyerek lansman planınıza dahil etmeniz gerekir. Adwords, sosyal medya pazarlama, sponsorlu içerikler, influencer pazarlama gibi birçok farklı pazarlama ve reklam yönteminden yararlanabilirsiniz.
Tüketicilerin satın alma süreçlerini iyi anlayın
Yeni ürün lansman sürecinde tüketicilerin satın alma süreçlerini de iyi anlamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarını nasıl yaptıkları, sorunlarını çözecek ürünleri nasıl buldukları, satın alma sürecinde nelere dikkat ettikleri gibi konuların üzerinden geçerek, ürün lansman sürecinde tüketicileri satın almaya yönlendirecek adımları da atmanı gerekiyor.
İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Özellikle yeni bir ürün tanıtımı sürecinde ürün hakkında ilgi çekici içerikler hazırlamak, ürüne talep yaratmak için oldukça etkilidir. Bunun için içerik üretimi ile ilgili adımlar yaratmak ve farklı kanallar üzerinden bu içerikleri dağıtmak da bu süreci daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır.
İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Odağı ürün üzerine değil insanlar üzerinde tutun
Yeni ürün tanıtımı yaparken ürünün özelliklerinden önce, tüketicilere neler katacağı üzerinde durmanız lansmanın daha etkili olmasını sağlayacaktır. Tüketiciler ürünün teknik özelliklerinden çok, onların hayatına neler katacağını merak ederler. Bu ürüne sahip olmanın onların hangi sorunlarını çözeceğini merak etmenin yanı sıra onlara neler katacağını da merak ederler.
Tüketicilerin ilgisini çekecek önemli noktaları öne çıkartmak ve ürüne bir kişilik katarak tüketicilerin sahipleneceği bir ürün haline getirmeniz, ürüne olan talebi de artırmanıza yardımcı olacaktır.
Küçük bir grup ile testler yapın
Yeni ürün tanıtımınızı öncelikle küçük bir grup üzerinde de yaparak geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu bildirimler üzerinden hem lansman ile ilgili stratejilerinizi geliştirebilirsiniz hem de ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu süreçte ürününüzü seveceğinden emin olduğunuz kişilere değil, ürününüzle ilgili gerçekçi yorumlar yapacak kişilere ulaşmanız önemlidir. Doğru veriler toplayabilmek, ürün ve lansmanla ilgili doğru analizler yapabilmek için gerçekçi yorumlara ihtiyacınız vardır.
E-posta üzerinden sadık müşterilerinize ulaşmak bu süreçte başvurabileceğiniz yöntemlerden biri. Bu test grubu ile çalışmalarınızı yaptıktan sonra verilerinizi analiz ederek gerçek lansmanınız için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.
Lansman tarihini seçin ve buna bağlı kalın
Lansman tarihiniz de bu süreçte oldukça önemli. Tarihi seçerken, bu tarihte herhangi önemli bir olay, tatil, özel gün olup olmadığını da kontrol etmeniz oldukça önemli. Özel bir güne denk gelmesi halinde lansmanınız beklediğiniz geri dönüşümü almayabilir. Tüketicilerin dikkatinin başka bir yöne kaymamasını sağlamak ve mümkün olduğunca ilgiyi üzerinizde tutabilmek için yeni ürün tanıtım tarihinizi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir.
Hedeflerinizi belirleyin
Lansman sürecinde başarmayı planladığınız hedeflerinizi de belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerektiğini, lansman sürecinde tahmini olarak kaç kişiye ulaşmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz, yapacağınız tanıtım çalışmalarının stratejilerini de yakından etkileyecektir.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar