Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

1 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri bildirimler almak, fiyatlandırma hakkında analizler yapmak için yeni ürün lansmanları oldukça önemlidir.

Yeni ürün lansmanı uzun süreli bir çalışma gerektirdiği gibi iyi bir planlama da gerektirir. Bu süreci aceleye getirmek ve doğru stratejileri belirlememek ürüne olan talebi artıramayacağınız gibi lansman sürecinin de etkili olmamasına neden olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Yeni ürün lansmanında dikkat edilmesi gerekenler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Yeni ürün lansmanı yapmadan önce planlama aşamasında hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bunun için de ürünün özelliklerini iyi bilmeniz, ürünün kime hitap ettiğini anlamanız ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü bilmeniz gerekiyor. Ürünün kimlere hitap ettiğini belirlediğinizde, lansman sürecinde de pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarınızı geliştirecek, zihinsel ve psikolojik algı yönetimi taktikleri

Bu hedef kitleye hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğiniz belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yeni ürün tanıtımı için hangi kanalları kullanacağınızı da iyi seçmeniz gerekir. Doğru kanallar üzerinden tanıtımınızı yapmamanız, lansmanın başarısız olmasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizin yer aldığı mecraları belirleyerek, onlara nasıl en iyi şekilde ulaşacağınızı da belirleyerek lansman planınıza dahil etmeniz gerekir. Adwords, sosyal medya pazarlama, sponsorlu içerikler, influencer pazarlama gibi birçok farklı pazarlama ve reklam yönteminden yararlanabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini iyi anlayın

Yeni ürün lansman sürecinde tüketicilerin satın alma süreçlerini de iyi anlamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarını nasıl yaptıkları, sorunlarını çözecek ürünleri nasıl buldukları, satın alma sürecinde nelere dikkat ettikleri gibi konuların üzerinden geçerek, ürün lansman sürecinde tüketicileri satın almaya yönlendirecek adımları da atmanı gerekiyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Özellikle yeni bir ürün tanıtımı sürecinde ürün hakkında ilgi çekici içerikler hazırlamak, ürüne talep yaratmak için oldukça etkilidir. Bunun için içerik üretimi ile ilgili adımlar yaratmak ve farklı kanallar üzerinden bu içerikleri dağıtmak da bu süreci daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Odağı ürün üzerine değil insanlar üzerinde tutun

Yeni ürün tanıtımı yaparken ürünün özelliklerinden önce, tüketicilere neler katacağı üzerinde durmanız lansmanın daha etkili olmasını sağlayacaktır. Tüketiciler ürünün teknik özelliklerinden çok, onların hayatına neler katacağını merak ederler. Bu ürüne sahip olmanın onların hangi sorunlarını çözeceğini merak etmenin yanı sıra onlara neler katacağını da merak ederler.

Tüketicilerin ilgisini çekecek önemli noktaları öne çıkartmak ve ürüne bir kişilik katarak tüketicilerin sahipleneceği bir ürün haline getirmeniz, ürüne olan talebi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Küçük bir grup ile testler yapın

Yeni ürün tanıtımınızı öncelikle küçük bir grup üzerinde de yaparak geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu bildirimler üzerinden hem lansman ile ilgili stratejilerinizi geliştirebilirsiniz hem de ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu süreçte ürününüzü seveceğinden emin olduğunuz kişilere değil, ürününüzle ilgili gerçekçi yorumlar yapacak kişilere ulaşmanız önemlidir. Doğru veriler toplayabilmek, ürün ve lansmanla ilgili doğru analizler yapabilmek için gerçekçi yorumlara ihtiyacınız vardır.

E-posta üzerinden sadık müşterilerinize ulaşmak bu süreçte başvurabileceğiniz yöntemlerden biri. Bu test grubu ile çalışmalarınızı yaptıktan sonra verilerinizi analiz ederek gerçek lansmanınız için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Lansman tarihini seçin ve buna bağlı kalın

Lansman tarihiniz de bu süreçte oldukça önemli. Tarihi seçerken, bu tarihte herhangi önemli bir olay, tatil, özel gün olup olmadığını da kontrol etmeniz oldukça önemli. Özel bir güne denk gelmesi halinde lansmanınız beklediğiniz geri dönüşümü almayabilir. Tüketicilerin dikkatinin başka bir yöne kaymamasını sağlamak ve mümkün olduğunca ilgiyi üzerinizde tutabilmek için yeni ürün tanıtım tarihinizi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir.

Hedeflerinizi belirleyin

Lansman sürecinde başarmayı planladığınız hedeflerinizi de belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerektiğini, lansman sürecinde tahmini olarak kaç kişiye ulaşmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz, yapacağınız tanıtım çalışmalarının stratejilerini de yakından etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Upselling & Cross Selling Nedir ve Nasıl Yapılır?
Upselling & Cross Selling Nedir ve Nasıl Yapılır?
Günümüz rekabet dolu iş dünyasında, müşterilerle daha etkili etkileşimler kurmanın ve satışları artırmanın yolları sürekli olarak araştırılmaktadır. Bu noktada, "Upselling" ve "Cross Selling" stratejileri önemli bir rol...
28 Kasım 2023
Ferad Osman Sali
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Landing  Page Nedir, Nasıl Hazırlanmalıdır?
Landing Page Nedir, Nasıl Hazırlanmalıdır?
Dijital reklam çalışmalarında başarılı olmak için müşterinin ilgisini çekmek ve bu şekilde dönüşüm elde etmek gerekir. Landing page kullanarak bu amaca ulaşmak mümkündür. Dijital reklam çalışmalarında sık kullanılan bir...
3 Haziran 2022
Ferad Osman Sali
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT ile E-ticaret Dünyasında Fark Yaratın Günümüzde, online alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirmek için birçok eticaret sitesi chatbotlar kullanıyor. Ancak, chatbotlar genellikle belirli sınırlamaları olan...
14 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
7 Şubat 2020
Ferad Osman Sali