Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri bildirimler almak, fiyatlandırma hakkında analizler yapmak için yeni ürün lansmanları oldukça önemlidir.

Yeni ürün lansmanı uzun süreli bir çalışma gerektirdiği gibi iyi bir planlama da gerektirir. Bu süreci aceleye getirmek ve doğru stratejileri belirlememek ürüne olan talebi artıramayacağınız gibi lansman sürecinin de etkili olmamasına neden olur. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken önemli noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Yeni ürün lansmanında dikkat edilmesi gerekenler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Yeni ürün lansmanı yapmadan önce planlama aşamasında hedef kitlenizi en iyi şekilde tanımlamanız gerekiyor. Bunun için de ürünün özelliklerini iyi bilmeniz, ürünün kime hitap ettiğini anlamanız ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü bilmeniz gerekiyor. Ürünün kimlere hitap ettiğini belirlediğinizde, lansman sürecinde de pazarlama ve reklam çalışmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarınızı geliştirecek, zihinsel ve psikolojik algı yönetimi taktikleri

Bu hedef kitleye hangi kanallar üzerinden ulaşabileceğiniz belirleyin

Hedef kitlenizi belirledikten sonra yeni ürün tanıtımı için hangi kanalları kullanacağınızı da iyi seçmeniz gerekir. Doğru kanallar üzerinden tanıtımınızı yapmamanız, lansmanın başarısız olmasına neden olacaktır.

Hedef kitlenizin yer aldığı mecraları belirleyerek, onlara nasıl en iyi şekilde ulaşacağınızı da belirleyerek lansman planınıza dahil etmeniz gerekir. Adwords, sosyal medya pazarlama, sponsorlu içerikler, influencer pazarlama gibi birçok farklı pazarlama ve reklam yönteminden yararlanabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini iyi anlayın

Yeni ürün lansman sürecinde tüketicilerin satın alma süreçlerini de iyi anlamanız gerekiyor. Ürün araştırmalarını nasıl yaptıkları, sorunlarını çözecek ürünleri nasıl buldukları, satın alma sürecinde nelere dikkat ettikleri gibi konuların üzerinden geçerek, ürün lansman sürecinde tüketicileri satın almaya yönlendirecek adımları da atmanı gerekiyor.

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Özellikle yeni bir ürün tanıtımı sürecinde ürün hakkında ilgi çekici içerikler hazırlamak, ürüne talep yaratmak için oldukça etkilidir. Bunun için içerik üretimi ile ilgili adımlar yaratmak ve farklı kanallar üzerinden bu içerikleri dağıtmak da bu süreci daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Odağı ürün üzerine değil insanlar üzerinde tutun

Yeni ürün tanıtımı yaparken ürünün özelliklerinden önce, tüketicilere neler katacağı üzerinde durmanız lansmanın daha etkili olmasını sağlayacaktır. Tüketiciler ürünün teknik özelliklerinden çok, onların hayatına neler katacağını merak ederler. Bu ürüne sahip olmanın onların hangi sorunlarını çözeceğini merak etmenin yanı sıra onlara neler katacağını da merak ederler.

Tüketicilerin ilgisini çekecek önemli noktaları öne çıkartmak ve ürüne bir kişilik katarak tüketicilerin sahipleneceği bir ürün haline getirmeniz, ürüne olan talebi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

Küçük bir grup ile testler yapın

Yeni ürün tanıtımınızı öncelikle küçük bir grup üzerinde de yaparak geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu bildirimler üzerinden hem lansman ile ilgili stratejilerinizi geliştirebilirsiniz hem de ürünle ilgili geri bildirimler toplayabilirsiniz. Bu süreçte ürününüzü seveceğinden emin olduğunuz kişilere değil, ürününüzle ilgili gerçekçi yorumlar yapacak kişilere ulaşmanız önemlidir. Doğru veriler toplayabilmek, ürün ve lansmanla ilgili doğru analizler yapabilmek için gerçekçi yorumlara ihtiyacınız vardır.

E-posta üzerinden sadık müşterilerinize ulaşmak bu süreçte başvurabileceğiniz yöntemlerden biri. Bu test grubu ile çalışmalarınızı yaptıktan sonra verilerinizi analiz ederek gerçek lansmanınız için stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Lansman tarihini seçin ve buna bağlı kalın

Lansman tarihiniz de bu süreçte oldukça önemli. Tarihi seçerken, bu tarihte herhangi önemli bir olay, tatil, özel gün olup olmadığını da kontrol etmeniz oldukça önemli. Özel bir güne denk gelmesi halinde lansmanınız beklediğiniz geri dönüşümü almayabilir. Tüketicilerin dikkatinin başka bir yöne kaymamasını sağlamak ve mümkün olduğunca ilgiyi üzerinizde tutabilmek için yeni ürün tanıtım tarihinizi iyi bir şekilde seçmeniz gerekir.

Hedeflerinizi belirleyin

Lansman sürecinde başarmayı planladığınız hedeflerinizi de belirlemeniz gerekir. Bu hedeflere ulaşmak için ne tür çalışmalar yapacağınızı, ne kadarlık bir pazarlama ve reklam bütçesi ayırmanız gerektiğini, lansman sürecinde tahmini olarak kaç kişiye ulaşmak istediğinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Ulaşmak istediğiniz hedefleriniz, yapacağınız tanıtım çalışmalarının stratejilerini de yakından etkileyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
Günümüzde e-ticaret siteleri hem ulusal hem de global ekonomide önemli bir yer tutuyor. Her geçen gün büyümesini devam ettiren bu sektör, yeni iş kurmak isteyenlerin girmek istediği alternatif bir alan olarak kabul ediliyor. Buna ek...
26 Şubat 2022
Markethinkers
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın