Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi girmeyi hedeflediğiniz pazarda da farklılık yaratmanıza olanak tanıyabilir. Ancak doğru ürünleri bulmanız da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu nedenle de farklı araştırma yöntemleri kullanmanız, yeni ürün bulurken size yardımcı olur.

Yeni ürün araştırma yöntemleri nedir?

Tüketicilerin bir problemeni çözen ürünleri araştırın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ilk sıraya tüketici problemlerine odaklanmayı koyabiliriz. Tüketiciler kendilerine kolaylık sağlayan ve onlara günlük hayatlarında bir çözüm sunan ürünlere talep göstermektedirler. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini kullanarak, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü gösterdiğinizde bu tür ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Bu sebeple de ürün araştırması yaparken, öncelikle tüketicilerin ne gibi sorunlar yaşadıklarını araştırmanız sonrasında da bu sorunları giderebilecek ürünleri araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Hobilere veya kişisel gelişim ürünlerine yönelin

Tüketiciler kendi özel yaşamlarında iş dışında farklı hobilere yönelirler. Kişisel gelişim ya da eğlence amacıyla yöneldikleri bu hobilere yönelik ürünleri araştırmanız, onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bu tür hobileri hem tanıtımak hem de bu hobi ürünlerini satabilmek için farklı pazarlama ve içerik stratejilerinden yararlanabilirsiniz.

Araştırma yöntemleri üzerinde çalışmalar yaparken hobiler üzerinde durmanız, tüketicilerin kendileri için para harcamayı sevmeleri nedeniyle size iyi sonuçlar getirebilir. Boş vakitlerini değerlendirmek ve kendine yatırım yapmak isteyen tüketici kitlelerine bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Trendleri önceden yakalayın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında trendleri yakalamak da bulunuyor. Trendleri önceden görebilmek ya da hemen başında yakalayabilmek de ciddi bir ürün araştırması ve sektöre takip gerekmekte. Ancak doğru trendleri yakaladığınızda bu ürünleri satan ilk firma olma şansını yakaladığınızda ürün satışı yapmanız daha kolay olacaktır.

Trend ürünler genellikle kısa vadeli ürünler olduğu için çok uzun vadeli iş planlarında yer almayabilirler. Bununla beraber ürüne olan talep fazlasıyla arttığında birçok şirket bu ürünleri satmaya başlayacaktır. Bu da ürünün değerini düşürürken, ürüne olan ilginin de azalmaya başlamasına neden olabilir. Bunun en yakın örneklerinden biri de birkaç yıl önce popüler olan “stres çarkı” ürünüydü. Başlarda çok az firmanın sattığı ürün, tüketicilerin yoğun ilgisini görünce bir anda her yerde satılmaya başlamıştı. Ancak bu trend kalıcı olmadı.

Trend ürünler kısa vadede iyi kazançlar elde etmenizi sağlayabilir; ancak trendin geçişi sonrasında yeniden ürün araştırma yöntemleri ile farklı ürünleri bulmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Ürün yorumlarını okuyun

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ürün yorumlarını okumak da yer almakta. Ürün yorumları size mevcut ürünler hakkında fikir vermenin yanı sıra tüketicilerin ürünlerle ilgili görüşlerini de anlamınızı sağlar. Onlardan gelen bu geri bildirimler sayesinde tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaya başlar ve bu ürünlerin yerine sunulabilecek alternatif ve daha iyi ürünleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler hakkındaki görüşleri, farklı alternatifler araştırmaya sizi yönlendireceği için, bu veriler doğrultusunda ürün araştırmalarınızı daha spesifik konular üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kullanın

Araştırma yöntemleri arasında anahtar kelimelerden yararlanmak da bulunuyor. Ürün, sektör, tüketici davranışları özeliğinde anahtar kelimeleri kullanarak, farklı ürün gruplarını keşfedebilirsiniz. Ürünler hakkında kullancı yorumlarını okuyara, kullanıcıların problemleri özelinde kelime araştırmaları yapabilir, yorum yapılan ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak, alternatif ürünler bulabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmalarında aranma hacimlerine bakarak ürünlere olan ilgiyi de görebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sanal pazaryerlerinde ürün araştırmaları yapın

Sanal pazaryerlerinde en çok yorum alan, en çok satılan ve en popüler ürünler arasında aramalar yapmak da araştırma yöntemleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketici eğilimlerini ve trendleri takip etme açısından da önemlidir.

Bu araştırmaları hem Türkiye hem de yurtdışındaki sanal pazaryerleri üzerinde yapabilirsiniz. Bu sayede henüz ülke içerisinde satışa sunulmamış ürünleri de bulma şansınız daha fazla olur. Aynı zamanda yurtdışında popüler bir ürünü Türkiye’deki sanal pazartyerlerinde aratarak, bu ürünler için belli bir pazar olup olmadığını da öğrenme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan