Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

9 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi girmeyi hedeflediğiniz pazarda da farklılık yaratmanıza olanak tanıyabilir. Ancak doğru ürünleri bulmanız da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu nedenle de farklı araştırma yöntemleri kullanmanız, yeni ürün bulurken size yardımcı olur.

Yeni ürün araştırma yöntemleri nedir?

Tüketicilerin bir problemeni çözen ürünleri araştırın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ilk sıraya tüketici problemlerine odaklanmayı koyabiliriz. Tüketiciler kendilerine kolaylık sağlayan ve onlara günlük hayatlarında bir çözüm sunan ürünlere talep göstermektedirler. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini kullanarak, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü gösterdiğinizde bu tür ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Bu sebeple de ürün araştırması yaparken, öncelikle tüketicilerin ne gibi sorunlar yaşadıklarını araştırmanız sonrasında da bu sorunları giderebilecek ürünleri araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Hobilere veya kişisel gelişim ürünlerine yönelin

Tüketiciler kendi özel yaşamlarında iş dışında farklı hobilere yönelirler. Kişisel gelişim ya da eğlence amacıyla yöneldikleri bu hobilere yönelik ürünleri araştırmanız, onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bu tür hobileri hem tanıtımak hem de bu hobi ürünlerini satabilmek için farklı pazarlama ve içerik stratejilerinden yararlanabilirsiniz.

Araştırma yöntemleri üzerinde çalışmalar yaparken hobiler üzerinde durmanız, tüketicilerin kendileri için para harcamayı sevmeleri nedeniyle size iyi sonuçlar getirebilir. Boş vakitlerini değerlendirmek ve kendine yatırım yapmak isteyen tüketici kitlelerine bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Trendleri önceden yakalayın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında trendleri yakalamak da bulunuyor. Trendleri önceden görebilmek ya da hemen başında yakalayabilmek de ciddi bir ürün araştırması ve sektöre takip gerekmekte. Ancak doğru trendleri yakaladığınızda bu ürünleri satan ilk firma olma şansını yakaladığınızda ürün satışı yapmanız daha kolay olacaktır.

Trend ürünler genellikle kısa vadeli ürünler olduğu için çok uzun vadeli iş planlarında yer almayabilirler. Bununla beraber ürüne olan talep fazlasıyla arttığında birçok şirket bu ürünleri satmaya başlayacaktır. Bu da ürünün değerini düşürürken, ürüne olan ilginin de azalmaya başlamasına neden olabilir. Bunun en yakın örneklerinden biri de birkaç yıl önce popüler olan “stres çarkı” ürünüydü. Başlarda çok az firmanın sattığı ürün, tüketicilerin yoğun ilgisini görünce bir anda her yerde satılmaya başlamıştı. Ancak bu trend kalıcı olmadı.

Trend ürünler kısa vadede iyi kazançlar elde etmenizi sağlayabilir; ancak trendin geçişi sonrasında yeniden ürün araştırma yöntemleri ile farklı ürünleri bulmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Ürün yorumlarını okuyun

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ürün yorumlarını okumak da yer almakta. Ürün yorumları size mevcut ürünler hakkında fikir vermenin yanı sıra tüketicilerin ürünlerle ilgili görüşlerini de anlamınızı sağlar. Onlardan gelen bu geri bildirimler sayesinde tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaya başlar ve bu ürünlerin yerine sunulabilecek alternatif ve daha iyi ürünleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler hakkındaki görüşleri, farklı alternatifler araştırmaya sizi yönlendireceği için, bu veriler doğrultusunda ürün araştırmalarınızı daha spesifik konular üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kullanın

Araştırma yöntemleri arasında anahtar kelimelerden yararlanmak da bulunuyor. Ürün, sektör, tüketici davranışları özeliğinde anahtar kelimeleri kullanarak, farklı ürün gruplarını keşfedebilirsiniz. Ürünler hakkında kullancı yorumlarını okuyara, kullanıcıların problemleri özelinde kelime araştırmaları yapabilir, yorum yapılan ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak, alternatif ürünler bulabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmalarında aranma hacimlerine bakarak ürünlere olan ilgiyi de görebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sanal pazaryerlerinde ürün araştırmaları yapın

Sanal pazaryerlerinde en çok yorum alan, en çok satılan ve en popüler ürünler arasında aramalar yapmak da araştırma yöntemleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketici eğilimlerini ve trendleri takip etme açısından da önemlidir.

Bu araştırmaları hem Türkiye hem de yurtdışındaki sanal pazaryerleri üzerinde yapabilirsiniz. Bu sayede henüz ülke içerisinde satışa sunulmamış ürünleri de bulma şansınız daha fazla olur. Aynı zamanda yurtdışında popüler bir ürünü Türkiye’deki sanal pazartyerlerinde aratarak, bu ürünler için belli bir pazar olup olmadığını da öğrenme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan