fbpx

Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi girmeyi hedeflediğiniz pazarda da farklılık yaratmanıza olanak tanıyabilir. Ancak doğru ürünleri bulmanız da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu nedenle de farklı araştırma yöntemleri kullanmanız, yeni ürün bulurken size yardımcı olur.

Yeni ürün araştırma yöntemleri nedir?

Tüketicilerin bir problemeni çözen ürünleri araştırın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ilk sıraya tüketici problemlerine odaklanmayı koyabiliriz. Tüketiciler kendilerine kolaylık sağlayan ve onlara günlük hayatlarında bir çözüm sunan ürünlere talep göstermektedirler. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini kullanarak, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü gösterdiğinizde bu tür ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Bu sebeple de ürün araştırması yaparken, öncelikle tüketicilerin ne gibi sorunlar yaşadıklarını araştırmanız sonrasında da bu sorunları giderebilecek ürünleri araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Hobilere veya kişisel gelişim ürünlerine yönelin

Tüketiciler kendi özel yaşamlarında iş dışında farklı hobilere yönelirler. Kişisel gelişim ya da eğlence amacıyla yöneldikleri bu hobilere yönelik ürünleri araştırmanız, onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bu tür hobileri hem tanıtımak hem de bu hobi ürünlerini satabilmek için farklı pazarlama ve içerik stratejilerinden yararlanabilirsiniz.

Araştırma yöntemleri üzerinde çalışmalar yaparken hobiler üzerinde durmanız, tüketicilerin kendileri için para harcamayı sevmeleri nedeniyle size iyi sonuçlar getirebilir. Boş vakitlerini değerlendirmek ve kendine yatırım yapmak isteyen tüketici kitlelerine bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Trendleri önceden yakalayın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında trendleri yakalamak da bulunuyor. Trendleri önceden görebilmek ya da hemen başında yakalayabilmek de ciddi bir ürün araştırması ve sektöre takip gerekmekte. Ancak doğru trendleri yakaladığınızda bu ürünleri satan ilk firma olma şansını yakaladığınızda ürün satışı yapmanız daha kolay olacaktır.

Trend ürünler genellikle kısa vadeli ürünler olduğu için çok uzun vadeli iş planlarında yer almayabilirler. Bununla beraber ürüne olan talep fazlasıyla arttığında birçok şirket bu ürünleri satmaya başlayacaktır. Bu da ürünün değerini düşürürken, ürüne olan ilginin de azalmaya başlamasına neden olabilir. Bunun en yakın örneklerinden biri de birkaç yıl önce popüler olan “stres çarkı” ürünüydü. Başlarda çok az firmanın sattığı ürün, tüketicilerin yoğun ilgisini görünce bir anda her yerde satılmaya başlamıştı. Ancak bu trend kalıcı olmadı.

Trend ürünler kısa vadede iyi kazançlar elde etmenizi sağlayabilir; ancak trendin geçişi sonrasında yeniden ürün araştırma yöntemleri ile farklı ürünleri bulmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Ürün yorumlarını okuyun

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ürün yorumlarını okumak da yer almakta. Ürün yorumları size mevcut ürünler hakkında fikir vermenin yanı sıra tüketicilerin ürünlerle ilgili görüşlerini de anlamınızı sağlar. Onlardan gelen bu geri bildirimler sayesinde tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaya başlar ve bu ürünlerin yerine sunulabilecek alternatif ve daha iyi ürünleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler hakkındaki görüşleri, farklı alternatifler araştırmaya sizi yönlendireceği için, bu veriler doğrultusunda ürün araştırmalarınızı daha spesifik konular üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kullanın

Araştırma yöntemleri arasında anahtar kelimelerden yararlanmak da bulunuyor. Ürün, sektör, tüketici davranışları özeliğinde anahtar kelimeleri kullanarak, farklı ürün gruplarını keşfedebilirsiniz. Ürünler hakkında kullancı yorumlarını okuyara, kullanıcıların problemleri özelinde kelime araştırmaları yapabilir, yorum yapılan ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak, alternatif ürünler bulabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmalarında aranma hacimlerine bakarak ürünlere olan ilgiyi de görebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sanal pazaryerlerinde ürün araştırmaları yapın

Sanal pazaryerlerinde en çok yorum alan, en çok satılan ve en popüler ürünler arasında aramalar yapmak da araştırma yöntemleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketici eğilimlerini ve trendleri takip etme açısından da önemlidir.

Bu araştırmaları hem Türkiye hem de yurtdışındaki sanal pazaryerleri üzerinde yapabilirsiniz. Bu sayede henüz ülke içerisinde satışa sunulmamış ürünleri de bulma şansınız daha fazla olur. Aynı zamanda yurtdışında popüler bir ürünü Türkiye’deki sanal pazartyerlerinde aratarak, bu ürünler için belli bir pazar olup olmadığını da öğrenme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan