Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

9 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi girmeyi hedeflediğiniz pazarda da farklılık yaratmanıza olanak tanıyabilir. Ancak doğru ürünleri bulmanız da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu nedenle de farklı araştırma yöntemleri kullanmanız, yeni ürün bulurken size yardımcı olur.

Yeni ürün araştırma yöntemleri nedir?

Tüketicilerin bir problemeni çözen ürünleri araştırın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ilk sıraya tüketici problemlerine odaklanmayı koyabiliriz. Tüketiciler kendilerine kolaylık sağlayan ve onlara günlük hayatlarında bir çözüm sunan ürünlere talep göstermektedirler. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini kullanarak, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü gösterdiğinizde bu tür ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Bu sebeple de ürün araştırması yaparken, öncelikle tüketicilerin ne gibi sorunlar yaşadıklarını araştırmanız sonrasında da bu sorunları giderebilecek ürünleri araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Hobilere veya kişisel gelişim ürünlerine yönelin

Tüketiciler kendi özel yaşamlarında iş dışında farklı hobilere yönelirler. Kişisel gelişim ya da eğlence amacıyla yöneldikleri bu hobilere yönelik ürünleri araştırmanız, onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bu tür hobileri hem tanıtımak hem de bu hobi ürünlerini satabilmek için farklı pazarlama ve içerik stratejilerinden yararlanabilirsiniz.

Araştırma yöntemleri üzerinde çalışmalar yaparken hobiler üzerinde durmanız, tüketicilerin kendileri için para harcamayı sevmeleri nedeniyle size iyi sonuçlar getirebilir. Boş vakitlerini değerlendirmek ve kendine yatırım yapmak isteyen tüketici kitlelerine bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Trendleri önceden yakalayın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında trendleri yakalamak da bulunuyor. Trendleri önceden görebilmek ya da hemen başında yakalayabilmek de ciddi bir ürün araştırması ve sektöre takip gerekmekte. Ancak doğru trendleri yakaladığınızda bu ürünleri satan ilk firma olma şansını yakaladığınızda ürün satışı yapmanız daha kolay olacaktır.

Trend ürünler genellikle kısa vadeli ürünler olduğu için çok uzun vadeli iş planlarında yer almayabilirler. Bununla beraber ürüne olan talep fazlasıyla arttığında birçok şirket bu ürünleri satmaya başlayacaktır. Bu da ürünün değerini düşürürken, ürüne olan ilginin de azalmaya başlamasına neden olabilir. Bunun en yakın örneklerinden biri de birkaç yıl önce popüler olan “stres çarkı” ürünüydü. Başlarda çok az firmanın sattığı ürün, tüketicilerin yoğun ilgisini görünce bir anda her yerde satılmaya başlamıştı. Ancak bu trend kalıcı olmadı.

Trend ürünler kısa vadede iyi kazançlar elde etmenizi sağlayabilir; ancak trendin geçişi sonrasında yeniden ürün araştırma yöntemleri ile farklı ürünleri bulmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Ürün yorumlarını okuyun

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ürün yorumlarını okumak da yer almakta. Ürün yorumları size mevcut ürünler hakkında fikir vermenin yanı sıra tüketicilerin ürünlerle ilgili görüşlerini de anlamınızı sağlar. Onlardan gelen bu geri bildirimler sayesinde tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaya başlar ve bu ürünlerin yerine sunulabilecek alternatif ve daha iyi ürünleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler hakkındaki görüşleri, farklı alternatifler araştırmaya sizi yönlendireceği için, bu veriler doğrultusunda ürün araştırmalarınızı daha spesifik konular üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kullanın

Araştırma yöntemleri arasında anahtar kelimelerden yararlanmak da bulunuyor. Ürün, sektör, tüketici davranışları özeliğinde anahtar kelimeleri kullanarak, farklı ürün gruplarını keşfedebilirsiniz. Ürünler hakkında kullancı yorumlarını okuyara, kullanıcıların problemleri özelinde kelime araştırmaları yapabilir, yorum yapılan ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak, alternatif ürünler bulabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmalarında aranma hacimlerine bakarak ürünlere olan ilgiyi de görebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sanal pazaryerlerinde ürün araştırmaları yapın

Sanal pazaryerlerinde en çok yorum alan, en çok satılan ve en popüler ürünler arasında aramalar yapmak da araştırma yöntemleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketici eğilimlerini ve trendleri takip etme açısından da önemlidir.

Bu araştırmaları hem Türkiye hem de yurtdışındaki sanal pazaryerleri üzerinde yapabilirsiniz. Bu sayede henüz ülke içerisinde satışa sunulmamış ürünleri de bulma şansınız daha fazla olur. Aynı zamanda yurtdışında popüler bir ürünü Türkiye’deki sanal pazartyerlerinde aratarak, bu ürünler için belli bir pazar olup olmadığını da öğrenme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan