Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 15.09.2022
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi girmeyi hedeflediğiniz pazarda da farklılık yaratmanıza olanak tanıyabilir. Ancak doğru ürünleri bulmanız da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu nedenle de farklı araştırma yöntemleri kullanmanız, yeni ürün bulurken size yardımcı olur.

Yeni ürün araştırma yöntemleri nedir?

Tüketicilerin bir problemeni çözen ürünleri araştırın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ilk sıraya tüketici problemlerine odaklanmayı koyabiliriz. Tüketiciler kendilerine kolaylık sağlayan ve onlara günlük hayatlarında bir çözüm sunan ürünlere talep göstermektedirler. Doğru pazarlama ve reklam stratejilerini kullanarak, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü gösterdiğinizde bu tür ürünlerin satışlarını yapabilirsiniz. Bu sebeple de ürün araştırması yaparken, öncelikle tüketicilerin ne gibi sorunlar yaşadıklarını araştırmanız sonrasında da bu sorunları giderebilecek ürünleri araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Ürün sayfalarınızda tüketicilerin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Hobilere veya kişisel gelişim ürünlerine yönelin

Tüketiciler kendi özel yaşamlarında iş dışında farklı hobilere yönelirler. Kişisel gelişim ya da eğlence amacıyla yöneldikleri bu hobilere yönelik ürünleri araştırmanız, onların ilgisini çekmenizi sağlayabilir. Bu tür hobileri hem tanıtımak hem de bu hobi ürünlerini satabilmek için farklı pazarlama ve içerik stratejilerinden yararlanabilirsiniz.

Araştırma yöntemleri üzerinde çalışmalar yaparken hobiler üzerinde durmanız, tüketicilerin kendileri için para harcamayı sevmeleri nedeniyle size iyi sonuçlar getirebilir. Boş vakitlerini değerlendirmek ve kendine yatırım yapmak isteyen tüketici kitlelerine bu şekilde ulaşabilirsiniz.

Trendleri önceden yakalayın

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında trendleri yakalamak da bulunuyor. Trendleri önceden görebilmek ya da hemen başında yakalayabilmek de ciddi bir ürün araştırması ve sektöre takip gerekmekte. Ancak doğru trendleri yakaladığınızda bu ürünleri satan ilk firma olma şansını yakaladığınızda ürün satışı yapmanız daha kolay olacaktır.

Trend ürünler genellikle kısa vadeli ürünler olduğu için çok uzun vadeli iş planlarında yer almayabilirler. Bununla beraber ürüne olan talep fazlasıyla arttığında birçok şirket bu ürünleri satmaya başlayacaktır. Bu da ürünün değerini düşürürken, ürüne olan ilginin de azalmaya başlamasına neden olabilir. Bunun en yakın örneklerinden biri de birkaç yıl önce popüler olan “stres çarkı” ürünüydü. Başlarda çok az firmanın sattığı ürün, tüketicilerin yoğun ilgisini görünce bir anda her yerde satılmaya başlamıştı. Ancak bu trend kalıcı olmadı.

Trend ürünler kısa vadede iyi kazançlar elde etmenizi sağlayabilir; ancak trendin geçişi sonrasında yeniden ürün araştırma yöntemleri ile farklı ürünleri bulmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Ürün yorumlarını okuyun

Yeni ürün araştırma yöntemleri arasında ürün yorumlarını okumak da yer almakta. Ürün yorumları size mevcut ürünler hakkında fikir vermenin yanı sıra tüketicilerin ürünlerle ilgili görüşlerini de anlamınızı sağlar. Onlardan gelen bu geri bildirimler sayesinde tüketicilerin istek ve beklentilerini anlamaya başlar ve bu ürünlerin yerine sunulabilecek alternatif ve daha iyi ürünleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ürünler hakkındaki görüşleri, farklı alternatifler araştırmaya sizi yönlendireceği için, bu veriler doğrultusunda ürün araştırmalarınızı daha spesifik konular üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri kullanın

Araştırma yöntemleri arasında anahtar kelimelerden yararlanmak da bulunuyor. Ürün, sektör, tüketici davranışları özeliğinde anahtar kelimeleri kullanarak, farklı ürün gruplarını keşfedebilirsiniz. Ürünler hakkında kullancı yorumlarını okuyara, kullanıcıların problemleri özelinde kelime araştırmaları yapabilir, yorum yapılan ürünlerle ilgili kelimeleri kullanarak, alternatif ürünler bulabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmalarında aranma hacimlerine bakarak ürünlere olan ilgiyi de görebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Sanal pazaryerlerinde ürün araştırmaları yapın

Sanal pazaryerlerinde en çok yorum alan, en çok satılan ve en popüler ürünler arasında aramalar yapmak da araştırma yöntemleri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Tüketici eğilimlerini ve trendleri takip etme açısından da önemlidir.

Bu araştırmaları hem Türkiye hem de yurtdışındaki sanal pazaryerleri üzerinde yapabilirsiniz. Bu sayede henüz ülke içerisinde satışa sunulmamış ürünleri de bulma şansınız daha fazla olur. Aynı zamanda yurtdışında popüler bir ürünü Türkiye’deki sanal pazartyerlerinde aratarak, bu ürünler için belli bir pazar olup olmadığını da öğrenme şansınız olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler