fbpx

Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen kullanıcı alışkanlıkları, yeni trend takibi yapmayı gerektirmekte. Sürekli aynı noktada kalmak ve kendinizi geliştirmemek rekabette gerilemenize neden olur; çünkü diğer firmalar yeni yöntemlerle hem pazarlama hem de satış stratejilerini geliştireceklerdir ve sektörde ayakta kalabilmek için bu değişimleri yakalamak önemli.

Rekabette öne çıkabilmek için kullanabileceğiniz trend arama yöntemleri

Sektörel yayınları düzenli olarak takip edin

Trend arama yöntemlerinden biri, bulunduğunuz sektörle olan yayınları düzenli olarak takip etmektir. Bu yayıncılar, sektördeki önemli gelişmeleri ve yenilikleri de düzenli olarak paylaşmaktadırlar. Yeniliklerin yanı sıra sektördeki diğer firmalarla ilgili haberler de bu yayınlarda yer alacağı için, rakip firmaları da takip edebilmek ve onların çalışmalarından haberdar olabilmek için sektörel yayınları düzenli olarak takip etmenizde yarar var.

Sizin gibi birçok firma da bu yayınları takip ediyor olacağı için yeni fikirleri burada ilk gören siz olmayacaksınızdır; ancak her firma yeniliklere açık olmadığı gibi bunlar işlerine entegre etmeye de hazır olmayabilir. Bu nedenle de hesaplanmış riskler alarak, işinizi ileriye taşıyabileceğinizi düşündüğünüz yenilikleri de rakiplerinizden önce işinize uyarlayabilirsiniz.

Sektördeki öncü ve etkili kişileri yakından takip edin

Sektörün liderlerini, öncülerini ve sektörde söz sahibi olan kişileri de yakından takip etmeniz trend arama çalışmalarınızda size yardımcı olacak yöntemlerden biri. Bu kişiler, bilgileri ve tecrübeleri nedeniyle farklı kapılar açmanızda size yardımcı olabilir. Onların yaptıkları paylaşımları, yayınları takip ettiğinizde, yeni fikirler ve trendlerden haberdar olabilirsiniz.

Bu kişiler aynı zamanda farklı lider ve öncü kişilerle de bir iletişim içerisindedir ve onlarla olan diyalogları ya da paylaşımları da sektörel açıdan size bir takım fikirler kazandırabileceği için önemlidir.

Buna ek olarak, bu kişilerin yakından takip ettiği ve iletişim içerisinde olduğu diğer sektör liderlerini de takip etmeniz yine farklı bakış açıları kazanmanız konusunda size bir takım fikirler sunacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biri.

Sektörel araştırma ve raporları inceleyin

Sektörle ilgili yapılan araştırma ve raporlar da size bir takım yeni fikirler sunabilir. Raporlarda yer alan verileri doğru yorumlamak, yeni trend arama sırasında da size fikirler verebilir. Kullanıcı alışkanlıkları, satın alınan ürünler, kullanıcıların yaşadığı problemler, ürünlerin artı ve eksi yönleri, ürünlerin yetersiz kaldığı noktalar, tüketicilerin ürünlerle ilgili geri bildirimleri gibi birçok detay bu süreçte size yenilikler için kapılar aralayabilir. Bu nedenle de bu raporları da yakından takip etmenizde yarar vardır.

Müşteri geri bildirimlerini inceleyin

Satış, pazarlama ve müşteri destek bölümlerinize gelen müşteri geri bildirimlerini de raporlara dönüştürmenizde yarar vardır. Müşterileriniz ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında size en etkili geri bildirimi verecekleri için, onların yorumlarını da trend arama sürecinde kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili gelen yorumlar, hizmetlerle ilgili düşünceler işinizle ilgili artı ve eksi yönleri ortaya koyacağı için yakından takip etmeniz gereken verilerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde ya da şirketinizin diğer bölümleriyle ilgili gelen yorumları takip ederek, yapıcı eleştirileri ele alabilir ve iş stratejilerinizde bir takım değişiklik yaparak yenilikleri uygulayabilirsiniz.

Google Trends’ten yararlanın

Yeni trend arama sürecinde Google Trends aracını da kullanmanız önemli. Belli bir periyot içerisinde kullanıcıların hangi aramaları daha fazla yaptıklarını, hangi ürünlere yöneldiklerini, trend çizgisinin zaman içerisinde nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Örneğin, sezonluk ürün takipleri yapacağınız zaman bu ürünlerin hangi dönem aralığında daha fazla internette aranmaya başladığını görebilir ve kullanıcı alışkanlıklarını yakından takip edebilirsiniz. Bu sayede de pazarlama ve reklam stratejileriniz üzerinde geliştirmeler ve ön hazırlıklar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Anahtar kelime araştırmalarına yönelin

Yeni trend arama çalışmalarında anahtar kelime arayışlarına da girebilirsiniz. Özellikle yeni ürün araştırmaları yaparken veya pazarlama içeriklerinize yenilikler katmak istediğinizde farklı anahtar kelime arayışlarına girebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Yeni kitlelere ulaşarak, hitap ettiğiniz müşteri profilini genişletmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz. Aranma hacmi olan ancak rekabeti çok yüksek olmayan anahtar kelime gruplarına yönelerek, yenilikleri bulabilir ve farklı SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Sanal pazaryerlerini yakından takip edin

Trend arama işlemlerinde hem Türkiye hem de dünyada çok tercih edilen sanal pazar yerlerini de yakından takip edebilirsiniz. Sanal pazaryerleri üzerinde popüler olan ürünleri araştırabilir, kullanıcıların en çok yaptıkları arama sorgularına bakabilirsiniz. Özellikle yurtdışındaki pazaryerlerinde popüler olan ancak Türkiye’de henüz satışa sunulmamış olan ürünleri bulabilir ve eğer potansiyeli varsa bu ürünlerin tedariği ve ülke içi satışı için adımlar atabilirsiniz.

Sanal pazaryerleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını da takip edebilirsiniz. Ürünlerle ilgili yapılan yorumları analiz ederek, tüketicilerin ürünlerl ilgili düşüncelerini öğrenebilirsiniz. Bu sayede de yeni ürünler için yeni fikirler bulabilir ve tüketicilerin beklentilerini anlayarak, onların sorunlarını çözebilecek alternatifleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan