Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen kullanıcı alışkanlıkları, yeni trend takibi yapmayı gerektirmekte. Sürekli aynı noktada kalmak ve kendinizi geliştirmemek rekabette gerilemenize neden olur; çünkü diğer firmalar yeni yöntemlerle hem pazarlama hem de satış stratejilerini geliştireceklerdir ve sektörde ayakta kalabilmek için bu değişimleri yakalamak önemli.

Rekabette öne çıkabilmek için kullanabileceğiniz trend arama yöntemleri

Sektörel yayınları düzenli olarak takip edin

Trend arama yöntemlerinden biri, bulunduğunuz sektörle olan yayınları düzenli olarak takip etmektir. Bu yayıncılar, sektördeki önemli gelişmeleri ve yenilikleri de düzenli olarak paylaşmaktadırlar. Yeniliklerin yanı sıra sektördeki diğer firmalarla ilgili haberler de bu yayınlarda yer alacağı için, rakip firmaları da takip edebilmek ve onların çalışmalarından haberdar olabilmek için sektörel yayınları düzenli olarak takip etmenizde yarar var.

Sizin gibi birçok firma da bu yayınları takip ediyor olacağı için yeni fikirleri burada ilk gören siz olmayacaksınızdır; ancak her firma yeniliklere açık olmadığı gibi bunlar işlerine entegre etmeye de hazır olmayabilir. Bu nedenle de hesaplanmış riskler alarak, işinizi ileriye taşıyabileceğinizi düşündüğünüz yenilikleri de rakiplerinizden önce işinize uyarlayabilirsiniz.

Sektördeki öncü ve etkili kişileri yakından takip edin

Sektörün liderlerini, öncülerini ve sektörde söz sahibi olan kişileri de yakından takip etmeniz trend arama çalışmalarınızda size yardımcı olacak yöntemlerden biri. Bu kişiler, bilgileri ve tecrübeleri nedeniyle farklı kapılar açmanızda size yardımcı olabilir. Onların yaptıkları paylaşımları, yayınları takip ettiğinizde, yeni fikirler ve trendlerden haberdar olabilirsiniz.

Bu kişiler aynı zamanda farklı lider ve öncü kişilerle de bir iletişim içerisindedir ve onlarla olan diyalogları ya da paylaşımları da sektörel açıdan size bir takım fikirler kazandırabileceği için önemlidir.

Buna ek olarak, bu kişilerin yakından takip ettiği ve iletişim içerisinde olduğu diğer sektör liderlerini de takip etmeniz yine farklı bakış açıları kazanmanız konusunda size bir takım fikirler sunacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biri.

Sektörel araştırma ve raporları inceleyin

Sektörle ilgili yapılan araştırma ve raporlar da size bir takım yeni fikirler sunabilir. Raporlarda yer alan verileri doğru yorumlamak, yeni trend arama sırasında da size fikirler verebilir. Kullanıcı alışkanlıkları, satın alınan ürünler, kullanıcıların yaşadığı problemler, ürünlerin artı ve eksi yönleri, ürünlerin yetersiz kaldığı noktalar, tüketicilerin ürünlerle ilgili geri bildirimleri gibi birçok detay bu süreçte size yenilikler için kapılar aralayabilir. Bu nedenle de bu raporları da yakından takip etmenizde yarar vardır.

Müşteri geri bildirimlerini inceleyin

Satış, pazarlama ve müşteri destek bölümlerinize gelen müşteri geri bildirimlerini de raporlara dönüştürmenizde yarar vardır. Müşterileriniz ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında size en etkili geri bildirimi verecekleri için, onların yorumlarını da trend arama sürecinde kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili gelen yorumlar, hizmetlerle ilgili düşünceler işinizle ilgili artı ve eksi yönleri ortaya koyacağı için yakından takip etmeniz gereken verilerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde ya da şirketinizin diğer bölümleriyle ilgili gelen yorumları takip ederek, yapıcı eleştirileri ele alabilir ve iş stratejilerinizde bir takım değişiklik yaparak yenilikleri uygulayabilirsiniz.

Google Trends’ten yararlanın

Yeni trend arama sürecinde Google Trends aracını da kullanmanız önemli. Belli bir periyot içerisinde kullanıcıların hangi aramaları daha fazla yaptıklarını, hangi ürünlere yöneldiklerini, trend çizgisinin zaman içerisinde nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Örneğin, sezonluk ürün takipleri yapacağınız zaman bu ürünlerin hangi dönem aralığında daha fazla internette aranmaya başladığını görebilir ve kullanıcı alışkanlıklarını yakından takip edebilirsiniz. Bu sayede de pazarlama ve reklam stratejileriniz üzerinde geliştirmeler ve ön hazırlıklar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Anahtar kelime araştırmalarına yönelin

Yeni trend arama çalışmalarında anahtar kelime arayışlarına da girebilirsiniz. Özellikle yeni ürün araştırmaları yaparken veya pazarlama içeriklerinize yenilikler katmak istediğinizde farklı anahtar kelime arayışlarına girebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Yeni kitlelere ulaşarak, hitap ettiğiniz müşteri profilini genişletmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz. Aranma hacmi olan ancak rekabeti çok yüksek olmayan anahtar kelime gruplarına yönelerek, yenilikleri bulabilir ve farklı SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Sanal pazaryerlerini yakından takip edin

Trend arama işlemlerinde hem Türkiye hem de dünyada çok tercih edilen sanal pazar yerlerini de yakından takip edebilirsiniz. Sanal pazaryerleri üzerinde popüler olan ürünleri araştırabilir, kullanıcıların en çok yaptıkları arama sorgularına bakabilirsiniz. Özellikle yurtdışındaki pazaryerlerinde popüler olan ancak Türkiye’de henüz satışa sunulmamış olan ürünleri bulabilir ve eğer potansiyeli varsa bu ürünlerin tedariği ve ülke içi satışı için adımlar atabilirsiniz.

Sanal pazaryerleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını da takip edebilirsiniz. Ürünlerle ilgili yapılan yorumları analiz ederek, tüketicilerin ürünlerl ilgili düşüncelerini öğrenebilirsiniz. Bu sayede de yeni ürünler için yeni fikirler bulabilir ve tüketicilerin beklentilerini anlayarak, onların sorunlarını çözebilecek alternatifleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın