Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

10 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen kullanıcı alışkanlıkları, yeni trend takibi yapmayı gerektirmekte. Sürekli aynı noktada kalmak ve kendinizi geliştirmemek rekabette gerilemenize neden olur; çünkü diğer firmalar yeni yöntemlerle hem pazarlama hem de satış stratejilerini geliştireceklerdir ve sektörde ayakta kalabilmek için bu değişimleri yakalamak önemli.

Rekabette öne çıkabilmek için kullanabileceğiniz trend arama yöntemleri

Sektörel yayınları düzenli olarak takip edin

Trend arama yöntemlerinden biri, bulunduğunuz sektörle olan yayınları düzenli olarak takip etmektir. Bu yayıncılar, sektördeki önemli gelişmeleri ve yenilikleri de düzenli olarak paylaşmaktadırlar. Yeniliklerin yanı sıra sektördeki diğer firmalarla ilgili haberler de bu yayınlarda yer alacağı için, rakip firmaları da takip edebilmek ve onların çalışmalarından haberdar olabilmek için sektörel yayınları düzenli olarak takip etmenizde yarar var.

Sizin gibi birçok firma da bu yayınları takip ediyor olacağı için yeni fikirleri burada ilk gören siz olmayacaksınızdır; ancak her firma yeniliklere açık olmadığı gibi bunlar işlerine entegre etmeye de hazır olmayabilir. Bu nedenle de hesaplanmış riskler alarak, işinizi ileriye taşıyabileceğinizi düşündüğünüz yenilikleri de rakiplerinizden önce işinize uyarlayabilirsiniz.

Sektördeki öncü ve etkili kişileri yakından takip edin

Sektörün liderlerini, öncülerini ve sektörde söz sahibi olan kişileri de yakından takip etmeniz trend arama çalışmalarınızda size yardımcı olacak yöntemlerden biri. Bu kişiler, bilgileri ve tecrübeleri nedeniyle farklı kapılar açmanızda size yardımcı olabilir. Onların yaptıkları paylaşımları, yayınları takip ettiğinizde, yeni fikirler ve trendlerden haberdar olabilirsiniz.

Bu kişiler aynı zamanda farklı lider ve öncü kişilerle de bir iletişim içerisindedir ve onlarla olan diyalogları ya da paylaşımları da sektörel açıdan size bir takım fikirler kazandırabileceği için önemlidir.

Buna ek olarak, bu kişilerin yakından takip ettiği ve iletişim içerisinde olduğu diğer sektör liderlerini de takip etmeniz yine farklı bakış açıları kazanmanız konusunda size bir takım fikirler sunacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biri.

Sektörel araştırma ve raporları inceleyin

Sektörle ilgili yapılan araştırma ve raporlar da size bir takım yeni fikirler sunabilir. Raporlarda yer alan verileri doğru yorumlamak, yeni trend arama sırasında da size fikirler verebilir. Kullanıcı alışkanlıkları, satın alınan ürünler, kullanıcıların yaşadığı problemler, ürünlerin artı ve eksi yönleri, ürünlerin yetersiz kaldığı noktalar, tüketicilerin ürünlerle ilgili geri bildirimleri gibi birçok detay bu süreçte size yenilikler için kapılar aralayabilir. Bu nedenle de bu raporları da yakından takip etmenizde yarar vardır.

Müşteri geri bildirimlerini inceleyin

Satış, pazarlama ve müşteri destek bölümlerinize gelen müşteri geri bildirimlerini de raporlara dönüştürmenizde yarar vardır. Müşterileriniz ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında size en etkili geri bildirimi verecekleri için, onların yorumlarını da trend arama sürecinde kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili gelen yorumlar, hizmetlerle ilgili düşünceler işinizle ilgili artı ve eksi yönleri ortaya koyacağı için yakından takip etmeniz gereken verilerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde ya da şirketinizin diğer bölümleriyle ilgili gelen yorumları takip ederek, yapıcı eleştirileri ele alabilir ve iş stratejilerinizde bir takım değişiklik yaparak yenilikleri uygulayabilirsiniz.

Google Trends’ten yararlanın

Yeni trend arama sürecinde Google Trends aracını da kullanmanız önemli. Belli bir periyot içerisinde kullanıcıların hangi aramaları daha fazla yaptıklarını, hangi ürünlere yöneldiklerini, trend çizgisinin zaman içerisinde nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Örneğin, sezonluk ürün takipleri yapacağınız zaman bu ürünlerin hangi dönem aralığında daha fazla internette aranmaya başladığını görebilir ve kullanıcı alışkanlıklarını yakından takip edebilirsiniz. Bu sayede de pazarlama ve reklam stratejileriniz üzerinde geliştirmeler ve ön hazırlıklar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Anahtar kelime araştırmalarına yönelin

Yeni trend arama çalışmalarında anahtar kelime arayışlarına da girebilirsiniz. Özellikle yeni ürün araştırmaları yaparken veya pazarlama içeriklerinize yenilikler katmak istediğinizde farklı anahtar kelime arayışlarına girebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Yeni kitlelere ulaşarak, hitap ettiğiniz müşteri profilini genişletmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz. Aranma hacmi olan ancak rekabeti çok yüksek olmayan anahtar kelime gruplarına yönelerek, yenilikleri bulabilir ve farklı SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Sanal pazaryerlerini yakından takip edin

Trend arama işlemlerinde hem Türkiye hem de dünyada çok tercih edilen sanal pazar yerlerini de yakından takip edebilirsiniz. Sanal pazaryerleri üzerinde popüler olan ürünleri araştırabilir, kullanıcıların en çok yaptıkları arama sorgularına bakabilirsiniz. Özellikle yurtdışındaki pazaryerlerinde popüler olan ancak Türkiye’de henüz satışa sunulmamış olan ürünleri bulabilir ve eğer potansiyeli varsa bu ürünlerin tedariği ve ülke içi satışı için adımlar atabilirsiniz.

Sanal pazaryerleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını da takip edebilirsiniz. Ürünlerle ilgili yapılan yorumları analiz ederek, tüketicilerin ürünlerl ilgili düşüncelerini öğrenebilirsiniz. Bu sayede de yeni ürünler için yeni fikirler bulabilir ve tüketicilerin beklentilerini anlayarak, onların sorunlarını çözebilecek alternatifleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan