Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri

10 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen kullanıcı alışkanlıkları, yeni trend takibi yapmayı gerektirmekte. Sürekli aynı noktada kalmak ve kendinizi geliştirmemek rekabette gerilemenize neden olur; çünkü diğer firmalar yeni yöntemlerle hem pazarlama hem de satış stratejilerini geliştireceklerdir ve sektörde ayakta kalabilmek için bu değişimleri yakalamak önemli.

Rekabette öne çıkabilmek için kullanabileceğiniz trend arama yöntemleri

Sektörel yayınları düzenli olarak takip edin

Trend arama yöntemlerinden biri, bulunduğunuz sektörle olan yayınları düzenli olarak takip etmektir. Bu yayıncılar, sektördeki önemli gelişmeleri ve yenilikleri de düzenli olarak paylaşmaktadırlar. Yeniliklerin yanı sıra sektördeki diğer firmalarla ilgili haberler de bu yayınlarda yer alacağı için, rakip firmaları da takip edebilmek ve onların çalışmalarından haberdar olabilmek için sektörel yayınları düzenli olarak takip etmenizde yarar var.

Sizin gibi birçok firma da bu yayınları takip ediyor olacağı için yeni fikirleri burada ilk gören siz olmayacaksınızdır; ancak her firma yeniliklere açık olmadığı gibi bunlar işlerine entegre etmeye de hazır olmayabilir. Bu nedenle de hesaplanmış riskler alarak, işinizi ileriye taşıyabileceğinizi düşündüğünüz yenilikleri de rakiplerinizden önce işinize uyarlayabilirsiniz.

Sektördeki öncü ve etkili kişileri yakından takip edin

Sektörün liderlerini, öncülerini ve sektörde söz sahibi olan kişileri de yakından takip etmeniz trend arama çalışmalarınızda size yardımcı olacak yöntemlerden biri. Bu kişiler, bilgileri ve tecrübeleri nedeniyle farklı kapılar açmanızda size yardımcı olabilir. Onların yaptıkları paylaşımları, yayınları takip ettiğinizde, yeni fikirler ve trendlerden haberdar olabilirsiniz.

Bu kişiler aynı zamanda farklı lider ve öncü kişilerle de bir iletişim içerisindedir ve onlarla olan diyalogları ya da paylaşımları da sektörel açıdan size bir takım fikirler kazandırabileceği için önemlidir.

Buna ek olarak, bu kişilerin yakından takip ettiği ve iletişim içerisinde olduğu diğer sektör liderlerini de takip etmeniz yine farklı bakış açıları kazanmanız konusunda size bir takım fikirler sunacağı için üzerinde durmanız gereken çalışmalardan biri.

Sektörel araştırma ve raporları inceleyin

Sektörle ilgili yapılan araştırma ve raporlar da size bir takım yeni fikirler sunabilir. Raporlarda yer alan verileri doğru yorumlamak, yeni trend arama sırasında da size fikirler verebilir. Kullanıcı alışkanlıkları, satın alınan ürünler, kullanıcıların yaşadığı problemler, ürünlerin artı ve eksi yönleri, ürünlerin yetersiz kaldığı noktalar, tüketicilerin ürünlerle ilgili geri bildirimleri gibi birçok detay bu süreçte size yenilikler için kapılar aralayabilir. Bu nedenle de bu raporları da yakından takip etmenizde yarar vardır.

Müşteri geri bildirimlerini inceleyin

Satış, pazarlama ve müşteri destek bölümlerinize gelen müşteri geri bildirimlerini de raporlara dönüştürmenizde yarar vardır. Müşterileriniz ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında size en etkili geri bildirimi verecekleri için, onların yorumlarını da trend arama sürecinde kullanabilirsiniz. Ürünlerle ilgili gelen yorumlar, hizmetlerle ilgili düşünceler işinizle ilgili artı ve eksi yönleri ortaya koyacağı için yakından takip etmeniz gereken verilerdir.

E-ticaret siteniz üzerinde ya da şirketinizin diğer bölümleriyle ilgili gelen yorumları takip ederek, yapıcı eleştirileri ele alabilir ve iş stratejilerinizde bir takım değişiklik yaparak yenilikleri uygulayabilirsiniz.

Google Trends’ten yararlanın

Yeni trend arama sürecinde Google Trends aracını da kullanmanız önemli. Belli bir periyot içerisinde kullanıcıların hangi aramaları daha fazla yaptıklarını, hangi ürünlere yöneldiklerini, trend çizgisinin zaman içerisinde nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?

Örneğin, sezonluk ürün takipleri yapacağınız zaman bu ürünlerin hangi dönem aralığında daha fazla internette aranmaya başladığını görebilir ve kullanıcı alışkanlıklarını yakından takip edebilirsiniz. Bu sayede de pazarlama ve reklam stratejileriniz üzerinde geliştirmeler ve ön hazırlıklar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketiniz için kullanabileceğiniz 9 ücretsiz Google Aracı

Anahtar kelime araştırmalarına yönelin

Yeni trend arama çalışmalarında anahtar kelime arayışlarına da girebilirsiniz. Özellikle yeni ürün araştırmaları yaparken veya pazarlama içeriklerinize yenilikler katmak istediğinizde farklı anahtar kelime arayışlarına girebilirsiniz.

İlgili rehber: Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma

Yeni kitlelere ulaşarak, hitap ettiğiniz müşteri profilini genişletmek için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz. Aranma hacmi olan ancak rekabeti çok yüksek olmayan anahtar kelime gruplarına yönelerek, yenilikleri bulabilir ve farklı SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere ulaşmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?

Sanal pazaryerlerini yakından takip edin

Trend arama işlemlerinde hem Türkiye hem de dünyada çok tercih edilen sanal pazar yerlerini de yakından takip edebilirsiniz. Sanal pazaryerleri üzerinde popüler olan ürünleri araştırabilir, kullanıcıların en çok yaptıkları arama sorgularına bakabilirsiniz. Özellikle yurtdışındaki pazaryerlerinde popüler olan ancak Türkiye’de henüz satışa sunulmamış olan ürünleri bulabilir ve eğer potansiyeli varsa bu ürünlerin tedariği ve ülke içi satışı için adımlar atabilirsiniz.

Sanal pazaryerleri üzerindeki kullanıcı yorumlarını da takip edebilirsiniz. Ürünlerle ilgili yapılan yorumları analiz ederek, tüketicilerin ürünlerl ilgili düşüncelerini öğrenebilirsiniz. Bu sayede de yeni ürünler için yeni fikirler bulabilir ve tüketicilerin beklentilerini anlayarak, onların sorunlarını çözebilecek alternatifleri araştırmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan