Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi

E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken, ihtiyaçları olan her ürünü evden alabilme konforunu keşfetmesi işletmeleri ve girişimcileri internetten satış yapma konusunda araştırma yapmaya itti.

Alışveriş alışkanlıklarında yeni bir düzene gidiliyor

Araştırma şirketlerinin analizlerine göre corona virüs pandemisiyle birlikte market ziyaretleri azaldığı gibi stoklama davranışlarını arttıran tüketiciler yüksek sepet tutarlarıyla alışverişlerini tamamlıyor. Elbette internette en çok satılan ürünler de corona sonrası farklılaşmasını halen sürdürüyor. Tüketicilerin güvenli ve temassız alışverişe ilgisinin yeni düzende de değişmeyerek kalıcılığını koruması beklenirken girişimciler ve KOBİ’lerin hızla e-ticarete yönelişi devam ediyor.

Uzmanlar, normalleşme dönemine girilse dahi, tamamen eskiye dönülmeyeceğini ve kontrollü yeni bir düzen üzerinden hayatın devam edeceğini vurguluyor. Bizler de 2020’nin ikinci çeyreğinde internetten ne satabilirim diye düşünenler için hangi ürün ve kategorilerle e-ticaret pazarına girilebileceği konusunda birkaç fikir derledik.

Gıda ve market ürünleri

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Önümüzdeki süreçte online gıda alışverişlerine olan talep devam edeceği gibi kaliteli, güvenli, hızlı ve ürün çeşitliliği gibi pek çok segmentte fark yaratan online işletmeler rekabet ortamında öne çıkacaktır. Yeni iş modelleri geliştirerek online gıda sektöründe var olmak isteyen işletmeler için e-ticaret, uzun vadeli bir yatırım olacaktır.

Online ev yemekleri ve organik doğal ürünler

Corona virüs sürecinde evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte sağlıklı ve ‘ne yediğini bilme isteği’ tüketicilerde artarken buna bağlı olarak sağlıklı beslenme, kendi yemeğini pişirme, güvendiğin firmalardan online ürün alımı, doğal ve yöresel ürün arayışı gibi alanlarda artış yaşandı. Yeni normale geçilip iş hayatına dönüldüğünde de var olan düzeni sürdürmek isteyen tüketiciler güvendiği firmalardan sipariş vermeyi sürdürecek ya da yeni arayışa girecekler.

Pazardaki boşluğu değerlendirmek ve talebe karşılık verecek şartları uygun olan girişimciler için gıda sektörü içinde birçok fırsatı barındırmayı yeni normalde de sürdürecek. Online yöresel ürün satışları, konserve, turşu, doğal süt ve süt ürünleri, ev yemekleri gibi pek çok alandaki potansiyeli değerlendirerek online ticarette yerinizi alabilirsiniz.

NOT: Şartlara göre değişen birçok alternatifle e-ticaret ile gıda satışı mümkündür. İlk olarak işe ev tabanlı başlayabilir e-ticaret sitenizden satışlarınızı alabilirsiniz. Böylece kira ve iş gücü maliyetinden kar elde edersiniz. Sonraki aşamada oluşan talebe ve hedeflerinize göre kendi üretim yerinizi açabilir ya da ticari bir mutfak kurabilirsiniz.

Bu konuda aşağıdaki yazılarımızı okumanızı tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: İnternetten yöresel ürün satışı nasıl olur?

Temizlik hijyen ürünleri ve maske

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satışı corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Corona virüs sonrasındaki geçilecek yeni normalde de bu ürünler tüketicilerin yaşamının bir parçası olacak. Siz de internetten satılacak ürünler konusunda bu kategoriyi değerlendirebilirsiniz.

İnternetten satılabilecek ürünler

Kitap, hobi ürünleri, oyuncak ve oyun konsolları

Evde kalırken eğitiminden geri kalmak istemeyen ve keyifli vakit geçirmek isteyen kişiler online kitap alışverişine yöneldi. Eğitim/sınav kitaplarının online satışları artarken hobi ürünleri, oyuncak gibi kategorilerde de hatırı sayılır bir talep oldu. İnternetten kitap satışında yüzde 30’luk artış yaşanırken öte yandan çocuklar ve yetişkinlerin de uzun süredir evde olması kişilerin ilgi alanlarını keşfetmesini sağladı.

Oyuncak, hobi ürünleri artışlarında yüzde 40’lara varan artış gözlendi. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternetten satılacak ürünler arasında 2020-2021 yılında siz de saydığımız ürünler konusunda harekete geçebilirsiniz.

İlgili Rehber: İnternetten satılan ürünlerin vergilendirilmesi nasıl olur?

Mobilyalar ve elektronik ev aletleri

Mart ayından bu yana ev ürünlerinin online ticaretteki payı artmış durumda. Kişiler evde oldukları süre boyunca ihtiyaçları olan her ürünü e-ticarette bulmak istiyor. Konforlu kanepeler, çalışma masası, çalışma sandalyesi, bahçe mobilyası, elektronik ev aletleri gibi yaşam alanında ihtiyaç duyulabilecek her ürün internetten satılabilecek ürünler arasında yerini alıyor.

İnternetten kıyafet, ayakkabı ve takı satışı

İnternette satılacak ürünler konusunda kıyafet, takı ve ayakkabı her zaman rağbet gören online alışveriş ürünleri arasında yer alıyor. Bu sektörlerden her birinin satışını yapabileceğiniz gibi daha niş bir alana yönelerek, internetten takı satmak, internetten tişört satmak gibi kategorilerinizi özelleştirebilirsiniz.

İnternetten satılan ürünleri anlık takipte kalın!

E-ticarette hangi ürünlerin hangi fiyata ve hangi ilde satıldığını Canlı IdeaSoft adresinden anlık verilerle takip edebilir, internetten satacak ürün bulmak konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. İnternetten satılacak ürünler konusunda karar verdiyseniz Ideasoft e-ticaret yazılımları ile bir günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz hizmetlerimizi görmek için ücretsiz demo sitesi kurabilir, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan