Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken, ihtiyaçları olan her ürünü evden alabilme konforunu keşfetmesi işletmeleri ve girişimcileri internetten satış yapma konusunda araştırma yapmaya itti.

Alışveriş alışkanlıklarında yeni bir düzene gidiliyor

Araştırma şirketlerinin analizlerine göre corona virüs pandemisiyle birlikte market ziyaretleri azaldığı gibi stoklama davranışlarını arttıran tüketiciler yüksek sepet tutarlarıyla alışverişlerini tamamlıyor. Elbette internette en çok satılan ürünler de corona sonrası farklılaşmasını halen sürdürüyor. Tüketicilerin güvenli ve temassız alışverişe ilgisinin yeni düzende de değişmeyerek kalıcılığını koruması beklenirken girişimciler ve KOBİ’lerin hızla e-ticarete yönelişi devam ediyor. Uzmanlar, normalleşme dönemine girilse dahi, tamamen eskiye dönülmeyeceğini ve kontrollü yeni bir düzen üzerinden hayatın devam edeceğini vurguluyor. Bizler de 2020’nin ikinci çeyreğinde internetten ne satabilirim diye düşünenler için hangi ürün ve kategorilerle e-ticaret pazarına girilebileceği konusunda birkaç fikir derledik.

Gıda ve market ürünleri

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Önümüzdeki süreçte online gıda alışverişlerine olan talep devam edeceği gibi kaliteli, güvenli, hızlı ve ürün çeşitliliği gibi pek çok segmentte fark yaratan online işletmeler rekabet ortamında öne çıkacaktır. Yeni iş modelleri geliştirerek online gıda sektöründe var olmak isteyen işletmeler için e-ticaret, uzun vadeli bir yatırım olacaktır.

Online ev yemekleri ve organik doğal ürünler

Corona virüs sürecinde evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte sağlıklı ve ‘ne yediğini bilme isteği’ tüketicilerde artarken buna bağlı olarak sağlıklı beslenme, kendi yemeğini pişirme, güvendiğin firmalardan online ürün alımı, doğal ve yöresel ürün arayışı gibi alanlarda artış yaşandı. Yeni normale geçilip iş hayatına dönüldüğünde de var olan düzeni sürdürmek isteyen tüketiciler güvendiği firmalardan sipariş vermeyi sürdürecek ya da yeni arayışa girecekler. Pazardaki boşluğu değerlendirmek ve talebe karşılık verecek şartları uygun olan girişimciler için gıda sektörü içinde birçok fırsatı barındırmayı yeni normalde de sürdürecek. Online yöresel ürün satışları, konserve, turşu, doğal süt ve süt ürünleri, ev yemekleri gibi pek çok alandaki potansiyeli değerlendirerek online ticarette yerinizi alabilirsiniz.  
NOT: Şartlara göre değişen birçok alternatifle e-ticaret ile gıda satışı mümkündür. İlk olarak işe ev tabanlı başlayabilir e-ticaret sitenizden satışlarınızı alabilirsiniz. Böylece kira ve iş gücü maliyetinden kar elde edersiniz. Sonraki aşamada oluşan talebe ve hedeflerinize göre kendi üretim yerinizi açabilir ya da ticari bir mutfak kurabilirsiniz.
  Bu konuda aşağıdaki yazılarımızı okumanızı tavsiye ederiz. İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur? İlgili Rehber: İnternetten yöresel ürün satışı nasıl olur?

Temizlik hijyen ürünleri ve maske

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satışı corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Corona virüs sonrasındaki geçilecek yeni normalde de bu ürünler tüketicilerin yaşamının bir parçası olacak. Siz de internetten satılacak ürünler konusunda bu kategoriyi değerlendirebilirsiniz. İnternetten satılabilecek ürünler

Kitap, hobi ürünleri, oyuncak ve oyun konsolları

Evde kalırken eğitiminden geri kalmak istemeyen ve keyifli vakit geçirmek isteyen kişiler online kitap alışverişine yöneldi. Eğitim/sınav kitaplarının online satışları artarken hobi ürünleri, oyuncak gibi kategorilerde de hatırı sayılır bir talep oldu. İnternetten kitap satışında yüzde 30’luk artış yaşanırken öte yandan çocuklar ve yetişkinlerin de uzun süredir evde olması kişilerin ilgi alanlarını keşfetmesini sağladı. Oyuncak, hobi ürünleri artışlarında yüzde 40’lara varan artış gözlendi. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternetten satılacak ürünler arasında 2020-2021 yılında siz de saydığımız ürünler konusunda harekete geçebilirsiniz. İlgili Rehber: İnternetten satılan ürünlerin vergilendirilmesi nasıl olur?

Mobilyalar ve elektronik ev aletleri

Mart ayından bu yana ev ürünlerinin online ticaretteki payı artmış durumda. Kişiler evde oldukları süre boyunca ihtiyaçları olan her ürünü e-ticarette bulmak istiyor. Konforlu kanepeler, çalışma masası, çalışma sandalyesi, bahçe mobilyası, elektronik ev aletleri gibi yaşam alanında ihtiyaç duyulabilecek her ürün internetten satılabilecek ürünler arasında yerini alıyor.

İnternetten kıyafet, ayakkabı ve takı satışı

İnternette satılacak ürünler konusunda kıyafet, takı ve ayakkabı her zaman rağbet gören online alışveriş ürünleri arasında yer alıyor. Bu sektörlerden her birinin satışını yapabileceğiniz gibi daha niş bir alana yönelerek, internetten takı satmak, internetten tişört satmak gibi kategorilerinizi özelleştirebilirsiniz.  

İnternetten satılan ürünleri anlık takipte kalın!

E-ticarette hangi ürünlerin hangi fiyata ve hangi ilde satıldığını Canlı IdeaSoft adresinden anlık verilerle takip edebilir, internetten satacak ürün bulmak konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. İnternetten satılacak ürünler konusunda karar verdiyseniz Ideasoft e-ticaret yazılımları ile bir günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz hizmetlerimizi görmek için ücretsiz demo sitesi kurabilir, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.  
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın