Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken, ihtiyaçları olan her ürünü evden alabilme konforunu keşfetmesi işletmeleri ve girişimcileri internetten satış yapma konusunda araştırma yapmaya itti.

Alışveriş alışkanlıklarında yeni bir düzene gidiliyor

Araştırma şirketlerinin analizlerine göre corona virüs pandemisiyle birlikte market ziyaretleri azaldığı gibi stoklama davranışlarını arttıran tüketiciler yüksek sepet tutarlarıyla alışverişlerini tamamlıyor. Elbette internette en çok satılan ürünler de corona sonrası farklılaşmasını halen sürdürüyor. Tüketicilerin güvenli ve temassız alışverişe ilgisinin yeni düzende de değişmeyerek kalıcılığını koruması beklenirken girişimciler ve KOBİ’lerin hızla e-ticarete yönelişi devam ediyor.

Uzmanlar, normalleşme dönemine girilse dahi, tamamen eskiye dönülmeyeceğini ve kontrollü yeni bir düzen üzerinden hayatın devam edeceğini vurguluyor. Bizler de 2020’nin ikinci çeyreğinde internetten ne satabilirim diye düşünenler için hangi ürün ve kategorilerle e-ticaret pazarına girilebileceği konusunda birkaç fikir derledik.

Gıda ve market ürünleri

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Önümüzdeki süreçte online gıda alışverişlerine olan talep devam edeceği gibi kaliteli, güvenli, hızlı ve ürün çeşitliliği gibi pek çok segmentte fark yaratan online işletmeler rekabet ortamında öne çıkacaktır. Yeni iş modelleri geliştirerek online gıda sektöründe var olmak isteyen işletmeler için e-ticaret, uzun vadeli bir yatırım olacaktır.

Online ev yemekleri ve organik doğal ürünler

Corona virüs sürecinde evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte sağlıklı ve ‘ne yediğini bilme isteği’ tüketicilerde artarken buna bağlı olarak sağlıklı beslenme, kendi yemeğini pişirme, güvendiğin firmalardan online ürün alımı, doğal ve yöresel ürün arayışı gibi alanlarda artış yaşandı. Yeni normale geçilip iş hayatına dönüldüğünde de var olan düzeni sürdürmek isteyen tüketiciler güvendiği firmalardan sipariş vermeyi sürdürecek ya da yeni arayışa girecekler.

Pazardaki boşluğu değerlendirmek ve talebe karşılık verecek şartları uygun olan girişimciler için gıda sektörü içinde birçok fırsatı barındırmayı yeni normalde de sürdürecek. Online yöresel ürün satışları, konserve, turşu, doğal süt ve süt ürünleri, ev yemekleri gibi pek çok alandaki potansiyeli değerlendirerek online ticarette yerinizi alabilirsiniz.

NOT: Şartlara göre değişen birçok alternatifle e-ticaret ile gıda satışı mümkündür. İlk olarak işe ev tabanlı başlayabilir e-ticaret sitenizden satışlarınızı alabilirsiniz. Böylece kira ve iş gücü maliyetinden kar elde edersiniz. Sonraki aşamada oluşan talebe ve hedeflerinize göre kendi üretim yerinizi açabilir ya da ticari bir mutfak kurabilirsiniz.

Bu konuda aşağıdaki yazılarımızı okumanızı tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: İnternetten yöresel ürün satışı nasıl olur?

Temizlik hijyen ürünleri ve maske

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satışı corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Corona virüs sonrasındaki geçilecek yeni normalde de bu ürünler tüketicilerin yaşamının bir parçası olacak. Siz de internetten satılacak ürünler konusunda bu kategoriyi değerlendirebilirsiniz.

İnternetten satılabilecek ürünler

Kitap, hobi ürünleri, oyuncak ve oyun konsolları

Evde kalırken eğitiminden geri kalmak istemeyen ve keyifli vakit geçirmek isteyen kişiler online kitap alışverişine yöneldi. Eğitim/sınav kitaplarının online satışları artarken hobi ürünleri, oyuncak gibi kategorilerde de hatırı sayılır bir talep oldu. İnternetten kitap satışında yüzde 30’luk artış yaşanırken öte yandan çocuklar ve yetişkinlerin de uzun süredir evde olması kişilerin ilgi alanlarını keşfetmesini sağladı.

Oyuncak, hobi ürünleri artışlarında yüzde 40’lara varan artış gözlendi. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternetten satılacak ürünler arasında 2020-2021 yılında siz de saydığımız ürünler konusunda harekete geçebilirsiniz.

İlgili Rehber: İnternetten satılan ürünlerin vergilendirilmesi nasıl olur?

Mobilyalar ve elektronik ev aletleri

Mart ayından bu yana ev ürünlerinin online ticaretteki payı artmış durumda. Kişiler evde oldukları süre boyunca ihtiyaçları olan her ürünü e-ticarette bulmak istiyor. Konforlu kanepeler, çalışma masası, çalışma sandalyesi, bahçe mobilyası, elektronik ev aletleri gibi yaşam alanında ihtiyaç duyulabilecek her ürün internetten satılabilecek ürünler arasında yerini alıyor.

İnternetten kıyafet, ayakkabı ve takı satışı

İnternette satılacak ürünler konusunda kıyafet, takı ve ayakkabı her zaman rağbet gören online alışveriş ürünleri arasında yer alıyor. Bu sektörlerden her birinin satışını yapabileceğiniz gibi daha niş bir alana yönelerek, internetten takı satmak, internetten tişört satmak gibi kategorilerinizi özelleştirebilirsiniz.

İnternetten satılan ürünleri anlık takipte kalın!

E-ticarette hangi ürünlerin hangi fiyata ve hangi ilde satıldığını Canlı IdeaSoft adresinden anlık verilerle takip edebilir, internetten satacak ürün bulmak konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. İnternetten satılacak ürünler konusunda karar verdiyseniz Ideasoft e-ticaret yazılımları ile bir günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz hizmetlerimizi görmek için ücretsiz demo sitesi kurabilir, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan