Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler

8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi

E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken, ihtiyaçları olan her ürünü evden alabilme konforunu keşfetmesi işletmeleri ve girişimcileri internetten satış yapma konusunda araştırma yapmaya itti.

Alışveriş alışkanlıklarında yeni bir düzene gidiliyor

Araştırma şirketlerinin analizlerine göre corona virüs pandemisiyle birlikte market ziyaretleri azaldığı gibi stoklama davranışlarını arttıran tüketiciler yüksek sepet tutarlarıyla alışverişlerini tamamlıyor. Elbette internette en çok satılan ürünler de corona sonrası farklılaşmasını halen sürdürüyor. Tüketicilerin güvenli ve temassız alışverişe ilgisinin yeni düzende de değişmeyerek kalıcılığını koruması beklenirken girişimciler ve KOBİ’lerin hızla e-ticarete yönelişi devam ediyor.

Uzmanlar, normalleşme dönemine girilse dahi, tamamen eskiye dönülmeyeceğini ve kontrollü yeni bir düzen üzerinden hayatın devam edeceğini vurguluyor. Bizler de 2020’nin ikinci çeyreğinde internetten ne satabilirim diye düşünenler için hangi ürün ve kategorilerle e-ticaret pazarına girilebileceği konusunda birkaç fikir derledik.

Gıda ve market ürünleri

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Önümüzdeki süreçte online gıda alışverişlerine olan talep devam edeceği gibi kaliteli, güvenli, hızlı ve ürün çeşitliliği gibi pek çok segmentte fark yaratan online işletmeler rekabet ortamında öne çıkacaktır. Yeni iş modelleri geliştirerek online gıda sektöründe var olmak isteyen işletmeler için e-ticaret, uzun vadeli bir yatırım olacaktır.

Online ev yemekleri ve organik doğal ürünler

Corona virüs sürecinde evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte sağlıklı ve ‘ne yediğini bilme isteği’ tüketicilerde artarken buna bağlı olarak sağlıklı beslenme, kendi yemeğini pişirme, güvendiğin firmalardan online ürün alımı, doğal ve yöresel ürün arayışı gibi alanlarda artış yaşandı. Yeni normale geçilip iş hayatına dönüldüğünde de var olan düzeni sürdürmek isteyen tüketiciler güvendiği firmalardan sipariş vermeyi sürdürecek ya da yeni arayışa girecekler.

Pazardaki boşluğu değerlendirmek ve talebe karşılık verecek şartları uygun olan girişimciler için gıda sektörü içinde birçok fırsatı barındırmayı yeni normalde de sürdürecek. Online yöresel ürün satışları, konserve, turşu, doğal süt ve süt ürünleri, ev yemekleri gibi pek çok alandaki potansiyeli değerlendirerek online ticarette yerinizi alabilirsiniz.

NOT: Şartlara göre değişen birçok alternatifle e-ticaret ile gıda satışı mümkündür. İlk olarak işe ev tabanlı başlayabilir e-ticaret sitenizden satışlarınızı alabilirsiniz. Böylece kira ve iş gücü maliyetinden kar elde edersiniz. Sonraki aşamada oluşan talebe ve hedeflerinize göre kendi üretim yerinizi açabilir ya da ticari bir mutfak kurabilirsiniz.

Bu konuda aşağıdaki yazılarımızı okumanızı tavsiye ederiz.

İlgili Rehber: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

İlgili Rehber: İnternetten yöresel ürün satışı nasıl olur?

Temizlik hijyen ürünleri ve maske

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satışı corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Corona virüs sonrasındaki geçilecek yeni normalde de bu ürünler tüketicilerin yaşamının bir parçası olacak. Siz de internetten satılacak ürünler konusunda bu kategoriyi değerlendirebilirsiniz.

İnternetten satılabilecek ürünler

Kitap, hobi ürünleri, oyuncak ve oyun konsolları

Evde kalırken eğitiminden geri kalmak istemeyen ve keyifli vakit geçirmek isteyen kişiler online kitap alışverişine yöneldi. Eğitim/sınav kitaplarının online satışları artarken hobi ürünleri, oyuncak gibi kategorilerde de hatırı sayılır bir talep oldu. İnternetten kitap satışında yüzde 30’luk artış yaşanırken öte yandan çocuklar ve yetişkinlerin de uzun süredir evde olması kişilerin ilgi alanlarını keşfetmesini sağladı.

Oyuncak, hobi ürünleri artışlarında yüzde 40’lara varan artış gözlendi. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternetten satılacak ürünler arasında 2020-2021 yılında siz de saydığımız ürünler konusunda harekete geçebilirsiniz.

İlgili Rehber: İnternetten satılan ürünlerin vergilendirilmesi nasıl olur?

Mobilyalar ve elektronik ev aletleri

Mart ayından bu yana ev ürünlerinin online ticaretteki payı artmış durumda. Kişiler evde oldukları süre boyunca ihtiyaçları olan her ürünü e-ticarette bulmak istiyor. Konforlu kanepeler, çalışma masası, çalışma sandalyesi, bahçe mobilyası, elektronik ev aletleri gibi yaşam alanında ihtiyaç duyulabilecek her ürün internetten satılabilecek ürünler arasında yerini alıyor.

İnternetten kıyafet, ayakkabı ve takı satışı

İnternette satılacak ürünler konusunda kıyafet, takı ve ayakkabı her zaman rağbet gören online alışveriş ürünleri arasında yer alıyor. Bu sektörlerden her birinin satışını yapabileceğiniz gibi daha niş bir alana yönelerek, internetten takı satmak, internetten tişört satmak gibi kategorilerinizi özelleştirebilirsiniz.

İnternetten satılan ürünleri anlık takipte kalın!

E-ticarette hangi ürünlerin hangi fiyata ve hangi ilde satıldığını Canlı IdeaSoft adresinden anlık verilerle takip edebilir, internetten satacak ürün bulmak konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. İnternetten satılacak ürünler konusunda karar verdiyseniz Ideasoft e-ticaret yazılımları ile bir günde e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz. Dilerseniz hizmetlerimizi görmek için ücretsiz demo sitesi kurabilir, 15 gün boyunca hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan