Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları alışveriş alışkanlıklarını bir hayli değiştirmeye başladı. Bu nedenle de internetten satışlarda belli ürün gruplarında talep artmaya başladı. Özellikle gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünlerine olan talep ciddi şekilde artmaya başladı. Bununla beraber evde vakit geçiren tüketiciler, zamanlarını değerlendirmek için de hobi ürünlerine yönelmeye başladılar. Yeni normale geçiş sonrasında bu alışkanlıklar biraz değişiklik gösterebilir; çünkü uzun süre evde kalan tüketiciler, yaz aylarının da etkisiyle dışarı çıkmaya başladıklarında bu tür alışveriş ihtiyaçlarını fiziki mağaza ve dükkanlarda karşılamaya başlayabilirler. İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler Tüm bunların etkisi ve ekonomik olarak zor geçen süreçten sonra da online satış yapan firmaların da bazı konulara dikkat etmeleri önemli olacak.

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

Finansal durumunuzu gözden geçirin

Salgın sonrasında yeni stratejiler ve çalışmalar yapmaya başlamadan önce finansal durumunuzu gözden geçirmenizde yarar var. Şirketin mali durumunu, kar ve zarar dengesini, kasadaki sıcak parayı da hesaba katarak, finansal durumunuz hakkında bir rapor hazırlayarak, ne durumda olduğunuzu görmelisiniz. Bu finansal durum değerlendirmesi sonrasında, ne tür çalışmalar yapabileceğiniz ve ne kadarlık bir yatırım yapabileceğiniz hakkında da fikir sahibi olmuş olursunuz. İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Gereksiz harcamalarınızı kısın

Finansal analizinizi yaparken, şirket harcamalarınızı da takip etmelisiniz. Böylelikle hangi kalemlere ne kadarlık bir harcama yapıldığını da görerek, şu dönemde gereksiz olabilecek harcamaları kısabilir ya da tamamen bu harcamalardan arınabilirsiniz. Mali olarak zorlu bir süreçten sonra, şirket ve şirketin işleyişi için gerekli ve zorunlu olmayan ek harcamaları azaltarak, şirketin kasasına giren sıcak parayı daha fazla elinizde tutabilirsiniz.

Pazarlama harcamalarınızı yeniden değerlendirin

Online satış yaparken, pazarlama çalışmalarına da belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Salgın sürecinde tüketicilere ulaşmak ve satışlarınızı devam ettirmek için pazarlama bütçenizi artırmış olabilirsiniz; ya da mevcut bütçeniz şirketinizi finansal olarak zorlamış olabilir. Bu durumda da pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. İlgili rehber: Pazarlama bütçenizi nasıl yönetmeniz gerekiyor? Pazarlama çalışmalarını gözden geçirirken, hangi çalışmalarınızın size sonuç getirdiğini ve hangilerinin beklenen geri dönüşümü sağlamadığını analiz etmelisiniz. Yatırım getirisi yüksek olan ve performansından memnun olduğunuz reklam ve pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilir; sounç alamadığınız kampanyaları da sonlandırarak, pazarlama bütçenizi daha verimli kanallar üzerine kullanabilirsiniz.

Şirketin zarar gören yapıları üzerine odaklanın

Salgın sürecinde şirketiniz, ekonomik sorunlar nedeniyle bazı sorunlar yaşamış olabilir ve üzerinde tekrar çalışılması ve sorunların giderilmesi gerekebilir. İş ve önem derecesinin önceliğine göre, sorun yaşadığınız bölümleri de analiz ederek, bu konular üzerinde çalışmak için bir iş planı ve mali plan hazırlayarak işe koyulmanı önemli.

Yedek finansal planınızı hazırlayın

COVID-19 salgını, birçok sektörü ciddi şekilde etkiledi ve dünya ekonomisinin küçülmesine neden oldu. Bu durum aynı zamanda da mevcut sistemin ekonomik açıdan ne kadar hazırlıksız olduğunu da dünya genelinde gösterdi. Şirketlerin mali açıdan bu tür sorunlara karşı belli bir planının olmayışı da birçok firmayı kapanmanın eşiğine getirdi. İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar? Gelecek dönemlerde de bu tür durumların yaşanabileceğini hesaba katarak, yedek finansal planlarınızı da hazırlamalısınız. Yaşanabilecek olumsuzluklar ve ekonomik zorluklara karşın, şirketinizin işleyişini devam ettirebilmek için bu çalışmayı yapmanız da bir hayli yararlı olacaktır.

Stoklarınızı yenileyin

Kullanıcılar, online satış ile birçok ürüne ulaşabilme imkanının da görmeye başladı. Bu süreçte, internetten alışverişlere olan talebin artması sonrasında, lojistik alanlara da talep arttığı için birçok nakliye firması da gelen talebi karşılayamadığı için sipariş teslimleri ve ürün tedarikleri de zorlaşmaya başladı. Bu süreçte işlerinize ve online satış yapmaya devam edebilmek için stoklarınızı da güncel tutmanız ve talebi karşılayabilecek miktarda stok tuttuğunuzdan emin olmanız bir hayli önemli. Stok yönetimi yaparken, çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi yüksek tutarak, stok yenileme sürelerini daha iyi yönetebilirsiniz. İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Online satış yaparken, kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi de sunmanız gerekli. Özellikle kullanıcı alışkanlıklarının online alışverişe doğru yönelmesiyle beraber, kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanıcı deneyimini de geliştirmenizde yarar var. İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir? Şirketler, bu süreçte zararlarını kapatabilmek ve tüketicilere ulaşabilmek için mümkün olduğunca onlara iyi bir deneyim sunmaya çalışacaktır. Bu durumda da rekabette öne çıkabilmek ve ulaştığınız tüketicilerden geri dönüşüm sağlayabilmek için kullanıcı deneyimine de önem vermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan