Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları alışveriş alışkanlıklarını bir hayli değiştirmeye başladı. Bu nedenle de internetten satışlarda belli ürün gruplarında talep artmaya başladı. Özellikle gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünlerine olan talep ciddi şekilde artmaya başladı. Bununla beraber evde vakit geçiren tüketiciler, zamanlarını değerlendirmek için de hobi ürünlerine yönelmeye başladılar. Yeni normale geçiş sonrasında bu alışkanlıklar biraz değişiklik gösterebilir; çünkü uzun süre evde kalan tüketiciler, yaz aylarının da etkisiyle dışarı çıkmaya başladıklarında bu tür alışveriş ihtiyaçlarını fiziki mağaza ve dükkanlarda karşılamaya başlayabilirler. İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler Tüm bunların etkisi ve ekonomik olarak zor geçen süreçten sonra da online satış yapan firmaların da bazı konulara dikkat etmeleri önemli olacak.

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

Finansal durumunuzu gözden geçirin

Salgın sonrasında yeni stratejiler ve çalışmalar yapmaya başlamadan önce finansal durumunuzu gözden geçirmenizde yarar var. Şirketin mali durumunu, kar ve zarar dengesini, kasadaki sıcak parayı da hesaba katarak, finansal durumunuz hakkında bir rapor hazırlayarak, ne durumda olduğunuzu görmelisiniz. Bu finansal durum değerlendirmesi sonrasında, ne tür çalışmalar yapabileceğiniz ve ne kadarlık bir yatırım yapabileceğiniz hakkında da fikir sahibi olmuş olursunuz. İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Gereksiz harcamalarınızı kısın

Finansal analizinizi yaparken, şirket harcamalarınızı da takip etmelisiniz. Böylelikle hangi kalemlere ne kadarlık bir harcama yapıldığını da görerek, şu dönemde gereksiz olabilecek harcamaları kısabilir ya da tamamen bu harcamalardan arınabilirsiniz. Mali olarak zorlu bir süreçten sonra, şirket ve şirketin işleyişi için gerekli ve zorunlu olmayan ek harcamaları azaltarak, şirketin kasasına giren sıcak parayı daha fazla elinizde tutabilirsiniz.

Pazarlama harcamalarınızı yeniden değerlendirin

Online satış yaparken, pazarlama çalışmalarına da belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Salgın sürecinde tüketicilere ulaşmak ve satışlarınızı devam ettirmek için pazarlama bütçenizi artırmış olabilirsiniz; ya da mevcut bütçeniz şirketinizi finansal olarak zorlamış olabilir. Bu durumda da pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. İlgili rehber: Pazarlama bütçenizi nasıl yönetmeniz gerekiyor? Pazarlama çalışmalarını gözden geçirirken, hangi çalışmalarınızın size sonuç getirdiğini ve hangilerinin beklenen geri dönüşümü sağlamadığını analiz etmelisiniz. Yatırım getirisi yüksek olan ve performansından memnun olduğunuz reklam ve pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilir; sounç alamadığınız kampanyaları da sonlandırarak, pazarlama bütçenizi daha verimli kanallar üzerine kullanabilirsiniz.

Şirketin zarar gören yapıları üzerine odaklanın

Salgın sürecinde şirketiniz, ekonomik sorunlar nedeniyle bazı sorunlar yaşamış olabilir ve üzerinde tekrar çalışılması ve sorunların giderilmesi gerekebilir. İş ve önem derecesinin önceliğine göre, sorun yaşadığınız bölümleri de analiz ederek, bu konular üzerinde çalışmak için bir iş planı ve mali plan hazırlayarak işe koyulmanı önemli.

Yedek finansal planınızı hazırlayın

COVID-19 salgını, birçok sektörü ciddi şekilde etkiledi ve dünya ekonomisinin küçülmesine neden oldu. Bu durum aynı zamanda da mevcut sistemin ekonomik açıdan ne kadar hazırlıksız olduğunu da dünya genelinde gösterdi. Şirketlerin mali açıdan bu tür sorunlara karşı belli bir planının olmayışı da birçok firmayı kapanmanın eşiğine getirdi. İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar? Gelecek dönemlerde de bu tür durumların yaşanabileceğini hesaba katarak, yedek finansal planlarınızı da hazırlamalısınız. Yaşanabilecek olumsuzluklar ve ekonomik zorluklara karşın, şirketinizin işleyişini devam ettirebilmek için bu çalışmayı yapmanız da bir hayli yararlı olacaktır.

Stoklarınızı yenileyin

Kullanıcılar, online satış ile birçok ürüne ulaşabilme imkanının da görmeye başladı. Bu süreçte, internetten alışverişlere olan talebin artması sonrasında, lojistik alanlara da talep arttığı için birçok nakliye firması da gelen talebi karşılayamadığı için sipariş teslimleri ve ürün tedarikleri de zorlaşmaya başladı. Bu süreçte işlerinize ve online satış yapmaya devam edebilmek için stoklarınızı da güncel tutmanız ve talebi karşılayabilecek miktarda stok tuttuğunuzdan emin olmanız bir hayli önemli. Stok yönetimi yaparken, çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi yüksek tutarak, stok yenileme sürelerini daha iyi yönetebilirsiniz. İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Online satış yaparken, kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi de sunmanız gerekli. Özellikle kullanıcı alışkanlıklarının online alışverişe doğru yönelmesiyle beraber, kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanıcı deneyimini de geliştirmenizde yarar var. İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir? Şirketler, bu süreçte zararlarını kapatabilmek ve tüketicilere ulaşabilmek için mümkün olduğunca onlara iyi bir deneyim sunmaya çalışacaktır. Bu durumda da rekabette öne çıkabilmek ve ulaştığınız tüketicilerden geri dönüşüm sağlayabilmek için kullanıcı deneyimine de önem vermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan