Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları alışveriş alışkanlıklarını bir hayli değiştirmeye başladı. Bu nedenle de internetten satışlarda belli ürün gruplarında talep artmaya başladı. Özellikle gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünlerine olan talep ciddi şekilde artmaya başladı. Bununla beraber evde vakit geçiren tüketiciler, zamanlarını değerlendirmek için de hobi ürünlerine yönelmeye başladılar. Yeni normale geçiş sonrasında bu alışkanlıklar biraz değişiklik gösterebilir; çünkü uzun süre evde kalan tüketiciler, yaz aylarının da etkisiyle dışarı çıkmaya başladıklarında bu tür alışveriş ihtiyaçlarını fiziki mağaza ve dükkanlarda karşılamaya başlayabilirler. İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler Tüm bunların etkisi ve ekonomik olarak zor geçen süreçten sonra da online satış yapan firmaların da bazı konulara dikkat etmeleri önemli olacak.

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

Finansal durumunuzu gözden geçirin

Salgın sonrasında yeni stratejiler ve çalışmalar yapmaya başlamadan önce finansal durumunuzu gözden geçirmenizde yarar var. Şirketin mali durumunu, kar ve zarar dengesini, kasadaki sıcak parayı da hesaba katarak, finansal durumunuz hakkında bir rapor hazırlayarak, ne durumda olduğunuzu görmelisiniz. Bu finansal durum değerlendirmesi sonrasında, ne tür çalışmalar yapabileceğiniz ve ne kadarlık bir yatırım yapabileceğiniz hakkında da fikir sahibi olmuş olursunuz. İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Gereksiz harcamalarınızı kısın

Finansal analizinizi yaparken, şirket harcamalarınızı da takip etmelisiniz. Böylelikle hangi kalemlere ne kadarlık bir harcama yapıldığını da görerek, şu dönemde gereksiz olabilecek harcamaları kısabilir ya da tamamen bu harcamalardan arınabilirsiniz. Mali olarak zorlu bir süreçten sonra, şirket ve şirketin işleyişi için gerekli ve zorunlu olmayan ek harcamaları azaltarak, şirketin kasasına giren sıcak parayı daha fazla elinizde tutabilirsiniz.

Pazarlama harcamalarınızı yeniden değerlendirin

Online satış yaparken, pazarlama çalışmalarına da belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Salgın sürecinde tüketicilere ulaşmak ve satışlarınızı devam ettirmek için pazarlama bütçenizi artırmış olabilirsiniz; ya da mevcut bütçeniz şirketinizi finansal olarak zorlamış olabilir. Bu durumda da pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. İlgili rehber: Pazarlama bütçenizi nasıl yönetmeniz gerekiyor? Pazarlama çalışmalarını gözden geçirirken, hangi çalışmalarınızın size sonuç getirdiğini ve hangilerinin beklenen geri dönüşümü sağlamadığını analiz etmelisiniz. Yatırım getirisi yüksek olan ve performansından memnun olduğunuz reklam ve pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilir; sounç alamadığınız kampanyaları da sonlandırarak, pazarlama bütçenizi daha verimli kanallar üzerine kullanabilirsiniz.

Şirketin zarar gören yapıları üzerine odaklanın

Salgın sürecinde şirketiniz, ekonomik sorunlar nedeniyle bazı sorunlar yaşamış olabilir ve üzerinde tekrar çalışılması ve sorunların giderilmesi gerekebilir. İş ve önem derecesinin önceliğine göre, sorun yaşadığınız bölümleri de analiz ederek, bu konular üzerinde çalışmak için bir iş planı ve mali plan hazırlayarak işe koyulmanı önemli.

Yedek finansal planınızı hazırlayın

COVID-19 salgını, birçok sektörü ciddi şekilde etkiledi ve dünya ekonomisinin küçülmesine neden oldu. Bu durum aynı zamanda da mevcut sistemin ekonomik açıdan ne kadar hazırlıksız olduğunu da dünya genelinde gösterdi. Şirketlerin mali açıdan bu tür sorunlara karşı belli bir planının olmayışı da birçok firmayı kapanmanın eşiğine getirdi. İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar? Gelecek dönemlerde de bu tür durumların yaşanabileceğini hesaba katarak, yedek finansal planlarınızı da hazırlamalısınız. Yaşanabilecek olumsuzluklar ve ekonomik zorluklara karşın, şirketinizin işleyişini devam ettirebilmek için bu çalışmayı yapmanız da bir hayli yararlı olacaktır.

Stoklarınızı yenileyin

Kullanıcılar, online satış ile birçok ürüne ulaşabilme imkanının da görmeye başladı. Bu süreçte, internetten alışverişlere olan talebin artması sonrasında, lojistik alanlara da talep arttığı için birçok nakliye firması da gelen talebi karşılayamadığı için sipariş teslimleri ve ürün tedarikleri de zorlaşmaya başladı. Bu süreçte işlerinize ve online satış yapmaya devam edebilmek için stoklarınızı da güncel tutmanız ve talebi karşılayabilecek miktarda stok tuttuğunuzdan emin olmanız bir hayli önemli. Stok yönetimi yaparken, çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi yüksek tutarak, stok yenileme sürelerini daha iyi yönetebilirsiniz. İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Online satış yaparken, kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi de sunmanız gerekli. Özellikle kullanıcı alışkanlıklarının online alışverişe doğru yönelmesiyle beraber, kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanıcı deneyimini de geliştirmenizde yarar var. İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir? Şirketler, bu süreçte zararlarını kapatabilmek ve tüketicilere ulaşabilmek için mümkün olduğunca onlara iyi bir deneyim sunmaya çalışacaktır. Bu durumda da rekabette öne çıkabilmek ve ulaştığınız tüketicilerden geri dönüşüm sağlayabilmek için kullanıcı deneyimine de önem vermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan