Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları alışveriş alışkanlıklarını bir hayli değiştirmeye başladı. Bu nedenle de internetten satışlarda belli ürün gruplarında talep artmaya başladı. Özellikle gıda, kişisel bakım ve temizlik ürünlerine olan talep ciddi şekilde artmaya başladı. Bununla beraber evde vakit geçiren tüketiciler, zamanlarını değerlendirmek için de hobi ürünlerine yönelmeye başladılar. Yeni normale geçiş sonrasında bu alışkanlıklar biraz değişiklik gösterebilir; çünkü uzun süre evde kalan tüketiciler, yaz aylarının da etkisiyle dışarı çıkmaya başladıklarında bu tür alışveriş ihtiyaçlarını fiziki mağaza ve dükkanlarda karşılamaya başlayabilirler. İlgili rehber: Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler Tüm bunların etkisi ve ekonomik olarak zor geçen süreçten sonra da online satış yapan firmaların da bazı konulara dikkat etmeleri önemli olacak.

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?

Finansal durumunuzu gözden geçirin

Salgın sonrasında yeni stratejiler ve çalışmalar yapmaya başlamadan önce finansal durumunuzu gözden geçirmenizde yarar var. Şirketin mali durumunu, kar ve zarar dengesini, kasadaki sıcak parayı da hesaba katarak, finansal durumunuz hakkında bir rapor hazırlayarak, ne durumda olduğunuzu görmelisiniz. Bu finansal durum değerlendirmesi sonrasında, ne tür çalışmalar yapabileceğiniz ve ne kadarlık bir yatırım yapabileceğiniz hakkında da fikir sahibi olmuş olursunuz. İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Gereksiz harcamalarınızı kısın

Finansal analizinizi yaparken, şirket harcamalarınızı da takip etmelisiniz. Böylelikle hangi kalemlere ne kadarlık bir harcama yapıldığını da görerek, şu dönemde gereksiz olabilecek harcamaları kısabilir ya da tamamen bu harcamalardan arınabilirsiniz. Mali olarak zorlu bir süreçten sonra, şirket ve şirketin işleyişi için gerekli ve zorunlu olmayan ek harcamaları azaltarak, şirketin kasasına giren sıcak parayı daha fazla elinizde tutabilirsiniz.

Pazarlama harcamalarınızı yeniden değerlendirin

Online satış yaparken, pazarlama çalışmalarına da belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Salgın sürecinde tüketicilere ulaşmak ve satışlarınızı devam ettirmek için pazarlama bütçenizi artırmış olabilirsiniz; ya da mevcut bütçeniz şirketinizi finansal olarak zorlamış olabilir. Bu durumda da pazarlama çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. İlgili rehber: Pazarlama bütçenizi nasıl yönetmeniz gerekiyor? Pazarlama çalışmalarını gözden geçirirken, hangi çalışmalarınızın size sonuç getirdiğini ve hangilerinin beklenen geri dönüşümü sağlamadığını analiz etmelisiniz. Yatırım getirisi yüksek olan ve performansından memnun olduğunuz reklam ve pazarlama çalışmalarına yatırım yapabilir; sounç alamadığınız kampanyaları da sonlandırarak, pazarlama bütçenizi daha verimli kanallar üzerine kullanabilirsiniz.

Şirketin zarar gören yapıları üzerine odaklanın

Salgın sürecinde şirketiniz, ekonomik sorunlar nedeniyle bazı sorunlar yaşamış olabilir ve üzerinde tekrar çalışılması ve sorunların giderilmesi gerekebilir. İş ve önem derecesinin önceliğine göre, sorun yaşadığınız bölümleri de analiz ederek, bu konular üzerinde çalışmak için bir iş planı ve mali plan hazırlayarak işe koyulmanı önemli.

Yedek finansal planınızı hazırlayın

COVID-19 salgını, birçok sektörü ciddi şekilde etkiledi ve dünya ekonomisinin küçülmesine neden oldu. Bu durum aynı zamanda da mevcut sistemin ekonomik açıdan ne kadar hazırlıksız olduğunu da dünya genelinde gösterdi. Şirketlerin mali açıdan bu tür sorunlara karşı belli bir planının olmayışı da birçok firmayı kapanmanın eşiğine getirdi. İlgili rehber: E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar? Gelecek dönemlerde de bu tür durumların yaşanabileceğini hesaba katarak, yedek finansal planlarınızı da hazırlamalısınız. Yaşanabilecek olumsuzluklar ve ekonomik zorluklara karşın, şirketinizin işleyişini devam ettirebilmek için bu çalışmayı yapmanız da bir hayli yararlı olacaktır.

Stoklarınızı yenileyin

Kullanıcılar, online satış ile birçok ürüne ulaşabilme imkanının da görmeye başladı. Bu süreçte, internetten alışverişlere olan talebin artması sonrasında, lojistik alanlara da talep arttığı için birçok nakliye firması da gelen talebi karşılayamadığı için sipariş teslimleri ve ürün tedarikleri de zorlaşmaya başladı. Bu süreçte işlerinize ve online satış yapmaya devam edebilmek için stoklarınızı da güncel tutmanız ve talebi karşılayabilecek miktarda stok tuttuğunuzdan emin olmanız bir hayli önemli. Stok yönetimi yaparken, çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi yüksek tutarak, stok yenileme sürelerini daha iyi yönetebilirsiniz. İlgili rehber: Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları

Web sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Online satış yaparken, kullanıcılara iyi bir alışveriş deneyimi de sunmanız gerekli. Özellikle kullanıcı alışkanlıklarının online alışverişe doğru yönelmesiyle beraber, kullanıcıları siteniz üzerinde daha fazla tutmak ve geri dönüşümlerinizi artırmak için kullanıcı deneyimini de geliştirmenizde yarar var. İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir? Şirketler, bu süreçte zararlarını kapatabilmek ve tüketicilere ulaşabilmek için mümkün olduğunca onlara iyi bir deneyim sunmaya çalışacaktır. Bu durumda da rekabette öne çıkabilmek ve ulaştığınız tüketicilerden geri dönüşüm sağlayabilmek için kullanıcı deneyimine de önem vermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından...
29 Mart 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın